Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Uber – The Smartest Way to Get Around

The unique selling point of this app is that the user can choose the food receipt in accordance with his available ingredients. Each meal belongs to healthy food and the app will display the number of calories for each product.

In addition, the programme will contain a separate section of recipes for vegetarians and vegans.

 

 

К счастью, благодаря новым разработкам и пытливым умам, появляется большое количество приложений, способных решить любые задачи. В том числе, и задачу планирования домашнего меню на несколько дней вперед.

Мобильное приложение для планирования меню на неделю вперед

Разработчики из Сиэтла создали уникальный сервис под названием Gatheredtable. Название состоит из двух слов, которые можно перевести как «Собраться за столом» или что-то подобное. Его главная функция – составление недельного меню с учетом полученных от клиента данных.

Конечно же, это приложение не накормит всю вашу семью вкусными завтраками, обедами и ужинами. Но оно поможет вам распланировать меню на неделю вперед, что существенно облегчит процесс приготовления. Согласитесь, готовить становится намного проще, когда у вас под рукой список рецептов и необходимых ингредиентов.

Все что вам нужно, чтобы начать пользоваться приложением, это зарегистрироваться и ответить на несколько важных вопросов. Процесс регистрации стандартный и не отнимет у вас много времени и сил. Что касается вопросов, то они необходимы, чтобы лучше понять, какие именно рецепты и ингредиенты будут идеальны именно для вашей семьи. Ведь все люди разные. Вкусы у всех тоже разные. То, что нравится одним, совершенно не подойдет другим. И наоборот. Поэтому, чтобы рецепты и полученные по ним блюда радовали вас и вашу семью, и нужны вопросы.

Вопросы не сложные. Например, у вас спросят, насколько часто вы готовите дома. Ведь у кого-то есть время в течение всего дня. Значит, можно распланировать и завтраки, и обеды, и ужины. У других же есть время на приготовление только ужина. Естественно, их план недельного меню будет несколько короче. Другой вопрос будет о предпочтениях членов семьи. Это поможет распланировать идеальное вкусовое меню для всех. Кроме того, вас попросят указать, есть ли у кого-то из вашей семьи аллергия на какие-то продукты.

В заключение вас поросят ответить, почему вы решили воспользоваться сервисом Gatheredtable? Какую цель преследуете? Чего ждете в результате. Кто-то просто желает упростить процесс придумывания меню. А кто-то, возможно, желает сделать питание своей семьи менее жирным. Все это сервис будет учитывать при создании недельного меню конкретно для вашей семьи.

Сервис Gatheredtable учитывает наличие тех или иных продуктов в вашем холодильнике. Как это возможно? Просто. Вы сами делаете перепись оставшихся продуктов и их количества. Приложение знает, сколько продуктов у вас имеется в данный момент, какие ингредиенты вы уже использовали, а какие на исходе. Если какой-то из отсутствующих или заканчивающихся продуктов должен использоваться в следующем рецепте, приложение напомнит вам о необходимости его покупки.

Вот такое полезное приложение, которое делает жизнь людей еще проще, разнообразнее и интереснее. Питаться правильно становится все проще. Нужно только захотеть. И еще – желательно бы создать нечто подобное для нашей страны, для наших людей. Кто ухватится за эту возможность первым?

Example of value proposition

Uber – The Smartest Way to Get Around

Few tech companies are as polarizing or widely criticized as Uber. As one of the most vocal proponents of the empowerment offered by the so-called “gig economy,” Uber has deservedly taken a lot of heat for denying its drivers the basic protections afforded to legal employees, been subject to national and even governmental scrutiny for its decision to incorporate in Bermuda to avoid its corporate tax obligations, and is generally the poster child for why everyone hates Silicon Valley’s unique brand of “disruption.”

One thing Uber most definitely does right, however, is its unique value proposition.

Without explicitly saying so, Uber expertly highlights everything that sucks about taking a traditional taxi and points out how its service is superior. The simple (yet highly effective) copy above, taken from the Uber homepage, excellently conveys the simplicity and ease that lies at the heart of what makes it such a tempting service:

  • One tap and a car comes directly to you
  • Your driver knows exactly where to go
  • Payment is completely cashless

Everything about this directly contrasts the typical experience of getting a taxi – no phone calls to disinterested dispatchers, no painful conversations trying to explain to a stressed-out cabbie about where you need to be, and no fumbling for change or worrying you’ve got enough bills in your wallet. Just a fast, efficient way to get where you’re going. This is reinforced by the aspirational messaging toward the top of the Uber homepage, which states that “Your day belongs to you.”

