Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Практические задания для домашней контрольной работы




Методические указания

И контрольные задания

Для студентов заочного отделения 3-го курса

по дисциплине ____Иностранный язык___

для специальностей:

Право и организация социального обеспечения

Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям)

Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта

Химическая технология органических веществ

 

Разработали:

_________ С.В. Грицаенко

_________ Л.Н. Романовская

 

Волгоград 2015


Аннотация

Методические указания по изучению дисциплины «Иностранный язык» предназначены для студентов заочного отделения специальностей:

- 40.02.01 Право и организация социального обеспечения;

- 38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет (по отраслям);

- 23.02.03 Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта;

- 18.02.06 Химическая технология органических веществ.

 

Данные методические указания содержат тематические планы, рекомендации по выполнению домашней контрольной работы, практические задания для выполнения контрольной работы, вопросы для подготовки к зачету, списки основной и дополнительной литературы.

 


Содержание

1. Тематические планы  
1.1. Тематический план для специальности 40.02.01 Право и организация социального обеспечения  
1.2. Тематический план для специальности 38.02.01 Экономика и бухгалтерский учет  
1.3. Тематический план для специальности 23.02.03 Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта  
1.4. Тематический план для специальности 18.02.06 Химическая технология органических веществ  
2. Методические указания по выполнению и оформлению домашней контрольной работы  
3. Практические задания для домашней контрольной работы  
4. Вопросы для подготовки к зачету  
Литература  

 

 


1. Тематические планы

1.1. Тематический план для специальности 40.02.01 Право и организация социального обеспечения

 

Наименование разделов и тем Очное обучение Заочное обучение
Количество аудиторных часов Количество аудиторных часов Количество часов на самостоятельное изучение
Введение   -  
Раздел I. Основной модуль      
Тема 1.1. Фонетические, грамматические, лексические и стилистические особенности английского языка      
Тема 1.2. Изучение английского языка      
Тема 1.3. Мой рабочий день в колледже   -  
Тема 1.4. Выбор профессии      
Тема 1.5. Мой выходной день   -  
Тема 1.6. Семья моего друга   -  
Тема 1.7. Квартира   -  
Тема 1.8. В библиотеке   -  
Раздел 2. Профессионально направленный модуль      
Тема 2.1. Государственное устройство. Правовые институты      
Тема 2.2. Речевой этикет   -  
Тема 2.3. Деловая переписка   -  
Тема 2.4. Написание резюме   -  
Тема 2.5. Средства массовой информации   -  
Всего по дисциплине      

1.2. Тематический план для специальности 38.02.01Экономика и бухгалтерский учет

 

Наименование разделов и тем Очное обучение Заочное обучение
Количество аудиторных часов Количество аудиторных часов Количество часов на самостоятельное изучение
Введение   -  
Раздел I. Основной модуль      
Тема 1.1. Фонетические, грамматические, лексические и стилистические особенности английского языка      
Тема 1.2. Изучение английского языка      
Тема 1.3. Мой рабочий день в колледже   -  
Тема 1.4. Выбор профессии      
Тема 1.5. Мой выходной день   -  
Тема 1.6. Семья моего друга   -  
Тема 1.7. Квартира   -  
Тема 1.8. В библиотеке   -  
Раздел 2. Профессионально направленный модуль      
Тема 2.1. Экономика как наука      
Тема 2.2. Речевой этикет   -  
Тема 2.3. Деловая переписка   -  
Тема 2.4. Написание резюме   -  
Всего по дисциплине      

1.3. Тематический план для специальности 23.02.03Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта

 

Наименование разделов и тем Очное обучение Заочное обучение
Количество аудиторных часов Количество аудиторных часов Количество часов на самостоятельное изучение
Введение   -  
Раздел I. Основной модуль      
Тема 1.1. Фонетические, грамматические, лексические и стилистические особенности английского языка      
Тема 1.2. Изучение английского языка      
Тема 1.3. Мой рабочий день в колледже   -  
Тема 1.4. Выбор профессии      
Тема 1.5. Мой выходной день   -  
Тема 1.6. Семья моего друга   -  
Тема 1.7. Квартира   -  
Тема 1.8. В библиотеке   -  
Раздел 2. Профессионально направленный модуль      
Тема 2.1. Цифры, числа, математические действия      
Тема 2.2. Основные физические явления   -  
Тема 2.3. Техника, транспорт, оборудование   -  
Тема 2.4. Научно-технический прогресс   -  
Всего по дисциплине      

