Task 2. Study the advertisement.
You are going to study abroad for three months and want to find a swimming pool you could attend. You’d like to get more information about this swimming pool. In 1.5 minutes you are to ask five questions to find out the following:
Задание C-5 базового уровня сложности - создание монологического тематического высказывания с опорой на вербальную ситуацию и фотографию (картинку).
Требования к выполнению задания С-5: 1. Строить монологическое высказывание в заданном объеме (12-15 предложений) в контексте коммуникативной задачи в различных стандартных ситуациях социально-бытовой, социально-культурной и социально-трудовой сфер общения. 2. Использовать элементы повествования, описания и рассуждения. 3. Полное завершенное монологическое высказывание должно быть логичным, содержать средства логической связи, содержать вступление и заключение. 4. Правильно употреблять языковые средства (лексические единицы, грамматические структуры, фонетическое оформление). 5. Объём высказавания-12-15 предложений. 5. Говорить в среднем темпе не более 2 минут.
Дополнительная схема оценивания этого задания:
При работе на уроках над выполнением этого задания, я, прежде всего, обращаю внимание на план высказывания, обеспечивая каждый пункт разговорным клише. Обратимся снова к вариантам, данным в открытом банке заданий.
Task 3. Imagine that while travelling during your holidays you took some photos. Choose one photo to present to your friend. You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes. You have to talk continuously. In your talk remember to speak about: - when you took the photo - what/who is in the photo - what is happening - why you took the photo - why you decided to show the picture to your friend
Следуя плану, придерживаемся следующего содержания. I. Введение. I’ve chosen photo number 3. II. Когда было сделано фото. I took this photo during my holidays/stay/visit… Before the trip… But… The weather… One day… III. Кто/что изображено на фото. In the photo you can see… They are… In the background…They are… In the foreground… IV. Что происходит на фото. He/she is …- ing They are …- ing
V. Почему автор сделал это фото. I decided to take/snap a full-length photo of him in order to memorize… VI. Почему автор решил показать это фото другу. I want to show the photo to my friend because he wanted to go to… It will be interesting for him to see… Besides, I think the photo is worth a thousand words.
И вот, что у нас получается в результате. Думаю, что ученикам необходимо предложить описание картинки и проанализировать на соответствие заданию. I’ve chosen photo number 1. I took this photo during my summer holidays which I spent with my family in Egypt at the cost of the Red sea. Before the trip I didn’t think that I would really like it because of the heat. But everything was great. The weather was nice, that’s why we spent a lot of time outdoors enjoying a lot of sunshine, swimming in the warm exotic sea and interesting activities. One day we went on a sea voyage on board the ship and took up diving. It`s an amazing world full of wonders! I took a lot of photos that day. And here is a photo taken under the sea surface. You can see a lot of wonderful exotic fish in this photo. They are swimming before the camera. I decided to snap photo of them in order to memorize this wonderful sight forever. You know the underwater world of the Red sea is so fantastic! In the background there are corals of different shapes and sizes. They are so amazing that make everybody wonder. I want to show the photo to my friend because he wanted to go to Egypt too, but unfortunately he couldn’t. It will be interesting for him to see the diversity of Red sea life. Besides, I think the photo is worth a thousand words.
Необходимо помнить, что это эпизод из жизни ученика, который связан с этой картинкой. Поэтому рассказ должен быто связным, описывая ход событий. Итак, пройдёмся по каждому пункту высказывания и предложим учащимся дополнительные клише для формирования высказывания части С-5.
I’ve chosen photo number... 1. I took this photo when I was travelling… -I was on holiday… -at the weekend… 2. In the photo you can see … People (relatives, friends, classmates…) age appearance clothes Objects size colour 3. He/she is …- ing. 4. I took this photo because I wanted… -to memorize one of the best days of my holidays -to show it to my parents who were not with me that day -to show proof that I indeed saw (the place or object) in person -to capture the exciting moment of /the remarkable scene of -to take a look at … whenever I want. I took this photo because… -I always take photos when I visit new places. -I like to shoot everything that interests me. -I like taking pictures of people who I am travelling with. -I like to take scenery pictures. 5. I’ve decided to show this photo to my friend because … • it is one of the best I took during my trip • It shows one of the most exciting moments of my trip • he/she has never seen … • I hope my photo will inspire him/her to… • unfortunately he/she couldn’t be with us on that day. • this photo seems to me quite eye-catching/enjoyable/positive and joyful. • he/she is also fond of taking pictures and I hope he/she will like this one. • I want to share my experience with him/her. I hope my friend will like the photo./I think the photo will be interesting for my friend.
Задание C-6 высокого уровня сложности - создание монологического тематического высказывания с элементами сопоставления и сравнения, с опорой на вербальную ситуацию и фотографию (сравнение двух фотографий).
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|