Други́й кано́н. Та́же: Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви,/ пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Други́ й кано́ н Ирмо́ с: Вся́ ческая, Влады́ ко, прему́ дростию Твое́ ю соста́ вил еси́, зе́ млю же па́ ки водрузи́ л еси́, я́ коже ве́ си, глубине́ восхо́ д утверди́ л еси́ на вода́ х безме́ рных. Те́ м вси́ вопие́ м, воспева́ юще: благослови́ те, дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно Го́ спода. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Софи́ я, Прему́ дрость Бо́ жия имену́ емая, Саме́ м Го́ сподем нарече́ нная, царю́ Иустиниа́ ну в созда́ нии чу́ днаго хра́ ма, Ангелом открове́ нная, те́ мже Тебе́ вопие́ м, воспева́ юще: благослови́ те, вся́ дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно Го́ спода во вся́ ве́ ки. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Изра́ илю повеле́ Госпо́ дь в Сило́ ме ски́ нию поткну́ ти и ту́ че́ стно храни́ ти, кольми́ па́ че честне́ йшими одушевле́ нная ски́ ния, не Веселеи́ лом сотворе́ нная, но Саме́ м Бо́ гом учине́ нная и Софи́ я нарече́ нная, в Ню́ же Са́ м Бо́ г Сло́ во всели́ ся; благослови́ те, вся́ дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно Го́ спода. Припе́ в: Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода. Мы́ сленный виногра́ д хра́ м Софи́ и, Прему́ дрости Бо́ жии, си́ речь чре́ во Пресвяты́ я Богома́ тере, от него́ же изы́ де Огнь Боже́ ственный, пожига́ яй на́ ши душетле́ нныя стра́ сти; благослови́ те, вся́ дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно Го́ спода.
Припе́ в: И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь. Богоро́ дичен: О, вы́ ше ума́ чуде́ с Присноде́ вы же и Богома́ тере! Во гро́ б бо все́ льшися, показа́ ра́ й, ему́ же предстоя́ ще дне́ сь, ра́ дующеся, пое́ м и си́ це глаго́ лем: благослови́ те, вся́ дела́ Госпо́ дня, непреста́ нно Го́ спода. Та́ же: Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, / пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. Катава́ сия: Отроки благочестивыя в пещи / Рождество Богородичо спасло есть; / тогда убо образуемое, / ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: / Господа пойте, дела, / и превозносите Его во вся веки. Песнь 9 Ирмо́ с: О́ браз чи́ стаго рождества́ Твоего́ / огнепали́ мая купина́ показа́ неопа́ льная, / и ны́ не на нас напа́ стей свире́ пеющую угаси́ ти мо́ лимся пещь: / да Тя, Богоро́ дице, // непреста́ нно велича́ ем. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Сло́ во Бо́ жие и Си́ ла, и́ стинная Му́ дрость и ипоста́ сная, / содержа́ щая и пра́ вящая вся́ ческая му́ дре, / и ны́ не наста́ вшее рабо́ м Твои́ м вре́ мя/ во устрое́ нии ти́ се2 произведи́. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Вся дела́ Твоя́, Го́ споди, / небеса́, земля́, свет и мо́ ре, во́ ды и вси исто́ чницы, / со́ лнце же, луна́ и тьма, зве́ зды, огнь, челове́ цы и ско́ ти, / со А́ нгелы восхваля́ ют Тя. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Еди́ н еси́ Преве́ чный, я́ ко Творе́ ц веко́ в, / и ца́ рствующее триипоста́ сное Еди́ но Божество́ неразде́ льное, / мольба́ ми Чистыя Богома́ тере/ ле́ то плодоно́ сно насле́ дию Твоему́ покажи́.
