Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Каковы были здания в древнем Египте, построенном из?




В стране простые люди жили в простых одноэтажных домах, которые не отличались очень от грязи и каменных хижин более раннего возраста.

Богатые люди в стране, с другой стороны, построили огромные касты (замки) с массивными стенами и узкими окнами. Эти замки были построены не только как жилье, но также и противостоять вражескому нападению и быть сильными основаниями во время войны. Самые ранние здания которого что-либо известно, таковые из древнего Египта. Они были построены из кирпичей, высушенных на солнце. Некоторые из них были, строят вокруг внутреннего двора или сада с комнатами, открывающимися в это.

Как свет входил в ранние английские здания?

У греческих зданий, также, был внутренний двор в середине, и вокруг их внутреннего двора управлял покрытой прогулкой (аллея), ее потолок, поддержанный столбами. Были специальные женские четверти, обычно наверху на втором ярусе.

В Риме кирпичи использовались для строительства, и здания часто заканчивались с пластырем по кирпичам на и внутри и снаружи стен. Центр семейной жизни был внутренним двором сада, окруженным колонками и с комнатами, открывающимися в это.

Самые ранние здания в Великобритании были круглыми, построены из леса или плетеной работы корзины (плетение из прутьев) намазанный законченный глиной. В центре дома был очаг (очаг), и свет вошел через отверстие в крыше выше этого и через дверь, потому что не было никаких окон.

 

Text_7D IMPRESSIONS OF MODERN ARCHITECTURE

(A LETTER FROM ENGLAND)

 

1.You ask what I think of modern architecture. I don’t know very much about modern architecture in Europe, but styles are probably similar in most countries today. I think is because now architects have no opportunities they had in the past. They are seldom asked to design buildings like wonderful churches and cathedrals of the Middle Ages. Architect today have to design schools, hospitals and huge blocks of flats and offices. If they are asked to make plans for houses, these are usually all alike or nearly alike.

2. Boxes – that’s what a good deal of modern architecture reminds me of. The blocks of flats in our big towns are huge boxes, whether the fronts and sides are square or oblong. A man who lives in one of these boxes works in another big box, high up in the air. If he falls ill, he goes to another big box called a hospital.

3. Architects have done some very good work in designing new schools. Many of these are prefabricated, which means that as much of the building work as possible is done not on the building site, but in factories where mass production methods can be used. The part are taken to a site and put together there. Children who attend the best of these new schools are very happy. Their classrooms are light and big, and they have a fine large assembly hall. The children have dinner at school, and there is a dining-hall completed with modern kitchen.

4. I began this letter by saying that many modern buildings, especially the blocks of flats and business offices, were like big boxes. They do look like boxes from the outside, but when we go inside, we find them very well planned for their purposes. An architect today has to be an engineer too. The best modern buildings help us to live and work in comfort. They save plenty of unnecessary work. There is central heating, for example, instead of the dusty open fires we used to have, with coal to be carried up long stairs and ashes to be carried down.

5. I have given my opinion on what I have seen in England. I know a lot of interesting work of Le Corbusier in France and I’d like to see what American architects are doing now. You may know the work of the American architect Frank Lloyd Wright. He designed the Imperial Hotel in Tokyo. It was designed to resist earthquakes and it proved so strong that it did. It was one of the few buildings in Tokyo that did not fall in the terrible earthquake of 1923.

Text_7D ВПЕЧАТЛЕНИЯ ОТ СОВРЕМЕННОЙ АРХИТЕКТУРЫ

(ПИСЬМО ИЗ АНГЛИИ)

 

1. Вы спрашиваете, что я думаю о современной архитектуре. Я не знаю очень о современной архитектуре в Европе, но стили, вероятно, подобны в большинстве стран сегодня. Я думаю, то, потому что теперь у архитекторов нет никаких возможностей, которые они имели в прошлом. Их редко просят спроектировать здания как замечательные церкви и соборы Средневековья. Архитектор сегодня имеет в школы дизайна, больницы и огромные многоквартирные дома и офисы. Если их просят планировать для зданий, они обычно - все подобно или почти подобно.

2. Коробки – это - то, о чем много современной архитектуры напоминает мне. Многоквартирные дома в наших больших городах - огромные коробки, являются ли фронты и стороны квадратными или продолговатыми. Человек, который живет в одной из этих работ коробок в другой большой коробке, высоко в воздухе. Если он заболел, он идет в другую большую коробку, названную больницей.

