Are you writing a letter now?
Стр 1 из 2Следующая ⇒ 1 2 3 4 Подлежащее Сказуемое Дополнение Обстоятельство Jane plays the piano very well. P.S. Дополнение – косвенное (кому?) стоит перед прямым дополнением Дополнение – прямое (кого? что?) F/e: Give me a book. (me – косвенное; a book – прямое) НО! Give a book to me (если косвенное дополнение стоит после прямого, то перед косвенным дополнением должен стоять предлог “to”)
WORD ORDER IN THE INTERROGATIVE SENTENCE (Порядок слов вопр.пред.)
Вопр. слово Вспом. гл. Подлежащее Сказуемое Доп-ние Обст-тво Does Jane play the piano very well? WHAT does Jane play very well? How does Jane play the piano? Who plays the piano very well?
THE ENGLISH TENSES SYSTEM (Система времен английского глагола)
SEQUENCE OF TENSES IN THE INDIRECT SPEECH (СОГЛАСОВАНИЕ ВРЕМЕН В КОСВЕННОЙ РЕЧИ)
Pronouns SOME, ANY, NO, EVERY and their derivatives (местоимения SOME, ANY, NO, EVERY и их производные)
+ I have some books.
- I have not any (no) books. ? Have you any books? – Yes, I have some. No, I haven’t any. BUT! Would you like some coffee? – Не хотите ли выпить кофе? May I have some tea? – Можно мне выпить чаю? (предложение, просьба) COMPARISON OF ADJECTIVES (степени сравнения прилагательных)
REMEMBER!
ADVERBS FORMATION: SLOW + LY
QUICK LY, BAD LY, COLD LY, POLITE LY COMPARISON OF ADVERBS (степени сравнения наречий)
REMEMBER!
PLURAL FORM OF NOUNS (множественное число существительных) NOUN + S (a book – books, a pen – pens) IF NOUN ENDS (-s, -ss, -x, -o, -ch, -sh, -tch) + ES (a bench – benches) SPELLING CHANGES: 1) СОГЛАСНАЯ + Y = I+ ES (A FACTO RY – FACTOR IES) ГЛАСНАЯ + Y + S (a PL AY – PLA YS) 2) – F; - FE = V +ES A WOL F – WOL VES, A WI FE – WI VES) REMEMBER! CHIEF + S (начальник), SAFE + S (сейф), CLIFF+S (утёс) ROOF + S (крыша), HANDKERCHIEF + S (носовой платок, шейная косынка) 3) OE + S (A POTAT O – POTAT OES) REMEMBER! PIANO + S, PHOTO + S
THE ARTICLE (АРТИКЛЬ)
F/e: 1. THIS IS A BOOK. THE BOOK IS GOOD. 2. THIS IS _ MILK. THE MILK IS FRESH. 3. LOOK AT THE BLACKBOARD. 4. THIS IS A BIG APPLE.
THE ARTICLES ARE NOT USED!
1. AFTER AND BEFORE PRONOUNS (my, your, his, her, our, their, this, that, these, those) – It’s my a hat. Take that a book. 2. BEFORE UNCOUNTABLE NOUNS (liquid, natural phenomenon, abstract matter, substance that must be weighed (flour, sugar, rice etc.) materials) – a water, a rain, an air, a butter. 3. AFTER POSSESSIVE CASE – My father’s a car. 4. AFTER AND BEFORE CARDINAL NUMERAL (one, two etc.) – He has one an English book. 5. AFTER NEGATIVE PRONOUN “NO” – There is no a letter on the table. 6. BEFORE AND AFTER ADJECTIVES – This apple is a big. BUT! This is a big apple. MODAL VERBS AND THEIR EQUIVALENTS (модальные глаголы и их эквиваленты)
THE PASSIVE VOICE (страдательный залог)
TYPES OF QUESTIONS (типы вопросов) ________________________________________________ GENERAL Question (общий вопрос) F/e: ARE YOU A STUDENT? - Yes, I am. DO YOU WORK? – No, I do not (don’t). DO YOU LIKE ENGLISH? – Yes, I do. ALTERNATIVE Question (альтернативный вопрос) F/e: ARE YOU A STUDENT OR A DOCTOR? – I am a student. DO YOU WORK OR STUDY? – I work. DO YOU LIKE ENGLISH OR FRENCH? – I like English. SPECIAL Question (специальный вопрос) WHO? – КТО? WHAT? – ЧТО? КАКОЙ? WHOSE? – ЧЕЙ? WHOM? – КОМУ? КОГО? WHERE? – ГДЕ? WHEN? – КОГДА? WHAT COLOR? – КАКОГО ЦВЕТА? WHAT KIND OF? – КАКОГО ВИДА? КАКОЙ? WHICH? – КОТОРЫЙ? HOW? – КАК? HOW MANY (HOW MUCH)? – СКОЛЬКО? F/e: WHAT ARE YOU? – I am a student. WHERE DO YOU WORK? – I work in the office. WHAT LANGUAGE DO YOU LIKE? – I like English. DISJUNCTIVE Question (разделительный вопрос) F/e: You are a student, aren’t you? – Yes, I am. You work, don’t you? – Yes, I do. You don’t work, do you? – No, I don’t. Present Continuous Tense (Настоящее длительное время) Форма образование: to be (am, is, are) +Ving I am working at the moment.
He is not (isn’t) working. Are you writing a letter now? Present Continuous Tense употребляется: 1. Для выражения длительного действия, совершающегося в момент речи:
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|