1.4. Тематический план для специальности 18.02.06Химическая технология органических веществ

 

Наименование разделов и тем Очное обучение Заочное обучение
Количество аудиторных часов Количество аудиторных часов Количество часов на самостоятельное изучение
Введение   -  
Раздел I. Основной модуль      
Тема 1.1. Фонетические, грамматические, лексические и стилистические особенности английского языка      
Тема 1.2. Изучение английского языка      
Тема 1.3. Мой рабочий день в колледже   -  
Тема 1.4. Выбор профессии      
Тема 1.5. Мой выходной день   -  
Тема 1.6. Семья моего друга   -  
Тема 1.7. Квартира   -  
Тема 1.8. В библиотеке   -  
Раздел 2. Профессионально направленный модуль      
Тема 2.1. Базовые химические понятия      
Тема 2.2. Химическая лаборатория и правила работы в ней   -  
Тема 2.3. Отрасли химии   -  
Тема 2.4. Выдающиеся ученые-химики (Д.И. Менделеев, А.М. Бутлеров)   -  
Всего по дисциплине      

2. Методические указания по выполнению и оформлению домашней контрольной работы

Учебным планом для студентов заочного отделения при изучении дисциплины «Иностранный язык» предусмотрено выполнение домашней контрольной работы. Номер варианта контрольной работы соответствует последней цифре номера зачетной книжки студента («0» соответствует варианту №10).

Контрольная работа состоит из девяти практических заданий по грамматике английского языка. Кроме того, контрольная работа включает в себя перевод текста по специальности с английского языка на русский язык.

Выполнение практических заданий предусматривает изучение теоретических вопросов по грамматике английского языка в соответствии с программой курса. Рекомендуется использовать литературу, предусмотренную программой курса.

Контрольная работа оформляется с применением программы Microsoft Office Word в соответствии со следующими требованиями:

- формат листа – А4, ориентация – книжная;

- шрифт – Times New Roman, размер шрифта – 14, интервал шрифта – обычный, межстрочный интервал – 1,0;

- на титульном листе должна находиться информация, необходимая для регистрации контрольной работы.

Для рецензии преподавателя в конце работы должен быть оставлен чистый лист. Готовые контрольные работы в печатном виде должны быть предоставлены для регистрации и проверки в учебную часть заочного отделения не позднее сроков, указанных в графиках учебного процесса.

О результатах проверки работ можно узнать в учебной части заочного отделения. Замечания, оставленные преподавателем в рецензии, должны быть учтены при подготовке к зачету.

Отсутствие или некорректность выполнения контрольных работ, а также предоставление этих работ после указанных сроков является основанием для недопуска к аттестации по дисциплине «Иностранный язык».

 

 

 


Практические задания для домашней контрольной работы

Вариант 1

1. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

not sport sing plain

lot gorge myth name

choose pope stay dog

2. Поставьте артикли a/an или the, где это необходимо:

1) Pushkin is... outstanding Russian poet.

2) There is... bend in the road.

3) I live in... Tverskaya Street.

4)... Volga flows in to... Caspian Sea.

3. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a baby 2) a pencil 3) a man 4) a knife

a) babys a) penciles a) man a) knifes

b) babies b) pencils b) men b) knifs

c) mans c) knives

4. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) Where... you from?

2) How old... you? How old … your brother?

3) What... your aunt’s name?

4) The dog... in the garden.

5) Tom’s parents... travel agents.

6) … Tom and Bob good football players?

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) He was in Kiev.

2) He is a doctor.

3) The cat is in the room.

6. Поставьте личные местоимения и местоимения в объектном падеже:

1) She washes... hands and face in the morning.

2) Do you know that man? – Yes, I know....

3) That is his book. Give... to him.

4) Peter likes to eat.... breakfast is always big.

7. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) Please, put a spoon... your cup, Ben.

2) Please, go...... the room.

3) Fred is... his room now.

4) Please, take your pen … the table and put it... your bag, Jane.

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) My wife often makes plum-cakes.

2) Somebody is singing a lovely song.

3) We lived in a big house last year.

4) I have just done this exercise.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) It (often/ rain) in this part of the world.

a) is often raining

b) often rains

2) Take your umbrella, it (rain) cats and dogs.

a) rains

b) is raining

3) We (not/ have) a holiday last year.

a) didn’t have

b) haven’t had

c) hadn’t have

4) We (not/ see) Peter this week, but we (see) him a couple of weeks ago.

a) didn’t see a) saw

b) haven’t saw b) have saw

c) haven’t seen c) have seen

Текст по специальности.

Вариант 2

1. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

shelf sheet chain back

shy mile city space

cage lay game lest

2. Поставьте артикли a/an или thе, где это необходимо:

1) This is... nice city.

2)... pen is red, and... pencil is black.

3) Read... page ten, please.

4) Minsk is... big city.

3. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) an umbrella 2) a boy 3) a city 4) a foot

a) umbrellas a) boys a) citys a) footes

b) umbrellaes b) boies b) cities b) foots

c) umbrells c) boyes c) cityes c) feet

4. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1)... your father a carpenter? – No, he....

2) John... (not) a student, he... a doctor.

3) Moscow... the capital of Russia.

4) I... hot. Open the window, please.

5) What... the weather like today?

6) The news... (not) very bad today.

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) He is a student.

2) He was in Moscow.

3) The flower is nice.

6. Поставьте личные местоимения, местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) The bag is heavy. What is there in...?

2) Look at them!... are playing like kids.

3) Are... a teacher? – No,… am not.

4) That butterfly looks like a flower. Aren’t... wings wonderful?

7. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) We live... Moscow.

2) They work... the Ministry... Foreign Trade.

3) I usually go... the office... the morning.

4) Where is your pen? Is it... the table?

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) We usually write dictations in class.

2) He is reading an English text now.

3) We finished this work yesterday.

4) She has already gone away.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) Granny is in the kitchen. She (make) a cake.

a) is making

b) makes

2) I don’t know Spanish, but I (learn) it now.

a) am learning

b) learn 6

3) John (still/ work) in the garden.

a) is still working

b) still works

4) Dad (usually/ work) on Saturday.

a) is usually working

b) usually works

Текст по специальности.

Вариант 3

 

1. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

name short her dent

pin chill hare lend

fork page mare sun

2. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) We often go... the blackboard... class.

2) They write a lot... sentences... the blackboard.

3) Please translate this text... Russian... English.

4) How often do you write... your friends?

3. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a mouse 2) a child 3) a photo 4) a lady

a) mouses a) childs a) photoes a) ladies

b) mice b) childes b) photos b) ladys

c) mouss c) children c) photes c) ladyies

4. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) That book... (not) very interesting.

2) I... (not) interested in football at all.

3)... you hungry?

4) Your money... in your hand bag.

5) I... glad to see you. How... you?

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) She was in Riga.

2) She is a student.

3) This house is big.

6. Поставьте личные местоимения, местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) Pubs are an important part of life in Britain, but... aren’t open to everyone.

2) What is... phone number? May I phone you?

3) They live in the country.... house isn’t big, but... is comfortable.

4) She is mad about... car. She spends hours washing....

7. Поставьте артикли a/an или the, где это необходимо:

1) This is... picture of my study.

2) There is... large window in my study.

3) Do you want to go to... cinema?

4) We had dinner at 3 o’clock in... afternoon.

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) Our teacher always speaks English in class.

2) We are having a dictation now.

3) They wrote a lot of exersises at home yesterday.

4) Tom has never been to London.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) We (not/ have) a holiday last year.

a) didn’t have

b) haven’t had

c) hadn’t have

2) Don’t worry about your letter. I (send) it the day before yesterday.

a) sended

b) have sent

c) sent 8

3) When Jill (finish) school?

a) When had Jill finished

b) When has Jill finished

c) When did Jill finish

Текст по специальности.

