Часть четвертая, раздел, 9.
Стр 1 из 6Следующая ⇒ ЩИТ ВЕРЫ Или Ответы древняго благочестия любителей на вопросы, Придержащихся новодогматствующаго иерейства. [составлены в конце 18 века] ОГЛАВЛЕНИЕ Настоящия книги триста осмидесяти и дву ответов
Предисловие Увещение
Часть первая, раздел 1. Ответы: 1. О православней святоцерковной вере, яже есть крепкое и твердое разумение, со дерзновением в сердцы о Бозе и о вещех спасеных. 2. О исповедании веры христианския на дву вселенских соборех, и о дванадесяти артикулах, то есть [или] сложении веры православныя. 3. О вере христианской, иже есть правый и истинный закон, и в слове Божии утвержденный. 4. О святей соборней и апостольской церкви, в нюже веруем, кая под единым женихом Христом пребывает, а еретических же учений и действ чужда. 5. О святей церкви, кая за себе и за нас ответствует: и известно, яко и грехи кающихся при церкви, а не кроме церкве разрешени имут быти. 6. Яко воистину без святыя церкве спастися невозможно. 7. О яже во святем евангелии писанное и не писанное вся сия приемлем, и содержати усердствуем. 8. Яко имеем святую соборную и апостольскую церковь, яже есть не стены и покров, но правая учения и предания божественных правил, и святых собор, и святых апостол. 9. О святей и соборней церкви, яко за крепкими свидетельствы исповедуем быти до скончания века. 10. Яко церковь святая во времена случайная может кроме священников и видимых церквей пребывати и спасати, и творимое крещение от простолюдин, яко простии по нужде крещающии правилами приятни. 11. О установлении седми таин, яко о сем святокафолическая церковь явно ответствует Катихисисом Великим. 12. О еже от святых учителей церковных речена быша до скончания века жертвоприношению быти, от тех же предрекошася и запустению оной от слуг антихристовых быти.
13. Яко Христово священство по образу Мельхиседекову сказуется вечно быти во имении епископов: ныне же видственно того не зрится: еретическое же несть Христово и вечно. 14. О еже якоже в ветхом законе, тако и в новом многажды о многом до скончания века предрекошася, но за нехранение закона вся упразднишася: убо и истинному священству оскудевшу, нужно есть и жертве сей истинной оскудети. 15. Новины и изменения от когда начашася: с новинами же последствует и пресечение священства. 16. Яко развращаяй во святем евангелии Христа Бога нашего предание получит со отлучением от церкве проклятие. 17. О нужных случаев таин, яко не иныя кия определяются быти, точию две: крещение и покаяние. 18 и 19. О святей тайне святыя евхаристии, до пришествия Христова како будет совершатися. 20. О еже яко еретическия тайны не могут тайнами истинными нарицатися. Части первыя, раздел 2. О новинах российския церкве. Собственно в трех частех, и в десяти разделах показуется. 21. Во второй части, о всяких ересех, яко не нагло имеют нечестие к Божеству. В третией же части, о неприятии нашем новодействуемаго крещения, и о количестве нововнесенных в него вин. Часть, 1. О новинах нынешния великороссийския церкве. Раздел, 1. Статии: 1: О согласии российския церкве перваго чина с еретиками. 2: О нынешних российских архиереях, иже крест Христов трисоставный, образ Святыя трисоставныя Троицы, отметают и не приемлют. Раздел, 2. Статии: 3: О согласии нынешния российския церкве с еретики, не верующими во Святую Троицу и в воплощение Сына Божия. 4: О нынешних архиереях, херосложне персты благословляющих. 5: Яко чрез сие херосложное благословение киим еретиком уподобляются. Раздел, 3. О неистовем богословствовании великороссийския церкве.
