Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 3.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 3.

Ирмос: С высоты́ си́ лою, / ученико́ м, Христе́, до́ ндеже облеце́ теся, рекл еси́, / седи́ те во Иерусали́ ме, / Аз же, я́ ко Мене́, Уте́ шителя ино́ го, / Ду́ ха Моего́ же и О́ тча послю́, / в Не́ мже утвердите́ ся.

Боже́ ственнаго Ду́ ха наше́ дшая си́ ла, / разде́ льшийся дре́ вле глас, зле согласи́ вшихся, / во еди́ но прили́ чие боже́ ственне совокупи́, / ве́ дением Тро́ ицы вразумля́ ющи ве́ рныя, / в Не́ йже утверди́ хомся.

 

Ин. Ирмос: Разве́ рзе утро́ бы неча́ дствовавшия у́ зы, / доса́ ду же неудоботерпи́ му благоча́ дствующия, / еди́ на моли́ тва проро́ чицы дре́ вле А́ нны, / нося́ щия дух сокруше́ н, / к си́ льному и Бо́ гу ра́ зумов.

Непостижи́ ма есть Богонача́ льнейшая, / вети́ я бо изъяви́ безкни́ жныя, / ры́ бари прему́ дрыя, зауша́ ющия сло́ вом, / и от глубо́ кия но́ щи изыма́ ющия лю́ ди безчи́ сленны, блиста́ нием Ду́ ха.

Бя́ ше исхо́ ден от нерожде́ нна Све́ та, / всеси́ льный сия́ ющий Свет, / Его́ же Сы́ ном Оте́ ческия вла́ сти, / ны́ не явля́ ет сра́ сленное озаре́ ние, / о́ гненный глас в Сио́ не язы́ ком.

Катавасия: С высоты́ си́ лою: Разве́ рзе утро́ бы:

Таже, седален, глас 8.
Подобен: Повеле́ нное та́ йно:

Спа́ совы рачи́ телие ра́ дости испо́ лнишася, / и дерзнове́ ние прия́ ша, пре́ жде боя́ щиеся, / я́ ко Дух Святы́ й днесь свы́ ше сни́ де на дом учени́ ческий, / и ин ина́ я глаго́ лаше к лю́ дем. / Язы́ цы бо разсе́ яшася, ви́ дими, я́ ко огнь, / и сих не опали́, но па́ че ороси́.

Слава, и ныне, тойже.

Песнь 4.

Ирмос: Смотря́ яй проро́ к / в после́ дняя Твое́, Христе́, прише́ ствие, вопия́ ше: / Твою́ услы́ шах, Го́ споди, си́ лу, / я́ ко вся спасти́ пома́ занныя Твоя́ прише́ л еси́.

Во проро́ цех глаго́ лавый, / и зако́ ном пропове́ данный пе́ рвее несоверше́ нным, / Бог И́ стинный Уте́ шитель, / Сло́ ва служи́ телем и свиде́ телем познава́ ется днесь.

Зна́ мение Божества́ нося́ й, / апо́ столом во огни́ Дух раздели́ ся, / и стра́ нными язы́ ки явля́ шеся, / я́ ко Оте́ ческая Боже́ ственная си́ ла гряду́ щая есть, самоповели́ тельная.

 

Ин. Ирмос: Царю́ царе́ й, / яковы́ й от якова́ го еди́ н Сло́ ве произше́ дый / от Отца́ безвино́ внаго, / равномо́ щнаго Твоего́ Ду́ ха / апо́ столом и́ стинно посла́ л еси́, / я́ ко Благоде́ теля пою́ щим: / сла́ ва держа́ ве Твое́ й, Го́ споди.

Ба́ ню Боже́ ственную пакибытия́ сло́ вом раствори́ в, / ссложе́ нное естество́, дождоточи́ ши ми струю́ / от нетленнопрободе́ ннаго Твоего́ ребра́, о Бо́ жий Сло́ ве, / запечатле́ я теплото́ ю Ду́ ха.

