Песнь 4.. И абие настоящия тропари.
Песнь 4. Ирмос: Услы́ ша проро́ к / прише́ ствие Твое́, Го́ споди, и убоя́ ся, / я́ ко хо́ щеши от Де́ вы роди́ тися / и челове́ ком яви́ тися, и глаго́ лаше: / услы́ шах слух Твой и убоя́ хся, / сла́ ва си́ ле Твое́ й, Го́ споди. (Дважды) Дел Твои́ х да не пре́ зриши, / созда́ ния Твоего́ да не оста́ виши, Правосу́ де, / а́ ще и еди́ н согреши́ х, я́ ко человек, / па́ че вся́ каго челове́ ка, Человеколю́ бче, / но и́ маши, я́ ко Госпо́ дь всех, / власть оставля́ ти грехи́. Приближа́ ется, душе́, коне́ ц, приближа́ ется, / и неради́ ши, ни гото́ вишися, / вре́ мя сокраща́ ется, воста́ ни, близ при две́ рех Судия́ есть, / я́ ко со́ ние, я́ ко цвет, вре́ мя жития́ тече́ т, / что всу́ е мяте́ мся? Воспряни́, о душе́ моя́, / дея́ ния твоя́, я́ же соде́ лала еси́, помышля́ й, / и сия́ пред лице́ твое́ принеси́, / и ка́ пли испусти́ слез твои́ х: / рцы со дерзнове́ нием дея́ ния и помышле́ ния Христу́, / и оправда́ йся. Не бысть в житии́ греха́, ни дея́ ния, ни зло́ бы, / ея́ же аз, Спа́ се, не согреши́ х / умо́ м и сло́ вом, и произволе́ нием / и предложе́ нием, и мы́ слию, и дея́ нием согреши́ в, / я́ ко ин никто́ же когда́. Отсю́ ду и осужде́ н бых, / отсю́ ду препре́ н бых аз окая́ нный от своея́ со́ вести, / ея́ же ничто́ же в ми́ ре нужне́ йше. / Судие́, Изба́ вителю мой, и ве́ дче, / пощади́ и изба́ ви, и спаси́ мя, раба́ Твоего́. Ле́ ствица, ю́ же ви́ де дре́ вле / вели́ кий в патриа́ рсех, / указа́ ние есть, душе́ моя́, / де́ ятельнаго восхожде́ ния, разу́ мнаго возше́ ствия, / а́ ще хо́ щеши у́ бо, дея́ нием, и ра́ зумом, / и зре́ нием пожи́ ти, обнови́ ся.
Зной дневны́ й претерпе́ / лише́ ния ра́ ди патриа́ рх, / и мраз нощны́ й понесе́, / на всяк день снабде́ ния творя́, / пасы́ й, тружда́ яйся, рабо́ таяй, / да две жене́ сочета́ ет. Жены́ ми две разуме́ й, / дея́ ние же и ра́ зум в зре́ нии, / Ли́ ю у́ бо дея́ ние, я́ ко многоча́ дную, / Рахи́ ль же ра́ зум, я́ ко многотру́ дную, / и́ бо кроме́ трудо́ в, ни дея́ ние, ни зре́ ние душе́, испра́ вится. Слава, Троичен: Неразде́ льное Существо́ м, / несли́ тное Ли́ цы / богосло́ влю Тя, Тро́ ическое Еди́ но Божество́, / я́ ко единоца́ рственное и сопресто́ льное, / вопию́ Ти песнь вели́ кую, / в вы́ шних трегу́ бо песносло́ вимую. И ныне, Богородичен: И ражда́ еши и де́ вствуеши, / и пребыва́ еши обою́ ду естество́ м Де́ ва: / Рожде́ йся обновля́ ет зако́ ны естества́, / утро́ ба же ражда́ ет, не ражда́ ющая. / Бог иде́ же хо́ щет, побежда́ ется естества́ чин, / твори́ т бо ели́ ка хо́ щет. Песнь 5. Ирмос: От нощи́ у́ тренююща, / Человеколю́ бче, просвети́, молю́ ся, / и наста́ ви и мене́ на повеле́ ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́ се, / твори́ ти во́ лю Твою́. (Дважды) В нощи́ житие́ мое́ преидо́ х при́ сно, / тьма бо бысть и глубока́ мне мгла, нощь греха́, / но я́ ко дне сы́ на, Спа́ се, покажи́ мя. Руви́ ма подража́ я окая́ нный аз, / соде́ ях беззако́ нный и законопресту́ пный сове́ т на Бо́ га Вы́ шняго, / оскверни́ в ло́ же мое́, я́ ко о́ тчее он. Испове́ даюся Тебе́, Христе́ Царю́, / согреши́ х, согреши́ х, / я́ ко пре́ жде Ио́ сифа бра́ тия прода́ вшии, / чистоты́ плод и целому́ дрия.