Статии: 6: О нынешней великороссийской церкви, яко не точию таинства веры во образовании отметает и не приемлет, но и в самом учении богословском существо божественное поруговает. Раздел, 4. О хуле на Господа Бога Отца Вседержителя Саваофа. Статии: 7: О нынешних богословах, неправе мудрствующих о Господе Бозе. Раздел, 5. О хуле на Сына Божия, и на тайну воплощшагося Слова Божия, такожде и на спасительное имя Исусово. Статии: 8: О Скрижали, в нейже Дамаскин иподиакон развращенно толкует Христова словеса. 9: О тайне воплощьшагося Сына Божия, якоже древле православная церковь двема перстома, имаже знаменаемся, двоестественное Христово таинство образовати и исповедати законополагает: российская же церковь сие образовательное исповедание демонским и чертовским порицает. 10: О нареченнем от Бога Отца чрез безплотнаго слугу пречистей Деве еврейским языком возвещенное пресладкое имя Исус: и яко сие всеспасительное имя новороссийская церковь равноухим порицает. Раздел, 6. Статии: 11: О неравом богословствовании нынешния церкве о безначальном Бозе, чрез своего учителя Платона предаемое. Раздел, 7. О догматех и преданиях нынешния великоросийския церкве, согласующия перваго чина с еретиками. Статии: 12: С еретиками, иже о святей богословии неправославно мудрствующими. 13: С еретиками, слияние о Святей Троице согласно мудрствующими. 14: С еретиками евномианы, вместо крещения возливающими на главы своя до пояса. 15: С еретиками, иже поливание крестящимися, церквей и храмин не имущими. 16: С еретиками манихеями, иже солнце и луну Бога творящими. 17: С еретиками маркионитами, иже учат три начала Божеству проповедати. 18: О трегубой аллилуии, како Пресвятая Богородица откры списателю жития преподобнаго Евфросина. 19: О согласии нынешния церкве с еретиками маркионитами, иже приходящих от различных грех прощают без всякаго страха. 20: С еретиками нарицаемыми павликианами, мудрствующими о Христе смиренная. Раздел, 8. Статии: 21: О согласии нынешния российския церкве с латиноримскими, лютерокалвинскими, еллиньскими и агарянотурскими ересями. В первых о латинех и люторах, мудрствующих Христа Бога от Иоанна Предтечи в реце Иордане обливанием крещена, с ними же российская церковь в разумении соглашается.
22: О зачатии человечестем латыни мудрствуют, что не вкупе душа с телом созидается, такожде и россияне с ними согласуются. 23: О богомерзских агарянотурцех, иже о воскресении мертвых проповедают, что мужие яко мужие, жены же яко жены востанут, и россияне сим пособствуют. 24: Яко латыни в своих костелах многажды на коленех стоя молятся: подобне и в российских ныне церквах. 25: О книзе Щите веры Иоакима патриарха, в ней же о возглашении в литоргии. 26: О уставленном звону от великороссийския церкве возглашению словес Христовых, подобном латином. 27: О пении партесном, подобне латином. 28: О написании евангелистов подобне латином. 29: О латинех, странно пишущих распятие Христово, подобне и россиянех. 30: О литургии, в ней же две просфиры за патриарха и царя отлагаются. 31: О панагиарном хлебе, на нем же вместо креста Христова двочастный полагается. 32: О артусе и на нем такожде. Раздел, 9. Статии: 33: О злославных еретицех Евтихе и Диодоре, новороссийская же церковь в мудровании и сим подобится. 34: О пременении сложения перстов в крестном знамении, подобствующим сим арменом и северианом еретиком. 35: Знаменование креста триперстным сложением уподобляется латинскому, от восточнаго учителя Константина Панагиота означенному. 36: О святых иконах, живописуемых подобне латином. 37: О нынешних живописцах, иже пишут на иконах треугольник. 38: О тех же живописцах, иже пишут великий глаз. 39: О пречистей Богородице, юже пишут распростертыми власы подобне латином. 40: О преписывании икон чудотворных. 41: О отложении поклонов земных во святую 40-цу и в прочия посты, егда поется аллилуия, подобне латином и лютерокалвином. 42: О брадобритии, согласном латином и всем иноязычником. 43: Яко нынешнии архиереи попам повелевают усы подстригати подобне татаром и срацыном. 44: Яко всяк молитву дея покрытою главою срамляет главу свою, такожде и жена раскровенною. 45: Яко россияне дворяне во всем все обычаи и поступки немецкия и лютерокалвинския содержат.
