Песнь 4.. И абие настоящия тропари.
Песнь 4. Ирмос: Услы́ ша проро́ к / прише́ ствие Твое́, Го́ споди, и убоя́ ся, / я́ ко хо́ щеши от Де́ вы роди́ тися / и челове́ ком яви́ тися, и глаго́ лаше: / услы́ шах слух Твой и убоя́ хся, / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. (Дважды) Бди, о душе́ моя́! / Изря́ дствуй, я́ коже дре́ вле вели́ кий в патриа́ рсех, / да стя́ жеши дея́ ние с ра́ зумом, / да бу́ деши ум зряй Бо́ га / и дости́ гнеши незаходя́ щий мрак в виде́ нии, / и бу́ деши вели́ кий купе́ ц. Двана́ десять патриа́ рхов, / вели́ кий в патриа́ рсех детотвори́ в, / та́ йно утверди́ тебе́, / ле́ ствицу де́ ятельнаго, душе́ моя́, восхожде́ ния: / де́ ти, я́ ко основа́ ния, степе́ ни, / я́ ко восхожде́ ния, прему́ дренно подложи́ в. Иса́ ва возненави́ деннаго подража́ ла еси́, душе́, / отдала́ еси́ преле́ стнику твоему́ / пе́ рвыя добро́ ты пе́ рвенство, / и оте́ ческия моли́ твы отпа́ ла еси́, / и два́ жды поползну́ лася еси́ окая́ нная, / дея́ нием и ра́ зумом, / те́ мже ны́ не пока́ йся. Едо́ м Иса́ в нарече́ ся, / кра́ йняго ра́ ди женонеи́ стовнаго смеше́ ния: / невоздержа́ нием бо при́ сно разжига́ емь, / и сластьми́ оскверня́ емь, / Едо́ м именова́ ся, / е́ же глаго́ лется разжже́ ние души́ любогрехо́ вныя. И́ ова на гно́ ищи слы́ шавши, / о душе́ моя́, оправда́ вшагося, / того́ му́ жеству не поревнова́ ла еси́, / тве́ рдаго не име́ ла еси́ предложе́ ния, во всех я́ же ве́ си, / и и́ миже искуси́ лася еси́, / но яви́ лася еси́ нетерпели́ ва.
И́ же пе́ рвее на престо́ ле, / наг ны́ не на гно́ ищи гно́ ен; / мно́ гий в ча́ дех и сла́ вный, / безча́ ден и бездо́ мок напра́ сно: / пала́ ту у́ бо гно́ ище, / и би́ серие стру́ пы вменя́ ше. Слава, Троичен: Неразде́ льное Существо́ м, / несли́ тное Ли́ цы / богосло́ влю Тя, Тро́ ическое Еди́ но Божество́, / я́ ко единоца́ рственное и сопресто́ льное, / вопию́ Ти песнь вели́ кую, / в вы́ шних трегу́ бо песносло́ вимую. И ныне, Богородичен: И ражда́ еши, и де́ вствуеши, / и пребыва́ еши обою́ ду естество́ м Де́ ва; / Рожде́ йся обновля́ ет зако́ ны естества́, / утро́ ба же ражда́ ет неражда́ ющая. / Бог иде́ же хо́ щет, побежда́ ется естества́ чин, / твори́ т бо, ели́ ка хо́ щет. Песнь 5. Ирмос: От нощи́ у́ тренююща, / Человеколю́ бче, просвети́, молю́ ся, / и наста́ ви и мене́ на повеле́ ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́ се, / твори́ ти во́ лю Твою́. (Дважды) Моисе́ ов слы́ шала еси́ ковче́ жец, душе́, / вода́ ми, волна́ ми носи́ м ре́ чными, / я́ ко в черто́ зе дре́ вле бе́ гающий де́ ла го́ рькаго / сове́ та фараони́ тска. А́ ще ба́ бы слы́ шала еси́, убива́ ющия иногда́ / безвозра́ стное му́ жеское, душе́ окая́ нная, целому́ дрия дея́ ние, / ны́ не, я́ ко вели́ кий Моисе́ й, / сси прему́ дрость. Я́ ко Моисе́ й вели́ кий / еги́ птянина, ума́ уязви́ вши / окая́ нная, не уби́ ла еси́ душе́, / и ка́ ко всели́ шися, глаго́ ли, / в пусты́ ню страсте́ й покая́ нием? В пусты́ ню всели́ ся вели́ кий Моисе́ й, / гряди́ у́ бо подража́ й того́ житие́, / да и в купине́ богоявле́ ния, душе́, / в виде́ нии бу́ деши. Моисе́ ов жезл вообража́ й, душе́, / ударя́ ющий мо́ ре, и огустева́ ющий глубину́, / во о́ браз Креста́ Боже́ ственнаго, / и́ мже мо́ жеши и ты / вели́ кая соверши́ ти.
