Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Во святый и великий вторник, на утрени




По шестопсалмии поем Аллилу́ иа, на глас 8, велегласно, и со сладкопением, и поем тропарь косно и велегласно, и со сладкопением равно.

Тропарь, глас 8:

Се, Жени́ х гряде́ т в полу́ нощи, / и блаже́ н раб, его́ же обря́ щет бдя́ ща, / недосто́ ин же па́ ки, его́ же обря́ щет уныва́ юща. / Блюди́ у́ бо, душе́ моя́, / не сном отяготи́ ся, / да не сме́ рти предана́ бу́ деши, / и Ца́ рствия вне затвори́ шися, / но воспряни́ зову́ щи: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́ же, Богоро́ дицею поми́ луй нас. (3)

Таже обычное стихословие с поклоны.

По 1-м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Вознесы́ йся на Крест:

Жениха́, бра́ тие, возлю́ бим, / свещи́ своя́ украси́ м, / в доброде́ телех сия́ юще и ве́ ре пра́ вой, / да я́ ко му́ дрыя Госпо́ дни де́ вы / гото́ ви вни́ дем с Ним на бра́ ки. / Жени́ х бо да́ ры, я́ ко Бог, / всем подае́ т нетле́ нный вене́ ц.

Слава, и ныне, тойже.

По 2-м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Удиви́ ся Ио́ сиф:

Сове́ т, Спа́ се, беззако́ нный на Тя, / свяще́ нницы и кни́ жницы за́ вистию собра́ вше лю́ те, / в преда́ тельство подвиго́ ша Иу́ ду, / те́ мже безсту́ дно исхожда́ ше, глаго́ лаше на Тя беззако́ нным лю́ дем: / что ми, глаго́ лет, дади́ те, / и аз вам Его́ преда́ м в ру́ ки ва́ ша? / Осужде́ ния сего́ изба́ ви, Го́ споди, ду́ ши на́ ша.

Слава, и ныне, тойже.

По 3-м стихословии седален, глас 8.
Подобен: Прему́ дрости:

Иу́ да ра́ зумом сребролю́ бствует, / на Учи́ теля вражде́ бне подвиза́ ется, / сове́ тует, поуча́ ется преда́ нию, / све́ та отпа́ дает, тьму прии́ м, / соглаша́ ет це́ ну, продае́ т Безце́ ннаго, / те́ мже и удавле́ ние, возме́ здие е́ же соде́ я, / обрета́ ет окая́ нный и лю́ тую смерть, / преда́ в Тебе́, Го́ спода. / Того́ нас ча́ сти изба́ ви, Христе́ Бо́ же, / прегреше́ ний оставле́ ние да́ руя, / пра́ зднующим ве́ рою пречи́ стую страсть Твою́.

Слава, и ныне, тойже.

Таже, И о сподо́ битися нам:

Евангелие от Матфеа, зачало 90.
[Мф. 22, 15 – 23, 39. ]

