Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Требования, предъявляемые к выпускнику.

Ожидаемые результаты.

Ученик должен уметь:

Специальные умения.

Диалогическая речь отвечать на вопросы речевого партнера в рамках ситуации общения, а также в связи с содержанием увиденного или услышанного, используя стандартные выражения этикетного характера. Правильно оформлять свои речевые реакции с точки зрения норм изучаемого языка в пределах языкового материала и тематики, предусмотренных для данного этапа обучения; расспросить о том же речевого партнера.

Монологическая речь - делать связное сообщение по предложенной теме, правильно оформляя свое высказывание с точки зрения норм изучаемого языка, в пределах языкового материала и тематики, предусмотренных для данного этапа обучения.

Аудирование - понимать речь педагога по ходу ведения урока, адекватно реагируя (вербально или невербально) на его высказывания и просьбы; понимать сообщения монологического характера, впервые предъявляемые учителем или в звукозаписи в естественном темпе и построенные на освоенном в устной речи языковом и тематическом материале.

Специальные навыки.

Фонетические – дифференцировать звуки иностранного языка, правильно их произносить, правильно ставить ударения в иностранных словах, произносить иностранные фразы с правильной интонацией.

Лексические -освоить предложенный лексический минимум по темам. Кроме того, учащиеся должны знать отдельные стихотворения, рифмовки, тексты песен и т. п

Требования, предъявляемые к выпускнику.

Воспитанники должны знать лексическое содержание таких тем, как: «Я», «Моя семья», «Мои игрушки», «Животные», «Еда», «Профессии», «Счет (1—10)», «Дни недели», «Цвета», «Времена года», «Погода и одежда», «Хобби», «Квартира», «Мой дом», «Праздники» и уметь раскрыть данные темы.

 

 


 

УСЛОВИЯ РЕАЛИЗАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ

«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»

 

Реализация данной программы возможна для школьников 10-12 лет, имеющих начальные частичные знания в области английского языка, такие как умение рассказать о себе, своем имени, возрасте, любимых игрушках, знание названий животных, цветов, форм, овощей, фруктов, предметов обихода, цифр, знание алфавита, умение писать и читать знакомые слова.

 


 

 

СОСТАВЛЕНО: Методист АНО УЦ «ИНТЕРЛЭНГ» Каргина М.Ю. _________________________ Специалист по СМК АНО УЦ «ИНТЕРЛЭНГ» Степаненко А.В. __________________________  
УТВЕРЖДАЮ:

Директор

АНО УЦ «ИНТЕРЛЭНГ»

Резниченко Н.В.

__________________________

 

 

УЧЕБНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН

к образовательной программе

«Обучение детей 10-12 лет

английскому языку»

 

Автономной некоммерческой организации

Учебного центра

«ИНТЕРЛЭНГ»

 


 

УЧЕБНО-ТЕМАТИЧЕСКИЙ ПЛАН

образовательной программы

«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»

 

№ п/п Наименование тематики занятий Всего часов Лекции Практические занятия
  Раздел      
  Unit 1 New friends      
  Unit 2 The treehouse      
  Unit 3 Come and play!      
  Unit 4 At the wildlife park      
  Unit 5 At the shop      
  Unit 6 Lunchtime      
  Unit 7 At the fair      
  Unit 8 At home      
  Unit 9 At the pool      
  Festivals Открытый урок      

 

 


 

СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ

«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»

