Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Неделя седмая, святых 318, богоносных отец, иже в никеи




НЕДЕЛЯ СЕДМАЯ, СВЯТЫХ 318, БОГОНОСНЫХ ОТЕЦ, ИЖЕ В НИКЕИ

В СУББОТУ ВЕЧЕРА, НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́ споди воззва́ х: поставим стихи 4.
И поем стихиры воскресны, глас 6:

Побе́ ду име́ я, Христе́, ю́ же на а́ да, / на Крест возше́ л еси́, / да во тьме сме́ рти седя́ щия воскреси́ ши с Собо́ ю, / И́ же в ме́ ртвых Свобо́ дь, / Источа́ яй живо́ т от Своего́ све́ та, / Всеси́ льне Спа́ се, поми́ луй нас. [Дважды. ]

Днесь Христо́ с смерть попра́ в, / я́ коже рече́, воскре́ се, / и ра́ дование мiрови дарова́, / да вси взыва́ юще, песнь та́ ко рцем: / Исто́ чниче жи́ зни, Непристу́ пный Све́ те, / Всеси́ льне Спа́ се, поми́ луй нас.

Тебе́, Го́ споди, Су́ щаго по всей тва́ ри, / гре́ шнии ка́ мо бежи́ м; / на Небеси́ Сам живе́ ши, / во а́ де попра́ л еси́ смерть. / Во глубины́ морски́ я; / та́ мо рука́ Твоя́, Влады́ ко. / К Тебе́ прибега́ ем, / Тебе́ припа́ дающе мо́ лимся: / Воскресы́ й из ме́ ртвых, поми́ луй нас.

Слава, глас тойже: Та́ йныя днесь Ду́ ха трубы́, / богоно́ сныя отцы́ восхва́ лим / песнопе́ вшия посреде́ Це́ ркве песнь сли́ чную богосло́ вия, / Тро́ ицу еди́ ну непреме́ нную, / Существо́ же и Божество́, / низложи́ тели А́ риевы, и правосла́ вных побо́ рники, / моля́ щияся всегда́ Го́ споду, / поми́ ловатися душа́ м на́ шим.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Досто́ йно есть я́ ко вои́ стинну, / блажи́ ти Тя, Богоро́ дицу, / в Твое́ бо пречи́ стое вшед чре́ во всех Соде́ тель, плоть бысть, / не преложи́ вся естество́ м, ниже́ мечта́ вся о смотре́ нии, / но восприя́ тей из Тебе́ слове́ сно одушевле́ нней пло́ ти соедини́ вся, по ипоста́ си. / Отону́ дуже благоче́ стно во обои́ х естества́ х явля́ ющихся ра́ знство твори́ м. / Того́ моли́, Честна́ я Пресвята́ я, / низпосла́ ти нам мир и ве́ лию ми́ лость.

На стиховне стихира воскресная, глас 6:

Воскресе́ ние Твое́, Христе́ Спа́ се, / А́ нгели пою́ т на Небесе́ х, / и нас на земли́ сподо́ би, / чи́ стым се́ рдцем / Тебе́ сла́ вити.

Таже, настоящия стихиры
подобны Пресвятыя Богородицы, глас 6.
Подобен: Всю отложи́ вше:

Стих: Помяну́ и́ мя Твое́ / во вся́ ком ро́ де и ро́ де.

Кля́ твою, я́ ко обеща́ Твоему́ пра́ отцу дре́ вле, Бог преле́ тный, / в после́ дняя времена́ соверши́, / произше́ д Пречи́ стая от чре́ ва Твоего́ боже́ ственнаго. / И́ бо вои́ стинну возсия́ от Тебе́ Госпо́ дь, / дла́ нию содержа́ й концы́, / Его́ же и мне благоуве́ тлива сотвори́ в час су́ дный Де́ во блаже́ нная, / Того́ Ца́ рствия мя получи́ ти доброде́ телей возвыше́ нием, / и страсте́ й умерщвле́ нием.

Стих: Слы́ ши Дщи и виждь, / и приклони́ у́ хо Твое́.

