Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Во святый и великий пяток вечера




ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ПЯТОК ВЕЧЕРА

О десятом часе дне клеплет. И благословившу священнику, начинающуся светильничному, на Го́ споди, воззва́ х, поставим стихов 6: И поем стихиры самогласны.

Глас 1: Вся тварь изменя́ шеся стра́ хом, / зря́ щи Тя на Кресте́ ви́ сима, Христе́: / со́ лнце омрача́ шеся, и земли́ основа́ ния сотряса́ хуся, / вся сострада́ ху Созда́ вшему вся. / Во́ лею нас ра́ ди претерпе́ вый / Го́ споди, сла́ ва Тебе́. (2)

Глас 2: Лю́ дие злочести́ вии и беззако́ ннии, / вску́ ю поуча́ ются тще́ тным? / Вску́ ю Живота́ всех на смерть осуди́ ша? / Ве́ лие чу́ до, / я́ ко Созда́ тель ми́ ра в ру́ ки беззако́ нных предае́ тся, / и на дре́ во возвыша́ ется Человеколю́ бец, / да я́ же во а́ де у́ зники свободи́ т, зову́ щия: / долготерпели́ ве Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Днесь зря́ щи Тя Непоро́ чная Де́ ва, / на Кресте́, Сло́ ве, возвыша́ ема, / рыда́ ющи ма́ тернею утро́ бою, / уязвля́ шеся се́ рдцем го́ рце, / и стеня́ щи боле́ зненно из глубины́ души́, / лице́ со власы́ терза́ ющи. / Те́ мже и пе́ рси бию́ щи, взыва́ ше жа́ лостно: / увы́ Мне, Боже́ ственное Ча́ до! / Увы́ Мне, Све́ те ми́ ра! / Что заше́ л еси́ от о́ чию Мое́ ю, А́ гнче Бо́ жий? / Те́ мже во́ инства безпло́ тных, / тре́ петом содержи́ ми бя́ ху, глаго́ люще: / Непостижи́ ме Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

На дре́ ве ви́ дящи ви́ сима, Христе́, / Тебе́ всех Зижди́ теля и Бо́ га, / безсе́ менно Ро́ ждшая Тя вопия́ ше го́ рько: / Сы́ не Мой, где добро́ та за́ йде зра́ ка Твоего́? / Не терплю́ зре́ ти Тя непра́ ведно распина́ ема. / Потщи́ ся у́ бо, воста́ ни, я́ ко да ви́ жу и Аз / Твое́ из ме́ ртвых тридне́ вное Воскресе́ ние.

Глас 6: Днесь Влады́ ка тва́ ри предстои́ т Пила́ ту, / и Кресту́ предае́ тся Зижди́ тель всех, / я́ ко а́ гнец приводи́ мь Свое́ ю во́ лею. / Гвоздьми́ пригвожда́ ется, и в ре́ бра пробода́ ется, / и гу́ бою напоя́ ется ма́ нну одожди́ вый, / по лани́ те зауша́ ется Изба́ витель ми́ ра, / и от Свои́ х раб поруга́ ется Созда́ тель всех. / О Влады́ чняго Человеколю́ бия! / О распина́ ющих моля́ ше Своего́ Отца́, глаго́ ля: О́ тче, / оста́ ви им грех сей, / не ве́ дят бо, беззако́ ннии, / что непра́ ведное содева́ ют.

Слава, глас тойже: О ка́ ко беззако́ нное со́ нмище, / Царя́ тва́ ри осуди́ на смерть, / не устыде́ вся благодея́ ния, / я́ же воспомина́ я предутвержда́ ше, глаго́ ля к ним: / лю́ дие Мои́, что сотвори́ х вам? / Не чуде́ с ли испо́ лних Иуде́ ю? / Не мертвецы́ ли воскреси́ х еди́ нем сло́ вом? / Не вся́ кую ли боле́ знь исцели́ х и неду́ г? / Что у́ бо Ми воздаете́? / Вску́ ю не по́ мните Мя? / За исцеле́ ния ра́ ны Мне наложи́ вше, / за живо́ т умерщвля́ юще, / ве́ шающе на дре́ ве, я́ ко злоде́ я, Благоде́ теля, / я́ ко беззако́ нна, Законода́ вца, / я́ ко осужде́ нна, всех Царя́. / Долготерпели́ ве Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

