Advertising as a Career in the USA
Advertising is any paid form of nonpersonal presentation and promotion of products, services, or ideas by an identifiable individual or organization. It flourishes mainly in free-market, profit-oriented countries. It is one of the most important factors in accelerating the distribution of products and helping to raise the standard of living- Advertising cannot turn a poor product or service into a good one, but what it can do - and does - is to create awareness about both old and new products and services. So the three main objectives of advertising are: (1) to produce knowledge about the product or service; (2) to create preference for it; and (3) to stimulate thought and action about it. Careers in advertising may involve working for advertisers, media, advertising agencies, or suppliers and special services. In the opinion of American specialists, at most only 35 colleges and universities in the USA have effective courses in advertising education. Fewer than 10 offer any truly significant amount of graduate work in advertising. However, advertising draws people from a variety of educational backgrounds. Advertising. Most companies that advertise extensively have advertising managers, or brand managers. Since these people help to coordinate the company's advertising program and with the company's advertising agency, they must have aptitudes for both advertising and management. Media. All media uses salesmen to sell advertising space or broadcasting time. Media salesmen must be knowledgeable about business and skilled in salesmanship. Advertising Agencies. A variety of specialists are required in an advertising agency because it develops advertising programs, prepares advertisements, and places them in the media. Those interested in advertising research and fact gathering should know both statistics and consumer psychology. Competence in media planning and evaluation is essential for a career in media. The media buyer must identify and determine the most effective media in which to expose the advertising message, and purchase space or time in these media. Copywriting requires creative writings skill and the ability to visualize ideas. The copywriter is a developer of advertising ideas and message. Layout, typography, and visualization are essential for those in art, both for print advertising and for television commercials. Print-production specialists must know about printing, photoengraving, and typography. Experience in "show business", dramatics, photography, music, play writing, and allied fields are excellent backgrounds for the television producer. Also, every agency needs the account executive to be a mediator between an advertiser and an agency who should have background in accounting and managerian skills.
Supplies and Special Services. Positions similar to some of those already described are offered by the following services that support advertising: marketing research organizations, television and radio producer, film producers, art studios, photographers, producers of display materials, typographers, photoengravers, and product and package designers.
Job Prospects. More than 0.1% of the U.S. population work in advertising, but their numbers are expected to grow rapidly Opportunities for rapid advancement are generally greater in advertising than in most other industries How rapidly я person moves up in responsibilities and pay is based largely on his own efforts, more than on age or length of employment. For women, Opportunities in advertising - at least in advertising agencies and in retailing - tend to be greater than in most other business enterprises. In general the rate of pay is comparable to than of business executives and professional men, such as physicians and lawyers in the same community. Реклама как карьера в США
Реклама представляет собой любую оплачиваемую форму представления и продвижения продукции, услуг или идей каким-либо конкретным человеком или организацией. Она процветает в основном в странах со свободной экономикой, ориентированной на получение прибыли. Это один из главных факторов ускорения сбыта товаров, способствующий подъему жизненного уровня. Реклама не может превратить плохой товар или услугу в хороший. Однако то, что она может сделать - и делает - это сообщает о старых и новых товарах и услугах. Поэтому три основные задачи рекламы -это (1) дать информацию о товаре или услуге; (2) создать для них приоритет: (3) стимулировать мысли и действия потребителя на них приобретение. Работа в рекламе включает выполнение заказов рекламодателей, работу в средствах массовой информации, рекламных агентствах, снабжения или особых видах обслуживания. По мнению американских специалистов, эффективные образовательные программы в области рекламы имеют только 35 колледжей и университетов США, и менее 10 из них могут предложить после окончания действительно солидную работу. Однако в рекламе могут работать и работают люди самых различных специальностей. Рекламодатели. В большинстве фирм, активно занимающихся рекламой, есть менеджеры по рекламе, или брэнд-менеджеры. Так как эти люди помогают координировать рекламную программу фирмы с ее торговой программой, а также с программой рекламного агентства этой фирмы, они должны обладать навыками как рекламного агентства. так и менеджера.
Средства массовой информации. Всем средствам массовой информации нужны агенты для продажи рекламного пространства в газете или эфирного времени. Эти люди должны обладать определенными познаниями в бизнесе и навыками торгового работника Рекламные агентства. Рекламному агентству требуются самые различные специалисты, так как оно разрабатывает рекламные программы, готовит рекламу и размещает её в средствах массовой информации Люди: занятые рекламными исследованиями и сбором фактов, должны знать статистику и психологию потребителя. Для работы в средствах массовой информации должен уметь планировать и проводить сравнительную оценку того или иного средства. Покупатель средств массовой информации должен уметь идентифицировать и определить наиболее эффективное из них для размещения рекламных сообщений и покупки места или времени. Подготовка текстов рекламы требует творческих писательских навыков и способности визуализировать идеи. Такой специалист является разработчиком рекламных идей и сообщений. Знание вёрстки, типографии и основ визуализации необходимы тем, кто занимается печатной рекламой и подготовкой коммерческих программ на телевидении. Специалисты по печатной продукции должны знать основы печати, уметь делать фотоклише и выполнять типографические работы. Опыты работы в «шоу-бизнесе» и смежных областях актёрское мастерство, фотография, музыка, драматургия были бы неоценимым подспорьем для телевизионного продюсера Кроме того, любому агентству необходимы финансовые работники с бухгалтерским образованием и навыками менеджера как посредники между рекламодателем и агентством. Снабжение и особые виды обслуживания. Другие виды деятельности, близкие к рекламе (организация маркетинговых исследований, производство теле- и радиопередач, фильмов, студии искусств, фотография, производство фотоклише материалов со шрифтовыми выделениями, типография, дизайн товаров и упаковки) также предполагают наличие подобных должностей. Перспективы для работы. Более 0,1% населения США занято в рекламе, и ожидается, что их число будет быстро расти Возможности для быстрого служебного роста в рекламе обычно выше, чем в большинстве других отраслей промышленности. Быстрота продвижения по служебной лестнице зависит здесь в основном от собственных усилий человека, а не от возраста и стажа работы. Часто женщины делают себе карьеру в рекламе (по крайней мере, в агентствах и розничной торговле) быстрее, чем в сферах делового предпринимательства.
В целом ставки оплаты в рекламе сравнимы со ставками ответственных работников в бизнесе, а также специалистов, как, например, врачей и юристов, работающих в одном и том же обществе.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|