Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 6.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 6.

Ирмос: Снизше́ л еси́ в преиспо́ дняя земли́, / и сокруши́ л еси́ вереи́ ве́ чныя, / содержа́ щия свя́ занныя, Христе́, / и тридне́ вен, я́ ко от ки́ та Ио́ на, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба.

Воскре́ сл еси́ смерть упраздни́ в, Христе́, / я́ коже вели́ кий Царь, / от а́ довых сокро́ вищ воззва́ л еси́ нас / в наслажде́ ние Ца́ рства Небе́ снаго, в зе́ млю безсме́ ртия.

Пле́ щуще пе́ сньми Боже́ ственными, ве́ рнии, воскли́ кнем Бо́ гу, / Крест Госпо́ день целу́ юще, / освяще́ ния бо источа́ ет исто́ чник, всем су́ щим в ми́ ре.

Исполня́ ется песнописа́ тельный глас: / се бо покланя́ емся пречи́ стых ног Твои́ х подно́ жию Всеси́ льне, / Кресту́ Твоему́ честно́ му, тривожделе́ нному дре́ ву.

Е́ же ви́ де дре́ во в Твой хлеб вложе́ ное, во проро́ цех рыда́ тель, / Крест Твой, Ще́ дре, облобыза́ юще, / воспева́ ем Твоя́ у́ зы, и погребе́ ние, копие́ же и гво́ здия.

На ра́ мех его́ же изво́ лил еси́, Христе́, носи́ ти святы́ й Крест, / и на сем вознести́ ся, и распя́ тися пло́ тию, / облобыза́ юще собира́ ем кре́ пость на враги́ неви́ димыя.

Троичен: Еди́ ницу в трех начерта́ ниих пою́, / и Тро́ ицу во еди́ ном естестве́ покланя́ емую, / Бо́ га тро́ е ку́ пно, Свет трисо́ лнечный, / Отца́, и Сы́ на, и Свята́ го Ду́ ха.

Богородичен: Чуде́ с вели́ кое чу́ до в Тебе́ яви́ ся нескве́ рная А́ гнице, / взе́ млющаго бо ми́ ра грех, А́ гнца родила́ еси́, / Его́ же моли́ приле́ жно о пою́ щих Тя.

Катавасия: О́ браз Боже́ ственнаго Креста́, / Ио́ на во чре́ ве ки́ тове / просте́ ртыма дла́ ньма проначерта́, / и взира́ ше спасе́ н от зве́ ря / си́ лою Твое́ ю, Сло́ ве.

Кондак, глас 7. Самогласен:

Не ктому́ пла́ менное ору́ жие храни́ т врат Еде́ мских, / на ты́ я бо на́ йде пресла́ вный соу́ з дре́ во Кре́ стное, / сме́ ртное жа́ ло и а́ дова побе́ да прогна́ ся, / предста́ л бо еси́, Спа́ се мой, вопия́ су́ щим во а́ де: / вни́ дите па́ ки в рай.

Икос: Три кресты́ водрузи́ на Голго́ фе Пила́ т, / два разбо́ йников, и еди́ н Жизнода́ вца. / Его́ же ви́ де ад, и рече́ су́ щим до́ ле: / о слуги́ мои́, и си́ лы моя́! / Кто водрузи́ в гво́ здие в се́ рдце мое́, / древяны́ м мя копие́ м внеза́ пу прободе́? / И растерза́ юся, вну́ тренними мои́ ми болю́, утро́ бою уязвля́ юся, / чу́ вства моя́ смуща́ ют дух мой, / и понужда́ ются изрыга́ ти Ада́ ма, и су́ щия от Ада́ ма, дре́ вом да́ нныя ми: / Дре́ во бо сия́ вво́ дит па́ ки в рай.

Синаксарий.

Песнь 7.

Ирмос: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый, / быв Челове́ к, / стра́ ждет я́ ко сме́ ртен, / и стра́ стию сме́ ртное, / в нетле́ ния облачи́ т благоле́ пие, / Еди́ н благослове́ н / отце́ в Бог и препросла́ влен.

Воскре́ сл еси́ из гро́ ба тридне́ вно, я́ ко спяй, Го́ споди, / а́ довы вра́ тари порази́ в Боже́ ственною си́ лою, / и дре́ вния воздви́ г пра́ отцы / еди́ не благослове́ нный / отце́ в Бо́ же и препросла́ вленный.

