Task 3. Translate into English. 2 point.40 min.
Task 3. Translate into English. 2 point. 40 min. удачливый русский бизнесмен; заниматься бизнесом примерно 10 лет; торговать с зарубежными странами; Российская торговая делегация; очень занят; иметь много работы; рабочие часы; просматривать русские и английские газеты и журналы; интересоваться политическими и деловыми событиями; встречать английских бизнесменов; обсуждать с бизнесменами цены на различные товары; условия оплаты; условия отгрузки; условия поставки; обсуждать деловые вопросы; по телефону; ездить на заводы; вне Лондона; просматривать почту; получать много почты; несколько писем и телексов; запрос на химическое оборудование; продавать новую модель этого оборудования; назначать деловую встречу; управляющий компании; мне бы хотелось поговорить; говорит Блейк; интересоваться; самые последние каталоги и цены; как насчет …; увидимся.
Task 4. Read and translate into Russian. 1 point. 30 min. successful businessman; to do business with foreign companies; Russian Trade Delegation; to be busy to have much work to do; office hours; look through the mail; business events; discuss prices for different goods; terms of payment; terms of shipment; terms of delivery; business matters; on the phone; in and outside London; to have got few letters and telexes; an enquiry for chemical equipment; “Blake and Co” are selling; a new model equipment; to make an appointment; the manager of the company; I’d like to speak; Blake speaking; the latest catalogues; the latest quotation; Could I meet you …; how about … Wednesday morning; see you
Вывод по практической работе: I can speak about... ________________________________________________ I learned that... ___________________________________________________ I`d like to learn more about... ________________________________________ Преподаватель: А. А. Колосова, Кикавская Л. П.
Практическая работа №12 Тема. Отработка грамматических основ английского языка – настоящее совершенное время. Цель: Формирование умений пересказа и перевода текстов профессиональной направленности для достижения порогового уровня владения английским языком, позволяющим общаться в устной и письменной формах; изучение новой лексики для успешной социализации и самореализации межкультурного общения в современном поликультурном мире.
Обучающиеся должны овладеть: ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес. ПК2. 2 Управлять работой официантов, барменов, сомелье и других работников по обслуживанию потребителей. ПК2. 5 Анализировать эффективность обслуживания потребителей. уметь: общаться устно на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы; знать: Грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности Информационное обеспечение: рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И. Р. Гальперина Материально-техническое оснащение рабочего места обучающегося: компьютер, плазменная панель Ход работы Task 1. Read and remember. 1 point. 10 min ГРАММАТИКА Present Perfect – употребляется, когда говорят о действии, которое совершилось к данному моменту, только что (just), уже (already), еще (yet), когда-либо (ever), никогда (never). Повествовательные и отрицательные предложения: I / We / You / They have (not) V3 * I have already read this book. He / She / It has (not) V3 He has never been in London. Вопросительные предложения: Have I / We / You / They V3…? Has He / She / It V3…? Task 2. Translate into English (Present Perfect). 1 point. 20 min. 1. Джон только что позавтракал.
Task 3. Put the verbs into Present Perfect. 0, 5 point. 20 min. 1. We already (to read) this book. 5. We already (to have) lunch and now we (to be going) to return back to work.
Task 4. Put the verbs intoPresent Simple, Present Continuous, Present Perfect. 1 point. 20 min. 1. You (to read) this book? – I (to read) it now, I (not finish) it yet. It (to be) a very good book, I (to like) it very much. 2. We (to go) to the café tonight. You ever (to be) there? 3. Where (to be) Ann? – She (to be) in the kitchen. – What she (to do) there? – She (to wash up). – I already (to help) my mother and (to come) to ask Ann to go to the cinema with me. 4. When she (to call) on us she always (to bring) some toys for my little daughter. 5. What you (to look for)? – I (to look for) my dictionary. – I just (to see) it somewhere. I (to think) it (to lie) on the bookshelf. 6. I (not to hear) the news yet. Task 5. Read and translate the dialogue. 1 point. 20 min. - Can I have a single room on the second floor? - I’m sorry, we won’t be able to give you a room on the second floor. The hotel is full up.
- Can I book a ticket for my business trip to London for tomorrow? - I’m sorry, the tickets have already been sold. But you’ll be able to buy one for the day after tomorrow.
- We couldn’t sign the contract yesterday. - Will we be able to do it tomorrow? –Yes, of course.
- We weren’t able to make an appointment with Mr. Green yesterday. - When will you be able to do that? - I don’t know. Maybe tomorrow morning.
- Were you allowed to stay at home without your parents when you were a child? - Of course not. My grandmother looked after me.
- Are you allowed to make enquires by yourself? Of course not. I must discuss them with the president of the firm Вывод по практической работе: I can speak about…__________________________________________________ I learned that…______________________________________________________ I’d like to learn more about…__________________________________________
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|