Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Часть четвертая, раздел, 9.




ЩИТ ВЕРЫ

Или

Ответы древняго благочестия любителей на вопросы,

Придержащихся новодогматствующаго иерейства.

[составлены в конце 18 века]

ОГЛАВЛЕНИЕ

Настоящия книги триста осмидесяти и дву ответов

 

Предисловие

Увещение

 

Часть первая, раздел 1.

Ответы:

1. О православней святоцерковной вере, яже есть крепкое и твердое разумение, со дерзновением в сердцы о Бозе и о вещех спасеных.

2. О исповедании веры христианския на дву вселенских соборех, и о дванадесяти артикулах, то есть [или] сложении веры православныя.

3. О вере христианской, иже есть правый и истинный закон, и в слове Божии утвержденный.

4. О святей соборней и апостольской церкви, в нюже веруем, кая под единым женихом Христом пребывает, а еретических же учений и действ чужда.

5. О святей церкви, кая за себе и за нас ответствует: и известно, яко и грехи кающихся при церкви, а не кроме церкве разрешени имут быти.

6. Яко воистину без святыя церкве спастися невозможно.

7. О яже во святем евангелии писанное и не писанное вся сия приемлем, и содержати усердствуем.

8. Яко имеем святую соборную и апостольскую церковь, яже есть не стены и покров, но правая учения и предания божественных правил, и святых собор, и святых апостол.

9. О святей и соборней церкви, яко за крепкими свидетельствы исповедуем быти до скончания века.

10. Яко церковь святая во времена случайная может кроме священников и видимых церквей пребывати и спасати, и творимое крещение от простолюдин, яко простии по нужде крещающии правилами приятни.

11. О установлении седми таин, яко о сем святокафолическая церковь явно ответствует Катихисисом Великим.

12. О еже от святых учителей церковных речена быша до скончания века жертвоприношению быти, от тех же предрекошася и запустению оной от слуг антихристовых быти.

13. Яко Христово священство по образу Мельхиседекову сказуется вечно быти во имении епископов: ныне же видственно того не зрится: еретическое же несть Христово и вечно.

14. О еже якоже в ветхом законе, тако и в новом многажды о многом до скончания века предрекошася, но за нехранение закона вся упразднишася: убо и истинному священству оскудевшу, нужно есть и жертве сей истинной оскудети.

15. Новины и изменения от когда начашася: с новинами же последствует и пресечение священства.

16. Яко развращаяй во святем евангелии Христа Бога нашего предание получит со отлучением от церкве проклятие.

17. О нужных случаев таин, яко не иныя кия определяются быти, точию две: крещение и покаяние.

18 и 19. О святей тайне святыя евхаристии, до пришествия Христова како будет совершатися.

20. О еже яко еретическия тайны не могут тайнами истинными нарицатися.

Части первыя, раздел 2.

О новинах российския церкве.

Собственно в трех частех, и в десяти разделах показуется.

21. Во второй части, о всяких ересех, яко не нагло имеют нечестие к Божеству.

В третией же части, о неприятии нашем новодействуемаго крещения, и о количестве нововнесенных в него вин.

Часть, 1.

О новинах нынешния великороссийския церкве.

Раздел, 1.

Статии:

1: О согласии российския церкве перваго чина с еретиками.

2: О нынешних российских архиереях, иже крест Христов трисоставный, образ Святыя трисоставныя Троицы, отметают и не приемлют.

Раздел, 2.

Статии:

3: О согласии нынешния российския церкве с еретики, не верующими во Святую Троицу и в воплощение Сына Божия.

4: О нынешних архиереях, херосложне персты благословляющих.

5: Яко чрез сие херосложное благословение киим еретиком уподобляются.

Раздел, 3.

О неистовем богословствовании великороссийския церкве.

Статии:

6: О нынешней великороссийской церкви, яко не точию таинства веры во образовании отметает и не приемлет, но и в самом учении богословском существо божественное поруговает.

Раздел, 4.

О хуле на Господа Бога Отца Вседержителя Саваофа.

Статии:

7: О нынешних богословах, неправе мудрствующих о Господе Бозе.

Раздел, 5.

О хуле на Сына Божия, и на тайну воплощшагося Слова Божия, такожде и на спасительное имя Исусово.

Статии:

8: О Скрижали, в нейже Дамаскин иподиакон развращенно толкует Христова словеса.

9: О тайне воплощьшагося Сына Божия, якоже древле православная церковь двема перстома, имаже знаменаемся, двоестественное Христово таинство образовати и исповедати законополагает: российская же церковь сие образовательное исповедание демонским и чертовским порицает.

