Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Прокимен, глас 4. Притчей чтение. . В субботу пятыя седмицы на утрени




Прокимен, глас 4.

Я́ ко возвели́ чишася дела́ Твоя́, Го́ споди, / вся прему́ дростию сотвори́ л еси́. Стих: Благослови́, душе́ моя́, Го́ спода, Го́ споди Бо́ же мой, возвели́ чился еси́ зело́.

Притчей чтение.

Бра́ тия в ну́ ждах поле́ зни да бу́ дут, сего́ бо ра́ ди ражда́ ются. Муж безу́ мен пле́ щет и ра́ дуется себе́, я́ коже поруча́ яйся испору́ чит дру́ га своего́, на свои́ х же устна́ х огнь сокро́ вищствует. Грехолю́ бец ра́ дуется сва́ ром, а жестокосе́ рдый не усря́ щет благи́ х. Муж удобопрело́ жный язы́ ком, впаде́ т в зла́ я, се́ рдце же безу́ мнаго боле́ знь стяжа́ вшему е́. Не весели́ тся оте́ ц о сы́ не ненака́ заннем, сын же мудр весели́ т ма́ терь свою́. Се́ рдце веселя́ щееся благоиме́ тися твори́ т, му́ жу же печа́ льну засы́ шут ко́ сти. Прие́ млющему да́ ры непра́ ведно в не́ дра не предуспева́ ют путие́, нечести́ вый же уклоня́ ет пути́ пра́ вды. Лице́ разу́ мно му́ жа прему́ дра, о́ чи же безу́ мнаго на конца́ х земли́. Гнев отцу́ сын безу́ мен, и боле́ знь ро́ ждшей его́. Тщеты́ твори́ ти му́ жу пра́ ведну не добро́, ниже́ преподо́ бно наве́ товати власте́ м пра́ ведным. И́ же щади́ т глаго́ л произнести́ же́ сток, разу́ мен, долготерпели́ вый же муж прему́ др, лу́ чше и́ щущаго нау́ ки. Несмы́ сленному вопроси́ вшу о му́ дрости, му́ дрость вмени́ тся, не́ ма же кто себе́ твори́ т, возмни́ тся разу́ мен бы́ ти. Вины́ и́ щет муж хотя́ отлучи́ тися от друго́ в, на вся́ кое же вре́ мя поноси́ мь бу́ дет. Не тре́ бует прему́ дрости муж скудоу́ мен, зане́ па́ че во́ дится безу́ мием. Егда́ прии́ дет нечести́ вый во глубину́ зол, неради́ т, нахо́ дит же ему́ безче́ стие и поноше́ ние. Вода́ глубока́ сло́ во в се́ рдце му́ жа, река́ же изска́ чущая и исто́ чник жи́ зни. Чуди́ тися лицу́ нечести́ ваго не добро́, ниже́ преподо́ бно уклоня́ ти пра́ ведное на суде́.

И прочее последование Преждесвященных. На трапезе пием вино, труда ради бденнаго хотящаго быти. Повечерие же малое, и Полунощницу, поем в келлиах. Канон мертвен гласа поем во гробнице.

 


В СУББОТУ ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ НА УТРЕНИ

Знаменает в час четвертый нощи, молебнаго ради последования акафиста. И собравшеся в церковь, благословившу иерею, начинаем утреню, якоже предписася начало утрени в четверток Великаго канона. По шестопсалмии, Бог Госпо́ дь: во глас 8, и поем трижды тропарь косно.

Тропарь, глас 8:

Повеле́ нное та́ йно прие́ м в ра́ зуме, / в кро́ ве Ио́ сифове тща́ нием предста́ Безпло́ тный, глаго́ ля Неискусобра́ чней: / приклони́ вый схожде́ нием Небеса́ вмеща́ ется неизме́ нно весь в Тя, / Его́ же и ви́ дя в ложесна́ х Твои́ х прие́ мша ра́ бий зрак, / ужаса́ юся зва́ ти Тебе́: / ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

Таже стихословим кафисму псалтира 16: Рече́ Госпо́ дь Го́ сподеви моему́: И по исполнении сея, ектениа малая, и поем кондак на среде, со сладкопением, косно.