И ныне, глас тойже: Стра́ шное и пресла́ вное та́ инство днесь де́ йствуемо зри́ тся: / неосяза́ емый удержава́ ется, / вя́ жется, разреша́ яй Ада́ ма от кля́ твы, / испыту́ яй сердца́ и утро́ бы, непра́ ведно испыту́ ется, / в темни́ це затворя́ ется, И́ же бе́ здну затвори́ вый, / Пила́ ту предстои́ т, Ему́ же тре́ петом предстоя́ т небе́ сныя си́ лы, / зауша́ ется руко́ ю созда́ ния Созда́ тель, / на дре́ во осужда́ ется, судя́ й живы́ м и ме́ ртвым, / во гро́ бе заключа́ ется Разори́ тель а́ да. / И́ же вся терпя́ й милосе́ рдно / и всех спасы́ й от кля́ твы, / Незло́ биве Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Вход со Евангелием. Све́ те ти́ хий:

Прокимен, глас 4: Раздели́ ша ри́ зы Моя́ себе́, / и о оде́ жди Мое́ й мета́ ша жре́ бий. Стих: Бо́ же, Бо́ же Мой, вонми́ Ми, вску́ ю оста́ вил Мя еси́?

Исхода чтение. [Глава 33, ст. 11 – 23].

Глаго́ ла Госпо́ дь к Моисе́ ю лице́ м к лицу́, я́ коже а́ ще бы кто возглаго́ лал к своему́ дру́ гу, и отпуща́ шеся в полк: слуга́ же Иису́ с сын Нави́ н, ю́ ноша не исхожда́ ше из ски́ нии. И рече́ Моисе́ й ко Го́ споду: се Ты мне глаго́ леши, изведи́ лю́ ди сия́. Ты же не яви́ л ми еси́, кого́ по́ слеши со мно́ ю. Ты же мне рекл еси́: вем тя па́ че всех, и благода́ ть и́ маши у Мене́. А́ ще у́ бо обрето́ х благода́ ть пред Тобо́ ю, яви́ ми Тебе́ Сама́ го, да разу́ мно ви́ жду Тя: я́ ко да обре́ т бу́ ду благода́ ть пред Тобо́ ю, и да позна́ ю, я́ ко лю́ дие Твои́ язы́ к вели́ к сей. И глаго́ ла [ему́ Госпо́ дь]: Аз Сам предыду́ пред Тобо́ ю, и упоко́ ю тя. И рече́ к Нему́ Моисе́ й: а́ ще Сам Ты не и́ деши с на́ ми, да не изведе́ ши мя отсю́ ду. И ка́ ко ве́ домо бу́ дет вои́ стинну, я́ ко обрето́ х благода́ ть у Тебе́, аз же и лю́ дие Твои́, то́ чию иду́ щу Ти с на́ ми; и просла́ влен бу́ ду, аз же и лю́ дие Твои́, па́ че всех язы́ к, ели́ цы суть на земли́? Рече́ же Госпо́ дь к Моисе́ ю: и сие́ тебе́ сло́ во, е́ же рекл еси́, сотворю́: обре́ л бо сей благода́ ть пре́ до Мно́ ю, и вем тя па́ че всех. И глаго́ ла Моисе́ й: покажи́ ми сла́ ву Твою́. И рече́ [Госпо́ дь к Моисе́ ю]: Аз предыду́ пред тобо́ ю сла́ вою Мое́ ю, и воззову́ о и́ мени Мое́ м, Госпо́ дь пред тобо́ ю: и поми́ лую, его́ же а́ ще ми́ лую: и уще́ дрю, его́ же а́ ще ще́ дрю. И рече́: не возмо́ жеши ви́ дети Лица́ Моего́, не бо у́ зрит челове́ к Лице́ Мое́, и жив бу́ дет. И рече́ Госпо́ дь: се ме́ сто у Мене́, и ста́ неши на ка́ мени. Егда́ же пре́ йдет Сла́ ва Моя́, и положу́ тя в разсе́ лине ка́ мене, и покры́ ю руко́ ю Мое́ ю над тобо́ ю, до́ ндеже мимоиду́. И отыму́ ру́ ку Мою́, и тогда́ у́ зриши за́ дняя Моя́: Лице́ же Мое́ не яви́ тся Тебе́.

