Други́й Кано́н. Припе́в: Сла́ва Тебе́, Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий и Бо́же наш, сла́ва Тебе́
Други́ й Кано́ н Кано́ н Софи́ и, Прему́ дрости Бо́ жии, глас 4 (ирмо́ сы по два́ жды): Песнь 1 Ирмо́ с: Неизрече́ нным веле́ нием пешехо́ дца прия́ л еси́ и непроходи́ мое мо́ ре изсуши́ л еси́, изра́ ильтеския лю́ ди, обраще́ нныя от Еги́ пта, спа́ сл еси́, исхо́ дную пе́ снь пою́ Тебе́, Го́ споди.. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Аз прему́ дрость всели́ х, рече́ при́ точник от лица́ Госпо́ дня, Мо́ й сове́ т и утвержде́ ние, е́ же е́ сть Единоро́ дный Сы́ н и Сло́ во Бо́ жие. Аз, рече́, лю́ бящия Мя́ люблю́, а взыска́ ющии Мене́ обря́ щут благода́ ть. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Бо́ г прему́ дростию Свое́ ю зе́ млю основа́, угото́ ва же небеса́ му́ дростию, положи́ о́ блак во одея́ ние, и соста́ вив све́ т у́ тренний, вра́ тницы же а́ довы, тоя́ ви́ девше, убоя́ шася. Припе́ в: Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху. Все́ м се́ рдцем взы́ щем прему́ дрость Бо́ жию, от Пречи́ стыя Де́ вы в пло́ ть прише́ дшую, да не по́ ткнутся но́ ги на́ ша, и не убои́ мся стра́ шнаго, наше́ дшаго на ны́, устремле́ ния нечести́ вых. Припе́ в: И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь. Богоро́ дичен: Досто́ йно, я́ ко одушевле́ нное Тя́ Не́ бо, прия́ ша небе́ сная, Пречи́ стая, Боже́ ственная селе́ ния, и предста́, све́ тло укра́ шена, я́ ко Неве́ ста Всенепоро́ чная, Царю́ и Бо́ гу.
Катава́ сия: Отверзу уста моя, / и наполнятся Духа, / и слово отрыгну Царице Матери, / и явлюся, светло торжествуя, / и воспою, радуяся, Тоя чудеса. Песнь 3 Ирмо́ с: Утверди́ мене́, Христе́, / на недви́ жимом ка́ мени за́ поведей Твои́ х/ и просвети́ мя све́ том Лица́ Твоего́: Нест бо свят па́ че Тебе́, Человеколюбче. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Утверди́, Бла́ же, его́ же насади́ любо́ вию на земли́ десни́ ца Твоя́, плодови́ т виногра́ д, / сохраня́ я Твою́ Це́ рковь, Всеси́ льне. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. В де́ лех духо́ вных богокра́ сных крася́ щияся/ наставшее, Го́ споди, ле́ то сие́ преведи́, Влады́ ко, / и́ же ве́ рою Тя песносло́ вящия, Бо́ же вся́ ческих. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Ти́ хий ми, Христе́, ле́ тный круг давай, Ще́ дре, / и насы́ ти мя слове́ с Боже́ ственных Твои́ х, / я́ же яви́ лся еси́ глаго́ ля иуде́ ем в суббо́ тах. Припе́ в: Пресвята́ я Госпоже́ Богоро́ дице, услы́ ши моли́ тву ра́ б Свои́ х, моля́ щих Ти́ ся́ и спаси́ нас. Богоро́ дичен: я́ ко еди́ ну преесте́ ственно па́ че челове́ ка/ благода́ ть во Твою́ утро́ бу прие́ мшую/ и невра́ щно ро́ ждшую Христа́ Бо́ га на́ шего, / присно Тя сла́ вим. Други́ й кано́ н Ирмо́ с: Утвержда́ яй гро́ м и созида́ яй ду́ х, утверди́ мене́, Го́ споди, да Тя́ пою́ и́ стинно и творю́ во́ лю Твою́, я́ ко не́ сть свя́ т, я́ ко Ты́, Бо́ же на́ ш.
Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Госпо́ дь бу́ дет на все́ х путе́ х на́ ших, и утверди́ т но́ ги на́ ша, да не по́ ткнемся, а́ ще стя́ жем прему́ дрость Его́, и обы́ мет на́ с и да́ ст глава́ м на́ шим вене́ ц благослове́ н. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Да́ р бла́ г дае́ т на́ м Софи́ я, Прему́ дрость Бо́ жия, и путе́ м пра́ вым тещи́ наставля́ ет на́ с, а́ ще тече́ м путе́ м те́ м, не запне́ мся и сохраня́ ем себе́ в живо́ т ве́ чный. Припе́ в: Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху. Егда́ же уны́ ем, да взы́ щем Прему́ дрость Бо́ жию, Софи́ ю имену́ емую, и да́ ст на́ м весе́ лие и ра́ дость, и сохрани́ т на́ с от вся́ кия неприя́ зни, и пока́ жет на́ м пу́ ть живо́ тный. Припе́ в: И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь. Богоро́ дичен: Ли́ к богосло́ вов от коне́ ц, свы́ ше же Ангел мно́ жества к Сио́ ну идя́ ху, всеси́ льным манове́ нием, достодо́ лжно, Влады́ чице, Твоему́ погребе́ нию служа́ ще, и вку́ пе лику́ юще, и надгро́ бную пе́ снь пою́ ще: ра́ дуйся Неве́ сто Приноде́ вая. Катава́ сия: Твоя песнословцы, Богородице, / живый и независтный Источниче, / лик себе совокупльшия, духовно утверди, / в божественней Твоей славе / венцев славы сподоби. И а́ бие стихи́ ра си́ я:
Спаси́ телю: Изба́ ви от бед/ рабы́ Твоя́, Многоми́ лостиве, / я́ ко мы усе́ рдно/ к Тебе́ прибега́ ем, // ми́ лостивому Изба́ вителю, всех Влады́ це, Го́ споду Иису́ су.
Го́ споди, поми́ луй (3). Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху, и ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь (†). Конда́ к инди́ кта, глас 2: В Вы́ шних живы́ й, Христе́ Царю́, / всех ви́ димых и неви́ димых Тво́ рче и Зижди́ телю. / И́ же дни и но́ щи, времена́ и ле́ та сотвори́ вый, / благослови́ ны́ не вене́ ц ле́ та, / соблюди́ и сохрани́ в ми́ ре град и лю́ ди Твоя́, // Многоми́ лостиве(†).
Конда́ к Софи́ и, Прему́ дрости Бо́ жии, глас 4: Притеце́ м, правосла́ внии лю́ дие, и ви́ дим чудотво́ рную ико́ ну Прему́ дрости Бо́ жия, Пречи́ стыя Его́ Богома́ тере: сия́ бо светолу́ чно сия́ ет в пречестне́ м хра́ ме свое́ м и сердца́ весели́ т, приходя́ щих с ве́ рою и взира́ ющих со стра́ хом и благогове́ нием на пречи́ стую сию́ ико́ ну, помышля́ юще в сердца́ х на́ ших, я́ ко вои́ стинну Ма́ ти Бо́ жия е́ сть на упова́ ние бо ве́ рным воображе́ ние огнезра́ чное Ея́ зри́ м, и покланя́ емся, я́ ко и́ стинному Ея́ и пренепоро́ чному де́ вству в рождестве́ и по рождестве́. И па́ ки у́ бо мо́ лим, и, припа́ дающе, лобыза́ ем пречестну́ ю о́ ную ико́ ну, и велегла́ сно вопие́ м: О, милосе́ рдая Влады́ чице! спаси́ рабы́ Твоя́ от нападе́ ния вра́ жия, и от нахожде́ ния иноплеме́ ннича, и междоусо́ бныя бра́ ни, я́ ко Ты́ еси́ все́ х благи́ х Пода́ тельница, и Покрови́ тельница притека́ ющим к Тебе́ с ве́ рою(†). И́ кос: Утверди́ у́ м мо́ й бла́ г и помышле́ ние, Бо́ же Отче Вседержи́ телю, и́ бо Засту́ пницу ми́ рови, Пренепоро́ чную Неве́ сту Де́ ву, воспе́ ти дерза́ ю, Ея́ же де́ вственную ду́ шу Це́ рковь Твою́ Боже́ ственную наре́ кл еси́, и, воплоще́ ния ра́ ди Сло́ ва Твоего́, Софи́ ю, Прему́ дрость Бо́ жию, именова́ л еси́, и в Тоя́ и́ мя царю́ Иустиниа́ ну це́ рковь созда́ ти повеле́ л еси́, и пребоже́ ственному Кири́ ллу фило́ софу во явле́ нии деви́ цу избра́ нну, и́ менем Софи́ ю, си́ речь му́ дрость Бо́ жию, дарова́ л еси́. Зра́ к лица́ Ея́ огневи́ ден вообрази́ л еси́, от Нея́ же изы́ де о́ гнь Божества́ Твоего́, си́ речь Единоро́ дный Сы́ н Тво́ й, попаля́ я стра́ сти на́ ша теле́ сныя [тле́ нныя]. Криле́ же То́ й, я́ ко безпло́ тным небе́ сным си́ лам, дарова́ л еси́. Вене́ ц же ца́ рский на главу́ Ея́ возложи́ л еси́ и в десни́ цу Ея́ ски́ петр вда́ л еси́. В шу́ йце же Ея́ недове́ домая сокрове́ нная та́ йна, ея́ же непости́ жно ве́ дати и Ангелом. Торо́ цы во ушесе́ х Ея́ — житие́ Ангельское, и поко́ ище Свята́ го Ду́ ха Твоего́ явля́ еши; препоя́ сание чре́ сл Ея́ — старе́ йшинство святи́ тельства; но́ зе же имя́ ше на ка́ мени, е́ же на не́ м утверди́ Це́ рковь Твою́. Образ же Христа́ Твоего́ над главо́ ю Тоя́ — преклоне́ ние небесе́ м и смотре́ ния плотска́ го та́ инство явля́ еши, я́ коже е́ сть Сы́ н пре́ жде ве́ к Твоего́ Отча сия́ ния, То́ йже и под ле́ ты от Пренепоро́ чныя Де́ вы без се́ мене роди́ ся, по всему́ Тоя́ подо́ бию приобщи́ ся. Сего́ ра́ ди вопие́ м вси́, я́ ко Та́ е́ сть вои́ стинну Прему́ дрость Бо́ жия, прия́ телище и Се́ нь небе́ сная, и все́ х благи́ х Пода́ тельница, и Покрови́ тельница притека́ ющим к Не́ й с ве́ рою и прося́ щим ве́ лия ми́ лости(†).
Та́ же седа́ лен инди́ кта, глас 8. Подо́ бен: Прему́ дрости…: И́ же времена́ плодоно́ сна/ и дожди́ с небесе́ подая́ су́ щим на земли́, / и ны́ не, прие́ мля мольбы́ рабо́ в Твои́ х, / от вся́ кия изба́ ви ну́ жды град Твой, / щедро́ ты бо Твоя́ и́ стинно на всех де́ лех Твои́ х. / Те́ мже вхо́ ды благослови́ и исхо́ ды, / дела́ испра́ ви в нас рук на́ ших/ и согреше́ ний проще́ ние да́ руй нам, Бо́ же; / Ты бо из несу́ щих вся́ ческая во е́ же бы́ ти, / я́ ко Си́ лен, приве́ л еси́ (†). Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху (†). Ипакои́ Софи́ и, Прему́ дрости Бо́ жии, глас 8: Блажи́ м Тя́, вси́ ро́ ди, Богоро́ дице Де́ во, в Тя́ бо Невмести́ мый Христо́ с Бо́ г на́ ш, вмести́ тися благоволи́. Блаже́ ни есмы́ и мы́, предста́ тельство Тя́ иму́ ще: де́ нь бо и но́ щь мо́ лишися о на́ с, и ски́ птры ца́ рствия Твои́ ми моли́ твами утвержда́ ются. Те́ м, воспева́ юще, вопие́ м Ти́: ра́ дуйся, Благода́ тная, Госпо́ дь с Тобо́ ю(†). И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь. Богоро́ дичен: Наста́ ви ны на путь покая́ ния, / уклоняющияся при́ сно к злым безпу́ тием/ и Преблага́ го прогне́ вающия Го́ спода, Неискусобра́ чная, Благослове́ нная Мари́ е, / прибе́ жище отча́ янных челове́ ков, Бо́ жие обита́ лище(†).
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|