Преклоня́ ют вся Уте́ шителю коле́ на, / Сы́ ну же О́ тчу, Отцу́ сра́ сленному, / в Ли́ цех бо ви́ деша трегу́ бых Существо́ и́ стинное, / неприкоснове́ нное, безле́ тное, еди́ ное: / возсия́ бо свет благода́ ть Ду́ ха.

Да испо́ лнятся вси Богонача́ льнейшим, / ели́ цы служи́ телие Трисве́ тлаго Существа́, / па́ че естества́ бо соверша́ ет, я́ ко благоде́ тель, / и огнесве́ тит Христо́ с во спасе́ ние, / всю дая́ благода́ ть Ду́ ха.

Песнь 5.

Ирмос: Стра́ ха ра́ ди Твоего́ / зача́ тый, Го́ споди, во чре́ ве проро́ ков, / и рожде́ нный на земли́ Дух спасе́ ния, / апо́ стольская сердца́ созида́ ет чи́ ста / и в ве́ рных пра́ вый обновля́ ется, / свет бо и мир зане́ Твоя́ повеле́ ния.

Наше́ дшая си́ ла днесь сия́, Дух Благи́ й, / Дух прему́ дрости Бо́ жия, Дух от Отца́ исходя́ й, / и Сы́ ном ве́ рным нам явле́ йся подава́ телен, / в ни́ хже вселя́ ется естество́ м святы́ ни, в не́ йже зри́ тся.

 

Иный. Ирмос: Реши́ тельное очище́ ние грехо́ в, / огнедухнове́ нную приими́ те Ду́ ха ро́ су, / о ча́ да светообра́ зная церко́ вная, / ны́ не от Сио́ на бо изы́ де зако́ н, / языкоогнеобра́ зная Ду́ ха благода́ ть.

Я́ коже благоволи́ самовла́ стно, / необлада́ нный исхо́ дит Дух от Отца́, / умудря́ я в язы́ цех апо́ столы, / печатле́ я живоно́ сное Сло́ во, / Отчеси́ льное, сообра́ зное, Его́ же Спас рече́.

Да исцели́ т у́ бо смы́ слы от греха́, / и се устроя́ ше апо́ столов, Бог Сло́ во всенача́ льное, пречи́ стый дом, / в не́ мже единомо́ щнаго же и ссу́ щественнаго ны́ не вселя́ ется Ду́ ха свет.

Песнь 6.

Ирмос: Пла́ вающего в молве́ / жите́ йских попече́ ний / с корабле́ м потопля́ ема грехи́, / и душетле́ нному зве́ рю примета́ ема, / я́ ко Ио́ на, Христе́, вопию́ Ти: / из смертоно́ сныя глубины́ возведи́ мя.

От Ду́ ха Твоего́ на плоть вся́ кую, / я́ коже рекл еси́, бога́ тно излия́ л еси́, / и испо́ лнишася вся́ ческая Твоего́ ве́ дения, Го́ споди, / я́ ко из Отца́ Сын нетле́ нно роди́ лся еси́, / и Дух Неразде́ льный изы́ де.

 

Иный. Ирмос: Очище́ ние нам, Христе́, / и спасе́ ние, Влады́ ко, / возсия́ л еси́ от Де́ вы, / да я́ ко проро́ ка / от зве́ ря морска́ го пе́ рсей Ио́ ну, / от тли исхити́ ши, всего́ Ада́ ма всеро́ дна па́ дшаго.

И́ стинный нам пра́ вый во утро́ бах ве́ чно прии́ мшим Дух, / да обнови́ ши Отчеисхо́ дный и всесовокупле́ нно, / вещества́ ненави́ стнаго пали́ тельный скверн, / ка́ ла же смы́ слов чисти́ тельный, Вседержи́ телю.

Жела́ тельное достоя́ ние апо́ столом, / сио́ няном ча́ ющим Твоего́ прише́ ствия, позна́ ние / Дух Отчерожде́ нна Сло́ ва, / речь жесто́ кую язы́ ческих ласка́ тельств ско́ ро показа́ в, / огнедохнове́ нно утвержда́ еши.