Кондак, глас 8:

Взбра́ нной Воево́ де победи́ тельная, / я́ ко изба́ вльшеся от злых, / благода́ рственная воспису́ ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́ дице, / но, я́ ко иму́ щая держа́ ву непобеди́ мую, / от вся́ ких нас бед свободи́, да зове́ м Ти: / ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

На немже кадит диакон святыя иконы и братию по чину. На прочих же точию настоятеля и лики. И чтем икосов и кондаков 6. Стоим на чтении. Тии же икосы суть по алфавиту: сиесть 24, и глаголются от иерея во святом олтаре.

{Α } Икос 1: А́ нгел предста́ тель с небесе́ по́ слан бысть рещи́ Богоро́ дице: ра́ дуйся, / и со безпло́ тным гла́ сом воплоща́ ема Тя зря, Го́ споди, ужаса́ шеся / и стоя́ ше, зовы́ й к Ней такова́ я: / Ра́ дуйся, Е́ юже рá дocть возсия́ ет; / ра́ дуйся, Е́ юже кля́ тва изче́ знет. / Ра́ дуйся, па́ дшаго Ада́ ма воззва́ ние; / ра́ дуйся, слез Е́ виных избавле́ ние. / Ра́ дуйся, высото́ неудобовосходи́ мая челове́ ческими по́ мыслы; / ра́ дуйся, глубино́ неудобозри́ мая и а́ нгельскима очи́ ма. / Ра́ дуйся, я́ ко еси́ Царе́ во седа́ лище; / ра́ дуйся, я́ ко но́ сиши Нося́ щаго вся. / Ра́ дуйся, звездо́, явля́ ющая Со́ лнце; / ра́ дуйся, утро́ бо Боже́ ственнаго воплоще́ ния. / Ра́ дуйся, Е́ юже обновля́ ется тварь; / ра́ дуйся, Е́ юже покланя́ емся Творцу́. / Ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

{Β } Кондак 2: Ви́ дящи Свята́ я Себе́ в чистоте́, / глаго́ лет Гаврии́ лу де́ рзостно: / пресла́ вное твоего́ гла́ са неудобоприя́ тельно души́ Мое́ й явля́ ется, / безсе́ меннаго бо зача́ тия рождество́ ка́ ко глаго́ леши, зовы́ й: / Аллилу́ иа.

{Γ } Икос 2: Ра́ зум недоразумева́ емый разуме́ ти Де́ ва и́ щущи, / возопи́ к служа́ щему: / из боку́ чи́ сту, Сы́ ну ка́ ко есть роди́ тися мо́ щно, рцы Ми? / К Не́ йже он рече́ со стра́ хом, оба́ че зовы́ й си́ це: / Ра́ дуйся, сове́ та неизрече́ ннаго таи́ ннице; / ра́ дуйся, молча́ ния прося́ щих ве́ ро. / Ра́ дуйся, чуде́ с Христо́ вых нача́ ло; / ра́ дуйся, веле́ ний Его́ глави́ зно. / Ра́ дуйся, ле́ ствице небе́ сная, Е́ юже сни́ де Бог; / ра́ дуйся, мо́ сте, преводя́ й су́ щих от земли́ на не́ бо. / Ра́ дуйся, А́ нгелов многослову́ щее чу́ до; / ра́ дуйся, бесо́ в многоплаче́ вный стру́ пе. / Ра́ дуйся, Свет неизрече́ нно роди́ вшая; / ра́ дуйся, е́ же ка́ ко, ни еди́ наго же научи́ вшая. / Ра́ дуйся, прему́ дрых превосходя́ щая ра́ зум; / ра́ дуйся, ве́ рных озаря́ ющая смы́ слы. / Ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

{Δ } Кондак 3: Си́ ла Вы́ шняго осени́ тогда́ к зача́ тию Браконеиску́ сную, / и благопло́ дная Тоя́ ложесна́, я́ ко село́ показа́ сла́ дкое, / всем хотя́ щим жа́ ти спасе́ ние, всегда́ пе́ ти си́ це: / Аллилу́ иа.