46: Яко латыни, люторы и калвины комеди строят, равне и россияне. 47: О первом дни сентября месяца, како на первом соборе Никейском от святых отец уставися празновати индикту, еже есть новому лету, ныне же уставися праздновати генваря в 1-й день, в равнообразие латыном и лютором. 48: О латынех, иже на костелах своих крыжи своя поставляют, подобне и россияне. 49: Яко латыни, люторы со псы из единых сосудов ядят: подобне оным и россияне мнози творят. 50: Латыни, люторы, и прочии языцы давленину и прочее ядят: равне и россияне, паче же и высокия лицы ядят. 51: О табаке, иже чрез естественными образы употребляюще пиют. 52: И о разрешающих и не постящихся. 53: Святую великую 40-цу и прочия посты по правилам святых апостол 29-му и 69-му. 54: О нынешних монахах. 55: О монахах, иже как простых, так и освященных, птиц ядят, подобне латинским. 56: О не носящих на себе крестов. 57: О резных и алебастровых образах. 58: О ангелах из алебастра. 59: О аптеках и гофшпиталах, и яковы в них мерзости употребляеми бывают. 60: О натомении мертвых. 61: О конском рыстании. 62: О властях как мирских, так и духовных. 63: О господских детях. 64: О путрении власов. 65: О безчинном в церкви стоянии. 66: О камеде, опере и маскараде. 67: О клириках. 68: О нынешних монахах. 69: О нынешних малороссийских попах. 70: О семинаристах. 71: О прении и при ней музыки, и прочаго безчиния. 72: О нынешних господах. 73: О святых иконах. 74: О распятии Господни, иже треми гвоздьми прибивают. 75: О подобии манихейскому учению. 76: О бываемом погребении у господ. 77: О архиерейских посохах со змиями. 78: О чине в крещении и миропомазании ног. 79: Яко в крещении не во осмый день. 80: О странных имянах. Раздел, 10. Статии: 81: О нынешних российских архиереях, вооружающихся и хулящих древнее благочестие. 82: Древнее предание. 83: Древнее благочестие. 84: О вседерзом оглаголании древняго благочестия. 85: О ныне российских учителех, соединяющих древлеправославных христиан с еретиками. 86: Древлеправославную церковь именующих блудницею. 87: О порицании арианством. 88: О порицании македонством. 89: О порицании несторианством. 90: О порицании арменством. 91: О порицании латинством. 92: О порицании древлецерковное содержание. 93: О двоеперстном сложении, от черта быти сказующих. 94: О том же двоеперстном сложении, иже волшебным знамением порицают. 95: О древлеправославных пречистых тайнах поругание. 96: О изображенней на иконе Божии Матери. 97: О кресте животворящем, иже именуют раскольническим, брынским. 98: О том же животворящем кресте. 99: О не приемлющих поливательнаго крещения нарицают афеистами. 100: О отвержении древних антимисов.
101: О Стоглавом соборе, иже недостойным быти сказуют. 102: Того же собора священных отец возъименовали безмозгими. 103: О православном учителе Стефане Зизании, иже проименоваша эфиопом. 104: О наругании Константина Панагиота. 105: О порицании изложения святейшаго Филарета душепагубным. 106: О мучениках Христовых, иже за ложныя почитают. 107: О книзе именуемой Кирилове, юже злословяще ложною нарицают. 108: Афанасиевы ответы такожде ложными порицают. 109: О повести Трояна царя, юже отмещут. 110: Куколь, иже есть образ незлобия, называют кукишем. 111: О порицании пения староцерковнаго. 112: О книгах старопечатных и старописменных, яже именуют старогадкими и проч. 113: О порицании имени Исусова. 114: О ложном сказании на пророков, и о Авраамове взятии дров. 115: О покропительном крещении. 116: Яко писаниям святым не имут веры. 117: О книгах греческих, яже ныне печатают латыни и немцы. 118: О книзе Щит веры Иоакима патриарха, и о Требнице Петром Могилою сочиненном. 119: О латынех, иже древния святыя книги растлевают, подобне и россияне. 120: О Флоренском соборе, иже принесоша латыне восточным отцем книгу ветхую: равне и россияне Деяние соборное и Феогностов потребник. 121: О обливательном крещении, яко латинов, лютеров и калвинов, и прочих единопогруженцов и обливанцов нынешняя церковь приемлет неповторне. 122: О приходящих от ересей латинам, лютором и калвинам не повелевают ереси и ересиархов проклинати. 123: О приятии церковию обливания и единопогружения. 124: О восприемниках на крещении еретиков. 125: О браках с еретики. 126: О сообщении россиян разных вер с еретики с латины, люторы, калвины и со армены, и прочими в молении. 127: О сообщении в ядении россиян с еретики. 128: О сообщении, не точию с еретики, но и со псы из единых сосудов ядение. 129: О множестве издания богохульных и святохульных книг, во опровержение всего древлеправославнаго предания. 