Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

2.3 Комплекс упражнений по формированию аудитивных умений старшеклассников на материале сервиса подкастов Breaking News English по теме «Environment»




2. 3 Комплекс упражнений по формированию аудитивных умений старшеклассников на материале сервиса подкастов Breaking News English по теме «Environment»

 

Тема урока: Plastic-eating worm could remove the world’s waste (Выбор пал на эту тему, так как она актуальна в условиях следования тенденции защиты окружающей среды).

1. Этап до прослушания подкаста

Задание 1: Обучающимся предстоит ответить на ряд вопросов и заполнить в соответствии с этим следующую таблицу:

What could we use instead of plastic for these things? In what way it would be better?

  Alternative Better in …
bags    
bottles    
disposable utensils    
tubes    
wrapper    

 

Процесс проверки создаст условия для коллективного обсуждения предложенного задания, позволит ученикам выразить свое мнение и аргументировать его.

Время реализации: 5 минут

Задание 2: Второе задание первой стадии позволит снять лексические трудности: необходимо соотнести понятия и их значения, другими словами, подобрать синонимы.

1) Tiny A. Eating
2) At hand B. Copy
3) Solution C. Thrown away
4) Discarded D. Strong
5) Consuming E. Near
6) Challenging F. Answer
7) Replicate G. Apply
8) Tough H. Very small
9) Implement I. Results
10) Consequences J. Hard

 

Задание 3: Сопутствующим заданием для первого прослушивания выступает упражнение на true/false для углубления в детали подкаста:

1. The article says a solution to the growing plastic crisis could be at hand.

T / F

2. A caterpillar called a waxworm is unable to eat plastic. T / F

3. The worm eats plastic quickly. T / F

4. Around a billion plastic bags are buried in the ground each year. T / F

5. The article says researchers set a challenge to break plastic down. T / F

6. The worm can eat plastic over 1, 400 times faster than other animals can.

T / F

7. Researchers said it is possible to replicate the enzymes of the worm. T / F

8. A researcher wants a viable way to save the worms from plastic waste.

T / F

Время реализации: 6 минут включая прослушивание

Задание 4: После второго прослушивания обучающимся выдается раздаточный материл, где им необходимо заполнить пропуски предлагаемыми словами:

devour scale landfills crisis biodegrade commonly items solution

A natural solution to the growing (1) ________ of plastic waste in the environment may be at hand. Researchers have discovered that a tiny caterpillar, (2) ________ known as a waxworm, has a taste for plastic. Researchers from Cambridge University in the UK say that the waxworm (3) ________ plastic at " uniquely high speeds". They say that it is possible to utilize this environmentally-friendly (4) ________ to global waste on an industrial (5) ________. Millions of waxworms could be bred to spend their days breaking down and consuming plastic bags, bottles, household (6) ________ and other discarded waste. Around a trillion plastic bags end up in (7) ________ around the world each year. They take centuries to (8) ________.

way tough possible  accumulation proved saliva spray solution

Researcher Dr Paolo Bombelli said: " It's extremely, extremely exciting because breaking down plastic has (9) ________ so challenging. " He said the waxworm can break down a notoriously (10) ________ plastic like polyethylene more than 1, 400 times faster than other organisms. The waxworm uses enzymes in its (11) ________ to digest the plastic's chemical bonds. It might be (12) ________ one day to replicate these enzymes and (13) ________ them on waste to make it decompose. Another researcher said: " We are planning to implement this finding in a viable (14) ________ to get rid of plastic waste, working towards a (15) ________ to save our oceans, rivers, and all the environment from the unavoidable consequences of plastic (16) ________. "

Время реализации: 8 минут включая прослушивание

Задание 5: В следующем задании необходимо восстановить порядок предложений в подкасте:

— them on waste to make it decompose. Another researcher said: " We are planning to implement this finding in a viable

— up in landfills around the world each year. They take centuries to biodegrade.

— proved so challenging. " He said the waxworm can break down a notoriously tough plastic like polyethylene more

— saliva to break the plastic's chemical bonds. It might be possible one day to replicate these enzymes and spray

— plastic. Researchers from Cambridge University in the UK say that the waxworm devours plastic at " uniquely high

— than 1, 400 times faster than other organisms. The waxworm uses enzymes in its

— oceans, rivers, and all the environment from the unavoidable consequences of plastic accumulation. "

—  industrial scale. Millions of waxworms could be bred to spend their days breaking down and consuming plastic bags,

— speeds». They say that it is possible to utilize this environmentally- friendly solution to global waste on an

— discovered that a tiny caterpillar, commonly known as a waxworm, has a taste for

(1) A natural solution to the growing crisis of plastic waste in the environment may be at hand. Researchers have

— way to get rid of plastic waste, working towards a solution to save our

— Researcher Dr Paolo Bombelli said: " It's extremely, extremely exciting because breaking down plastic has

— bottles, household items and other discarded waste. Around a trillion plastic bags end

Время реализации: 5 минут

Задание 6: Далее для того, чтобы сменить письменную деятельность и снять напряжение после процесса слушания, необходим переход к игровому формату, представленному коллективной работой. Подходящим и беспроигрышным вариантом в такой ситуации будет ролевая игра. В контексте данного подкаста можно остановиться на теме окружающей среды и выполнит следующее задание:

Обучающиеся делятся на 4 группы, каждой из которых достается определенная часть окружающей среды и соответствующее задание (Приложение А).

Определить победившую команду можно аплодисментами или путем голосования.

Время реализации: 15 минут

Задание 7: В оставшиеся 10 минут (в идеале) обучающимся предлагается ряд вопросов для дискуссии:

1. What did you think when you read the headline?

2. What can people do to recycle plastic?

3. Would you keep waxworks to recycle your plastic waste?

4. What questions would you like to ask the researchers?

Для домашнего задания предлагается два вида работы.

Первое — эссе на тему «The world needs to stop using plastic completely? » Give your reasons for and against.

Второе — более творческое, которое заинтересует не всех учеников: написать письмо из будущего: описать, как люди борются с загрязнением окружающей среды, в том числе, с пластиком, интерпретировать информацию из основного текста.

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...