От сро́ дников пра́ ведная душа́ связа́ ся, / прода́ ся в рабо́ ту сла́ дкий, / во о́ браз Госпо́ день: / ты же вся, душе́, продала́ ся еси́ / злы́ ми твои́ ми. Ио́ сифа пра́ веднаго и целому́ дреннаго ума́ / подража́ й окая́ нная, и неиску́ сная душе́, / и не оскверня́ йся безслове́ сными стремле́ ньми / при́ сно беззако́ ннующи. А́ ще и в ро́ ве поживе́ иногда́ Ио́ сиф, / Влады́ ко Го́ споди, / но во о́ браз погребе́ ния и воста́ ния Твоего́. / Аз же что Тебе́ когда́ сицево́ е принесу́? Слава, Троичен: Тя, Тро́ ице, сла́ вим, Еди́ наго Бо́ га: / Свят, Свят, Свят еси́ О́ тче, Сы́ не и Ду́ ше, / про́ стое Существо́, / Еди́ нице при́ сно покланя́ емая. И ныне, Богородичен: Из Тебе́ облече́ ся в мое́ смеше́ ние, / нетле́ нная, безму́ жная Ма́ ти Де́ во, / Бог созда́ вый ве́ ки, / и соедини́ Себе́ челове́ ческое естество́. Песнь 6. Ирмос: Возопи́ х всем се́ рдцем мои́ м / к ще́ дрому Бо́ гу, / и услы́ ша мя от а́ да преиспо́ дняго, / и возведе́ от тли живо́ т мой. (Дважды) Сле́ зы, Спа́ се, о́ чию мое́ ю, / и из глубины́ воздыха́ ния / чи́ сте приношу́, вопию́ щу се́ рдцу: / Бо́ же, согреши́ х Ти / очи́ сти мя. Уклони́ лася еси́, душе́, от Го́ спода твоего́, / я́ коже Дафа́ н и Авиро́ н, / но пощади́, воззови́ из а́ да преиспо́ дняго, / да не про́ пасть земна́ я тебе́ покры́ ет. Я́ ко ю́ ница, душе́, разсвире́ певшая, / уподо́ билася еси́ Ефре́ му, / я́ ко се́ рна от тене́ т сохрани́ житие́, / впери́ вши дея́ нием ум, и зре́ нием. Рука́ нас Моисе́ ова да уве́ рит, душе́, / ка́ ко мо́ жет Бог прокаже́ нное житие́ / убели́ ти, и очи́ стити, / и не отча́ йся сама́ себе́, / а́ ще и прокаже́ нна еси́. Слава, Троичен: Тро́ ица есмь про́ ста, неразде́ льна, / разде́ льна Ли́ чне, / и Еди́ ница есмь Естество́ м соедине́ на, / Оте́ ц глаго́ лет, и Сын, и Боже́ ственный Дух. И ныне, Богородичен: Утро́ ба Твоя́ Бо́ га нам роди́, / воображе́ нна по нам, / Его́ же, я́ ко Созда́ теля всех, моли́, Богоро́ дице, / да моли́ твами Твои́ ми оправди́ мся.
Таже: Го́ споди, поми́ луй. (Трижды. ) Сла́ ва, и ны́ не: Кондак, глас 6: Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ ни, что спи́ ши? / Коне́ ц приближа́ ется, и и́ маши смути́ тися. / Воспряни́ у́ бо, да пощади́ т тя Христо́ с Бог, / везде́ сый и вся́ исполня́ яй. Песнь 7. Ирмос: Согреши́ хом, беззако́ нновахом, / непра́ вдовахом пред Тобо́ ю, / ниже́ соблюдо́ хом, ниже́ сотвори́ хом, / я́ коже запове́ дал еси́ нам; / но не преда́ ждь нас до конца́, / отце́ в Бо́ же. (Дважды) Согреши́ х, беззако́ нновах, / и отверго́ х за́ поведь Твою́, / я́ ко во гресе́ х произведо́ хся / и приложи́ х я́ звам стру́ пы себе́, / но Сам мя поми́ луй, / я́ ко Благоутро́ бен, отце́ в Бо́ же. Та́ йная се́ рдца моего́ / испове́ дах Тебе́, Судии́ моему́, / виждь мое́ смире́ ние, / виждь и скорбь мою́, / и вонми́ суду́ моему́ ны́ не, / и Сам мя поми́ луй, я́ ко Благоутро́ бен, / отце́ в Бо́ же. Сау́ л иногда́ я́ ко погуби́ отца́ своего́, душе́, осля́ та, / внеза́ пу ца́ рство обре́ те к прослу́ тию, / но блюди́, не забыва́ й себе́, / ско́ тския по́ хоти твоя́ / произво́ ливши па́ че Ца́ рства Христо́ ва. Дави́ д иногда́ Богооте́ ц, / а́ ще и согреши́ сугу́ бо, душе́ моя́, / стрело́ ю у́ бо устреле́ н быв прелюбоде́ йства, / копие́ м же плене́ н быв уби́ йства томле́ нием, / но ты сама́ тяжча́ йшими де́ лы неду́ гуеши, / самохо́ тными стремле́ ньми. Совокупи́ у́ бо Дави́ д иногда́ беззако́ нию беззако́ ние: / уби́ йству же любоде́ йство раствори́ в, / покая́ ние сугу́ бое показа́ а́ бие, / но сама́ ты, лука́ внейшая душе́, соде́ лала еси́, / не пока́ явшися Бо́ гу. Дави́ д иногда́ вообрази́, / списа́ в я́ ко на ико́ не песнь, / е́ юже дея́ ние облича́ ет, е́ же соде́ я, зовы́ й: / поми́ луй мя. Тебе́ бо Еди́ ному согреши́ х всех Бо́ гу, / Сам очи́ сти мя.