130: О послушании российския церкве амазонским ложам всюду умножатися. 131: О поставлении чинов, причащающихся ересям: жидовской, симонианской и македонианской. Часть вторая. О ересях, яже не наглое имеют нечестие к Божеству, но некоторую прикровенность. Глава первая. О ересях, иже друг ко другу взаимное имеют любопрение. Глава вторая. О православней вере во Святую Троицу, яко не точию словесы, но и от дел и вещи познавается. Глава третия. Яко не мощно есть всем ересям во единой церкви явно утвердитися. Часть третия. О новодействуемом крещении. Ответы: 22. Яко чесо ради его приимати опасаемся, и о количестве нововнесенных в него вин во двадесяти седми показаниях явствуем. 23: О неприятии таин великороссийския церкве, яко лишаются благодати Святаго Духа, и за премножество вин не должны приятися. 24: О еже яко поелику великороссийская церковь приобщается верховнейшим еретиком: латином, люторам и калвинам: убо и прииматися должни суть по готовому образу изложенному. 25: О еже яко по Христе и от крещения истиннии христиане нарицаются. 26: Яко нынешняя великороссийская церковь прилагается своими ересьми к вящьшым еретиком: убо прибегшия от нея к древлеправославней церкви по правилам святых апостол и святых отец должно покрещевати. 27: О сем, яко мы готовому святых отец прилагаемся уставу, и от священных страдальцов начало прияхом покрещевати нынешних россиян. 28: О еже яко по нужде крещающии несвященнии жидов и срацын и кроме проклятия, не суть противнии святей церкви. 29: О новотворимом крещении многажды рехом, яко не мы не приимати начахом, но священный полк страдалец якоже священнии, тако и несвященнии. 30: О надежде на всезрящее око, яко без всякаго примеса противных действий православие хранящих соблюдаем, а новопросыпанных Никоном новин приимати опасаемся. 31: О еже яко крестити простолюдину по нужде от еретик никоегоже препятствия в писании не обретается, и о преступающих закон Божий по нужде и без нужды. 32: О еже яко святии древле крещаху, аще и простолюдини, но не без действа Святаго Духа. 33: От доводов святаго писания ясно показуется, яко святый Филипп крести самаритян не без содействия Святаго Духа, и яко не прияша не Дух оставления, но дух знамения и чудес творити. 34: О еже яко не простолюдина опасает крестити после руки еретической: но после руки еретической крещенных не вчини за крещенных. Номоканон, правило 203. 35 и 36: О еже како крестити род человечь, яко никоего различия возрастным со младенцами в чине крещения не показуется, о чесом в выше указанном 10 ответе, в приведенных свидетельствах может достоверно видеть. 37: О еже, яко по нужному сему времени, оберегаяся священических действ, с символом православныя веры, читая оный 3-жды, во имя триипостасной Троицы, крещаем бывает требующии от нас крещения: и о отрицании сатаны, и обещании Христу, в древлепервенствующей церкви от простолюдин бывшем. 38: О еже яко потребно имети восприемников при крещении, аще и от простолюдин действуемом, якоже и в десятом ответе засвидетельствовася, или от Захария Копестинскаго показася. 39: О крестном воображении, яко о обоих крестителя и крещаемаго, по согласию святых учителей церковных, на себе образом смиренным верою существуем, и тако тем крещение всеблагодатне у нас совершается. 40 и 41: О еже яко крещение случающееся по нужде с трикратным погружением, и с приглашением триипостаснаго имени, бывает совершенно, и потом нетребовательно исполнения молитв. 42: О мvре и руковозложении, яко крещения тайна по нужде и без мvра и руковозложения совершена есть. Части первыя, раздел, 3. Ответы: 43, 44 и 45. О показании доводов трепогружательнаго крещения, его же на десять разделов располагаем. Раздел, 1. Яко святиии апостоли без всякаго изъятия от еретик действуемаго крещения не приемлют. Раздел, 2. О еже яко во времена первенствующия церкве, последующе святым апостолом, святии учители поместными соборами такожде всех еретик и раскольников крещение отмещуще не приемляху. Раздел, 3. Яко мнози святии учители во время вселенских и поместных соборов, и проч., соглашающеся со апостольскими правилы и первенствующия церкви обычаю, яко в три погружения, тако и от всех еретик крещение не приемлюще, паки совершенно второе крестити поучают. Первое: О еретицех наватианех, рекше чистых. Второе: О еретице Павле Самосадском и павликианех. Третие: О еретице Монтане и мантанианех. Четвертое: О еретице Фотине и фотинианах. Пятое: О еретицех воздержниках. Шестое: О еретицех вретищниках. Седьмое: О еретиках апотактитах. Осмое: О еретиках водопредстателях. Девятое: О еретиках четыредесятниках. Десятое: О еретицех средницех. 