Prof. Lesgaft's Scientific Research
Стр 1 из 3Следующая ⇒ Medical Education in the United States In the USA the young man who has the secondary education1 must pass through seven or eight years of hard study before he begins his work as a doctor. First he has three or four years of premedical training at a university. Here he learns the main sciences. Only those students who show good results in their premedical training can become candidates for higher medical education. Those who do not continue their education can work as nurses. The higher medical education is difficult. The students must study four years in the medical faculty of the university. During the first two years the student masters laboratory sciences. To learn2 the structure of the human body the student studies Anatomy. The student must get deep knowledge of biological chemistry because it is the basis for clinical laboratory diagnosis and therapy. The student learns the functions of the body theoretically from books and by laboratory experiments in classes of Physiology. In the USA the curriculum3 of medical faculties, has such a subject as Psychology which teaches the student to deal with patients4 and understand human behaviour (поведение). The student learns all other theoretical subjects such as Pharmacology and Pathologic Physiology before he begins to treat a patient. In his third and fourth years the student gets instruction and practical experience in the treatment and care of the patient. During these years the student has the possibility to work at the hospital and learn much of main medical procedures and different diseases to be well prepared for his work. Медицинское образование в Соединенных Штатах В США молодой человек, у которого есть вторичный education1, должен пройти через семь или восемь лет упорных занятий, прежде чем он начнет свою работу как доктор. Сначала у него есть три или четыре года предмедицинского обучения в университете. Здесь он изучает главные науки. Только те студенты, которые показывают хорошие результаты в их предмедицинском обучении, могут стать кандидатами на более высокое медицинское образование. Те, кто не продолжает их образование, могут работать медсестрами. Более высокое медицинское образование трудное. Студенты должны изучить четыре года в медицинской способности университета. В течение первых двух лет студенческие науки лаборатории владельцев. К learn2 структура человеческого тела студент изучает Анатомию. Студент должен получить глубокие знания биологической химии, потому что это - основание для клинического лабораторного диагноза и терапии.
Студент изучает функции тела теоретически из книг и лабораторными экспериментами в классах Физиологии.
Oxford Colleges Oxford is one of the oldest universities in England. This university has 32 colleges - 27 for men and 5 for women. There are 16 faculties there, among them the medical, humanitarian and others. A large college has about 500 students; about one hundred students study at a small college. Most of the students of Oxford are those young people who finished private schools. During the first days after his entrance to Oxford the student meets his tutor (teacher) and begins to work. At the first interview the tutor asks his student many questions. This helps the tutor to understand the general intellectual development of his student. The tutor tells him about the lectures which he must attend and gives the list of books which the student must read during the term. At the beginning or end of each term the student must take college examinations in written form. In many colleges of Oxford the tutors meet with the head of the college regularly and discuss the students' work. At Oxford the working hours of the student are from 9 a.m. to 1 p.m. At 9 o'clock he sees his tutor or goes to the library or to the lectures. From 2 p.m. to 5 p.m. he goes in for sports and does different exercises. From 5 p.m. to 7 p.m. he works in the library or in the laboratory. At 7 p.m. he has dinner. After dinner the students have club activities or attend different societies. At about 10 p.m. the student begins to work again and works for about two hours. Оксфордские колледжи Оксфорд - один из самых старых университетов в Англии. У этого университета есть 32 колледжа - 27 для мужчин и 5 для женщин. Есть 16 способностей там, среди них медицинское, гуманист и другие. У крупного колледжа есть приблизительно 500 students; приблизительно сто студентов учатся в небольшом колледже. Большинство студентов Оксфорда - те молодые люди, которые закончили частные школы. В течение первых дней после его въезда в Оксфорд студент встречает своего наставника (учитель) и начинает работать. При первом интервью наставник задает его студенту много вопросов. Это помогает наставнику понять общее интеллектуальное развитие своего студента. Наставник говорит ему о лекциях, которые он должен посетить и дает списку книг, которые студент должен прочитать в течение срока.
Вначале или конец каждого термина студент должен взять экспертизы колледжа в письменной форме. Во многих колледжах Оксфорда наставники регулярно встречаются с главой колледжа и обсуждают работу студентов. В Оксфорде рабочее время студента с 9:00 до 13:00. В 9 часов он видит своего наставника или идет в библиотеку или в лекции. С 14:00 до 17:00 он занимается спортом и делает различные упражнения. С 17:00 до 19:00 он работает в библиотеке или в лаборатории. В 19:00 он обедает. После ужина студенты имеют действия клуба или сопровождают различные общества. Приблизительно в 22:00 студент начинает работать снова и работы в течение приблизительно двух часов.