Прокимен, глас 4: Суди́, Го́ споди, оби́ дящия мя, / побори́ борю́ щия мя. Стих: Приими́ ору́ жие и щит, и воста́ ни в по́ мощь мою́.

Иова чтение. [Глава 42, ст. 12 – 17].

Госпо́ дь благослови́ после́ дняя И́ овля, не́ же пре́ жняя: бя́ ху же ско́ ти его́, ове́ ц четырена́ десять ты́ сящ, вельблю́ дов шесть ты́ сящ, супру́ г воло́ в ты́ сяща, осли́ ц ста́ дных ты́ сяща. Роди́ ша же ся ему́ сы́ нове седмь, и дще́ ри три. И нарече́ пе́ рвую у́ бо, День: втору́ ю же Касси́ ю: тре́ тию же, Амалфе́ ев рог. И не обрето́ шася подо́ бнии в ле́ поте дще́ рем И́ овлевым в поднебе́ сней: даде́ же им оте́ ц насле́ дие в бра́ тии их. Поживе́ же И́ ов по я́ зве лет сто се́ дмьдесят: всех же лет поживе́ две́ сти четы́ редесять осмь. И ви́ де И́ ов сы́ ны своя́, и сы́ ны сыно́ в свои́ х, да́ же до четве́ ртого ро́ да. И сконча́ ся И́ ов стар, и испо́ лнь дней. Пи́ сано же есть па́ ки, воста́ ти ему́, с ни́ миже Госпо́ дь возста́ вит и́: та́ ко толку́ ется от си́ рския кни́ ги. В земли́ у́ бо живы́ й Авситиди́ йстей, на преде́ лех Идуме́ и и Арави́ и: пре́ жде же бя́ ше и́ мя ему́ Иова́ в. Взем же жену́ ара́ вляныню, роди́ сы́ на, ему́ же и́ мя Енно́ н. Бе же той отца́ у́ бо Заре́ фа, Иса́ вовых сыно́ в сын, ма́ тере же Восо́ рры, я́ коже бы́ ти ему́ пя́ тому от Авраа́ ма.

Пророчества Исаиина чтение.
[Глава 52, ст. 13 – 15; 53: 1 – 12; 54: 1]

Та́ ко глаго́ лет Госпо́ дь: се уразуме́ ет о́ трок Мой, и вознесе́ тся и просла́ вится зело́. Я́ коже ужа́ снутся о Тебе́ мно́ зи, та́ ко обезсла́ вится от челове́ к вид Твой, и сла́ ва Твоя́ от сыно́ в челове́ ческих. Та́ ко удивя́ тся язы́ цы мно́ зи о Нем, и заградя́ т ца́ рие уста́ своя́. Я́ ко и́ мже не возвести́ ся о Нем, у́ зрят, и и́ же не слы́ шаша, уразуме́ ют. Го́ споди, кто ве́ рова слу́ ху на́ шему? И мы́ шца Госпо́ дня кому́ откры́ ся? Возвести́ хом, я́ ко Отроча́ пред ним, я́ ко ко́ рень в земли́ жа́ ждущей, несть ви́ да Ему́, ниже́ сла́ вы: и ви́ дехом Его́, и не имя́ ше ви́ да, ни добро́ ты. Но вид Его́ безче́ стен, ума́ лен па́ че всех сыно́ в челове́ ческих: челове́ к в я́ зве сый, и ве́ дый терпе́ ти боле́ знь, я́ ко отврати́ ся Лице́ Его́, безче́ стно бысть, и не вмени́ ся. Сей грехи́ на́ ша но́ сит, и о нас боле́ знует, и мы вмени́ хом Его́ бы́ ти в труде́, и в я́ зве от Бо́ га, и во озлобле́ нии. Той же я́ звен бысть за грехи́ на́ ша, и му́ чен бысть за беззако́ ния на́ ша, наказа́ ние ми́ ра на́ шего на Нем, я́ звою Его́ мы исцеле́ хом. Вси я́ ко о́ вцы заблуди́ хом: челове́ к от пути́ своего́ заблуди́, и Госпо́ дь предаде́ Его́ грех ра́ ди на́ ших. И Той, зане́ озло́ блен бысть, и не отверза́ ет уст Свои́ х: я́ ко овча́ на заколе́ ние веде́ ся, и я́ ко а́ гнец пред стригу́ щим Его́ безгла́ сен, та́ ко не отверза́ ет уст Свои́ х. Во смире́ нии Его́ суд Его́ взя́ тся, род же Его́ кто испове́ сть? Я́ ко взе́ млется от земли́ живо́ т Его́, ра́ ди беззако́ ний люде́ й Мои́ х веде́ ся на смерть. И дам лука́ выя вме́ сто погребе́ ния Его́, и бога́ тыя вме́ сто сме́ рти Его́: я́ ко беззако́ ния не сотвори́, ниже́ обре́ теся лесть во усте́ х Его́. И Госпо́ дь хо́ щет очи́ стити Его́ от я́ звы: а́ ще да́ стся о гресе́, душа́ ва́ ша у́ зрит се́ мя долгоживо́ тное. И хо́ щет Госпо́ дь руко́ ю Свое́ ю отъя́ ти боле́ знь от души́ Его́, яви́ ти Ему́ свет, и созда́ ти ра́ зумом, оправда́ ти пра́ веднаго благослужа́ ща мно́ гим, и грехи́ их Той понесе́ т. Сего́ ра́ ди Той насле́ дит мно́ гих, и кре́ пких раздели́ т коры́ сти: зане́ предана́ бысть на смерть душа́ Его́, и со беззако́ нными вмени́ ся, и Той грехи́ мно́ гих вознесе́, и за беззако́ ния их пре́ дан бысть. Возвесели́ ся непло́ ды, неражда́ ющая, возгласи́ и возопи́ й, нечревоболе́ вшая, я́ ко мно́ га ча́ да пусты́ я па́ че, не́ жели иму́ щая му́ жа.