Во вре́ мя о́ но, сове́ т прие́ мше вси фарисе́ е на Иису́ са, я́ ко да обольстя́ т Его́ сло́ вом. И посыла́ ют к Нему́ ученики́ своя́ со иродиа́ ны, глаго́ люще: Учи́ телю, ве́ мы, я́ ко и́ стинен еси́, и пути́ Бо́ жию вои́ стинну учи́ ши, и неради́ ши ни о ко́ мже: не зри́ ши бо на лице́ челове́ ком: рцы у́ бо нам, что Ти ся мнит? Досто́ йно ли есть да́ ти кинсо́ н ке́ сареви, или́ ни? Разуме́ в же Иису́ с лука́ вство их, рече́: что Мя искуша́ ете, лицеме́ ри? Покажи́ те Ми злати́ цу кинсо́ нную. Они́ же принесо́ ша Ему́ пе́ нязь. И глаго́ ла им: чий о́ браз сей и написа́ ние? И глаго́ лаша Ему́: ке́ сарев. Тогда́ глаго́ ла им: воздади́ те у́ бо ке́ сарева ке́ сареви, и Бо́ жия Бо́ гови. И слы́ шавше диви́ шася: и оста́ вльше Его́ отыдо́ ша. В той день приступи́ ша к Нему́ саддуке́ е, и́ же глаго́ лют не бы́ ти воскресе́ нию, и вопроси́ ша Его́, глаго́ люще: Учи́ телю, Моисе́ й рече́: а́ ще кто у́ мрет не имы́ й чад, да по́ ймет брат его́ жену́ его́ и воскреси́ т се́ мя бра́ та своего́. Бе́ ша же в нас седмь бра́ тия, и пе́ рвый оже́ нься у́ мре, и не имы́ й се́ мене, оста́ ви жену́ свою́ бра́ ту своему́. Та́ кожде же и вторы́ й, и тре́ тий, да́ же до седма́ го. Последи́ же всех у́ мре и жена́. В воскреше́ ние у́ бо, кото́ раго от седми́ х бу́ дет жена́? Вси бо име́ ша ю́. Отвеща́ в же Иису́ с рече́ им: прельща́ етеся, не ве́ дуще Писа́ ния, ни си́ лы Бо́ жия. В воскресе́ ние бо ни же́ нятся, ни посяга́ ют, но я́ ко а́ нгели Бо́ жии на небеси́ суть. О воскресе́ нии же ме́ ртвых не́ сте ли чли рече́ ннаго вам Бо́ гом, глаго́ лющим: Аз есмь Бог Авраа́ мов, и Бог Исаа́ ков, и Бог Иа́ ковль? Несть Бог, Бог ме́ ртвых, но Бог живы́ х. И слы́ шавше наро́ ди, дивля́ хуся о уче́ нии Его́. Фарисе́ е же слы́ шавше, я́ ко посрами́ саддуке́ и, собра́ шася вку́ пе. И вопроси́ еди́ н от них законоучи́ тель, искуша́ я Его́, и глаго́ ля: Учи́ телю, ка́ я за́ поведь бо́ льши есть в зако́ не? Иису́ с же рече́ ему́: возлю́ биши Го́ спода Бо́ га твоего́ всем се́ рдцем твои́ м, и все́ ю душе́ ю твое́ ю, и все́ ю мы́ слию твое́ ю. Сия́ есть пе́ рвая и бо́ льшая за́ поведь. Втора́ я же подо́ бна ей: возлю́ биши и́ скренняго твоего́, я́ ко сам себе́. В сию́ обою́ за́ поведию весь зако́ н и проро́ цы ви́ сят. Со́ браном же фарисе́ ом, вопроси́ их Иису́ с, глаго́ ля: что ся вам мнит о Христе́; чий есть Сын? Глаго́ лаша Ему́: Дави́ дов. Глаго́ ла им: ка́ ко у́ бо Дави́ д ду́ хом Го́ спода Его́ нарица́ ет, глаго́ ля: рече́ Госпо́ дь Го́ сподеви моему́, седи́ одесну́ ю Мене́, до́ ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́ жие нога́ ма Твои́ ма? А́ ще у́ бо Дави́ д нарица́ ет Его́ Го́ спода, ка́ ко сын ему́ есть? И никто́ же можа́ ше отвеща́ ти Ему́ словесе́: ниже́ сме́ я кто от того́ дне вопроси́ ти Его́ ктому́. Тогда́ Иису́ с глаго́ ла к наро́ дом и ученико́ м Свои́ м, глаго́ ля: на Моисе́ ове седа́ лищи седо́ ша кни́ жницы и фарисе́ е. Вся у́ бо, е́ лика а́ ще реку́ т вам блюсти́, соблюда́ йте и твори́ те, по дело́ м же их не твори́ те: глаго́ лют бо, и не творя́ т. Связу́ ют бо бремена́ тя́ жка и бе́ дне носи́ ма, и возлага́ ют на плеща́ челове́ ческа, пе́ рстом же свои́ м не хотя́ т дви́ гнути их. Вся же дела́ своя́ творя́ т, да ви́ дими бу́ дут челове́ ки: разширя́ ют же храни́ лища своя́, и велича́ ют воскри́ лия риз свои́ х. Лю́ бят же преждевозлега́ ния на ве́ черях, и преждеседа́ ния на со́ нмищих, и целова́ ния на то́ ржищах, и зва́ тися от челове́ к: учи́ телю, учи́ телю. Вы же не нарица́ йтеся учи́ тели: еди́ н бо есть ваш Учи́ тель, Христо́ с: вси же вы бра́ тия есте́. И отца́ не зови́ те себе́ на земли́: еди́ н бо есть Оте́ ц ваш, И́ же на небесе́ х. Ниже́ нарица́ йтеся наста́ вницы: еди́ н бо есть Наста́ вник ваш, Христо́ с. Бо́ лий же в вас, да бу́ дет вам слуга́. И́ же бо вознесе́ тся, смири́ тся: и смиря́ яйся, вознесе́ тся. Го́ ре вам, кни́ жницы и фарисе́ е, лицеме́ ри, я́ ко затворя́ ете Ца́ рствие Небе́ сное пред челове́ ки: вы бо не вхо́ дите, ни входя́ щих оставля́ ете вни́ ти. Го́ ре вам, кни́ жницы и фарисе́ е, лицеме́ ри, я́ ко прехо́ дите мо́ ре и су́ шу, сотвори́ ти еди́ наго прише́ льца: и егда́ бу́ дет, творите́ его́ сы́ на гее́ нны сугу́ бейша вас. Го́ ре вам, вожди́ слепи́ и, глаго́ лющии: и́ же а́ ще клене́ тся це́ рковию, ничесо́ же есть, а и́ же клене́ тся зла́ том церко́ вным, до́ лжен есть. Бу́ и и слепи́ и, ко́ е бо бо́ ле есть, зла́ то ли, или́ це́ рковь, святя́ щая зла́ то? И и́ же а́ ще клене́ тся олтаре́ м, ничесо́ же есть, а и́ же клене́ тся да́ ром, и́ же верху́ его́, до́ лжен есть. Бу́ и и слепи́ и, что бо бо́ ле, дар ли, или́ олта́ рь, святя́ й дар? И́ же у́ бо клене́ тся олтаре́ м, клене́ тся им и су́ щим верху́ его́. И и́ же клене́ тся це́ рковию, клене́ тся е́ ю, и Живу́ щим в ней. И клены́ йся небесе́ м, клене́ тся Престо́ лом Бо́ жиим и Седя́ щим на нем. Го́ ре вам, кни́ жницы и фарисе́ е лицеме́ ри, я́ ко одеся́ тствуете мя́ тву, и копр, и ки́ мин, и оста́ висте вя́ щшая зако́ ну, суд и ми́ лость, и ве́ ру. Сия́ же подоба́ ше твори́ ти, и о́ нех не оставля́ ти. Вожди́ слепи́ и, оцежда́ ющии комары́, вельблу́ ды же пожира́ юще. Го́ ре вам, кни́ жницы и фарисе́ е лицеме́ ри, я́ ко очища́ ете вне́ шнее сткля́ ницы и блю́ да, внутрью́ ду же суть по́ лни хище́ ния и непра́ вды. Фарисе́ е слепы́ й, очи́ сти пре́ жде вну́ треннее сткля́ ницы и блю́ да, да бу́ дет и вне́ шнее и́ ма чи́ сто. Го́ ре вам, кни́ жницы и фарисе́ е лицеме́ ри, я́ ко подо́ битеся гробо́ м пова́ пленым, и́ же внею́ ду у́ бо явля́ ются красны́, внутрью́ ду же по́ лни суть косте́ й ме́ ртвых, и вся́ кия нечистоты́. Та́ ко и вы, внею́ ду у́ бо явля́ етеся челове́ ком пра́ ведни, внутрью́ ду же есте́ по́ лни лицеме́ рия и беззако́ ния. Го́ ре вам, кни́ жницы и фарисе́ е, лицеме́ ри, я́ ко зи́ ждете гро́ бы проро́ ческия, и кра́ сите ра́ ки пра́ ведных, и глаго́ лете: а́ ще бы́ хом бы́ ли во дни оте́ ц на́ ших, не бы́ хом у́ бо о́ бщницы им бы́ ли в кро́ ви проро́ к. Те́ мже са́ ми свиде́ тельствуете себе́, я́ ко сы́ нове есте́ изби́ вших проро́ ки. И вы испо́ лните ме́ ру оте́ ц ва́ ших. Змия́, порожде́ ния ехи́ днова, ка́ ко убежите́ от суда́ огня́ гее́ нскаго? Сего́ ра́ ди, се Аз послю́ к вам проро́ ки и прему́ дры, и кни́ жники: и от них убие́ те и ра́ спнете, и от них бие́ те на со́ нмищих ва́ ших, и изжене́ те от гра́ да во град. Я́ ко да прии́ дет на вы вся́ ка кровь пра́ ведна, пролива́ емая на земли́, от кро́ ве А́ веля пра́ веднаго до кро́ ве Заха́ рии, сы́ на Варахи́ ина, его́ же уби́ сте между́ це́ рковию и олтаре́ м. Ами́ нь, глаго́ лю вам, я́ ко прии́ дут вся сия́ на род сей. Иерусали́ ме, Иерусали́ ме, изби́ вый проро́ ки, и ка́ мением побива́ яй по́ сланныя к нему́: колькра́ ты восхоте́ х собра́ ти ча́ да твоя́, я́ коже собира́ ет ко́ кош птенцы́ своя́ под криле́, и не восхоте́ сте? Се, оставля́ ется вам дом ваш пуст. Глаго́ лю бо вам, я́ ко не и́ мате Мене́ ви́ дети отсе́ ле, до́ ндеже рече́ те: благослове́ н Гряды́ й во и́ мя Госпо́ дне.