Раздел Основной язык Обучение через английский (CLIL) Дополнительный язык (истории, песни, итд) Навыки Познавательные навыки Обучение для жизни   Кол-во часов
Unit 1 New friends Days: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday Structures: That’s (name) She’s my (sister) He’s my (brother) How old is he/she? He’s/she’s (age)   Recycled: Numbers 1-12 What’s your name? I’m… Maths: measurements: metre, centimeter Numbers: 13-30 How tall is he/she? They’re being measured What comes next? Measure Height Tall Measuring tape Let’s look at… Now look at… Lucky you! List Hamster Monitor Plant Week   Play a trick Meet Here There Everywhere   Come and play! Don’t be shy! Kick a ball. Fly a kite. Reading: - Read a story - Read the days of the week - Find information in a table Listening: Listen to a story Recognize the characters, introductions and numbers Speaking: Sing two songs Talk about your height Act out your own story Writing: Write the days of the week Write numbers Write he’s/she’s Write part of a story   Cognitive skills: Make up your own version of a story Talk about making friends Work out the next numbers in a sequence Match words that start with the same sound Match words to pictures Measure lengths, widths, heights Think about words that start with the same sounds Evaluate your progress in class   Learning for life: Making new friends   Cut and make: A bookmark A watermeter    
Unit 2 The treehouse Furniture: Box, bed, cupboard, table, shelf, rug, cushion, chair, sofa Structures: Where’s she/he? Is she/he on/in/under the (object)? Recycled: Colour vocabulary Here’s a… I’ve got a… Art: Rooms in art House: mirror, vase, picture, window, door, rug   I can see… Point to the… Is it correct? It’s got a…   Collage Painting Colour Cut out stick Here’s a… I’ve got a… Let’s take… Stop it!   Treehouse Have a look and see. …has got an idea. Books full of… Books can help. Reading: Read a story Read the words for items of furniture words Listening: Listen to a story Recognize words for items of furniture and household objects Speaking: Sing a song Say a chant Talk about pictures Act out a story Writing: Write the furniture words Write part of a story   Cognitive skills: Create your own version of a story Talk about using books to learn Talk about the differences between story and factual books Look and talk about paintings of rooms Think about what you do in different rooms Increase spatial awareness Make a collage Match words to pictures Match words that start with the same sound Evaluate your progress in class   Learning for life: Using and appreciating books   Cut and make: Spot the differences  
Unit 3 Come and play! Toys: Scooter, skateboard, kite, skipping rope, bat, yo-yo   Structures: He’s/she’s got a Recycled: Ball, bike, Frisbee I’ve got a… Maths: Venn diagrams   Transport: Motorbike, van, lorry, helicopter   It’s broken! What about a…? Never mind. Broken String   Skip like me. Watch my tricks Skip Tricks   Wave at me! Reading: Read a story Read the toy words Listening: Listen to a story Recognize toy words Speaking: Say a chant Sing a song Talk about what other people have got Talk about putting things into categories Act out a story Writing: Write the toy words Write sentences: He’s /she’s got… Write part of a story Cognitive skills: Make up your own version of a story Talk about sharing things with other people Think about putting things into categories Think about similarities and differences Talk about drawing diagrams Practice drawing Venn diagrams Match words that start with the same sound Evaluate your progress in class   Learning for life: Playing cooperatively   Cut and make: A Venn diagram    
Unit 4 At the wildlife park Wild animals: Dolphin, bat, zebra, crocodile, snake, parrot, penguin, monkey, lion, giraffe   Structures: It can/can’t Can it…? Yes/no   Recycled: It’s got… It’s (colour) Art: drawing: Parts of an animal: Wings, tail, beak, feathers   Start like this Use a… draw Can you guess? I know!   Stretch Slide   Let’s play a game! Can you…like me? Climb a tree   Are you ready? My turn Your turn Easy! Reading: Read a story Read the wild animal and parts of animal words Recognize initial letters of words Identify wild animals from descriptions Listening: Listen to a story Recognize words for wild animals and parts of animals Listen to instructions and draw Speaking: Sing two songs Ask questions to identify animals Say what different animals can do Act out a story Writing: Write the words for wild animals and parts of animals Write what animals can and can’t do Write part of a story Cognitive skills: Make up your own version of a story Identify different animals and parts of animals Think about how animals move and behave Think about similarities and differences Think about what different animals can and can’t do Follow audio instructions to draw a picture Find the odd one out from a sequence of objects Draw wild animals Think about different stages of a drawing Think about using different mediums to create a picture Think how to display artwork collectively Evaluate your progress in class   Learning for life: Playing together and respecting differences   Cut and make: Draw a penguin Complete a picture of a wildlife park    
Unit 5 At the shop Small toys: Stickers, marbles, balloons, badges, dinosaurs, key rings, figures, sharpeners, rubbers, felt tips Structures: Can I have…? Yes, here you are. No, sorry. Plural nouns   Recycled: Numbers 1-30 Shapes: square, circle, triangle, rectangle   Can you see…? I can/can’t… Can I/he/she…? I’ve got… Maths: money: pound, p (pence), money, buy   Numbers: 31-100   How much…? Can he/she buy…? Coin Cost Pence (p) We need… Oh dear! No…left!   Work hard   A surprise party A lovely surprise.   Let’s make a… What about you? Reading: Read a story Read the small toys and school items words   Listening: Listen to a story Recognize words for small toys and school items Listen and match parts of a conversation Speaking: Sing two songs Say the numbers 1-100 Ask for items in a shop Writing: Write the words for small toys and school items Write names of shapes Write sums (addition) Write part of a story Cognitive skills: Make up your own version of a story Think about doing something nice for someone else Work out what could be made from a selection of materials Make a card Think about shapes in a picture Identify coins from the UK Add coins together Think about what can be bought for a certain amount of money Think about saving money Evaluate your progress in class   Learning for life: Lear about caring for family and friends   Cut and make: Using money    