Припе́ в: Пресвята́ я Госпоже́ Богоро́ дице, услы́ ши моли́ тву ра́ б Свои́ х, моля́ щих Ти́ ся́ и спаси́ нас. Богоро́ дичен: Спа́ се всего́, и Строи́ телю, и Зижди́ телю, и Вседержи́ телю тва́ ри, / мольба́ ми безсе́ менно Ро́ ждшия Тя мир ми́ ру Твоему́ пода́ ждь, / соблюда́ я Це́ рковь всегда́ немяте́ жну. Други́ й кано́ н Ирмо́ с: Сокрове́ нное Бо́ жие неизрече́ нное в Тебе́ соверша́ ется я́ вственное та́ инство, Де́ во Пречи́ стая, и́ бо Бо́ г из Тебе́ воплоти́ ся за милосе́ рдие, Те́ мже Тя́ я́ ко Богоро́ дицу велича́ ем. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Егда́ же недоумева́ шеся ца́ рь, в ко́ е и́ мя сози́ ждет це́ рковь Бо́ жию, тогда́ яви́ ся Ангел о́ троку, стрегу́ щему ору́ дия, во о́ бразе ка́ женика, глаго́ ля: клену́ тися во и́ мя Софи́ и, Прему́ дрости Бо́ жии, в Ея́ же и́ мя це́ рковь сия́ зи́ ждется. Припе́ в: Сла́ ва Тебе́, Го́ споди Иису́ се Христе́, Сы́ не Бо́ жий и Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Он же, уве́ дев явле́ ние, ра́ достен бе́ зело́, и на соверше́ ние избра́ нныя це́ ркви Бо́ жии тща́ тельно каса́ ется, и сея́ ра́ ди вины́ венце́ м прему́ дрости облага́ ется и во благоче́ стии пе́ рвый ца́ рь нарица́ ется. Припе́ в: Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху. На́ шего ра́ ди спасе́ ния Единоро́ дный Сы́ н и Сло́ во Бо́ жие хра́ м Себе́ созда́ в пречестне́ м чре́ ве Де́ вы Мари́ и, и Ту́ Софи́ ю именова́, Прему́ дрость Бо́ жию, е́ же е́ сть де́ вственных душа́, те́ мже Тя́ я́ ко Богоро́ дицу велича́ ем. Припе́ в: И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь. Богоро́ дичен: Приими́ от на́ с пе́ снь исхо́ дную, Ма́ ти жива́ го Бо́ га, и светоно́ сною Твое́ ю и Боже́ ственною осени́ благода́ тию, Императору — победительная, христолюби́ вым лю́ дем — ми́ р, грехо́ в оставле́ ние — пою́ щим и душа́ м спасе́ ние подаю́ щи; те́ мже Тя́ я́ ко Богоро́ дицу велича́ ем.
Катава́ сия: Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, / да торжествует же безплотных Умов естество, / почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: / радуйся, Всеблаженная, / Богородице, чистая Приснодево. И а́ бие стихи́ ра си́ я:
Спаси́ телю: Изба́ ви от бед/ рабы́ Твоя́, Многоми́ лостиве, / я́ ко мы усе́ рдно/ к Тебе́ прибега́ ем, // ми́ лостивому Изба́ вителю, всех Влады́ це, Го́ споду Иису́ су.
Го́ споди, поми́ луй (3). Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху, и ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь (†). Свети́ лен инди́ кта. Подо́ бен: Ученико́ м…: Бо́ же бого́ в и Го́ споди, / триипоста́ сное Естество́, / Непристу́ пне, Присносу́ щне, Несозда́ нне/ и всех Соде́ телю, Вседержи́ телю, / Тебе́ припа́ даем вси́ и Тя мо́ лим: / настоя́ щее ле́ то сие́ я́ ко Благ благослови́ в, / сохрани́ в ми́ ре вся лю́ ди Твоя́, Ще́ дре (†).
Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху, и ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь (†). Ин свети́ лен: Соде́ телю и Прави́ телю всея́ тва́ ри сый, / времена́ и ле́ та положи́ в в Твое́ й вла́ сти, / ле́ тний круг, благослове́ ньми, Ще́ дре, бла́ гости венча́ й, / в ми́ ре сохраня́ я Твоя́ лю́ ди невре́ дны и це́ лы, мо́ лимся, / моли́ твами Ро́ ждшия Тя и Боже́ ственных А́ нгел (†). И абие похва́ ла Пресвя́ тей Богоро́ дице [7] : Досто́ йно есть я́ ко вои́ стину блажи́ ти Тя, Богоро́ дицу, Присноблаже́ нную и Пренепоро́ чную и Ма́ терь Бо́ га на́ шего (†).
Честне́ йшую Херуви́ м и сла́ внейшую без сравне́ ния Серафи́ м, без истле́ ния Бо́ га Сло́ ва ро́ ждшую, су́ щую Богоро́ дицу Тя велича́ ем († и поклон).
И а́ бие стихи́ ры самогла́ сны, гла́ с 3. Иоа́ нна мона́ ха: Преве́ чное Сло́ во О́ тчее, / Иже во о́ бразе Бо́ жии сый/ и соста́ вивый тварь из не су́ щаго во еже бы́ ти, / времена́ и ле́ та в Свое́ й вла́ сти положи́ вый, / благослови́ вене́ ц ле́ та бла́ гости Твоея́, / да́ руя мир це́ рквам Твои́ м/ и побе́ ды правосла́ вным христиа́ ном, / благопло́ дие же земли́ и нам ве́ лию ми́ лость (†).
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|