Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Моли́тва. Господу помолимся! (†). Величание. Премудрость!. Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас. Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.




Моли́ тва

великомученице Анастасии Узорешительнице

О многострада́ льная и прему́ драя великому́ ченице Христо́ ва Анастаси́ е! Ты душе́ ю на Небеси́ у Престо́ ла Госпо́ дня предстои́ ши, на земли́ же, да́ нною тебе́ благода́ тию, разли́ чная соверша́ еши исцеле́ ния. При́ зри у́ бо ми́ лостивно на нас (имена), прося́ щия твое́ й по́ мощи: простри́ ко Го́ споду святы́ я моли́ твы твоя́ о нас, и испроси́ нам оставле́ ние согреше́ ний на́ ших, неду́ жным исцеле́ ние, скорбя́ щим и бе́ дствующим ско́ рую по́ мощь; умоли́ Го́ спода, да пода́ ст всем нам христиа́ нскую кончи́ ну и до́ брый отве́ т на Стра́ шнем суде́ Свое́ м, да сподо́ бимся и мы ку́ пно с тобо́ ю сла́ вити Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь.

 

 

Господу помолимся! (†)

Господи, помилуй! (†)

Моли́ тва

ко Господу нашему Иисусу Христу

Влады́ ко многоми́ лостиве, Го́ споди Иису́ се Христе́, Бо́ же наш, моли́ твами всепречи́ стыя Влады́ чицы на́ шея Богоро́ дицы и Присноде́ вы Мари́ и, си́ лою Честна́ го и Животворя́ щаго Креста́, предста́ тельствы честны́ х Небе́ сных Си́ л безпло́ тных, честна́ го, сла́ внаго проро́ ка, Предте́ чи и Крести́ теля Иоа́ нна, святы́ х сла́ вных и всехва́ льных Апо́ стол, святы́ х сла́ вных и добропобе́ дных му́ чеников, преподо́ бных и богоно́ сных оте́ ц на́ ших, и́ же во святы́ х оте́ ц на́ ших и вселе́ нских вели́ ких учи́ телей и святи́ телей: Васи́ лия Вели́ каго, Григо́ рия Богосло́ ва и Иоа́ нна Златоу́ стаго, и́ же во святы́ х отца́ на́ шего Никола́ я, архиепи́ скопа Мирлики́ йскаго, чудотво́ рца, святы́ х равноапо́ стольных Мефо́ дия и Кири́ лла, учи́ телей слове́ нских, святы́ х равноапо́ стольных вели́ каго кня́ зя Влади́ мира и вели́ кия княги́ ни Ольги, и́ же во святы́ х оте́ ц на́ ших всея́ Росси́ и чудотво́ рцев, Михаи́ ла, Петра́, Алекси́ я, Ио́ ны и Фили́ ппа и Ермоге́ на, и святы́ х и пра́ ведных богооте́ ц Иоаки́ ма и Анны, и́ же во святы́ х сла́ вныя вели́ кому́ ченицы Анастаси́ и, де́ вы Ри́ мския, Узореши́ тельницы, ея́ же па́ ­мять соверша́ ем, и всех святы́ х Твои́ х, благоприя́ тну сотвори́ моли́ тву на́ шу, да́ руй нам оставле́ ние прегреше́ ний на́ ших, покры́ й нас кро́ вом крилу́ Твое́ ю, отжени́ от нас вся́ каго врага́ и супоста́ та, умири́ на́ шу жизнь. Го́ споди, поми́ луй нас и ми́ р Твой, и спаси́ ду́ ши на́ ша, я́ ко благ и человеколю́ бец.

 

Аминь.

Величание

Велича́ ем тя, / страстоте́ рпице Христо́ ва Анастаси́ я, де́ во Ри́ мская, Узореши́ тельнице, / и чтим честно́ е страда́ ние твое́, / е́ же за Христа́ // претерпе́ ла еси́.

 

Премудрость!

Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Честне́ йшую Херуви́ м и сла́ внейшую без сравне́ ния Серафи́ м, без истле́ ния Бо́ га Сло́ ва ро́ ждшую, су́ щую Богоро́ дицу, Тя велича́ ем.

 

Сла́ ва Тебе́, Христе́ Бо́ же, упова́ ние на́ ше, сла́ ва Тебе́.

Молитва святого Иоанникия:

Упова́ ние мое́ Оте́ ц, / прибе́ жище мое́ Сын, / покро́ в мой Дух Святы́ й: / Тро́ ице Свята́ я, сла́ ва Тебе́.

 

Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху, и ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь.

