Кондак, глас 8. Подобен: Я́ко нача́тки.
Песнь 1. {Τ } Ирмос: Непроходи́ мое волня́ щееся мо́ ре, / Бо́ жиим Свои́ м веле́ нием изсуши́ вшему, / и пешеше́ ствовати сквозе́ е́ Изра́ ильтеския лю́ ди наста́ вльшему, / Го́ сподеви пои́ м, сла́ вно бо просла́ вися. {Η } Неизрече́ нное Сло́ ва Бо́ жия схожде́ ние, / е́ же Христо́ с То́ йжде есть Бог и Челове́ к, / е́ же Бог невосхище́ нием бы́ ти непщева́ в, / внегда́ вообража́ тися рабо́ м, показу́ ет ученико́ м, / сла́ вно бо просла́ вися. {Δ } Послужи́ ти Сам приидо́ х, / Его́ же зра́ ком Созда́ тель во́ лею обложе́ н есмь, / обнища́ вшему Ада́ му, бога́ тствуяй Божество́ м, / положи́ ти хотя́ й Мою́ ду́ шу избавле́ ние зань, / и́ же безстра́ стный Божество́ м. Кондак, глас 8. Подобен: Я́ ко нача́ тки. Иа́ ков рыда́ ше Ио́ сифова лише́ ния, / и до́ блий седя́ ше на колесни́ це, я́ ко царь почита́ емь: / еги́ птяныни бо тогда́ сласте́ м не порабо́ тав, / воспрославля́ шеся от Ве́ дущаго челове́ ческая сердца́, / и Посыла́ ющаго вене́ ц нетле́ нный. Икос: На рыда́ ние ны́ не приложи́ м рыда́ ние, / и излие́ м сле́ зы со Иа́ ковом, / пла́ чущеся Ио́ сифа приснопа́ мятнаго и целому́ дреннаго, / порабоще́ ннаго у́ бо те́ лом, ду́ шу же непорабоще́ ну соблю́ дшаго, / и Еги́ птом всем ца́ рствовавшаго: / Бог бо подае́ т рабо́ м Свои́ м вене́ ц нетле́ нный. Синаксарий. Песнь 8. {Ε } Ирмос: Устраши́ ся отроко́ в благочести́ вых, / сообра́ знаго души́ нескве́ рнаго те́ ла, / и устрани́ ся воспита́ нный в безме́ рном веществе́, / неутружде́ н огнь, / присноживу́ щу же изувя́ дшу пла́ меню, / ве́ чнующая песнь воспева́ шеся: / Го́ спода, вся дела́, по́ йте, / и превозноси́ те во вся ве́ ки.
{Υ } Вас тогда́ Мои́ х ученико́ в позна́ ют вси, а́ ще Моя́ за́ поведи соблюдете́, / – глаго́ лет Спас друго́ м, ко стра́ сти иды́ й, / – мир име́ йте в себе́, и во всех, и смире́ нная му́ дрствующе возвы́ ситеся, / и Го́ спода зна́ юще Мя по́ йте, и превозноси́ те во вся ве́ ки. {Τ } Чи́ на сопроти́ вна вам язы́ ческа, да есть держа́ ва купноро́ дных, / не жре́ бий бо Мой, мучи́ тельство же ра́ зум самоизбра́ нный. / И́ же у́ бо предызя́ щный в вас бы́ ти хотя́ й други́ х, / да есть всех после́ днейший, / и Го́ спода зна́ юще Мя по́ йте, и превозноси́ те во вся ве́ ки. Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. И паки ирмос. Честне́ йшую не поем. Песнь 9. {Ε } Ирмос: Возвели́ чил еси́, Христе́, ро́ ждшую Тя Богоро́ дицу, / от Нея́ же Созда́ телю наш, / в подобостра́ стное нам обле́ клся еси́ те́ ло, / на́ ших прегреше́ ний реши́ тельное. / Сию́ ублажа́ юще, вси ро́ ди, / Тебе́ велича́ ем. {Ρ } Скве́ рну всю страстну́ ю отри́ нувше, / досто́ йный Боже́ ственнаго Ца́ рствия ра́ зум восприи́ мем благому́ дрственный, / Твои́ м апо́ столом предре́ кл еси́, всех Прему́ дросте, / в не́ мже просла́ витеся, светя́ щеся со́ лнца светоза́ рнее. {Α } Взира́ юще на Мя, – рекл еси́ Го́ споди Твои́ м ученико́ м, / – не му́ дрствуйте высо́ кая, но соотведи́ теся смире́ нными. / Мою́, ю́ же пию́, пи́ йте ча́ шу, / я́ ко да во Ца́ рствии Отца́ со Мно́ ю просла́ витеся. Таже ирмос: Возвели́ чил еси́ Христе́: И поклон до земли.
