Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Задания к практическим занятиям

РАБОЧАЯ ТЕТРАДЬ

для практических занятий

по дисциплине Иностранный язык

_________________________________

Специальность_____________________

Студента курс____ группа___________

_________________________________

Фамилия, имя

 

Новый Оскол

Содержание

Стр.

Пояснительная записка……………………………………………………………4

1. Перечень общих компетенций…………………………………………….5

2. Критерии оценок к ЛПЗ……………………………………………………5

3. Перечень практических занятий………………………………………….6

4. Задания к ЛПЗ………………………………………………………………7

Список используемой литературы и интернет источников…………………..24

 

 

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

 

Рабочая тетрадь для практических занятий по дисциплине Иностранный язык (английский) является частью УМК по иностранному языку. К каждому уроку предлагаются задания для аудиторных занятий студентов, направленные на совершенствования знаний и формирования умений и навыков.

Рабочая тетрадь содержит практико-ориентированные задания, которые нацелены на совершенствование коммуникативной компетенции в деловой и выбранной профессиональной сфере, а также на повторение и закрепление грамматических и лексических структур, которые наиболее часто используются в деловой и профессиональной речи.

Рабочая тетрадь может использоваться другими образовательными учреждениями профессионального и дополнительного образования, реализующими образовательную программу общего образования.

 

 

Перечень общих компетенций

ОК1-понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК2-организовать собственную деятельность, выбирать типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 3 - принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях и нести за них ответственность.

ОК 4 -осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК5 - использовать информационно-коммуникативные технологии в профессиональной деятельности.

ОК6-работать в коллективе и в команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

ОК7-брать на себя ответственность за работу членов команды (подчиненных), за результат выполнения заданий.

ОК8-самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

ОК9-ориентироваться в условиях частой смены технологий в профессиональной деятельности.

Критерии оценок к ЛПЗ

Аудирование

«5» -коммуникативная задача решена, если студент полностью понял содержание в соответствии с программными требованиями.

«4» -содержание понято за исключением отдельных подробностей, не влияющих на понимание.

«3» - студент понял только основной смысл иноязычной речи.

«2» -студент не понял основной смысл иноязычной речи.

Говорение

«5» - Коммуникативная задача решена, если студент точно выразил свои мысли на иностранном языке в правильном языковом оформлении и его устная речь полностью соответствует программным требованиям.

«4» - Студент выразил свои мысли на иностранном языке с незначительными отклонениями от языковых норм, а в остальном его устная речь соответствует программным требованиям.

«3» - Студент выразил свои мысли на иностранном языке с некоторыми отклонениями от языковых норм, не мешающими пониманию содержания высказывания, а в остальном его устная речь находится в пределах основных программных требований.

«2» - Студент выразил свои мысли на иностранном языке с такими отклонениями от языковых норм, которые не позволяют понять содержание сказанного, а устная речь не соответствует программным требованиям.

Чтение

«5» - Студент полностью понял содержание прочитанного иноязычного текста в объеме, предусматриваемым заданием, а его чтение соответствует программным требованиям.

«4» - Студент понял содержание прочитанного иноязычного текста за исключением деталей и частностей в объеме, предусматриваемым заданием, а его чтение соответствует программным требованиям.

«3» - Студент понял основное содержание прочитанного иноязычного текста, а его чтение в основном соответствует программным требованиям.

«2» - Студент не понял содержание прочитанного иноязычного текста и чтение не соответствует требованиям программы.

 

Перечень практических занятий

Курс

Наименование разделов и тем Содержание учебного материала, практические занятия, самостоятельная работа обучающихся Объем часов
     