Слава, Троичен: Тро́ ице про́ стая, неразде́ льная, / единосу́ щная, и Естество́ еди́ но, / Све́ тове, и Свет, и Свята три, и еди́ но Свя́ то / пое́ тся Бог Тро́ ица, / но воспо́ й, просла́ ви, Живо́ т и Животы́, душе́, / всех Бо́ га. И ныне, Богородичен: Пое́ м Тя, благослови́ м Тя, / покланя́ емся Ти, Богороди́ тельнице, / я́ ко неразде́ льныя Тро́ ицы породи́ ла еси́ еди́ наго Христа́ Бо́ га / и Сама́ отве́ рзла еси́ нам, / су́ щим на земли́, небе́ сная. Песнь 8. Ирмос: Его́ же во́ инства Небе́ сная сла́ вят, / и трепе́ щут Херуви́ ми и Серафи́ ми, / вся́ ко дыха́ ние и тварь, / по́ йте, благослови́ те / и превозноси́ те во вся ве́ ки. (Дважды) Согреши́ вша, Спа́ се, поми́ луй, / воздви́ гни мой ум ко обраще́ нию, / приими́ мя, ка́ ющагося, уще́ дри вопию́ ща: / согреши́ х Ти, спаси́, / беззако́ нновах, поми́ луй мя. Колесни́ чник Илия́, / колесни́ цею доброде́ телей вшед, / я́ ко на небеса́, ноша́ шеся / превы́ ше иногда́ от земны́ х, / сего́ у́ бо душе́ моя́, восхо́ д помышля́ й. Елиссе́ й иногда́ прие́ м ми́ лоть Илиину́, / прия́ т сугу́ бую благода́ ть от Бо́ га; / ты же, о душе́ моя́, сея́ не причасти́ лася еси́ благода́ ти / за невоздержа́ ние. Иорда́ нова струя́ пе́ рвее, ми́ лотию Илиино́ ю / Елиссе́ ем, ста сю́ ду и сю́ ду; / ты же, о душе́ моя́, сея́ не причасти́ лася еси́ благода́ ти / за невоздержа́ ние. Сомани́ тида иногда́ / пра́ веднаго учреди́, о душе́, нра́ вом благи́ м; / ты же не ввела́ еси́ в дом, / ни стра́ нна, ни пу́ тника. / Те́ мже черто́ га изри́ нешися вон, рыда́ ющи. Гиези́ ев подража́ ла еси́ окая́ нная / ра́ зум скве́ рный всегда́, душе́, / его́ же сребролю́ бие отложи́ поне́ на ста́ рость; / бе́ гай гее́ нскаго огня́, / отступи́ вши злых твои́ х. Слава, Троичен: Безнача́ льне О́ тче, Сы́ не собезнача́ льне, / Уте́ шителю Благи́ й, Ду́ ше Пра́ вый, / Сло́ ва Бо́ жия Роди́ телю, / Отца́ безнача́ льна Сло́ ве, / Ду́ ше живы́ й и зи́ ждай, / Тро́ ице Еди́ нице, поми́ луй мя. И ныне, Богородичен: Я́ ко от оброще́ ния червлени́ цы, Пречи́ стая, / у́ мная багряни́ ца Емману́ илева, / внутрь во чре́ ве Твое́ м плоть истка́ ся; / те́ мже Богоро́ дицу вои́ стинну Тя почита́ ем.
