Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

На 6-м часе. Во святый и великий Понедельник, вечера




НА 6-М ЧАСЕ

Прииди́ те поклони́ мся: трижды, и псалмы обычныя. Кафисму рядовую. Таже тропарь: И́ же в шесты́ й день же и час: и Богородичен: Я́ ко не и́ мамы дерзнове́ ния: и поклоны три.

Таже тропарь пророчества, глас 6:

Душе́ ю сокруше́ нною припа́ даем Тебе́, / и мо́ лим Тя, Спа́ се ми́ ра, / Ты бо еси́ Бог ка́ ющихся.

Слава, и ныне, тойже.

Прокимен, псалом 125, глас 4: Внегда́ возврати́ ти Го́ споду / плен Сионь. Стих: Тогда́ испо́ лнишася ра́ дости уста́ на́ ша.

Пророчества Иезекиилева чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 20]

Бысть в тридеся́ тое ле́ то, в четве́ ртый ме́ сяц, в пя́ тый день ме́ сяца, и аз бых посреде́ плене́ ния при реце́ Хова́ р: и отверзо́ шася небеса́, и ви́ дех виде́ ния Бо́ жия. В пя́ тый день ме́ сяца, сие́ ле́ то пя́ тое плене́ ния царя́ Иоаки́ ма. И бысть сло́ во Госпо́ дне ко Иезеки́ илю сы́ ну Вузи́ еву, свяще́ ннику в земли́ халде́ йстей при реце́ Хова́ р. И бысть на мне рука́ Госпо́ дня. И ви́ дех, и се дух воздвиза́ яйся, грядя́ ше от се́ вера, и о́ блак вели́ кий в нем, и свет о́ крест его́ и огнь блиста́ яйся. И посреде́ его́ я́ ко виде́ ние иле́ ктра посреде́ огня́, и свет в нем: посреде́ я́ ко подо́ бие четы́ рех живо́ тных: и сие́ виде́ ние их, я́ ко подо́ бие челове́ ка в них. И четы́ ре ли́ ца еди́ ному, и четы́ ре кри́ ла еди́ ному. И го́ лени их пра́ вы, и перна́ ты но́ ги их, и и́ скры я́ ко блиста́ ющаяся медь, и ле́ гка кри́ ла их. И рука́ челове́ ча под кри́ лами их на четы́ рех страна́ х их. И ли́ ца их и кри́ ла их четы́ рех держа́ щаяся друг дру́ га, ли́ ца же их четы́ рех не обраща́ хуся, внегда́ ходи́ ти им: ко́ еждо пря́ мо лица́ своего́ хожда́ ху. И подо́ бие лиц их, лице́ челове́ чее, и лице́ льво́ во одесну́ ю четы́ рем, и лице́ те́ льчее ошу́ юю четы́ рем, и лице́ о́ рлее четы́ рем. [И ли́ ца их] и кри́ ла их просте́ рты свы́ ше четы́ рем, коему́ ждо два сопряже́ на друг ко дру́ гу, и два покрыва́ ху верху́ телесе́ их, и ко́ еждо пря́ мо лицу́ своему́ идя́ ше. Иде́ же а́ ще бя́ ше дух ше́ ствуяй, идя́ ху, и не обраща́ хуся. И посреде́ живо́ тных виде́ ние я́ ко у́ глия огня́ горя́ щаго, я́ ко виде́ ние свещ сообраща́ ющихся посреде́ живо́ тных, и свет огня́, и от огня́ исхожда́ ше я́ ко мо́ лния. И живо́ тная теча́ ху, и обраща́ хуся, я́ ко виде́ ние везе́ ково. И ви́ дех, и се ко́ ло еди́ но на земли́ держа́ щееся живо́ тных четы́ рех. И виде́ ние коле́ с, и сотворе́ ние их, я́ ко виде́ ние фарси́ са, и подо́ бие еди́ но четы́ рем: и де́ ло их бя́ ше, я́ коже а́ ще бы бы́ ло ко́ ло в колеси́. На четы́ ри страны́ их ше́ ствоваху: не обраща́ хуся, внегда́ ше́ ствовати им. Ниже́ хребты́ их, и высота́ бя́ ше им: и ви́ дех та, и плещи́ их испо́ лнены оче́ с о́ крест четы́ рем. И внегда́ ше́ ствовати живо́ тным, ше́ ствоваху и коле́ са держа́ щеся их: и внегда́ воздвиза́ тися живо́ тным от земли́, воздвиза́ хуся и коле́ са. Иде́ же а́ ще бя́ ше о́ блак, та́ мо бя́ ше и дух, е́ же ше́ ствовати: ше́ ствоваху и живо́ тная, и коле́ са воздвиза́ хуся с ни́ ми, зане́ дух жи́ зни бя́ ше в колесе́ х.

