Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 4.. Таже, тропарь воскресен.




Песнь 4.

Ирмос: Христо́ с моя́ си́ ла, / Бог и Госпо́ дь, / честна́ я Це́ рковь / Боголе́ пно пое́ т, взыва́ ющи, / от смы́ сла чи́ ста о Го́ споде пра́ зднующи.

Дре́ во процвело́ есть, Христе́, и́ стинныя жи́ зни, / крест бо водрузи́ ся, / и напое́ н быв кро́ вию и водо́ ю от нетле́ ннаго Твоего́ ребра́, / живо́ т нам прозябе́.

Не ктому́ змий мне ло́ жне обоже́ ние подлага́ ет, / Христо́ с бо богоде́ латель челове́ ческаго естества́, / ны́ не невозбра́ нно стезю́ живота́ мне отве́ рзе.

Богородичен: Я́ ко вои́ стинну неизвеща́ нна и непостижи́ ма, / я́ же Твоего́ боголе́ пнаго, Богоро́ дице, суть рождества́, / су́ щим на земли́ и на небеси́, Присноде́ во, та́ инства.

 

Ин. Ирмос: Услы́ шах слух си́ лы Креста́:

Возне́ слся еси́ во сла́ ве, а́ нгелов Царю́, / Уте́ шителя нам от Отца́ посла́ в. / Те́ мже вопие́ м: / сла́ ва, Христе́, вознесе́ нию Твоему́.

Я́ ко взы́ де Спас ко Отцу́ с пло́ тию, / удиви́ шася Ему́ а́ нгельская во́ инства, и возопи́ ша: / сла́ ва, Христе́, вознесе́ нию Твоему́.

А́ нгельския си́ лы го́ рнейшим вопия́ ху: / врата́ возьми́ те, Христу́, на́ шему Царю́, / Его́ же воспева́ ем вку́ пе со Отце́ м и Ду́ хом.

Богородичен: Де́ ва роди́, и ма́ терняя не позна́, / но Ма́ ти у́ бо есть, Де́ вою же пребы́ сть, / Ю́ же воспева́ юще, ра́ дуйся Богоро́ дице, взыва́ ем.

 

Ин. Ирмос: Христо́ с моя́ си́ ла:

Прелюбоде́ йствовавый А́ рий умо́ м неразу́ мным правосла́ вную ве́ ру, / оте́ ческими суды́ изгна́ н бысть от Це́ ркве, / я́ коже уд гнилы́ й, злоимени́ тый. [Дважды. ]

О Тебе́, Влады́ ко, подвиза́ вся лик оте́ ц, / Твоя́ враги́ зело́ победи́, / и соесте́ ственна Тя Отцу́ и Ду́ ху просла́ ви.

Слава: Хода́ тай был еси́, Бо́ же и Челове́ че, / Бо́ гу и челове́ ком, Христе́, / те́ мже во двою́ Тя естеству́ / еди́ наго зна́ юще Сы́ на, богому́ дрии пропове́ даша.

И ныне, Богородичен: Ме́ ртва мя показа́ сада́ вкуше́ ние, / жизнь же дре́ во из Тебе́ я́ вльшееся, Всечи́ стая, воскреси́, / и ра́ йския сла́ дости насле́ дника мя показа́.

Катавасия: Царю́ царе́ й, / Яковы́ й от Якова́ го еди́ н Сло́ ве произше́ дый, / от Отца́ безвино́ внаго, / равномо́ щнаго Твоего́ Ду́ ха апо́ столом и́ стинно посла́ л еси́, / я́ ко Благоде́ теля пою́ щим: / сла́ ва держа́ ве Твое́ й Го́ споди.

Песнь 5.

Ирмос: Бо́ жиим / све́ том Твои́ м, Бла́ же, / у́ треннюющих Ти ду́ ши / любо́ вию озари́, молю́ ся, / Тя ве́ дети, Сло́ ве Бо́ жий, / и́ стиннаго Бо́ га, / от мра́ ка грехо́ внаго взыва́ юща.

