Песнь 5.. НА ЛИТУРГИИ
Песнь 5. Ирмос: У́ тренююще вопие́ м Ти: / Го́ споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́ зве бо Тебе́ ино́ го не зна́ ем. Испо́ лнив весе́ лия вся́ ческая Ми́ лостиве, / к го́ рним си́ лам с пло́ тию прише́ л еси́. А́ нгельския си́ лы взе́ млема Тебе́ ви́ девше, / врата́, взыва́ ху, Царю́ на́ шему возьми́ те. Апо́ столи ви́ девше возвыша́ ема Спа́ са, / с тре́ петом взыва́ ху Царю́ на́ шему: сла́ ва Тебе́. Богородичен: Де́ ву по рождестве́ пое́ м Тя, Богоро́ дице, / Ты бо Бо́ га Сло́ ва пло́ тию ми́ рови родила́ еси́.
Ин. Ирмос: Ужасо́ шася вся́ ческая: Умертви́ в смерть Твое́ ю сме́ ртию, Го́ споди, / взем и́ хже возлюби́ л еси́, / возше́ л еси́ на Ма́ сличную го́ ру святу́ ю, / и отту́ ду восте́ кл еси́, Христе́, к Твоему́ Роди́ телю, о́ блаком носи́ мь. Стра́ нно Твое́ рождество́, стра́ нно Твое́ воскресе́ ние, / стра́ нно и стра́ шно Твое́ Жизнода́ вче, е́ же от горы́ Боже́ ственное вознесе́ ние, / е́ же изобразу́ я Илиа́ четвероко́ нный восхожда́ ше, / воспева́ я Тя, Человеколю́ бче. Слава: Зря́ щим апо́ столом веща́ ху а́ нгели: / му́ жие галиле́ йстии, что чудите́ ся вознесе́ нию Жизнода́ вца Христа́, / Сей прии́ дет па́ ки на зе́ млю / суди́ ти ми́ ру всему́, я́ ко Судия́ пра́ веднейший. И ныне, Богородичен: Де́ ву сохрани́ в Тя по рождестве́ нетле́ нну, / восхо́ дит Христо́ с ко Отцу́, Богороди́ тельнице, Его́ же не оста́ ви, / а́ ще и плоть прия́ т из Тебе́, мы́ сленную же и одушевле́ нную, / за ми́ лость неизрече́ нную.
Катавасия: Реши́ тельное очище́ ние грехо́ в, / огнедохнове́ нную приими́ те Ду́ ха ро́ су, / о ча́ да светообра́ зная церко́ вная. / Ны́ не от Сио́ на бо изы́ де зако́ н, / языкоогнеобра́ зная Ду́ ха благода́ ть. Песнь 6. Ирмос: Обы́ де мя бе́ здна, / гроб мне кит бысть, / аз же возопи́ х к Тебе́, Человеколю́ бцу, / и спасе́ мя десни́ ца Твоя́, Го́ споди. Взыгра́ шася апо́ столи, / зря́ ще на высоту́ днесь Зижди́ теля взе́ млема, / упова́ нием Ду́ ха, / и стра́ хом зовя́ ху: сла́ ва восхо́ ду Твоему́. Предста́ ша а́ нгели, / вопию́ ще, Христе́, ученико́ м Твои́ м: / и́ мже о́ бразом ви́ десте Христа́ восходя́ ща с пло́ тию, / па́ ки прии́ дет Пра́ ведный всех Судия́. Я́ ко ви́ деша Тя, Спа́ се наш, небе́ сныя си́ лы, / на высоту́ взе́ млема с те́ лом, взыва́ ху, глаго́ люще: / вели́ ко, Влады́ ко, человеколю́ бие Твое́. Богородичен: Купину́ Тя неопали́ мую и го́ ру, / и ле́ ствицу одушевле́ нную, и дверь небе́ сную / досто́ йно сла́ вим, Мари́ е сла́ вная, правосла́ вных похвало́.
Ин. Ирмос: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е: Да ка́ плют нам свы́ ше о́ блацы весе́ лие ве́ чное, / Христо́ с бо о́ блаком, я́ ко херуви́ мы, носи́ мый, / к Своему́ Отцу́ восхо́ дит днесь. Пло́ ти яви́ вся подо́ бием, / пре́ жде разстоя́ щаяся собра́ л еси́ во еди́ но, Человеколю́ бче, / и возне́ слся еси́, Ще́ дре, в небе́ сная, / зря́ щим Тя ученико́ м Твои́ м. Слава: Что червле́ ны ри́ зы пло́ ти соедини́ вшагося дебельству́? / Святи́ и а́ нгели Христа́ зря́ ще веща́ ху, / стра́ сти честны́ я Боже́ ственныя нося́ ща о́ бразы. И ныне, Богородичен: Пое́ м Отрокови́ це зача́ тие, / пое́ м Твое́ неизрече́ нное рождество́, / и́ мже изба́ вихомся, Чи́ стая, тли и озлобле́ ния, / и мра́ чнаго а́ дова затворе́ ния.
