Вход. Проки́мен дне и чте́ния.
Исхо́ да чте́ ние (глава́ 15): Приидо́ ша сы́ нове Изра́ илевы в Ме́ рру, / и не можа́ ху пи́ ти воды́ от Мерры: горька́ бо бе. / Сего́ ра́ ди нарече́ ся и́ мя ме́ сту тому́ Го́ ресть. / И ропта́ ху лю́ дие на Моисе́ я, глаго́ люще: / что́ пие́ м? / Возопи́ же Моисе́ й ко Го́ споду, / и показа́ ему́ Госпо́ дь дре́ во, / и вложи́ е в во́ ду, и услади́ ся вода́. / Та́ мо положи́ ему́ оправда́ ния и судьбы́, / и та́ мо его́ искуси́, и рече́: / а́ ще слу́ хом услы́ шиши глас Го́ спода Бо́ га твоего́, / и уго́ дная пред Ним сотвори́ ши, / и внуши́ ши за́ поведем Его́, / и сохрани́ ши вся оправда́ ния Его́ –, / вся́ ку боле́ знь, ю́ же наведо́ х еги́ птяном, не наведу́ на тя: / Аз бо есмь Госпо́ дь Бог твой, исцеля́ яй тя. / И приидо́ ша во Ели́ м, / и бя́ ху та́ мо двана́ десять исто́ чников вод/ и се́ дмьдесят сте́ блий фи́ никовых, / и ополчи́ шася та́ мо при вода́ х. Иису́ са Нави́ на чте́ ние (глава́ 4): Рече́ Госпо́ дь ко Иису́ су, глаго́ ля: / поими́ двана́ десять муже́ й от люди́ й, / му́ жа еди́ наго от коего́ ждо пле́ мене, / повели́ им, глаго́ ля: / возми́ те от среды́ Иорда́ на, иде́ же стоя́ ша но́ зи жре́ честии, / гото́ вых двана́ десять ка́ меней/ и, изне́ сше я с собо́ ю, положи́ те в полце́ ва́ шем, / иде́ же ста́ нете та́ мо в нощи́. И призва́ в Иису́ с двана́ десять муже́ й сла́ вных от сыно́ в Изра́ илевых, / еди́ наго от коего́ ждо пле́ мене, рече́ им: / иди́ те предо мно́ ю пред лице́ м Госпо́ дним в среди́ ну Иорда́ на, / и, взем отту́ ду ки́ йждо ка́ мень еди́ н, да возложи́ т на ра́ мена своя́, / по числу́ племен (сыно́ в) Изра́ илевых. / Да бу́ дут вам си́ и в зна́ мение, посреде́ вас лежа́ ще всегда́, / да егда́ вопро́ сит тебе́ у́ тро сын твой, глаго́ ля: / что́ суть ка́ мение сио́ вам? / И ты возвести́ ши сы́ ну твоему́, глаго́ ля: / яко оскуде́ Иорда́ н река́ от лица́ киво́ та заве́ та Го́ спода всея́ земли́, / егда́ прехожда́ ше его́, и изся́ че вода́ Иорда́ нова, / и бу́ дут вам ка́ мение сио́ в па́ мять сыно́ в Изра́ илевых да́ же до ве́ ка. / И сотвори́ ша та́ ко сы́ нове Изра́ илевы, / я́ коже запово́ да Госпо́ дь Иису́ су. / И взе́ мше двана́ десять ка́ меней от среды́ Иорда́ на, / я́ коже запово́ да Госпо́ дь Иису́ су в сконча́ нии прехожде́ ния сыно́ в Изра́ илевых, / и принесо́ ша их с собо́ ю в полк, и положи́ ша их та́ мо. / Поста́ ви же Иису́ с и друга́ я двана́ десять ка́ меней в саме́ м Иорда́ не на ме́ сте, / иде́ же стоя́ ху но́ зи жреце́ в, воздвиза́ ющих киво́ т заве́ та Госпо́ дня, / во Иорда́ не, / до́ ндеже сконча́ Иису́ с вся, / ели́ ка запове́ да Госпо́ дь Иису́ су пове́ дати лю́ дем, / по всем, ели́ ка запове́ да Моисе́ й И́ ису́ су, / и потща́ шася лю́ дие, и преидо́ ша. / И бысть, егда́ сконча́ ша вси лю́ дие преходи́ ти (Иорда́ н), / пре́ йде и киво́ т заве́ та Госпо́ дня и жрецы́ пред ни́ ми.
