Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

НА ЛИТУРГИИ. Слава: кондак слепаго, глас 4.




НА ЛИТУРГИИ

Блаженна, гласа его:

Разбо́ йник на кресте́ Бо́ га Тя бы́ ти ве́ ровав, Христе́, / испове́ да Тя чи́ сте от се́ рдца, / помяни́ мя, Го́ споди, вопия́, во Ца́ рствии Твое́ м.

И́ же на Дре́ ве Кре́ стнем / жизнь процве́ тшаго ро́ ду на́ шему, / и изсуши́ вша ю́ же от дре́ ва кля́ тву, / я́ ко Спа́ са и Соде́ теля согла́ сно воспои́ м.

Распе́ ншу Ти ся, Христе́, посреде́ двою́ осужде́ нною разбо́ йнику, / еди́ н у́ бо ху́ ля Тя, осужде́ н бысть пра́ ведне, / други́ й же испове́ дая Тя, в рай всели́ ся.

Ко апо́ столов ли́ ку прише́ дша жены́ честны́ я, / возопи́ ша: Христо́ с воскре́ се, / я́ ко Влады́ це и Соде́ телю Тому́ поклони́ мся.

И от канона слепаго, песнь 6:

Распны́ йся с разбо́ йники, Влады́ ко, / изба́ вил еси́ от разбо́ йник лука́ вых, душетле́ нных страсте́ й, Человеколю́ бче Го́ споди, / вся пою́ щия Твое́ распя́ тие и воста́ ние согла́ сно.

Положи́ ша без дыха́ ния Тебе́ ме́ ртва, Христе́, во гро́ бе, / всем ме́ ртвым вдыха́ юща жизнь: / воскре́ сл же еси́, Го́ споди, вся истощи́ вый, Сло́ ве, гро́ бы, / Боже́ ственною Твое́ ю си́ лою.

По воста́ нии, Христе́, друго́ м глаго́ лал еси́: / седи́ те у́ бо во Иерусали́ ме, / до́ ндеже облече́ теся си́ лою свы́ ше непобеди́ мою, и изве́ стною по́ мощию.

Бре́ ние сотво́ рь, о́ чи слепа́ го от рожде́ ния пома́ зал еси́, / и дарова́ л еси́ ему́ прозре́ ти, / пою́ щу Твою́, Сло́ ве, неизрече́ нную си́ лу, е́ юже спасл еси́ мир.

Слава: Триипоста́ сная Еди́ нице, / О́ тче нерожде́ нне, Сы́ не рожде́ нне и Ду́ ше исхо́ дне, / Трисвяты́ й Го́ споди, еди́ но Существо́ и си́ ла, / спаса́ й вся лю́ ди Твоя́.

И ныне: Вели́ чия Твоя́, Чи́ стая, кто испове́ сть? / Бо́ га бо пло́ тию родила́ еси́ преесте́ ственно, / мир Тобо́ ю избавля́ ющаго, Де́ во Всенепоро́ чная, от вся́ каго греха́.

По входе тропарь воскресен, глас 5:

Собезнача́ льное Сло́ во Отцу́ и Ду́ хови, / от Де́ вы ро́ ждшееся на Спасе́ ние на́ ше, / воспои́ м, ве́ рнии, и поклони́ мся, / я́ ко благоволи́ Пло́ тию взы́ ти на Крест, / и смерть претерпе́ ти, / и воскреси́ ти уме́ ршия / сла́ вным воскресе́ нием Свои́ м.

Слава: кондак слепаго, глас 4.

Душе́ вныма очи́ ма ослепле́ н, / к Тебе́, Христе́, прихожду́, / я́ коже слепы́ й от рожде́ ния, / покая́ нием зову́ Ти: / Ты су́ щих во тьме Свет пресве́ тлый.

И ныне: кондак Пасхи, глас 8:

А́ ще и во гроб снизше́ л еси́, Безсме́ ртне, / но а́ дову разруши́ л еси́ си́ лу, / и воскре́ сл еси́, я́ ко победитель, Христе́ Бо́ же, / жена́ м мироно́ сицам веща́ вый: ра́ дуйтеся, / и Твои́ м апо́ столом мир да́ руяй, / па́ дшим подая́ й воскресе́ ние.

Прокимен, глас 8:

Помоли́ теся и воздади́ те / Го́ сподеви Бо́ гу на́ шему. Стих: Ве́ дом во Иуде́ и Бог, во Изра́ или ве́ лие и́ мя Его́.