Катавасия: Очище́ ние нам, Христе́, / и спасе́ ние, Влады́ ко, / возсия́ л еси́ от Де́ вы, / да я́ ко проро́ ка / от зве́ ря морска́ го пе́ рсей Ио́ ну, / от тли исхити́ ши всего́ Ада́ ма всеро́ дна па́ дшаго. Кондак самогласен, глас 6: Е́ же о нас испо́ лнив смотре́ ние, / и я́ же на земли́ соедини́ в Небе́ сным, / возне́ слся еси́ во сла́ ве, Христе́ Бо́ же наш, / ника́ коже отлуча́ яся, / но пребыва́ я неотсту́ пный, / и вопия́ лю́ бящим Тя: / Аз есмь с ва́ ми, и никто́ же на вы. Икос: Я́ же земли́ на земли́ оста́ вившии, / я́ же пе́ пельная пе́ рсти уступа́ ющии, прииди́ те воспря́ нем, / и на высоту́ возведе́ м о́ чи и мы́ сли, / впери́ м ви́ ды, вку́ пе и чу́ вства, на небе́ сная врата́, сме́ ртнии, / непщу́ им бы́ ти в Ма́ сличной горе́, / и взира́ ти на Избавля́ ющаго на о́ блацех носи́ ма. / Отону́ ду бо Госпо́ дь на небеса́ востече́, / и та́ мо даролюбе́ зны да́ ры раздая́ апо́ столом Свои́ м, / уте́ шив я́, я́ ко Оте́ ц, и утверди́ в я́, / наста́ вив, я́ ко сыно́ в, и рече́ к ним: не разлуча́ юся вас, / Аз есмь с ва́ ми, и никто́ же на вы. Синаксарь. Песнь 7. Ирмос: В пещи́ о́ гненней / песносло́ вцы спасы́ й о́ троки, / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших. На о́ блацех све́ та вознесы́ йся и спасы́ й мир, / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших. На ра́ му, Спа́ се, заблу́ ждшее взем естество́, возне́ сся, / Бо́ гу и Отцу́ приве́ л еси́. Возше́ дый во пло́ ти к безпло́ тному Отцу́, / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших. Умерщвле́ ное на́ ше грехо́ м естество́ взем, / Твоему́ сво́ йственному Отцу́, Спа́ се, приве́ л еси́. Богородичен: От Де́ вы ро́ ждься, Ю́ же Богоро́ дицу соде́ лал еси́, / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.
Ин. Ирмос: Не послужи́ ша тва́ ри: Све́ тлый Тя Свет су́ ща, подъя́ т о́ блак, Го́ споди, / от земли́ па́ че ума́ восприе́ млема / и небе́ снии собо́ ри восхвали́ ша со апо́ столы, глаго́ люще: / Бо́ же, благослове́ н еси́.
Рука́ ма вси ра́ дующеся воспле́ щим, вознесе́ нием Христо́ вым, и воскли́ кнем: / взы́ де Бог во гла́ се тру́ бне, и се́ де одесну́ ю, / я́ ко сопресто́ лен Отцу́ во ве́ ки. Слава: Поя́ дре́ вле Моисе́ й вели́ кий, взыва́ ше: / да покло́ нятся восходя́ щу Христу́ небе́ снии а́ нгели, я́ ко всех Царю́, / ему́ же зове́ м: отце́ в Го́ споди и Бо́ же, благослове́ н еси́. И ныне, Богородичен: О чуде́ с пресла́ вных! / Ка́ ко вмести́ ла еси́ / Бо́ га невмести́ маго Богора́ дованная, пло́ тию обнища́ вшаго, / и со сла́ вою мно́ гою в небе́ сная возне́ сшагося днесь, / и оживи́ вшаго челове́ ки? Катавасия: Согла́ сная возшуме́ орга́ нская песнь, / почита́ ти златосотворе́ нный безду́ шный истука́ н: / Уте́ шителева же светоно́ сная благода́ ть почеству́ ет, / е́ же вопи́ ти: / Тро́ ице Еди́ ная, равноси́ льная, безнача́ льная, благослове́ на еси́. Песнь 8. Ирмос: Из Отца́ пре́ жде век рожде́ ннаго Сы́ на и Бо́ га, / и в после́ дняя ле́ та воплоще́ ннаго от Де́ вы Ма́ тере, / свяще́ нницы, по́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Во двою́ существу́ возлете́ вшаго Жизнода́ вца Христа́ на небеса́ со сла́ вою, / и Отцу́ соседя́ щаго, / свяще́ нницы, по́ йте, лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. От рабо́ ты и́ дольския тварь изба́ вившаго, / и предста́ вившаго ту свобо́ дну Твоему́ Отцу́, / Тебе́, Спа́ се, пое́ м, / и Тебе́ превозно́ сим во вся ве́ ки. Свои́ м схожде́ нием низложи́ вшаго супоста́ та, / и Свои́ м возше́ ствием возне́ сшаго челове́ ки, / свяще́ нницы, по́ йте, лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки. Богородичен: Херуви́ мов превы́ шшая яви́ лася еси́, Богоро́ дице Чи́ стая, / во чре́ ве Твое́ м си́ ми Носи́ маго носи́ вшая, / Его́ же со безпло́ тными, челове́ цы, славосло́ вим во вся ве́ ки.
