Требования, предъявляемые к выпускнику.
Ожидаемые результаты.
Ученик должен уметь:
Специальные умения.
Диалогическая речь – отвечать на вопросы речевого партнера в рамках ситуации общения, а также в связи с содержанием увиденного или услышанного, используя стандартные выражения этикетного характера. Правильно оформлять свои речевые реакции с точки зрения норм изучаемого языка в пределах языкового материала и тематики, предусмотренных для данного этапа обучения; расспросить о том же речевого партнера.
Монологическая речь - делать связное сообщение по предложенной теме, правильно оформляя свое высказывание с точки зрения норм изучаемого языка, в пределах языкового материала и тематики, предусмотренных для данного этапа обучения.
Аудирование - понимать речь педагога по ходу ведения урока, адекватно реагируя (вербально или невербально) на его высказывания и просьбы; понимать сообщения монологического характера, впервые предъявляемые учителем или в звукозаписи в естественном темпе и построенные на освоенном в устной речи языковом и тематическом материале.
Специальные навыки.
Фонетические – дифференцировать звуки иностранного языка, правильно их произносить, правильно ставить ударения в иностранных словах, произносить иностранные фразы с правильной интонацией.
Лексические -освоить предложенный лексический минимум по темам. Кроме того, учащиеся должны знать отдельные стихотворения, рифмовки, тексты песен и т. п
Требования, предъявляемые к выпускнику.
Воспитанники должны знать лексическое содержание таких тем, как: «Я», «Моя семья», «Мои игрушки», «Животные», «Еда», «Профессии», «Счет (1—10)», «Дни недели», «Цвета», «Времена года», «Погода и одежда», «Хобби», «Квартира», «Мой дом», «Праздники» и уметь раскрыть данные темы.
УСЛОВИЯ РЕАЛИЗАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ
«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»
Реализация данной программы возможна для школьников 10-12 лет, имеющих начальные частичные знания в области английского языка, такие как умение рассказать о себе, своем имени, возрасте, любимых игрушках, знание названий животных, цветов, форм, овощей, фруктов, предметов обихода, цифр, знание алфавита, умение писать и читать знакомые слова.
СОСТАВЛЕНО:
Методист
АНО УЦ «ИНТЕРЛЭНГ»
Каргина М.Ю.
_________________________
Специалист по СМК
АНО УЦ «ИНТЕРЛЭНГ»
Степаненко А.В.
__________________________
| |
УТВЕРЖДАЮ:
Директор
АНО УЦ «ИНТЕРЛЭНГ»
Резниченко Н.В.
__________________________
УЧЕБНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН
к образовательной программе
«Обучение детей 10-12 лет
английскому языку»
Автономной некоммерческой организации
Учебного центра
«ИНТЕРЛЭНГ»
УЧЕБНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН
образовательной программы
«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»
№ п/п
| Наименование тематики занятий
| Всего часов
| Лекции
| Практические занятия
|
| Раздел
|
|
|
|
| Unit 1 New friends
|
|
|
|
| Unit 2 The treehouse
|
|
|
|
| Unit 3 Come and play!
|
|
|
|
| Unit 4 At the wildlife park
|
|
|
|
| Unit 5 At the shop
|
|
|
|
| Unit 6 Lunchtime
|
|
|
|
| Unit 7 At the fair
|
|
|
|
| Unit 8 At home
|
|
|
|
| Unit 9 At the pool
|
|
|
|
| Festivals
Открытый урок
|
|
|
|
СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ
«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»
Раздел
| Основной язык
| Обучение через английский (CLIL)
| Дополнительный язык (истории, песни, итд)
| Навыки
| Познавательные навыки
Обучение для жизни
| Кол-во часов
|
Unit 1 New friends
| Days:
Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday
Structures:
That’s (name)
She’s my (sister)
He’s my (brother)
How old is he/she?
He’s/she’s (age)
Recycled:
Numbers 1-12
What’s your name?
I’m…
| Maths: measurements: metre, centimeter
Numbers: 13-30
How tall is he/she?
They’re being measured
What comes next?
Measure
Height
Tall
Measuring tape
| Let’s look at…
Now look at…
Lucky you!
List
Hamster
Monitor
Plant
Week
Play a trick
Meet
Here
There
Everywhere
Come and play!
Don’t be shy!
Kick a ball.