Цевни́ цею пе́ сней лику́ юще / возра́ дуемся днесь лю́ дие Кре́ стным поклоне́ нием / на сем пригвозди́ вшагося Христа́ сла́ вяще, / еди́ наго благослове́ ннаго / отце́ в Бо́ га и препросла́ вленнаго.

Показа́ вый умерщвле́ ния орга́ н, жи́ зни де́ лателище, / ми́ ру облобыза́ тельное, Твой Крест Всеще́ дре, / тому́ покланя́ ющияся освяти́, / еди́ не благослове́ нный / отце́ в Бо́ же и препросла́ вленный.

Еди́ не ми́ лостиве и благоутро́ бне, просвети́, / освяти́ еди́ не Иису́ се, / покланя́ ющияся ве́ рно Твоему́ Кресту́, / и Боже́ ственным страда́ нием, / еди́ не благослове́ нный / отце́ в Бо́ же и препросла́ вленный.

Слава, Троичен: Еди́ ницу в трех Ипоста́ сех, пою́ Божество́: / Свет бо Оте́ ц, Свет Сын, Свет Дух, / Све́ ту неразде́ льну пребыва́ ющу, / еди́ нством есте́ ственным, / и треми́ луча́ ми Лиц сия́ ющу.

И ныне, Богородичен: Всех проро́ к многоимени́ тое Ты еси́ пропове́ дание, / врата́ бо Бо́ жия, ру́ чка злата́ я, земля́ свята́ я, / яви́ лася еси́ Де́ во Богоневе́ стная, / ро́ ждшая пло́ тию Иису́ са Христа́, / отце́ в Бо́ га и препросла́ вленна.

Катавасия: Из пла́ мене о́ троки избавле́ й, / плоть прии́ м прише́ л еси́ на зе́ млю, / и на Кресте́ пригвожде́ н, / спасе́ ние нам дарова́ л еси́, Христе́, / еди́ н благослове́ н отце́ в Бо́ же, / и препросла́ влен.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́ нный и святы́ й день, / Еди́ н суббо́ т Царь и Госпо́ дь, / пра́ здников пра́ здник / и торжество́ есть торже́ ств, / во́ ньже благослови́ м Христа́ во ве́ ки.

Ми́ ро в рука́ х что держите́ вся́ ко? / Кого́ же взыску́ ете? / Ны́ не явле́ йся ю́ ноша во гро́ бе, вопия́: / воскре́ се Христо́ с и Бог наш, / возста́ вивый естество́ челове́ ков от а́ довых сокро́ вищ.

Ра́ дуйся требога́ тое дре́ во и Боже́ ственное, Кре́ сте, / све́ те су́ щим во тьме, / четвероконе́ чный мир сия́ нием твои́ м, / воста́ ния Христо́ ва проявле́ й зари́, / сподо́ би вся ве́ рныя дости́ гнути Па́ сху.

В сий день благоуха́ ют ми́ ра боже́ ственныя мирополо́ жницы, / живоми́ рственное дре́ во Крест Христо́ в, / обоня́ им его́ Богодухнове́ нныя вони́, / тому́ покланя́ ющеся ве́ рно во ве́ ки.

Гряди́ Елиссе́ е проро́ че, / рцы я́ ве, что дре́ во о́ ное, / е́ же в во́ ду вложи́ л еси́? / Крест Христо́ в, и́ мже от глубины́ тли извлеко́ хомся, / тому́ покланя́ ющеся ве́ рно во ве́ ки.

Дре́ вле Иа́ ков прообразу́ я Крест Твой, Христе́, / Ио́ сиф покланя́ шеся Боже́ ственнаго жезла́ кра́ еви, / скиптр сей стра́ шный Ца́ рствия Твоего́ предви́ дев: / ему́ же ны́ не покланя́ емся ве́ рно во ве́ ки.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Троичен: Еди́ но в трех начерта́ ниих Существо́ сла́ вя, / не слива́ ю единоли́ чно трех, ниже́ пресеца́ ю зра́ ка, / Отца́, и Сы́ на, со Ду́ хом: / Еди́ н бо над все́ ми Бог в Тро́ ице.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Богородичен: Еди́ на в ма́ терех яви́ лася еси́, / Де́ ва Богоневе́ сто Мари́ е, / без му́ жа роди́ вши Христа́ Спа́ са, / чистоты́ зна́ мение сохрани́ вши: / Тебе́ ублажа́ ем ве́ рнии во ве́ ки.