Ума́ чистото́ ю Иса́ иа, / Де́ во издале́ ча прорече́, / роди́ ти иму́ щую Созда́ теля всея́ тва́ ри / Тя, Честна́ я Пречи́ стая, / Ты бо яви́ лася еси́ еди́ на во ве́ ки, Всенепоро́ чная. / Те́ мже Тя молю́: / оскверне́ ную очи́ сти ду́ шу мою́, / и све́ тлости Боже́ ственныя о́ бщника мя покажи́, / и Боже́ ственнаго Твоего́ Сы́ на стоя́ ния десна́ го, / егда́ ся́ дет, я́ коже пи́ сано есть, / суди́ ти ми́ ру всему́.

Стих: Лицу́ Твоему́ помо́ лятся / бога́ тии лю́ дстии.

Сме́ рти разруше́ ние Рождество́ м Твои́ м яви́ ся, / Ты бо еси́ Отрокови́ це живота́ нетле́ ннаго пребыва́ лище. / Те́ мже Тя молю́, / в ме́ стех а́ довых страсте́ й мои́ х лежа́ ща Ты возста́ ви, / и к весе́ лию мя оживи́, Де́ во. / Руково́ дствуй ко блаже́ нному возда́ нию, / и ве́ чныя и боже́ ственныя сподо́ би ра́ дости, / иде́ же сла́ дость присносу́ щная, / иде́ же свет невече́ рний.

Слава, отцем, глас 4: Моле́ бную па́ мять днесь богоно́ сных отце́ в, / от всея́ вселе́ нныя собра́ вшихся, / в све́ тлем гра́ де Нике́ йстем, / правосла́ вных собра́ ния, благоче́ ствующе ве́ рно пра́ зднуим. / Си́ и бо лю́ таго А́ риа безбо́ жное веле́ ние благочестному́ дренне низложи́ ша, / и от кафоли́ ческия Це́ ркве собо́ рне того́ изгна́ ша, / и я́ сно Сы́ на Бо́ жия / единосу́ щна и соприсносу́ щна, пре́ жде век су́ ща, / всех научи́ ша испове́ дати во изображе́ нии ве́ ры, / изве́ стно и благоче́ стно сие́ изложи́ вше. / Те́ мже и мы боже́ ственным их повеле́ нием после́ дствующе, / изве́ стно ве́ рующе слу́ жим, / со Отце́ м Сы́ ну, и Ду́ ху Всесвято́ му, во еди́ ном Божестве́, / Тро́ ице Единосу́ щней.

И ныне, празднику, глас тойже: Го́ споди, та́ инство е́ же от веко́ в сокрове́ нное и от родо́ в / испо́ лнив, я́ ко Благ, / прише́ л еси́ со ученики́ Твои́ ми на го́ ру Елео́ нскую, / име́ я Ро́ ждшую Тя Творца́ и всех Соде́ теля, / Той бо в стра́ сти Твое́ й ма́ терски па́ че всех боле́ зновавшей, / подоба́ ше и сла́ вою пло́ ти Твоея́, / премно́ гия наслади́ тися ра́ дости. / Ея́ же и мы причаща́ ющеся, / е́ же на небеса́ восхо́ дом Твои́ м, Влады́ ко, / вели́ кую Твою́ ми́ лость на нас бы́ вшую сла́ вим.

Тропарь воскресен, глас 6:

А́ нгельския Си́ лы на гро́ бе Твое́ м, / и стрегу́ щии омертве́ ша; / и стоя́ ше Мари́ я во гро́ бе, / и́ щущи Пречи́ стаго Те́ ла Твоего́. / Плени́ л еси́ ад, не искуси́ вся от него́; / сре́ тил еси́ Де́ ву, да́ руяй живо́ т. / Воскресы́ й из ме́ ртвых, Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Слава, и ныне, тропарь праздника, глас 4:

Возне́ слся еси́ во сла́ ве, Христе́ Бо́ же наш, / ра́ дость сотвори́ вый ученико́ м, / обетова́ нием Свята́ го Ду́ ха, / извеще́ нным им бы́ вшим благослове́ нием, / я́ ко Ты еси́ Сын Бо́ жий, Изба́ витель ми́ ра.

Ектении, и отпуст.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Блаже́ н муж: На Го́ споди воззва́ х: поставим стихов 10, и поем воскресны 3, и Вознесению 3, и отцем 4.