{Ε } Икос 3: Иму́ щи Богоприя́ тную Де́ ва утро́ бу, востече́ ко Елисаве́ ти; / младе́ нец же о́ ноя а́ бие позна́ в Сея́ целова́ ние, ра́ довашеся, / и игра́ ньми я́ ко пе́ сньми вопия́ ше к Богоро́ дице: / Ра́ дуйся, о́ трасли неувяда́ емыя розго́; / ра́ дуйся, Плода́ безсме́ ртнаго стяжа́ ние. / Ра́ дуйся, Де́ лателя де́ лающая человеколю́ бца; / ра́ дуйся, Сади́ теля жи́ зни на́ шея ро́ ждшая. / Ра́ дуйся, ни́ во, растя́ щая гобзова́ ние щедро́ т; / ра́ дуйся, трапе́ зо, нося́ щая оби́ лие очище́ ний. / Ра́ дуйся, я́ ко рай пи́ щный процвета́ еши; / ра́ дуйся, я́ ко приста́ нище душа́ м гото́ виши. / Ра́ дуйся, прия́ тное моли́ твы кади́ ло; / ра́ дуйся, всего́ ми́ ра очище́ ние. / Ра́ дуйся, Бо́ жие к сме́ ртным благоволе́ ние; / ра́ дуйся, сме́ ртных к Бо́ гу дерзнове́ ние. / Ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

{Ζ } Кондак 4: Бу́ рю внутрь име́ я помышле́ ний сумни́ тельных, / целому́ дренный Ио́ сиф смяте́ ся, к Тебе́ зря небра́ чней, / и бракоокра́ дованную помышля́ я, Непоро́ чная; / уве́ дев же Твое́ зача́ тие от Ду́ ха Свя́ та, рече́: / Аллилу́ иа.

И паки кондак:

Взбра́ нной Воево́ де победи́ тельная, / я́ ко изба́ вльшеся от злых, / благода́ рственная воспису́ ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́ дице, / но, я́ ко иму́ щая держа́ ву непобеди́ мую, / от вся́ ких нас бед свободи́, да зове́ м Ти: / ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

Чтем от слова акафиста, на даяния два. Таже стихословим Непорочны и ектения.

И паки глаголем кондак: Взбра́ нной Воево́ де: И другия икосы и кондаки, 6:

{Η } Икос 4: Слы́ шаша па́ стырие А́ нгелов пою́ щих плотско́ е Христо́ во прише́ ствие, / и те́ кше я́ ко к Па́ стырю ви́ дят Сего́ я́ ко а́ гнца непоро́ чна, / во чре́ ве Мари́ ине упа́ сшася, Ю́ же пою́ ще ре́ ша: / Ра́ дуйся, А́ гнца и Па́ стыря Ма́ ти; / ра́ дуйся, дво́ ре слове́ сных ове́ ц. / Ра́ дуйся, неви́ димых враго́ в муче́ ние; / ра́ дуйся, ра́ йских двере́ й отверзе́ ние. / Ра́ дуйся, я́ ко небе́ сная сра́ дуются земны́ м; / ра́ дуйся, я́ ко земна́ я сликовству́ ют небе́ сным. / Ра́ дуйся, апо́ столов немо́ лчная уста́; / ра́ дуйся, страстоте́ рпцев непобеди́ мая де́ рзосте. / Ра́ дуйся, тве́ рдое ве́ ры утвержде́ ние; / ра́ дуйся, све́ тлое благода́ ти позна́ ние. / Ра́ дуйся, Е́ юже обнажи́ ся ад; / ра́ дуйся, Е́ юже облеко́ хомся сла́ вою. / Ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

{Θ } Кондак 5: Боготе́ чную звезду́ узре́ вше волсви́, тоя́ после́ доваша зари́, / и я́ ко свети́ льник держа́ ще ю́, то́ ю испыта́ ху кре́ пкаго Царя́, / и дости́ гше Непостижи́ маго, возра́ довашася, Ему́ вопию́ ще: / Аллилу́ иа.

