Adjectives and Adverbs
Adjectival Noun Adjective Adjuncts Adverbials Adverbs Attributive Adjectives Common Adjective Comparatives Demonstrative Adjectives Disjuncts Possessive Adjective Predicative Adjectives Proper Adjective Resultative Adjective Superlativedegree
Articles
Articles Definite Article Indefinite Articles Zero Article
Complement & Object
Complement Direct Object Indirect Objects Objects
Conditionals
Conditional Perfect Conditionals First Conditional (1st Conditional) Mixed Conditionals Second Conditional (2nd Conditional) Third Conditional (3rd Conditional) Zero Conditional
Conjunctions
Conjunctions Conjuncts Coordinating Conjunction Subordinating Conjunction
Determiners
Cardinal Numbers Determiners Numerals Ordinal Numbers
Direct & Indirect Speech
Direct Speech Indirect Speech Reported Speech
General
Agreement Clauses Concord Dangling Modifiers Gender Grammar Negatives Number Plurals Predicate Singular
Gerunds and Infinitives
Gerunds Infinitives
Nouns
Abstract Nouns Animate Nouns Apposition Appositive Case Collective Nouns Concrete Nouns Countable Nouns Inanimate Nouns Irregular Plurals Mass Nouns Proper Nouns Subject Substantive Uncountable Noun
Parts of Speech
Interjections Parsing Part of Speech
Passive
Passive Voice
Phonetics
Allophones Phonemes
Phrasal Verbs
Phrasal Verbs
Prefixes & Suffixes
Affixes Diminutive Inflection Prefixes Suffix
Prepositions
Complex Prepositions Particles Prepositional Phrases Prepositions
Pronouns
Demonstrative Pronouns Demonstratives Indefinite Pronoun Interrogative Pronouns Negative Pronouns Person Personal Pronouns Possessive Pronoun Pronouns Reciprocal Pronouns Reflexive Pronouns
Pronunciation
Accent Allomorphs Articulation Assimilation Disyllabic Monosyllabic Onomatopoeia Polysyllabic Received Pronunciation Syllable Syllable Division Unvoiced Sounds Voiced Sounds
Relative Pronouns
Defining Relative Clauses Non-defining Relative Clauses Relative Clause Relative Pronoun
Spelling and Punctuation
Abbreviations Acronyms Alphabet Capital Letters Consonants Homograph Homophones Letters Punctuation Vowels
Verbs and Tenses
Action Verbs Active Agents Aspect Auxiliary Verbs Base Form Causative Verbs Continuous Verbs Copula Verbs Declarative Mood Ditransitive Verbs Dynamic Verbs Emphatic Forms Ergative Verbs Finite Verbs Future Perfect Future Perfect Progressive (Future Perfect Continuous)
Future Progressive (Future Continuous) Helping Verb Imperatives Inchoative Verbs Intransitive Verbs Irregular Verbs Linking Verb Main Verbs Middle Verbs Mood Non-Finite Verbs Participles Past Participles Past Perfect Past Perfect Progressive (Past Perfect Continuous) Past Progressive (Past Continuous) Past Simple (Simple Past) Past Simple Tense Perfect Perfect Aspect Performative Verb Present Participle Present Perfect Present Perfect Progressive (Present Perfect Continuous) Present Progressive (Present Continuous) Present Simple Tense Progressive Aspect Regular Verbs Stative Verbs Subjunctive mood Tense Transitive Verb Verb Group Verb Phrase Verbs Voice
Vocabulary
Antagonyms Antonyms Autoantonym Bilingual Dictionaries Cliche Collocations Contranyms Crossword Dictionaries Dictionaries Dictionaries of Contemporary English Dictionary Types Etymological Dictionaries Etymology Euphemisms Glossary Homonyms Hyponyms Idioms Loanwords Monolingual Dictionaries Morphemes Neologisms Palindromes Polysemy Synonyms Thesaurus