Ааро́ н приноша́ ше огнь Бо́ гу, непоро́ чный, неле́ стный, / но Офни́ и Финее́ с, я́ ко ты, душе́, / приноша́ ху чужде́ е Бо́ гу оскверне́ нное житие́. Слава, Троичен: Тя, Тро́ ице, сла́ вим, Еди́ наго Бо́ га: / Свят, Свят, Свят еси́ О́ тче, Сы́ не, и Ду́ ше, / про́ стое Существо́, / Еди́ нице при́ сно покланя́ емая. И ныне, Богородичен: Из Тебе́ облече́ ся в мое́ смеше́ ние, / нетле́ нная безму́ жная Ма́ ти Де́ во, / Бог созда́ вый ве́ ки, / и соедини́ Себе́ челове́ ческое естество́. Песнь 6. Ирмос: Возопи́ х всем се́ рдцем мои́ м / к ще́ дрому Бо́ гу, / и услы́ ша мя от а́ да преиспо́ дняго, / и возведе́ от тли живо́ т мой. (Дважды) Во́ лны, Спа́ се, прегреше́ ний мои́ х, / я́ ко в мо́ ри Чермне́ м возвраща́ ющеся, / покры́ ша мя внеза́ пу, / я́ ко Еги́ птяны иногда́, и триста́ ты. Неразу́ мное, душе́, произволе́ ние име́ ла еси́, / я́ ко пре́ жде Изра́ иль: / Боже́ ственныя бо ма́ нны предсуди́ ла еси́ безслове́ сно, / любосла́ стное страсте́ й объяде́ ние. Кладенцы́, душе́, предпочла́ еси́ ханане́ йских мы́ слей, / па́ че жи́ лы ка́ мене, / из него́ же прему́ дрости река́, я́ ко ча́ ша / пролива́ ет то́ ки богосло́ вия. Свина́ я мяса́ и котлы́, и Еги́ петскую пи́ щу, / па́ че небе́ сныя предсуди́ ла еси́, душе́ моя́, / я́ коже дре́ вле неразу́ мнии лю́ дие в пусты́ ни. Я́ ко уда́ ри Моисе́ й раб Твой / жезло́ м ка́ мень, / обра́ зно животвори́ вая ре́ бра Твоя́ прообразова́ ше, / из ни́ хже вси / питие́ жи́ зни, Спа́ се, почерпа́ ем. Испыта́ й, душе́, и смотряй, я́ коже Иису́ с Нави́ н, / обетова́ ния зе́ млю, какова́ есть, / и всели́ ся в ню благозако́ нием. Слава, Троичен: Тро́ ица есмь про́ ста, неразде́ льна, / разде́ льна Ли́ чне, / и Еди́ ница есмь Естество́ м соедине́ на, / Оте́ ц глаго́ лет, и Сын, и Боже́ ственный Дух. И ныне, Богородичен: Утро́ ба Твоя́ Бо́ га нам роди́, / воображе́ нна по нам, / Его́ же, я́ ко Созда́ теля всех, моли́, Богоро́ дице, / да моли́ твами Твои́ ми оправди́ мся.
Таже: Го́ споди, поми́ луй. (Трижды. ) Сла́ ва, и ны́ не: Кондак, глас 6: Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ ни, что спи́ ши? / Коне́ ц приближа́ ется, и и́ маши смути́ тися. / Воспряни́ у́ бо, да пощади́ т тя Христо́ с Бог, / везде́ сый и вся́ исполня́ яй. Песнь 7. Ирмос: Согреши́ хом, беззако́ нновахом, / непра́ вдовахом пред Тобо́ ю, / ниже́ соблюдо́ хом, ниже́ сотвори́ хом, / я́ коже запове́ дал еси́ нам; / но не преда́ ждь нас до конца́, / отце́ в Бо́ же. (Дважды) Киво́ т я́ ко ноша́ шеся на колесни́ це, / Зан о́ ный, / егда́ превра́ щшуся тельцу́, / то́ чию косну́ ся, Бо́ жиим искуси́ ся гне́ вом, / но того́ дерзнове́ ния убежа́ вши, душе́, / почита́ й Боже́ ственная че́ стне. Слы́ шала еси́ Авессало́ ма, / ка́ ко на естество́ воста́? / Позна́ ла еси́ того́ скве́ рная дея́ ния, / и́ миже оскверни́ ло́ же Дави́ да отца́, / но ты подража́ ла еси́ того́ стра́ стная / и любосла́ стная стремле́ ния. Покори́ ла еси́ нерабо́ тное твое́ досто́ инство те́ лу твоему́, / ино́ го бо Ахитофе́ ла обре́ тши врага́, душе́, / снизшла́ еси́ сего́ сове́ том, / но сия́ разсы́ па Сам Христо́ с, / да ты вся́ ко спасе́ шися. Соломо́ н чу́ дный, / и благода́ ти прему́ дрости испо́ лненный, / сей лука́ вое иногда́ пред Бо́ гом сотвори́ в, / отступи́ от Него́, / ему́ же ты прокля́ тым твои́ м житие́ м, душе́, / уподо́ билася еси́. Сластьми́ влеко́ мь страсте́ й свои́ х оскверня́ шеся, / увы́ мне, рачи́ тель прему́ дрости, / рачи́ тель блу́ дных жен, и стра́ нен от Бо́ га, / его́ же ты подража́ ла еси́ умо́ м, о душе́! / Сладостра́ стьми скве́ рными. Ровоа́ му поревнова́ ла еси́ / не послу́ шавшему сове́ та о́ тча, / ку́ пно же и зле́ йшему рабу́ Иеровоа́ му, пре́ жнему отсту́ пнику, душе́, / но бе́ гай подража́ ния, и зови́ Бо́ гу: / согреши́ х, уще́ дри мя.