Уступа́ ют мне херуви́ ми ны́ не, / и пла́ менное ору́ жие, Влады́ ко, плещи́ мне дае́ т, / Тя ви́ девше, Сло́ ве Бо́ жий, и́ стиннаго Бо́ га, / разбо́ йнику путь сотво́ ршаго в рай.

Не ктому́ бою́ ся, е́ же в зе́ млю, Влады́ ко Христе́, возвраще́ ния, / Ты бо от земли́ мя возве́ л еси́ забве́ нна, / благоутро́ бия ра́ ди мно́ гаго, / к высоте́ нетле́ ния воскресе́ нием Твои́ м.

Богородичен: И́ же Богоро́ дицу Тя от души́, Влады́ чице ми́ ра блага́ я, / испове́ дающих спаси́, / Тебе́ бо предста́ тельство непобори́ мое и́ мамы, / и́ стинную Богороди́ тельницу.

 

Ин. Ирмос: У́ тренююще вопие́ м Ти, Го́ споди:

Испо́ лнив весе́ лия вся́ ческая Ми́ лостиве, / к го́ рним си́ лам с пло́ тию прише́ л еси́.

А́ нгельския си́ лы взе́ млема Тебе́ ви́ девше, / врата́, взыва́ ху Царю́ на́ шему, возьми́ те.

Апо́ столи ви́ девше возвыша́ ема Спа́ са, / с тре́ петом взыва́ ху Царю́ на́ шему: сла́ ва Тебе́.

Богородичен: Де́ ву по рождестве́ пое́ м Тя, Богоро́ дице, / Ты бо Бо́ га Сло́ ва пло́ тию ми́ рови родила́ еси́.

 

Ин. Ирмос: Бо́ жиим све́ том:

Кра́ сны но́ ги я́ ко вои́ стинну, ны́ не пропове́ дающих Тя / мир всяк ум преиму́ щий, всех а́ нгелов и челове́ ков, Христе́, / и мно́ жеством ми́ ра мiр совокупля́ ющий. [Дважды. ]

Прему́ дрость, си́ лу, О́ тчее Сло́ во ипоста́ сное, Христе́, / Тебе́ соше́ дшеся пропове́ даша, / всесвята́ го свяще́ нства че́ стно зако́ ном печа́ тавше, / боже́ ственнии учи́ телие. [Дважды. ]

Слава: Вод струя́ ми чи́ стыми уче́ ния, / Правосла́ вную Це́ рковь напои́ вшии, / на вода́ х поко́ я ны́ не наслажда́ етеся ве́ чно ра́ дующеся.

И ныне, Богородичен: Све́ щник Пречи́ стая све́ тлый, / всем озаря́ ющий Христа́, пра́ вды Со́ лнце, / Тебе́ ве́ дуще, еди́ на Богороди́ тельнице Чи́ стая, / Твое́ ны́ не заступле́ ние призыва́ ем.

Катавасия: Реши́ тельное очище́ ние грехо́ в, / огнедохнове́ нную приими́ те Ду́ ха ро́ су, / о ча́ да светообра́ зная церко́ вная. / Ны́ не от Сио́ на бо изы́ де зако́ н, / языкоогнеобра́ зная Ду́ ха благода́ ть.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́ йское мо́ ре, / воздвиза́ емое зря напа́ стей бу́ рею, / к ти́ хому приста́ нищу Твоему́ прите́ к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́ т мой, / Многоми́ лостиве.

Распина́ емь, Влады́ ко, гвоздьми́ у́ бо, / кля́ тву ю́ же на нас потреби́ л еси́, / копие́ м же пробода́ емь в ребро́, / ада́ мово рукописа́ ние растерза́ в, мир свободи́ л еси́.

Ада́ м низведе́ ся, ле́ стию запя́ т быв, ко а́ дове про́ пасти, / но и́ же естество́ м Бог же и ми́ лостив, / сшел еси́ на взыска́ ние, / и на ра́ му поне́ с, совоскреси́ л еси́.

