Песнь 7. На полунощнице. На утрени. Канон, [егоже краестрочие: пятдеся́тницу пра́зднуим. ] творение Космы монаха. Глас 7. Песнь 1.
Песнь 7. Ирмос: О́ троцы благоче́ стию совоспита́ ни, / злочести́ ваго веле́ ния небре́ гше, / о́ гненнаго преще́ ния не убоя́ шася, / но посреди́ пла́ мене стоя́ ще, поя́ ху: / отце́ в Бо́ же, / благослове́ н еси́. Ны́ не обетова́ ния предложе́ ние Христо́ ва исполня́ ется, / разделе́ ния бо язы́ ков Ду́ ха прише́ ствие показа́ ученико́ м, / облиста́ вшее от Тро́ ицы еди́ наго Пребоже́ ственнаго. Дре́ вле у́ бо раздели́ ся согла́ сие язы́ ков безслове́ сное, / ны́ не же ко еди́ ному сли́ честву я́ ве собра́ шася, / самоде́ йствующу Честно́ му и Боже́ ственному Ду́ ху, / от Тро́ ицы Пребоже́ ственныя еди́ ному. Слава: Свы́ ше носи́ му дохнове́ нию Свята́ го Ду́ ха, / вели́ чия Бо́ жия пресла́ вно веща́ ху апо́ столи Христо́ вы, согла́ сно пою́ ще: / отце́ в Бо́ же благослове́ н еси́. И ныне, Богородичен: О́ браз Твоего́ Рождества́ трие́ о́ троцы в пещи́ показа́ ша, / я́ ко бо пребы́ ша огне́ м невреди́ ми, / сохрани́ лася еси́ чиста́, / прие́ мши во чре́ ве огнь нестерпи́ мый, / отце́ в Бо́ га Благослове́ ннаго. Песнь 8. Ирмос: Чу́ да преесте́ ственнаго / росода́ тельная изобрази́ пещь о́ браз, / не бо я́ же прия́ т пали́ т ю́ ныя, / я́ ко ниже́ огнь Божества́ Де́ вы, / в ню́ же вни́ де утро́ бу. / Тем воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки. Святы́ й Ду́ ше происходя́ й от Бо́ га, / свя́ тость всем пода́ ждь в Тя ве́ рующим, / Свят бо, и пода́ телен челове́ ком свя́ тости, Ты еси́. / Тем воспева́ юще воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся́ кая Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки.
Дае́ ши пода́ тельне, я́ ко Благоде́ тель, дар бла́ гости, / Тебе́ пою́ щим, Уте́ шителю, / благи́ х бо пода́ телен еси́, и бла́ гости пучи́ на. / Тем воспева́ юще, воспое́ м: / да благослови́ т тварь вся́ кая Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки. Слава: Госпо́ дь животворя́ щь есть Дух, / самодви́ жимь, самовла́ стен, / разделя́ я я́ коже хо́ щет даро́ в раздая́ ния, / самовлады́ чен, самоповели́ телен, безнача́ лен. / Тем воспева́ юще, воспои́ м: / да благослови́ т тварь вся́ кая Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки. И ныне, Богородичен: Кто Твоему́ премно́ жеству благоутро́ бия не диви́ тся, Безнача́ льне Сло́ ве? / Нас бо ра́ ди обнища́ л еси́ бога́ т сый, / и во чре́ ве Де́ вы святы́ я всели́ лся еси́. / Тем воспева́ юще, воспои́ м: / да благослови́ т тварь вся́ кая Го́ спода / и превозно́ сит во вся ве́ ки. Песнь 9. Ирмос: Ра́ дуйся, де́ вственная похвало́, / ра́ дуйся, Ма́ ти Пречи́ стая, / Ю́ же вся тварь / боже́ ственными пе́ сньми велича́ ем. Се к нам Уте́ шителя ино́ го низпосла́ л еси́, / единосу́ щна Тебе́, Сло́ ве, / и Отцу́ Твоему́ сопресто́ льна. Спаси́ от искуше́ ния, Уте́ шителю, Бо́ га му́ дрствующия Тя, / и славосло́ вящия Твое́ преве́ чное бытие́. Слава: Прииди́ к нам, Уте́ шителю, Твоего́ утеше́ ния исполня́ яй, / сла́ вою Твое́ ю неизрече́ нною богосло́ вящия. И ныне, Богородичен: Неве́ сто Бо́ жия Всенепоро́ чная, / славосло́ вящия Тя и чту́ щия досто́ йно, / изба́ ви от искуше́ ний моли́ твами Твои́ ми. Вместо Досто́ йно: поем ирмос тойже.