11: О еретиках саватианех. 12: О арианах еретиках, иже от Александрии. 13: О еретицех аполинарианех. 14: О еретиках маркионитах. 15: О еретицех уалентианех и прочих. 16: О еретицех пелагианех и келестианех. 17: О еретицех евтихианех и диоскорианех. 18: О еретицех несторианех. 19: О еретицех севирианех. 20: О еретицех арменех. 21: О еретицех древлелатынех. 22: О белорусцех униатах, приглашающих имя папы римскаго в своих службах. 23: О неприятии от святыя церкве от всех еретик крещения. 24: О агарянских детех, крещающихся от невольствующих священников. 25: От ложно сотворшихся священник крещенных. Раздел, 4. Яко святая правила вселенских и поместных соборов, ит святых отец, не еже точию ради не трех погружательнаго крещения, от еретик приходящих повелевают второе крестити, но обновления ради и важных и многих вин. Раздел, 5. Яко святая кафолическая церковь не непреложный же имеет предел, еже втораго или третияго чина еретик не крестити, но иногда единех и тех же приемлет под проклятие ересей, иногда же и под миропомазание, а иногда тех же и совершенно крестить повелевает. Раздел, 6. Яко аще и не приемлется от еретик втораго и третияго чинов крещение, но вин ради благословных и нужных. Раздел, 7. Понеже приимаше святая церковь от малых еретик крещение, но смотрительно: смотрительныя же вины в законныя и обдержныя в божественном писании не полагаются. Раздел, 8. Яко аще и приемлют правила по смотрению от средних еретик крещение, но под миропомазанием: настоящаго времени нужность не допущает иметь миропомазание: убо и отнюд тще есть защищающих новодействуемое крещение на тыя (правила) указание. Раздел, 9. Яко аще древле по смотрению и приимаху крещение от еретик под миропомазание, или проклятие ересей, но точное нашему крещению. Раздел, 10. В нем же глав дванадесять. О нынешней великороссийской церкви, яко новодействуемое крещение православному крещению не точно и вере есть преступно. Ответы: 46. О правилах святых апостол, и святых вселенских и поместных соборов, и особь писанныя от святых отец правила, непременно православным христианом даже до кончины века хранити, а не оставляти подобает. 47. О правиле священномученика Киприяна, еже со освященным собором составленное о еже всякаго еретика же и раскольника паки крещати. 48. О еже кая нужда собору Киприянову повелевати миряном от ереси приходящих крестити, когда велий достаток бяше освященных верных; воистинну никакоже. 49. Яко несть наше дерзновение, касающееся к несличности времени: но и по киприянову правилу наше неприятие от нынешния великороссийския церкве новодействуемаго крещения зело благоприлично есть. 50. О показании, яко не един Киприянов собор еретиков и раскольников крестить законополагаше, но и прочии учители церковнии. 51. Яко апостольское 52-е правило антихристом нарицает за неприятие грешники на покаяние: сие и к верным епископом глаголется. Ибо антихристом может человек сотворитися не по единому неприятию грешников на покаяние, но и осуждения ради братняго греха и гонения на тех, иже за истину. 52. Яко, по апостольским гласом, вси еретицы антихристом нарещися могут: убо поелику кий еретик в злобе своей превосходствует, потолику к Богу противляется. 53. О еретическом крещении, аще и во имя Отца и Сына и Святаго Духа, аще и в три погружения, но некиих важных ради вин не приемлется. 54. О еже яко и 2-е правило апостольское гласит о епископех верных, не приемлющих грешных на покаяние, таковых бо наказует извержение санов: великороссийская же церковь вящше сего нечестие имеет. 55. О великороссийской церкви, в которых и коликих еретиков в согласных ересях обретается. 56. О наватианской ереси, яко в гонение подклонившимся и пожершим отрицаше покаяние, и двоеженцем не приобщашеся. 57. Наватиане ниже о крещении, ниже о таинстве православныя веры, ниже о ином коем законе церковном беззаконноваху: но зане грешником покаяние отрицаху, за то отриновени и прокляти быша. 58. О приятии наватиан к просвещению свидетельства. 59. О еже во времена святых апостол нигде видится о трех чинах еретических писанаго, но последи уставлени быша на первом вселенском соборе, и о силе и разуме 46 правила апостольскаго. 60. Яко от всех еретик крещаемых трех чинов приятия и неприятия в 44-м ответе пространно описано со свидетельствы священных правил. 61. О правилех святых апостол, и о их действии над ертиками предел зри в 59-м, а святых отец в 44-м ответах: тамо пространно узриши. 