Богородичен: Пречи́ стая Влады́ чице, / ро́ ждшая челове́ ком ко́ рмчию Го́ спода, / страсте́ й мои́ х непостоя́ нное и лю́ тое утоли́ смуще́ ние, / и тишину́ пода́ ждь се́ рдцу моему́.

 

Ин. Ирмос: Обы́ де мя бе́ здна:

Взыгра́ шася апо́ столи, / зря́ ще на высоту́ днесь Зижди́ теля взе́ млема, / упова́ нием Ду́ ха, / и стра́ хом зовя́ ху: сла́ ва восхо́ ду Твоему́.

Предста́ ша а́ нгели, / вопию́ ще, Христе́, ученико́ м Твои́ м: / и́ мже о́ бразом ви́ десте Христа́ восходя́ ща с пло́ тию, / па́ ки прии́ дет Пра́ ведный всех Судия́.

Я́ ко ви́ деша Тя, Спа́ се наш, небе́ сныя си́ лы, / на высоту́ взе́ млема с те́ лом, взыва́ ху, глаго́ люще: / вели́ ко, Влады́ ко, человеколю́ бие Твое́.

Богородичен: Купину́ Тя неопали́ мую и го́ ру, / и ле́ ствицу одушевле́ нную, и дверь небе́ сную / досто́ йно сла́ вим, Мари́ е сла́ вная, правосла́ вных похвало́.

 

Ин. Ирмос: Жите́ йское мо́ ре:

Утаи́ тися не возмо́ же пле́ велов се́ ятель, про́ мысла неизрече́ ннаго, / неи́ стовству тезоимени́ т нарече́ нный, / Иу́ де бо поревнова́ в, я́ коже он разсе́ деся вселука́ вый. [Дважды. ]

Боже́ ственное собра́ ние оте́ ц честно́ е, единоро́ дное озаре́ ние, / от существа́ возсия́ вшее О́ тча, пропове́ дует Тя, Влады́ ко, / и пре́ жде всех век рожде́ нна Сы́ на.

Слава: Чре́ во растерза́ ется по словеси́, / исто́ чник му́ тный и непи́ тный ересе́ й, источи́ вший злочести́ вых, / ра́ лом моли́ твы свяще́ нник боже́ ственных промы́ сленнее.

И ныне, Богородичен: Вели́ кий преднаписа́ во проро́ цех Моисе́ й, Тебе́, / ковче́ г и трапе́ зу, и све́ щник, и ру́ чку, / обра́ зно зна́ менуя воплоще́ ние Вы́ шняго из Тебе́, Ма́ ти Де́ во.

Катавасия: Очище́ ние нам, Христе́, / и спасе́ ние, Влады́ ко, / возсия́ л еси́ от Де́ вы, / да я́ ко проро́ ка / от зве́ ря морска́ го пе́ рсей Ио́ ну, / от тли исхити́ ши всего́ Ада́ ма всеро́ дна па́ дшаго.

Кондак отцем, глас 8.
Подобен: Я́ ко начатки:

Апо́ стол пропове́ дание и оте́ ц догма́ ты / Це́ ркви еди́ ну ве́ ру запечатле́ ша, / я́ же и ри́ зу нося́ щи и́ стины, / истка́ ну от е́ же свы́ ше богосло́ вия, / исправля́ ет и сла́ вит благоче́ стия вели́ кое та́ инство.

Икос: Высо́ ким пропове́ данием, / Бо́ жию Це́ рковь услы́ шим вопию́ щу: / жа́ ждай да гряде́ т ко мне и пие́ т ча́ шу, ю́ же держу́, / ча́ ша есть прему́ дрости, / сие́ питие́ и́ стины сло́ вом почерпо́ х, / во́ ду пролива́ ющую не прекосло́ вия, но испове́ дания, / ю́ же пия́ ны́ нешний Изра́ иль, Бо́ га зрит веща́ юща: / ви́ дите, ви́ дите, я́ ко Сам Аз есмь, и не пременя́ юся. / Аз Бог пе́ рвый, Аз же и по сих, / и ра́ зве Мене́ несть ино́ го отню́ д. / Отсю́ ду причаща́ ющиися насы́ тятся, / и восхва́ лят благоче́ стия вели́ кое та́ инство.