По Трисвятом кондак праздника. глас 8: Егда́ снизше́ д язы́ ки слия́, / разделя́ ше язы́ ки Вы́ шний, / егда́ же о́ гненныя язы́ ки раздая́ ше, / в соедине́ ние вся призва́, / и согла́ сно сла́ вим Всесвята́ го Ду́ ха. НА ПОЛУНОЩНИЦЕ По 1-м Трисвятом глаголем тропарь праздника. По 2-м трисвятом глаголем кондак праздника. Го́ споди поми́ луй, 12. И отпуст. Молитвы же за упокой не глаголем. НА УТРЕНИ на Бог Госпо́ дь: тропарь праздника, глас 8: Благослове́ н еси́, Христе́ Бо́ же наш, / И́ же прему́ дры ловцы́ явле́ й, / низпосла́ в им Ду́ ха Свята́ го, / и те́ ми уловле́ й вселе́ нную, / Человеколю́ бче, сла́ ва Тебе́. [Трижды. ] По 1-м стихословии, седален, глас 4. Попра́ зднственный, ве́ рнии, и коне́ чный пра́ здник пра́ зднуим све́ тло, / сей есть Пятьдеся́ тница, обеща́ ния исполне́ ние и предложе́ ния, / в сей бо огнь Уте́ шителев сни́ де на зе́ млю, я́ ко в ви́ де язы́ к, / и ученики́ просвети́, / и сия́ неботаи́ нники показа́. / Свет прии́ де Уте́ шителя и мiр просвети́. [Дважды. ] По 2-й кафисме седален, глас 8, Ду́ ха исто́ чник прише́ д на зе́ млю, / во о́ гненныя ре́ ки разделя́ яся мы́ сленно, / апо́ столы ороша́ ше просвеща́ я, / и бысть им о́ блак ороша́ яй огнь, / просвеща́ яй тех и одождя́ яй пла́ мень, / и́ миже мы прия́ хом благода́ ть, огне́ м же и водо́ ю. / Свет прии́ де Уте́ шителя и мiр просвети́. [Дважды. ] Таже оба канона праздника: 7-го гласа, со ирмосом на 8, и 4-го гласа, со ирмосом на 6. Катавасия: Боже́ ственным покрове́ н: оба лика вкупе. Канон, [егоже краестрочие: Пятдеся́ тницу пра́ зднуим. ] Творение Космы монаха. Глас 7. Песнь 1. Ирмос: По́ нтом покры́ / фарао́ на с колесни́ цами / сокруша́ яй бра́ ни мы́ шцею высо́ кою, / пои́ м Ему́, я́ ко просла́ вися. Де́ лом, я́ коже дре́ вле ученико́ м обеща́ л еси́, / Уте́ шителя Ду́ ха посла́ вый, Христе́, / возсия́ л еси́ ми́ ру свет, Человеколю́ бче. Зако́ ном дре́ вле пропове́ данное и проро́ ки, испо́ лнися: / Боже́ ственнаго бо Ду́ ха днесь всем ве́ рным благода́ ть излия́ ся.
Иный канон, иамвический, творение кир Иоанна Арклийского. Глас 4. Песнь 1. Ирмос: Боже́ ственным покрове́ н / медленоязы́ чный мра́ ком, / извити́ йствова богопи́ санный зако́ н, / ти́ ну бо отря́ с очесе́ у́ мнаго, / ви́ дит Су́ щаго, / и науча́ ется Ду́ ха ра́ зуму, / хваля́ Боже́ ственными пе́ сньми. Реко́ ша чи́ стая и честна́ я уста́: / разлуче́ ния вам не бу́ дет, о дру́ зи! / Аз бо на О́ тчем вы́ шнем престо́ ле соседя́, излию́ Ду́ ха, / возсия́ ти жела́ ющим благода́ ть незави́ стную. Преде́ л преше́ дшее и́ стиннейшее, Сло́ во, / тихообра́ зно соверша́ ет се́ рдце, / де́ ло бо сконча́ в, возвесели́ дру́ ги, / дыха́ нием ну́ жным и о́ гненными язы́ ки, / пода́ в Ду́ ха Христо́ с, я́ коже обеща́ ся. Катавасия: Боже́ ственным покрове́ н:
Воспользуйтесь поиском по сайту: ![]() ©2015 - 2025 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|