Прокимен Апостола, глас 6: Положи́ ша Мя в ро́ ве преиспо́ днем, / в те́ мных и се́ ни сме́ ртней. Стих: Го́ споди, Бо́ же спасе́ ния Моего́, во дни воззва́ х и в нощи́ пред Тобо́ ю.

Апостол к Коринфянам, зачало 125:

Бра́ тие, сло́ во кре́ стное погиба́ ющим у́ бо юро́ дство есть, а спаса́ емым нам си́ ла Бо́ жия есть. Пи́ сано бо есть: погублю́ прему́ дрость прему́ дрых, и ра́ зум разу́ мных отве́ ргу. Где прему́ др? Где кни́ жник? Где совопро́ сник ве́ ка сего́? Не обуи́ ли Бог прему́ дрость ми́ ра сего́? Поне́ же бо в прему́ дрости Бо́ жией не разуме́ мир прему́ дростию Бо́ га, благоизво́ лил Бог бу́ йством про́ поведи спасти́ ве́ рующих. Поне́ же и иуде́ е зна́ мения про́ сят, и е́ ллини прему́ дрости и́ щут: Мы же пропове́ дуем Христа́ ра́ спята, иуде́ ем у́ бо собла́ зн, е́ ллином же безу́ мие. Саме́ м же зва́ нным, иуде́ ем же и е́ ллином, Христа́, Бо́ жию си́ лу и Бо́ жию прему́ дрость. Зане́ бу́ ее Бо́ жие, прему́ дрее челове́ к есть, и немощно́ е Бо́ жие крепча́ е челове́ к есть. Ви́ дите бо зва́ ние ва́ ше, бра́ тие, я́ ко не мно́ зи ли прему́ дри по пло́ ти; не мно́ зи си́ льни; не мно́ зи ли благоро́ дни. Но бу́ яя ми́ ра избра́ Бог, да прему́ дрыя посрами́ т, и не́ мощная ми́ ра избра́ Бог, да посрами́ т кре́ пкая. И худоро́ дная ми́ ра, и уничиже́ нная избра́ Бог, и не су́ щая, да су́ щая упраздни́ т, я́ ко да не похва́ лится вся́ ка плоть пред Бо́ гом. Из него́ же вы есте́ о Христе́ Иису́ се, и́ же бысть нам прему́ дрость от Бо́ га, пра́ вда же и освяще́ ние, и избавле́ ние. Да, я́ коже пи́ шется, хваля́ йся, о Го́ споде да хва́ лится. И аз прише́ д к вам, бра́ тие, приидо́ х не по превосхо́ дному словеси́, или́ прему́ дрости, возвеща́ я вам свиде́ тельство Бо́ жие. Не суди́ х бо ве́ дети что в вас, то́ чию Иису́ са Христа́, и Сего́ ра́ спята.