Катавасия: Ру́ це в ров ве́ рженый львов, / иногда́ вели́ кий во проро́ цех, / крестообра́ зно просте́ р Дании́ л, / неврежде́ н от сих сне́ ди спасе́ ся, / благословя́ Христа́ Бо́ га во ве́ ки.

Песнь 9.

Ирмос: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме: / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́, / лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Во гроб соше́ л еси́ жизнода́ вче и Бо́ же, / и сокруши́ л еси́ вся закле́ пы же и вереи́, / и ме́ ртвыя воскреси́ л еси́, / сла́ ва воста́ нию Твоему́, вопию́ щия, / Христе́ Спа́ се всеси́ льне.

Гроб Твой жизнь мне Христе́ источи́, содержа́ й бо жизнь, / предста́ в возопи́ л еси́ живу́ щим во гробе́ х: / су́ щии во у́ зах разреши́ теся, / Аз бо ми́ ра избавле́ ние приидо́ х.

Пе́ сньми да взыгра́ ют вся древа́ дубра́ вная, / тезоимени́ тое дре́ во Креста́ зря́ ще облобыза́ емое днесь: / на не́ мже Христо́ с вознесе́ главу́, / я́ коже проро́ чествует боже́ ственный Дави́ д.

Дре́ вом уме́ рый, дре́ во тя обрето́ х жи́ зни, Христоно́ сне Кресте мой, / храни́ телю мой неруши́ мый, / на де́ моны кре́ пкая держа́ во, / тебе́ покланя́ яйся днесь зову́: / освяти́ мя сла́ вою твое́ ю.

Весели́ ся, ра́ дуйся, Це́ рковь Бо́ жия, / дре́ ву требога́ тному покланя́ ющися днесь, / всесвята́ го Креста́ Христо́ ва: / Ему́ же слу́ жат чи́ нове а́ нгельстии, / и со стра́ хом предстоя́ т.

Троичен: Тро́ ице Ли́ цы, еди́ нице Естество́ м покланя́ юся, / Тебе́ Божество́ Свято́ е, / Отцу́, и Сы́ ну, со Святы́ м же Ду́ хом, / еди́ ному нача́ лу, еди́ ному Ца́ рству, / все́ ми влады́ чествующему.

Богородичен: Гора́ вели́ кая в ню́ же всели́ ся Христо́ с, / Ты яви́ лася еси́ Де́ во, / я́ коже боже́ ственный Дави́ д вопие́ т: / Е́ юже мы вознесо́ хомся к небеси́, / всыни́ вшеся Ду́ хом Всеблаже́ нная.

Катавасия: О Ма́ ти Де́ во, / и Богоро́ дице нело́ жная, / ро́ ждшая безсе́ менно Христа́ Бо́ га на́ шего, / на Крест возне́ сшагося пло́ тию, / Тя ве́ рнии вси досто́ йно с Ним ны́ не велича́ ем.

Ексапостиларий воскресен. И Креста.
Подобен: Со ученики́:

Слава: Крест Христо́ в честны́ й / днесь предложе́ нный ви́ девше поклони́ мся, / и ве́ рно возвесели́ мся, облобыза́ юще любо́ вию, / на сем во́ лею распе́ ншагося прося́ ще Го́ спода, сподо́ бити всех нас, / и Кресту́ честно́ му поклони́ тися, / и дости́ гнути Воскресе́ ние неосужде́ нно.

И ныне, Богородичен: Дре́ ву, на не́ мже Всечи́ стая, / пречи́ стеи дла́ ни о нас простре́, / пригвозди́ выйся Сын Твой, / ны́ не благоче́ стно покланя́ ющимся, / даждь нам мир, и мироспаси́ тельныя всечестны́ я стра́ сти предвари́ ти, / и све́ тлой мирора́ достной господоимени́ той Па́ сце поклони́ тися, и светоно́ сному дню.

На хвалитех поставим стихов 8,
и поем стихиры воскресны, осмогласника 4,
и трипеснца подобны 3, повторяюще 1, глас 4.
Подобен: Я́ ко до́ бля:

Во гла́ сех воскли́ кнем, / в пе́ снех возвели́ чим, / Крест честны́ й облобыза́ юще, / и к нему́ возопии́ м: / Кре́ сте всече́ стне, / освяти́ на́ ша ду́ ши и телеса́ си́ лою твое́ ю, / и от вся́ каго вре́ да сопроти́ вных соблюди́ неврежде́ ны, / благоче́ стно покланя́ ющияся тебе́.