10: О нареченнем от Бога Отца чрез безплотнаго слугу пречистей Деве еврейским языком возвещенное пресладкое имя Исус: и яко сие всеспасительное имя новороссийская церковь равноухим порицает.

Раздел, 6.

Статии:

11: О неравом богословствовании нынешния церкве о безначальном Бозе, чрез своего учителя Платона предаемое.

Раздел, 7.

О догматех и преданиях нынешния великоросийския церкве, согласующия перваго чина с еретиками.

Статии:

12: С еретиками, иже о святей богословии неправославно мудрствующими.

13: С еретиками, слияние о Святей Троице согласно мудрствующими.

14: С еретиками евномианы, вместо крещения возливающими на главы своя до пояса.

15: С еретиками, иже поливание крестящимися, церквей и храмин не имущими.

16: С еретиками манихеями, иже солнце и луну Бога творящими.

17: С еретиками маркионитами, иже учат три начала Божеству проповедати.

18: О трегубой аллилуии, како Пресвятая Богородица откры списателю жития преподобнаго Евфросина.

19: О согласии нынешния церкве с еретиками маркионитами, иже приходящих от различных грех прощают без всякаго страха.

20: С еретиками нарицаемыми павликианами, мудрствующими о Христе смиренная.

Раздел, 8.

Статии:

21: О согласии нынешния российския церкве с латиноримскими, лютерокалвинскими, еллиньскими и агарянотурскими ересями. В первых о латинех и люторах, мудрствующих Христа Бога от Иоанна Предтечи в реце Иордане обливанием крещена, с ними же российская церковь в разумении соглашается.

22: О зачатии человечестем латыни мудрствуют, что не вкупе душа с телом созидается, такожде и россияне с ними согласуются.

23: О богомерзских агарянотурцех, иже о воскресении мертвых проповедают, что мужие яко мужие, жены же яко жены востанут, и россияне сим пособствуют.

24: Яко латыни в своих костелах многажды на коленех стоя молятся: подобне и в российских ныне церквах.

25: О книзе Щите веры Иоакима патриарха, в ней же о возглашении в литоргии.

26: О уставленном звону от великороссийския церкве возглашению словес Христовых, подобном латином.

27: О пении партесном, подобне латином.

28: О написании евангелистов подобне латином.

29: О латинех, странно пишущих распятие Христово, подобне и россиянех.

30: О литургии, в ней же две просфиры за патриарха и царя отлагаются.

31: О панагиарном хлебе, на нем же вместо креста Христова двочастный полагается.

32: О артусе и на нем такожде.

Раздел, 9.

Статии:

33: О злославных еретицех Евтихе и Диодоре, новороссийская же церковь в мудровании и сим подобится.

34: О пременении сложения перстов в крестном знамении, подобствующим сим арменом и северианом еретиком.

35: Знаменование креста триперстным сложением уподобляется латинскому, от восточнаго учителя Константина Панагиота означенному.

36: О святых иконах, живописуемых подобне латином.

37: О нынешних живописцах, иже пишут на иконах треугольник.

38: О тех же живописцах, иже пишут великий глаз.

39: О пречистей Богородице, юже пишут распростертыми власы подобне латином.

40: О преписывании икон чудотворных.

41: О отложении поклонов земных во святую 40-цу и в прочия посты, егда поется аллилуия, подобне латином и лютерокалвином.

42: О брадобритии, согласном латином и всем иноязычником.

43: Яко нынешнии архиереи попам повелевают усы подстригати подобне татаром и срацыном.

44: Яко всяк молитву дея покрытою главою срамляет главу свою, такожде и жена раскровенною.

45: Яко россияне дворяне во всем все обычаи и поступки немецкия и лютерокалвинския содержат.

46: Яко латыни, люторы и калвины комеди строят, равне и россияне.

47: О первом дни сентября месяца, како на первом соборе Никейском от святых отец уставися празновати индикту, еже есть новому лету, ныне же уставися праздновати генваря в 1-й день, в равнообразие латыном и лютором.

48: О латынех, иже на костелах своих крыжи своя поставляют, подобне и россияне.

49: Яко латыни, люторы со псы из единых сосудов ядят: подобне оным и россияне мнози творят.

50: Латыни, люторы, и прочии языцы давленину и прочее ядят: равне и россияне, паче же и высокия лицы ядят.

51: О табаке, иже чрез естественными образы употребляюще пиют.

52: И о разрешающих и не постящихся.

53: Святую великую 40-цу и прочия посты по правилам святых апостол 29-му и 69-му.

54: О нынешних монахах.

55: О монахах, иже как простых, так и освященных, птиц ядят, подобне латинским.