62. О еже кия еретики быша во дни святых апостол, и которыя в них бяху ереси, в 21-м и 44-м ответех засвидетельствовахом. 63. Погрешение еретиком, бывших во апостольская времена: в чесом погрешили, о том явственне засвидетельствоваша правила апостольския и церковныя истории. 64. Яко еретическое крещение не за еже незаконнаго ради точию действа еретическим именуется, но и действителя ради еретика суща. 65. О разньствии еретических крещений: аще трипогружательное, аще же единопогружательное, аще и иное кое, или обливательное, не истинным и не крещением именуется, яко от еретик суть взаконяемо. 66. Яко от еретик, аще и от малых, и тожде даемое крещение кафолическим нарицатися не может, но еретическим суть. 67. О еретиках перваго чина, погрешающих о святом крещении, и о латынех. 68. О как нынешняя великороссийская церковь о крещении мудрствует, и како самеми действии исполняет. 69. О запрещении страшном на прелагающих символ веры: приложение к символу от злославных различно. 70. О зачинающих кую любо ересь, или дерзающих превращати символ православныя веры. 71. О крещении наватском и македонианском. 72. О наватианах и прочих, ни в чесом о вере преступающих, святая церковь сих крещение по смотрению приимала. 73. О еретиках четыренадесятниках и празднующих святую пасху со июдеи, обращающихся паки святым крещением очищати. 74. О еже по соборному изложению святейшаго Филарета патриарха, четыренадесятников за превращение святыя пасхи повелевает крестити. 75. О Ариевой ереси и о крещении, яко нам правоверным точное, и яко нецыи святии отцы вторично оных крестиша. 76. О Евномии злейшем еретице, яко воедино погружение крещаше скверный. 77. О Македонии еретице и о ереси его. 78 и 79. О Манихеи и Манесте еретицех и о ереси его. 80. О сем, яко ариане и македониане точное имеяху крещение нашему крещению. 81. О сем, что еретицы ариане и евномиане в чем разньствоваша, и о Арии иже от Понта. 82. О сем, что кия ереси евномиане и манихеяне имеяху. 83. О арианех, иже от Александрии, яко нашими кафолическими словесы по евангелию крестишася. 84. О наватианех и донатистах, средниках и воздержниках, и иных втораго чина еретицех, святая церковь, за противное мудрование их, веру их и крещение относит во ино лице, еже есть во иного христа. 85 и 86. О еретицех, иже неправаго ради мудрования во инаго христа веруют и крестят. 87. О иже преподобный Матфей правилописец, о еретиках втораго чина, по смотрению нарече крещение божественным, и еже мvром помазати. 88 и 89. О еже вящше показуется, идеже от многих, а не от единаго вещь утверждаемая суть. 90 и 91. О втораго чина еретиках святая церковь различно с ними поступаше. 92. О преподобнем Никоне Черногорском, яко по смотрению от чистых и воздержных еретиках, еже миропомазовати оных, и яко они наше крещение си есть точное имеют. 93. О еже откуду область имеют простии крещати, явствует Номоканон, яко Господне повеление есть: и яко еретицы, аще и священнии, обаче области крестити не имеют. 94. О сем, яко поучают вселенстии учители не на кратких и темнореченных фундаметствования, но в явнейшая писания входити. 95. О еже яко правила и святых седми соборов не менши евангелия почитаются. 96. О еже чесо ради от великороссийския церкве покрещеваем. 97 и 98. О разньствии двоих ариан, иже от Александрии и иже от Понта. 99. О качестве и количестве нынешней великороссийской церкве новшеств. 100 и 101. О еже яко святии отцы от еретик крещения приимати не повелеша не единаго ради несогласнаго в крещении действия, но и многих и вящших ради ересей. 102. О количестве ересей несторианских. 103. О сем, яко святая церковь не токмо еретика Нестория проклинает, но и всех еретиков настоящаго и грядущаго времене извергает и анафематствует. 104. О полноте церковных чинов и о древних еретицех. 105 и 106. О учителех церковных, яко на противящияся ереси крепкое и строгое писаху обличение. 107 и 108. О усердных защитниках новопросыпанных новин, и яко кроме ярости повелевается разглагольствовати с еретики. Часть первыя, раздел, 4. Ответы: 109 и 110. О сем, яко обычно есть всем еретиком свое зломудрие от пророков и от евангелия и от апостол священным писанием покрывати. 111 и 112. О сем, что во евангелии писанная, и яже не суть явственно писанное, великороссийская церковь отринув отверже, и свое новое положив утверди. 113 и 114. О арианех еретицех, иже между собою о Божестве не единственное имеяху мудрование. 