Аллилуиа, глас 1: Спаси́ Мя, Бо́ же, я́ ко внидо́ ша во́ ды до души́ Моея́. Стих: Поноше́ ние ча́ яше душа́ моя́ и страсть. Стих: Да помрача́ тся о́ чи их, е́ же не ви́ дети.

Евангелие от Матфеа, зачало 110:

Во вре́ мя о́ но, сове́ т сотвори́ ша вси архиере́ е и ста́ рцы людсти́ и на Иису́ са, я́ ко уби́ ти Его́. И связа́ вше Его́ ведо́ ша, и преда́ ша Его́ Понти́ йскому Пила́ ту иге́ мону. Тогда́ ви́ дев Иу́ да преда́ вый Иису́ са, я́ ко осуди́ ша Его́, раска́ явся возврати́ три́ десять сре́ бреники архиере́ ем и ста́ рцем, глаго́ ля: согреши́ х, преда́ в кровь непови́ нную. Они́ же ре́ ша: что есть нам? Ты у́ зриши. И пове́ рг сре́ бреники в це́ ркви, оты́ де, и шед удави́ ся. Архиере́ е же прие́ мше сре́ бреники, ре́ ша: недосто́ йно есть вложи́ ти их в корва́ ну, поне́ же цена́ кро́ ве есть. Сове́ т же сотво́ рше, купи́ ша и́ ми село́ скуде́ льниче, в погреба́ ние стра́ нным. Те́ мже нарече́ ся село́ то, село́ кро́ ве, до сего́ дне. Тогда́ сбы́ стся рече́ нное Иереми́ ем проро́ ком, глаго́ лющим: и прия́ ша три́ десять сре́ бреник, це́ ну Цене́ ннаго, Его́ же цени́ ша от сыно́ в Изра́ илев. И да́ ша я́ на селе́ скуде́ льничи, я́ коже сказа́ мне Госпо́ дь. Иису́ с же ста пред иге́ моном. И вопроси́ Его́ иге́ мон, глаго́ ля: Ты ли еси́ Царь Иуде́ йский? Иису́ с же рече́ ему́: ты глаго́ леши. И егда́ Нань глаго́ лаху архиере́ е и ста́ рцы, ничесо́ же отвещава́ ше. Тогда́ глаго́ ла Ему́ Пила́ т: не слы́ шиши ли, коли́ ко на Тя свиде́ тельствуют? И не отвеща́ ему́ ни к еди́ ному глаго́ лу, я́ ко диви́ тися иге́ мону зело́. На всяк же пра́ здник обы́ чай бе иге́ мону отпуща́ ти еди́ наго наро́ ду свя́ зня, его́ же хотя́ ху. Имя́ ху же тогда́ свя́ зана наро́ чита, глаго́ лемаго Вара́ вву. Со́ бранным же им, рече́ им Пила́ т: кого́ хо́ щете от обою́ отпущу́ вам; Вара́ вву ли, или́ Иису́ са глаго́ лемаго Христа́? Ве́ дяше бо, я́ ко за́ висти ра́ ди преда́ ша Его́. Седя́ щу же ему́ на суди́ щи, посла́ к нему́ жена́ его́, глаго́ лющи: ничто́ же тебе́, и Пра́ веднику Тому́, мно́ го бо пострада́ х днесь во сне Его́ ра́ ди. Архиере́ е же и ста́ рцы наусти́ ша наро́ ды, да испро́ сят Вара́ вву, Иису́ са же погубя́ т. Отвеща́ в же иге́ мон рече́ им: кого́ хо́ щете от обою́ отпущу́ вам? Они́ же ре́ ша: Вара́ вву. Глаго́ ла им Пила́ т: что у́ бо сотворю́ Иису́ су, глаго́ лемому Христу́? Глаго́ лаша ему́ вси: да ра́ спят бу́ дет. Иге́ мон же рече́: ко́ е у́ бо зло сотвори́? Они́ же и́ злиха вопия́ ху, глаго́ люще: да про́ пят бу́ дет. Ви́ дев же Пила́ т, я́ ко ничто́ же успева́ ет, но па́ че молва́ быва́ ет, прие́ мь во́ ду, умы́ ру́ це пред наро́ дом, глаго́ ля: непови́ нен есмь от кро́ ве Пра́ веднаго Сего́, вы у́ зрите. И отвеща́ вше вси лю́ дие, ре́ ша: кровь Его́ на нас, и на ча́ дех на́ ших. Тогда́ отпусти́ им Вара́ вву: Иису́ са же бив, предаде́ им, да Его́ про́ пнут. Тогда́ во́ ини иге́ моновы, прие́ мше Иису́ са на суди́ ще, собра́ ша Нань все мно́ жество во́ ин. И совле́ кше Его́, оде́ яша Его́ хлами́ дою червле́ ною. И спле́ тше вене́ ц от те́ рния, возложи́ ша на главу́ Его́, и трость в десни́ цу Его́. И покло́ ньшеся на коле́ ну пред Ним, руга́ хуся Ему́, глаго́ люще: ра́ дуйся, Царю́ Иуде́ йский. И плю́ нувше Нань, прия́ ша трость, и бия́ ху по главе́ Его́. И егда́ поруга́ шася Ему́, совлеко́ ша с Него́ багряни́ цу, и облеко́ ша Его́ в ри́ зы Его́, и ведо́ ша Его́ на пропя́ тие. Исходя́ ще же обрето́ ша челове́ ка Кирине́ йска, и́ менем Си́ мона: и сему́ заде́ ша понести́ крест Его́. И прише́ дше на ме́ сто нарица́ емое Голго́ фа, е́ же есть Кра́ ниево ме́ сто, да́ ша Ему́ пи́ ти о́ цет с же́ лчию сме́ шен, и вкушь не хотя́ ше пи́ ти. Распе́ ншии же Его́ раздели́ ша ри́ зы Его́, ве́ ргше жре́ бия. И седя́ ще стрежа́ ху Его́ ту. И возложи́ ша верху́ главы́ Его́ вину́ Его́ напи́ сану: Сей есть Иису́ с, Царь Иуде́ йский. Тогда́ распя́ ша с Ним два разбо́ йника: еди́ наго одесну́ ю, и еди́ наго ошу́ юю. Еди́ н же от обе́ шеною злоде́ ю ху́ ляше Его́, глаго́ ля: а́ ще Ты еси́ Христо́ с, спаси́ Себе́ и на́ ю. Отвеща́ в же други́ й, преща́ ше ему́, глаго́ ля: ни ли ты бои́ шися Бо́ га, я́ ко в то́ мже осужде́ н еси́? И мы у́ бо в пра́ вду: досто́ йная бо по дело́ м на́ ю восприе́ млева: Сей же ни еди́ наго зла сотвори́. И глаго́ лаше Иису́ сови: помяни́ мя, Го́ споди, егда́ прии́ деши во Ца́ рствии Си. И рече́ ему́ Иису́ с: ами́ нь глаго́ лю тебе́, днесь со Мно́ ю бу́ деши в раи́. Мимоходя́ щии же ху́ ляху Его́, покива́ юще глава́ ми свои́ ми, и глаго́ люще: разоря́ яй це́ рковь и треми́ де́ ньми созида́ яй, спаси́ ся Сам: а́ ще Сын еси́ Бо́ жий, сни́ ди со креста́. Та́ кожде же и архиере́ е руга́ ющеся с кни́ жники, и ста́ рцы, и фарисе́ и, глаго́ лаху: ины́ я спасе́, Себе́ ли не мо́ жет спасти́? Аще Царь Изра́ илев есть, да сни́ дет ны́ не со креста́, и ве́ руем в Него́. Упова́ на Бо́ га: да изба́ вит ны́ не Его́, а́ ще хо́ щет Ему́: рече́ бо, я́ ко Бо́ жий есмь Сын. То́ жде же и