Word & Text
Major Sentences Minor Sentence Paragraphs Phrases Regression Sentence Sentence Fragment Simple Sentences Text Topic Sentences Transition Utterance Word ИНФОРМАЦИЯ ОБ ОЦЕНКЕ ОБУЧАЮЩИХСЯ Предлагаемые критерии оценки учебных достижений и посещаемости студентов (по видам учебных занятий): 1. Лекция: - за присутствие и работу на лекции – 100% (доля оценки за посещение лекции при подсчете суммарной составит 20% (100%х0,2))*; - неявка на лекцию – 0%. 2. Самостоятельная работа студента (СРС): - за качественное и своевременное выполнение задания СРС (в соответствии с силлабусом по дисциплине) – от 0 до 100% (доля оценки за качественное и своевременное выполнение задания СРС при подсчете суммарной составит 80% (100%х0,8))*. Задания сдаются во время СРСП. Среднеарифметические оценки за посещение лекций, выполнение заданий СРС суммируются и учитываются за 100% (как одна оценка). По дисциплинам, по которым не предусмотрены лекционные занятия (иностранный язык, информатика и др.), выставляется одна оценка за качественное и своевременное выполнение задания СРС (от 0 до 100%) См. слайд 4. 3. Семинарское (практическое, лабораторное) занятие: - за активное участие на семинарском (практическом, лабораторном) занятии – 21 -100%; - за посещаемость семинарского (практического, лабораторного) занятия – 20%;
- неявка на семинарское (практическое, лабораторное) занятие – 0%. Оценки за успеваемость и посещаемость одного семинарского (практического, лабораторного) занятия суммируются и в журнал выставляется одна оценка от 20-100%. Оценка за успеваемость и/или посещаемость выставляется за каждое занятие. Окончательный результат текущего контроля успеваемости и посещаемости подводится в рейтинговую неделю расчетом среднеарифметической суммы всех оценок, полученных за период обучения.
КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ ТЕКУЩЕЙ УСПЕВАЕМОСТИ И ПОСЕЩАЕМОСТИ СТУДЕНТОВ Например: дисциплина «N», 2 кредита, рейтинг 1 (максимальные значения оценок): 1) посещение 13 лекций – 100% за 1 лекцию (13х100%/13=100%); 2) СРС/СРСП – 10 заданий СРС/СРСП (сдача материала во время СРСП) – 100% за сдачу материалов 1 задания (100%х10/10=100%); Итоговая оценка – 100%х0,2+100%х0,8=20%+80%=100%. Среднеарифметические оценки за посещение лекций (20%), выполнение заданий СРС/СРСП (80%) суммируются и учитываются за 100% (как одна оценка). 3) за активное участие на семинарском (практическом, лабораторном) занятии – 21-80% за 1 занятие; 4) за посещаемость семинарского (практического, лабораторного) занятия – 20% за 1 занятие; Суммарная оценка за 1 занятие – 80%+20%=100%. Оценки за успеваемость и посещаемость одного семинарского (практического, лабораторного) занятия суммируются и в журнал выставляется одна оценка от 20-100%. Итоговая оценка – 100% (100%х6/6). Рейтинг 1 =100% (лекции, СРС/СРСП)+100% (семинары)/2=100%. Рейтинг допуска 1. Оценка рейтингадопуска к итоговому экзамену рассчитывается из оценок рейтинга 1 (Р1) и рейтинга 2 (Р2) по формуле Р1+Р2/2х0,6=Х% 2. Минимальная оценка рейтинга допуска к итоговому экзамену – 30%. (при этом среднеарифметическое значение суммы 2 рейтингов должно быть не менее 50%). НАПРИМЕР: 1) 0+100/2х0,6=30% (допуск к итоговому экзамену); 2) 40+60/2х0,6=30% (допуск к итоговому экзамену); 3) 40+50/2х06=27% (недопуск к итоговому экзамену).
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|