At this point, it’s worth comparing Uber’s value proposition with that of rival company Lyft. The two companies’ offerings are virtually identical, which is what makes a direct comparison of the two so interesting. Take a look at this information from the Lyft homepage:

Structurally and thematically, Lyft’s homepage is very similar to Uber’s. However, there’s some key differences here that highlight how Uber’s value proposition is more clearly positioned.

Firstly, Lyft does score some points for including several step-by-step images of the Lyft experience, helping visitors visualize what taking a ride with Lyft is like. However, look at the copy for the first step of the process. It lists the three tiers of Lyft service – Lyft, Lyft Line, and Lyft Plus – but doesn’t explain the difference between these service tiers, or tell the prospect why they should choose between them.

Also, while clearly explaining the final stage of the process – paying and rating the driver – this information implies that there is a final definitive action required by the user, something Uber does not. Personally, I almost always try to rate my Uber drivers (bearing in mind the oft-speculated “secret” rating of around 4.6 out of 5 that many believe serves as the performance benchmark for Uber drivers), but I don’t have to. Sometimes I’ll forget about it and just get on with my day – it certainly isn’t required, and nor is manually paying my driver. For a service built on the notion of efficiency and convenience, this is a big deal.

Now, one could argue that Lyft does a better job of being transparent about what users can expect, an argument that definitely has merit, especially if you’ve ever been stung by Uber’s unexpected “surge” pricing. However, for two such similar services, I’d argue that Uber’s value proposition is more clearly positioned, and certainly more persuasive than that of Lyft – an important distinction if you’re operating in a crowded market with several similar competitors.

 

· Your business strategy: (40%)

o Clarify your business model - give example of a business using this or a similar model (can be another sector)

My Healthy Guide App is a programme, which helps people to maintain a healty life style out is looking to become the next kitchen essential, and the next stage in how people find out and access recipes. The mission is not only to have a simple to use app but to have a vast amount of choice available to its consumers.

· We want a fair profit for the owners and supermarket chains who sign up, while having a rewarding place for the employees to work. While at the same time being green and helping people reduce wastage and save money.

· Objectives

· Simply Recipes objectives for the first 5 years of operation include:

· Expanding into new customer segments.

· Introducing new celebrity chefs to the application.

· Keeping Employee Costs below 25% of revenue.

· To maintain a profit.

· Help People maintain a healthier lifestyle.

· Keys To Success

· The creation of a unique and innovative recipe app with many unique features, that differentiate us from the competition.

· Simple and easy to use app.

· Many discounts and offers to our customers.

· Large Amount of Monthly Active Users.

· To get several of the large supermarkets signed up to Simply Recipes.

· Several Celebrity Chefs signed up to Simply Recipes.

· Controlling Costs at all times without exception.

 

Key Partners · Different supermarkets (food suppliers) · Health and fitness organisations · Different gyms · Healthy food cafes and restaurants Key Activities · Providing healthy food recipes · Providing tips about healthy life style · Create long term accounts · Partner with fitness organisations, cafes and restaurants, gyms Value Proposition · Helping individuals to lead a healthy lifestyle · Helping people to find necessary products Customer Relationships Direct email marketing Customer Segments · Families · People on a special diet · Vegans and vegetarians · People, who want to lose their weight · Sportsman · Personal trainers · People with food allergies  
Key Resources · Food recipes websites · Local food vendors · Technology   Channels
Cost Structure  
 
 
             

 

 

Canvas http://www.canvasbm.com/canvas?id=6904

o Justify your digital business proposition – explain how and why it will be commercially viable,

o

o Detail who your competitors are (research with evidence)

o Detail who your customers are and what is the customer value of your proposition

http://dme.stanford.edu/wp-content/uploads/2015/08/Foodie_BusinessPlan.pdf

http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/033/498/RUG01-002033498_2013_0001_AC.pdf

http://www.businessplantool.org/Dokumenti/Practical%20example%20of%20a%20business%20plan(1).pdf

https://www.ukessays.com/essays/marketing/simply-recipes-business-plan-the-app-marketing-essay.php

 

 

· Social infrastructure: (35%)

o The particular legal issues that apply to your specific business and sector

o Ethical and trust considerations for your business

o Security issues that apply to your business proposition

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...