Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Criteria for effective questioning




1. Clarity: do the learners immediately grasp not only what the question means, but also what kind of an answer is required?

2. Learning value: does the question stimulate thinking and responses that will contribute to further learning of the target material? Or is it irrelevant, unhelpful or merely time-filling?

3. Interest: do learners find the question interesting, challenging, stimulating?

4. Availability: can most of the members of the class try to answer it? Or only the more advanced, confident, knowledgeable? (Note that the mere addition of a few seconds' wait-time before accepting a response can make the question available to a significantly larger number of learners.)

5. Extension: does the question invite and encourage extended and/or varied answers?

6. Teacher reaction: are the learners sure that their responses will be related to with respect, that they will not be put down or ridiculed if they say something inappropriate?

• Критерии для эффективного допроса

1. Ясность: не учащиеся сразу понял не только то, что означает вопрос, но и то, какая ответа требуется?

2. Значение обучения: есть ли вопрос стимулировать мышление и ответов, которые будут способствовать дальнейшему изучению материала мишени? Или это не имеет значения, бесполезным или просто времени наполнения?

3. Проценты: сделать учащиеся найти вопрос интересный, бросая вызов, стимулируя?

4. Наличие: может большинство членов класса постараемся ответить на это? Или только более продвинутый, уверенный в себе, знающий? (Обратите внимание, что простое дополнение времени ожидания несколько секунд ", прежде чем принять ответ может сделать вопрос доступны в значительно большем количестве учащихся).

5. Расширение: есть ли пригласить вопрос и поощрять расширенные и / или разные ответы?

6. Реакция учителя: являются учащиеся уверены, что их ответы будут связаны с уважением, что они не будут сложить или высмеивали, если они говорят что-то неуместно?

· 6. Group-work organization

1. Presentation

The instructions that are given at the beginning are crucial if the students do not understand exactly what they have to do there will be time-wasting, confusion, lack of effective practice possible loss of control. Select tasks that are simple enough to describe easily; and in monolingual classes you may find it cost-effective to explain some or all in the students’ mother tongue. It is advisable to give the instructions before giving out materials or dividing the class into groups, and a preliminary rehearsal or 'dry run' (упражнение (в чем-л.); репетиция, прогон) of a sample of the activity with the full class can help to clarify things. Note, however that if your students have already done similar activities you will be able to shorten the process, giving only brief guidelines, it is mainly the first time of doing something with a class that such care needs to be invested in instructing.

Try to foresee what language will be needed, and have a preliminary quick review of appropriate grammar or vocabulary. Finally before giving the sign to start tell the class what the arrangements are for stopping: if there is a time limit, or a set signal for stopping, say what it is; if the groups simply stop when they have finished, then tell them what they will have to do next. It is wise to have a 'reserve' task planned to occupy members of groups who finish earlier than expected.

Process

Your job during the activity is to go from group to group, monitor, and either contribute or keep out of the way - whichever is likely to be more helpful. If you do decide to intervene, your contribution may take the form of:

- providing general approval and support;

- helping students who are having difficulty;

- keeping the students using the target language (in many cases your mere presence will ensure this!);

- tactfully regulating participation in a discussion where you find some students are over-dominant and others silent.

3. Ending

If you have set a time limit, then this will help you draw the activity to a close at a certain point. In principle, try to finish the activity while the students are still enjoying it and interested, or only just beginning to flag (ослабевать, уменьшаться (об интересе, энтузиазме и т.п.).

4. Feedback

A feedback session usually takes place in the context of full-class interaction after the end of the group work. Feedback on the task may take many forms: giving the right solution, if there is one; listening to and evaluating suggestions; pooling ideas on the board; displaying materials the groups have produced; and so on. Your main objective here is to express appreciation of the effort that has been invested and its results. Feedback on language may be integrated into this discussion of the task, or provide the focus of a separate class session later.

 

 

6.Group-work organization

1. Presentation

The instructions that are given at the beginning are crucial if the students do not understand exactly what they have to do there will be time-wasting, confusion, lack of effective practice possible loss of control. Select tasks that are simple enough to describe easily; and in monolingual classes you may find it cost-effective to explain some or all in the students’ mother tongue. It is advisable to give the instructions before giving out materials or dividing the class into groups, and a preliminary rehearsal or 'dry run' (упражнение (в чем-л.); репетиция, прогон) of a sample of the activity with the full class can help to clarify things. Note, however that if your students have already done similar activities you will be able to shorten the process, giving only brief guidelines, it is mainly the first time of doing something with a class that such care needs to be invested in instructing.