Слава, Троичен: Тро́ ице про́ стая, неразде́ льная, / единосу́ щная, и Естество́ еди́ но, / Све́ тове и Свет, и Свя́ та три, и еди́ но Свя́ то / пое́ тся Бог Тро́ ица, / но воспо́ й, просла́ ви Живо́ т и Животы́, душе́, / всех Бо́ га. И ныне, Богородичен: Пое́ м Тя, благослови́ м Тя, / покланя́ емся Ти, Богороди́ тельнице, / я́ ко неразлу́ чныя Тро́ ицы породила́ еси́ / еди́ наго Христа́ Бо́ га, / и Сама́ отве́ рзла еси́ нам / су́ щим на земли́ небе́ сная. Песнь 8. Ирмос: Его́ же во́ инства Небе́ сная сла́ вят, / и трепе́ щут Херуви́ ми и Серафи́ ми, / вся́ ко дыха́ ние и тварь, / по́ йте, благослови́ те / и превозноси́ те во вся ве́ ки. (Дважды) Ты Ози́ и, душе́, поревнова́ вши, / сего́ прокаже́ ние в себе́ стяжа́ ла еси́ сугу́ бо: / безме́ стная бо мы́ слиши, беззако́ нная же де́ еши, / оста́ ви я́ же и́ маши, / и притецы́ к покая́ нию. Ниневи́ тяны, душе́, слы́ шала еси́ / ка́ ющияся Бо́ гу, вре́ тищем и пе́ пелом, / сих не подража́ ла еси́, но яви́ лася еси́ зле́ йшая всех, / пре́ жде зако́ на, и по зако́ не прегреши́ вших. В ро́ ве бла́ та слы́ шала еси́ Иереми́ ю, душе́, / гра́ да Сио́ ня рыда́ ньми вопию́ ща, / и слез и́ щуща, / подража́ й сего́ плаче́ вное житие́ и спасе́ шися. Ио́ на в Фарси́ с побеже́, / проразуме́ в обраще́ ние ниневи́ тянов, / разуме́ бо я́ ко проро́ к Бо́ жие благоутро́ бие: / те́ мже ревнова́ ше / проро́ честву не солга́ тися. Дании́ ла в ро́ ве слы́ шала еси́, / ка́ ко загради́ уста́, о душе́, звере́ й: / уве́ дела еси́, ка́ ко о́ троцы и́ же о Аза́ рии, / погаси́ ша ве́ рою пе́ щи пла́ мень горя́ щий. Ве́ тхаго Заве́ та вся / приведо́ х ти, душе́, к подо́ бию, / подража́ й пра́ ведных боголюби́ вая дея́ ния, / избе́ гни же па́ ки лука́ вых грехо́ в. Слава, Троичен: Безнача́ льне О́ тче, Сы́ не собезнача́ льне, / Уте́ шителю Благи́ й, Ду́ ше Пра́ вый, / Сло́ ва Бо́ жия Роди́ телю, / Отца́ безнача́ льна Сло́ ве, / Ду́ ше живы́ й, и зи́ ждяй, / Тро́ ице Еди́ нице, поми́ луй мя. И ныне, Богородичен: Я́ ко от оброще́ ния червлени́ цы, Пречи́ стая, / у́ мная багряни́ ца Емману́ илева, / внутрь во чре́ ве Твое́ м плоть истка́ ся. / Те́ мже Богоро́ дицу / вои́ стинну Тя почита́ ем.
Песнь 9. Ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, / я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем. (Дважды) Христо́ с искуша́ шеся, / диа́ вол искуша́ ше, / показу́ я ка́ мение, / да хле́ би бу́ дут: / на го́ ру возведе́ / ви́ дети вся ца́ рствия ми́ ра во мгнове́ нии. / Убо́ йся, о душе́, ловле́ ния, / трезви́ ся моли́ ся на вся́ кий час Бо́ гу. Го́ рлица пустынолю́ бная, / глас вопию́ щаго возгласи́, / Христо́ в свети́ льник, пропове́ дуяй покая́ ние, / И́ род беззако́ ннова со Иродиа́ дою. / Зри, душе́ моя́, да не увя́ знеши в беззако́ нныя се́ ти, / но облобыза́ й покая́ ние. В пусты́ ню всели́ ся благода́ ти Предте́ ча, / и Иуде́ я вся и Самари́ я / слы́ шавше теча́ ху, / и испове́ даху грехи́ своя́, / креща́ ющеся усе́ рдно, / и́ хже ты не подража́ ла еси́, душе́. Брак у́ бо честны́ й, и ло́ же нескве́ рно, / обоя́ бо Христо́ с пре́ жде благослови́, / пло́ тию яды́ й, / и в Ка́ не же на бра́ це во́ ду в вино́ соверша́ я, / и показу́ я пе́ рвое чу́ до, / да ты измени́ шися, о душе́. Разсла́ бленнаго стя́ гну Христо́ с, / одр взе́ мша, / и ю́ ношу уме́ рша воздви́ же, вдови́ че рожде́ ние, / и со́ тнича о́ трока, / и самаряны́ не яви́ ся, / в Ду́ се слу́ жбу / Тебе́, душе́, предживописа́. Кровоточи́ вую исцели́ / прикоснове́ нием кра́ я ри́ зна Госпо́ дь, / прокаже́ нныя очи́ сти, / слепы́ я и хромы́ я просвети́ в, испра́ ви, / глухи́ я же и немы́ я, и нича́ щия ни́ зу исцели́ сло́ вом, / да ты спасе́ шися, окая́ нная душе́. Слава, Троичен: Отца́ просла́ вим, Сы́ на превознесе́ м, / Боже́ ственному Ду́ ху ве́ рно поклони́ мся, / Тро́ ице неразде́ льней, Еди́ нице по Существу́, / я́ ко Све́ ту, и Све́ том, и Животу́, и Живото́ м, / животворя́ щему, и просвеща́ ющему концы́. И ныне, Богородичен: Град Твой сохраня́ й / Богороди́ тельнице Пречи́ стая, / в Тебе́ бо сей ве́ рно ца́ рствуяй, / в Тебе́ и утвержда́ ется, / и Тобо́ ю побежда́ яй, / побежда́ ет вся́ кое искуше́ ние, / и пленя́ ет ра́ тники, / и прохо́ дит послуша́ ние. Припев: Преподо́ бне о́ тче Андре́ е, моли́ Бо́ га о нас. Андрею: Андре́ е честны́ й, и о́ тче треблаже́ ннейший, / па́ стырю Кри́ тский, / не преста́ й моля́ ся о воспева́ ющих тя, / да изба́ вимся вси гне́ ва, и ско́ рби, и тле́ ния, / и прегреше́ ний безме́ рных, / чту́ щии твою́ па́ мять ве́ рно. Таже поем оба лика, ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, / я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем.