Unit 6 Lunchtime Food: Cheese, tuna, chicken, tomatoes, sardines, sausages, rice, bread, lettuce, eggs Structures: Do you like…?   Recycled: Sandwich   I like/don’t like Can I have a…?   Science: Food groups: Meat, fish, cereal, fruit, vegetables, dairy   What is (food)? Can I help you? What would you like? Who’s next? Can I have… …a little bit? …some more?   Welcome!   lunch Reading: Read a story Read the food and food groups words Read and recognize descriptions of food Match halves of words (optional) Listening: Listen to a story Recognize words for food and food groups Speaking: Sing two songs Join in a rhyme Ask for and express opinions Act out a story Writing: Write the words for food and food groups Write part of a story   Cognitive skills: Learn some ‘English’ animal sounds Sing an alternative version of a song, with animal sounds Create your own version of a story Play a Bingo game Talk about the numbers of babies that different animals have Complete a picture of a farm Solve a “what’s missing” puzzle   Learning for life: Caring for animals   Cut and make: An animal book showing mother and baby animals  
Unit 7 At the fair Feelings; Sad, cross, happy, scared, sleepy, hungry, thirsty, bored, dizzy Are you (feeling)? Yes. No, I’m (feeling).   Recycled: Hot, cold   I’m (feeling). Music: Responses to music Musical Instruments: Violin, flute, guitar, xylophone, piano   What can you hear? Can you hear a…? Do you feel…? How do you feel?   Beat, shaker   Is it a loud sound? Is it a soft sound? A strong beat. Pass it on!   I’m excited! Bull’s eye!   Clap your hands. Hold your head. Swing your arms. Rub your eyes. Stamp your feet.   Smile at me Play with me Talk to me Hold my hand   Reading: Read a story Read the feelings words Writing: Write the words for feelings and musical instruments Listening: Listen to a story Listen to musical instruments Recognize words for feelings and musical instruments Speaking: Say a chant Sing a song Express emotions Act out a story Cognitive skills: Create your own version of a story Think about how things make you feel Think about personal emotional responses to different kinds of music Think about how you can be a good friend Think about how people can feel differently about the same things Make a musical instrument Learn about rhythm Relate music to colours and shapes Evaluate your progress in class   Learning for life: Learn about recognizing and dealing with emotions   Cut and make: A shaker  
Unit 8 At home Indoor activities: Watch TV, read, play on the computer, do my homework, make a model, cook, paint, sleep, do a puzzle, play a game   What are you (verb)+ing? I’m (verb)+ing   Recycled: Can I…?   Science: Using and saving water Uses of water: Wash my hands, wash up, clean my teeth, have a bath, litre   How many times do you (activity)? How much water? How many bottles?   Washing machine   I’m bored   It’s raining hard I’m busy   Hole Fix   Why not? Come on Have some fun   Play with me   Come and help! Let’s go! Reading: Read a story Read the indoor activities and water words Writing: Write the words for indoor activities and ways to use water Write part of a story Listening: Listen to a story Listen and match parts of a conversation Recognize the words for indoor activities and ways to use water Speaking: Sing a song Say a chant Talk about what you do at the weekend Act out a story Cognitive skills: Create your own version of a story Think about volume and capacity Think about how people use water Think about why we need to save water and how we can do this Work out how mush water a family can use Think about how much water is needed for different activities Think about why our bodies and minds need to be active Think about making choices and planning to do different activities Evaluate your progress in class   Learning for life: Learn about making choices about what to play Cut and make: A water meter  
Unit 9 At the pool Outdoor activities: Write a postcard, float, eat an ice-cream, drink a milkshake, swim, have a shower, read a comic, listen to the radio, watch What’s he/she …ing? He’s/she’s…ing   Recycled: I’m …ing   Art and Geography: Children’s games and map coordinates Children’s games: Play leapfrog, play marbles, play with a top, dance   Spinner Spin     Not now! What’s the matter? Hurry up! Wait a minute! Look at me.   Smile, please.   Cream Back Rules Reading: Read a story Read the outdoor activities and children’s games words Writing: Write the words for outdoor activities and children’s games Write part of a story Listening: Listen to a story Listen and match parts of a conversation Recognize the words for outdoor activities and children’s games Speaking: Sing two songs Act out a story Cognitive skills: Create your own version of a story Think about what you can do at a pool Make a toy Use coordinates to find parts of a picture Think about mirror images Think about the initial sounds of words Evaluate your progress in class   Learning for life: Learn about taking care in the sun   Cut and make: A spinner  
Festivals Easter Открытый урок Flower, bush, bench, flowerpot, basket Recycled: Tree, box, table, egg Objectives: Learn about Easter in English-speaking countries Make an Easter egg  
Festivals Tree day     Leaf, oak tree, palm tree Recycled: Apple tree, orange tree Objectives: Learn about “Tree Day” Learn about different types of trees and leaves Make a tree badge  
Children around the world Me and my friends (units 1-3) Scotland, India, Peru, Ghana Recycled: I’m from… This is my… I’ve got Objectives: Find out about the lives of children in four countries around the world Locate countries on a map/globe Talk about where you come from Talk about your friends and your bedroom Work on a ‘Personal album’  
Children around the world Animals from my country (units 4-9) Deer, golden eagle, cobra, tiger, jaguar, flamingo, chameleon, elephant Recycled: Colours It’s… It can… Objectives: Find out about animals in different countries Talk about animals in your country Work on a ‘Personal album’  