Катавасия: Пла́ вающего в молве́: Очище́ ние нам, Христе́:

Кондак, глас 8:

Егда́ снизше́ д язы́ ки слия́, / разделя́ ше язы́ ки Вы́ шний, / егда́ же о́ гненныя язы́ ки раздая́ ше, / в соедине́ ние вся призва́, / и согла́ сно сла́ вим Всесвята́ го Ду́ ха.

Икос: Ско́ рое и изве́ стное даждь утеше́ ние рабо́ м Твои́ м, Иису́ се, / внегда́ уныва́ ти духо́ м на́ шим, / не разлуча́ йся от душ на́ ших в ско́ рбех, / не удаля́ йся от мы́ слей на́ ших во обстоя́ ниих, / но при́ сно нас предвари́. / Прибли́ жися нам, прибли́ жися везде́ Сый, / я́ коже со апо́ столы Твои́ ми всегда́ еси́, / си́ це и Тебе́ жела́ ющим соедини́ Себе́, Ще́ дре, / да совоку́ плени Тебе́ пое́ м, / и славосло́ вим Всесвята́ го Ду́ ха Твоего́.

Синаксарий, в Неделю Святыя Пентикостии.

Песнь 7.

Ирмос: В пещь о́ гненную / вве́ ржени преподо́ бнии о́ троцы, / огнь в ро́ су преложи́ ша, / воспева́ нием си́ це вопию́ ще: / благослове́ н еси́ Го́ споди, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Вету́ ющим Боже́ ственная вели́ чия апо́ столом, / Ду́ ха де́ йство непщева́ шеся пия́ нство неве́ рствующим, / и́ мже Тро́ ица познава́ ется, еди́ н Бог оте́ ц на́ ших.

Неразде́ льное естество́ правосла́ вно богосло́ вим / Бо́ га Отца́ Безнача́ льнаго, / тоя́ жде вла́ сти Сло́ ва и Ду́ ха, / благослове́ н еси́, зову́ ще, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

 

Ин. Ирмос: Согла́ сная возшуме́ орга́ нская песнь, / почита́ ти златосотворе́ нный безду́ шный истука́ н, / Уте́ шителева же светоно́ сная благода́ ть почеству́ ет, / е́ же вопи́ ти: / Тро́ ице Еди́ ная, Равноси́ льная, Безнача́ льная, благослове́ на еси́.

Гла́ са пророковеща́ тельнаго не разуме́ вше, / глаго́ лаху безу́ мнии виносотворе́ нное пия́ нство, / ре́ чи я́ ко стра́ нны слы́ шаша апо́ столов: / благочести́ вии же Тебе́ вопие́ м боже́ ственно: / Богоде́ телю всех, благослове́ н еси́.

Боже́ ственное уче́ ние возгреме́ / ви́ дяй виде́ ния боже́ ственный Ио́ иль, / Богонача́ льнейшаго, и́ мже излию́, рек, я́ коже Сло́ ва, Ду́ ха Моего́ свозопию́ щим: / Естество́ Тривеща́ нное Све́ тлое, благослове́ н еси́.

Тро́ ичную у́ бо раздели́ зря благода́ ть, / я́ ко да яви́ т три Ипоста́ си, почита́ ти в простоте́ вла́ сти, / но во еди́ ном ны́ не дни Госпо́ дьском, / Сын, Оте́ ц и Дух благослове́ н.

Песнь 8.

Ирмос: Неопа́ льная огню́ в / Сина́ и прича́ щшаяся / купина́, Бо́ га яви́ / медленноязы́ чному и гугни́ вому Моисе́ ови, / и о́ троки ре́ вность Бо́ жия / три непреобори́ мыя / во огни́ певцы́ показа́: / вся дела́, Госпо́ дня Го́ спода по́ йте, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Живо́ тну свы́ ше бу́ рну носи́ му гласо́ вне, / Ду́ ха Всесвята́ го дыха́ нию рыбаре́ м, / о́ гненных ви́ дом язы́ к вели́ чия Бо́ жия вети́ йствоваху: / вся дела́, Го́ спода по́ йте, и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Я́ ко на некаса́ емую превосходя́ ще го́ ру, / не боя́ щеся огня́ страша́ ща, / прииди́ те и ста́ нем на горе́ Сио́ нской, во гра́ де Жива́ го Бо́ га, / духоно́ сным ученико́ м ны́ не слику́ юще: / вся дела́, Го́ спода по́ йте, и превозноси́ те во вся ве́ ки.