Прокимен, псалом 126, глас 4: А́ ще не Госпо́ дь сози́ ждет дом, / всу́ е труди́ шася зи́ ждущии. Стих: А́ ще не Госпо́ дь сохрани́ т град, всу́ е бде стреги́ й.

И чтется Евангелие по предписанному чину. По чтении же, Ско́ ро да предваря́ т ны щедро́ ты Твоя́ Го́ споди: Трисвятое, с поклоны. По О́ тче наш: Кондак дне. Го́ споди поми́ луй, 40. И прочее по обычаю, и отпуст.

Ведомо же буди: яко Евангелие от Матфеа все чтется, подобне и от Марка, и от Луки: от Иоанна же чтется до начала святых страстей, яве яко до Ны́ не просла́ вися Сын Челове́ ческий: Чтется же тако в трех днех, сиречь, в Понедельник, во Вторник, в Среду: И совершается в Среду на 9-м часе. Бывают же от Луки чтения три. Прочая же по два. Вкупе всех чтений девять, и вящше ничтоже. Девятый же час трех дней стихословия не имать, якоже речеся. Но по трипсалмии поется от учиненнаго монаха: И́ же в девя́ тый час: Сла́ ва, и ны́ не: И́ же нас ра́ ди рожде́ йся от Де́ вы: И бывает чтение в Четвероевангелии: По немже глаголем: Не преда́ ждь нас до конца́: Трисвятое с поклоны. По О́ тче наш: Кондак дне. Во Ца́ рствии Твое́ м: И прочее последование, яко обычно. Глаголем же и кондак дне. Присовокупляем же и Вечерню.

ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК, ВЕЧЕРА

По предначинательном псалме обычное стихословие: Ко Го́ споду внегда́ скорбе́ ти ми, воззвах: На Го́ споди воззва́ х, поставим стихов 10, и поем стихиры самогласны дне 4 по дважды, а два по единожды, глас 1:

Гряды́ й Госпо́ дь к во́ льней стра́ сти, / апо́ столом глаго́ лаше на пути́: / се восхо́ дим во Иерусали́ м, / и преда́ стся Сын Челове́ ческий, / я́ коже есть пи́ сано о Нем. / Прииди́ те у́ бо и мы, очище́ нными смы́ слы, сше́ ствуим Ему́, / и сраспне́ мся, и умертви́ мся Его́ ра́ ди жите́ йским сласте́ м, / да и оживе́ м с Ним, и услы́ шим вопию́ ща Его́: / не ктому́ в земны́ й Иерусали́ м за е́ же страда́ ти, / но восхожду́ ко Отцу́ Моему́ и Отцу́ ва́ шему, / и Бо́ гу Моему́ и Бо́ гу ва́ шему, / и совозвы́ шу вас в го́ рний Иерусали́ м, / в Ца́ рство Небе́ сное. (2)

Глас 5: Дости́ гше, ве́ рнии, спаси́ тельную страсть Христа́ Бо́ га, / неизрече́ нное Его́ долготерпе́ ние просла́ вим: / я́ ко да благоутро́ бием Свои́ м / совоздви́ гнет и нас, умерщвле́ нных грехо́ м, / я́ ко Благ и Человеколю́ бец. (2)

Го́ споди гряды́ й к страда́ нию, / Твоя́ утвержда́ я ученики́, / глаго́ лал еси́ осо́ бь прие́ м их: / ка́ ко глаго́ л Мои́ х не по́ мните, / я́ же пре́ жде реко́ х вам? / Я́ ко вся́ кому проро́ ку несть пи́ сано, / то́ кмо во Иерусали́ ме убие́ ну бы́ ти. / Ны́ не у́ бо вре́ мя настои́ т, е́ же реко́ х вам: / се бо предаю́ ся рука́ ма гре́ шных пору́ ган бы́ ти, / и́ же и Кресту́ Мя пригвозди́ вше, и погребе́ нию преда́ вше, / оме́ рзена вменя́ т я́ ко ме́ ртва. / Оба́ че дерза́ йте, тридне́ вен бо воста́ ну, / в ра́ дость ве́ рных и жизнь ве́ чную. (2)