 

Вариант 4

 

1. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

miss chain bring cure

dash ice thing sere

lay back text bone

2. Поставьте артикли a/an или the:

1) Peter is... good boy.

2) This my room.... room is large and clean.

3) Please give me... inkstand.

4) Billy is... good boy.

3. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a match 2) a mass 3) a party 4) a fox

a) matches a) masses a) parties a) fox

b) matchs b)mass b) partys b) foxes

4. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) What... your aunt’s name?

2) There... three big sports centres in my town.

3) What... your favourite sport?

4) You... a happy girl.

5) Hello, I... Kate Kern. And what... your name?

6) The hotel... expensive.

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) Peter was in London.

2) We are teachers.

3) The pen is on the table.

6. Поставьте личные местоимения и местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) Mrs. Smith went home because... was tired.

2) We feel so lonely, stay with...

3) I have got a tortoise. I feed... with vegetables.

4) - Do you know that man? – Yes, I know....

7. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) We are going to have a test... the 3 rd... December.

2) Please go... the table, Bob, and sit....

3) Whose exercise-books are... the table?

4) What page is he opening his book...?

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) I live in Moscow.

2) The student is doing an exercise now.

3) Peter went to the theatre yesterday.

4) My mother has just cooked a plum-cake.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) We have got tickets, and tomorrow evening we (go) to the cinema.

a) go

b) are going

2) I (buy) a new dress last week.

a) have bought

b) bought

3) We (not/ see) Peter this week, but we (see) him a couple of weeks ago.

a) didn’t see a) saw 10

b) haven’t saw b) have saw

c) haven’t seen c) have seen

Текст по специальности.

Вариант 5

 

1. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

give that thin pencil

match bag film thick

this black take shine

2. Поставьте артикли a/an или the, где это необходимо:

1) Where is your friend? He is in... room.

2) Jane is... factory worker, and Ben is... engineer.

3) Open your books at... page ten and read... text nine, please.

4) Please, don’t go... there.

3. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a potato 2) a name 3) a foot 4) a life

a) potatos a) namees a) feet a) lifes

b) potatoes b)names b) foots b) lives

4. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) Mag and her sister... in Rome.

2) I... at home on Sundays.

3) How much... this sweater?

4) Pat’s mother... a teacher.

5) I... from London.... there a sports centre in Leeds?

6) I... from Leeds. And where... you from?

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) They were in Riga.

2) My brother is a worker.

3) The book is on the table.

6. Поставьте личные местоимения и местоимения в объектном падеже:

1) Take this book and read... at home, please.

2) My sister knows English well. Do you know...?

3) I don’t know.... What is his name?

4)... lives in Moscow.

7. Поставьте предлоги, где это необходимо и переведите предложения:

1) Do you work... an office?

2) Do you live far... the factory?

3) I usually get... home...six... the evening.

4) He does a lot... exercises... class and... home.

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) Mary lives near a large park.

2) He bought a new car last month.

3) They are listening to music now.

4) John has never been to Paris.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) My daughter Mary (not/like) apples, but she likes oranges.

a) not likes

b) doesn’t likes

c) doesn’t like

2) I (buy) a new dress last week but I (not/wear) it yet.

a) have bought a) haven’t worn

b) bought b) wore

c) had bought c) didn’t wear

Текст по специальности.

Вариант 6

1. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a knife 2) a man 3) a pencil 4) a baby

a) knifes a) man a) penciles a) babys

b) knifs b) men b) pencils b) babies

c) knives c) mans

2. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

term whole maze bunch

first rose till rid

sky spine serf luck

3. Поставьте артикли a/an или the, где это необходимо:

1) I am... doctor. I am at... home now.

2) This is my room.... room is large.

3) This is... black tie and that is... white tie. Please give me... white tie, not... black tie.

4) It is... black exercise-book.... exercise-book is on...table.

4. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) What... your parents’ address?

2) The news... (not) very bad today.

3) I... glad to see you. How... you?

4)... Tom and Bob good football players?

5)... your father a carpenter? – No, he....

6) Where... you from?

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) Mary was in Paris.