The Bones. The main part of the head and face is called the skull. The skull is composed of twenty-six bones. These bones form two basic parts of the skull, that is facial and cranial parts. The bones of the skull are connected with the first cervical vertebra. The bones of the skull are connected together so firmly ['f3:mh] (крепко) that it is very difficult to separate them. The bones of the skull form one large cavity and some smaller cavities. The large cavity is called the cranial cavity (мозговая полость). The brain is in the cranial cavity. One of the smaller cavities is the cavity of the nose. The other two cavities are the orbits. The eyeballs are in the orbits. Кости. Главную часть головы и лица называют черепом. Череп составлен из двадцати шести костей. Эти кости являются двумя основными частями черепа, который является лицевыми и черепными частями. Кости черепа связаны с первым шейным позвонком. Кости черепа связаны вместе так твердо ['f3:mh] (крепко), что очень трудно отделить их. Кости черепа формируют одну большую впадину и некоторые меньшие впадины. Большую впадину называют черепной впадиной (мозговая полость). Мозг находится в черепной впадине. Одна из меньших впадин - впадина носа. Другие две впадины - орбиты. Глазные яблоки находятся в орбитах The Joints. The patient had the disease of the coxofemoral (тазобедренный) joints, the biggest in the body. The patient could not walk for six years. Doctor of Medicine Prof. K.M. Sivash, a research worker of one of Moscow Institutes, examined the patient. He wanted to use a new method of treatment. Before the operation on the man Doctor Sivash carried out a great number of experiments on animals usi'ng artificial metal joints. During the operation Doctor Sivash used the artificial metal joints instead of the diseased coxofemoral joints of the patient. The operation was successful and soon the patient could walk. In April 1972 Professor S.T. Zatsepin worked out the method of total hip prosthesis1 to replace2 the whole femoral bone with artificial coxofemoral and knee3 joints. Such "total" hip prosthesis was worked out together with Professor K.M. Sivash, who had used artificial joints connected by titanic nail.4
This total hip prosthesis was successfully used on a patient with malignant tumour of the right femoral bone. During the operation 2/3 of the proximal part and the middle third of the femoral bone were excised.5 The length of the excised bone was 22 cm. The postoperative course was smooth and the functional results were good. Now artificial metal joints are used in many cases of the diseases of different joints. Суставы. У пациента была болезнь coxofemoral (тазобедренный) суставы, самое большое в теле. Пациент не мог идти в течение шести лет. Доктор медицины профессор К.М. Сивэш, научный работник одного из Московских Институтов, исследовал пациента. Он хотел использовать новый метод лечения. Перед операцией на Докторе человека Сиваш выполнил большое число экспериментов на животных usi'ng искусственные металлические суставы. Во время операционного Доктора Сиваш использовал искусственные металлические суставы вместо больных coxofemoral суставов пациента. Операция была успешна, и скоро пациент мог идти. В апреле 1972 профессор С.Т. Зэтсепин решил метод полного бедра prosthesis1 к replace2 целая бедренная кость с искусственным coxofemoral и суставы knee3. Такой "полный" модный протез был решен вместе с профессором К.М. Сивэшем, который использовал искусственные суставы, связанные колоссальным гвоздем 4 Этот полный модный протез успешно использовался на пациенте со злокачественной опухолью правой бедренной кости. Во время операции были удалены 5 2/3 ближайшей части и средней трети бедренной кости, длина удаленной кости составляла 22 см. Послеоперационный курс был гладким, и функциональные результаты были хороши. Теперь искусственные металлические суставы используются во многих случаях заболеваний различных суставов.
Prof. Lesgaft's Scientific Research Professor P.F. Lesgaft was born in 1837. He was a prominent Russian anatomist and a talented teacher. He was the first scientist in our country to work out the science of physical culture. He studied at the Medical Academy. After he graduated from the Academy he worked for the Degree of Doctor of Medicine. This degree was given to him in 1865 and in 1868 he received the Degree of Doctor of Surgery. Then he worked as the Professor of Anatomy at Kazan University. In 1886 he began to deliver lectures in Anatomy in Petersburg. About 130 scientific works were written by Prof. Lesgaft. Many of them were translated into foreign languages. One of his main works was the book called The Basis of Theoretical Anatomy. In one of his works which was written in 1892 Prof. Lesgaft divided the muscles into two basic groups - static and dynamic [dai'nzemik]. In his work they were called strong and skilled (ловкие). Не determined that the static muscles were connected with large surfaces of the bones far from the point of their origin; they were formed by short bands of muscular fibers; the dynamic muscles were composed of the bands of long muscular fibers. His studies on static and dynamic muscles were continued by Professor A.K. Koveshnikova, who received many interesting findings. In 1954 it was determined by her experiments on animals that static and dynamic muscles were different in the number of nerve fibers and the form of nerve endings.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|