115. О символе святыя веры святии богословцы сице рекоша: аще дерзнет кто во святем символе приложити или пременити, да будет проклят, и чужд благословения и сообщения христианскаго. 116. О превращении символа, яко в коликих и каковых превращениях нынешняя великороссийская церковь обретается. 117. О древних еретицех видится, что они символ никейския веры не изменяли, но прияти той не желающе. 118. О согласии самом древлегреческом в символе глаголати: и в Духа Святаго Господа истиннаго и животворящаго. 119 и 120. О отложении с запрещением и клятвою от Никона патриарха в символе: и в Духа Святаго Господа, истинным глаголати. 121. О сем, яко символ веры латыняне и великороссияне нынешнии аще и не отвергающе, но приложением в него оживляют ереси. 122. О сем, яко вера православна не точию словесы, но и вещию и делы познавается, в противном же и самою малейшею буквою не точию в символе веры, но и инде где в книгах прилагаемо, ересь вводится. 123. О приложении иты ко имени Исусову, и с коих времен в книги нововнесеся. 124. О пятипросфирной службе, како и когда в белорусцех при благочестивых наших патриарсех деющейся. 125. О сем, что от истинных любителй благочестия великороссийская нынешняя церковь в первый чин определися не единаго ради имене Иисусова и страннаго толкования, но и иных множайших и безчисленных ересей. Части первыя, раздел, 5. Ответы: 126. О святейшем патриарсе Филарете, и о всесвященном соборе его, и о повелении его всех еретик и многих ради вин крестити. 127, 128 и 129. О сем, яко святейший Филарет патриарх законообдержне за свидетельствами от апостольских и отеческих правил, еже всех еретик без изъятия крестити повеле. 130. О сем, яко несть убо никоего разньствия во изложении святейшаго Филарета патриарха в приятии от еретик приходящим. 131 и 132. О сем, яко святейший Филарет патриарх не новое, но древнее святых апостол и богоносных отец укрепляющь предание. 133. О обливательном крещении без изъятия, аще от православных по неведению, аще от еретик, нигде не приемлется за крещение. 134. О том, что и до Филаретова времени нигде не видится, чтоб правоверным обливательное крещение прияти. 135. О сем, яко премудрии учителие по неведению заблуждающих и во обливательном крещении утопающих в еретическом пределе не полагают, но заблудчиками разумеют. 136 и 137. О Ионе митрополите Сарском и Подонском, не повелевшем крестити двоих ляхов и прочих белоруских епископех, и о извержении Игнатия патриарха, кий не крестил Маринку жену Гришки Отрепьева, но мvром помаза. 138 и 139. О соизволяющих поливательному крещению и утверждающих оному быть, сии суть извержению повиннии: от изверженных же ниже крещению ниже хиротонию приимати. 140 и 141. О миропомазании, чесо ради от белорусцев приемлется, и яко от еретик и от средняго чина не приемлется. 142. О дерзающих несвященных на священная наскакати. 143 и 144. О соборном изложении святейшаго патриарха Филарета, яко всеусердно приемлем. 145. О сем, в кое лето именно, или соборне или обычаем в грецех поливательное крещение начася. 146. О сем, яко в лето 7147 у греков с россиянами едино согласие утверждается. 147. О сем, како и от кого греки поливательное крещение и триперстное сложение прияша. 148. О продолжении количества лет восточным в содержании новообычествования. 149 и 150. О сем, яко в лета святейшаго Филарета патриарха быша в Белороссии митрополиты и епископи точию не греки, но белорусцы. 151. О белорусцех, яко не вси пребывающе бяху под паствою папы римскаго. 152. О белорусцех, от них же святейший патриарх миропомазание и крещение и маслопомазание приемлет, беша православни. 153 и 154. О пастырех, кии убо белорустии митрополити и епископи не склоняющеся в папежское учение, на сих действа Дух Святый прихождаше: не прихождаше же над тех действие, кия к папе римскому уклонишася. 155. О еже како не ведяше святейший патриарх сих белорусцев, аще сам тамо бяше. 156 и 157. О белоруских епископех, кия быша греческаго исповедания, и яко мvро ко крещению свое содержаша. 158. О еже яко обычай есть церковный, еже на всякое лето архиереом приготовляти мvро к действию на крещение. 159. О святейшем Филарете патриархе, яко обрете главнейших во святей церкви законоположителей и самовидцев слову Божию, повелевающих всякаго еретика крещати. 160. О еже яко и Киприянова собора святых отец правила не премину испытати Филарет патриарх, аще всех еретик повеле крестити. Часть вторая, раздел, 6. Ответы: 161 и 162. Яко не точию еретическая хиротония не созидательна есть вере кафолической, но и самая раскольническая. 