a. Match the highlighted words in the passage with their synonyms below. Then, explain the words in bold.
Task 38. a. Match the highlighted words in the passage with their synonyms below. Then, explain the words in bold. Irresponsible, naughty, previous, quickly, unlucky, stopped, advance. b. Find all the words/phrases in the text related to education. Which of them are not used today? c. The following phrases are taken from the passage. Explain them in your own words. • _____ the most unhappy constituted class _____. • They were the objects of amusement and terror to the youngsters _____. • _____ as full of tricks as monkeys _____. • _____ simply hopeless _____. • _____ would have been one man’s work to see that _____. • _____ temptations proved too strong _____. • _____ was looked upon favourably _____. • _____ a shudder ran through the form _____. • _____ a dead silence _____. VOCABULARY PRACTICE GLOSSARY 1. tough (conditions, problem, policy) 2. corporal punishment 3. to bully, bullying 4. to make fun of 5. lower school/upper school 6. to expend one’s energy 7. to hand out (to be handed out) 8. to move to a higher form 9. form master 10. to be the object of amusement and terror to sb. 11. to point out 12. to be laughed at 13. to get kicked by sb. 14. to endeavour 15. to promote into 16. mischievous 17. reckless 18. specimen (a queer specimen) 19. to shove, to be shoved 20. temptation (irresistible, strong temptation; to overcome/resist temptation; to succumb to temptation; to yield to temptation) 21. to fall away 22. unmanageable 23. to succeed in sth. (doing sth. ) 24. to look upon sb. favorably 25. to cease (to cease work, to cease fire, without cease) 26. to be sb`s favourite 27. shudder (to give one the shudders) 28. wrath 29. to boil over 30. to give sb. box on the ear Task 39. Give English equivalents for. Задирать (запугивать); указывать(обращать внимание на); гнев; получить взбучку от кого-либо; классный наставник (руководитель); младшие классы/старшие классы; высмеивать (подшучивать над кем-либо); толкать; неуправляемый; пытаться (прилагать усилия); кипеть от негодования / возмущаться; поддаться искушению; нагнать страху на кого-либо; не устоять перед искушением (дать оба синонима); жесткая политика; телесное наказание; потушить огонь; вредный / шаловливый.
Task 40. Paraphrase or give synonyms to the words and phrases from the text. Unlucky, advance, naughty, irresponsible, to give out, children, teacher, trying, examples, things you want to do which you shouldn’t, a feeling of great fear, anger, the reason for sb. to react angrily.
Task 41. Translate the following sentences into English: 1) Глаза Джона наполнились гневом, когда он осознал, что над ним посмеялись. Ему хотелась надавать пощечин своим обидчикам, но было уже слишком поздно. 2) Пожилой актрисе было приятно думать, что она преуспела в жизни, и к своим преклонным годам ее успех у зрительской аудитории все еще не ослабел окончательно. 3) Все местные новости сообщают, что между конфликтующими сторонами наступило временное перемирие, и власти решили прекратить огонь. 4) Несмотря на крайне сложные условия в семье, талантливый мальчик успешно перешел в старшую школу. 5) Удивительно, но самый непослушный и дерзкий ученик в классе стал любимчиком классного руководителя. 6) Маленький и слабый мальчик был постоянным объектом насмешек и издевательства для более сильных и взрослых одноклассников. 7) Классный руководитель часто унижал учеников, и его голос, когда он говорил с гневом, заставлял их дрожать. 8) Директор школы выступал за телесное наказание и считал чудаками всех, кто относился к детям с любовью и заботой. 9) Большинство учеников класса были неуправляемыми подростками и расходовали всю свою энергию на драки и бесконечные склоки. 10) Каждый раз, когда учитель раздавал учащимся контрольные работы, он внимательно указывал на возможные ошибки и очень старался помочь отстающим ученикам.
Task 42. Discuss the following. 1. What do you think ‘tough conditions’ might have included? 2. Does bullying exist in schools in your country? 3. What actions can be described as bullying? 4. Give summary of the text. Task 43. a. How do you think bulling can affect a child’s behaviour? What can be done about it? b. Is corporal punishment allowed at schools in your country? Why (not)? Do you think there are any occasions when it might be acceptable? Task 44. Watch the video “Education in Great Britain”. 1. Full time education in the UK is compulsory between ___ and ___. 2. About___ per cent of pupils in the UK receive free education, the other ___ per cent attend private schools. 3. Children attend ______ school from the ages of __ to __. One of its aims is to teach children to____ well and to ______.
4. Children go to __________ school when they are eleven. 5. After they are sixteen students take ____ exams. 6. The majority of universities teach by____ and ____. Students work___.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|