разбо́ йника распя́ тая с Ним поноша́ ста Ему́. От шеста́ го же часа́ тьма бысть по всей земли́, до часа́ девя́ таго. О девя́ тем же часе́ возопи́ Иису́ с гла́ сом ве́ лиим, глаго́ ля: Или́, Или́, лима́ савахфани́? Е́ же есть, Бо́ же Мой, Бо́ же Мой, вску́ ю Мя еси́ оста́ вил? Не́ цыи же от ту стоя́ щих слы́ шавше, глаго́ лаху, я́ ко Илию́ глаша́ ет Сей. И а́ бие тек еди́ н от них, и прие́ м гу́ бу, испо́ лнив же о́ цта, и вонзе́ на трость, напая́ ше Его́. Про́ чии же глаго́ лаху: оста́ ви, да ви́ дим, а́ ще прии́ дет Илиа́ спасти́ Его́. Иису́ с же, па́ ки возопи́ в гла́ сом ве́ лиим, испусти́ дух. И се, заве́ са церко́ вная раздра́ ся на дво́ е, с вы́ шняго кра́ я до ни́ жняго; и земля́ потрясе́ ся, и ка́ мение распаде́ ся. И гро́ би отверзо́ шася, и мно́ га телеса́ усо́ пших святы́ х воста́ ша. И изше́ дше из гроб по воскресе́ нии Его́, внидо́ ша во святы́ й град, и яви́ шася мно́ зем. Со́ тник же и и́ же с ним стрегу́ щии Иису́ са, ви́ девше трус и бы́ вшая, убоя́ шася зело́, глаго́ люще: вои́ стинну Бо́ жий Сын бе Сей. Иуде́ е же, поне́ же пято́ к бе, да не оста́ нут на кресте́ телеса́ в суббо́ ту, бе бо вели́ к день тоя́ суббо́ ты, моли́ ша Пила́ та, да пребию́ т го́ лени их, и во́ змут. Приидо́ ша же во́ ини, и пе́ рвому у́ бо преби́ ша го́ лени, и друго́ му распя́ тому с Ним. На Иису́ са же прише́ дше, я́ ко ви́ деша Его́ уже́ уме́ рша, не преби́ ша Ему́ го́ лений. Но еди́ н от во́ ин копие́ м ре́ бра Ему́ прободе́, и а́ бие изы́ де кровь и вода́. И ви́ девый свиде́ тельствова, и и́ стинно есть свиде́ тельство его́, и той весть, я́ ко и́ стину глаго́ лет, да вы ве́ ру и́ мете. Бы́ ша бо сия́, да сбу́ дется Писа́ ние: кость не сокруши́ тся от Него́. И па́ ки друго́ е Писа́ ние глаго́ лет: воззря́ т Нань, Его́ же прободо́ ша. Бя́ ху же ту и жены́ мно́ ги издале́ че зря́ ще, я́ же идо́ ша по Иису́ се от Галиле́ и, служа́ ще Ему́. В ни́ хже бе Мари́ я Магдали́ на и Мари́ я Иа́ ковля, и Иоси́ и ма́ ти, и ма́ ти сы́ ну Зеведе́ ову. По́ зде же бы́ вшу, прии́ де челове́ к бога́ т от Аримафе́ а, именем Ио́ сиф, и́ же и той учи́ ся у Иису́ са. Сей присту́ пль к Пила́ ту, проси́ телесе́ Иису́ сова. Тогда́ Пила́ т повеле́ да́ ти те́ ло. И прие́ мь те́ ло Ио́ сиф, обви́ т е́ плащани́ цею чи́ стою, и положи́ е́ в но́ вем свое́ м гро́ бе, и́ же изсече́ в ка́ мени. И возвали́ в ка́ мень ве́ лий над две́ ри гро́ ба, оти́ де. Бе же ту Мари́ я Магдали́ на, и друга́ я Мари́ я, седя́ ще пря́ мо гро́ ба.