Го́ споди, к та́ инству неизглаго́ ланному Твоего́ смотре́ ния, / не довле́ ющи сыно́ в Зеведе́ овых ма́ ти, проша́ ше Тя, / вре́ меннаго ца́ рства по́ чести дарова́ тися ча́ дом ея́, / но вме́ сто тоя́, ча́ шу сме́ рти обеща́ л еси́ пи́ ти друго́ м Твои́ м, / ю́ же ча́ шу пре́ жде сих пи́ ти Сам глаго́ лал еси́, / грехо́ в очище́ ние. / Те́ мже Тебе́ вопие́ м: / спасе́ ние душ на́ ших, сла́ ва Тебе́. (2)

Го́ споди, соверше́ ннейшая му́ дрствовати, / Твоя́ наказу́ я ученики́, / не уподо́ битися язы́ ком глаго́ лал еси́, / во е́ же облада́ ти ме́ ньшими, / не та́ ко бо бу́ дет вам Мои́ м ученико́ м, / я́ ко ни́ щий хотя́ есмь. / Пе́ рвый у́ бо вас, да бу́ дет всем слуга́, / нача́ льствуяй же, я́ ко нача́ льствуемый, / предызя́ щный же, я́ ко после́ днейший. / И́ бо приидо́ х Сам обнища́ вшему Ада́ му послужи́ ти, / и избавле́ ние да́ ти за мно́ гих ду́ шу Мою́, / вопию́ щих Ми: сла́ ва Тебе́.

Глас 8: Изсо́ хшия смоко́ вницы за непло́ дие, / преще́ ния убоя́ вшеся, бра́ тие, / плоды́ досто́ йны покая́ ния принесе́ м Христу́, / подаю́ щему нам ве́ лию ми́ лость.

Слава, и ныне, глас то́ йже: Втору́ ю Е́ ву еги́ птяныню обре́ т змий глаго́ лы, / тща́ шеся ласка́ ньми запя́ ти Ио́ сифа, / но той оста́ вив ри́ зу, бежа́ греха́, / и наг не стыдя́ шеся, я́ коже первозда́ нный пре́ жде преслуша́ ния. / Того́ моли́ твами, Христе́, поми́ луй нас.

Таже вход со Евангелием. Све́ те ти́ хий:

Прокимен, псалом 127. Глас 6: Благослови́ т тя Госпо́ дь от Сио́ на, / и у́ зриши блага́ я Иерусали́ ма. Стих: Блаже́ ни вси боя́ щиися Го́ спода, ходя́ щии в путе́ х Его́.

Исхода чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 20. ]