Приступи́ вше почерпи́ те неистоща́ емых вод, / Креста́ благода́ тию пролива́ емых: / се предлежа́ щее ви́ дяще Дре́ во свято́ е, / дарова́ ний исто́ чник, / напое́ ное кро́ вию и водо́ ю Влады́ ки всех, / на том во́ лею возне́ сшагося, / и земны́ я воздви́ гшаго.

Стих: Возноси́ те Го́ спода Бо́ га на́ шего, и покланя́ йтеся подно́ жию но́ гу Его́, / я́ ко свя́ то есть.

Це́ ркве утвержде́ ние, / мона́ шествующих похвала́ и спасе́ ние, / ты еси́ Кре́ сте всече́ стне, / те́ мже покланя́ ющеся тебе́, / и се́ рдцем и душе́ ю просвеща́ емся днесь, / Боже́ ственною благода́ тию на тебе́ Пригвозди́ вшагося, / и держа́ ву льсти́ ваго разори́ вшаго, / и кля́ тву потре́ бльшаго.

Стих: Бог же Царь наш пре́ жде ве́ ка, / соде́ ла спасе́ ние посреде́ земли́.

И повторяюще первую стихиру, таже глаголем стих: Воскресни́, Го́ споди Бо́ же мой, да вознесе́ тся рука́ Твоя́, / не забу́ ди убо́ гих Твои́ х до конца́.

И поем самогласен, глас 8:

Высокому́ драго ра́ зума злых фарисе́ ев, / всех Госпо́ дь при́ тчею убежа́ ти сего́ научи́, / и не высокому́ дрствовати па́ че, / е́ же подоба́ ет му́ дрствовати, / всех наказа́, прописа́ ние и о́ браз Сам быв, / да́ же до распя́ тия и сме́ рти, / Сам Себе́ излия́ в. / Благодаря́ ще у́ бо с мытаре́ м рцем: / пострада́ вый за ны, и безстра́ стен пребы́ вый, Бо́ же, / от страсте́ й нас изба́ ви, / и спаси́ ду́ ши на́ ша.

Сла́ ва, паки тойже. И ны́ не: Преблагослове́ нна еси́:

Славословие великое. Егда же начинаем пети: Сла́ ва в вы́ шних: Тогда приидет иерей оболчен во вся священническия одежды, [или аще где будет старей, то от первейшаго в своих им местех должно есть сему быти]. И взем кадильницу, кадит святую трапезу, и честный Крест, таже подъемлет его на дискосе со хранильницею на главу свою, и исходит от левыя страны престола северными дверьми, предыдущим ему свещам двум, и кадильнице, и отходит до царских врат. Скончану же бывшу славословию, и Трисвятому, глаголет священник: Прему́ дрость, про́ сти. И начинаем тропарь: Спаси́ Го́ споди лю́ ди Твоя́: трижды. И приходит иерей нося честный Крест пред святыя двери: и тамо уготовану четвероножнику, и полагается верху его честный Крест, и отверз хранильницу, кадит крестообразно от четырех стран.

И абие поем тропарь, глас 6:

Кресту́ Твоему́ покланя́ емся, Влады́ ко, / и свято́ е Воскресе́ ние Твое́ сла́ вим. [Трижды. ]

И начинают покланятися, аще где во обители, игумен, или ин первенствуяй во священных, такожде и прочии священницы покланяющеся пред честным Крестом дважды. Целуют же прежде старейшии, и по целовании, паки покланяются единожды, такожде творят и прочии священницы, десная страна и левая. Такожде приходит и братия два два покланяющеся по чину их.

Кланяющимся же братиям
поем самогласны сия, глас 2:

Прииди́ те ве́ рнии, / животворя́ щему Дре́ ву поклони́ мся, / на не́ мже Христо́ с Царь сла́ вы во́ лею ру́ це распросте́ р, / вознесе́ нас на пе́ рвое блаже́ нство, / и́ хже пре́ жде сла́ стию укра́ д враг, / изгна́ ны от Бо́ га сотвори́. / Прииди́ те ве́ рнии, Дре́ ву поклони́ мся, / и́ мже сподо́ бихомся неви́ димых враг сокруши́ ти главы́. / Прииди́ те вся оте́ чествия язы́ к, / Крест Госпо́ день пе́ сньми почти́ м: / ра́ дуйся Кре́ сте, па́ дшаго Ада́ ма соверше́ нное избавле́ ние! / О тебе́ ве́ рнии хва́ лятся, / я́ ко твое́ ю си́ лою исма́ ильтеския лю́ ди держа́ вно покаря́ ющии. / Тебе́ ны́ не со стра́ хом христиа́ не целу́ ем: / на тебе́ пригвозди́ вшагося Бо́ га сла́ вим, глаго́ люще: / Го́ споди, на том пригвозди́ выйся, поми́ луй нас, / я́ ко Благ и Человеколю́ бец.

