Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Adjectives and Adverbs




Adjectival Noun

Adjective

Adjuncts

Adverbials

Adverbs

Attributive Adjectives

Common Adjective

Comparatives

Demonstrative Adjectives

Disjuncts

Possessive Adjective

Predicative Adjectives

Proper Adjective

Resultative Adjective

Superlativedegree

 

Articles

 

Articles

Definite Article

Indefinite Articles

Zero Article

 

Complement & Object

 

Complement

Direct Object

Indirect Objects

Objects

 

Conditionals

 

Conditional Perfect

Conditionals

First Conditional (1st Conditional)

Mixed Conditionals

Second Conditional (2nd Conditional)

Third Conditional (3rd Conditional)

Zero Conditional

 

Conjunctions

 

Conjunctions

Conjuncts

Coordinating Conjunction

Subordinating Conjunction

 

Determiners

 

Cardinal Numbers

Determiners

Numerals

Ordinal Numbers

 

Direct & Indirect Speech

 

Direct Speech

Indirect Speech

Reported Speech

 

General

 

Agreement

Clauses

Concord

Dangling Modifiers

Gender

Grammar

Negatives

Number

Plurals

Predicate

Singular

 

Gerunds and Infinitives

 

Gerunds

Infinitives

 

Nouns

 

Abstract Nouns

Animate Nouns

Apposition

Appositive

Case

Collective Nouns

Concrete Nouns

Countable Nouns

Inanimate Nouns

Irregular Plurals

Mass Nouns

Proper Nouns

Subject

Substantive

Uncountable Noun

 

Parts of Speech

 

Interjections

Parsing

Part of Speech

 

Passive

 

Passive Voice

 

Phonetics

 

Allophones

Phonemes

 

Phrasal Verbs

 

Phrasal Verbs

 

Prefixes & Suffixes

 

Affixes

Diminutive

Inflection

Prefixes

Suffix

 

Prepositions

 

Complex Prepositions

Particles

Prepositional Phrases

Prepositions

 

Pronouns

 

Demonstrative Pronouns

Demonstratives

Indefinite Pronoun

Interrogative Pronouns

Negative Pronouns

Person

Personal Pronouns

Possessive Pronoun

Pronouns

Reciprocal Pronouns

Reflexive Pronouns

 

Pronunciation

 

Accent

Allomorphs

Articulation

Assimilation

Disyllabic

Monosyllabic

Onomatopoeia

Polysyllabic

Received Pronunciation

Syllable

Syllable Division

Unvoiced Sounds

Voiced Sounds

 

Relative Pronouns

 

Defining Relative Clauses

Non-defining Relative Clauses

Relative Clause

Relative Pronoun

 

Spelling and Punctuation

 

Abbreviations

Acronyms

Alphabet

Capital Letters

Consonants

Homograph

Homophones

Letters

Punctuation

Vowels

 

Verbs and Tenses

 

Action Verbs

Active

Agents

Aspect

Auxiliary Verbs

Base Form

Causative Verbs

Continuous Verbs

Copula Verbs

Declarative Mood

Ditransitive Verbs

Dynamic Verbs

Emphatic Forms

Ergative Verbs

Finite Verbs

Future Perfect

Future Perfect Progressive (Future Perfect Continuous)

Future Progressive (Future Continuous)

Helping Verb

Imperatives

Inchoative Verbs

Intransitive Verbs

Irregular Verbs

Linking Verb

Main Verbs

Middle Verbs

Mood

Non-Finite Verbs

Participles

Past Participles

Past Perfect

Past Perfect Progressive (Past Perfect Continuous)

Past Progressive (Past Continuous)

Past Simple (Simple Past)

Past Simple Tense

Perfect

Perfect Aspect

Performative Verb

Present Participle

Present Perfect

Present Perfect Progressive (Present Perfect Continuous)

Present Progressive (Present Continuous)

Present Simple Tense

Progressive Aspect

Regular Verbs

Stative Verbs

Subjunctive mood

Tense

Transitive Verb

Verb Group

Verb Phrase

Verbs

Voice

 

Vocabulary

 