По скончании же канона глаголем прочее последование Повечерия. Псалом 4: Внегда́ призва́ ти ми, услы́ ша мя Бог пра́ вды моея́, в ско́ рби распространи́ л мя еси́, уще́ дри мя и услы́ ши моли́ тву мою́. Сы́ нове челове́ честии, доко́ ле тяжкосе́ рдии? Вску́ ю лю́ бите суету́ и и́ щете лжи́? И уве́ дите, я́ ко удиви́ Госпо́ дь преподо́ бнаго Своего́: Госпо́ дь услы́ шит мя, внегда́ воззва́ ти ми к Нему́. Гне́ вайтеся, и не согреша́ йте, я́ же глаго́ лете в сердца́ х ва́ ших, на ло́ жах ва́ ших умили́ теся. Пожри́ те же́ ртву пра́ вды и упова́ йте на Го́ спода. Мно́ зи глаго́ лют: кто яви́ т нам блага́ я? Зна́ менася на нас свет лица́ Твоего́, Го́ споди. Дал еси́ весе́ лие в се́ рдце мое́ м: от плода́ пшени́ цы, вина́ и еле́ а своего́ умно́ жишася. В ми́ ре вку́ пе усну́ и почи́ ю, я́ ко Ты, Го́ споди, еди́ наго на упова́ нии всели́ л мя еси́. Псалом 6: Го́ споди, да не я́ ростию Твое́ ю обличи́ ши мене́, ниже́ гне́ вом Твои́ м нака́ жеши мене́. Поми́ луй мя, Го́ споди, я́ ко не́ мощен есмь, исцели́ мя, Го́ споди, я́ ко смято́ шася ко́ сти моя́. И душа́ моя́ смяте́ ся зело́: и Ты, Го́ споди, доко́ ле? Обрати́ ся, Го́ споди, изба́ ви ду́ шу мою́: спаси́ мя ра́ ди ми́ лости Твоея́. Я́ ко несть в сме́ рти помина́ яй Тебе́: во а́ де же кто испове́ стся Тебе́? Утруди́ хся воздыха́ нием мои́ м, измы́ ю на вся́ ку нощь ло́ же мое́, слеза́ ми мои́ ми посте́ лю мою́ омочу́. Смяте́ ся от я́ рости о́ ко мое́, обетша́ х во всех вразе́ х мои́ х. Отступи́ те от мене́, вси де́ лающии беззако́ ние, я́ ко услы́ ша Госпо́ дь глас пла́ ча моего́: услы́ ша Госпо́ дь моле́ ние мое́, Госпо́ дь моли́ тву мою́ прия́ т. Да постыдя́ тся и смяту́ тся вси врази́ мои́, да возвратя́ тся и устыдя́ тся зело́ вско́ ре. Псалом 12: Доко́ ле, Го́ споди, забу́ деши мя до конца́? Доко́ ле отвраща́ еши лице́ Твое́ от менé? Доко́ ле положу́ сове́ ты в души́ мое́ й, боле́ зни в се́ рдце мое́ м день и нощь? Доко́ ле вознесе́ тся враг мой на мя́? При́ зри, услы́ ши мя, Го́ споди Бо́ же мой, просвети́ ó чи мои́, да не когда́ усну́ в смерть, да не когда́ рече́ т враг мой, укрепи́ хся на него́. Стужа́ ющии ми возра́ дуются, а́ ще подви́ жуся. Аз же на ми́ лость Твою́ упова́ х, возра́ дуется се́ рдце мое́ о спасе́ нии Твое́ м. Воспою́ Го́ сподеви благоде́ явшему мне, и пою́ и́ мени Го́ спода Вы́ шняго. При́ зри, услы́ ши мя, Го́ споди Бо́ же мой, просвети́ ó чи мои́, да не когда́ усну́ в смерть, да не когда́ рече́ т враг мой, укрепи́ хся на него́. Сла́ ва, и ны́ не: Аллилу́ иа, аллилу́ иа, аллилу́ иа, сла́ ва Тебе́ Бо́ же. Трижды. И поклоны три. Го́ споди поми́ луй, трижды. Сла́ ва, и ны́ не: Псалом 24: К Тебе́, Го́ споди, воздвиго́ х ду́ шу мою́, Бо́ же мой, на Тя упова́ х, да не постыжу́ ся во век, ниже́ да посмею́ т ми ся врази́ мои́, и́ бо вси терпя́ щии Тя не постыдя́ тся. Да постыдя́ тся беззако́ ннующии вотще́. Пути́ Твоя́, Го́ споди, скажи́ ми, и стезя́ м Твои́ м научи́ мя. Наста́ ви мя на и́ стину Твою́, и научи́ мя, я́ ко Ты еси́ Бог Спас мой, и Тебе́ терпе́ х весь день. Помяни́ щедро́ ты Твоя́, Го́ споди, и ми́ лости Твоя́, я́ ко от ве́ ка суть. Грех ю́ ности моея́, и неве́ дения моего́ не помяни́, по ми́ лости Твое́ й помяни́ мя Ты, ра́ ди бла́ гости Твоея́, Го́ споди. Благ и прав Госпо́ дь, сего́ ра́ ди законоположи́ т согреша́ ющым на пути́. Наста́ вит кро́ ткия на суд, научи́ т кро́ ткия путе́ м Свои́ м. Вси путие́ Госпо́ дни ми́ лость и и́ стина, взыска́ ющым заве́ та Его́, и свиде́ ния Его́. Ра́ ди и́ мене Твоего́, Го́ споди, и очи́ сти грех мой, мног бо есть. Кто есть челове́ к, боя́ йся Го́ спода? Законоположи́ т eму́ на пути́, eго́ же изво́ ли. Душа́ eго́ во благи́ х водвори́ тся, и се́ мя eго́ насле́ дит зе́ млю. Держа́ ва Госпо́ дь боя́ щихся Его́, и заве́ т Его́ яви́ т им. О́ чи мои́ вы́ ну ко Го́ споду, я́ ко Той исто́ ргнет от се́ ти но́ зе мои́. При́ зри на мя и поми́ луй мя, я́ ко единоро́ д и нищ есмь аз. Ско́ рби се́ рдца моего́ умно́ жишася, от нужд мои́ х изведи́ мя. Виждь смире́ ние мое́, и труд мой, и оста́ ви вся грехи́ моя́. Виждь враги́ моя́, я́ ко умно́ жишася, и ненавиде́ нием непра́ ведным возненави́ деша мя. Сохрани́ ду́ шу мою́, и изба́ ви мя, да не постыжу́ ся, я́ ко упова́ х на Тя. Незло́ бивии и пра́ вии прилепля́ хуся мне, я́ ко потерпе́ х Тя, Го́ споди. Изба́ ви, Бо́ же, Изра́ иля от всех скорбе́ й eго́. Псалом 30: На Тя, Го́ споди, упова́ х, да не постыжу́ ся во век: пра́ вдою Твое́ ю изба́ ви мя и изми́ мя. Приклони́ ко мне у́ хо Твое́, ускори́ изъя́ ти мя, бу́ ди ми в Бо́ га Защи́ тителя, и в дом прибе́ жища, е́ же спасти́ мя. Я́ ко держа́ ва моя́ и прибе́ жище мое́ еси́ Ты, и и́ мене Твоего́ ра́ ди наста́ виши мя, и препита́ еши мя. Изведе́ ши мя от се́ ти сея́, ю́ же скры́ ша ми, я́ ко Ты еси́ Защи́ титель мой, Го́ споди. В ру́ це Твои́ предложу́ дух мой: изба́ вил мя еси́, Го́ споди Бо́ же и́ стины. Возненави́ дел еси́ храня́ щыя суеты́ вотще́: аз же на Го́ спода упова́ х. Возра́ дуюся и возвеселю́ ся о ми́ лости Твое́ й, я́ ко призре́ л еси́ на смире́ ние мое́, спасл еси́ от нужд ду́ шу мою́, и не́ си мене́ затвори́ л в рука́ х вра́ жиих, поста́ вил еси́ на простра́ нне но́ зе мои́. Поми́ луй мя, Го́ споди, я́ ко скорблю́: смяте́ ся я́ ростию о́ ко мое́, душа́ моя́ и утро́ ба моя́. Я́ ко исчезе́ в боле́ зни живо́ т мой и ле́ та моя́ в воздыха́ ниих, изнемо́ же нището́ ю кре́ пость моя́ и ко́ сти моя́ смято́ шася. От всех враг мои́ х бых поноше́ ние, и сосе́ дом мои́ м зело́, и страх зна́ емым мои́ м: ви́ дящии мя вон бежа́ ша от мене́. Забве́ н бых я́ ко мертв от се́ рдца, бых я́ ко сосу́ д погубле́ н. Я́ ко слы́ шах гажде́ ние мно́ гих, живу́ щих о́ крест, внегда́ собра́ тися им вку́ пе на мя, прия́ ти ду́ шу мою́ совеща́ ша. Аз же на Тя, Го́ споди, упова́ х, рех: Ты еси́ Бог мой. В руку́ Твое́ ю жре́ бии мои́: изба́ ви мя из руки́ враг мои́ х и от гоня́ щих мя. Просвети́ лице́ Твое́ на раба́ Твоего́, спаси́ мя ми́ лостию Твое́ ю. Го́ споди, да не постыжу́ ся, я́ ко призва́ х Тя: да постыдя́ тся нечести́ вии и сни́ дут во ад. Не́ мы да бу́ дут устны́ льсти́ выя, глаго́ лющыя на пра́ веднаго беззако́ ние, горды́ нею и уничиже́ нием. Коль мно́ гое мно́ жество бла́ гости Твоея́, Го́ споди, ю́ же скрыл еси́ боя́ щымся Тебе́, соде́ лал еси́ упова́ ющым на Тя пред сы́ ны челове́ ческими. Скры́ еши их в та́ йне лица́ Твоего́ от мяте́ жа челове́ ческа, покры́ еши их в кро́ ве от пререка́ ния язы́ к. Благослове́ н Госпо́ дь, я́ ко удиви́ ми́ лость Свою́ во гра́ де огражде́ ния. Аз же рех во изступле́ нии мое́ м: отве́ ржен есмь от лица́ о́ чию Твое́ ю: сего́ ра́ ди услы́ шал еси́ глас моли́ твы моея́, внегда́ воззва́ х к Тебе́. Возлюби́ те Го́ спода, вси преподо́ бнии Его́, я́ ко и́ стины взыска́ ет Госпо́ дь, и воздае́ т изли́ ше творя́ щым горды́ ню. Мужа́ йтеся, и да крепи́ тся се́ рдце ва́ ше, вси упова́ ющии на Го́ спода. Псалом 90: Живы́ й в по́ мощи Вы́ шняго, в кро́ ве Бо́ га Небе́ снаго водвори́ тся. Рече́ т Го́ сподеви: Засту́ пник мой еси́ и Прибе́ жище мое́, Бог мой, и упова́ ю на Него́. Я́ ко Той изба́ вит тя от се́ ти ло́ вчи и от словесе́ мяте́ жна, плещма́ Свои́ ма осени́ т тя, и под криле́ Его́ наде́ ешися: ору́ жием обы́ дет тя и́ стина Его́. Не убои́ шися от стра́ ха нощна́ го, от стрелы́ летя́ щия во дни, от ве́ щи во тме преходя́ щия, от сря́ ща и бе́ са полу́ деннаго. Паде́ т от страны́ твоея́ ты́ сяща, и тма одесну́ ю тебе́, к тебе́ же не прибли́ жится, оба́ че очи́ ма твои́ ма смо́ триши, и воздая́ ние гре́ шников у́ зриши. Я́ ко Ты, Го́ споди, упова́ ние мое́, Вы́ шняго положи́ л еси́ прибе́ жище твое́. Не прии́ дет к тебе́ зло и ра́ на не прибли́ жится телеси́ твоему́, я́ ко А́ нгелом Свои́ м запове́ сть