Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

На 6-м часе. В среду первыя седмицы вечера




НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества, глас 4:

Ве́ си созда́ ние на́ ше, ве́ си немощь на́ шу, Человеколю́ бче, / согреши́ хом, но не отступи́ хом от Тебе́, Бо́ же, / ниже́ возде́ хом ру́ ки на́ ша к бо́ гу чужде́ му, / пощади́ нас Твое́ ю бла́ гостию, Благоутро́ бне.

Сла́ ва, и ны́ не: и повторяем тойжде.

Таже прокимен, псалом 9, глас 4: Испове́ мся Тебе́, Го́ споди, / всем се́ рдцем мои́ м. Стих: Возвеселю́ ся и возра́ дуюся о Тебе́.

Пророчества Исаиина чтение.
[Глава 2, ст. 3 – 11. ]

Та́ ко глаго́ лет Госпо́ дь: от Сио́ на изы́ дет зако́ н, и сло́ во Госпо́ дне из Иерусали́ ма. И суди́ ти бу́ дет посреде́ язы́ к, и изобличи́ т лю́ ди мно́ ги: и раскую́ т мечи́ своя́ на ора́ ла, и ко́ пия своя́ на серпы́, и не во́ змет язы́ к на язы́ к меча́, и не навы́ кнут ктому́ ра́ товатися. И ны́ не до́ ме Иа́ ковль, прииди́ те, по́ йдем све́ том Госпо́ дним. Оста́ ви бо лю́ ди своя́ дом Иа́ ковль: зане́ я́ коже из нача́ ла напо́ лнися страна́ их волхвова́ ний, я́ коже иноплеме́ нников, и ча́ да мно́ га иноплеме́ ннича роди́ шася им. Напо́ лнися бо страна́ их сребра́ и зла́ та, и не бя́ ше числа́ сокро́ вищ их: и напо́ лнися земля́ их ко́ ней, и не бя́ ше числа́ колесни́ ц их. И напо́ лнися земля́ ме́ рзостей дел рук их, и поклони́ шася тем, я́ же сотвори́ ша пе́ рсты их: И преклони́ ся челове́ к, и смири́ ся муж, и не претерплю́ им. И ны́ не вни́ дите в ка́ мения, и скры́ йтеся в зе́ млю от лица́ стра́ ха Госпо́ дня, и от сла́ вы кре́ пости Его́, егда́ воста́ нет сокруши́ ти зе́ млю. О́ чи бо Госпо́ дни высо́ цы, челове́ к же смире́ н: и смири́ тся высота́ челове́ ческая, и вознесе́ тся Госпо́ дь еди́ н в день о́ ный.

Прокимен, псалом 10. Глас 6: Пра́ веден Госпо́ дь, и пра́ вды возлюби́, / правоты́ ви́ де лице́ Его́. Стих: На Го́ спода упова́ х, ка́ ко рече́ те души́ мое́ й?

И прочее последование часов, яко предучинися, и отпуст.

В СРЕДУ ПЕРВЫЯ СЕДМИЦЫ ВЕЧЕРА

Егда бывает преждеосвященная, творит священник на едином коемждо антифоне стихословия малую ектению. На Го́ споди воззва́ х, поставим стихов 10. От Изведи́ из темни́ цы ду́ шу мою́: На глас самогласна дне, повторяюще тойжде. Таже мученичен в тойже глас, таже 3 подобны Триоди: и 3 Минеи, повторяюще един. Самогласен дне.

Глас 8: Постя́ щеся бра́ тие теле́ сне, / пости́ мся и духо́ вне: / разреши́ м вся́ кий сою́ з непра́ вды, / расто́ ргнем стропо́ тная ну́ ждных измене́ ний. / Вся́ кое списа́ ние непра́ ведное раздере́ м, / дади́ м а́ лчущим хлеб, / и ни́ щия безкро́ вныя введе́ м в до́ мы, / да прии́ мем от Христа́ Бо́ га / ве́ лию ми́ лость. [Дважды. ]

Таже мученичен: А́ ще ка́ я доброде́ тель, / и а́ ще ка́ я похвала́ подоба́ ет святы́ м? / Мече́ м бо преклони́ ша вы́ и, / Тебе́ ра́ ди прекло́ ншаго Небеса́ и соше́ дшаго, / излия́ ша кро́ ви Своя́, Тебе́ ра́ ди / истощи́ вшаго Себе́, и зрак ра́ бий прии́ мша, / смири́ шася да́ же до сме́ рти, / нищету́ Твою́ подража́ юще. / И́ хже моли́ твами, по мно́ жеству щедро́ т Твои́ х, / Бо́ же, поми́ луй нас.