Antagonyms

Antonyms

Autoantonym

Bilingual Dictionaries

Cliche

Collocations

Contranyms

Crossword Dictionaries

Dictionaries

Dictionaries of Contemporary English

Dictionary Types

Etymological Dictionaries

Etymology

Euphemisms

Glossary

Homonyms

Hyponyms

Idioms

Loanwords

Monolingual Dictionaries

Morphemes

Neologisms

Palindromes

Polysemy

Synonyms

Thesaurus

 

Word & Text

 

Major Sentences

Minor Sentence

Paragraphs

Phrases

Regression

Sentence

Sentence Fragment

Simple Sentences

Text

Topic Sentences

Transition

Utterance

Word

ИНФОРМАЦИЯ ОБ ОЦЕНКЕ ОБУЧАЮЩИХСЯ

Предлагаемые критерии оценки учебных достижений и посещаемости студентов (по видам учебных занятий):

1. Лекция:

- за присутствие и работу на лекции – 100% (доля оценки за посещение лекции при подсчете суммарной составит 20% (100%х0,2))*;

- неявка на лекцию – 0%.

2. Самостоятельная работа студента (СРС):

- за качественное и своевременное выполнение задания СРС (в соответствии с силлабусом по дисциплине) – от 0 до 100% (доля оценки за качественное и своевременное выполнение задания СРС при подсчете суммарной составит 80% (100%х0,8))*. Задания сдаются во время СРСП.

Среднеарифметические оценки за посещение лекций, выполнение заданий СРС суммируются и учитываются за 100% (как одна оценка).

По дисциплинам, по которым не предусмотрены лекционные занятия (иностранный язык, информатика и др.), выставляется одна оценка за качественное и своевременное выполнение задания СРС (от 0 до 100%) См. слайд 4.

3. Семинарское (практическое, лабораторное) занятие:

- за активное участие на семинарском (практическом, лабораторном) занятии – 21 -100%;

- за посещаемость семинарского (практического, лабораторного) занятия – 20%;

- неявка на семинарское (практическое, лабораторное) занятие – 0%.

Оценки за успеваемость и посещаемость одного семинарского (практического, лабораторного) занятия суммируются и в журнал выставляется одна оценка от 20-100%.

Оценка за успеваемость и/или посещаемость выставляется за каждое занятие. Окончательный результат текущего контроля успеваемости и посещаемости подводится в рейтинговую неделю расчетом среднеарифметической суммы всех оценок, полученных за период обучения.

 

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ ТЕКУЩЕЙ УСПЕВАЕМОСТИ И ПОСЕЩАЕМОСТИ СТУДЕНТОВ

Например: дисциплина «N», 2 кредита, рейтинг 1 (максимальные значения оценок):

1) посещение 13 лекций – 100% за 1 лекцию (13х100%/13=100%);

2) СРС/СРСП – 10 заданий СРС/СРСП (сдача материала во время СРСП) – 100% за сдачу материалов 1 задания (100%х10/10=100%);

Итоговая оценка – 100%х0,2+100%х0,8=20%+80%=100%.

Среднеарифметические оценки за посещение лекций (20%), выполнение заданий СРС/СРСП (80%) суммируются и учитываются за 100% (как одна оценка).

3) за активное участие на семинарском (практическом, лабораторном) занятии – 21-80% за 1 занятие;

4) за посещаемость семинарского (практического, лабораторного) занятия – 20% за 1 занятие;

Суммарная оценка за 1 занятие – 80%+20%=100%. Оценки за успеваемость и посещаемость одного семинарского (практического, лабораторного) занятия суммируются и в журнал выставляется одна оценка от 20-100%.

Итоговая оценка – 100% (100%х6/6).

Рейтинг 1 =100% (лекции, СРС/СРСП)+100% (семинары)/2=100%.

Рейтинг допуска

1. Оценка рейтингадопуска к итоговому экзамену рассчитывается из оценок рейтинга 1 (Р1) и рейтинга 2 (Р2) по формуле Р1+Р2/2х0,6=Х%

2. Минимальная оценка рейтинга допуска к итоговому экзамену – 30%.

(при этом среднеарифметическое значение суммы 2 рейтингов должно быть не менее 50%).

НАПРИМЕР:

1) 0+100/2х0,6=30% (допуск к итоговому экзамену);

2) 40+60/2х0,6=30% (допуск к итоговому экзамену);

3) 40+50/2х06=27% (недопуск к итоговому экзамену).

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...