Fly a kite.
| Reading:
- Read a story
- Read the days of the week
- Find information in a table
Listening:
Listen to a story
Recognize the characters, introductions and numbers
Speaking:
Sing two songs
Talk about your height
Act out your own story
Writing:
Write the days of the week
Write numbers
Write he’s/she’s
Write part of a story
| Cognitive skills:
Make up your own version of a story
Talk about making friends
Work out the next numbers in a sequence
Match words that start with the same sound
Match words to pictures
Measure lengths, widths, heights
Think about words that start with the same sounds
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Making new friends
Cut and make:
A bookmark
A watermeter
|
|
Unit 2 The treehouse
| Furniture:
Box, bed, cupboard, table, shelf, rug, cushion, chair, sofa
Structures:
Where’s she/he?
Is she/he on/in/under the (object)?
Recycled:
Colour vocabulary
Here’s a…
I’ve got a…
| Art:
Rooms in art
House: mirror, vase, picture, window, door, rug
I can see…
Point to the…
Is it correct?
It’s got a…
Collage
Painting
Colour
Cut out
stick
| Here’s a…
I’ve got a…
Let’s take…
Stop it!
Treehouse
Have a look and see.
…has got an idea.
Books full of…
Books can help.
| Reading:
Read a story
Read the words for items of furniture
words
Listening:
Listen to a story
Recognize words for items of furniture and household objects
Speaking:
Sing a song
Say a chant
Talk about pictures
Act out a story
Writing:
Write the furniture words
Write part of a story
| Cognitive skills:
Create your own version of a story
Talk about using books to learn
Talk about the differences between story and factual books
Look and talk about paintings of rooms
Think about what you do in different rooms
Increase spatial awareness
Make a collage
Match words to pictures
Match words that start with the same sound
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Using and appreciating books
Cut and make:
Spot the differences
|
|
Unit 3 Come and play!
| Toys:
Scooter, skateboard, kite, skipping rope, bat, yo-yo
Structures:
He’s/she’s got a
Recycled:
Ball, bike, Frisbee
I’ve got a…
| Maths:
Venn diagrams
Transport:
Motorbike, van, lorry, helicopter
| It’s broken!
What about a…?
Never mind.
Broken
String
Skip like me.
Watch my tricks
Skip
Tricks
Wave at me!
| Reading:
Read a story
Read the toy words
Listening:
Listen to a story
Recognize toy words
Speaking:
Say a chant
Sing a song
Talk about what other people have got
Talk about putting things into categories
Act out a story
Writing:
Write the toy words
Write sentences: He’s /she’s got…
Write part of a story
| Cognitive skills:
Make up your own version of a story
Talk about sharing things with other people
Think about putting things into categories
Think about similarities and differences
Talk about drawing diagrams
Practice drawing Venn diagrams
Match words that start with the same sound
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Playing cooperatively
Cut and make:
A Venn diagram
|
|
Unit 4 At the wildlife park
| Wild animals:
Dolphin, bat, zebra, crocodile, snake, parrot, penguin, monkey, lion, giraffe
Structures:
It can/can’t
Can it…?
Yes/no
Recycled:
It’s got…
It’s (colour)
| Art: drawing:
Parts of an animal:
Wings, tail, beak, feathers
Start like this
Use a…
draw
| Can you guess?
I know!
Stretch
Slide
Let’s play a game!
Can you…like me?
Climb a tree
Are you ready?
My turn
Your turn
Easy!
| Reading:
Read a story
Read the wild animal and parts of animal words
Recognize initial letters of words
Identify wild animals from descriptions
Listening:
Listen to a story
Recognize words for wild animals and parts of animals
Listen to instructions and draw
Speaking:
Sing two songs
Ask questions to identify animals
Say what different animals can do
Act out a story
Writing:
Write the words for wild animals and parts of animals
Write what animals can and can’t do
Write part of a story
| Cognitive skills:
Make up your own version of a story
Identify different animals and parts of animals
Think about how animals move and behave
Think about similarities and differences
Think about what different animals can and can’t do
Follow audio instructions to draw a picture
Find the odd one out from a sequence of objects
Draw wild animals
Think about different stages of a drawing
Think about using different mediums to create a picture
Think how to display artwork collectively
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Playing together and respecting differences
Cut and make:
Draw a penguin
Complete a picture of a wildlife park
|
|
Unit 5 At the shop
| Small toys:
Stickers, marbles, balloons, badges, dinosaurs, key rings, figures, sharpeners, rubbers, felt tips
Structures:
Can I have…?