Глас 8: Днесь Влады́ ка тва́ ри, и Госпо́ дь сла́ вы, / на Кресте́ пригвожда́ ется и в ре́ бра пробода́ ется, / же́ лчи и о́ цта вкуша́ ет, сла́ дость церко́ вная, / венце́ м от те́ рния облага́ ется, / покрыва́ яй не́ бо о́ блаки, / оде́ ждею облачи́ тся поруга́ ния, / и зауша́ ется бре́ нною руко́ ю, / руко́ ю созда́ вый челове́ ка. / По плеще́ ма бие́ н быва́ ет, / одева́ яй не́ бо о́ блаки. / Заплева́ ния и ра́ ны прие́ млет, / поноше́ ния и зауше́ ния, / и вся терпи́ т мене́ ра́ ди осужде́ ннаго, / Изба́ витель мой и Бог, / да спасе́ т мир от пре́ лести, я́ ко благоутро́ бен.

Слава, глас 8: Днесь неприкоснове́ нный существо́ м, / прикоснове́ н мне быва́ ет, / и стра́ ждет стра́ сти, / свобожда́ яй мя от страсте́ й. / Свет подава́ яй слепы́ м, / от беззако́ нных усте́ н оплева́ ется, / и дае́ т плещи́ за плене́ нныя на ра́ ны. / Сего́ Чи́ стая Де́ ва и Ма́ ти на Кресте́ зря́ щи, / боле́ зненно веща́ ше: / увы́ мне Ча́ до Мое́, / что сие́ сотвори́ л еси́? / Кра́ сный добро́ тою па́ че всех челове́ к, / бездыха́ нный, беззра́ чный явля́ ешися, / не име́ я ви́ да, ниже́ добро́ ты. / Увы́ Мне Мой Све́ те! / Не могу́ спя́ ща зре́ ти Тя, / утро́ бою уязвля́ юся, / и лю́ тое ору́ жие се́ рдце Мое́ прохо́ дит. / Воспева́ ю Твоя́ стра́ сти, / покланя́ юся благоутро́ бию Твоему́, / Долготерпели́ ве сла́ ва Тебе́.

И ныне, глас тойже: Днесь проро́ ческое испо́ лнися сло́ во, / се бо покланя́ емся на ме́ сто, / иде́ же стоя́ сте но́ зе Твои́, Го́ споди, / и Дре́ ва спасе́ ния вкуси́ вше, / грехо́ вных страсте́ й свобо́ ду улучи́ хом, / моли́ твами Богоро́ дицы, еди́ не Человеколю́ бче.

Таже ектении, и отпуст. Сла́ ва, и ны́ не, стихира Евангельская в притворе, и чтется оглашение Студитово, и час первый, и совершенный отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Изобразительная. Блаженна гласа на 6, и от канона Креста песнь 3-я на 4.

Тропарь Крестный, глас 1:

Спаси́, Го́ споди, лю́ ди Твоя́, / и благослови́ достоя́ ние Твое́, / побе́ ды правосла́ вным христиа́ ном на сопроти́ вныя да́ руя, / и Твое́ сохраня́ я Кресто́ м Твои́ м жи́ тельство.

Кондак, глас 7. Самогласен:

Не ктому́ пла́ менное ору́ жие храни́ т врат Еде́ мских, / на ты́ я бо на́ йде пресла́ вный соу́ з дре́ во Кре́ стное, / сме́ ртное жа́ ло и а́ дова побе́ да прогна́ ся, / предста́ л бо еси́, Спа́ се мой, вопия́ су́ щим во а́ де: / вни́ дите па́ ки в рай.

Вместо же Трисвятаго поем:

Кресту́ Твоему́ покланя́ емся, Влады́ ко, / и свято́ е Воскресе́ ние Твое́ сла́ вим.

Прокимен Апостола, глас 6:

Спаси́, Го́ споди, лю́ ди Твоя́, / и благослови́ достоя́ ние Твое́. Стих: К Тебе́, Го́ споди, воззову́, Бо́ же мой, да не премолчи́ ши от мене́.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...