Во святый и великий Понедельник, на утрени
Песнь 8. Ирмос: На горе́ святе́ й просла́ вльшася, / и в купине́ огне́ м Присноде́ вы Моисе́ ови та́ йну я́ вльшаго, / Го́ спода по́ йте / и превозноси́ те во вся ве́ ки. Целому́ дрием украси́ вше житие́, / и му́ дростию сохрани́ вше ве́ ру, / пра́ вды нра́ вы взы́ щем, / да в му́ жестве спосле́ дующе, / Христо́ ви сраспне́ мся. Другу́ ю Е́ ву обре́ т еги́ птяныню, / не победи́ ся к неподо́ бному дея́ нию патриа́ рх Ио́ сиф, / но ста я́ коже не́ кий адама́ нт, / от страсте́ й не ят грехо́ вных. Преходя́ жите́ йская ше́ ствия, Спа́ се мой, / взалка́ л еси́ во́ лею, спасе́ ния всех жела́ я, / сего́ бо взалка́ л еси́, обраще́ ния от Тебе́ удале́ нных. Пра́ отец вкуш от дре́ ва, я́ ко позна́ ся наг и посра́ млен, / ли́ ствие смоко́ вное взем препоя́ сася, / собо́ рище бо обнаже́ нное Христа́ прообража́ шеся. Гото́ вися, душе́, пре́ жде исхо́ да, / устро́ й себе́ ко о́ ному житию́, / и Христу́ тебе́ ра́ ди пострада́ ти тща́ щемуся, да тя просла́ вит, / потщи́ ся спострада́ ти, и сраспя́ тися, и умре́ ти. Ка́ ко не ужа́ снется смерть, Спа́ се мой? / Ка́ ко не убои́ тся ад среты́ й Тя, / по благоизволе́ нию к стра́ сти тща́ щагося, / и о непра́ ведных пра́ ведна Тя зря пострада́ ти прише́ дша? Ла́ зарево воста́ ние ви́ девше иуде́ и, свяще́ нницы и леви́ ти / кля́ твенное согла́ сие за́ вистию угото́ вльше, ле́ стию преда́ тельства, / Христа́ преда́ ша на смерть Пила́ ту. А́ гница Твоя́ и Раба́ и Де́ ва, / к стра́ сти Тя устремля́ ющася ви́ дящи, / и ду́ шу о нас полага́ юща, до́ браго Па́ стыря, / утро́ бою Ма́ тернею по Тебе́ рыда́ ше.
Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода. Троичен: Я́ ко Еди́ ницу Существо́ м пою́ Тя, / я́ ко Тро́ ицу Ли́ цы Тя чту, / О́ тче, и Сы́ не, и Ду́ ше Пресвяты́ й, / безнача́ льную держа́ ву Твоего́ Ца́ рствия сла́ влю во ве́ ки. И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь. Богородичен: Мо́ лит Тя, Христе́, Богоро́ дица, / мо́ лит учени́ к Твои́ х собо́ р: / Твой мир да́ руй ми́ рови Твоему́, / и щедро́ ты Твоя́ пода́ ждь нам бога́ тно во ве́ ки. Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. Ирмос: На горе́ святе́ й просла́ вльшася: Песнь 9. Ирмос: Чу́ жде ма́ терем де́ вство, / и стра́ нно де́ вам деторожде́ ние; / на Тебе́, Богоро́ дице, / обоя́ устро́ ишася. / Тем Тя, вся племена́ земна́ я, / непреста́ нно велича́ ем. Чу́ жде есть нечести́ вым целому́ дрие, / и стра́ нно пра́ ведником законопреступле́ ние, / Ио́ сиф же вели́ кий уклони́ ся греха́, / и целому́ дрия бысть о́ браз, / и подо́ бие вои́ стинну Христо́ во. Чу́ жде есть беззако́ нником благозако́ ние, / и стра́ нно неве́ рным Богоразу́ мие, / иуде́ е же сия́ отри́ нуша за беззако́ ние. / Те́ мже и еди́ ни са́ ми насле́ доваша, я́ коже смоко́ вница, кля́ тву. Взалка́ челове́ ческаго спасе́ ния, / хлеб сый жи́ зни, Христо́ с и Бог мой. / Те́ мже смоко́ вницу предвари́ в, безпло́ дное собо́ рище, / ли́ ствием обра́ стшую зако́ нно, я́ ко ви́ де, прокля́ т. Зако́ нное непло́ дие прокля́ л еси́, / я́ ко ли́ ствие процвета́ ющее писменосе́ нный ра́ зум, / плодо́ в же дел не иму́ щее за беззако́ ние. / Нас же всех благода́ ти сыно́ в, Спа́ се, благослови́.