Yes, here you are.
No, sorry.
Plural nouns
Recycled:
Numbers 1-30
Shapes: square, circle, triangle, rectangle
Can you see…?
I can/can’t…
Can I/he/she…?
I’ve got…
| Maths:
money:
pound, p (pence), money, buy
Numbers: 31-100
How much…?
Can he/she buy…?
Coin
Cost
Pence (p)
| We need…
Oh dear!
No…left!
Work hard
A surprise party
A lovely surprise.
Let’s make a…
What about you?
| Reading:
Read a story
Read the small toys and school items words
Listening:
Listen to a story
Recognize words for small toys and school items
Listen and match parts of a conversation
Speaking:
Sing two songs
Say the numbers 1-100
Ask for items in a shop
Writing:
Write the words for small toys and school items
Write names of shapes
Write sums (addition)
Write part of a story
| Cognitive skills:
Make up your own version of a story
Think about doing something nice for someone else
Work out what could be made from a selection of materials
Make a card
Think about shapes in a picture
Identify coins from the UK
Add coins together
Think about what can be bought for a certain amount of money
Think about saving money
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Lear about caring for family and friends
Cut and make:
Using money
|
|
Unit 6 Lunchtime
| Food:
Cheese, tuna, chicken, tomatoes, sardines, sausages, rice, bread, lettuce, eggs
Structures:
Do you like…?
Recycled:
Sandwich
I like/don’t like
Can I have a…?
| Science:
Food groups:
Meat, fish, cereal, fruit, vegetables, dairy
What is (food)?
| Can I help you?
What would you like?
Who’s next?
Can I have…
…a little bit?
…some more?
Welcome!
lunch
| Reading:
Read a story
Read the food and food groups words
Read and recognize descriptions of food
Match halves of words (optional)
Listening:
Listen to a story
Recognize words for food and food groups
Speaking:
Sing two songs
Join in a rhyme
Ask for and express opinions
Act out a story
Writing:
Write the words for food and food groups
Write part of a story
| Cognitive skills:
Learn some ‘English’ animal sounds
Sing an alternative version of a song, with animal sounds
Create your own version of a story
Play a Bingo game
Talk about the numbers of babies that different animals have
Complete a picture of a farm
Solve a “what’s missing” puzzle
Learning for life:
Caring for animals
Cut and make:
An animal book showing mother and baby animals
|
|
Unit 7 At the fair
| Feelings;
Sad, cross, happy, scared, sleepy, hungry, thirsty, bored, dizzy
Are you (feeling)?
Yes.
No, I’m (feeling).
Recycled:
Hot, cold
I’m (feeling).
| Music: Responses to music
Musical Instruments:
Violin, flute, guitar, xylophone, piano
What can you hear?
Can you hear a…?
Do you feel…?
How do you feel?
Beat, shaker
Is it a loud sound?
Is it a soft sound?
A strong beat.
Pass it on!
| I’m excited!
Bull’s eye!
Clap your hands.
Hold your head.
Swing your arms.
Rub your eyes.
Stamp your feet.
Smile at me
Play with me
Talk to me
Hold my hand
| Reading:
Read a story
Read the feelings words
Writing:
Write the words for feelings and musical instruments
Listening:
Listen to a story
Listen to musical instruments
Recognize words for feelings and musical instruments
Speaking:
Say a chant
Sing a song
Express emotions
Act out a story
| Cognitive skills:
Create your own version of a story
Think about how things make you feel
Think about personal emotional responses to different kinds of music
Think about how you can be a good friend
Think about how people can feel differently about the same things
Make a musical instrument
Learn about rhythm
Relate music to colours and shapes
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Learn about recognizing and dealing with emotions
Cut and make:
A shaker
|
|
Unit 8 At home
| Indoor activities:
Watch TV, read, play on the computer, do my homework, make a model, cook, paint, sleep, do a puzzle, play a game
What are you (verb)+ing?
I’m (verb)+ing
Recycled:
Can I…?
| Science: Using and saving water
Uses of water:
Wash my hands, wash up, clean my teeth, have a bath, litre
How many times do you (activity)?
How much water?
How many bottles?
Washing machine
| I’m bored
It’s raining hard
I’m busy
Hole
Fix
Why not?