Сия́ имена́ сыно́ в Изра́ илевых, входя́ щих во Еги́ пет вку́ пе со Иа́ ковом отце́ м их, ки́ йждо со всем до́ мом свои́ м внидо́ ша: Руви́ м, Симео́ н, Леви́ й, Иу́ да, Иссаха́ р, Завуло́ н и Вениами́ н, Дан и Неффали́ м, Гад и Аси́ р. Ио́ сиф же бя́ ше во Еги́ пте. Бя́ ше же всех душ изше́ дших из Иа́ кова, се́ дмьдесят пять. У́ мре же Ио́ сиф, и вся бра́ тия его́, и весь род о́ ный. Сы́ нове же Изра́ илевы возрасто́ ша, и умно́ жишася, и мно́ зи бы́ ша, и укрепи́ шася зело́ зело́: умно́ жи же их земля́. Воста́ же царь ин во Еги́ пте, и́ же не зна́ ше Ио́ сифа. Рече́ же язы́ ку своему́: се род сыно́ в Изра́ илевых вели́ кое мно́ жество, и укрепля́ ется па́ че нас. Прииди́ те у́ бо прехи́ трим их, да не когда́ умно́ жатся; и егда́ а́ ще приключи́ тся нам брань, приложа́ тся и си́ и к супоста́ том, и одоле́ вше нам, изы́ дут из земли́ [на́ шея]. И приста́ ви над ни́ ми приста́ вники дел, да озло́ бят их в де́ лех: и созда́ ша гра́ ды тве́ рды фарао́ ну, Пифо́, и Рамесси́, и Он, и́ же есть Илиопо́ ль. Поели́ ку же их смиря́ ху, толи́ ко мно́ жайшии быва́ ху, и укрепля́ хуся зело́ зело́. И гнуша́ хуся еги́ птяне сынми́ Изра́ илевыми. И наси́ лие творя́ ху еги́ птяне сыно́ м Изра́ илевым ну́ ждею. И боле́ зненну тем жизнь творя́ ху в де́ лех жесто́ ких, бре́ нием, и плинфоде́ ланием, и все́ ми де́ лы, я́ же в поля́ х, во всех де́ лех, и́ миже порабоща́ ху их с ну́ ждею. И рече́ царь еги́ петский ба́ бам евре́ йским: еди́ ной их и́ мя, Сепфо́ ра, и и́ мя второ́ й, Фу́ а. И рече́ [им]: егда́ ба́ бите евре́ аныням, и суть к рожде́ нию, а́ ще у́ бо му́ жеский пол бу́ дет, убива́ йте его́, а́ ще же же́ нский, снабдева́ йте его́. Убоя́ шася же ба́ бы Бо́ га, и не сотвори́ ша, я́ коже повеле́ им царь еги́ петский, и живля́ ху му́ жеский пол. Призва́ же царь еги́ петский ба́ бы, и рече́ им: что я́ ко сотвори́ сте вещь сию́, и оживля́ ете му́ жеский пол? Реко́ ша же ба́ бы фарао́ ну: не я́ ко жены́ еги́ птяныни, та́ ко и жены́ евре́ аныни: ражда́ ют бо пре́ жде не́ же вни́ ти к ним ба́ бам, и ражда́ ху. Бла́ го же творя́ ше Бог ба́ бам, и мно́ жахуся лю́ дие, и укрепля́ хуся зело́.

Прокимен, псалом 128, глас 6: Благослови́ хом вы / во и́ мя Госпо́ дне. Стих: Мно́ жицею бра́ шася со мно́ ю от ю́ ности моея́.

Иова чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 12. ]

Челове́ к не́ кий бя́ ше во стране́ Авситиди́ йстей, ему́ же и́ мя И́ ов, и бе челове́ к он и́ стинен, непоро́ чен, пра́ веден, богочести́ в, удаля́ яйся от вся́ кия лука́ выя ве́ щи. Бы́ ша же ему́ сы́ нове седмь и дще́ ри три. И бя́ ху ско́ ти его́, ове́ ц седмь ты́ сящ, велблю́ дов три ты́ сящи, супру́ г воло́ в пять сот, и осли́ ц пасо́ мых пять сот, и слуг мно́ го зело́, и дела́ ве́ лия бя́ ху ему́ на земли́, и бе челове́ к о́ ный благоро́ днейший су́ щих от восто́ к со́ лнца. Сходя́ щеся же сы́ нове его́ друг ко дру́ гу, творя́ ху пир на ки́ йждо день, спое́ млюще вку́ пе и три сестры́ своя́ я́ сти и пи́ ти с ни́ ми. И егда́ скончава́ шася дни́ е пи́ ра, посыла́ ше И́ ов и очища́ ше их, востая́ зау́ тра, и приноша́ ше от них же́ ртвы по числу́ их и тельца́ еди́ наго о гресе́ о душа́ х их. Глаго́ лаше бо И́ ов: не́ гли когда́ сы́ нове мои́ согреши́ ша и в мы́ сли свое́ й зла́ я помы́ слиша проти́ ву Бо́ га? Та́ ко у́ бо творя́ ше И́ ов вся дни. И бысть я́ ко день сей, и се приидо́ ша А́ нгели Бо́ жии предста́ ти пред Го́ сподем, и диа́ вол прии́ де с ни́ ми. И рече́ Госпо́ дь диа́ волу: отку́ ду прише́ л еси́? И отвеща́ в диа́ вол Го́ сподеви, рече́: обше́ д зе́ млю и проше́ д поднебе́ сную, се есмь. И рече́ ему́ Госпо́ дь: внял ли еси́ мы́ слию твое́ ю на раба́ Моего́ И́ ова? Зане́ несть, я́ ко он, на земли́: челове́ к непоро́ чен, и́ стинен, богочести́ в, удаля́ яйся от вся́ кия лука́ выя ве́ щи. Отвеща́ же диа́ вол и рече́ пред Го́ сподем: еда́ ту́ не И́ ов чтит Го́ спода? Не Ты ли огради́ л еси́ вне́ шняя его́, и вну́ тренняя до́ му его́, и я́ же вне всех, су́ щих его́ о́ крест? Дела́ же руку́ его́ благослови́ л еси́ и скоты́ его́ мно́ ги сотвори́ л еси́ на земли́, но посли́ ру́ ку Твою́ и косни́ ся всех, я́ же и́ мать, а́ ще не в лице́ Тя благослови́ т? Тогда́ рече́ Госпо́ дь диа́ волу: се вся, ели́ ка суть ему́, даю́ в ру́ ку твою́, но самого́ да не ко́ снешися. И изы́ де диа́ вол от Го́ спода.