56: О не носящих на себе крестов.

57: О резных и алебастровых образах.

58: О ангелах из алебастра.

59: О аптеках и гофшпиталах, и яковы в них мерзости употребляеми бывают.

60: О натомении мертвых.

61: О конском рыстании.

62: О властях как мирских, так и духовных.

63: О господских детях.

64: О путрении власов.

65: О безчинном в церкви стоянии.

66: О камеде, опере и маскараде.

67: О клириках.

68: О нынешних монахах.

69: О нынешних малороссийских попах.

70: О семинаристах.

71: О прении и при ней музыки, и прочаго безчиния.

72: О нынешних господах.

73: О святых иконах.

74: О распятии Господни, иже треми гвоздьми прибивают.

75: О подобии манихейскому учению.

76: О бываемом погребении у господ.

77: О архиерейских посохах со змиями.

78: О чине в крещении и миропомазании ног.

79: Яко в крещении не во осмый день.

80: О странных имянах.

Раздел, 10.

Статии:

81: О нынешних российских архиереях, вооружающихся и хулящих древнее благочестие.

82: Древнее предание.

83: Древнее благочестие.

84: О вседерзом оглаголании древняго благочестия.

85: О ныне российских учителех, соединяющих древлеправославных христиан с еретиками.

86: Древлеправославную церковь именующих блудницею.

87: О порицании арианством.

88: О порицании македонством.

89: О порицании несторианством.

90: О порицании арменством.

91: О порицании латинством.

92: О порицании древлецерковное содержание.

93: О двоеперстном сложении, от черта быти сказующих.

94: О том же двоеперстном сложении, иже волшебным знамением порицают.

95: О древлеправославных пречистых тайнах поругание.

96: О изображенней на иконе Божии Матери.

97: О кресте животворящем, иже именуют раскольническим, брынским.

98: О том же животворящем кресте.

99: О не приемлющих поливательнаго крещения нарицают афеистами.

100: О отвержении древних антимисов.

101: О Стоглавом соборе, иже недостойным быти сказуют.

102: Того же собора священных отец возъименовали безмозгими.

103: О православном учителе Стефане Зизании, иже проименоваша эфиопом.

104: О наругании Константина Панагиота.

105: О порицании изложения святейшаго Филарета душепагубным.

106: О мучениках Христовых, иже за ложныя почитают.

107: О книзе именуемой Кирилове, юже злословяще ложною нарицают.

108: Афанасиевы ответы такожде ложными порицают.

109: О повести Трояна царя, юже отмещут.

110: Куколь, иже есть образ незлобия, называют кукишем.

111: О порицании пения староцерковнаго.

112: О книгах старопечатных и старописменных, яже именуют старогадкими и проч.

113: О порицании имени Исусова.

114: О ложном сказании на пророков, и о Авраамове взятии дров.

115: О покропительном крещении.

116: Яко писаниям святым не имут веры.

117: О книгах греческих, яже ныне печатают латыни и немцы.

118: О книзе Щит веры Иоакима патриарха, и о Требнице Петром Могилою сочиненном.

119: О латынех, иже древния святыя книги растлевают, подобне и россияне.

120: О Флоренском соборе, иже принесоша латыне восточным отцем книгу ветхую: равне и россияне Деяние соборное и Феогностов потребник.

121: О обливательном крещении, яко латинов, лютеров и калвинов, и прочих единопогруженцов и обливанцов нынешняя церковь приемлет неповторне.

122: О приходящих от ересей латинам, лютором и калвинам не повелевают ереси и ересиархов проклинати.

123: О приятии церковию обливания и единопогружения.

124: О восприемниках на крещении еретиков.

125: О браках с еретики.

126: О сообщении россиян разных вер с еретики с латины, люторы, калвины и со армены, и прочими в молении.

127: О сообщении в ядении россиян с еретики.

128: О сообщении, не точию с еретики, но и со псы из единых сосудов ядение.

129: О множестве издания богохульных и святохульных книг, во опровержение всего древлеправославнаго предания.

130: О послушании российския церкве амазонским ложам всюду умножатися.

131: О поставлении чинов, причащающихся ересям: жидовской, симонианской и македонианской.

Часть вторая.

О ересях, яже не наглое имеют нечестие к Божеству, но некоторую прикровенность.

Глава первая.

О ересях, иже друг ко другу взаимное имеют любопрение.

Глава вторая.

О православней вере во Святую Троицу, яко не точию словесы, но и от дел и вещи познавается.

Глава третия.

Яко не мощно есть всем ересям во единой церкви явно утвердитися.

Часть третия.

О новодействуемом крещении.