Синаксарий.

Песнь 7.

Ирмос: Росода́ тельну у́ бо пещь / соде́ ла А́ нгел / преподо́ бным отроко́ м, / халде́ и же опаля́ ющее / веле́ ние Бо́ жие / мучи́ теля увеща́ вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Рыда́ ющее во стра́ сти Твое́ й со́ лнце, во мрак облече́ ся, / и во дни по всей, Влады́ ко, земли́ свет поме́ рче, вопия́: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Облеко́ шася, Христе́, схожде́ нием Твои́ м во свет преиспо́ дняя, / пра́ отец же весе́ лия испо́ лнь, яви́ ся ликовству́ я, взыгра́ ся, вопия́: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Троичен: Царствующее и всеми владящее Естество́ Триипостасное, / благости и безмерныя пучины свет пою́ ще, возопиим вернии: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

 

Ин. Ирмос: В пещи́ о́ гненней:

На о́ блацех све́ та вознесы́ йся, и спасы́ й мир, / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

На ра́ му, Спа́ се, заблу́ ждшее взем естество́, возне́ сся, / Бо́ гу и Отцу́ приве́ л еси́. [Дважды. ]

Возше́ дый во пло́ ти к безпло́ тному Отцу́, / благослове́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Умерщвле́ ное на́ ше грехо́ м естество́ взем, / Твоему́ сво́ йственному Отцу́, Спа́ се, приве́ л еси́.

 

Ин. Ирмос: Росода́ тельну:

Победи́ сте неи́ стовству тезоимени́ таго А́ риа, / неи́ стовствовавшаго лю́ те и глаго́ лавшаго на высоту́ непра́ ведная. / Бо́ жию бо Сы́ ну отрече́ ся вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. [Дважды. ]

Сы́ на Гро́ мова подража́ юще чу́ днии, / Сло́ ва Отцу́ собезнача́ льна и единопресто́ льна, / огнезра́ чными усты́ ва́ шими всех научи́ сте вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших. [Дважды. ]

Слава: Я́ ко крила́ тии, Сло́ ву помо́ гшии, приидо́ сте богоблаже́ ннии, / от коне́ ц бо вселе́ нныя собра́ вас Дух Святы́ й вопи́ ти: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

И ныне, Богородичен: Ю́ ноши три пещь не опали́, / Рождество́ прообразу́ ющия Твое́, / Боже́ ственный бо огнь Тебе́ не опали́ в, всели́ ся в Тя, / и всех просвети́ вопи́ ти: / благослове́ нна еси́, Бо́ га пло́ тию Поро́ ждшая.

Катавасия: Согла́ сная возшуме́ орга́ нская песнь, / почита́ ти златосотворе́ нный безду́ шный истука́ н, / Уте́ шителева же светоно́ сная благода́ ть почеству́ ет, / е́ же вопи́ ти: / Тро́ ице Еди́ ная, равноси́ льная, безнача́ льная, благослове́ на еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Из пла́ мене преподо́ бным ро́ су источи́ л еси́, / и пра́ веднаго же́ ртву водо́ ю попали́ л еси́, / вся бо твори́ ши, Христе́, то́ кмо е́ же хоте́ ти. / Тя превозно́ сим во вся ве́ ки.

Иуде́ йския дре́ вле пророкоуби́ йцы лю́ ди, / богоуби́ йцы за́ висть ны́ не соде́ ла, / Тебе́ на крест возне́ сшия, Сло́ ве Бо́ жий, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки.