Таже обычная ектения: Рцем вси от всея́ души́: И потом: Сподо́ би, Го́ споди: Испо́ лним вече́ рнюю моли́ тву: И прочая.

И по возгласе поем
от стиховных стихир подобны 4.
Глас 2:

Егда́ от дре́ ва Тя ме́ ртва, / Аримафе́ й снят всех Живота́, / сми́ рною и плащани́ цею Тя, Христе́, обви́ в, / и любо́ вию подвиза́ шеся, / се́ рдцем и устна́ ми / Те́ ло нетле́ нное Твое́ облобыза́ ти. / Оба́ че одержи́ мь стра́ хом, / ра́ дуяся, вопия́ ше Ти: / сла́ ва снизхожде́ нию Твоему́, Человеколю́ бче.

Стих: Госпо́ дь воцари́ ся, в ле́ поту облече́ ся.

Егда́ во гро́ бе но́ ве / за всех положи́ лся еси́, Изба́ вителю всех, / ад всесмехли́ вый, ви́ дев Тя, ужасе́ ся, / вереи́ сокруши́ шася, сломи́ шася врата́, / гро́ би отверзо́ шася, / ме́ ртвии воста́ ша, / тогда́ Ада́ м, благода́ рственно ра́ дуяся, / вопия́ ше Тебе́: / сла́ ва снизхожде́ нию Твоему́, Человеколю́ бче.

Стих: И́ бо утверди́ вселе́ нную, я́ же не подви́ жится.

Егда́ во гро́ бе пло́ тски / хотя́ заключи́ лся еси́, / И́ же естество́ м Божества́ / пребыва́ яй Неопи́ санный и Неопределе́ нный, / сме́ рти заключи́ л еси́ сокро́ вища, / и а́ дова вся истощи́ л еси́, Христе́, ца́ рствия, / тогда́ и суббо́ ту сию́, / Боже́ ственнаго благослове́ ния и сла́ вы, / и Твоея́ све́ тлости сподо́ бил еси́.

Стих: До́ му Твоему́ подоба́ ет святы́ ня, Го́ споди, в долготу́ дний.

Егда́ си́ лы зря́ ху Тя, Христе́, / я́ ко преле́ стника от беззако́ нных оклевета́ ема, / ужаса́ хуся неизглаго́ ланному долготерпе́ нию Твоему́, / и ка́ мень гро́ ба рука́ ми запеча́ танный, / и́ миже Твоя́ нетле́ нная ре́ бра прободо́ ша. / Оба́ че на́ шему спасе́ нию / ра́ дующеся вопия́ ху Ти: / сла́ ва снизхожде́ нию Твоему́, / Человеколю́ бче.

Слава, и ныне, глас 5: Тебе́ оде́ ющагося све́ том, я́ ко ри́ зою, / снем Ио́ сиф с дре́ ва с Никоди́ мом / и, ви́ дев ме́ ртва на́ га непогребе́ на, / благосе́ рдный плач восприи́ м, / рыда́ я, глаго́ лаше: / увы́ мне, Сладча́ йший Иису́ се! / Его́ же вма́ ле со́ лнце на Кресте́ ви́ сима узре́ вшее / мра́ ком облага́ шеся, / и земля́ стра́ хом колеба́ шеся, / и раздира́ шеся церко́ вная заве́ са, / но се ны́ не ви́ жу Тя, / мене́ ра́ ди во́ лею подъе́ мша смерть. / Ка́ ко погребу́ Тя, Бо́ же мой, / или́ ка́ кою плащани́ цею обвию́? / Ко́ има ли рука́ ма прикосну́ ся нетле́ нному Твоему́ Те́ лу? / Или́ ки́ я пе́ сни воспою́ Твоему́ исхо́ ду, Ще́ дре? / Велича́ ю Стра́ сти Твоя́, / песносло́ влю и погребе́ ние Твое́ со Воскресе́ нием, зовы́ й: / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Таже Ны́ не отпуща́ еши: Трисвятое. По О́ тче наш:

Тропарь, глас 2:

Благообра́ зный Ио́ сиф / с Дре́ ва снем Пречи́ стое Те́ ло Твое́, / плащани́ цею чи́ стою обви́ в и воня́ ми, / во гро́ бе но́ ве покры́ в положи́.

Другий тропарь:

Мироно́ сицам жена́ м при гро́ бе предста́ в, А́ нгел вопия́ ше: / ми́ ра ме́ ртвым суть прили́ чна. / Христо́ с же истле́ ния яви́ ся чуждь.

Иерей: Прему́ дрость.

И отпуст:

И́ же нас ра́ ди челове́ ков и на́ шего ра́ ди спасе́ ния стра́ шныя Стра́ сти, и Животворя́ щий Крест, и во́ льное погребе́ ние пло́ тию изво́ ливый, Христо́ с, и́ стинный Бог наш, моли́ твами Пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере и всех святы́ х, поми́ лует и спасе́ т нас, я́ ко Благ и Человеколю́ бец.

 


 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...