Тема 1. Спорт, здоровьесберегающие технологии. Содержание учебного материала 11
Практические занятия №1. Презентация лексики по теме: «Спорт, здоровьесберегающие технологии» №2. Активизация лексики: «Спорт.Здоровый образ жизни». №3. Текст: «Здоровье сберегающие технологии». №4. Текст: «Виды спорта. Спортивные достижения». №5. Текст: «Спорт». Лексика к теме «Пища, производство экологически чистой продукции». 2 2 2 2 2 1+1
Тема 2. Пища, производство экологически чистой продукции. Содержание учебного материала 13
Практические занятия №6. Teкст: «Экология питания». №7. Текст: «Экспорт России и Великобритании». №8. Диалог «Человек – природа – техника». №9. Teкст: «Традиции питания в Великобритании». №10. Текст: «Экологически чистая продукция». №11. Беседа: «Экологическая продукция» 2 2 2 2 2 2 2
Тема 3. Покупки, контракты, соглашения. Содержание учебного материала 12
Практические занятия №12. Презентация лексики: «Покупки, контракты, соглашения». №13. Диалог: «В отделе одежды». №14. Диалог: «В эко-магазине». №15. Текст: «Деловое письмо (контракты)». №16. Микротексты: «В мире товаров». №17. Текст: «Торговое партнёрство». 2 2 2 2 2 2
Тема 4. Охрана окружающей среды и экология производства. Содержание учебного материала 14
Практические занятия № 18. Лексика:«Охрана окружающей среды и экология производства». №19. Текст: «Охрана окружающей среды». №20. Текст: «Экология транспорта». №21. Текст: «Ключевые технологии 21 века». №22. Текст: «Экология и окружающая среда». №23. Микротексты: «Проблемы экологии». №24. Диалог: «Спасём планету». №25. Беседа: «Экология производства и производственных процессов». 2 2 2 2 2 2 2 2
  Всего: 50

 

Задания к практическим занятиям

UNIT 1 “SPORT”

LESSON 1.

Ex.1: Read and translate the words into Russian:

Humanity, activity, to make for, health, to exercise, tiredness, flexibility, fit, on personal initiative, to pay attention, kindergarten, compulsory, to enjoy popularity, mobility, distance _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

LESSON 2

Ex.1: Read and translate the text into Russian:

  A HEALTHY LIFESTYLE
I consider that man’s health depends on his mode of life. To prevent the diseases it’s necessary to keep some simple regulations: to go in for sports, to eat carefully, to take a rest and to walk frequently in the open air. I’m fifteen years old and the last three years I do my morning exercises. It inspirits and gives strength to me for a whole day. I add dousing with cold water in winter. I think that conditioning to the cold is the main method for preserving my health. My favourite winter sports are cross-country skiing and skating. I prefer to run in the park and play tennis in summer. I go to the swimming pool twice a week the whole year round. Swimming increases the respiratory system. I also try to observe a day regimen. Every day I go to bed and get up at approximately the same time. I give special attention to meals. I don’t eat fatty and high-calorie foods and I don’t drink heavily gas-cut beverages. At my time of life some peers smoke and drink alcohol but I think that it’s dangerous for a human organism and sooner or later it will be injurious to our health. I think that everybody must begin to take care of his health in his youth because it’s easier to take care of our health than to recover it.
     

LESSON 3

Ex.1: Read and translate the text into Russian:

SPORT IN OUR LIFE

People all over the world are fond of sports and games. Sport makes people healthy, keeps them fit, more organized and better disciplined. It unites people of different classes and nationalities. Many people do sports on their personal initiative. They go in for skiing, skating, table tennis, swimming, volley-ball, football, body-building, etc.

All necessary facilities are provided for them: stadiums, sports grounds, swimming pools, skating rinks, skiing stations, football fields.

Sport is paid much attention to in our educational estab­lishments. Gymnastics is a part of children’s daily activities in the kindergartens. Physical culture is a compulsory subject at schools and colleges.

Professional sport is also paid much attention to in our country. In city, where I live, there are different sporting soci­eties, clubs and complexes.

Practically all kinds of sports are popular in our country, but football, gymnastics and tennis enjoy the greatest popu­larity. As for me, I go in for table tennis (ping-pong). It needs mobility, liveliness and much energy. It keeps a person in agood form. I have been playing tennis for five years, but the more I play, the more I like it. I get a real joy taking part in competitions or simply playing with my friends. Sometimes, I go to tennis courts.

Certainly, there’s a great distance between my manner of playing and such favorites as Jim Courier, Stephan Edberg, Pete Sampras, Boris Becker, Per Korda, but I do my training with great pleasure and hope to play as well as our best play­ers do.