Ответы:

22. Яко чесо ради его приимати опасаемся, и о количестве нововнесенных в него вин во двадесяти седми показаниях явствуем.

23: О неприятии таин великороссийския церкве, яко лишаются благодати Святаго Духа, и за премножество вин не должны приятися.

24: О еже яко поелику великороссийская церковь приобщается верховнейшим еретиком: латином, люторам и калвинам: убо и прииматися должни суть по готовому образу изложенному.

25: О еже яко по Христе и от крещения истиннии христиане нарицаются.

26: Яко нынешняя великороссийская церковь прилагается своими ересьми к вящьшым еретиком: убо прибегшия от нея к древлеправославней церкви по правилам святых апостол и святых отец должно покрещевати.

27: О сем, яко мы готовому святых отец прилагаемся уставу, и от священных страдальцов начало прияхом покрещевати нынешних россиян.

28: О еже яко по нужде крещающии несвященнии жидов и срацын и кроме проклятия, не суть противнии святей церкви.

29: О новотворимом крещении многажды рехом, яко не мы не приимати начахом, но священный полк страдалец якоже священнии, тако и несвященнии.

30: О надежде на всезрящее око, яко без всякаго примеса противных действий православие хранящих соблюдаем, а новопросыпанных Никоном новин приимати опасаемся.

31: О еже яко крестити простолюдину по нужде от еретик никоегоже препятствия в писании не обретается, и о преступающих закон Божий по нужде и без нужды.

32: О еже яко святии древле крещаху, аще и простолюдини, но не без действа Святаго Духа.

33: От доводов святаго писания ясно показуется, яко святый Филипп крести самаритян не без содействия Святаго Духа, и яко не прияша не Дух оставления, но дух знамения и чудес творити.

34: О еже яко не простолюдина опасает крестити после руки еретической: но после руки еретической крещенных не вчини за крещенных. Номоканон, правило 203.

35 и 36: О еже како крестити род человечь, яко никоего различия возрастным со младенцами в чине крещения не показуется, о чесом в выше указанном 10 ответе, в приведенных свидетельствах может достоверно видеть.

37: О еже, яко по нужному сему времени, оберегаяся священических действ, с символом православныя веры, читая оный 3-жды, во имя триипостасной Троицы, крещаем бывает требующии от нас крещения: и о отрицании сатаны, и обещании Христу, в древлепервенствующей церкви от простолюдин бывшем.

38: О еже яко потребно имети восприемников при крещении, аще и от простолюдин действуемом, якоже и в десятом ответе засвидетельствовася, или от Захария Копестинскаго показася.

39: О крестном воображении, яко о обоих крестителя и крещаемаго, по согласию святых учителей церковных, на себе образом смиренным верою существуем, и тако тем крещение всеблагодатне у нас совершается.

40 и 41: О еже яко крещение случающееся по нужде с трикратным погружением, и с приглашением триипостаснаго имени, бывает совершенно, и потом нетребовательно исполнения молитв.

42: О мvре и руковозложении, яко крещения тайна по нужде и без мvра и руковозложения совершена есть.

Части первыя, раздел, 3.

Ответы:

43, 44 и 45. О показании доводов трепогружательнаго крещения, его же на десять разделов располагаем.

Раздел, 1.

Яко святиии апостоли без всякаго изъятия от еретик действуемаго крещения не приемлют.

Раздел, 2.

О еже яко во времена первенствующия церкве, последующе святым апостолом, святии учители поместными соборами такожде всех еретик и раскольников крещение отмещуще не приемляху.

Раздел, 3.

Яко мнози святии учители во время вселенских и поместных соборов, и проч., соглашающеся со апостольскими правилы и первенствующия церкви обычаю, яко в три погружения, тако и от всех еретик крещение не приемлюще, паки совершенно второе крестити поучают.

Первое: О еретицех наватианех, рекше чистых.

Второе: О еретице Павле Самосадском и павликианех.

Третие: О еретице Монтане и мантанианех.

Четвертое: О еретице Фотине и фотинианах.

Пятое: О еретицех воздержниках.

Шестое: О еретицех вретищниках.

Седьмое: О еретиках апотактитах.

Осмое: О еретиках водопредстателях.

Девятое: О еретиках четыредесятниках.

Десятое: О еретицех средницех.

11: О еретиках саватианех.

12: О арианах еретиках, иже от Александрии.

13: О еретицех аполинарианех.

14: О еретиках маркионитах.

15: О еретицех уалентианех и прочих.

16: О еретицех пелагианех и келестианех.

17: О еретицех евтихианех и диоскорианех.

18: О еретицех несторианех.