2) We are students.

3) The desk is in the corner.

6. Поставьте личные местоимения, местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) Do... have lessons in the morning?

2) Look at them!... are playing like kids.

3) Jeans always stay in fashion. People like....

4) What is... phone number? May I phone you?

7. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) Fresh fruit is good... your health.

2) Dad was tired... hard work in the garden.

3) I am not interested... football at all.

4) My sister is always angry... me when I am late.

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) He writes a lot of dictations every day.

2) She got up early yesterday.

3) You are reading an interesting book.

4) We have heard a lot about this man lately.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) When I was a child, I (always/ be) late for school.

a) have always been

b) was always late

c) had always been

2) Usually I (have coffee) in the morning, but now I (drink) tea.

a) am having coffee a) drink

b) have coffee b) am drinking 14

Текст по специальности.

Вариант 7

1. Выберите правильный вариант ответа:

1) We (not/ see) Peter this week, but we (see) him a couple of weeks ago.

a) didn’t see a) saw

b) haven’t saw b) have saw

c) haven’t seen c) have seen

2) He (buy) a new car last year.

a) have bought

b) bought

3) She has got tickets and tomorrow evening she (go) to the cinema.

a) go

b) is going

2. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) They work at a factory.

2) The students are having a dictation.

3) My son made many mistakes in his test yesterday.

4) We have already finished our work.

3. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) What page is he opening his book …?

2) Whose exercise-books are … the table?

3) Please go … the table, and sit ….

4) We are going to have a test … the 3 rd …November.

4. Поставьте личные местоимения, местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) - Do you know that man? – Yes, I know ….

2) He has got a cat. He feeds … every day.

3) Mrs. Brown went home because … was tired.

4) We feel so lonely, stay with ….

5. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

miss dash cure back

chain thing sere lay

bring ice bone text

6. Поставьте артикли a/an или the, где это необходимо:

1) Tom is … good boy.

2) Please give me … inkstand.

3) This is my room. … room is large and clean.

4) I live in … Tverskaya Street.

7. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a lady 2) a mouse 3) a box 4) a player

a) ladies a) mouses a) boxes a) players

b) ladys b) mice b) boxs b) playeres

c) mices

8. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) How old …you? How old … you brother?

2) … John and Bob good students?

3) I … glad to see you. How … you?

4) You … a happy girl.

5) The hotel … expensive.

6) What … your favourite sport?

9. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы:

1) Bob was in the cinema yesterday.

2) They are at home now.

3) The vase is on the table.

Текст по специальности.

Вариант 8

1. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) Tom’s parents … travel agents.

2) What … your parents’ address?

3) I … glad to see you. How … you?

4) The magazine … (not) very interesting.

5) He … a handsome man.

6) What … your favourite book?

2. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

first mere bee style

turn store cure gyps

bone stare fill fate

3. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a man 2) a potato 3) a plate 4) a leaf

a) man a) potatos a) plates a) leafs

b) men b) potatoes b) plats b) leaves

c) mans c) leafes

4. Поставьте артикли a/an или the:

1) Lermontov is … outstanding Russian poet.

2) There is … cat near the arm-chair.

3) He lives in … Green Street.

4) … Volga flows into … Caspian Sea.

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) She is a teacher.

2) They were in Moscow.

3) The pen is in the bag.

6. Поставьте личные местоимения, местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) He washes … hands and face in the morning.

2) - Do you know this man? – Yes, I know ….

3) This is his book. Give … to him.

4) John likes to eat. … breakfast is always big.

7. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) She goes … school.

2) Mary’s son is a boy … ten.

3) They live far … Moscow.

4) Mary takes her children … the country.

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) This student always gets good marks.

2) Helen is painting a house now.

3) They discussed this question yesterday.

4) He has already found his umbrella.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) We (not/ see) John this week, but we (see) him a couple of weeks ago.

a) didn’t see a) saw

b) haven’t saw b) have saw

c) haven’t seen c) have seen

2) It (often/rain) in this part of the world.

a) is often raining

b) often rains 18

3) Don’t worry about your letter. I (send) it the day before yesterday.

a) sended

b) have sent

c) sent

4) We (not/have) a holiday last year.

a) didn’t have

b) haven’t had

c) hadn’t have

Текст по специальности.