Посем псалом 50. Таже, Спаси, Бо́ же, лю́ ди Твоя́: Го́ споди поми́ луй, 12. Посем ектения малая.

Таже кондак, глас 2.
Подобен: Вы́ шних ища́:

Час, душе́, конца́ помы́ сливши, / и посече́ ния смоко́ вницы убоя́ вшися, / да́ нный тебе́ тала́ нт трудолю́ бно де́ лай, окая́ нная, / бо́ дрствующи и зову́ щи: / да не пребу́ дем вне черто́ га Христо́ ва.

Икос: Что уныва́ еши, душе́ моя́ окая́ нная? / Что мечта́ еши безвре́ менно попече́ ния неполе́ зная? / Что упражня́ ешися к мимотеку́ щим? / После́ днейший час есть отсе́ ле, / и разлучи́ тися и́ мамы от су́ щих зде. / До́ ндеже вре́ мя и́ маши, возни́ кни зову́ щи: / согреши́ х Ти, Спа́ се мой, / не посецы́ мене́ я́ коже непло́ дную смоко́ вницу, / но я́ ко благоутро́ бен, Го́ споди, / уще́ дри со стра́ хом зову́ щую, / да не пребу́ дем вне черто́ га Христо́ ва.

Синаксарь.

Таже двоепеснец, егоже краестрочие: Трити те, сиесть, во вторник же. Творение господина Космы, ирмос по дважды, стихи же на 12. Последи же ирмос, оба лика вкупе. Глас 2.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...