Come on
Have some fun
Play with me
Come and help!
Let’s go!
| Reading:
Read a story
Read the indoor activities and water words
Writing:
Write the words for indoor activities and ways to use water
Write part of a story
Listening:
Listen to a story
Listen and match parts of a conversation
Recognize the words for indoor activities and ways to use water
Speaking:
Sing a song
Say a chant
Talk about what you do at the weekend
Act out a story
| Cognitive skills:
Create your own version of a story
Think about volume and capacity
Think about how people use water
Think about why we need to save water and how we can do this
Work out how mush water a family can use
Think about how much water is needed for different activities
Think about why our bodies and minds need to be active
Think about making choices and planning to do different activities
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Learn about making choices about what to play
Cut and make:
A water meter
|
|
Unit 9 At the pool
| Outdoor activities:
Write a postcard, float, eat an ice-cream, drink a milkshake, swim, have a shower, read a comic, listen to the radio, watch
What’s he/she …ing?
He’s/she’s…ing
Recycled:
I’m …ing
| Art and Geography: Children’s games and map coordinates
Children’s games:
Play leapfrog, play marbles, play with a top, dance
Spinner
Spin
| Not now!
What’s the matter?
Hurry up!
Wait a minute!
Look at me.
Smile, please.
Cream
Back
Rules
| Reading:
Read a story
Read the outdoor activities and children’s games words
Writing:
Write the words for outdoor activities and children’s games
Write part of a story
Listening:
Listen to a story
Listen and match parts of a conversation
Recognize the words for outdoor activities and children’s games
Speaking:
Sing two songs
Act out a story
| Cognitive skills:
Create your own version of a story
Think about what you can do at a pool
Make a toy
Use coordinates to find parts of a picture
Think about mirror images
Think about the initial sounds of words
Evaluate your progress in class
Learning for life:
Learn about taking care in the sun
Cut and make:
A spinner
|
|
Festivals
Easter Открытый урок
| Flower, bush, bench, flowerpot, basket
Recycled:
Tree, box, table, egg
| Objectives:
Learn about Easter in English-speaking countries
Make an Easter egg
|
|
Festivals
Tree day
| Leaf, oak tree, palm tree
Recycled:
Apple tree, orange tree
| Objectives:
Learn about “Tree Day”
Learn about different types of trees and leaves
Make a tree badge
|
|
Children around the world Me and my friends (units 1-3)
| Scotland, India, Peru, Ghana
Recycled:
I’m from…
This is my…
I’ve got
| Objectives:
Find out about the lives of children in four countries around the world
Locate countries on a map/globe
Talk about where you come from
Talk about your friends and your bedroom
Work on a ‘Personal album’
|
|
Children around the world
Animals from my country (units 4-9)
| Deer, golden eagle, cobra, tiger, jaguar, flamingo, chameleon, elephant
Recycled:
Colours
It’s…
It can…
| Objectives:
Find out about animals in different countries
Talk about animals in your country
Work on a ‘Personal album’
|
|
МЕТОДИЧЕСКОЕ И МАТЕРИАЛЬНОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ
«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»
Метафорой данного курса является набор инструментов, который представляет многообразную природу изучения и преподавания языка. В отделениях метафорического набора преподаватели находят то, что им нужно для преподавания, а учащиеся открывают для себя то, что им нужно освоить в английском языке. Эта концепция отражена в книге для учащихся в образе Mr. Fixit с набором инструментов и коробки Нортона (птица, персонаж курса), которая используется на занятиях.
Дети более эффективно изучают иностранный язык, если они слышат и видят его в значимом контексте до того, как начинают использовать его сами. Так же они должны быть вовлечены в разнообразные и интересные им задания. В соответствии с данным подходом преподавателю необходимо:
· Делать соединения с развитием понимания мира у учащихся
· Использовать родной язык учащихся в качестве мостика к изучению английского языка
· Использовать каждую возможность для того, чтобы говорить на английском языке
· Использовать возможности освоения языка в процессе организации и подготовки заданий, а так же говоря о ближайшем окружении учащихся
Учащимся необходимо:
· Стать эффективными и независимыми учениками
· Развивать осознание собственных учебных стратегий
· Выполнять задания, соответствующие их различным стилям обучения
· Иметь возможность обдумывать, какие стратегии наилучшим образом помогают им в учебе
Данный курс помогает в осуществлении этих задач, обеспечивая материал для поддержки различных стилей обучения:
· Лингвистический: истории, язык преподавателя;
· Музыкальный: песни и рифмовки;
· Кинестетический: игры на действие, задания на прослеживание и присоединение, итд;
· Визуальный: рисунки, диаграммы, флешкарты, вырезание и приклеивание, наблюдение (посмотри и найди);
· Математический: задания, где необходимо устанавливать последовательность элементов;
· Естественнонаучный: задания, основанные на явлениях природы, включая наблюдение, категоризацию, циклы;
· Межличностный: игры в кругу, парные и групповые задания;
· Личностный: личная коллекция слов (Словарь в картинках)б размышление и рассказ о собственных возможностях, постановка целей.