Небе́ снаго кру́ га не оста́ вил еси́, / и во ад соше́ д, всего́ совоздви́ гл еси́ / лежа́ щаго во гно́ ищи, Христе́, челове́ ка, / Тя превознося́ ща во вся ве́ ки.

Богородичен: От Све́ та Светода́ вца Сло́ ва зачала́ еси́, / и ро́ ждши неизрече́ нно Сего́, просла́ вилася еси́, / Дух бо в Тя, Отрокови́ це, Бо́ жий всели́ ся. / Те́ мже Тя пое́ м во вся ве́ ки.

 

Ин. Ирмос: Из Отца́ пре́ жде век:

Во двою́ существу́ возлете́ вшаго Жизнода́ вца Христа́ на небеса́ со сла́ вою, / и Отцу́ соседя́ щаго, / свяще́ нницы, по́ йте, лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

От рабо́ ты и́ дольския тварь изба́ вившаго, / и предста́ вившаго ту свобо́ дну Твоему́ Отцу́, / Тебе́, Спа́ се, пое́ м, / и Тебе́ превозно́ сим во вся ве́ ки.

Свои́ м схожде́ нием низложи́ вшаго супоста́ та, / и Свои́ м возше́ ствием возне́ сшаго челове́ ки, / свяще́ нницы, по́ йте, лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

Богородичен: Херуви́ мов превы́ шшая яви́ лася еси́, Богоро́ дице Чи́ стая, / во чре́ ве Твое́ м си́ ми Носи́ маго носи́ вшая, / Его́ же со безпло́ тными, челове́ цы славосло́ вим во вся ве́ ки.

 

Ин. Ирмос: Из пла́ мене преподо́ бным:

Просвети́ вшеся луча́ ми Твоего́ Божества́ блази́ и Твои́ па́ стырие, / Тебе́ испове́ даша бытию́ Соде́ теля всех и Го́ спода, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки. [Дважды. ]

Лик па́ стырей приснопа́ мятный собра́ вся, / богому́ дренно Тро́ ицу несозда́ нную ны́ не богосло́ вя, всех учи́ т вопи́ ти: / Тя превозно́ сим во вся ве́ ки. [Дважды. ]

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Священнонача́ льницы, па́ стырие достосла́ внии, / Христо́ ву Це́ рковь просвеща́ ют, / ины́ й и́ нуду сию́ освеща́ юще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Богородичен: Та́ йно во о́ бразех предви́ деша Тебе́ проро́ цы вси, Сло́ во, ро́ ждшую, / плоть бо из Тебе́ взе́ мый, Сей про́ йде сугу́ б, / Его́ же превозно́ сим во вся ве́ ки.

Таже, Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

Катавасия: Разреша́ ет у́ зы / и ороша́ ет пла́ мень, / трисве́ тлый Богонача́ лия О́ браз, / пою́ т о́ троцы, / благослови́ т же Еди́ наго Спа́ са и Вседе́ теля, / я́ ко Благоде́ теля, / сотворе́ нная вся́ ческая тварь.

Поем, Честне́ йшую:

Песнь 9.

Ирмос: Бо́ га / челове́ ком не возмо́ жно ви́ дети, / на Него́ же не сме́ ют чи́ ни А́ нгельстии взира́ ти; / Тобо́ ю бо, Всечи́ стая, яви́ ся челове́ ком / Сло́ во воплоще́ нно, / Его́ же велича́ юще, / с Небе́ сными во́ и / Тя ублажа́ ем.

Страсте́ й неприча́ стен Ты пребы́ л еси́, Сло́ ве Бо́ жий, / пло́ тию приобщи́ вся страсте́ м, / но реши́ ши от страсте́ й челове́ ка, / страсте́ м быв страсть, Спа́ се наш, / еди́ н бо еси́ безстра́ стен, и всеси́ лен.

Тлю сме́ ртную прие́ м, тле́ ния соблю́ л еси́ те́ ло Твое́ невку́ сно, / Твоя́ же животворя́ щая и боже́ ственная, Влады́ ко, душа́, во а́ де не оста́ влена бысть, / но я́ коже от сна воскре́ с, нас совоздви́ гл еси́.