 

МЕТОДИЧЕСКОЕ И МАТЕРИАЛЬНОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЫ

«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»

 

Метафорой данного курса является набор инструментов, который представляет многообразную природу изучения и преподавания языка. В отделениях метафорического набора преподаватели находят то, что им нужно для преподавания, а учащиеся открывают для себя то, что им нужно освоить в английском языке. Эта концепция отражена в книге для учащихся в образе Mr. Fixit с набором инструментов и коробки Нортона (птица, персонаж курса), которая используется на занятиях.

 

Дети более эффективно изучают иностранный язык, если они слышат и видят его в значимом контексте до того, как начинают использовать его сами. Так же они должны быть вовлечены в разнообразные и интересные им задания. В соответствии с данным подходом преподавателю необходимо:

· Делать соединения с развитием понимания мира у учащихся

· Использовать родной язык учащихся в качестве мостика к изучению английского языка

· Использовать каждую возможность для того, чтобы говорить на английском языке

· Использовать возможности освоения языка в процессе организации и подготовки заданий, а так же говоря о ближайшем окружении учащихся

Учащимся необходимо:

· Стать эффективными и независимыми учениками

· Развивать осознание собственных учебных стратегий

· Выполнять задания, соответствующие их различным стилям обучения

· Иметь возможность обдумывать, какие стратегии наилучшим образом помогают им в учебе

Данный курс помогает в осуществлении этих задач, обеспечивая материал для поддержки различных стилей обучения:

· Лингвистический: истории, язык преподавателя;

· Музыкальный: песни и рифмовки;

· Кинестетический: игры на действие, задания на прослеживание и присоединение, итд;

· Визуальный: рисунки, диаграммы, флешкарты, вырезание и приклеивание, наблюдение (посмотри и найди);

· Математический: задания, где необходимо устанавливать последовательность элементов;

· Естественнонаучный: задания, основанные на явлениях природы, включая наблюдение, категоризацию, циклы;

· Межличностный: игры в кругу, парные и групповые задания;

· Личностный: личная коллекция слов (Словарь в картинках)б размышление и рассказ о собственных возможностях, постановка целей.