Апостол Деяний, зачало 38. [Деян. 16, 16–34. ]

Во дни о́ ны, бысть иду́ щим апо́ столом на моли́ тву, отрокови́ ца не́ кая иму́ щая дух пытли́ в сре́ те нас, я́ же стяжа́ ние мно́ го дая́ ше господе́ м свои́ м волхву́ ющи. Та после́ довавши Па́ влу и нам, взыва́ ше глаго́ лющи: си́ и челове́ цы раби́ Бо́ га Вы́ шняго суть, и́ же возвеща́ ют нам путь спасе́ ния. Се же творя́ ше на мно́ ги дни. Стужи́ в же си Па́ вел, и обра́ щся, ду́ хови рече́: запреща́ ю ти и́ менем Иису́ са Христа́, изы́ ди из нея́. И изы́ де в том часе́. Ви́ девше же госпо́ дие ея́, я́ ко изы́ де наде́ жда тяжа́ ния их, пое́ мше Па́ вла и Сил́ у, влеко́ ша на торг ко князе́ м. И вве́ дше их к воево́ дам, ре́ ша: си́ и челове́ цы возмуща́ ют град наш, иуде́ е су́ ще. И завещава́ ют обы́ чаи, я́ же не досто́ ит нам приима́ ти, ни твори́ ти, ри́ мляном су́ щим. И сни́ деся наро́ д на них, и воево́ ды растерза́ вше им ри́ зы, веля́ ху па́ лицами би́ ти их. Мно́ ги же да́ вше им ра́ ны, всади́ ша в темни́ цу, завеща́ вше темни́ чному стра́ жу тве́ рдо стрещи́ их. И́ же таково́ завеща́ ние прие́ м, всади́ их во вну́ треннюю темни́ цу, и но́ ги их заби́ в кла́ де. В полу́ нощи же Па́ вел и Си́ ла моля́ щася поя́ ста Бо́ га, послу́ шаху же их ю́ зницы. Внеза́ пу же трус бысть ве́ лий, я́ ко поколеба́ тися основа́ нию темни́ чному: отверзо́ ша же ся а́ бие две́ ри вся, и всем ю́ зы ослабе́ ша. Возбу́ ждься же темни́ чный страж, и ви́ дев отве́ рсты две́ ри темни́ цы, извле́ к нож, хотя́ ше себе́ уби́ ти, мня избе́ гша ю́ зники. Возгласи́ же гла́ сом ве́ лиим Па́ вел, глаго́ ля: ничто́ же сотвори́ себе́ зла, вси бо есмы́ зде. Проси́ в же свещи́, вскочи́, и тре́ петен быв, припаде́ к Па́ влу и Си́ ле. И изве́ д их вон, рече́: госпо́ дие, что ми подоба́ ет твори́ ти, да спасу́ ся? О́ ни же реко́ ста: ве́ руй в Го́ спода Иису́ са Христа́, и спасе́ шися ты, и весь дом твой. И глаго́ ласта ему́ сло́ во Госпо́ дне, и всем и́ же в дому́ его́. И пое́ м я́ в той же час но́ щи, измы́ от ран, и крести́ ся сам и свои́ ему́ вси а́ бие. Введ же я́ в дом свой, поста́ ви трапе́ зу, и возра́ довася со всем до́ мом свои́ м, ве́ ровав Бо́ гу.

Аллилуиа, глас 8: При́ зри на мя, и поми́ луй мя. Стих: Стопы́ моя́ напра́ ви по словеси́ Твоему́.

Евангелие Иоанна, зачало 34.
[Ин. 9, 1–38. ]