19: О еретицех севирианех.

20: О еретицех арменех.

21: О еретицех древлелатынех.

22: О белорусцех униатах, приглашающих имя папы римскаго в своих службах.

23: О неприятии от святыя церкве от всех еретик крещения.

24: О агарянских детех, крещающихся от невольствующих священников.

25: От ложно сотворшихся священник крещенных.

Раздел, 4.

Яко святая правила вселенских и поместных соборов, ит святых отец, не еже точию ради не трех погружательнаго крещения, от еретик приходящих повелевают второе крестити, но обновления ради и важных и многих вин.

Раздел, 5.

Яко святая кафолическая церковь не непреложный же имеет предел, еже втораго или третияго чина еретик не крестити, но иногда единех и тех же приемлет под проклятие ересей, иногда же и под миропомазание, а иногда тех же и совершенно крестить повелевает.

Раздел, 6.

Яко аще и не приемлется от еретик втораго и третияго чинов крещение, но вин ради благословных и нужных.

Раздел, 7.

Понеже приимаше святая церковь от малых еретик крещение, но смотрительно: смотрительныя же вины в законныя и обдержныя в божественном писании не полагаются.

Раздел, 8.

Яко аще и приемлют правила по смотрению от средних еретик крещение, но под миропомазанием: настоящаго времени нужность не допущает иметь миропомазание: убо и отнюд тще есть защищающих новодействуемое крещение на тыя (правила) указание.

Раздел, 9.

Яко аще древле по смотрению и приимаху крещение от еретик под миропомазание, или проклятие ересей, но точное нашему крещению.

Раздел, 10.

В нем же глав дванадесять.

О нынешней великороссийской церкви,

яко новодействуемое крещение православному крещению не точно и вере есть преступно.

Ответы:

46. О правилах святых апостол, и святых вселенских и поместных соборов, и особь писанныя от святых отец правила, непременно православным христианом даже до кончины века хранити, а не оставляти подобает.

47. О правиле священномученика Киприяна, еже со освященным собором составленное о еже всякаго еретика же и раскольника паки крещати.

48. О еже кая нужда собору Киприянову повелевати миряном от ереси приходящих крестити, когда велий достаток бяше освященных верных; воистинну никакоже.

49. Яко несть наше дерзновение, касающееся к несличности времени: но и по киприянову правилу наше неприятие от нынешния великороссийския церкве новодействуемаго крещения зело благоприлично есть.

50. О показании, яко не един Киприянов собор еретиков и раскольников крестить законополагаше, но и прочии учители церковнии.

51. Яко апостольское 52-е правило антихристом нарицает за неприятие грешники на покаяние: сие и к верным епископом глаголется. Ибо антихристом может человек сотворитися не по единому неприятию грешников на покаяние, но и осуждения ради братняго греха и гонения на тех, иже за истину.

52. Яко, по апостольским гласом, вси еретицы антихристом нарещися могут: убо поелику кий еретик в злобе своей превосходствует, потолику к Богу противляется.

53. О еретическом крещении, аще и во имя Отца и Сына и Святаго Духа, аще и в три погружения, но некиих важных ради вин не приемлется.

54. О еже яко и 2-е правило апостольское гласит о епископех верных, не приемлющих грешных на покаяние, таковых бо наказует извержение санов: великороссийская же церковь вящше сего нечестие имеет.

55. О великороссийской церкви, в которых и коликих еретиков в согласных ересях обретается.

56. О наватианской ереси, яко в гонение подклонившимся и пожершим отрицаше покаяние, и двоеженцем не приобщашеся.

57. Наватиане ниже о крещении, ниже о таинстве православныя веры, ниже о ином коем законе церковном беззаконноваху: но зане грешником покаяние отрицаху, за то отриновени и прокляти быша.

58. О приятии наватиан к просвещению свидетельства.

59. О еже во времена святых апостол нигде видится о трех чинах еретических писанаго, но последи уставлени быша на первом вселенском соборе, и о силе и разуме 46 правила апостольскаго.

60. Яко от всех еретик крещаемых трех чинов приятия и неприятия в 44-м ответе пространно описано со свидетельствы священных правил.

61. О правилех святых апостол, и о их действии над ертиками предел зри в 59-м, а святых отец в 44-м ответах: тамо пространно узриши.

62. О еже кия еретики быша во дни святых апостол, и которыя в них бяху ереси, в 21-м и 44-м ответех засвидетельствовахом.

63. Погрешение еретиком, бывших во апостольская времена: в чесом погрешили, о том явственне засвидетельствоваша правила апостольския и церковныя истории.