 

Ин. Ирмос: Разреша́ ет у́ зы и ороша́ ет пла́ мень / трисве́ тлый богонача́ лия о́ браз, / пою́ т о́ троцы, / благослови́ т же Еди́ наго Спа́ са и Вседе́ теля, / я́ ко Благоде́ теля, / сотворе́ нная вся́ ческая тварь.

Па́ мять Христо́ с человекоспаси́ тельных слове́ с, / я́ же от Отца́ слы́ шав апо́ столом рече́, / Дух устроя́ ет языкоо́ гненным виде́ нием, / посажда́ я благослове́ нно усвое́ нную, / учуже́ нная же пое́ т Тя тварь.

Спаси́ тельно самовлады́ чний Еди́ н, Свет самосия́ тельный, / и пода́ тельный све́ та сый, прише́ л еси́ исполня́ я апо́ столы, / честны́ й я́ ко верх Твои́ м рабо́ м, / насыти́ тельный же Дух подава́ еши.

Поя́ ху проро́ к духонасыще́ нная уста́, / Твое́ теле́ сное, о Царю́, прише́ ствие, / и Дух от недр О́ тчих произше́ дший, / несозда́ нный, зданноде́ телен, сопресто́ лен Тебе́, / еди́ наго вочелове́ чения ве́ рным честь.

Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

Катавасия: Неопа́ льная огню́: Разреша́ ет у́ зы:

Честне́ йшую: не поем, но поем припев праздника: Апо́ столи, соше́ ствие Уте́ шителя зря́ ще, удиви́ шася, / ка́ ко в ви́ де о́ гненных язы́ к яви́ ся Дух Святы́ й.

Песнь 9.

Ирмос: Не тле́ ния искуше́ нием ро́ ждшая, / и Всехитрецу́ Сло́ ву плоть взаимода́ вшая, / Ма́ ти Неискусому́ жная Де́ во Богоро́ дице, / прия́ телище Нестерпи́ маго, / село́ Невмести́ маго Зижди́ теля Твоего́, / Тя велича́ ем.

На паля́ щей дре́ вле о́ гненной колесни́ це, / ревни́ тель и огнедохнове́ нный ра́ дуяся носи́ м, / е́ же ны́ не возсия́ вшее дохнове́ ние свы́ ше апо́ столом явля́ ше, / от него́ же освяти́ вшеся, Тро́ ицу всем сказа́ ша.

Зако́ на есте́ ств кроме́, стра́ нное слы́ шашеся ученико́ в, / еди́ ному бо гла́ су глася́ щу Ду́ ха благода́ тию, / разли́ чне оглаша́ хуся лю́ дие, племена́ и язы́ ки боже́ ственная вели́ чия, / Тро́ ицы ве́ дению науча́ юще.

 

Ин. Ирмос: Ра́ дуйся, Цари́ це, / матероде́ вственная сла́ во, / вся́ ка бо удобообраща́ тельная / благоглаго́ ливая уста́ вити́ йствовати не мо́ гут, / Тебе́ пе́ ти досто́ йно, / изумева́ ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ ти. / Те́ мже Тя согла́ сно сла́ вим.

Пе́ ти подоба́ ше естественножи́ зненную Отрокови́ цу, / еди́ на бо во чре́ ве скры Сло́ во, / тая́ щееся неду́ гующаго челове́ ческаго естества́. / И́ же в десны́ х страна́ х ны́ не седя́ й О́ тчих, / посла́ благода́ ть Ду́ ха.

Ели́ цем дхну богото́ чная благода́ ть, / светя́ щеся, блиста́ юще, / изменя́ еми стра́ нным измене́ нием благоле́ пнейшим, / равноси́ льствующую несеко́ мую уве́ девше прему́ дрость, / Трисве́ тлое существо́ сла́ вим.