QUESTIONS:

1. Why are people all over the world fond of sports and games?

2. What necessary facilities are provided for people?

3. What kinds of sports are popular in our country?

4. What is your favourite kind of sport? Why?

LESSON 4

Ex.1: Read and translate the text into Russian:

SPORTS

Sport is probably as old as the humanity itself. It has been developing with the developing and growth of the mankind. All over the world people of different ages are very fond of sports and games. Sport not only helps people to become strong and to develop physically but also makes them more organized and betted disciplined in their daily activities. It makes for a healthy mind in a healthy body. Sports help people to keep in good health.

We all need to exercise. Even if you don’t plan to make a career in sport you still have to practice. Regular exercises give you more energy. That is why many people who suffer from general tiredness should take more exercise than more rest. Exercise makes you feel and look better. The best exer­cise is one which involves in repeated movements, those are: walking, jogging or swimming. Bending and stretching will add flexibility and feeling of lightness.

Among the sports popular in our country are football, bas­ketball, swimming, volleyball, ice hockey, tennis, gymnastics, figure skating. A person can choose sports and games for any season, for any taste.

QUESTIONS:

1. Why is sport so important in our life?

2. Do all the people need exercise?

3. What should people who suffer from general tiredness do?

4. How does exercise change you?

5. What kind of exercise is the best?

6. What sports are popular in our country?

LESSON 5

Ex.1: Read and translate the words into Russian:

Café, fast food, restaurant, glass, lemonade, mineral water, soup, apple, cheese, fish, bread, milk, butter, lunch, chips, nut, pizza, hamburger, cheeseburger, beer, tea, coffee, chocolate, hotdog, oil, warm, cold, hungry, snack.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

UNIT 2 “MEALS”

LESSON 6

Ex.1: Read and translate the text into Russian:

Two people who work together are on their lunch hour at a small restaurant near the office.
MENU
BEEF-KABOB
Best quality top sirloin cubes marinated in secret recipes and barbecued with special skewers on open fire and served with our own delicious hot sauce, rice and barbecued tomatoes.
3.95
REUBEN
A combination of corned beef, white turkey, Swiss cheese, and sauerkraut with our own dressing. Grilled on rye bread.
3.95
FRENCH DIP
Thinly sliced cuts of roast beef layered on a French roll, with aujus, tossed green salad and chips.
3.85
CLUB SANDWICH
Thinly sliced turkey, bacon, fresh lettuce, sliced tomato and tangy cheddar piled high on three slices of toast.
3.95
LESSON 7

Ex.1: Read and translate the text into Russian:

MY FAMILY'S MEALS

My family isn’t large. It consists of four members. But each member of our family has his own tastes and interests. For example, my brother is fond of sports. So early in the morning he goes jogging. That’s why he has nothing to eat before it, because it would be bad for him to eat before exercises. But when he comes back, he has a shower and is more than ready for breakfast. He always needs a cup of coffee to really wake him up. His breakfast usually consists of a bowl of cereal with milk and sugar. This he follows by toasts and juice. My father eats the same as my brother.

My mother has a lighter breakfast of just youghurt and a grapefruit. As for me, a cup of tea is enough for breakfast.And my mother sometimes scolds me for it, because it’s im­portant to have a really good breakfast.

We don’t have our main meal at lunchtime. My father takes sandwiches with him to work. To be healthy, he also eats fruit. My mother is able to be more varied in her lunches, because she is a housewife. It means that she can prepare what she likes. Her favourite dish is roast meat. As she likes to bake, there is always something tasty at home.

Our evening meal is usually eaten at 7 o’clock. The main course is often meat with vegetables. Sometimes we eat pizza or spaghetti with delicious sauce. We try to eat our main meal together. In our busy livеs it is the only time of day when we sit down and have a good talk.

QUESTIONS:

1. Is your family large?

2. What do your family have for breakfast?

3. Do you have your main meal together?

4. When do you have your main meal?

5. What do you have for supper?

LESSON 8

Ex.1: Read and translate the text into Russian:

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...