64. Яко еретическое крещение не за еже незаконнаго ради точию действа еретическим именуется, но и действителя ради еретика суща.

65. О разньствии еретических крещений: аще трипогружательное, аще же единопогружательное, аще и иное кое, или обливательное, не истинным и не крещением именуется, яко от еретик суть взаконяемо.

66. Яко от еретик, аще и от малых, и тожде даемое крещение кафолическим нарицатися не может, но еретическим суть.

67. О еретиках перваго чина, погрешающих о святом крещении, и о латынех.

68. О как нынешняя великороссийская церковь о крещении мудрствует, и како самеми действии исполняет.

69. О запрещении страшном на прелагающих символ веры: приложение к символу от злославных различно.

70. О зачинающих кую любо ересь, или дерзающих превращати символ православныя веры.

71. О крещении наватском и македонианском.

72. О наватианах и прочих, ни в чесом о вере преступающих, святая церковь сих крещение по смотрению приимала.

73. О еретиках четыренадесятниках и празднующих святую пасху со июдеи, обращающихся паки святым крещением очищати.

74. О еже по соборному изложению святейшаго Филарета патриарха, четыренадесятников за превращение святыя пасхи повелевает крестити.

75. О Ариевой ереси и о крещении, яко нам правоверным точное, и яко нецыи святии отцы вторично оных крестиша.

76. О Евномии злейшем еретице, яко воедино погружение крещаше скверный.

77. О Македонии еретице и о ереси его.

78 и 79. О Манихеи и Манесте еретицех и о ереси его.

80. О сем, яко ариане и македониане точное имеяху крещение нашему крещению.

81. О сем, что еретицы ариане и евномиане в чем разньствоваша, и о Арии иже от Понта.

82. О сем, что кия ереси евномиане и манихеяне имеяху.

83. О арианех, иже от Александрии, яко нашими кафолическими словесы по евангелию крестишася.

84. О наватианех и донатистах, средниках и воздержниках, и иных втораго чина еретицех, святая церковь, за противное мудрование их, веру их и крещение относит во ино лице, еже есть во иного христа.

85 и 86. О еретицех, иже неправаго ради мудрования во инаго христа веруют и крестят.

87. О иже преподобный Матфей правилописец, о еретиках втораго чина, по смотрению нарече крещение божественным, и еже мvром помазати.

88 и 89. О еже вящше показуется, идеже от многих, а не от единаго вещь утверждаемая суть.

90 и 91. О втораго чина еретиках святая церковь различно с ними поступаше.

92. О преподобнем Никоне Черногорском, яко по смотрению от чистых и воздержных еретиках, еже миропомазовати оных, и яко они наше крещение си есть точное имеют.

93. О еже откуду область имеют простии крещати, явствует Номоканон, яко Господне повеление есть: и яко еретицы, аще и священнии, обаче области крестити не имеют.

94. О сем, яко поучают вселенстии учители не на кратких и темнореченных фундаметствования, но в явнейшая писания входити.

95. О еже яко правила и святых седми соборов не менши евангелия почитаются.

96. О еже чесо ради от великороссийския церкве покрещеваем.

97 и 98. О разньствии двоих ариан, иже от Александрии и иже от Понта.

99. О качестве и количестве нынешней великороссийской церкве новшеств.

100 и 101. О еже яко святии отцы от еретик крещения приимати не повелеша не единаго ради несогласнаго в крещении действия, но и многих и вящших ради ересей.

102. О количестве ересей несторианских.

103. О сем, яко святая церковь не токмо еретика Нестория проклинает, но и всех еретиков настоящаго и грядущаго времене извергает и анафематствует.

104. О полноте церковных чинов и о древних еретицех.

105 и 106. О учителех церковных, яко на противящияся ереси крепкое и строгое писаху обличение.

107 и 108. О усердных защитниках новопросыпанных новин, и яко кроме ярости повелевается разглагольствовати с еретики.

Часть первыя, раздел, 4.

Ответы:

109 и 110. О сем, яко обычно есть всем еретиком свое зломудрие от пророков и от евангелия и от апостол священным писанием покрывати.

111 и 112. О сем, что во евангелии писанная, и яже не суть явственно писанное, великороссийская церковь отринув отверже, и свое новое положив утверди.

113 и 114. О арианех еретицех, иже между собою о Божестве не единственное имеяху мудрование.

115. О символе святыя веры святии богословцы сице рекоша: аще дерзнет кто во святем символе приложити или пременити, да будет проклят, и чужд благословения и сообщения христианскаго.

116. О превращении символа, яко в коликих и каковых превращениях нынешняя великороссийская церковь обретается.