 

Вариант 9

1. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) My grandmother has already cooked a cake.

2) Sam went to the cinema last week.

3) She is looking at the blackboard now.

4) We love our country.

2. Выберите правильный вариант ответа:

1) I (buy) a new dress last week.

a) have bought

b) bought

2) We have got tickets and (go) to the theatre tomorrow.

a) go

b) are going

3) Mary (not/like) apples, but she likes oranges.

a) not likes

b) doesn’t likes

c) doesn’t like

4) She (buy)a new dress last week, but she (not/wear) it yet.

a) have bought a) hasn’t worn

b) bought b) wore

c) had bought c) didn’t wear

3. Поставьте предлоги, где это необходимо, переведите предложения:

1) She does a lot … exercises … class and … home.

2) He usually gets … home … six … the evening.

3) Do you live far … the factory?

4) Do you work … an office?

4. Поставьте личные местоимения, местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) Take this magazine and read … at home.

2) My sister knows English well. Do you know …?

3) I don’t know …. What is his name?

4) … lives in Kiev.

5. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

shine thin that give

thick take bag match

pencil film black this

6. Поставьте артикли a/an или the, где это необходимо:

1) Where is your friend? He is in … room.

2) Jone is … factory worker, and Ben is … engineer.

3) Open your books at … page ten and read … text nine, please.

4) Please, don’t go … there.

7. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a fox 2) a party 3) a mass 4) a bench

a) fox a) partys a) masses a) benches

b) foxes b) parties b) mass b) benches

8. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) What … his sister’s name?

2) There … four big sports centres in his town.

3) Hello, I … Sam. And what … your name?

4) This bag … very expensive.

5) Your money … in your bag.

6) I … (not) interested in tennis at all.

9. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) Nick was in Paris.

2) They are good friends.

3) The book is near this magazine.

Текст по специальности.

Вариант 10

1. Напишите транскрипцию следующих слов, обращая внимание на правила чтения гласных и согласных букв:

write meek mill sack

bright cock free lard

wrong tone fume cure

2. Поставьте предлоги и переведите предложения:

1) How often do you write … your friends?

2) Please translate this article … English … Russian.

3) They often go … the blackboard … class.

4) We live … Riga.

3. Образуйте форму множественного числа, выберите правильный вариант ответа:

1) a film 2) an army 3) a day 4) a tie

a) filmes a) armys a) days a) ties

b) films b) armies b) days b) tiees

c) daies

4. Поставьте глагол to be в соответствующую форму и переведите предложения:

1) The walls in this room … yellow.

2) What colour … the floor in your room?

3) Where … the chalk?

4) Peter … sitting at the window.

5) … these boys and girls friends?

6) He … happy to see you.

5. Образуйте общий, специальный, альтернативный и разделительный вопросы к каждому предложению:

1) Bob was in Minsk.

2) They are doctors.

3) You are a pupil.

6. Поставьте личные местоимения, местоимения в объектном падеже и притяжательные местоимения:

1) He is mad about … car. He spends hours washing ….

2) We live in the country. … house isn’t big, but … is comfortable.

3) What is … phone number? May I phone you?

4) … made many mistakes in his test.

7. Поставьте артикли a/an или the:

1) We had dinner at 3 o’clock in … afternoon.

2) Do you want to go to … cinema?

3) There is … large window in my room.

4) This is … picture of my study.

8. Образуйте общий, специальный вопросы и отрицательное предложение, определите время:

1) Nick has never been to Moscow.

2) We wrote a lot of exercises at home yesterday.

3) They are having a dictation now.

4) Our teacher often speaks English in class.

9. Выберите правильный вариант ответа:

1) When John (finish) school?

a) When had John finished

b) When has John finished

c) When did John finish

2) Sam (still/work) in the garden.

a) is still working

b) still works 22

3) I don’t know German, but I (learn) it now.

a) am learning

b) learn

4) Dad (usually/work) on Saturdays.

a) is usually working

b) usually works

Текст по специальности.

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...