Во вре́ мя о́ но, мимоиды́ й Иису́ с ви́ де челове́ ка сле́ па от рождества́. И вопроси́ ша Его́ ученицы́ Его́, глаго́ люще: Равви́, кто согреши́; сей ли, или́ роди́ теля его́, да слеп роди́ ся? Отвеща́ Иису́ с: ни сей согреши́, ни роди́ теля его́, но да явя́ тся дела́ Бо́ жия на нем. Мне подоба́ ет де́ лати дела́ Посла́ вшаго Мя, до́ ндеже день есть: прии́ дет нощь, егда́ никто́ же мо́ жет де́ лати. Егда́ в ми́ ре есмь, свет есмь ми́ ру. Сия́ рек, плю́ ну на зе́ млю, и сотвори́ бре́ ние от плюнове́ ния, и пома́ за о́ чи бре́ нием слепо́ му. И рече́ ему́: иди́, умы́ йся в купе́ ли Силоа́ мсте, е́ же сказа́ ется по́ слан. И́ де же, и умы́ ся, и прии́ де ви́ дя. Сосе́ ди же и и́ же бя́ ху ви́ дели его́ пре́ жде, я́ ко слеп бе, глаго́ лаху: не сей ли есть седя́ й и прося́ й? О́ вии глаго́ лаху, я́ ко сей есть: ини́ и же глаго́ лаху, я́ ко подо́ бен ему́ есть. Он же глаго́ лаше, я́ ко аз есмь. Глаго́ лаху же ему́: ка́ ко ти отверзо́ стеся о́ чи? Отвеща́ он и рече́: Челове́ к нарица́ емый Иису́ с бре́ ние сотвори́, и пома́ за о́ чи мои́, и рече́ ми: иди́ в купе́ ль Силоа́ млю, и умы́ йся. Шед же и умы́ вся, прозре́ х. Ре́ ша же ему́: кто Той есть? Глаго́ ла: не вем. Ведо́ ша же его́ к фарисе́ ем, и́ же бе иногда́ слеп. Бе же суббо́ та, егда́ сотвори́ бре́ ние Иису́ с, и отве́ рзе ему о́ чи. Па́ ки же вопроша́ ху его́ и фарисе́ е: ка́ ко прозре́? Он же рече́ им: бре́ ние положи́ мне на о́ чи, и умы́ хся, и ви́ жу. Глаго́ лаху же от фарисе́ й не́ цыи: несть Сей от Бо́ га Челове́ к, я́ ко суббо́ ту не храни́ т. О́ вии глаго́ лаху: ка́ ко мо́ жет челове́ к гре́ шен сицева́ зна́ мения твори́ ти? И ра́ спря бе в них. Глаго́ лаху у́ бо слепцу́ па́ ки: ты что глаго́ леши о Нем, я́ ко отве́ рзе о́ чи твои́? Он же рече́, я́ ко проро́ к есть. Не я́ ша у́ бо ве́ ры иуде́ е о нем, я́ ко слеп бе, и прозре́, до́ ндеже возгласи́ ша роди́ теля того́ прозре́ вшаго. И вопроси́ ша я́, глаго́ люще: сей ли есть сын ва́ ю, его́ же вы глаго́ лете, я́ ко слеп роди́ ся? Ка́ ко у́ бо ны́ не ви́ дит? Отвеща́ ста же им роди́ теля его́, и ре́ ста: ве́ мы, я́ ко сей есть сын на́ ю, и я́ ко слеп роди́ ся. Ка́ ко же ны́ не ви́ дит, не ве́ мы: или́ кто отве́ рзе ему́ о́ чи, мы не ве́ мы, сам во́ зраст и́ мать, самого́ вопроси́ те: сам о себе́ да глаго́ лет. Сия́ реко́ ста роди́ теля его́, я́ ко боя́ стася жидо́ в: уже́ бо бя́ ху сложи́ лися жи́ дове, да а́ ще кто Его́ испове́ сть Христа́, отлуче́ н со́ нмища да бу́ дет. Сего́ ра́ ди роди́ теля его́ реко́ ста: я́ ко во́ зраст и́ мать, самого́ вопроси́ те. Возгласи́ ша же втори́ цею челове́ ка, и́ же бе слеп, и ре́ ша ему́: даждь сла́ ву Бо́ гу, мы ве́ мы, я́ ко Челове́ к Сей гре́ шен есть. Отвеща́ же он, и рече́: а́ ще гре́ шен есть, не вем: еди́ но вем, я́ ко слеп бех, ны́ не же ви́ жу. Ре́ ша же ему́ па́ ки: что сотвори́ тебе́; ка́ ко отве́ рзе о́ чи твои́? Отвеща́ им: реко́ х вам уже́, и не слы́ шати: что па́ ки хо́ щете слы́ шати; еда́ и вы ученицы́ Его́ хо́ щете бы́ ти? Они́ же укори́ ша его́, и ре́ ша ему́: ты учени́ к еси́ Того́, мы же Моисе́ овы есмы́ ученицы́. Мы ве́ мы, я́ ко Моисе́ ови глаго́ ла Бог: Сего́ же не ве́ мы, отку́ ду есть. Отвеща́ челове́ к, и рече́ им: о сем бо ди́ вно есть, я́ ко вы не ве́ сте, отку́ ду есть, и отве́ рзе о́ чи мои́. Вем же, я́ ко гре́ шники Бог не послу́ шает, но а́ ще кто богочте́ ц есть, и во́ лю Его́ твори́ т, того́ послу́ шает. От ве́ ка несть слы́ шано, я́ ко кто отве́ рзе о́ чи сле́ пу рожде́ ну. А́ ще не бы был Сей от Бо́ га, не могл бы твори́ ти ничесо́ же. Отвеща́ ша и ре́ ша ему́: во гресе́ х ты роди́ лся еси́ весь, и ты ли ны учи́ ши? И изгна́ ша его́ вон. Услы́ ша Иису́ с, я́ ко изгна́ ша его́ вон, и обре́ т его́, рече́ ему́: ты ве́ руеши ли в Сы́ на Бо́ жия? Отвеща́ он, и рече́: и кто есть, Го́ споди, да ве́ рую в Него́? Рече́ же ему́ Иису́ с: и ви́ дел еси́ Его́, и глаго́ ляй с тобо́ ю, Той есть. Он же рече́: ве́ рую, Го́ споди, и поклони́ ся Ему́.

Вместо же Достойно: поем:

А́ нгел вопия́ ше Благода́ тней: / Чи́ стая Де́ во, ра́ дуйся! / И па́ ки реку́: ра́ дуйся! / Твой Сын воскре́ се / тридне́ вен от гро́ ба, / и ме́ ртвыя воздви́ гнувый: / лю́ дие, весели́ теся.

Таже ирмос, глас 1: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Причастный:

Те́ ло Христо́ во приими́ те, / исто́ чника безсме́ ртнаго вкуси́ те. Другий: Хвали́ те Го́ спода с Небе́ с, / хвали́ те Его́ в вы́ шних. / Аллилу́ иа. трижды.

Службу святаго случившагося в Неделю сию поем на Повечерии.

 


Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...