Стихиры воскресны, глас 6:

Побе́ ду име́ я, Христе́, ю́ же на а́ да, / на Крест возше́ л еси́, / да во тьме сме́ рти седя́ щия воскреси́ ши с Собо́ ю, / И́ же в ме́ ртвых Свобо́ дь, / Источа́ яй живо́ т от Своего́ све́ та, / Всеси́ льне Спа́ се, поми́ луй нас.

Днесь Христо́ с смерть попра́ в, / я́ коже рече́, воскре́ се, / и ра́ дование мiрови дарова́, / да вси взыва́ юще, песнь та́ ко рцем: / Исто́ чниче жи́ зни, Непристу́ пный Све́ те, / Всеси́ льне Спа́ се, поми́ луй нас.

Тебе́, Го́ споди, Су́ щаго по всей тва́ ри, / гре́ шнии ка́ мо бежи́ м; / на Небеси́ Сам живе́ ши, / во а́ де попра́ л еси́ смерть. / Во глубины́ морски́ я; / та́ мо рука́ Твоя́, Влады́ ко. / К Тебе́ прибега́ ем, / Тебе́ припа́ дающе мо́ лимся: / Воскресы́ й из ме́ ртвых, поми́ луй нас.

Ины самогласны, Вознесения, глас тойже:

Госпо́ дь вознесе́ ся на небеса́, / да по́ слет Уте́ шителя ми́ ру, / небеса́ угото́ ваша престо́ л Его́, / о́ блацы восхожде́ ние Его́. / А́ нгели дивя́ тся, Челове́ ка зря́ ще превы́ ше себе́. / Отец ждет, Его́ же в не́ драх и́ мать соприсносу́ щна, / Дух же Святы́ й вели́ т всем а́ нгелом Его́: / возьми́ те врата́ кня́ зи ва́ ша, / вси язы́ цы восплещи́ те рука́ ми, / я́ ко взы́ де Христо́ с, иде́ же бе пе́ рвее.

Го́ споди, Твоему́ вознесе́ нию удиви́ шася херуви́ ми, / зря́ ще Тебе́, Бо́ га на о́ блацех восходя́ ща, / на них седя́ щаго, / и сла́ вим Тя, я́ ко бла́ га ми́ лость Твоя́, / сла́ ва Тебе́.

На гора́ х святы́ х зря́ ще Твое́ вознесе́ ние, Христе́, / сия́ ние сла́ вы О́ тчи, / воспева́ ем Твой светообра́ зный лица́ зрак, / кла́ няемся страсте́ м Твои́ м, / почита́ ем воскресе́ ние, / сла́ вное вознесе́ ние сла́ вяще: поми́ луй нас.

Ины стихиры святым отцем. Глас 6.
Подобен: Отча́ янная:

Из чре́ ва роди́ лся еси́ пре́ жде денни́ цы, / от Отца́ безма́ терен пре́ жде век, / а́ ще и А́ рий тварь Тя, а не Бо́ га сла́ вит, / де́ рзостию смеша́ я Тя, Зижди́ теля, тва́ рем безу́ мно, / вещество́ огня́ ве́ чнаго себе́ сокро́ вищствуяй. / Но собо́ р и́ же в Нике́ и, / Сы́ на Бо́ жия Тя пропове́ да, Го́ споди, / Отцу́ и Ду́ ху сопресто́ льна.

Кто Твою́, Спа́ се, ри́ зу раздра́? / А́ рий, Ты рекл еси́, / и́ же Тро́ ицы пресече́ единоче́ стное нача́ ло в разделе́ ния, / сей отве́ рже Тя бы́ ти еди́ наго от Тро́ ицы, / сей и Несто́ риа учи́ т Богоро́ дицу не глаго́ лати. / Но собо́ р, и́ же в Нике́ и, / Сы́ на Бо́ жия Тя пропове́ да, Го́ споди, / Отцу́ и Ду́ ху сопресто́ льна.

В брег па́ дает греха́ А́ рий, / возненави́ девый све́ та ви́ дети, / и боже́ ственною растерза́ ется у́ дицею вну́ тренних, / все изда́ ти существо́ и ду́ шу ну́ ждно, / други́ й Иу́ да быв нра́ вом и о́ бразом. / Но собо́ р, и́ же в Нике́ и, / Сы́ на Бо́ жия Тя пропове́ да, Го́ споди, / Отцу́ и Ду́ ху сопресто́ льна.