Ексапостиларий глаголем трижды, косно и со сладкопением. Сей же глаголется до Великаго Четвертка, поется же посреде церкве от певца, и противу глашается от нас: Черто́ г Твой ви́ жду, Спа́ се мой, украше́ нный, / и оде́ жды не и́ мам, да вни́ ду в онь, / просвети́ одея́ ние души́ моея́, / Светода́ вче, и спаси́ мя. На хвалитех Гряды́ й Госпо́ дь к во́ льной стра́ сти, / апо́ столом глаго́ лаше на пути́: / се восхо́ дим во Иерусали́ м, / и преда́ стся Сын Челове́ ческий, / я́ коже есть пи́ сано о Нем. / Прииди́ те у́ бо и мы, очище́ нными смы́ слы, / сше́ ствуим Ему́, и сраспне́ мся, и умертви́ мся Его́ ра́ ди жите́ йским сласте́ м, / да и оживе́ м с Ним, и услы́ шим вопию́ ща Его́: / не ктому́ в земны́ й Иерусали́ м, за е́ же страда́ ти, / но восхожду́ ко Отцу́ Моему́ и Отцу́ ва́ шему, / и Бо́ гу Моему́ и Бо́ гу ва́ шему, / и совозвы́ шу вас в го́ рний Иерусали́ м, / в Ца́ рство Небе́ сное. (2) Глас 5: Дости́ гше, ве́ рнии, спаси́ тельную страсть Христа́ Бо́ га, / неизрече́ нное Его́ долготерпе́ ние просла́ вим: / я́ ко да благоутро́ бием Свои́ м совоздви́ гнет и нас, умерщвле́ нных грехо́ м, / я́ ко Благ и Человеколю́ бец. (2) Слава, и ныне, глас то́ йже: Го́ споди, гряды́ й к страда́ нию, / Твоя́ утвержда́ я ученики́, глаго́ лал еси́ осо́ бь прие́ м их: / ка́ ко глаго́ л Мои́ х не по́ мните, я́ же пре́ жде реко́ х вам? / Я́ ко вся́ кому проро́ ку несть пи́ сано, то́ кмо во Иерусали́ ме убие́ ну бы́ ти. / Ны́ не у́ бо вре́ мя настои́ т, е́ же реко́ х вам: / се бо предаю́ ся рука́ ма гре́ шных пору́ ган бы́ ти, / и́ же и Кресту́ Мя пригвозди́ вше, и погребе́ нию преда́ вше, / оме́ рзена вменя́ т я́ ко ме́ ртва. / Оба́ че дерза́ йте: тридне́ вен бо воста́ ну / в ра́ дость ве́ рных и жизнь ве́ чную. На стиховне самогласен. Глас 5: Го́ споди, к та́ инству неизглаго́ ланному Твоего́ смотре́ ния, / не довле́ ющи сыно́ в Зеведе́ овых ма́ ти, проша́ ше Тя, / вре́ меннаго ца́ рства по́ чести дарова́ тися ча́ дом ея́, / но вме́ сто тоя́, ча́ шу сме́ рти обеща́ л еси́ пи́ ти друго́ м Твои́ м, / ю́ же ча́ шу пре́ жде сих пи́ ти Сам глаго́ лал еси́, / грехо́ в очище́ ние. / Те́ мже Тебе́ вопие́ м: / спасе́ ние душ на́ ших, сла́ ва Тебе́.