Жезл у́ бо Моисе́ ов дре́ вле в змию́, / Ааро́ нов же жезл в зе́ лено преложи́ ся и процвете́ ли́ ствие; / непло́ дное же изсо́ хшее собо́ рище законопресту́ пное, / в непло́ дную преложи́ ся смоко́ вницу. Гото́ ви Иуде́ е свяще́ нники твоя́ и устро́ й ру́ це к богоуби́ йству, / се бо прии́ де кро́ ткий и молчали́ вый на страсть, / А́ гнец сый и Па́ стырь наш, Христо́ с Царь Изра́ илев. Приими́ Иуде́ е Царя́, / се бо на страсть прихо́ дит во́ лею, да постра́ ждет, / и спасе́ т зову́ щия непреста́ нно: / благослове́ н Гряды́ й спасти́ Кресто́ м вся́ ческая. Обрати́ л есть Иуде́ е, пра́ здники твоя́ в плачь, Влады́ ка, по проро́ честву, / богоуби́ йца бо показа́ лася еси́ обра́ щшаго дре́ вле ка́ мень, / и несеко́ мый во исто́ чники водны́ я и езе́ ра, я́ коже пое́ т Дави́ д. Слава: Чу́ жде есть беззако́ нным, / е́ же Тя сла́ вити безнача́ льное Существо́, / Отца́, и Сы́ на, и Свята́ го Ду́ ха, несозда́ нное вседержи́ тельство, / И́ мже весь мир соде́ лася, ма́ нием Боже́ ственныя держа́ вы Твоея́. И ныне: Приво́ дим в моли́ тву Богоро́ дицу, / Тоя́ моли́ твами и апо́ стол Твои́ х, / о́ бщники ны сотвори́, Влады́ ко, благи́ х Твои́ х, / и све́ тлости сподо́ би, Спа́ се, Воскресе́ ния Твоего́. И паки ирмос тойже: Чу́ жде ма́ терем: Таже и прочее обычно. И отпуст. Ведомо буди, яко в сию святую Великую седмицу единою совершаем Псалтирь, и глаголем на Утрени кафисмы три, и на часех, 3-м и 6-м, две. И совершаются в среду. В Великую же Субботу стихословятся Непорочны, в Вечернях же глаголем обычно: Ко Го́ споду внегда́ скорбе́ ти ми: ВО СВЯТЫЙ И ВЕЛИКИЙ ПОНЕДЕЛЬНИК, НА УТРЕНИ По шестопсалмии поем Аллилу́ иа, на глас 8, велегласно, и со сладкопением, и поем тропарь косно и велегласно, и со сладкопением равно. Тропарь, глас 8: Се, Жени́ х гряде́ т в полу́ нощи, / и блаже́ н раб, его́ же обря́ щет бдя́ ща, / недосто́ ин же па́ ки, его́ же обря́ щет уныва́ юща. / Блюди́ у́ бо, душе́ моя́, / не сном отяготи́ ся, / да не сме́ рти предана́ бу́ деши, / и Ца́ рствия вне затвори́ шися, / но воспряни́ зову́ щи: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́ же, Богоро́ дицею поми́ луй нас. (3)