А́ рий безу́ мный / Пресвяты́ я Тро́ ицы пресече́ единонача́ лие, / в три беззако́ нная же и несра́ сленная существа́. / Те́ мже отцы́ богоно́ снии соше́ дшеся усе́ рдно, / ре́ вностию разжиза́ еми, я́ коже Фесви́ тянин Илиа́, / духо́ вным посека́ ют мече́ м студу́ научи́ вшаго ху́ льника, / я́ коже Дух веща́ ше.

Слава, глас 6: Та́ йныя днесь Ду́ ха трубы́, / богоно́ сныя отцы́ восхва́ лим / песнопе́ вшия посреде́ Це́ ркве песнь сли́ чную богосло́ вия, / Тро́ ицу еди́ ну непреме́ нную, / Существо́ же и Божество́, / низложи́ тели А́ риевы, и правосла́ вных побо́ рники, / моля́ щияся всегда́ Го́ споду, / поми́ ловатися душа́ м на́ шим.

И ныне, Богородичен: Кто Тебе́ не ублажи́ т, Пресвята́ я Де́ во? / Кто ли не воспое́ т Твоего́ Пречи́ стаго Рождества́? / Безле́ тно бо от Отца́ возсия́ вый Сын Единоро́ дный, / То́ йже от Тебе́ Чи́ стыя про́ йде, / неизрече́ нно вопло́ щься, / естество́ м Бог сый, / и естество́ м быв Челове́ к нас ра́ ди, / не во двою́ лицу́ разделя́ емый, / но во двою́ естеству́ / несли́ тно познава́ емый. / Того́ моли́ Чи́ стая Всеблаже́ нная, / поми́ ловатися душа́ м на́ шим.

Вход. Прокимен дне, и чтения.

Бытия чтение (глава 14):

Слы́ шав Авра́ м, я́ ко плене́ н бысть Лот, брата́ нич его́, сочте́ свои́ х си домоча́ дец три́ ста и осмна́ десять и погна́ во след их да́ же до Да́ на. И нападе́ на ня но́ щию сам и о́ троцы его́ с ним; и порази́ их, и гони́ их до Хова́ ла, е́ же есть ошу́ юю Дама́ ска. И возврати́ вся́ каго коня́ Содо́ мскаго, и Ло́ та, брата́ нича своего́, возврати́, и вся име́ ния его́, и жены́, и лю́ ди. Изы́ де же царь Содо́ мский в сре́ тение ему́, повнегда́ возврати́ тися ему́ от се́ ча ходоллогомо́ рскаго и с царьми́, и́ же с ним, во удо́ ль Сави́ ну, сие́ же бя́ ше по́ ле царе́ во. И Мелхиседе́ к, царь Сали́ мский, изнесе́ хле́ бы и вино́, бя́ ше же свяще́ нник Бо́ га Вы́ шняго. И благослови́ Авра́ ма, и рече́: благослове́ н Авра́ м Бо́ гу Вы́ шнему, И́ же созда́ Не́ бо и зе́ млю, и благослове́ н Бог Вы́ шний, И́ же предаде́ враги́ твоя́ под ру́ ки тебе́.

Втораго закона чтение (глава 1):