Песнь 9. Ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, / я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем. (Дважды) Ум острупи́ ся, те́ ло оболе́ знися, / неду́ гует дух, сло́ во изнемо́ же, / житие́ умертви́ ся, коне́ ц при две́ рех. / Те́ мже, моя́ окая́ нная душе́, что сотвори́ ши, / егда́ прии́ дет Судия́ испыта́ ти твоя́? Моисе́ ово приведо́ х ти, душе́, миробы́ тие, / и от того́ все заве́ тное писа́ ние, / пове́ дающее тебе́ пра́ ведныя и непра́ ведныя: / от ни́ хже вторы́ я, о душе́, подража́ ла еси́, а не пе́ рвыя, / в Бо́ га согреши́ вши. Зако́ н изнемо́ же, пра́ зднует Ева́ нгелие, / писа́ ние же все в тебе́ небреже́ но бысть, / проро́ цы изнемого́ ша, и все пра́ ведное сло́ во, / стру́ пи твои́, о душе́, умно́ жишася, / не су́ щу врачу́ исцеля́ ющему тя. Но́ ваго привожду́ ти писа́ ния указа́ ния, / вводя́ щая тя, душе́, ко умиле́ нию; / пра́ ведным у́ бо поревну́ й, гре́ шных же отвраща́ йся, / и уми́ лостиви Христа́ моли́ твами же и поще́ ньми, / и чистото́ ю, и гове́ нием. Христо́ с вочелове́ чися, / призва́ в к покая́ нию разбо́ йники, и блудни́ цы, / душе́, пока́ йся, дверь отве́ рзеся Ца́ рствия уже́, / и предвосхища́ ют е́ фарисе́ е и мытари́ / и прелюбоде́ и ка́ ющиися. Христо́ с вочелове́ чися, / пло́ ти приобщи́ вся ми, / и вся, ели́ ка суть естества́ хоте́ нием / испо́ лни греха́ кроме́, / подо́ бие тебе́, о душе́, / и о́ браз предпоказу́ я Своего́ снизхожде́ ния. Христо́ с волхвы́ спасе́, / па́ стыри созва́, / младе́ нец мно́ жества показа́ му́ ченики, / ста́ рцы просла́ ви, и ста́ рыя вдови́ цы, / и́ хже не поревнова́ ла еси́, душе́, ни дея́ нием, ни житию́, / но го́ ре тебе́, внегда́ бу́ деши суди́ тися. Пости́ вся Госпо́ дь дний четы́ редесять в пусты́ ни, / последи́ взалка́, показу́ я челове́ ческое; / душе́, да не разлени́ шися, а́ ще тебе́ приложи́ тся враг, / моли́ твою же и посто́ м от ног твои́ х да отрази́ тся. Слава, Троичен: Отца́ просла́ вим, Сы́ на превознесе́ м, / Боже́ ственному Ду́ ху ве́ рно поклони́ мся, / Тро́ ице неразде́ льней, Еди́ нице по Существу́, / я́ ко Све́ ту и Све́ том, и Животу́ и Живото́ м, / животворя́ щему и просвеща́ ющему концы́. И ныне, Богородичен: Град Твой сохраня́ й, / Богороди́ тельнице Пречи́ стая, / в Тебе́ бо сей ве́ рно ца́ рствуяй, / в Тебе́ и утвержда́ ется, / и Тобо́ ю побежда́ яй, / побежда́ ет вся́ кое искуше́ ние, / и пленя́ ет ра́ тники, / и прохо́ дит послуша́ ние. Припев: Преподо́ бне о́ тче Андре́ е, моли́ Бо́ га о нас. Андрею: Андре́ е честны́ й, и о́ тче треблаже́ ннейший, / па́ стырю Кри́ тский, / не преста́ й моля́ ся о воспева́ ющих тя, / да изба́ вимся вси гне́ ва и ско́ рби, и тле́ ния, / и прегреше́ ний безме́ рных, / чту́ щии твою́ па́ мять ве́ рно. Таже поем оба лика ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, / Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, / Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. / Те́ мже Тя вси ро́ ди, / я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, / правосла́ вно велича́ ем.