Таже господина Иосифа, глас 2.
Подобен: Я́ ко яви́ ся:

Светолу́ чныя вас я́ ко мо́ лнии, в весь мир Иису́ с, / мы́ сленное вои́ стинну со́ лнце посла́ в, / отгна́ л есть светлостьми́ ва́ шея Боже́ ственныя про́ поведи / пре́ лести тьму, Богови́ дцы апо́ столи, / и просвети́ во мра́ це неве́ дения держи́ мыя лю́ те. / Его́ же у́ бо моли́ те, низпосла́ ти и нам / просвеще́ ние и ве́ лию ми́ лость.

Другий тогоже. Подобен:

Доброде́ тельми Илия́ возше́ д на колесни́ цу боже́ ственную, / посто́ м просвети́ вся, / возноша́ шеся на высоту́ небе́ сную, / сему́ поревну́ й, смире́ нная душе́ моя́, / и пости́ ся от вся́ кия зло́ бы, и за́ висти, и сва́ ра, / и сла́ дости теку́ щия и сла́ стныя, / я́ ко да боле́ зни лю́ тыя избе́ гнеши, / ве́ чнующия гее́ нны, вопию́ щи Христу́: / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Другий господина Феодора, глас 5:
Подобен: Преподо́ бне о́ тче:

Апо́ столи Боже́ ственнии, / ми́ ру тепле́ йшии моли́ твенницы, / и правосла́ вным защити́ телие, / иму́ ще дерзнове́ ния держа́ ву ко Христу́ Бо́ гу на́ шему, / о нас моли́ теся, мо́ лим вы, всечестни́ и, / да посто́ в благо́ е вре́ мя све́ тло сотвори́ м, / и Единосу́ щныя Тро́ ицы благода́ ть прии́ мем: / великопропове́ дницы сла́ внии, / моли́ теся о душа́ х на́ ших.

И Минеи 4. Сла́ ва, и ны́ не, Богородичен. И бывает вход с кадильницею, без Евангелия. [Егда же имать честися Евангелие, тогда и со Евангелием. ] Све́ те ти́ хий:

Прокимен, псалом 11, глас 5: Ты, Го́ споди, сохрани́ ши ны, и соблюде́ ши ны / от ро́ да сего́ и во век. Стих: Спаси́ мя, Го́ споди, я́ ко оскуде́ преподо́ бный.

Бытия чтение.
[Глава 1, 24 – 31. Глава 2, 1 – 3. ]

Рече́ Бог: да изведе́ т земля́ ду́ шу жи́ ву по ро́ ду, четвероно́ гая и га́ ды, и зве́ ри земли́ по ро́ ду: и бысть та́ ко. И сотвори́ Бог зве́ ри земли́ по ро́ ду, и скоты́ по ро́ ду их: и вся га́ ды земли́ по ро́ ду их: и ви́ де Бог, я́ ко добра́. И рече́ Бог: сотвори́ м челове́ ка по о́ бразу На́ шему и по подо́ бию: и да облада́ ет ры́ бами морски́ ми, и пти́ цами небе́ сными, [и зверьми́, ] и скота́ ми, и все́ ю земле́ ю, и все́ ми га́ ды пресмыка́ ющимися по земли́. И сотвори́ Бог челове́ ка, по о́ бразу Бо́ жию сотвори́ его́: му́ жа и жену́ сотвори́ их. И благослови́ их Бог глаго́ ля: расти́ теся и мно́ житеся, и напо́ лните зе́ млю, и госпо́ дствуйте е́ ю, и облада́ йте ры́ бами морски́ ми, [и зверьми́, ] и пти́ цами небе́ сными, и все́ ми скота́ ми, и все́ ю земле́ ю, и все́ ми га́ дами пресмыка́ ющимися по земли́. И рече́ Бог: се дах вам вся́ кую траву́ се́ менную, се́ ющую се́ мя, е́ же есть верху́ земли́ всея́: и вся́ кое дре́ во, е́ же и́ мать в себе́ плод се́ мене се́ меннаго, вам бу́ дет в снедь: И всем звере́ м земны́ м, и всем пти́ цам небе́ сным, и вся́ кому га́ ду пресмыка́ ющемуся по земли́, и́ же и́ мать в себе́ ду́ шу живота́, и вся́ ку траву́ зеле́ ную в снедь: и бысть та́ ко. И ви́ де Бог вся ели́ ка сотвори́: и се добра́ зело. И бысть ве́ чер, и бысть у́ тро, день шесты́ й. И соверши́ шася не́ бо и земля́, и все украше́ ние их. И соверши́ Бог в день шесты́ й дела́ Своя́, я́ же сотвори́: и почи́ в день седьмы́ й от всех дел Свои́ х, я́ же сотвори́. И благослови́ Бог день седьмы́ й, и освяти́ его́, я́ ко в той почи́ от всех дел Свои́ х, я́ же нача́ т Бог твори́ ти.