Таже, Да испра́ вится моли́ тва моя́:

И посем Евангелие от Матфеа, зачало 98.
[Мф. 24, 3 – 35. ]

Во вре́ мя о́ но, седя́ щу Иису́ су на горе́ Елео́ нстей, приступи́ ша к Нему́ ученицы́ на едине́, глаго́ люще: рцы нам, когда́ сия́ бу́ дут; и что есть зна́ мение Твоего́ прише́ ствия и кончи́ на ве́ ка? И отвеща́ в Иису́ с рече́ им: блюди́ те, да никто́ же вас прельсти́ т. Мно́ зи бо прии́ дут во и́ мя Мое́, глаго́ люще: аз есмь Христо́ с, и мно́ ги прельстя́ т. Услы́ шати же и́ мате бра́ ни, и слы́ шания бра́ нем. Зри́ те, не ужаса́ йтеся, подоба́ ет бо всем сим бы́ ти, но не тогда́ есть кончи́ на. Воста́ нет бо язы́ к на язы́ к, и ца́ рство на ца́ рство: и бу́ дут гла́ ди и па́ губы, и тру́ си по ме́ стом. Вся же сия́ нача́ ло боле́ знем. Тогда́ предадя́ т вы в ско́ рби, и убию́ т вы, и бу́ дете ненави́ дими все́ ми язы́ ки и́ мене Моего́ ра́ ди. И тогда́ соблазня́ тся мно́ зи, и друг дру́ га предадя́ т, и возненави́ дят друг дру́ га. И мно́ зи лжепроро́ цы воста́ нут и прельстя́ т мно́ гия. И за умноже́ ние беззако́ ния, изся́ кнет любы́ мно́ гих. Претерпе́ вый же до конца́, той спасе́ тся. И пропове́ стся сие́ Ева́ нгелие Ца́ рствия по всей вселе́ нней, во свиде́ телство всем язы́ ком: и тогда́ прии́ дет кончи́ на. Егда́ у́ бо у́ зрите ме́ рзость запусте́ ния, рече́ нную Дании́ лом проро́ ком, стоя́ щу на ме́ сте свя́ те, и́ же чтет, да разуме́ ет, тогда́ су́ щии во Иуде́ и да бежа́ т на го́ ры. И и́ же на кро́ ве, да не схо́ дит взя́ ти я́ же в дому́ его́. И и́ же на селе́, да не возврати́ тся вспять взя́ ти риз свои́ х. Го́ ре же непра́ здным и доя́ щим в ты́ я дни. Моли́ теся же, да не бу́ дет бе́ гство ва́ ше в зиме́, ни в суббо́ ту. Бу́ дет бо тогда́ скорбь ве́ лия, якова́ же несть была́ от нача́ ла ми́ ра досе́ ле, ниже́ и́ мать бы́ ти. И а́ ще не бы́ ша прекрати́ лися дни́ е о́ ны, не бы у́ бо спасла́ ся вся́ ка плоть: избра́ нных же ра́ ди прекратя́ тся дни́ е о́ ны. Тогда́ а́ ще кто рече́ т вам: се, зде Христо́ с, или́ о́ нде, не ими́ те ве́ ры. Воста́ нут бо лжехри́ сти и лжепроро́ цы, и дадя́ т зна́ мения ве́ лия и чудеса́, я́ коже прельсти́ ти, а́ ще возмо́ жно, и избра́ нныя. Се, пре́ жде рех вам. А́ ще у́ бо реку́ т вам: се, в пусты́ ни есть, не изыди́ те: се, в сокро́ вищах, не ими́ те ве́ ры. Я́ коже бо мо́ лния исхо́ дит от восто́ к и явля́ ется до за́ пад, та́ ко бу́ дет прише́ ствие Сы́ на Челове́ ческаго. Иде́ же бо а́ ще бу́ дет труп, та́ мо соберу́ тся орли́. А́ бие же, по ско́ рби дний тех, со́ лнце поме́ ркнет, и луна́ не даст све́ та своего́, и зве́ зды спа́ днут с небесе́, и си́ лы небе́ сныя подви́ гнутся. И тогда́ яви́ тся зна́ мение Сы́ на Челове́ ческаго на небеси́, и тогда́ воспла́ чутся вся коле́ на земна́ я, и у́ зрят Сы́ на Челове́ ческаго, гряду́ ща на о́ блацех небе́ сных с си́ лою и сла́ вою мно́ гою. И по́ слет а́ нгелы Своя́ с тру́ бным гла́ сом ве́ лиим, и соберу́ т избра́ нныя Его́ от четы́ рех ветр, от коне́ ц небе́ с до коне́ ц их. От смоко́ вницы же научи́ теся при́ тчи: егда́ уже́ ва́ ия ея́ бу́ дут мла́ да, и ли́ ствие прозя́ бнет, ве́ дите, я́ ко близ есть жа́ тва. Та́ ко и вы, егда́ ви́ дите сия́ вся, ве́ дите, я́ ко близ есть, при две́ рех. Ами́ нь глаго́ лю вам, не мимои́ дет род сей, до́ ндеже вся сия́ бу́ дут. Не́ бо и земля́ мимои́ дет, словеса́ же Моя́ не мимои́ дут.