По скончании же канона глаголем прочее последование Повечерия. Псалом 4: Внегда́ призва́ ти ми, услы́ ша мя Бог пра́ вды моея́, в ско́ рби распространи́ л мя еси́, уще́ дри мя и услы́ ши моли́ тву мою́. Сы́ нове челове́ честии, доко́ ле тяжкосе́ рдии? Вску́ ю лю́ бите суету́ и и́ щете лжи́? И уве́ дите, я́ ко удиви́ Госпо́ дь преподо́ бнаго Своего́: Госпо́ дь услы́ шит мя, внегда́ воззва́ ти ми к Нему́. Гне́ вайтеся, и не согреша́ йте, я́ же глаго́ лете в сердца́ х ва́ ших, на ло́ жах ва́ ших умили́ теся. Пожри́ те же́ ртву пра́ вды и упова́ йте на Го́ спода. Мно́ зи глаго́ лют: кто яви́ т нам блага́ я? Зна́ менася на нас свет лица́ Твоего́, Го́ споди. Дал еси́ весе́ лие в се́ рдце мое́ м: от плода́ пшени́ цы, вина́ и еле́ а своего́ умно́ жишася. В ми́ ре вку́ пе усну́ и почи́ ю, я́ ко Ты, Го́ споди, еди́ наго на упова́ нии всели́ л мя еси́. Псалом 6: Го́ споди, да не я́ ростию Твое́ ю обличи́ ши мене́, ниже́ гне́ вом Твои́ м нака́ жеши мене́. Поми́ луй мя, Го́ споди, я́ ко не́ мощен есмь, исцели́ мя, Го́ споди, я́ ко смято́ шася ко́ сти моя́. И душа́ моя́ смяте́ ся зело́: и Ты, Го́ споди, доко́ ле? Обрати́ ся, Го́ споди, изба́ ви ду́ шу мою́: спаси́ мя ра́ ди ми́ лости Твоея́. Я́ ко несть в сме́ рти помина́ яй Тебе́: во а́ де же кто испове́ стся Тебе́? Утруди́ хся воздыха́ нием мои́ м, измы́ ю на вся́ ку нощь ло́ же мое́, слеза́ ми мои́ ми посте́ лю мою́ омочу́. Смяте́ ся от я́ рости о́ ко мое́, обетша́ х во всех вразе́ х мои́ х. Отступи́ те от мене́, вси де́ лающии беззако́ ние, я́ ко услы́ ша Госпо́ дь глас пла́ ча моего́: услы́ ша Госпо́ дь моле́ ние мое́, Госпо́ дь моли́ тву мою́ прия́ т. Да постыдя́ тся и смяту́ тся вси врази́ мои́, да возвратя́ тся и устыдя́ тся зело́ вско́ ре. Псалом 12: Доко́ ле, Го́ споди, забу́ деши мя до конца́? Доко́ ле отвраща́ еши лице́ Твое́ от менé? Доко́ ле положу́ сове́ ты в души́ мое́ й, боле́ зни в се́ рдце мое́ м день и нощь? Доко́ ле вознесе́ тся враг мой на мя́? При́ зри, услы́ ши мя, Го́ споди Бо́ же мой, просвети́ ó чи мои́, да не когда́ усну́ в смерть, да не когда́ рече́ т враг мой, укрепи́ хся на него́. Стужа́ ющии ми возра́ дуются, а́ ще подви́ жуся. Аз же на ми́ лость Твою́ упова́ х, возра́ дуется се́ рдце мое́ о спасе́ нии Твое́ м. Воспою́ Го́ сподеви благоде́ явшему мне, и пою́ и́ мени Го́ спода Вы́ шняго. При́ зри, услы́ ши мя, Го́ споди Бо́ же мой, просвети́ ó чи мои́, да не когда́ усну́ в смерть, да не когда́ рече́ т враг мой, укрепи́ хся на него́. Сла́ ва, и ны́ не: Аллилу́ иа, аллилу́ иа, аллилу́ иа, сла́ ва Тебе́ Бо́ же. Трижды. И поклоны три. Го́ споди поми́ луй, трижды. Сла́ ва, и ны́ не: Псалом 24: К Тебе́, Го́ споди, воздвиго́ х ду́ шу мою́, Бо́ же мой, на Тя упова́ х, да не постыжу́ ся во век, ниже́ да посмею́ т ми ся врази́ мои́, и́ бо вси терпя́ щии Тя не постыдя́ тся. Да постыдя́ тся беззако́ ннующии вотще́. Пути́ Твоя́, Го́ споди, скажи́ ми, и стезя́ м Твои́ м научи́ мя. Наста́ ви мя на и́ стину Твою́, и научи́ мя, я́ ко Ты еси́ Бог Спас мой, и Тебе́ терпе́ х весь день. Помяни́ щедро́ ты Твоя́, Го́ споди, и ми́ лости Твоя́, я́ ко от ве́ ка суть. Грех ю́ ности моея́, и неве́ дения моего́ не помяни́, по ми́ лости Твое́ й помяни́ мя Ты, ра́ ди бла́ гости Твоея́, Го́ споди. Благ и прав Госпо́ дь, сего́ ра́ ди законоположи́ т согреша́ ющым на пути́. Наста́ вит кро́ ткия на суд, научи́ т кро́ ткия путе́ м Свои́ м. Вси путие́ Госпо́ дни ми́ лость и и́ стина, взыска́ ющым заве́ та Его́, и свиде́ ния Его́. Ра́ ди и́ мене Твоего́, Го́ споди, и очи́ сти грех мой, мног бо есть. Кто есть челове́ к, боя́ йся Го́ спода? Законоположи́ т eму́ на пути́, eго́ же изво́ ли. Душа́ eго́ во благи́ х водвори́ тся, и се́ мя eго́ насле́ дит зе́ млю. Держа́ ва Госпо́ дь боя́ щихся Его́, и заве́ т Его́ яви́ т им. О́ чи мои́ вы́ ну ко Го́ споду, я́ ко Той исто́ ргнет от се́ ти но́ зе мои́. При́ зри на мя и поми́ луй мя, я́ ко единоро́ д и нищ есмь аз. Ско́ рби се́ рдца моего́ умно́ жишася, от нужд мои́ х изведи́ мя. Виждь смире́ ние мое́, и труд мой, и оста́ ви вся грехи́ моя́. Виждь враги́ моя́, я́ ко умно́ жишася, и ненавиде́ нием непра́ ведным возненави́ деша мя. Сохрани́ ду́ шу мою́, и изба́ ви мя, да не постыжу́ ся, я́ ко упова́ х на Тя. Незло́ бивии и пра́ вии прилепля́ хуся мне, я́ ко потерпе́ х Тя, Го́ споди. Изба́ ви, Бо́ же, Изра́ иля от всех скорбе́ й eго́. Псалом 30: На Тя, Го́ споди, упова́ х, да не постыжу́ ся во век: пра́ вдою Твое́ ю изба́ ви мя и изми́ мя. Приклони́ ко мне у́ хо Твое́, ускори́ изъя́ ти мя, бу́ ди ми в Бо́ га Защи́ тителя, и в дом прибе́ жища, е́ же спасти́ мя. Я́ ко держа́ ва моя́ и прибе́ жище мое́ еси́ Ты, и и́ мене Твоего́ ра́ ди наста́ виши мя, и препита́ еши мя. Изведе́ ши мя от се́ ти сея́, ю́ же скры́ ша ми, я́ ко Ты еси́ Защи́ титель мой, Го́ споди. В ру́ це Твои́ предложу́ дух мой: изба́ вил мя еси́, Го́ споди Бо́ же и́ стины. Возненави́ дел еси́ храня́ щыя суеты́ вотще́: аз же на Го́ спода упова́ х. Возра́ дуюся и возвеселю́ ся о ми́ лости Твое́ й, я́ ко призре́ л еси́ на смире́ ние мое́, спасл еси́ от нужд ду́ шу мою́, и не́ си мене́ затвори́ л в рука́ х вра́ жиих, поста́ вил еси́ на простра́ нне но́ зе мои́. Поми́ луй мя, Го́ споди, я́ ко скорблю́: смяте́ ся я́ ростию о́ ко мое́, душа́ моя́ и утро́ ба моя́. Я́ ко исчезе́ в боле́ зни живо́ т мой и ле́ та моя́ в воздыха́ ниих, изнемо́ же нището́ ю кре́ пость моя́ и ко́ сти моя́ смято́ шася. От всех враг мои́ х бых поноше́ ние, и сосе́ дом мои́ м зело́, и страх зна́ емым мои́ м: ви́ дящии мя вон бежа́ ша от мене́. Забве́ н бых я́ ко мертв от се́ рдца, бых я́ ко сосу́ д погубле́ н. Я́ ко слы́ шах гажде́ ние мно́ гих, живу́ щих о́ крест, внегда́ собра́ тися им вку́ пе на мя, прия́ ти ду́ шу мою́ совеща́ ша. Аз же на Тя, Го́ споди, упова́ х, рех: Ты еси́ Бог мой. В руку́ Твое́ ю жре́ бии мои́: изба́ ви мя из руки́ враг мои́ х и от гоня́ щих мя. Просвети́ лице́ Твое́ на раба́ Твоего́, спаси́ мя ми́ лостию Твое́ ю. Го́ споди, да не постыжу́ ся, я́ ко призва́ х Тя: да постыдя́ тся нечести́ вии и сни́ дут во ад. Не́ мы да бу́ дут устны́ льсти́ выя, глаго́ лющыя на пра́ веднаго беззако́ ние, горды́ нею и уничиже́ нием. Коль мно́ гое мно́ жество бла́ гости Твоея́, Го́ споди, ю́ же скрыл еси́ боя́ щымся Тебе́, соде́ лал еси́ упова́ ющым на Тя пред сы́ ны челове́ ческими. Скры́ еши их в та́ йне лица́ Твоего́ от мяте́ жа челове́ ческа, покры́ еши их в кро́ ве от пререка́ ния язы́ к. Благослове́ н Госпо́ дь, я́ ко удиви́ ми́ лость Свою́ во гра́ де огражде́ ния. Аз же рех во изступле́ нии мое́ м: отве́ ржен есмь от лица́ о́ чию Твое́ ю: сего́ ра́ ди услы́ шал еси́ глас моли́ твы моея́, внегда́ воззва́ х к Тебе́. Возлюби́ те Го́ спода, вси преподо́ бнии Его́, я́ ко и́ стины взыска́ ет Госпо́ дь, и воздае́ т изли́ ше творя́ щым горды́ ню. Мужа́ йтеся, и да крепи́ тся се́ рдце ва́ ше, вси упова́ ющии на Го́ спода. Псалом 90: Живы́ й в по́ мощи Вы́ шняго, в кро́ ве Бо́ га Небе́ снаго водвори́ тся. Рече́ т Го́ сподеви: Засту́ пник мой еси́ и Прибе́ жище мое́, Бог мой, и упова́ ю на Него́. Я́ ко Той изба́ вит тя от се́ ти ло́ вчи и от словесе́ мяте́ жна, плещма́ Свои́ ма осени́ т тя, и под криле́ Его́ наде́ ешися: ору́ жием обы́ дет тя и́ стина Его́. Не убои́ шися от стра́ ха нощна́ го, от стрелы́ летя́ щия во дни, от ве́ щи во тме преходя́ щия, от сря́ ща и бе́ са полу́ деннаго. Паде́ т от страны́ твоея́ ты́ сяща, и тма одесну́ ю тебе́, к тебе́ же не прибли́ жится, оба́ че очи́ ма твои́ ма смо́ триши, и воздая́ ние гре́ шников у́ зриши. Я́ ко Ты, Го́ споди, упова́ ние мое́, Вы́ шняго положи́ л еси́ прибе́ жище твое́. Не прии́ дет к тебе́ зло и ра́ на не прибли́ жится телеси́ твоему́, я́ ко А́ нгелом Свои́ м запове́ сть о тебе́, сохрани́ ти тя во всех путе́ х твои́ х. На рука́ х во́ змут тя, да не когда́ преткне́ ши о ка́ мень но́ гу твою́, на а́ спида и васили́ ска насту́ пиши, и попере́ ши льва и зми́ я. Я́ ко на Мя упова́ и изба́ влю и́, покры́ ю и́, я́ ко позна́ и́ мя Мое́. Воззове́ т ко Мне и услы́ шу eго́, с ним есмь в ско́ рби, изму́ eго́ и просла́ влю eго́, долгото́ ю дний испо́ лню eго́ и явлю́ eму́ спасе́ ние Мое́. Сла́ ва, и ны́ не: Аллилу́ иа, аллилу́ иа, аллилу́ иа, сла́ ва Тебе́ Бо́ же. Трижды. Го́ споди поми́ луй, трижды. Сла́ ва, и ны́ не: И поклоны три. Таже начинаем глаголати стихи со сладкопением, не скоро, и великим гласом. Первый лик: С на́ ми Бог, разуме́ йте язы́ цы, / и покаря́ йтеся: / Я́ ко с на́ ми Бог. Вторый лик, тожде. Таже по чину кийждо лик свой стих. Первый лик: Услы́ шите до после́ дних земли́: / Я́ ко с на́ ми Бог. Вторый лик: Могу́ щии покаря́ йтеся: / Я́ ко с на́ ми Бог. А́ ще бо па́ ки возмо́ жете, / и па́ ки побежде́ ни бу́ дете: / Я́ ко с на́ ми Бог. И и́ же а́ ще сове́ т совещава́ ете, / разори́ т Госпо́ дь: / Я́ ко с на́ ми Бог. И сло́ во, е́ же а́ ще возглаго́ лете, / не пребу́ дет в вас: / Я́ ко с на́ ми Бог. Стра́ ха же ва́ шего не убои́ мся, / ниже́ смути́ мся: / Я́ ко с на́ ми Бог. Го́ спода же Бо́ га на́ шего Того́ освяти́ м, / и Той бу́ дет нам в страх: / Я́ ко с на́ ми Бог. И а́ ще на Него́ наде́ яся бу́ ду, / бу́ дет мне во освяще́ ние: / Я́ ко с на́ ми Бог. И упова́ я бу́ ду на Него́, / и спасу́ ся Им: / Я́ ко с на́ ми Бог. Се аз и де́ ти, я́ же ми даде́ Бог: / Я́ ко с на́ ми Бог. Лю́ дие ходя́ щии во тьме, / ви́ деша свет ве́ лий: / Я́ ко с на́ ми Бог. Живу́ щии во стране́ и се́ ни сме́ ртней, / свет возсия́ ет на вы: / Я́ ко с на́ ми Бог. Я́ ко Отроча́ роди́ ся нам, / Сын, и даде́ ся нам: / Я́ ко с на́ ми Бог. Его́ же нача́ льство бысть на ра́ ме Его́: / Я́ ко с на́ ми Бог. И ми́ ра Его́ несть преде́ ла: / Я́ ко с на́ ми Бог. И нарица́ ется И́ мя Его́, / Вели́ ка Сове́ та А́ нгел: / Я́ ко с на́ ми Бог. Чу́ ден Сове́ тник: / Я́ ко с на́ ми Бог. Бог кре́ пок, Власти́ тель, / Нача́ льник ми́ ра: / Я́ ко с на́ ми Бог. Оте́ ц бу́ дущаго ве́ ка: / Я́ ко с на́ ми Бог. Исполнившим же ся стихом, яко предречеся, поется: С на́ ми Бог, разуме́ йте язы́ цы, / и покаря́ йтеся: / Я́ ко с на́ ми Бог. И паки единицею от обою лику. Сла́ ва: Первый лик: С на́ ми Бог. И ны́ не: Вторый, тожде: С на́ ми Бог. Таже оба лика вкупе: Я́ ко с на́ ми Бог. И абие настоящия тропари. Первый лик: День преше́ д, благодарю́ Тя, Го́ споди, ве́ чер, прошу́, с