Троичен: Бо́ га Отца́, Сы́ на собезначальна, / вси человецы устнами у́ бо чистыми сла́ вим, / неизреченную же и преславную Ду́ ха Всесвятаго силу чтим, / едина бо еси́ всесильная Троица неразлучная.

 

Ин. Ирмос: Тя па́ че ума́ и словесе́, Ма́ терь Бо́ жию:

Тебе́, Изба́ вителя ми́ ра, Христа́ Бо́ га, / апо́ столи ви́ дяще Боже́ ственно возвыша́ ема, / со стра́ хом игра́ юще велича́ ху.

Твою́ обожи́ вшуюся плоть / зря́ ще, Христе́, на высоте́ а́ нгели, / друг ко дру́ гу глаго́ лаху: / вои́ стинну Сей есть Бог наш.

Тебе́, безпло́ тных чи́ нове, Христе́ Бо́ же, / на о́ блацех взе́ млема ви́ дяще, взыва́ ху: / сла́ вы Царю́, врата́ возьми́ те.

Богородичен: Ра́ дуйся, Богоро́ дице, Ма́ ти Христа́ Бо́ га, / Его́ же родила́ еси́, / днесь от земли́ возноси́ ма / со апо́ столы зря́ щи, возвелича́ ла еси́.

 

Ин. Ирмос: Бо́ га челове́ ком:

Обре́ т вы спобо́ рники собра́, / держа́ вною си́ лою вооружи́ в Ду́ ха, / Отцу́ собезнача́ льное, и сопресто́ льное Сло́ во, пре́ жде век су́ щее, / Его́ же ны́ не, всесвяще́ ннии, / с небе́ сными во́ инствы при́ сно сла́ вите. [Дважды. ]

Па́ жить А́ риеву лю́ тыя е́ реси, / я́ ко вра́ чеве душа́ м же и телесе́ м уста́ висте, / свяще́ нный ве́ ры Симво́ л всем изложи́ вше, / и́ же ны́ не держа́ ще, / па́ мять ва́ шу, священноде́ телие, при́ сно сла́ вим. [Дважды. ]

Слава: Я́ ко свет сый, Христе́, пречи́ стый, / от страсте́ й мглы ду́ шу мою́ очи́ сти, / моли́ твами, Влады́ ко, Твои́ х служи́ телей, / ны́ не Тебе́ пропове́ давших безнача́ льна, несозда́ нна, / Зижди́ теля же всех и Бо́ га, и Отцу́ собезнача́ льна.

И ныне, Богородичен: Ме́ ртвым воскресе́ ние ны́ не дарова́ ся / Твои́ м неизрече́ нным и неизглаго́ ланным Рождество́ м, Богоро́ дице Влады́ чице, / жизнь бо из Тебе́ пло́ тию обложе́ на всем возсия́, / и сме́ рти неускла́ бное я́ ве разруши́.

Катавасия: Ра́ дуйся, Цари́ це, / Матероде́ вственная сла́ во, / вся́ ка бо удобообраща́ тельная благоглаго́ ливая уста́ / вити́ йствовати не мо́ гут, / Тебе́ пе́ ти досто́ йно, / низумева́ ет же ум всяк, Твое́ Рождество́ разуме́ ти. / Те́ мже Тя согла́ сно сла́ вим.

Свят Госпо́ дь, Бог наш. [Трижды. ]

Ексапостиларий воскресен:

Тивериа́ дское мо́ ре с детьми́ Зеведе́ евыми, / Нафана́ ила с Петро́ м же и со други́ ма двема́ дре́ вле, / и Фому́ имя́ ше на ло́ ве, / и́ же Христо́ вым повеле́ нием одесну́ ю вве́ ргше, / мно́ жество извлеко́ ша рыб, / Его́ же Петр позна́ в, к Нему́ бродя́ ше, / и́ мже тре́ тие явле́ йся, / и хлеб показа́, и ры́ бу на у́ глех.