Прокимен, псалом 12, глас 6: При́ зри и услы́ ши мя, / Го́ споди Бо́ же мой. Стих: Доко́ ле, Го́ споди, забу́ деши мя до конца́, доко́ ле отвраща́ еши лице́ Твое́ от мене́?

И посем возглашает диакон: Повели́ те. Священник же взем обема рукама кадильницу, и свещник со свещею, стоит пред святою трапезою зря к востоком, и назнаменуя Крест, глаголет: Прему́ дрость, про́ сти. Таже обратяся на запад к народу, глаголет: Свет Христо́ в просвеща́ ет всех.

Чтец: При́ тчей чте́ ние. Диакон: Во́ нмем.

Притчей чтение.
[Глава 2, ст. 1 – 22. ]

Сы́ не, а́ ще прии́ м глаго́ л моея́ за́ поведи, скры́ еши в себе́. Послу́ шает прему́ дрости твое́ у́ хо, и приложи́ ши се́ рдце твое́ к ра́ зуму: приложи́ ши же е́ в наказа́ ние сы́ ну твоему́. А́ ще бо прему́ дрость призове́ ши, и ра́ зуму да́ си глас твой, чу́ вство же взы́ щеши вели́ ким гла́ сом. И а́ ще взы́ щеши ея я́ ко сребра́, и я́ коже сокро́ вища испыта́ еши ю: Тогда́ уразуме́ еши страх Госпо́ день, и позна́ ние Бо́ жие обря́ щеши. Я́ ко Госпо́ дь дае́ т прему́ дрость, и от лица́ Его́ позна́ ние и ра́ зум. И сокро́ виществует исправля́ ющим спасе́ ние, защища́ ет же ше́ ствие их, е́ же сохрани́ ти пути́ оправда́ ний: и путь благогове́ инствующих Его́ сохрани́ т. Тогда́ уразуме́ еши пра́ вду и суд, и испра́ виши вся стези́ благи́ я. А́ ще бо прии́ дет прему́ дрость в твою́ мысль, чу́ вство же твое́ й ду́ ши добро́ бы́ ти возмни́ тся: Сове́ т добр сохрани́ т тя, помышле́ ние же преподо́ бное соблюде́ т тя: Да изба́ вит тя от пути́ зла́ го, и от му́ жа глаго́ люща ничто́ же ве́ рно. О оста́ вившии пути́ пра́ выя, е́ же ходи́ ти в путе́ х тьмы! О веселя́ щиися о злых, и ра́ дующиися о развраще́ нии злем! И́ хже стези́ стро́ потни, и кри́ ва тече́ ния их: е́ же дале́ че тя сотвори́ ти от пути́ пра́ ваго, И чу́ жда от пра́ веднаго ра́ зума. Сы́ не, да тя не пости́ гнет сове́ т злый, оставля́ ющий уче́ ние ю́ ности, и заве́ та Боже́ ственнаго забы́ вший. Поста́ ви бо при сме́ рти дом свой, и при а́ де с земны́ ми дея́ ния своя́. Вси ходя́ щии по нему́ не возвратя́ тся, ниже́ пости́ гнут стезь пра́ вых: ни бо дости́ гнут лет жи́ зни. А́ ще бо бы́ ша ходи́ ли в стези́ благи́ я, обрели́ у́ бо бы́ ша стези́ пра́ вы гла́ дки: бла́ зи бу́ дут жи́ тели на земли́, незло́ бивии же оста́ нут на ней. Я́ ко пра́ вии вселя́ тся на земли́, и преподо́ бнии оста́ нут на ней. Путие́ нечести́ вых от земли́ поги́ бнут, пребеззако́ ннии же изри́ нутся от нея́.