Try to foresee what language will be needed, and have a preliminary quick review of appropriate grammar or vocabulary. Finally before giving the sign to start tell the class what the arrangements are for stopping: if there is a time limit, or a set signal for stopping, say what it is; if the groups simply stop when they have finished, then tell them what they will have to do next. It is wise to have a 'reserve' task planned to occupy members of groups who finish earlier than expected.

Process

Your job during the activity is to go from group to group, monitor, and either contribute or keep out of the way - whichever is likely to be more helpful. If you do decide to intervene, your contribution may take the form of:

- providing general approval and support;

- helping students who are having difficulty;

- keeping the students using the target language (in many cases your mere presence will ensure this!);

- tactfully regulating participation in a discussion where you find some students are over-dominant and others silent.

3. Ending

If you have set a time limit, then this will help you draw the activity to a close at a certain point. In principle, try to finish the activity while the students are still enjoying it and interested, or only just beginning to flag (ослабевать, уменьшаться (об интересе, энтузиазме и т.п.).

4. Feedback

A feedback session usually takes place in the context of full-class interaction after the end of the group work. Feedback on the task may take many forms: giving the right solution, if there is one; listening to and evaluating suggestions; pooling ideas on the board; displaying materials the groups have produced; and so on. Your main objective here is to express appreciation of the effort that has been invested and its results. Feedback on language may be integrated into this discussion of the task, or provide the focus of a separate class session later.

• организация групповой работы

1. Презентация

Инструкции, которые приведены в начале имеют решающее значение, если студенты не понимают, что именно они должны сделать там будет тратить свое время, спутанность сознания, отсутствие эффективной практики возможной потере контроля. Выберите задачи, которые достаточно просты, чтобы описать легко; и в одноязычных классах вы можете найти его экономически эффективным, чтобы объяснить некоторые или все на родном языке учащихся. Желательно давать указания, прежде чем передавать материалы или деления класса на группы, и предварительный репетиция или «сухого хода» (упражнение (в чем-л);. Репетиция, прогон) образца своей деятельности с полной класс может помочь прояснить вещи. Заметим, однако, что если ваши студенты уже делал подобные действия, которые Вы сможете сократить процесс, давая лишь краткие рекомендации, это в основном первый раз сделать что-то с классом, который нуждается в такой уход будет инвестировано в инструктаж.

Попробуйте предугадать, что язык будет нужно, и есть предварительная краткий обзор соответствующей грамматики или лексики. Наконец, прежде чем дать знак, чтобы начать рассказать классу, что аранжировки для остановки: если есть ограничения по времени, или набор сигналов для остановки, говорить то, что он есть; если группы просто остановиться, когда они закончили, то скажите им, что они будут делать дальше. Это полезно иметь "резерв" задача планируется занять членов группы, которые закончат раньше, чем ожидалось.

2. Процесс

Ваша задача в процессе деятельности является, чтобы перейти от одной группы к другой, контролировать, и либо вносить или держаться подальше от пути - в зависимости от того, вероятно, будет более полезным. Если вы решили вмешаться, ваш вклад может принимать форму:

- Обеспечение общее одобрение и поддержку;

- Помочь учащимся, которые испытывают трудности;

- Ведение студентов, используя целевой язык; (во многих случаях ваш простое присутствие будет гарантировать это!)

- Тактично регулирования участия в дискуссии, где вы найдете некоторые студенты над доминирующими и других молчали.

3. Окончание

Если вы установили лимит времени, то это поможет вам сделать деятельность к концу в некоторой точке. В принципе, попытаться закончить деятельность в то время как студенты все еще наслаждаясь его и интересно, или только начинают флаг (ослабевать, уменьшаться (об интересе, энтузиазме и т.п.).

4. Обратная связь

Сеанс обратной связи, как правило, имеет место в контексте взаимодействия полного класса после окончания работы в группах. Отзывы о задаче может принимать различные формы: предоставление правильное решение, если есть один; слушать и оценки предложений; объединение идей на доске; рекламных материалов группы произвели; и так далее. Ваша главная цель здесь заключается в выражении оценку тем усилиям, который были вложены и его результаты. Отзывы о языке может быть интегрирован в обсуждении задачи, или предоставить фокус отдельной сессии класса позже.

 

7. The teacher faces the following problems in teaching pupils pronunciation.

  1. The problem of discrimination: identifying the differences between phonemes which are not distinguished or used in the Russian language and between falling, rising and level tones.
  2. The problem of articulation, i.e. learning to make the motor movements adequate to proper production of English sounds.
  3. The problem of intonation, i.e. learning to make right stresses, pauses and use appropriate patterns.
  4. The problem of integration, i.e. learning to assemble the phonemes and a connected discourse with the proper allophonic variations (members of a phoneme) i n t he, mont hs, har d ti mes.
  5. The problem of automaticy, i.e. making correct production so habitual that it does not need to be attended to in the process of speaking.
Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...