Ин. Ирмос: О́ троки благочести́ выя: Яви́ шася у́ мове апо́ столом в вознесе́ нии и веща́ ху, / что взира́ юще стоите́ дивя́ щеся? / Сей восходя́ й в небе́ сная, / прии́ дет и па́ ки суди́ ти и́ же на земли́ челове́ ком, / Судия́ сый Еди́ н. Дади́ м Бо́ гу вели́ чие, / хвалы́ согла́ сие воскли́ кнем, / воспои́ м, лику́ им, рука́ ми же воспле́ щим: / взы́ де Бог наш на небеса́ от земли́, / а́ нгелом, арха́ нгелом пою́ щим Сего́, / я́ ко Влады́ ку и Творца́ всех. Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода. Взя́ тся превы́ ше А́ нгел естество́ на́ ше, дре́ вле отпа́ дшее, / и на престо́ ле посажде́ но бысть Боже́ ственне, па́ че смы́ сла. / Прииди́ те, торжеству́ им и воззове́ м: / Го́ спода по́ йте дела́, и превозноси́ те во вся ве́ ки. И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь. Се Сын Твой, Богоро́ дице, / плени́ в Кресто́ м Свои́ м смерть, воскре́ се тридне́ вен, / и ученико́ м Свои́ м я́ влься, востече́ к небе́ сным, / с ни́ миже Тебе́ покланя́ ющеся / пое́ м и славосло́ вим во вся ве́ ки. Таже, Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. Катавасия: Разреша́ ет у́ зы, / и ороша́ ет пла́ мень, / трисве́ тлый Богонача́ лия О́ браз, / пою́ т о́ троцы, / благослови́ т же Еди́ наго Спа́ са и Вседе́ теля, / я́ ко Благоде́ теля / сотворе́ нная вся́ ческая тварь. Честне́ йшую: не поем, но поем припев: Велича́ й душе́ моя́, / возне́ сшагося от земли́ на не́ бо, / Христа́ Жизнода́ вца. Песнь 9. Ирмос: Тя па́ че ума́ и словесе́, Ма́ терь Бо́ жию, / в ле́ то Безле́ тнаго неизрече́ нно ро́ ждшую, / ве́ рнии, единому́ дренно велича́ ем. Тебе́, Изба́ вителя ми́ ра, Христа́ Бо́ га, / апо́ столи ви́ дяще Боже́ ственно возвыша́ ема, / со стра́ хом игра́ юще велича́ ху. Твою́ обожи́ вшуюся плоть / зря́ ще, Христе́, на высоте́ а́ нгели, / друг ко дру́ гу глаго́ лаху: / вои́ стинну Сей есть Бог наш. Тебе́ безпло́ тных чи́ нове, Христе́ Бо́ же, / на о́ блацех взе́ млема ви́ дяще, взыва́ ху: / сла́ вы Царю́, врата́ возьми́ те. Тебе́ соше́ дшаго да́ же до после́ дних земли́, / и челове́ ка спа́ сшаго, / и восхожде́ нием Твои́ м возвы́ сившаго, сего́ велича́ ем.
Богородичен: Ра́ дуйся, Богоро́ дице Ма́ ти Христа́ Бо́ га, / Его́ же родила́ еси́, / днесь от земли́ возноси́ ма / со апо́ столы зря́ щи, возвелича́ ла еси́.