Проро́ чества Иои́ лева чте́ ние (глава́ 2): Воструби́ те трубо́ ю в Сио́ не, / пропове́ дите в горе́ Мое́ й святе́ й, / и да смяту́ тся вси, живу́ щии на земли́, / я́ ко предстои́ т день Госпо́ день. / Я́ коже у́ тро, разлию́ тся по гора́ м лю́ дие мно́ зи и кре́ пцы, / подо́ бии им не бы́ ша от ве́ ка/ и по них не приложи́ тся до лет в род и род. / Я́ коже вид ко́ нский – вид их, / и, я́ коже ко́ нницы, та́ ко прожену́ т, / я́ коже глас колесни́ ц на верхи́ гор востеку́ т, / и я́ ко глас пла́ мене о́ гненна, попаля́ юща тро́ стие, / и я́ ко лю́ дие мно́ зи и кре́ пцы, воополча́ ющиися на брань. / От лица́ их сокруша́ тся лю́ дие, / вся́ кое лице́, а́ ки опале́ ние горнца́. / Я́ коже борцы́ потеку́ т, / и я́ коже му́ жие хра́ бри взы́ дут на огра́ ды, / и ки́ йждо в путь свой по́ йдет, / и не совратя́ т пути́ й свои́ х. / И бу́ дет по сих, / и излию́ от Ду́ ха Моего́ на вся́ ку плоть, / и прореку́ т сы́ нове ва́ ши и дще́ ри ва́ ша, / и ста́ рцы ва́ ши со́ ния у́ зрят, / и ю́ ноты ва́ ши виде́ ния уви́ дят, / и́ бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ ни Моя́ во дни о́ ны излию́ от Ду́ ха Моего́. / И дам чудеса́ на Небеси́ и на земли́: / кровь, и огнь, и куре́ ние ды́ ма. / Со́ лнце обрати́ тся во тьму, и луна́ – в кровь, / пре́ жде не́ же приити́ дню Госпо́ дню, вели́ кому и просвеще́ нному. / И бу́ дет: всяк, и́ же призове́ т И́ мя Госпо́ дне, спасе́ тся, / я́ ко в горе́ Сио́ не и во Иерусали́ ме бу́ дет спаса́ емый, / я́ коже рече́ Госпо́ дь, и благовеству́ емии, и́ хже Госпо́ дь призва́.
На лити́ и стихи́ ры, глас 4: Пе́ тре и Па́ вле, Сло́ ва де́ лателие, / Андре́ е, Иа́ кове и Иоа́ нне прему́ дре, / Варфоломе́ е и Фили́ ппе, Фомо́ и Матфе́ е, / Си́ моне, Иу́ до, Боже́ ственне Иа́ кове и Матфи́ е, / всеми́ рная, всечестна́ я ученико́ в двоенадеся́ тица, / и́ же в ми́ ре пропове́ давшии Всесвяту́ ю Тро́ ицу, / естество́ м Бо́ га присносу́ щнаго, / Це́ ркве неразори́ мыя вои́ стинну сте́ ны/ и непоколеби́ мии столпи́, / Влады́ це всех моли́ теся спасти́ ся нам. Петра́ и Па́ вла, и Иа́ кова, Андре́ я, / Фили́ ппа сла́ внаго, Варфоломе́ я, Фому́, / Иоа́ нна, и Иа́ кова Алфе́ ева/ и с Матфе́ ем Богопропове́ дником, / и Иу́ ду всему́ драго, и Си́ мона Зило́ та, / и Матфе́ я почти́ м, / апо́ столы и Влады́ це дру́ ги су́ щия, / и́ миже сия́ ние позна́ хом Тро́ йческое/ и тьмы изба́ вихомся неве́ дения, / и́ же сих ве́ ровавшии уче́ нием.