Таже катавасия, оба ирмосы вкупе.

Ексапостиларий.
Подобен: Не́ бо звезда́ ми:

Всесвяты́ й Ду́ ше, исходя́ й из Отца́, / и Сы́ ном прише́ дый к безкни́ жным ученико́ м, / Тебе́, Бо́ га позна́ вших, спаси́ и поми́ луй всех. [Дважды. ]

Слава, и ныне: другий подобен:

Свет Оте́ ц, Свет Сло́ во, Свет и Святы́ й Дух, / И́ же во язы́ цех о́ гненных апо́ столом посла́ ся, / и Тем весь мир просвеща́ ется Тро́ ицу почита́ ти Святу́ ю.

На хвалитех, Вся́ кое дыха́ ние:
поставим стихов 6, и поем настоящия самогласны,
глас 4, повторяюще я:

Пресла́ вная днесь / ви́ деша вси язы́ цы во гра́ де Дави́ дове, / егда́ Дух сни́ де Святы́ й во о́ гненных язы́ цех, / я́ коже богоглаго́ ливый Лука́ повеству́ ет, / глаго́ лет бо: / со́ бранным ученико́ м Христо́ вым, / бысть шум, я́ коже носи́ му дыха́ нию бу́ рну, / и испо́ лни дом, иде́ же бя́ ху седя́ ще, / и вси нача́ ша глаго́ лати стра́ нными глаго́ лы, / стра́ нными уче́ нии, / стра́ нными повеле́ нии Святы́ я Тро́ ицы. [Дважды. ]

Дух Святы́ й бе у́ бо при́ сно, и есть, и бу́ дет, / ниже́ начина́ емь, ниже́ престая́ й, / но при́ сно Отцу́ и Сы́ ну счине́ н и счисля́ емь, / Живо́ т и животворя́ й, / Свет и све́ та пода́ тель, / самоблаги́ й и исто́ чник благосты́ ни, / И́ мже Оте́ ц познава́ ется и Сын прославля́ ется, / и от всех познава́ ется, / еди́ на си́ ла, еди́ но счета́ ние, / еди́ но поклоне́ ние Святы́ я Тро́ ицы. [Дважды. ]

Дух Святы́ й Свет и Живо́ т, / и живы́ й исто́ чник у́ мный, / Дух прему́ дрости, Дух ра́ зума, / благи́ й, пра́ вый, у́ мный, облада́ яй, / очища́ яй прегреше́ ния, / Бог и боготворяй, / Огнь от Огня́ происходя́ й, / глаго́ ляй, де́ яй, разделя́ яй дарова́ ния, / И́ мже проро́ цы вси, / и боже́ ственнии апо́ столи с му́ ченики венча́ шася, / стра́ нное слы́ шание, / стра́ нное виде́ ние, / огнь разделя́ яйся в подая́ ние дарова́ ний. [Дважды. ]

Слава, и ныне, глас 6: Царю́ Небе́ сный, / Уте́ шителю, Ду́ ше и́ стины, / И́ же везде́ сый / и вся исполня́ яй, / Сокро́ вище благи́ х / и жи́ зни Пода́ телю, / прииди́ и всели́ ся в ны, / и очи́ сти ны от вся́ кия скве́ рны, / и спаси́, Бла́ же, ду́ ши на́ ша.

Славословие великое. Отпустительный тропарь праздника. Таже, ектении.

И творит священник отпуст сице:

И́ же в ви́ дении о́ гненных язы́ к, с небесе́ низпосла́ вый Пресвята́ го Ду́ ха на святы́ я Своя́ ученики́ и апо́ столы, Христо́ с и́ стинный Бог наш, моли́ твами Пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере, святы́ х сла́ вных и всехва́ льных апо́ стол, и всех святы́ х, поми́ лует и спасе́ т нас, я́ ко Благи́ й и Человеколю́ бец.

И час 1. На 1-м часе тропарь праздника. По Трисвятом кондак праздника. И конечный отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...