3. Архитекторы сделали некоторую очень хорошую работу в проектировании новых школ. Многие из них готовы, что означает, что такая большая строительная работа насколько возможно сделана не на стройплощадке, а на фабриках, где методы массового производства могут использоваться. Участие принято к месту и соединено там. Дети, которые учатся в лучшей из этих новых школ, очень счастливы. Их классные комнаты являются легкими и большими, и у них есть прекрасный большой актовый зал. Дети обедают в школе, и есть столовая, законченная с современной кухней.

4. Я начал это письмо, говоря, что много современных зданий, особенно многоквартирные дома и офисы, походили на большие коробки. Они действительно похожи на коробки от внешней стороны, но когда мы идем внутри, мы находим их очень хорошо запланированными в их целях. Архитектор сегодня должен быть инженером также. Лучшие современные здания помогают нам жить и работать в комфорте. Они экономят много ненужной работы. Есть центральное отопление, например, вместо пыльных открытых огней, которые мы имели обыкновение иметь с углем, который будут нести длинная лестница и пепел, который будут нести вниз.

5. Я дал свое мнение о том, что я видел в Англии. Я знаю большую интересную работу Ле Корбюзье во Франции, и я хотел бы видеть то, что американские архитекторы делают теперь. Вы можете знать работу американского архитектора Франка Ллойда Райта. Он проектировал отель Imperial в Токио. Это было разработано, чтобы сопротивляться землетрясениям, и это оказалось настолько сильным, что это сделало. Это было одно из немногих зданий в Токио, который не падал в ужасном землетрясении 1923.


 

Text_8A The HISTORY OF LAND TRANSPORT

Introduction

1.The word transport means to carry people or goods from place to place. It is also used for the vehicles that carry people or goods – for example, motor transport includes buses, lorries, motor coaches and motor cars. The American word for the same thing is transportation, and the remark “transportation is civilization” was made by an American, the motor-car manufacturer Henry Ford.

The history of transport is divided into two stages. The first stage is that in which all forms of transport depended directly on the power of men or animals or natural forces such as winds and current. The second stage began with the development of the steam engine, which was followed by the electric motor and the internal combustion engine as the main sources of power for transport.

Porters and Pack Animals

2.The most ancient people were probably wanderers. They did not live in settled homes because they did not know how to till the soil. As they moved from place to place they had to carry their goods themselves. The porters were usually the women, probably because the men had to be ready to beat off attacks by wild beasts or enemies. Even now, to carry the household goods is the job of women in backward wandering tribes.

The next step was the use of pack animals for carrying goods. The kind of animal used varied in different places, but the general idea was the same – the bundles or baskets were carried by the animals on their backs. The dogs, although too small to carry much, was probably one of the first transport animals used because it is so easily trained. Dogs are still to be trained for dragging sledges in the Arctic because of their light weight.

3.The next advance in land transport came with the invention of the wheel. The wheel at once led to the development of two-wheeled carts and four-wheeled wagons and carriages, but before these could be used for carrying goods over long distances, a system of roads was necessary. These roads had to be wide enough to take a cart and paved, for unless their surface was paved the wheels sank in and the cart stuck. In Britain, and also over much Europe, the first long-distance paved roads were made by the Romans, chiefly so that troops could be marched without delay from place to place. The roads made it possible to use wheeled traffic. However, when the Roman Empire collapsed, the roads gradually got into a very bad state.

4.There were two problems to be solved – first, how to make good roads, and, second, to decide who was to pay for them. In Great Britain these problems were solved in the 18th century. Stretches of roads were handed over to groups called trusts. The trusts borrowed money for repairing and improving the roads, paying it back from the sums they collected from road users. This method of paying for new roads and bridges is still used, especially in the United States.

Then it became possible to travel rather comfortably by coaches. In cities like London, rich people had their own carriages, while poor people went on horseback or walked. Then appeared carriages that could be hired for short distances. They correspond to the modern taxis. The word is short for taxi cab which in turn comes from the words taximeter and cabriolet. A cabriolet is a light two-wheeled carriage introduced from France in the 19th century. The taximeter is a mechanical device connected with the wheels which, by measuring the distance travelled, snows the fare due at any moment. It is also controlled by a clock so that waiting time too is charged for.

 

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...