{Ι } Икос 5: Ви́ деша о́ троцы халде́ йстии на руку́ Деви́ чу Созда́ вшаго рука́ ми челове́ ки, / и Влады́ ку разумева́ юще Его́, а́ ще и ра́ бий прия́ т зрак, / потща́ шася дарми́ послужи́ ти Ему́, и возопи́ ти Благослове́ нней: / Ра́ дуйся, звезды́ незаходи́ мыя Ма́ ти; / ра́ дуйся, заре́ та́ инственнаго дне. / Ра́ дуйся, пре́ лести пещь угаси́ вшая; / ра́ дуйся, Тро́ ицы таи́ нники просвеща́ ющая. / Ра́ дуйся, мучи́ теля безчелове́ чнаго измета́ ющая от нача́ льства; / ра́ дуйся, Го́ спода человеколю́ бца показа́ вшая Христа́. / Ра́ дуйся, ва́ рварскаго избавля́ ющая служе́ ния; / ра́ дуйся, тиме́ ния изыма́ ющая дел. / Ра́ дуйся, огня́ поклоне́ ние угаси́ вшая; / ра́ дуйся, пла́ мене страсте́ й изменя́ ющая. / Ра́ дуйся, ве́ рных наста́ внице целому́ дрия; / ра́ дуйся, всех родо́ в весе́ лие. / Ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

{Κ } Кондак 6: Пропове́ дницы богоно́ снии, бы́ вше волсви́, / возврати́ шася в Вавило́ н, сконча́ вше Твое́ проро́ чество, / и пропове́ давше Тя, Христа́, всем, / оста́ виша И́ рода я́ ко буесло́ вяща, не ве́ дуща пе́ ти: / Аллилу́ иа.

{Λ } Икос 6: Возсия́ вый во Еги́ пте просвеще́ ние и́ стины, отгна́ л еси́ лжи тьму: / и́ доли бо его́, Спа́ се, не терпя́ ще Твоея́ кре́ пости, падо́ ша, / сих же изба́ вльшиися вопия́ ху к Богоро́ дице: / Ра́ дуйся, исправле́ ние челове́ ков; / ра́ дуйся, низпаде́ ние бесо́ в. / Ра́ дуйся, пре́ лести держа́ ву попра́ вшая; / ра́ дуйся, и́ дольскую лесть обличи́ вшая. / Ра́ дуйся, мо́ ре, потопи́ вшее фарао́ на мы́ сленнаго; / ра́ дуйся, ка́ меню, напои́ вший жа́ ждущия жи́ зни. / Ра́ дуйся, о́ гненный сто́ лпе, наставля́ яй су́ щия во тьме; / ра́ дуйся, покро́ ве ми́ ру, ши́ рший о́ блака. / Ра́ дуйся, пи́ ще, ма́ нны прие́ мнице; / ра́ дуйся, сла́ дости святы́ я служи́ тельнице. / Ра́ дуйся, земле́ обетова́ ния; / ра́ дуйся, из нея́ же тече́ т мед и млеко́. / Ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

{Μ } Кондак 7: Хотя́ щу Симео́ ну от ны́ нешняго ве́ ка преста́ витися преле́ стнаго, / вда́ лся еси́ я́ ко младе́ нец тому́, / но позна́ лся еси́ ему́ и Бог соверше́ нный. / Те́ мже удиви́ ся Твое́ й неизрече́ нней прему́ дрости, зовы́ й: / Аллилу́ иа.

И паки кондак:

Взбра́ нной Воево́ де победи́ тельная, / я́ ко изба́ вльшеся от злых, / благода́ рственная воспису́ ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́ дице, / но, я́ ко иму́ щая держа́ ву непобеди́ мую, / от вся́ ких нас бед свободи́, да зове́ м Ти: / ра́ дуйся, Неве́ сто Неневе́ стная.

Таже чтем прочее слова акафиста. Псалом 50. И каноны: святаго обители со ирмосом на 6, и Пресвятыя Богородицы на 6.

Творение господина Иосифа, егоже краестрочие: Ра́ дости прия́ телище, Тебе́ подоба́ ет ра́ доватися еди́ ней. [Аще ли храм Богородицы, поем канон праздника Богородицы со ирмосом на 12. Ирмосы по дважды, тропари на 10. ] Глас 4.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...