163 и 164. О донатистах, обратившихся к православней церкви, епископов и презвитеров чесо ради не второхиротонисая повелевает приимати во своя чины, како и киим. 165. Яко имеем нужду и усердное желание к получению священства богопреданнаго. 166. Яко надежду свою полагаем на правую нашу кафолическую веру, чего доити не возмогаем, упованием то навершити тщимся. 167. О сем, яко нецыи отступят от некоего епископа не греховнаго ради извета, но за ересь. 168, 169 и 170. О вязании и решении кающихся: ничтоже бо кто дает не имеяй, и ничтоже приемлет от неимеющаго. 171 и 172. О сем, яко без дозволения епископи ни по нужде запрещенному во исповедь приимати иерею не дозволяют. 173 и 174. О сем, яко иерейско благословение со архиерейским не единако, но различно, и о различии епископа и иерея. 175. О сем, яко тайны от еретик неправыми и неприятными засвидетельствоватися. 176 и 177. О недостоверном правиле Иоанна Китрошскаго, и в коликих винах правилом не соглашается. 178. О сем, яко во апостольских правилах не видится на три чины еретиков разделяти. 179. О последи произшедшем обычаи церковном разделяти еретиков на три чины. 180 и 181. О сем, яко от наватиан ставленных не просто в их чинах оставляти от святых повелено, но освящати их. 182 и 183. О еже, яко от наватиан хиротония по всем правилам есть не приятна. 184. О Навате еретике. 185. Чесо ради от великороссийския нынешния церкве священства отбегаем. 186. Чесо ради от наватианския ереси обративыйся епископ сводится в презвитерскую степень. 187. и 188. О еже чесо ради в нижнюю степень наватианстии епископи сводити повелевается. 189. О наватианских епископах и причетницех, како приимати им прежния своя степени. 190 и 191. От донатиан поставлении и от великоросийския церкве не имеют в приятии подобенства. 192. О еже, чтоб приимаху во общество хиротонисавшихся от еретиков севериан, нигде не видится. 193 и 194. О преподобных отцех Саве и Феодосии, и о исповедании ревности их, к неприятию северианской хиротонии. 195 и 196. О еже чесо ради еретиком донатистам святии отцы снизхождение показоваху. 197. О еже яко несть се кроткаго и мирнаго Христа вид учеников, еже вин еретических качество и количество не разсмотряти. 198. О еже яко святии отцы после миропомазания вторично хиротонисаху. 199. О еже яко рукоположения силы никтоже имать, точию епископове. 200. Яко истинных хиротонисателей епископов ныне не видится нигде: убо без оных и священство не может состоятися. 201 и 202. Иже не точию от втораго чина, но и от третияго в нынешее время принять хиротонисанных невозможно есть. 203. О Иоанне патриархе Иеросалимском, яко от православных хиротонисан. 204 и 205. О еже аще Иоанн Маркионов обещася, а не прия Севировы догматы. 206. О увещании паки Иоанна на правоверие. 207. О еже от Иоанна Маркионова принуждение кратко написуется. 208. Яко не нарече Сава Освященный Иоанна Маркионова еретиком, но аще не послушает, тогда аки еретик прокленется. 209, 210 и 211. О преподобных отцех Саве и Феодосии, яко они не прияли от ереси Севировы, яко неправоверна Иоанна Маркионова, но обще с ним ересь Севирову прокляша. 212. О Севире еретице, яко кия ереси еретик бяше. 213. О преподобнем Максиме Исповеднице, ибо якоже он, сице и прочия правилописцы от единовольныя ереси хиротонии не приемлют. 214 и 215. О Пирре еретице. 216 О Нестории еретице. 217. О неприятии от несториан хиротонии. 218. О порицании еже за повторение крещения от некиих христораспинателями. 219 и 220.О еже, что от ариан и наватиан и прочих подобных не приемлема хиротония. 221 и 222. О еже яко Афанасий великий и Мелетий патриарх хиротонию и крещение арианское похуляют и не приемлют. 223. О презвитере, иже сослужебника ангела Божия удостоивыйся зрети с собою всегда. 224 и 225. О иконоборной ереси. 226 и 227. О нынешней великороссийской церкви. 228 и 229. О Павле патриархе Иеросалимском. 230. О святем Тарасии патриархе и о седмом вселенском соборе. 231. О покаявшихся от иконоборныя ереси. 232. О еже что устамениша святии апостоли и вселенстии поместнии собори и святии отцы, и кия правила изложиша, та вся седмый вселенский собор утвердив укрепи. 233. О Данииле епископе Владимирском, и како святейший Иона митрополит Московский благослови его на епископию. 234. О Исидоре митрополите отступнице Московском. 235. О разньстве благословения архиерейска и иерейска. 236, 237 и 238. О еже от ереси приходящаго священика благословити на священнодейство м
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2025 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|