117. О древних еретицех видится, что они символ никейския веры не изменяли, но прияти той не желающе.

118. О согласии самом древлегреческом в символе глаголати: и в Духа Святаго Господа истиннаго и животворящаго.

119 и 120. О отложении с запрещением и клятвою от Никона патриарха в символе: и в Духа Святаго Господа, истинным глаголати.

121. О сем, яко символ веры латыняне и великороссияне нынешнии аще и не отвергающе, но приложением в него оживляют ереси.

122. О сем, яко вера православна не точию словесы, но и вещию и делы познавается, в противном же и самою малейшею буквою не точию в символе веры, но и инде где в книгах прилагаемо, ересь вводится.

123. О приложении иты ко имени Исусову, и с коих времен в книги нововнесеся.

124. О пятипросфирной службе, како и когда в белорусцех при благочестивых наших патриарсех деющейся.

125. О сем, что от истинных любителй благочестия великороссийская нынешняя церковь в первый чин определися не единаго ради имене Иисусова и страннаго толкования, но и иных множайших и безчисленных ересей.

Части первыя, раздел, 5.

Ответы:

126. О святейшем патриарсе Филарете, и о всесвященном соборе его, и о повелении его всех еретик и многих ради вин крестити.

127, 128 и 129. О сем, яко святейший Филарет патриарх законообдержне за свидетельствами от апостольских и отеческих правил, еже всех еретик без изъятия крестити повеле.

130. О сем, яко несть убо никоего разньствия во изложении святейшаго Филарета патриарха в приятии от еретик приходящим.

131 и 132. О сем, яко святейший Филарет патриарх не новое, но древнее святых апостол и богоносных отец укрепляющь предание.

133. О обливательном крещении без изъятия, аще от православных по неведению, аще от еретик, нигде не приемлется за крещение.

134. О том, что и до Филаретова времени нигде не видится, чтоб правоверным обливательное крещение прияти.

135. О сем, яко премудрии учителие по неведению заблуждающих и во обливательном крещении утопающих в еретическом пределе не полагают, но заблудчиками разумеют.

136 и 137. О Ионе митрополите Сарском и Подонском, не повелевшем крестити двоих ляхов и прочих белоруских епископех, и о извержении Игнатия патриарха, кий не крестил Маринку жену Гришки Отрепьева, но мvром помаза.

138 и 139. О соизволяющих поливательному крещению и утверждающих оному быть, сии суть извержению повиннии: от изверженных же ниже крещению ниже хиротонию приимати.

140 и 141. О миропомазании, чесо ради от белорусцев приемлется, и яко от еретик и от средняго чина не приемлется.

142. О дерзающих несвященных на священная наскакати.

143 и 144. О соборном изложении святейшаго патриарха Филарета, яко всеусердно приемлем.

145. О сем, в кое лето именно, или соборне или обычаем в грецех поливательное крещение начася.

146. О сем, яко в лето 7147 у греков с россиянами едино согласие утверждается.

147. О сем, како и от кого греки поливательное крещение и триперстное сложение прияша.

148. О продолжении количества лет восточным в содержании новообычествования.

149 и 150. О сем, яко в лета святейшаго Филарета патриарха быша в Белороссии митрополиты и епископи точию не греки, но белорусцы.

151. О белорусцех, яко не вси пребывающе бяху под паствою папы римскаго.

152. О белорусцех, от них же святейший патриарх миропомазание и крещение и маслопомазание приемлет, беша православни.

153 и 154. О пастырех, кии убо белорустии митрополити и епископи не склоняющеся в папежское учение, на сих действа Дух Святый прихождаше: не прихождаше же над тех действие, кия к папе римскому уклонишася.

155. О еже како не ведяше святейший патриарх сих белорусцев, аще сам тамо бяше.

156 и 157. О белоруских епископех, кия быша греческаго исповедания, и яко мvро ко крещению свое содержаша.

158. О еже яко обычай есть церковный, еже на всякое лето архиереом приготовляти мvро к действию на крещение.

159. О святейшем Филарете патриархе, яко обрете главнейших во святей церкви законоположителей и самовидцев слову Божию, повелевающих всякаго еретика крещати.

160. О еже яко и Киприянова собора святых отец правила не премину испытати Филарет патриарх, аще всех еретик повеле крестити.

Часть вторая, раздел, 6.

Ответы:

161 и 162. Яко не точию еретическая хиротония не созидательна есть вере кафолической, но и самая раскольническая.

163 и 164. О донатистах, обратившихся к православней церкви, епископов и презвитеров чесо ради не второхиротонисая повелевает приимати во своя чины, како и киим.

165. Яко имеем нужду и усердное желание к получению священства богопреданнаго.