Во днех о́ нех рече́ Моисе́ й к сыно́ м Изра́ илевым: ви́ дите, преда́ х пред лице́ м ва́ шим зе́ млю, вше́ дше, насле́ дуйте ю, ю́ же кля́ тся Госпо́ дь отце́ м ва́ шим, Авраа́ му, и Исаа́ ку, и Иа́ кову, да́ ти им и се́ мени их по них. И реко́ х к вам во вре́ мя о́ но, глаго́ ля: не возмогу́ еди́ н води́ ти вас. Госпо́ дь Бог ваш умно́ жил вы есть, и се есте́ днесь, я́ ко зве́ зды небе́ сныя, мно́ жеством. Госпо́ дь Бог оте́ ц на́ ших да приложи́ т вам, я́ ко да бу́ дете ты́ сящами сугу́ бо, и да благослови́ т вас, я́ коже глаго́ ла вам. И взях от вас му́ жи му́ дры, и све́ домы, и смы́ сленны, и поста́ вих их владе́ ти над ва́ ми, тысященача́ льники, и стонача́ льники, и пятьдесятонача́ льники, и десятонача́ льники, и письмоводи́ тели судия́ м ва́ шим. И запове́ дах судия́ м ва́ шим во вре́ мя о́ но, глаго́ ля: разслу́ шайте посреде́ бра́ тий ва́ ших и суди́ те пра́ ведно посреде́ му́ жа, и посреде́ бра́ та его́, и посреде́ прише́ льца его́. Да не позна́ ете лица́ в суде́, ма́ лому и вели́ кому су́ диши и не устыди́ шися лица́ челове́ ческа, я́ ко суд Бо́ жий есть.

Втораго закона чтение (глава 10):

Во днех о́ нех рече́ Моисе́ й к сыно́ м Изра́ илевым: се Го́ спода Бо́ га твоего́ не́ бо и не́ бо небесе́, земля́ и вся, ели́ ка суть на ней. Оба́ че отцы́ ва́ ша произво́ ли Госпо́ дь люби́ ти их и избра́ се́ мя их по них, вас, па́ че всех язы́ к, в день сей. И обре́ жите жестокосе́ рдие ва́ ше, и вы́ я ва́ ша не ожесточи́ те ктому́. И́ бо Госпо́ дь Бог ваш, Сей Бог бого́ в и Госпо́ дь господе́ й, Бог вели́ кий, и кре́ пкий, и стра́ шный, И́ же не диви́ тся лицу́, ниже́ взе́ млет дар. Творя́ й суд прише́ льцу, и си́ ру, и вдови́ це и лю́ бит прише́ льца, да́ ти ему́ хлеб и ри́ зу. И возлюби́ те прише́ льца, прише́ льцы бо бе́ сте в земли́ Еги́ петстей. Го́ спода Бо́ га твоего́ да убои́ шися, и Тому́ еди́ ному послу́ жиши, и к Нему́ прилепи́ шися, и И́ менем Его́ клене́ шися. Той хвала́ твоя́, и Той Бог твой, и́ же сотвори́ л ти есть вели́ кая и сла́ вная сия́, я́ же ви́ десте о́ чи твои́.

На литии стихира праздника, глас 1:

Возше́ д на небеса́, отону́ дуже и соше́ л еси́, / не оста́ ви нас си́ рых, Го́ споди, / да прии́ дет Твой Дух, нося́ мир ми́ рови, / покажи́ сыно́ м челове́ ческим дела́ си́ лы Твоея́, / Го́ споди Человеколю́ бче.

Слава, отцем, глас 3: Апо́ стольских преда́ ний / изве́ стнии храни́ телие бы́ сте святи́ и отцы́, / Святы́ я бо Тро́ ицы единосу́ щное правосла́ вно научи́ вше, / А́ риево хуле́ ние собо́ рне низложи́ сте, / с ним же и Македо́ ниа духобо́ рца обличи́ вше, / осуди́ сте Несто́ риа, Евти́ хиа и Диоско́ ра, / Саве́ ллиа же и Севи́ ра безгла́ внаго, / и́ хже пре́ лести испроси́ те изба́ витися нам, / нескве́ рну на́ шему житию́ в ве́ ре сохрани́ тися, мо́ лимся.

И ныне, празднику, глас 6: Го́ споди, смотре́ ния соверши́ в та́ инство, / пои́ м Твоя́ ученики́ на го́ ру Елео́ нскую, / возноси́ лся еси́, / и се твердь небе́ сную проше́ л еси́, / мене́ ра́ ди обнища́ вый по мне, / и возше́ д отону́ дуже не разлучи́ лся еси́, / Всесвята́ го Твоего́ Ду́ ха низпосли́, / просвеща́ юща ду́ ши на́ ша.

На стиховне стихира воскресная, глас 6:

Воскресе́ ние Твое́, Христе́ Спа́ се, / А́ нгели пою́ т на Небесе́ х, / и нас на земли́ сподо́ би, / чи́ стым се́ рдцем / Тебе́ сла́ вити.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...