Го́ споди, поми́ луй, (3). Благослови́! (Поклон)

 

Господи Иисусе Христе́, Ты еси и́ стинный Бо́ г на́ ш, моли́ твами Пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере, и и́ же во святы́ х сла́ вныя Анастаси́ и, де́ вы Ри́ мския, Узореши́ тельницы, ея́ же па́ ­мять ны́ ­не соверша́ ем, и всех святы́ х Твои́ х, поми́ луй и спаси́ на́ с, я́ ко Бла́ г и Человеколю́ бец (†).

 

Аминь.


[1] Здесь и далее:

(†) — знак означает, где нужно совершать крестное знамение без поклона;

(† с поклоном) — знак означает места молитвы, где нужно совершать крестное знамение с поклоном малым, то есть поясным;

(† с великим поклоном) — знак означает места молитвы, где нужно совершать крестное знамение с великим (то есть земным) поклоном;

(поклон) или (великий поклон) — знак означает места молитвы, где нужно класть поклон без крестного знамения.

[2] Ведомо буди! Хотя от Пасхи до Дня Святой Троицы земные поклоны за соборной молитвой (общественным богослужением) в храмах прекращаются. Однако, на келейное правило данный запрет не распространяется. Келейно (на домашней молитве) по-прежнему можно и должно класть земные поклоны во всякое время.

[3] Ведомо буди! Эта молитва читается только в период от Дня святой троицы и до Великой субботы. От недели антипасхи, то есть Фоминой недели, до Вознесения вместо неё трижды читаем пасхальный тропарь, глас 5:

«Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых, сме́ ртию смерть попра́ в и су́ щим во гробе́ х живо́ т дарова́ в».

От Вознесения же до Дня Святой Троицы вместо неё ничего не читаем, а сразу трижды глаголем «Трисвятое» («Святы́ й Бо́ же, Святы́ й Кре́ пкий, Святы́ й Безсме́ ртный, поми́ луй нас»)

[4] Ведомо буди! Эта молитва всегда читается трижды, с крестным знамением и поясным (если позволяет здоровье — земным) поклоном на каждый раз.

[5] Ведомо буди! Эта молитва читается только в период от Дня святой троицы и до Великой субботы. От недели антипасхи, то есть Фоминой недели, до Вознесения вместо неё снова поем (читаем) сии тропари, глас 8:

Во гро́ бе пло́ тски, во а́ де же с душе́ ю я́ ко Бог, в раи́ же с разбо́ йником, и на Престо́ ле был еси́, Христе́, со Отце́ м и Ду́ хом, вся исполня́ яй, Неопи́ санный.

Сла́ ва Отцу́, и Сы́ ну, и Свято́ му Ду́ ху (†) . Я́ ко живоно́ сец, я́ ко рая́ красне́ йший, вои́ стинну и черто́ га вся́ каго ца́ рскаго показа́ ся светле́ йший, Христе́, гроб Твой, исто́ чник на́ шего воскресе́ ния.

И ны́ не и при́ сно, и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь (†) . Вы́ шняго освяще́ нное Боже́ ственное селе́ ние, ра́ дуйся. Тобо́ ю бо даде́ ся ра́ дость, Богоро́ дице, зову́ щим: благослове́ нна Ты в жена́ х еси́, всенепоро́ чная Влады́ чице.

[6] А́ ще среда́ или́ пято́ к, или́ ин пост, вме́ сто догма́ тика пое́ м се́ й крестобогоро́ дичен. Подо́ бен: Егда́ от дре́ ва…:

Егда́ Нескве́ рная А́ гница ви́ де Своего́ А́ гнца, / на заколе́ ние я́ ко челове́ ка во́ лею влеко́ ма, / пла́ чущи глаго́ лаше: / безча́ дствовати Мя ны́ не тщи́ шися Христе́, ро́ ждшую Тя. / Что сие́ сотвори́ л еси́, / Изба́ вителю вся́ ческих? / Оба́ че воспева́ ю и сла́ влю Твою́, / ю́ же па́ че ума́ и сло́ ва, кра́ йнюю бла́ гость, / Человеколю́ бче († и поклон малый).

[7] А́ ще среда́ или́ пято́ к, или́ ин пост, вме́ сто догма́ тика пое́ м се́ й крестобогоро́ дичен. :

На Дре́ ве пригвожде́ на Тя во́ лею, / Всенепоро́ чная я́ ко ви́ де, / пла́ чущи поя́ ше держа́ ву Твою́ († и поклон малый).

[8] А́ ще среда́ или́ пято́ к, или́ ин пост, вме́ сто догма́ тика пое́ м се́ й крестобогоро́ дичен. :

Де́ во Пренепоро́ чная, Ма́ ти Христа́ Бо́ га, / ору́ жие про́ йде Твою́ пресвяту́ ю ду́ шу, / егда́ распина́ ема ви́ дела еси́ во́ лею Сы́ на и Бо́ га Твоего́; / Его́ же, Благослове́ нная, моля́ щи не преста́ й / проще́ ние прегреше́ ний нам дарова́ ти († и поклон малый).

[9] А́ ще среда́ или́ пято́ к, или́ ин пост, вме́ сто догма́ тика пое́ м се́ й крестобогоро́ дичен. Подо́ бен: Егда́ от дре́ ва…:

Всечи́ стая, я́ ко ви́ де Тебе́ на Кресте́ пове́ шена, пла́ чущи вопия́ ше ма́ терски: Сы́ не Мо́ й и Бо́ же Мо́ й, Сладча́ йшее Мое́ Ча́ до, ка́ ко терпи́ ши стра́ сть поно́ сную? († и поклон малый).

[10] Источник: Акафист святей великомученице Анастаси́ и, именуемей Узорешительнице. (Память ея празднуется 22-го Декемврия). Издание 2-е. М.: Синодальная Типография, 1899

[11] В оригинале этот кондак читается так:

Пе́ ние всеумиле́ нное прино́ сим ти́, прославля́ юще твоя́ за Христа́ страда́ ния, и мо́ лим тя́: свята́ я страстоте́ рпице, испроси́ у Ми́ лостиваго Го́ спода Благове́ рному ИМПЕРАТОРУ на́ шему здра́ вие, долгоде́ нствие и на враги́ побе́ ду и одоле́ ние. На́ м же, восхваля́ ющим муче́ ния твоя́, пода́ ждь ми́ р и спасе́ ние, да пое́ м Бо́ гу во ве́ ки

Приведённый же мной воспроизводится по ныне существующим изданиям акафиста

[12] Ева́ нгелие от Матфе́ я, 25: 1-13. Сие́ чте́ тся в суббо́ ту 17 седми́ цы по Пятидеся́ тнице. Сие́ и святе́ й первому́ ченице Фе́ кле, и ины́ м му́ ченицам

[13] Чтется вместо «Слава…»

[14] Чтется вместо «И ныне…»

[15] Ведомо буди! От Пасхи до Вознесения вместо этой молитвы читается задостойник Пасхи:

А́ нгел вопия́ ше Благода́ тней: Чи́ стая Де́ во, ра́ дуйся! И па́ ки реку́: ра́ дуйся! Твой Сын воскре́ се тридне́ вен от гро́ ба и ме́ ртвыя воздви́ гнувый; лю́ дие, весели́ теся!

Свети́ ся, свети́ ся, но́ вый Иерусали́ ме, сла́ ва бо Госпо́ дня на тебе́ возсия́. Лику́ й ны́ не и весели́ ся, Сио́ не. Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, о воста́ нии Рождества́ Твоего.

А от Вознесения до Дня Святой Троицы — задостойник Вознесения:

Велича́ й, душе́ моя́, возне́ сшагося от земли́ на Не́ бо Христа́ Жизнода́ вца.

Тя, па́ че ума́ и словесе́ Ма́ терь Бо́ жию, в ле́ то Безле́ тнаго неизрече́ нно ро́ ждшую, ве́ рнии, единому́ дренно велича́ ем.

[16] А́ ще среда́ или́ пято́ к, или́ ин пост, вме́ сто догма́ тика пое́ м се́ й крестобогоро́ дичен:

Всечи́ стая, я́ ко ви́ де Тебе́, на Кресте́ пове́ шена, / пла́ чущи, вопия́ ше ма́ терски: / Сы́ не Мой и Бо́ же Мой, / сладча́ йшее Мое́ Ча́ до, / ка́ ко терпи́ ши страсть поно́ сную? († и поклон малый).

[17] А́ ще среда́ или́ пято́ к, или́ ин пост, вме́ сто догма́ тика пое́ м се́ й крестобогоро́ дичен. :

Де́ во Пренепоро́ чная, Ма́ ти Христа́ Бо́ га, / ору́ жие про́ йде Твою́ пресвяту́ ю ду́ шу, / егда́ распина́ ема ви́ дела еси́ во́ лею Сы́ на и Бо́ га Твоего́; / Его́ же, Благослове́ нная, моля́ щи не преста́ й / проще́ ние прегреше́ ний нам дарова́ ти († и поклон малый).

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...