о тебе́, сохрани́ ти тя во всех путе́ х твои́ х. На рука́ х во́ змут тя, да не когда́ преткне́ ши о ка́ мень но́ гу твою́, на а́ спида и васили́ ска насту́ пиши, и попере́ ши льва и зми́ я. Я́ ко на Мя упова́ и изба́ влю и́, покры́ ю и́, я́ ко позна́ и́ мя Мое́. Воззове́ т ко Мне и услы́ шу eго́, с ним есмь в ско́ рби, изму́ eго́ и просла́ влю eго́, долгото́ ю дний испо́ лню eго́ и явлю́ eму́ спасе́ ние Мое́. Сла́ ва, и ны́ не: Аллилу́ иа, аллилу́ иа, аллилу́ иа, сла́ ва Тебе́ Бо́ же. Трижды. Го́ споди поми́ луй, трижды. Сла́ ва, и ны́ не: И поклоны три. Таже начинаем глаголати стихи со сладкопением, не скоро, и великим гласом. Первый лик: С на́ ми Бог, разуме́ йте язы́ цы, / и покаря́ йтеся: / Я́ ко с на́ ми Бог. Вторый лик, тожде. Таже по чину кийждо лик свой стих. Первый лик: Услы́ шите до после́ дних земли́: / Я́ ко с на́ ми Бог. Вторый лик: Могу́ щии покаря́ йтеся: / Я́ ко с на́ ми Бог. А́ ще бо па́ ки возмо́ жете, / и па́ ки побежде́ ни бу́ дете: / Я́ ко с на́ ми Бог. И и́ же а́ ще сове́ т совещава́ ете, / разори́ т Госпо́ дь: / Я́ ко с на́ ми Бог. И сло́ во, е́ же а́ ще возглаго́ лете, / не пребу́ дет в вас: / Я́ ко с на́ ми Бог. Стра́ ха же ва́ шего не убои́ мся, / ниже́ смути́ мся: / Я́ ко с на́ ми Бог. Го́ спода же Бо́ га на́ шего Того́ освяти́ м, / и Той бу́ дет нам в страх: / Я́ ко с на́ ми Бог. И а́ ще на Него́ наде́ яся бу́ ду, / бу́ дет мне во освяще́ ние: / Я́ ко с на́ ми Бог. И упова́ я бу́ ду на Него́, / и спасу́ ся Им: / Я́ ко с на́ ми Бог. Се аз и де́ ти, я́ же ми даде́ Бог: / Я́ ко с на́ ми Бог. Лю́ дие ходя́ щии во тьме, / ви́ деша свет ве́ лий: / Я́ ко с на́ ми Бог. Живу́ щии во стране́ и се́ ни сме́ ртней, / свет возсия́ ет на вы: / Я́ ко с на́ ми Бог. Я́ ко Отроча́ роди́ ся нам, / Сын, и даде́ ся нам: / Я́ ко с на́ ми Бог. Его́ же нача́ льство бысть на ра́ ме Его́: / Я́ ко с на́ ми Бог. И ми́ ра Его́ несть преде́ ла: / Я́ ко с на́ ми Бог. И нарица́ ется И́ мя Его́, / Вели́ ка Сове́ та А́ нгел: / Я́ ко с на́ ми Бог. Чу́ ден Сове́ тник: / Я́ ко с на́ ми Бог. Бог кре́ пок, Власти́ тель, / Нача́ льник ми́ ра: / Я́ ко с на́ ми Бог. Оте́ ц бу́ дущаго ве́ ка: / Я́ ко с на́ ми Бог. Исполнившим же ся стихом, яко предречеся, поется: С на́ ми Бог, разуме́ йте язы́ цы, / и покаря́ йтеся: / Я́ ко с на́ ми Бог. И паки единицею от обою лику. Сла́ ва: Первый лик: С на́ ми Бог: И ны́ не: Вторый, тожде. Таже оба лика вкупе: Я́ ко с на́ ми Бог. И абие настоящия тропари. Первый лик: День преше́ д, благодарю́ Тя, Го́ споди, ве́ чер, прошу́, с но́ щию без греха́ пода́ ждь ми, Спа́ се, и спаси́ мя. Вторый лик. Сла́ ва: День преше́ д, славосло́ влю Тя, Влады́ ко, ве́ чер, прошу́, с но́ щию безсобла́ знство пода́ ждь ми, Спа́ се, и спаси́ мя. Два лика. И ны́ не: День преше́ д, песносло́ влю Тя, Святы́ й, ве́ чер, прошу́, с но́ щию ненаве́ тен пода́ ждь ми, Спа́ се, и спаси́ мя. Вкупе два лика: Безпло́ тное естество́ Херуви́ мское, немо́ лчными пе́ сньми Тя славосло́ вят. Шестокри́ льная живо́ тная серафи́ ми, непреста́ нными гла́ сы Тя превозно́ сят: А́ нгелов же вся Во́ инства трисвяты́ ми пе́ сньми Тя восхваля́ ют. Пре́ жде бо всех еси́ Сый Оте́ ц, и собезнача́ льна и́ маши Твоего́ Сы́ на: и равноче́ стна нося́ й Ду́ ха жи́ зни, Тро́ ицы явля́ еши неразде́ льное. Пресвята́ я Де́ во Ма́ ти Бо́ жия, и и́ же Сло́ ва самови́ дцы и слуги́: проро́ к же и му́ ченик вси ли́ цы, я́ ко безсме́ ртну иму́ ще жизнь: о всех моли́ теся приле́ жно, я́ ко вси есмы́ в беда́ х. Да пре́ лести изба́ вльшеся лука́ ваго, а́ нгельскую вопие́ м песнь: Святы́ й, Святы́ й, Святы́ й, Трисвяты́ й Го́ споди, поми́ луй и спаси́ нас, ами́ нь. И абие низким гласом: Ве́ рую во еди́ наго Бо́ га Отца́ Вседержи́ теля, Творца́ не́ бу и земли́, ви́ димым же всем и неви́ димым. И во еди́ наго Го́ спода Иису́ са Христа́, Сы́ на Бо́ жия, Единоро́ днаго, И́ же от Отца́ рожде́ ннаго пре́ жде всех век. Све́ та от Све́ та, Бо́ га и́ стинна от Бо́ га и́ стинна, рожде́ нна, несотворе́ нна, единосу́ щна Отцу́, И́ мже вся бы́ ша. Нас ра́ ди челове́ к и на́ шего ра́ ди спасе́ ния сше́ дшаго с небе́ с и воплоти́ вшагося от Ду́ ха Свя́ та и Мари́ и Де́ вы и вочелове́ чшася. Распя́ таго же за ны при Понти́ йстем Пила́ те, и страда́ вша, и погребе́ нна. И воскре́ сшаго в тре́ тий день по Писа́ нием. И возше́ дшаго на Небеса́, и седя́ ща одесну́ ю Отца́. И па́ ки гряду́ щаго со сла́ вою суди́ ти живы́ м и ме́ ртвым, Его́ же Ца́ рствию не бу́ дет конца́. И в Ду́ ха Свята́ го, Го́ спода, Животворя́ щаго, И́ же от Отца́ исходя́ щаго, И́ же со Отце́ м и Сы́ ном спокланя́ ема и ссла́ вима, глаго́ лавшаго проро́ ки. Во еди́ ну Святу́ ю, Собо́ рную и Апо́ стольскую Це́ рковь. Испове́ дую еди́ но креще́ ние во оставле́ ние грехо́ в. Ча́ ю воскресе́ ния ме́ ртвых, и жи́ зни бу́ дущаго ве́ ка. Ами́ нь.
И абие, Пресвята́ я: вся глаголются по дважды, кроме Пресвята́ я Влады́ чице, еже глаголется трижды: Пресвята́ я Влады́ чице Богоро́ дице, моли́ о нас гре́ шных. Вся Небе́ сныя Си́ лы Святы́ х А́ нгел и Арха́ нгел, моли́ те о нас гре́ шных. Святы́ й Иоа́ нне проро́ че, и Предте́ че, и Крести́ телю Го́ спода на́ шего Иису́ са Христа́, моли́ о нас гре́ шных. Святи́ и сла́ внии Апо́ столи, проро́ цы и му́ ченицы, и вси святи́ и, моли́ те о нас гре́ шных. Преподо́ бнии и богоно́ снии отцы́ на́ ши, па́ стырие и учи́ телие вселе́ нныя, моли́ те о нас гре́ шных. Зде же глаголется и святый храма. Непобеди́ мая, и непостижи́ мая, и Боже́ ственная Си́ ло Честна́ го и Животворя́ щаго Креста́, не оста́ ви нас гре́ шных. Бо́ же, очи́ сти нас гре́ шных. Бо́ же, очи́ сти нас гре́ шных, и поми́ луй нас.
Таже: Трисвятое. По О́ тче наш: Священник: Я́ ко Твое́ есть Ца́ рство: И мы: Ами́ нь. И поем тропари сия Неви́ димых враг мои́ х неусыпа́ ние ве́ си Го́ споди, / и окая́ нныя пло́ ти моея́ неможе́ ние ве́ си Созда́ вый мя. / Те́ мже в ру́ це Твои́ предаю́ дух мой, / покры́ й мя крило́ ма Твоея́ бла́ гости, / да не когда́ усну́ в смерть, / и у́ мныя мои́ о́ чи просвети́ / в наслажде́ ние Боже́ ственных слове́ с Твои́ х, / и воздви́ гни мя во вре́ мя благопотре́ бно к Твоему́ славосло́ вию, / я́ ко еди́ н Благ и Человеколю́ бец. Стих: При́ зри, и услы́ ши мя, Го́ споди Бо́ же мой: Я́ ко стра́ шен суд Твой, Го́ споди, А́ нгелом предстоя́ щим, / челове́ ком вводи́ мым, кни́ гам разгиба́ емым, / дело́ м испыту́ емым, помысло́ м истязу́ емым: / кий суд бу́ дет мне, зача́ тому во гресе́ х; / кто ми пла́ мень угаси́ т; кто ми тьму просвети́ т; / а́ ще не Ты, Го́ споди, поми́ луеши мя, / я́ ко Человеколю́ бец. Сла́ ва: Сле́ зы ми даждь, Бо́ же, / я́ коже иногда́ жене́ гре́ шнице: / и сподо́ би мя омочи́ ти но́ зе Твои́, / я́ же мя от пути́ пре́ лести свободи́ вшия, / и мv́ ро благоуха́ ния Тебе́ приноси́ ти, / житие́ чи́ сто, покая́ нием ми созда́ нное, / да услы́ шу и аз жела́ емый Твой глас: / ве́ ра твоя́ спасе́ тя, иди́ в ми́ ре. И ны́ не, Богородичен: Непосты́ дную, Богоро́ дице, наде́ жду Твою́ име́ я, спасу́ ся, / предста́ тельство Твое́ стяжа́ в, Пречи́ стая, не убою́ ся: / пожену́ враги́ моя́ и побежду́ я́, во еди́ н оболки́ йся, / я́ ко в броня́ кров Твой, и всемогу́ щую Твою́ по́ мощь, / моля́ ся вопию́ Ти: / Влады́ чице, спаси́ мя моли́ твами Твои́ ми, / и возста́ ви мя от мра́ чнаго сна к Твоему́ славосло́ вию, / си́ лою из Тебе́ Воплоти́ вшагося Сы́ на Бо́ жия. Го́ споди поми́ луй, 40. Сла́ ва, и ны́ не: Честне́ йшую Херуви́ м / и сла́ внейшую без сравне́ ния Серафи́ м, / без истле́ ния Бо́ га Сло́ ва ро́ ждшую, / су́ щую Богоро́ дицу, Тя велича́ ем. И́ менем Госпо́ дним благослови́, о́ тче. Иерей: Моли́ твами святы́ х оте́ ц на́ ших, Го́ споди, Иису́ се Христе́, Бо́ же наш, поми́ луй нас. И мы: Ами́ нь. И молитву сию Великаго Василиа: Го́ споди Го́ споди, избавле́ й нас от вся́ кия стрелы́ летя́ щия во дни, изба́ ви нас и от вся́ кия ве́ щи во тьме преходя́ щия. Приими́ же́ ртву вече́ рнюю рук на́ ших воздея́ ние. Сподо́ би же нас и нощно́ е по́ прище без поро́ ка прейти́, неискуше́ ны от злых. И изба́ ви нас от вся́ каго смуще́ ния и боя́ зни, я́ же от диа́ вола нам прибыва́ ющия. Да́ руй душа́ м на́ шим умиле́ ние, и помысло́ м на́ шим попече́ ние, е́ же на стра́ шнем и пра́ веднем Твое́ м суде́ испыта́ ния. Пригвозди́ стра́ ху Твоему́ пло́ ти на́ ша, и умертви́ у́ ды на́ ша су́ щия на земли́: да и со́ нным безмо́ лвием просвети́ мся зре́ нием суде́ б Твои́ х. Отими́ же от нас вся́ кое мечта́ ние неподо́ бное, и по́ хоть вре́ дну. Возста́ ви же нас во вре́ мя моли́ твы, утвержде́ ны в ве́ ре, и преспева́ ющия в за́ поведех Твои́ х, благоволе́ нием, и бла́ гостию Единоро́ днаго Сы́ на Твоего́: с Ни́ мже благослове́ н еси́, с Пресвяты́ м, и Благи́ м, и Животворя́ щим Твои́ м Ду́ хом, ны́ не и при́ сно, и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.
И абие: Прииди́ те, поклони́ мся Царе́ ви на́ шему Бо́ гу. Прииди́ те, поклони́ мся и припаде́ м Христу́, Царе́ ви на́ шему Бо́ гу. Прииди́ те, поклони́ мся и припаде́ м Самому́ Христу́, Царе́ ви и Бо́ гу на́ шему. И поклоны три. Таже псалом 50: Поми́ луй мя, Бо́ же, по вели́ цей ми́ лости Твое́ й, и по мно́ жеству щедро́ т Твои́ х очи́ сти беззако́ ние мое́. Наипа́ че омы́ й мя от беззако́ ния моего́, и от греха́ моего́ очи́ сти мя; я́ ко беззако́ ние мое́ аз зна́ ю, и грех мой предо мно́ ю есть вы́ ну. Тебе́ Еди́ ному согреши́ х и лука́ вое пред Тобо́ ю сотвори́ х, я́ ко да оправди́ шися во словесе́ х Твои́ х, и победи́ ши внегда́ суди́ ти Ти. Се бо, в беззако́ ниих зача́ т есмь, и во гресе́ х роди́ мя ма́ ти моя́. Се бо, и́ стину возлюби́ л еси́; безве́ стная и та́ йная прему́ дрости Твоея́ яви́ л ми еси́. Окропи́ ши мя иссо́ пом, и очи́ щуся; омы́ еши мя, и па́ че сне́ га убелю́ ся. Слу́ ху моему́ да́ си ра́ дость и весе́ лие; возра́ дуются ко́ сти смире́ нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́ х и вся беззако́ ния моя́ очи́ сти. Се́ рдце чи́ сто сози́ жди во мне, Бо́ же, и дух прав обнови́ во утро́ бе мое́ й. Не отве́ ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ ха Твоего́ Свята́ го не отыми́ от мене́. Возда́ ждь ми ра́ дость спасе́ ния Твоего́ и Ду́ хом Влады́ чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ нныя путе́ м Твои́ м, и нечести́ вии к Тебе́ обратя́ тся. Изба́ ви мя от крове́ й, Бо́ же, Бо́ же спасе́ ния моего́; возра́ дуется язы́ к мой пра́ вде Твое́ й. Го́ споди, устне́ мои́ отве́ рзеши, и уста́ моя́ возвестя́ т хвалу́ Твою́. Я́ ко а́ ще бы восхоте́ л еси́ же́ ртвы, дал бых у́ бо: всесожже́ ния не благоволи́ ши. Же́ ртва Бо́ гу дух сокруше́ н; се́ рдце сокруше́ нно и смире́ нно Бог не уничижи́ т. Ублажи́, Го́ споди, благоволе́ нием Твои́ м Сио́ на, и да сози́ ждутся сте́ ны Иерусали́ мския. Тогда́ благоволи́ ши же́ ртву пра́ вды, возноше́ ние и всесожега́ емая; тогда́ возложа́ т на oлта́ рь Твой тельцы́. Псалом 101: Го́ споди, услы́ ши моли́ тву мою́, и вопль мой к Тебе́ да прии́ дет. Не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́: во́ ньже а́ ще день скорблю́, приклони́ ко мне у́ хо Твое́: во́ ньже а́ ще день призову́ Тя, ско́ ро услы́ ши мя. Я́ ко исчезо́ ша я́ ко дым дни́ е мои́, и ко́ сти моя́ я́ ко суши́ ло сосхо́ шася. Уя́ звен бых я́ ко трава́, и и́ зсше се́ рдце мое́, я́ ко забы́ х сне́ сти хлеб мой. От гла́ са воздыха́ ния моего́ прильпе́ кость моя́ пло́ ти мое́ й. Уподо́ бихся нея́ сыти пусты́ нней, бых я́ ко нощны́ й вран на ны́ рищи. Бдех и бых я́ ко пти́ ца осо́ бящаяся на зде. Весь день поноша́ ху ми врази́ мои́, и хва́ лящии мя мно
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|