И прочее последование Преждеосвященных, по обычаю. Тако долженствует быти и в Великий Вторник, и в Великую Среду.

Аще же несть Преждеосвященныя: Поем на Го́ споди воззва́ х, половину от стихир, на 6. Стихира, глас 1: Гряды́ й Госпо́ дь к во́ льной стра́ сти: дважды. Дости́ гше ве́ рнии: дважды. Го́ споди, к та́ инству неизглаго́ ланному: дважды. Сла́ ва, и ны́ не: Го́ споди гряды́ й к страда́ нию: По сих вход с Евангелием: и Све́ те ти́ хий: Таже прокимен, и паремии, и Евангелие. Таже, Сподо́ би Го́ споди: И ектения: Испо́ лним вече́ рнюю: На стиховне, от техже стихир, стихира, глас 5: Го́ споди соверше́ ннейшая му́ дрствовати: Стих: К Тебе́ возведо́ х о́ чи мои́: И паки туюжде стихиру. Стих: Поми́ луй нас Го́ споди: Глас 8: Изсо́ хшая смоко́ вницы: Сла́ ва, и ны́ не, глас тойже: Втору́ ю Е́ ву: Таже, Ны́ не отпуща́ еши: И прочая обычная с поклоны. И по конечном Трисвятом, и по О́ тче наш: Го́ споди поми́ луй, 12. Таже, молитва, Всесвята́ я Тро́ ице: и Бу́ ди и́ мя Госпо́ дне: И отпуст.

Сице убо творим во Вторник и в Среду.

На трапезе же ядим сухоядение и сим удовляемся. И якоже в первую неделю святаго сего Поста, сице и в сия дни, в Великий Понедельник, во Вторник и в Среду поститися подобает.

Ведати бо подобает, яко и Шестый великий Собор повеле, спасительныя страсти дни в посте, и молитве, и умилении сердца сотворяти верным, в полунощи же Великия Субботы, оставляти пост, Божественным евангелистом Матфею и Луце, овому убо позде в субботу глаголанием, овому же утром глубоким, медлемое нам нощи написующим.

 


 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...