Вторый припев: А́ нгели восхожде́ ние Влады́ ки зря́ ще, ужаса́ хуся, / ка́ ко со сла́ вою взя́ тся от земли́ на го́ рняя. Ин. Ирмос: Всяк земноро́ дный: О даро́ в па́ че постиже́ ния! / О та́ инства стра́ шнаго! / Все́ ми бо влады́ чествуяй, от земли́ отходя́ к небе́ сным, / ученико́ м посла́ Ду́ ха Свята́ го, / просвети́ вшаго сих смысл, / и о́ гненны сотвори́ вшаго благода́ тию. Полцы́ учени́ честии, Госпо́ дь рече́, вы седи́ те во Иерусали́ ме, / и Аз низпослю́ вам Уте́ шителя друга́ го, / Отцу́ сопресто́ льна и Мне равноче́ стна, / Его́ же ви́ дите взима́ ема и о́ блаком све́ тлым носи́ ма. Слава: Взя́ тся я́ ве великоле́ пие вы́ ше небе́ с, пло́ тию обнища́ вшаго, / и соседе́ нием Отца́ почте́ ся естество́ на́ ше отпа́ дшее, / торжеству́ им и согла́ сно вси воскли́ кнем, / и воспле́ щим рука́ ми ра́ дующеся. И ныне, Богородичен: Свет от Све́ та возсия́ вый, Всенепоро́ чная, из Тебе́ возсия́, / и че́ рность безбо́ жия всю разруши́, / и в нощи́ спя́ щих просвети́. / Сего́ ра́ ди вси по до́ лгу Тя во ве́ ки при́ сно ублажа́ ем. Катавасия: Ра́ дуйся, Цари́ це, / Матероде́ вственная сла́ во, / вся́ ка бо удобообраща́ тельная благоглаго́ ливая уста́ / вити́ йствовати не мо́ гут, / Тебе́ пе́ ти досто́ йно, / низумева́ ет же ум всяк, Твое́ Рождество́ разуме́ ти. / Те́ мже Тя согла́ сно сла́ вим. Ексапостиларий самогласен: Ученико́ м зря́ щим Тя, / возне́ слся еси́, Христе́, ко Отцу́ соседя́, / а́ нгели предтеку́ ще зовя́ ху: / возьми́ те врата́, возьми́ те, / Царь бо взы́ де к нача́ льному Све́ ту сла́ вы. [Трижды. ] На хвалитех, Вся́ кое дыха́ ние: А́ нгельски, и́ же в ми́ ре, торжеству́ им, / на престо́ ле сла́ вы Бо́ гу носи́ мому, / взыва́ юще пе́ ние: / Свят еси́, О́ тче небе́ сный, / Соприсносу́ щный Сло́ ве, / Свят еси́ и Ду́ ше Всесвяты́ й. [Дважды. ] Нача́ льницы а́ нгелов смотря́ юще, Спа́ се, восхожде́ ния стра́ нное, / недоумева́ хуся друг ко дру́ гу: / что виде́ ние сие́? / Челове́ к у́ бо зра́ ком ви́ димый, / я́ коже Бог, превы́ ше небе́ с / с пло́ тию восхо́ дит. Галиле́ ане зря́ ще Тя вознесе́ нна, / от Ма́ сличныя горы́ с те́ лом, Сло́ ве, / слы́ шаху а́ нгелов вопию́ щим им: / что стоите́ зря́ ще? / Сей прии́ дет па́ ки с пло́ тию, / и́ мже о́ бразом ви́ десте. Слава, и ныне, глас 2: Роди́ лся еси́, я́ ко Сам восхоте́ л еси́, / яви́ лся еси́, я́ ко Сам изво́ лил еси́, / пострада́ л еси́ пло́ тию, Бо́ же наш, / из ме́ ртвых воскре́ сл еси́ попра́ в смерть. / Возне́ слся еси́ во сла́ ве, вся́ ческая исполня́ яй, / и посла́ л еси́ нам Ду́ ха Боже́ ственнаго, / е́ же воспева́ ти и сла́ вити Твое́ Божество́. Славословие великое. Дается и святый елей братии. И поучение Студитово. Отпуст: И́ же во сла́ ве вознесы́ йся от нас на не́ бо, и одесну́ ю се́ дый Бо́ га и Отца́, Христо́ с, и́ стинный Бог наш, моли́ твами пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере, святы́ х сла́ вных и всехва́ льных Апо́ стол, и всех святы́ х, поми́ лует и спасе́ т нас, я́ ко Благ и Человеколю́ бец. И час 1-й в притворе. И совершенный отпуст. НА ЛИТУРГИИ
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|