И по исполнении паремий, глаголет священник: Мир ти: И диакон: Прему́ дрость. Чтец: Да испра́ вится моли́ тва моя́: Тогда праваго и леваго клиросов, и предстоящий народ, обе страны во всей церкви стоят на коленах молящеся. И по пении чтеца, первый лик поет тожде: Да испра́ вится моли́ тва моя́: И чтец, и другая страна лика, и предстоящий народ, стоят на коленах, дондеже пропоют. Таже чтец поет 1 стих: Го́ споди воззва́ х к Тебе́, услы́ ши мя: И по пропетии стиха, поет вторый лик: Да испра́ вится моли́ тва моя́: Тогда чтец, и первый лик, и тоя страны предстоящий народ, припадают на колена. Таже чтец поет вторый стих: Положи Го́ споди хранение: И первый лик паки поет: Да испра́ вится моли́ тва моя́: И чтец, и вторый лик, и предстоящий народ паки приклоняют колена. И паки чтец поет третий стих: Не уклони́ се́ рдце мое́: И вторый лик поет: Да испра́ вится моли́ тва моя́: И приклоняет колена чтец, и первый лик, и народ. И паки чтец поет: Да испра́ вится моли́ тва моя́, я́ ко кади́ ло пред Тобо́ ю: И тогда оба лика, и в церкви предстоящий весь народ, припадают на колена, и стоят, дондеже чтец поет, и воставше допевают на клиросе: Воздея́ ние руку́ мое́ ю же́ ртва вече́ рняя. И по исполнении творим поклоны 3.

Аще праздник Обретения честныя главы, или святых 40 мучеников, тогда по скончании, Да испра́ вится моли́ тва моя́: абие святым вратом отверзстым, поем прокимен, Апостол, Аллилу́ иа, Ева́ нгелие, и прочее по обычаю: Кроме же праздника, по Да испра́ вится: диакон ектению, и священник молитвы прилежныя. Мы же творим поклоны 3. И прочее бывает последование преждеосвященных, по чину якоже в служебниках изъявися.

Ведати подобает: яко по происхождении Святых Даров исполняему, Ны́ не си́ лы небе́ сныя: творим поклоны 3, непокровени суще.

Вестно же буди: яко егда Божественныя преносятся Тайны, вси людие поклонение богоподобное, и певцы ниц падше, Христу Богу в тайнах Сущему, творят: понеже совершенно предосвященны суть.

Киноник: Вкуси́ те и ви́ дите, я́ ко благ Госпо́ дь. Аллилу́ иа, трижды. По отверзении же врат, речет диакон: Со стра́ хом Бо́ жиим, и ве́ рою приступи́ те. Мы же поклон един: И поем, Благословлю́ Го́ спода на вся́ кое вре́ мя, хвала́ Его́ во усте́ х мои́ х: Аллилу́ иа, трижды. По возглашении же от иерея, Всегда́, ны́ не и при́ сно: Лик: Да испо́ лнятся уста́ на́ ша: Аллилу́ иа, трижды. По заамвонной же молитве: Бу́ ди и́ мя Госпо́ дне: И метания три. Благословлю́ Го́ спода на вся́ кое вре́ мя: И подается нам антидор. И совершенный отпуст.

Сие последование бывает во всю Четыредесятницу, преждесвященней сущей. А идеже несть преждесвященныя, поются на Вечерни стихиры на 6: подобен в Триоди, и в Минеи. Сла́ ва, и ны́ не, Богородичен, по гласу Минеи. На стиховне, в Триоди самогласен дне дважды и мученичен, иже есть на Го́ споди воззва́ х: Сла́ ва, и ны́ не, Богородичен, тогоже гласа. И обычное кончание. Входяще же в трапезу, ядим сухоядение, пием и сок с медом. В четверток же тоя седмицы трапезы не представляем, но бываем постящеся даже до пятка: тогда бо ядим входяще в трапезу.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...