166. Яко надежду свою полагаем на правую нашу кафолическую веру, чего доити не возмогаем, упованием то навершити тщимся.

167. О сем, яко нецыи отступят от некоего епископа не греховнаго ради извета, но за ересь.

168, 169 и 170. О вязании и решении кающихся: ничтоже бо кто дает не имеяй, и ничтоже приемлет от неимеющаго.

171 и 172. О сем, яко без дозволения епископи ни по нужде запрещенному во исповедь приимати иерею не дозволяют.

173 и 174. О сем, яко иерейско благословение со архиерейским не единако, но различно, и о различии епископа и иерея.

175. О сем, яко тайны от еретик неправыми и неприятными засвидетельствоватися.

176 и 177. О недостоверном правиле Иоанна Китрошскаго, и в коликих винах правилом не соглашается.

178. О сем, яко во апостольских правилах не видится на три чины еретиков разделяти.

179. О последи произшедшем обычаи церковном разделяти еретиков на три чины.

180 и 181. О сем, яко от наватиан ставленных не просто в их чинах оставляти от святых повелено, но освящати их.

182 и 183. О еже, яко от наватиан хиротония по всем правилам есть не приятна.

184. О Навате еретике.

185. Чесо ради от великороссийския нынешния церкве священства отбегаем.

186. Чесо ради от наватианския ереси обративыйся епископ сводится в презвитерскую степень.

187. и 188. О еже чесо ради в нижнюю степень наватианстии епископи сводити повелевается.

189. О наватианских епископах и причетницех, како приимати им прежния своя степени.

190 и 191. От донатиан поставлении и от великоросийския церкве не имеют в приятии подобенства.

192. О еже, чтоб приимаху во общество хиротонисавшихся от еретиков севериан, нигде не видится.

193 и 194. О преподобных отцех Саве и Феодосии, и о исповедании ревности их, к неприятию северианской хиротонии.

195 и 196. О еже чесо ради еретиком донатистам святии отцы снизхождение показоваху.

197. О еже яко несть се кроткаго и мирнаго Христа вид учеников, еже вин еретических качество и количество не разсмотряти.

198. О еже яко святии отцы после миропомазания вторично хиротонисаху.

199. О еже яко рукоположения силы никтоже имать, точию епископове.

200. Яко истинных хиротонисателей епископов ныне не видится нигде: убо без оных и священство не может состоятися.

201 и 202. Иже не точию от втораго чина, но и от третияго в нынешее время принять хиротонисанных невозможно есть.

203. О Иоанне патриархе Иеросалимском, яко от православных хиротонисан.

204 и 205. О еже аще Иоанн Маркионов обещася, а не прия Севировы догматы.

206. О увещании паки Иоанна на правоверие.

207. О еже от Иоанна Маркионова принуждение кратко написуется.

208. Яко не нарече Сава Освященный Иоанна Маркионова еретиком, но аще не послушает, тогда аки еретик прокленется.

209, 210 и 211. О преподобных отцех Саве и Феодосии, яко они не прияли от ереси Севировы, яко неправоверна Иоанна Маркионова, но обще с ним ересь Севирову прокляша.

212. О Севире еретице, яко кия ереси еретик бяше.

213. О преподобнем Максиме Исповеднице, ибо якоже он, сице и прочия правилописцы от единовольныя ереси хиротонии не приемлют.

214 и 215. О Пирре еретице.

216 О Нестории еретице.

217. О неприятии от несториан хиротонии.

218. О порицании еже за повторение крещения от некиих христораспинателями.

219 и 220.О еже, что от ариан и наватиан и прочих подобных не приемлема хиротония.

221 и 222. О еже яко Афанасий великий и Мелетий патриарх хиротонию и крещение арианское похуляют и не приемлют.

223. О презвитере, иже сослужебника ангела Божия удостоивыйся зрети с собою всегда.

224 и 225. О иконоборной ереси.

226 и 227. О нынешней великороссийской церкви.

228 и 229. О Павле патриархе Иеросалимском.

230. О святем Тарасии патриархе и о седмом вселенском соборе.

231. О покаявшихся от иконоборныя ереси.

232. О еже что устамениша святии апостоли и вселенстии поместнии собори и святии отцы, и кия правила изложиша, та вся седмый вселенский собор утвердив укрепи.

233. О Данииле епископе Владимирском, и како святейший Иона митрополит Московский благослови его на епископию.

234. О Исидоре митрополите отступнице Московском.

235. О разньстве благословения архиерейска и иерейска.

236, 237 и 238. О еже от ереси приходящаго священика благословити на священнодейство м

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...