Курс так же предлагает богатый визуальный и аудио контекст, который помогает повысить уровень визуальной и аудио грамотности через:
· Предположение, прослушивание и чтение историй
· Встреча со знакомыми героями в заданиях перед историями и после историй
· Взаимодействие с игрушкой
· Использование визуальной поддержки (иллюстрации в книге для учащихся и рабочей тетради, флешкарты, постер, и весь визуальный материал, который учащиеся делают в классе).
Акцент на персональное, социальное образование и образование в области здоровья представлен в песнях, историях, рифмовках и последующих заданиях.
Курс использует все имеющиеся возможности для поощрения соответствующего поведения, чувства общности, заботы о других и развития хороших взаимоотношений
Накопление знаний о культуре и кросс-культурные сравнения являются неотъемлемой частью изучения языка.
Для учащихся важно:
· Развивать осознание людей вокруг
· Узнавать о людях, живущих в других странах
· Понимать различное и общее между их собственной и другими культурами
Одним из ключевых элементов курса является обучение другим предметам через английский язык. Курс осуществляет прямую связь с такими предметами, как математика, естественные науки, искусство и персональное, социальное образование. Каждый раздел содержит секцию, которая имеет целью связать тему раздела с одним из предметов.
Данная секция включает:
· Новую лексику
· Задания на аудирование и чтение, которые развивают понимание предмета и тренируют навыки, специфические для конкретного предмета
· Практическое задание, позволяющее учащимся быть лично вовлеченными в тему
· Ксерокопируемый лист материалов для преподавателей, которые хотят продолжить работу над темой.
Каждый раздел содержит три секции, которые являются частью процесса оценки. Они имеют целью:
· Повысить уровень осознания потенциала учащихся
· Помочь учащимся понять цель уроков и их учебы
· Усилить чувство достижения
КРИТЕРИИ И ФОРМЫ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ЗАНЯТИЙ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЕ
«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»
Оценка качества работы преподавателя производится согласно стандарту организации «Стандарт организации «Документированная процедура «Основная процедура проверки курса»» СТО.03– 2013.
Оценка удовлетворенности клиентов (родителей) производится согласно стандарту организации «Анализ и оценка удовлетворенности потребителей в АНО УНЦ «ИНТЕРЛЭНГ» СТО.02– 2013.
Оценка успеваемости студентов производится согласно содержанию данной образовательной программы «Обучение детей 10-12 лет английскому языку». Способом определения результативности реализации данной программы является экспертная оценка в процессе открытых занятий, которые проводятся раз в год - итоговое (май/июнь), участие детей в открытых уроках.
На открытом занятии знания детей оцениваются по следующим критериям:
• понимание и владение изученной лексикой; самостоятельное исполнение изученных диалогов и т.д.
• понимание задания и активное участие в играх;
• понимание вопросов речевого партнера и умение на них ответить.
ЛИТЕРАТУРА
К ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЕ
«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»
1. Sarah Phillips, Michaela Morgan, Mary Slattery Class Book 2 Oxford University Press
2. Sarah Phillips, Michaela Morgan, Mary Slattery Activity Book 2 Oxford University Press
3. Mary Slattery Teacher’s Book 2 Oxford University Press
Список литературы для родителей:
Мой Oxford. Англо-русский словарь в картинках. М.: РОСМЭН, 1997.
Лист ознакомления с образовательной программой
С требованиями программы (с приложениями)
ОЗНАКОМЛЕНЫ:
|
Наименование должности
| Ф.И.О.
| Дата
| Подпись
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Воспользуйтесь поиском по сайту: