Список рекомендуемых Интернет-сайтов
Список рекомендуемых Интернет-сайтов для самостоятельной работы студентов 1. Английские переводные словари http: //www. multilex. ru/ http: //lingvo. yandex. ru/en http: //www. languages-study. com/english-dictionary. htm http: //multitran. ru/ http: //rambler. ru/dict/ 2. Английский язык. Грамматика. http: //www. study. ru/support/handbook/ http: //www. mystudv. ru/ http: //linguistic. ru/ 3. Английский язык. Фонетика http: //www. alleng. ru/english/phn. htm 4. Тесты он-лайн для изучающих английский язык. http: //www. linguist. ru/test/eng/test. html http: //www. languages-study. com/english-tests. html 5. Порталы для изучения английского языка. http: //www. englishlanguage. ru/ http: //www. study. ru/ http: //www. englishouse. ru/ http: //www. native-english. ru/ http: //www. linguist. ru/ 6. Бесплатный он-лайн курс английского языка. http: //www. englspace. com/online/ 7. Бесплатные он-лайн энциклопедии. http: //en. wikipedia. org/wiki/ http: //encarta. msn. com/ 8. Новости зарубежных СМИ. http: //www. alleng. ru/english/news. htm http: //www. britannia. com/panorama/news/ 9. Журналы для изучающих английский язык. http: //www. english4u. com. ua http: //www. coolenglish. co. uk/exercise. htm 10. Упражнения для изучающих английский язык http: //www. english. ru/exercises. html
Контрольная работа № 4 Контрольная работа № 4 выполняется студентами на четвертом курсе обучения. Данная работа составлена в соответствии с профессиональным модулем. Для того, чтобы правильно ее выполнить, необходимо усвоить следующие разделы курса: 1. Основные грамматические явления, характерные для профессиональной речи. 2. Инфинитив и его формы. 3. Герундий. 4. Причастие. 5. Повторение изученных грамматических конструкций.
ВАРИАНТ 1
Задание 1. Перепишите предложения и переведите их, принимая во внимание различные функции слов it, that, one.
1. It is known that the conductivity of all pure metals varies with temperature. 2. It is the electric field that accelerates the electrons in the direction of the anode.
3. One should take into consideration all the factors given below. Задание 2. Перепишите следующие предложения и переведите их, учитывая особенности перевода на русский язык определений, выраженных именами существительными. 1. Copper wire conductors have a very low resistance. 2. Paper capacitors are commonly used in radio. Задание 3. Перепишите предложения, определите в каждом из них глагол-сказуемое, его видовременную форму и залог. Переведите предложения на русский язык. 1. The students will take an active part in the preparation for the conference. 2. Many problems of communication will be discussed at our conference. Задание 4. Перепишите предложения, подчеркните причастие, определите его форму, функцию и переведите предложения на русский язык.
1. Light falling on some metals will cause emission of electrons. 2. The active electric circuit is the circuit containing one or more sources of power. Задание 5. Перепишите предложения, подчеркните герундий, определите его функцию и переведите предложения на русский язык. 1. The thermionic emission is obtained by heating a cathode electrically. 2. There are several ways of getting electrons. Задание 6. Перепишите предложения, определите, является ли инфинитив подлежащим или обстоятельством цели, переведите предложения на русский язык.
1. To understand the properties of electrons required much experimental work. 2. To understand the properties of electrons the students carried out a laboratory work. Задание 7. Прочтите и устно переведите текст, затем перепишите и письменно переведите 1 и 4-й абзацы текста. A. S. Popov – Inventor of Radio 1. Radio of the greatest achievements of man. It has changed our everyday life. Priority in the invention of radio belongs to the Russian scientist Popov. 2. A. S. Popov was born on the 4th of March 1859 in a mining village1 in the Ural mountains. He was a very inquisitive boy and all who knew Popov from childhood were impressed by his thirst for knowledge2, great interest in natural science especially in electricity, and talent for creating and building. 3. Before entering the department of physics of the University Popov completed the course of study first in a theological school3 and then in the Perm seminary4. 4. In 1877 he went to St. Petersburg University and after graduating in 1882 became an assistant in the physics laboratory. Later, he joined the staff of the Mining School5 for Navy6 Officers in Kronstadt, subsequently becoming the head of the physics department. There he had a well equipped laboratory and could perform a lot of 7 experiments with a device for receiving electromagnetic waves. The result of his work was coherer. This apparatus was demonstrated at a meeting of the St. Petersburg Physical and Chemical Society on the 7th of May, 1895. This day is celebrated now as Day of Radio.
5. Popov was constantly improving his system; the first radio message was sent over a distance as short as 250 meters, but only a year and a half later radiograms could be transmitted over several kilometers. In 1901, using Popov’s station, radio contact was established over distance of 50 kilometers. 6. In the same year Popov returned to St. Petersburg as a professor at the Electrical Engineering Institute, of which he was appointed a director in 1905. 7. On December 31, 1905 Popov died at the age of 47. Пояснения к тексту: 1. mining village – рудник 2. thirst for knowledge – жажда знаний 3. theological school – духовное училище 4. Perm seminary – Пермская семинария 5. Mining School – минная школа 6. Navy – Военно-морской флот 7. a lot of – много Задание 8. Выпишите из текста предложения, содержащие наиболее полный ответ на поставленный вопрос.
What was the longest distance for the radio signal transmission at the beginning of our century?
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|