Задача 5. International organizations
Стр 1 из 3Следующая ⇒ Задача 1. The importance of advertising and promotion.
Вопрос 1.1. Определите, является ли утверждение: Promotion is a vital element of a business at any time. • Истинным • Ложным • В тексте нет информации
Вопрос 1.2. Определите, является ли утверждение: A company should cut back on advertising when business drops off. a. Ложным • b. Истинным c. В тексте нет информации
Вопрос 1.3. Определите, является ли утверждение: Advertising will increase company’s profit. • В тексте нет информации • Ложным • Истинным
Вопрос 1.4. Укажите, какому из абзацев текста (1,2,3,4) соответствует следующая идея: Any business should always be engaged in promotion. • 3 • 1 • 4 • 2
Вопрос 1.5. Укажите, какому из абзацев текста (1,2,3,4) соответствует следующая идея: The way the promotion cycle is organized. • 2 • 1 • 4 • 3
Вопрос 1.6. Ответьте на вопрос Why should companies never stop promotion? • It will guarantee them the place in the market. • It will bring them profit. • It will help them to become stronger. • It will help them to fight with competitors.
Вопрос 1.7. Определите основную идею текста. • Promotion and advertising is an essential element of any business. • When the economy is shrinking there should be no advertising. • Promotion has a six-week cycle. • If you have a good business there is no need to promote it.
Задача 2. What Every Manufacturer Needs: A Market Assessment
Вопрос 2.1. Определите, является ли утверждение Manufacturers must keep up-to-date with the market situation. • Истинным • Ложным • В тексте нет информации
Вопрос 2.2. Определите, является ли утверждение Manufacturers Resource Center, a business organization created to help small and midsize producers flourish, recommends an independent market assessment. • Ложным • Истинным • В тексте нет информации
Вопрос 2.3. Определите, является ли утверждение The consultants undertake polling in order to provide the manufacturers with the information concerning the customers’ opinions, needs and interests. • В тексте нет информации • Ложным • Истинным
Вопрос 2.4. Укажите, какой части текста (1,2,3,4) соответствует следующая информация:
There should be made an increased emphasis on the importance of the customer and meeting the customer’s needs. • 1 • 2 • 3 • 4
Вопрос 2.5. Укажите, какой части текста (1,2,3,4) соответствует следующая информация: MRC is associated with one of the Higher Educational Institutions in Pennsylvania. • 1 • 2 • 3 • 4
Вопрос 2.6. Ответьте на вопрос What is the aim of MRC? • To help the manufacturers to split profits • To provide the Government with the information on financial affairs of the small and midsize businesses • To test a new horizontal approach to assessment • To help the manufacturers discover new opportunities, in new markets, sales distribution, and existing or new product lines
?????Вопрос 2.7. Определите основную идею текста • In this fast changing world it is not sufficient to produce a product and wait for the customer to come and buy it. • There are four basic issues of the marketing research • Every manufacturer must understand the importance of making assessments • The MRC consultants undertake new projects. Задача 3. BUILDING A BRAND
Вопрос 3.1. Определите, является ли утверждение If we can immediately define the product according to the logo, slogan or design, then the branding is successful. • Истинным • Ложным • В тексте нет информации
Вопрос 3.2. Определите, является ли утверждение When a brand is widely known it has “brand recognition” and “brand equity”, which is its financial value. • Истинным • Ложным • В тексте нет информации
Вопрос 3.3. Определите, является ли утверждение Packaging is not so important for communicating brand identity if compared with a logo or slogan. • Истинным • Ложным • В тексте нет информации
Вопрос 3.4. Укажите, какой части текста (1, 2, 3, 4) соответствует следующая информация: The role of packaging is of great importance when creating a brand name. • 1 • 2 • 3 • 4
Вопрос 3.5. Укажите, какой части текста (1, 2, 3, 4) соответствует следующая информация: There is a great competition between different brands. • 1 • 2 • 3 • 4
Вопрос 3.6. Ответьте на вопрос: What is the product usually associated with? • packaging and advertisement • quality, reliability and performance • a manufacturer • a consumer
Вопрос 3.7. Определите основную идею текста: • Nowadays an illegal trade in pirated copies of branded goods is increasing rapidly. • Different sorts of branding and the best way to brand. • Marketing strategy and advertisement of products. • The most successful brand names.
Задача 4. The magic of the merger Вопрос 4.1. Определите, является ли утверждение: Changes in the global economic trends are the only factor behind the increase in mergers and acquisitions. • истинным • ложным • в тексте нет информации
Вопрос 4.2. Определите, является ли утверждение: The biggest bank and the largest oil company were created as a result of merger. • истинным • ложным • в тексте нет информации
Вопрос 4.3. Определите, является ли утверждение: The merger of Zeneca and Astra gave birth to a new product. • истинным • ложным • в тексте нет информации
Вопрос 4.4. Укажите, какой части текста(1,2,3,4) соответствует следующая информация Global trends have strong effect on mergers and acquisitions. • 1 • 2 • 3 • 4
Вопрос 4.5. Укажите, какой части текста (1,2,3,4)соответствует следующая информация The company may merge with another one to increase its product range. • 1 • 2 • 3 • 4
Вопрос 4.6. Ответьте на вопрос: What is the potential destabilizing effect of a merger? • Bad performance of the stock market. • Decreased competitiveness. • Economy of scale. • Problems with corporate and national cultures and redundancies.
Вопрос 4.7. Определите основную идею текста • In most cases mergers and takeovers are initiated by changes inside the company. • The largest takeovers and mergers of the 20th century. • Mergers and takeovers are contradictory phenomena with their pros and cons. • Mergers and takeovers are the result of global economic trends, political change or technological innovation.
Задача 5. International organizations
Вопрос 5.1. Определите, является ли утверждение: The operations of multinationals always cause great economic positive effects. • Ложным • В тексте нет информации • Истинным
Вопрос 5.2. Определите, является ли утверждение: In addition to being members of world organizations, some countries have joined together regionally to abolish trade restrictions and also barriers on movements of labor and capital. • В тексте нет информации • Ложным • Истинным
Вопрос 5.3. Определите, является ли утверждение: “Multinationals” is a kind of international business organizations which activities are carried out in many countries. • Истинным • В тексте нет информации • Ложным
Вопрос 5.4. Укажите, какой части текста (1,2,3,4) соответствует следующая информация Unstable and limited international trade was the reason of the International Monetary Fund creation. • 3 • 1 • 4 • 2
Вопрос 5.5. Укажите, какой части текста (1,2,3,4) соответствует следующая информация The aim of any multinational is to arrange its production, finance and commercial operations in an international way. • 2 • 3 • 1 • 4
Вопрос 5.6. Ответьте на вопрос: What was the object of the International Monetary Fund (IMF) creation? • to limit the commercial activity of some foreign countries; • to advise the ways in which the country should develop the agriculture and oil production;
• to achieve international economic stability, international monetary cooperation and stabilization of exchange rates; • to provide economic independence of countries with a bad history of industrial relations.
Вопрос 5.7. Определите основную идею текста: • The creation of the International Monetary Fund was the necessity after the Second World War. • The possibilities of borrowing from the IMF by its member countries. • Multinationals are created to have vast financial resources and are able to achieve the economies of large-scale production. • The role of multinationals in the economies of the countries and international economic stability.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|