Таже обычное стихословие с поклоны. По 1-м стихословии седален, глас 1. Страда́ ния честна́ я настоя́ щий день, / я́ коже свети́ ла соверше́ нная, возсиява́ ют ми́ ру: / Христо́ с бо гряде́ т страда́ ти бла́ гостию, / вся содержа́ й дла́ нию, изволя́ ет простре́ тися на дре́ ве, / е́ же спасти́ челове́ ка. Слава, и ныне, тойже. По 2-м стихословии седален, глас 1. Неви́ димый Судие́, в пло́ ти ка́ ко ви́ ден был еси́, / и и́ деши от муже́ й беззако́ нных убие́ н бы́ ти, / на́ ше осужде́ ние осужда́ яй стра́ стию Твое́ ю? / Те́ мже хвалу́, вели́ чие и сла́ ву возсыла́ юще вла́ сти Твое́ й, Сло́ ве, согла́ сно прино́ сим. Слава, и ныне, тойже. По 3-м стихословии седален, глас 8. Страсте́ й Госпо́ дних нача́ тки, / настоя́ щий день светлоно́ сит. / Прииди́ те у́ бо празднолю́ бцы, усря́ щим пе́ сньми: / Созда́ тель бо гряде́ т Крест прия́ ти, испыта́ ния и ра́ ны, Пила́ том суди́ мь. / Те́ мже и от раба́ уда́ рен быв по главе́, / вся терпи́ т, да спасе́ т челове́ ка. / Сего́ ра́ ди возопии́ м Ему́: / Человеколю́ бче Христе́ Бо́ же, / прегреше́ ний да́ руй оставле́ ние, / покланя́ ющимся ве́ рою пречи́ стым страсте́ м Твои́ м. Слава, и ныне, тойже. И абие посем чтение в толковании Евангелия еже от Матфеа. И слово Иоанна Златоустаго о изсохшей смоковнице, емуже начало: Якоже у́ бо видя: И слово Дамаскиново о изсохшей смоковнице, и о притчи винограда. Таже, И о сподо́ битися нам: Евангелие от Матфеа, зачало 84. Во вре́ мя о́ но, возвра́ щься Иису́ с во град, взалка́. И узре́ в смоко́ вницу еди́ ну при пути́, прии́ де к ней, и ничто́ же обре́ те на ней, то́ кмо ли́ ствие еди́ но, и глаго́ ла ей: да николи́ же от тебе́ плода́ бу́ дет во ве́ ки. И а́ бие и́ зсше смоко́ вница. И ви́ девше ученицы́ диви́ шася, глаго́ люще: ка́ ко а́ бие и́ зсше смоко́ вница? Отвеща́ в же Иису́ с рече́ им: ами́ нь глаго́ лю вам, а́ ще и́ мате ве́ ру, и не усумните́ ся, не то́ кмо смоко́ вничное сотворите́, но а́ ще и горе́ сей рече́ те: дви́ гнися, и ве́ рзися в мо́ ре, бу́ дет. И вся, ели́ ка а́ ще воспро́ сите в моли́ тве ве́ рующе, прии́ мете. И прише́ дшу Ему́ в це́ рковь, приступи́ ша к Нему́ уча́ щу архиере́ е и ста́ рцы людсти́ и, глаго́ люще: ко́ ею вла́ стию сия́ твори́ ши? И кто Ти даде́ власть сию́? Отвеща́ в же Иису́ с, рече́ им: вопрошу́ вы и Аз сло́ во еди́ но: е́ же а́ ще рече́ те Мне, и Аз вам реку́, ко́ ею вла́ стию сия́ творю́. Креще́ ние Иоа́ нново отку́ ду бе; с небесе́ ли, или́ от челове́ к? Они́ же помышля́ ху в себе́, глаго́ люще: а́ ще рече́ м, с небесе́: рече́ т нам, почто́ у́ бо не ве́ ровасте ему́? А́ ще ли рече́ м, от челове́ к: бои́ мся наро́ да: вси бо и́ мут Иоа́ нна я́ ко проро́ ка. И отвеща́ вше Иису́ сови ре́ ша: не ве́ мы. Рече́ им и Той: ни Аз вам глаго́ лю, ко́ ею вла́ стию сия́ творю́. Что же ся вам мнит? Челове́ к не́ кий имя́ ше два сы́ на, и прише́ д к пе́ рвому, рече́: ча́ до, иди́ днесь, де́ лай в виногра́ де мое́ м. Он же отвеща́ в, рече́: не хощу́. Последи́ же раска́ явся, и́ де. И присту́ пль к друго́ му, рече́ та́ коже. Он же отвеща́ в рече́: аз, го́ споди, иду́. И не и́ де. Кий от обою́ сотвори́ во́ лю о́ тчу? Глаго́ лаша Ему́: пе́ рвый. Глаго́ ла им Иису́ с: ами́ нь глаго́ лю вам, я́ ко мытари́ и любоде́ йцы варя́ ют вы в Ца́ рствии Бо́ жии. Прии́ де бо к вам Иоа́ нн Крести́ тель путе́ м пра́ ведным, и не ве́ ровасте ему́, мытари́ же и любоде́ йцы ве́ роваша ему́: вы же ви́ девше, не раска́ ястеся последи́, ве́ ровати ему́. И́ ну при́ тчу слы́ шите: челове́ к не́ кий бе домови́ т, и́ же насади́ виногра́ д, и опло́ том огради́ его́, и ископа́ в нем точи́ ло, и созда́ столп, и вдаст и де́ лателем, и оты́ де. Егда́ же прибли́ жися вре́ мя плодо́ в, посла́ рабы́ своя́ к де́ лателем прия́ ти плоды́ его́. И е́ мше де́ лателе рабы́ его́, о́ ваго у́ бо би́ ша, о́ ваго же уби́ ша, о́ ваго же ка́ мением поби́ ша. Па́ ки посла́ и́ ны рабы́ мно́ жайша пе́ рвых: и сотвори́ ша им та́ коже. Последи́ же посла́ к ним сы́ на своего́, глаго́ ля: усрамя́ тся сы́ на моего́. Де́ лателе же ви́ девше сы́ на, ре́ ша в себе́: сей есть насле́ дник, прииди́ те, убие́ м его́, и удержи́ м достоя́ ние его́. И е́ мше его́, изведо́ ша вон из виногра́ да, и уби́ ша. Егда́ у́ бо прии́ дет господи́ н виногра́ да, что сотвори́ т де́ лателем тем? Глаго́ лаша Ему́: злых зле погуби́ т их, и виногра́ д преда́ ст ины́ м де́ лателем, и́ же воздадя́ т ему́ плоды́ во времена́ своя́. Глаго́ ла им Иису́ с: не́ сте ли чли николи́ же в Писа́ ниих: ка́ мень, его́ же не в ряду́ сотвори́ ша зи́ ждущии, сей бысть во главу́ у́ гла? От Го́ спода бысть сей, и есть ди́ вна во о́ чию ва́ шею. Сего́ ра́ ди глаго́ лю вам, я́ ко оты́ мется от вас Ца́ рствие Бо́ жие, и да́ стся язы́ ку творя́ щему плоды́ его́.
Посем псалом 50. Таже, Спаси, Бо́ же, лю́ ди Твоя́: Го́ споди поми́ луй, 12. Трипеснец, творение господина Космы, егоже краестрочие: Ти девте́ ра, си есть: во вторый день, еже есть понедельник. Ирмос по дважды, тропари на 12. Припев: Сла́ ва Тебе́, Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. [Сей во всю седмицу]. Последи ирмос, оба лика вкупе. Глас 2.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|