Бога́ тство некра́ домо Це́ ркви, / столп непоколеби́ м благоче́ стия, / Варфоломе́ е, показа́ лся еси́, апо́ столе, / в мо́ ри же стезю́ творя́, / пучи́ ну Боже́ ственных источа́ еши исцеле́ ний, достосла́ вне, / Христа́ Бо́ га моли́ / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость. Глас 3: Благоукраша́ ется вселе́ нная, / Ефио́ пия ликовству́ ет, / я́ ко венце́ м, красу́ ема тобо́ ю, просвети́ вшися све́ тло, / торжеству́ ет па́ мять твою́, Богоглаго́ ливе Фили́ ппе, / вся бо ве́ ровати Христу́ научи́ л еси́ / и тече́ ние соверши́ л досто́ йно Ева́ нгелия. / Тем дерзнове́ нно Ефио́ пия вопие́ т Бо́ гу, / Его́ же моли́ дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость. Глас 5: Ве́ рно торжеству́ ем пречестну́ ю па́ мять твою́, / Иа́ кове сла́ вне, / не я́ ко Алфе́ ева тя сына, / но я́ ко апо́ стола Христо́ ва почита́ юще/ и пропове́ дника Того́ неизрече́ ннаго воплоще́ ния. / Тем Влады́ чню Престо́ лу со Безплотными всегда́ предстоя́ / и апо́ стол и му́ ченик ли́ ки, / приле́ жно моли́ ся спасти́ ны Спаси́ телю и Бо́ гу на́ шему. Глас 1: Иу́ до всехва́ льне, / твое́ веща́ ние изы́ де, / я́ коже мо́ лния, в концы́ всея́ земли́, му́ дре, / помраче́ нныя ле́ стью безбо́ жия/ к Све́ ту наставля́ я невече́ рнему, / И́ мже ны́ не сия́ я, / испроси́ душа́ м на́ шим ве́ лию ми́ лость. Глас 4: Си́ мон, апо́ стол всесве́ тлый и пречу́ дный, / язы́ ков учи́ тель, / мре́ жа Боже́ ственная, / из глубины́ поги́ бельныя нас улови́ вшая Богосло́ вием высо́ ким, / и́ стинный пропове́ дник, / вся ко Христо́ ву позна́ нию ны́ не му́ дре приведе́. / Те́ мже, в Вы́ шних сый, / с Вы́ шними ли́ ки вселя́ емь, / моли́ ся, Богови́ дче, Сло́ ву, Христу́ Бо́ гу на́ шему, / дарова́ ти нам ве́ лию ми́ лость.
Сла́ ва, глас 6: Всечестны́ й апо́ столов приспе́ пра́ здник Це́ ркви Христо́ ве, / хода́ тайствующий спасе́ ние всем нам. / Та́ йно у́ бо восплеска́ вше, к сим рцем: / ра́ дуйтеся, свети́ льницы су́ щим во тьме, / мы́ сленнаго Со́ лнца зари́ облиста́ ющии; / ра́ дуйтеся, апо́ столи сняти́ и, / уче́ ний Боже́ ственных основа́ ния незы́ блема, / дру́ зи Христо́ вы, сосу́ ди честни́ и, / прииди́ те посреди́ нас неви́ димо, / сподобля́ юще даро́ в невеще́ ственных/ ваш пра́ здник восхваля́ ющих пе́ сньми. И ныне, Богородичен: Блажи́ м Тя, Пречи́ стая, / я́ коже прорекла́ еси́, / Бо́ га бо во пло́ ти родила́ еси́, / Его́ же пропове́ да лик апо́ стольский, / с ни́ миже испроси́ нам/ прегреше́ ний разреше́ ние, Всесвята́ я. На стихо́ вне стихи́ ры, глас 6. Подо́ бен: Тридне́ вен воскре́ сл: Вели́ ким та́ йнам Бо́ жиим служи́ тели бы́ сте, / Богосло́ вцы и Богови́ дцы ученицы́, / и благода́ ть исцеле́ ний прия́ сте, / и всех челове́ к боле́ зни исцеля́ ете. Стих: Во всю зе́ млю изы́ де веща́ ние их/ и в концы́ вселе́ нныя глаго́ лы их. Вели́ кое прибе́ жище и покро́ в душа́ м на́ шим, / духово́ м лю́ тым прогна́ ние вы есте́, / Богови́ дцы апо́ столи Госпо́ дни, / те́ мже вас приле́ жно почита́ ем. Стих: Небеса́ пове́ дают сла́ ву Бо́ жию, / творе́ ние же руку́ Его́ возвеща́ ет тве́ рдь. От вся́ каго обстоя́ ния, / и врежде́ ния бесо́ вскаго, / и прегреше́ ния, и зла́ го плене́ ния изба́ вите/ и́ же ве́ рою вас восхваля́ ющих, / Боже́ ственнии апо́ столи блаже́ ннии. Сла́ ва, глас то́ йже: Ры́ барская тро́ сть любому́ дрых шата́ ния/ и вити́ йския струи́ пречерта́, / Богому́ дренная уче́ ния и та́ ин благи́ х я́ сно изложи́ вше Ева́ нгелие, / и пи́ щи присносу́ щныя прича́ стие, / и А́ нгельское наслажде́ ние, и пребыва́ ющую сла́ ву. И ны́ не, Богоро́ дичен: Проро́ цы пропове́ даша, / апо́ столи научи́ ша, / му́ ченицы испове́ даша, / и мы ве́ ровахом Богоро́ дицу Тя вои́ стинну су́ щую, / тем и велича́ ем рождество́ Твое́ неизрече́ нное.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|