Слава, отцев.
Подобен: Жены́ услы́ шите:

Оте́ ц боже́ ственных днесь па́ мять пра́ зднующе, / моле́ ньми тех мо́ лим, Всеще́ дре: / вся́ каго вре́ да ересе́ й изба́ ви лю́ ди Твоя́, Го́ споди, / и вся сподо́ би, Отца́ Сло́ ва сла́ вити, и Всесвята́ го Ду́ ха.

И ныне, Вознесения:

Ученико́ м зря́ щим Тя, / возне́ слся еси́, Христе́, ко Отцу́ соседя́, / а́ нгели предтеку́ ще зовя́ ху: / возьми́ те врата́, возьми́ те, / Царь бо взы́ де к нача́ льному Све́ ту сла́ вы.

На хвалитех, Вся́ кое дыха́ ние:
поставим стихов 8. И поем стихиры воскресны 4,
и святым отцем 4.
Стихиры воскресны, глас 6:

Крест Твой, Го́ споди, / жизнь и воскресе́ ние лю́ дем Твои́ м есть, / и наде́ ющеся нань, / Тебе́ воскре́ сшаго Бо́ га на́ шего пое́ м: поми́ луй нас.

Погребе́ ние Твое́, Влады́ ко, / рай отве́ рзе ро́ ду челове́ ческому: / и от истле́ ния изба́ вльшеся, / Тебе́ воскре́ сшаго Бо́ га на́ шего пое́ м: поми́ луй нас.

Со Отце́ м и Ду́ хом Христа́ воспои́ м, / воскре́ сшаго из ме́ ртвых, / и к Нему́ вопии́ м: / Ты Живо́ т еси́ наш и Воскресе́ ние, поми́ луй нас.

Тридне́ вен воскре́ сл еси́, Христе, от гро́ ба / я́ коже пи́ сано есть, / совоздви́ гнувый пра́ отца на́ шего. / Те́ мже Тя и сла́ вит род челове́ ческий, / и воспева́ ет Твое́ воскресе́ ние.

Ины стихиры святых отец, глас 6.
Подобен: Всю отложи́ вше:

Все собра́ вше душе́ вное худо́ жество, / и Боже́ ственным Ду́ хом сразсмотри́ вше, / небе́ сный и честны́ й Симво́ л ве́ ры, / честни́ и отцы́ богопи́ санне начерта́ ша, / в не́ мже я́ вственнейше Ро́ ждшему собезнача́ льнаго Сло́ ва науча́ ют, / и всеи́ стинно единосу́ щнаго, / апо́ стольским после́ дующе проявле́ нно уче́ нием, / благосла́ внии и пребога́ тии и́ стинно, / и богому́ дрии.

Все прие́ мше у́ мное сия́ ние Свята́ го Ду́ ха, / преесте́ ственнейшее благосло́ вие, / кра́ ткими глаго́ лы и мно́ гим ра́ зумом / богодухнове́ нно провеща́ ша, / я́ ко Христо́ вы пропове́ дницы, / ева́ нгельских предста́ телие уче́ ний, блаже́ ннии, / и благочести́ вых преда́ ний, / свы́ ше прие́ мше сих открове́ ние я́ ве, и просве́ щшеся, / изложи́ ша ве́ ру богонауче́ нную.

Стих: Благослове́ н еси́, Го́ споди Бо́ же оте́ ц на́ ших, / и хва́ льно и просла́ влено И́ мя Твое́ во ве́ ки.

Все собра́ вше па́ стырское иску́ сство, / и я́ рость подви́ гше ны́ не пра́ веднейшую, / отмсти́ тельне тя́ жкия отгна́ ша и па́ губныя во́ лки, / пра́ щею Ду́ ха изве́ ргше от церко́ внаго исполне́ ния, / па́ дшия, я́ ко к сме́ рти, и я́ ко неисце́ льно неду́ говавшия, / боже́ ственнии па́ стырие, / и я́ ко раби́ и́ стиннейшии Христо́ вы, / и Боже́ ственнаго пропове́ дания таи́ нницы свяще́ ннейшии.