но́ щию без греха́ пода́ ждь ми, Спа́ се, и спаси́ мя. Вторый лик. Сла́ ва Отцу́ и Сы́ ну и Свято́ му Ду́ ху. День преше́ д, славосло́ влю Тя, Влады́ ко, ве́ чер, прошу́, с но́ щию безсобла́ знство пода́ ждь ми, Спа́ се, и спаси́ мя. Два лика. И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в. Ами́ нь. День преше́ д, песносло́ влю Тя, Святы́ й, ве́ чер, прошу́, с но́ щию ненаве́ тен пода́ ждь ми, Спа́ се, и спаси́ мя. Вкупе два лика: Безпло́ тное естество́ Херуви́ мское, немо́ лчными пе́ сньми Тя славосло́ вят. Шестокри́ льная живо́ тная серафи́ ми, непреста́ нными гла́ сы Тя превозно́ сят: А́ нгелов же вся Во́ инства трисвяты́ ми пе́ сньми Тя восхваля́ ют. Пре́ жде бо всех еси́ Сый Оте́ ц, и собезнача́ льна и́ маши Твоего́ Сы́ на: и равноче́ стна нося́ й Ду́ ха жи́ зни, Тро́ ицы явля́ еши неразде́ льное. Пресвята́ я Де́ во Ма́ ти Бо́ жия, и и́ же Сло́ ва самови́ дцы и слуги́: проро́ к же и му́ ченик вси ли́ цы, я́ ко безсме́ ртну иму́ ще жизнь: о всех моли́ теся приле́ жно, я́ ко вси есмы́ в беда́ х. Да пре́ лести изба́ вльшеся лука́ ваго, а́ нгельскую вопие́ м песнь: Святы́ й, Святы́ й, Святы́ й, Трисвяты́ й Го́ споди, поми́ луй и спаси́ нас, ами́ нь. И абие низким гласом: Ве́ рую во еди́ наго Бо́ га Отца́ Вседержи́ теля, Творца́ не́ бу и земли́, ви́ димым же всем и неви́ димым. И во еди́ наго Го́ спода Иису́ са Христа́, Сы́ на Бо́ жия, Единоро́ днаго, И́ же от Отца́ рожде́ ннаго пре́ жде всех век. Све́ та от Све́ та, Бо́ га и́ стинна от Бо́ га и́ стинна, рожде́ нна, несотворе́ нна, единосу́ щна Отцу́, И́ мже вся бы́ ша. Нас ра́ ди челове́ к и на́ шего ра́ ди спасе́ ния сше́ дшаго с небе́ с и воплоти́ вшагося от Ду́ ха Свя́ та и Мари́ и Де́ вы и вочелове́ чшася. Распя́ таго же за ны при Понти́ йстем Пила́ те, и страда́ вша, и погребе́ нна. И воскре́ сшаго в тре́ тий день по Писа́ нием. И возше́ дшаго на Небеса́, и седя́ ща одесну́ ю Отца́. И па́ ки гряду́ щаго со сла́ вою суди́ ти живы́ м и ме́ ртвым, Его́ же Ца́ рствию не бу́ дет конца́. И в Ду́ ха Свята́ го, Го́ спода, Животворя́ щаго, И́ же от Отца́ исходя́ щаго, И́ же со Отце́ м и Сы́ ном спокланя́ ема и ссла́ вима, глаго́ лавшаго проро́ ки. Во еди́ ну Святу́ ю, Собо́ рную и Апо́ стольскую Це́ рковь. Испове́ дую еди́ но креще́ ние во оставле́ ние грехо́ в. Ча́ ю воскресе́ ния ме́ ртвых, и жи́ зни бу́ дущаго ве́ ка. Ами́ нь.
И абие, Пресвята́ я: вся глаголются по дважды, кроме Пресвята́ я Влады́ чице, еже глаголется трижды: Пресвята́ я Влады́ чице Богоро́ дице, моли́ о нас гре́ шных. Вся Небе́ сныя Си́ лы Святы́ х А́ нгел и Арха́ нгел, моли́ те о нас гре́ шных. Святы́ й Иоа́ нне проро́ че, и Предте́ че, и Крести́ телю Го́ спода на́ шего Иису́ са Христа́, моли́ о нас гре́ шных. Святи́ и сла́ внии Апо́ столи, проро́ цы и му́ ченицы, и вси святи́ и, моли́ те о нас гре́ шных. Преподо́ бнии и богоно́ снии отцы́ на́ ши, па́ стырие и учи́ телие вселе́ нныя, моли́ те о нас гре́ шных. Зде же глаголется и святый храма. Непобеди́ мая, и непостижи́ мая, и Боже́ ственная Си́ ло Честна́ го и Животворя́ щаго Креста́, не оста́ ви нас гре́ шных. Бо́ же, очи́ сти нас гре́ шных. Бо́ же, очи́ сти нас гре́ шных, и поми́ луй нас.
Таже: Трисвятое. По О́ тче наш: Священник: Я́ ко Твое́ есть Ца́ рство: И мы: Ами́ нь.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|