Стих: Испо́ лнихомся зау́ тра ми́ лости Твоея́, Го́ споди, возра́ довахомся, и возвесели́ хомся: во вся дни на́ ша возвесели́ хомся. За дни, в ня́ же смири́ л ны еси́, ле́ та в ня́ же ви́ дехом зла́ я. И при́ зри на рабы́ Твоя́, и на дела́ Твоя́, / и наста́ ви сы́ ны их. Го́ споди, соверше́ ннейшая му́ дрствовати, Твоя́ наказу́ я ученики́, / не уподо́ битися язы́ ком глаго́ лал еси́, / во е́ же облада́ ти ме́ ньшими: / не та́ ко бо бу́ дет вам Мои́ м ученико́ м, / я́ ко ни́ щий хотя́ есмь. / Пе́ рвый у́ бо вас, да бу́ дет всем слуга́, / нача́ льствуяй же я́ ко нача́ льствуемый, / предызя́ щный же я́ ко после́ днейший. / И́ бо приидо́ х Сам обнища́ вшему Ада́ му послужи́ ти, / и избавле́ ние да́ ти за мно́ гих ду́ шу Мою́, / вопию́ щих Ми: сла́ ва Тебе́. Стих: И бу́ ди све́ тлость Го́ спода Бо́ га на́ шего на нас, и дела́ рук на́ ших испра́ ви на нас, / и де́ ло рук на́ ших испра́ ви. Глас 8: Изсо́ хшия смоко́ вницы за непло́ дие, / преще́ ния убоя́ вшеся бра́ тие, / плоды́ досто́ йны покая́ ния принесе́ м Христу́, / подаю́ щему нам ве́ лию ми́ лость. Слава, и ныне, глас то́ йже: Втору́ ю Е́ ву еги́ птяныню обре́ т змий глаго́ лы, / тща́ шеся ласка́ ньми запя́ ти Ио́ сифа, / но той оста́ вив ри́ зу, бежа́ греха́, / и наг не стыдя́ шеся, я́ коже первозда́ нный пре́ жде преслуша́ ния. / Того́ моли́ твами, Христе́, поми́ луй нас. Таже: Бла́ го есть: И прочая по обычаю с поклоны. Таже отпуст: Гряды́ й Госпо́ дь на во́ льную страсть на́ шего ра́ ди спасе́ ния, Христо́ с, и́ стинный Бог наш, моли́ твами пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере и всех святы́ х, поми́ лует и спасе́ т нас, я́ ко Благ и Человеколю́ бец.
Сей же отпуст глаголется во вторник и в среду. Ведомо же буди, яко на 1-м часе и 9-м Псалтирь не глаголем в Великую седмицу, но точию глаголются трипсалмны, но обычаю. Третий же час и шестый поем со Псалтирем. Чтется же и Четвероевангелие, в Понедельник, во Вторник и в Среду совершается. При часе 3-м дне ударяет параекклисиарх в било, яко же есть обычай. И собравшеся в церковь, поем 3-й час, с кафисмою: и творяще обычныя поклоны. Таже тропарь: Го́ споди, И́ же Пресвята́ го Твоего́ Ду́ ха: и Богоро́ дице Ты еси́ лоза́: поклоны 3. И абие украшену аналогию, положат на нем верху святое Четвероевангелие, и двема лампадома возжженнома. Всем же стоящим откровенными главами. Священник же кадит храм весь, и братию. А на 6-м часе кадит токмо Евангелие. На 9-м же часе Евангелие кадит, и храм весь, и братию: И тако чтет Евангелие. По скончании же чтения Евангелия глаголем: Госпо́ дь Бог благослове́ н: И прочее последование. Глаголется и кондак дне: Иа́ ков рыда́ ше: И обычныя поклоны. И абие начинаем шестый час.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|