 

Курс так же предлагает богатый визуальный и аудио контекст, который помогает повысить уровень визуальной и аудио грамотности через:

· Предположение, прослушивание и чтение историй

· Встреча со знакомыми героями в заданиях перед историями и после историй

· Взаимодействие с игрушкой

· Использование визуальной поддержки (иллюстрации в книге для учащихся и рабочей тетради, флешкарты, постер, и весь визуальный материал, который учащиеся делают в классе).

 

Акцент на персональное, социальное образование и образование в области здоровья представлен в песнях, историях, рифмовках и последующих заданиях.

Курс использует все имеющиеся возможности для поощрения соответствующего поведения, чувства общности, заботы о других и развития хороших взаимоотношений

Накопление знаний о культуре и кросс-культурные сравнения являются неотъемлемой частью изучения языка.

Для учащихся важно:

· Развивать осознание людей вокруг

· Узнавать о людях, живущих в других странах

· Понимать различное и общее между их собственной и другими культурами

 

Одним из ключевых элементов курса является обучение другим предметам через английский язык. Курс осуществляет прямую связь с такими предметами, как математика, естественные науки, искусство и персональное, социальное образование. Каждый раздел содержит секцию, которая имеет целью связать тему раздела с одним из предметов.

Данная секция включает:

· Новую лексику

· Задания на аудирование и чтение, которые развивают понимание предмета и тренируют навыки, специфические для конкретного предмета

· Практическое задание, позволяющее учащимся быть лично вовлеченными в тему

· Ксерокопируемый лист материалов для преподавателей, которые хотят продолжить работу над темой.

 

Каждый раздел содержит три секции, которые являются частью процесса оценки. Они имеют целью:

· Повысить уровень осознания потенциала учащихся

· Помочь учащимся понять цель уроков и их учебы

· Усилить чувство достижения


КРИТЕРИИ И ФОРМЫ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА ЗАНЯТИЙ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЕ

«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»

 

Оценка качества работы преподавателя производится согласно стандарту организации «Стандарт организации «Документированная процедура «Основная процедура проверки курса»» СТО.03– 2013.

 

Оценка удовлетворенности клиентов (родителей) производится согласно стандарту организации «Анализ и оценка удовлетворенности потребителей в АНО УНЦ «ИНТЕРЛЭНГ» СТО.02– 2013.

 

Оценка успеваемости студентов производится согласно содержанию данной образовательной программы «Обучение детей 10-12 лет английскому языку». Способом определения результативности реализации данной программы является экспертная оценка в процессе открытых занятий, которые проводятся раз в год - итоговое (май/июнь), участие детей в открытых уроках.

На открытом занятии знания детей оцениваются по следующим критериям:

• понимание и владение изученной лексикой; самостоятельное исполнение изученных диалогов и т.д.

• понимание задания и активное участие в играх;

• понимание вопросов речевого партнера и умение на них ответить.

 


 

ЛИТЕРАТУРА

К ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРОГРАММЕ

«Обучение детей 10-12 лет английскому языку»

 

1. Sarah Phillips, Michaela Morgan, Mary Slattery Class Book 2 Oxford University Press

2. Sarah Phillips, Michaela Morgan, Mary Slattery Activity Book 2 Oxford University Press

3. Mary Slattery Teacher’s Book 2 Oxford University Press

 

 

Список литературы для родителей:

Мой Oxford. Англо-русский словарь в картинках. М.: РОСМЭН, 1997.

 


 

Лист ознакомления с образовательной программой

 

С требованиями программы (с приложениями) ОЗНАКОМЛЕНЫ:
Наименование должности Ф.И.О. Дата Подпись
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...