Стих: Собери́ те Ему́ преподо́ бныя Его́, / завеща́ ющия заве́ т Его́ о же́ ртвах.

И паки 1-ю стихиру: Все собра́ вше душе́ вное худо́ жество, / и Боже́ ственным Ду́ хом сразсмотри́ вше, / небе́ сный и честны́ й Симво́ л ве́ ры, / честни́ и отцы́ богопи́ санне начерта́ ша, / в не́ мже я́ вственнейше Ро́ ждшему собезнача́ льнаго Сло́ ва науча́ ют, / и всеи́ стинно единосу́ щнаго, / апо́ стольским после́ дующе проявле́ нно уче́ нием, / благосла́ внии и пребога́ тии и́ стинно, / и богому́ дрии.

Слава, глас 8: Святы́ х отце́ в лик, / от коне́ ц вселе́ нныя сте́ кшийся, / Отца́ и Сы́ на и Ду́ ха Свята́ го, / еди́ но Существо́ научи́ ша и Естество́, / и та́ йну богосло́ вия я́ сно преда́ ша Це́ ркви, / и́ хже похваля́ юще ве́ рою ублажи́ м, глаго́ люще: / о боже́ ственный по́ лче, / богоглаго́ ливии ору́ жницы ополче́ ния Госпо́ дня, / зве́ зды многосве́ тлыя мы́ сленныя тве́ рди, / та́ инственнаго Сио́ на необори́ мии столпи́, / миродохнове́ ннии цве́ ти ра́ йстии, / всезлата́ я уста́ Сло́ ва, / Нике́ йская похвало́, вселе́ нныя украше́ ние, / приле́ жно моли́ теся о душа́ х на́ ших.

И ныне: Преблагослове́ нна еси́ Богоро́ дице Де́ во:

Славословие великое.

Таже, тропарь воскресен.

Воскре́ с из гро́ ба и у́ зы растерза́ л еси́ а́ да, / разруши́ л еси́ осужде́ ние сме́ рти, Го́ споди, / вся от сете́ й врага́ изба́ вивый, / яви́ вый же Себе́ апо́ столом Твои́ м, / посла́ л еси́ я́ на про́ поведь, / и те́ ми мир Твой по́ дал еси́ вселе́ нней, / Еди́ не Многоми́ лостиве.

Ектении и отпуст. И исхождение в притвор.

Слава, и ныне,
стихира евангельская, глас 6:

По е́ же во ад соше́ ствии, / и е́ же из ме́ ртвых воскресе́ нии, / скорбя́ ще, я́ коже досто́ яше, / о разлуче́ нии Твое́ м, Христе́, / ученицы́ на де́ лание обрати́ шася, / и па́ ки корабли́ и мре́ жи, и ло́ ва нигде́ же. / Но Ты, Спа́ се, яви́ вся, я́ ко Влады́ ка всех, / одесну́ ю мре́ жи повелева́ еши воврещи́, / и бысть сло́ во де́ ло вско́ ре, / и мно́ жество рыб мно́ гое, / и ве́ черя стра́ нная гото́ ва на земли́, / ея́ же причасти́ вшымся тогда́ Твои́ м ученико́ м, / и нас ны́ не мы́ сленно сподо́ би наслади́ тися, / человеколю́ бче Го́ споди.

И поучение Студитово, и час первый. На 1-м часе тропарь воскресен. Сла́ ва: праздника: И ны́ не: Богородичен часов. По Трисвятом кондак праздника. На 3-м часе тропарь воскресен. Сла́ ва: отцев. И ны́ не: Богородичен часов. По Трисвятом кондак отцев. Таже и на прочих часех, тропарь и кондак праздника, и отцев, глаголем пременяюще.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...