Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Во святую и великую субботу вечера




Песнь 6.

{Σ } Ирмос: Ят бысть, / но не удержа́ н в пе́ рсех ки́ товых Ио́ на, / Твой бо о́ браз нося́, / Страда́ вшаго, и погребе́ нию да́ вшагося, / я́ ко от черто́ га от зве́ ря изы́ де. / Приглаша́ ше же кустоди́ и, / храня́ щии су́ етная и ло́ жная, / ми́ лость сию́ оставили есте́.

{Α } Бие́ н был еси́, но не раздели́ лся еси́, Сло́ ве, / ея́ же причасти́ лся еси́ пло́ ти, / а́ ще бо и разори́ ся Твой храм во вре́ мя стра́ сти, / но и та́ ко еди́ н бе соста́ в Божества́ и пло́ ти Твоея́. / Во обои́ х бо Еди́ н еси́ Сын, Сло́ во Бо́ жие, Бог и Челове́ к.

{Β } Человекоуби́ йственно, но не богоуби́ йственно бысть прегреше́ ние Ада́ мово, / а́ ще бо и пострада́ Твоея́ пло́ ти пе́ рстное существо́, / но Божество́ безстра́ стно пребы́ сть, / тле́ нное же Твое́ на нетле́ ние преложи́ л еси́, / и нетле́ нныя жи́ зни показа́ л еси́ исто́ чник Воскресе́ нием.

{Β } Ца́ рствует ад, но не ве́ чнует над ро́ дом челове́ ческим, / Ты бо поло́ жся во гро́ бе Держа́ вне, живонача́ льною дла́ нию, / сме́ рти ключи́ разве́ ргл еси́, / и пропове́ дал еси́ от ве́ ка та́ мо спя́ щим, избавле́ ние нело́ жное / быв, Спа́ се, ме́ ртвым пе́ рвенец.

Кондак, глас 6:

Бе́ здну заключи́ вый мертв зри́ тся, / и сми́ рною и плащани́ цею обви́ вся, / во гро́ бе полага́ ется, я́ ко сме́ ртный, Безсме́ ртный, / жены́ же приидо́ ша пома́ зати Его́ ми́ ром, / пла́ чущия го́ рько и вопию́ щия: / сия́ суббо́ та есть преблагослове́ нная, / в не́ йже Христо́ с усну́ в, воскре́ снет тридне́ вен.

Икос: Содержа́ й вся на Крест вознесе́ ся, / и рыда́ ет вся тварь, Того́ ви́ дящи на́ га ви́ сяща на дре́ ве, / со́ лнце лучи́ сокры́ и зве́ зды отложи́ ша свет, / земля́ же со мно́ гим стра́ хом поколеба́ ся и мо́ ре побеже́, / и ка́ мение распаде́ ся, гро́ би же мно́ ги отверзо́ шася, / и телеса́ воста́ ша святы́ х муже́ й. / Ад ни́ зу сте́ нет, / и иуде́ е сове́ туют оклевета́ ти Христо́ во Воскресе́ ние. / Жены́ же взыва́ ют: / сия́ суббо́ та есть преблагослове́ нная, / в не́ йже Христо́ с усну́ в, воскре́ снет тридне́ вен.

Синаксарий.

Песнь 7.

{Α } Ирмос: Неизрече́ нное чу́ до, / в пещи́ изба́ вивый / преподо́ бныя о́ троки из пла́ мене, / во гро́ бе мертв / бездыха́ нен полага́ ется, / во спасе́ ние нас пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, / благослове́ н еси́.

{Τ } Уязви́ ся ад, в се́ рдце / прие́ м Уя́ звеннаго копие́ м в ре́ бра, / и воздыха́ ет огне́ м Боже́ ственным иждива́ емь, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

{Ο } Бога́ т гроб, / в себе́ бо прии́ м, я́ ко спя́ ща, Соде́ теля, / жи́ зни Боже́ ственное сокро́ вище показа́ ся, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

{Ν } Зако́ ном уме́ рших / е́ же во гро́ бе положе́ ние, всех прие́ млет Жизнь, / и сего́ исто́ чника показу́ ет воста́ ния, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

{Μ } Еди́ но бя́ ше неразлу́ чное, / е́ же во а́ де, и во гро́ бе, и во Еде́ ме, / Божество́ Христо́ во, со Отце́ м и Ду́ хом, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

Песнь 8.

{Ε } Ирмос: Ужасни́ ся боя́ йся не́ бо, / и да подви́ жатся основа́ ния земли́: / се бо в мертвеце́ х вменя́ ется в вы́ шних Живы́ й, / и во гроб мал странноприе́ млется. / Его́ же о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

{Λ } Разруши́ ся Пречи́ стый храм, / па́ дшую же совозставля́ ет ски́ нию, / Ада́ му бо пе́ рвому Вторы́ й, И́ же в вы́ шних Живы́ й, / сни́ де да́ же до а́ довых сокро́ вищ. / Его́ же о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

{Π } Преста́ де́ рзость ученико́ в, / Аримафе́ й же изря́ дствует Ио́ сиф, / ме́ ртва бо и на́ га зря, над все́ ми Бо́ га, / про́ сит и погреба́ ет, зовы́ й: / о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

{Ω } О чуде́ с но́ вых! / О бла́ гости! / О неизрече́ ннаго терпе́ ния! / Во́ лею бо под земле́ ю печатле́ ется, И́ же в вы́ шних Живы́ й, / и я́ ко льстец, Бог оклевета́ ется. / Его́ же о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

Песнь 9.

{Μ } Ирмос: Не рыда́ й Мене́, Ма́ ти, / зря́ щи во гро́ бе, / Его́ же во чре́ ве без се́ мене зачала́ еси́ Сы́ на. / Воста́ ну бо и просла́ влюся, / и вознесу́ со сла́ вою, непреста́ нно, я́ ко Бог, / ве́ рою и любо́ вию Тя велича́ ющия.

{Ε } В стра́ ннем Твое́ м рождестве́, / боле́ зней избежа́ вше па́ че естества́, / ублажи́ хся, Безнача́ льне Сы́ не, / ны́ не же Тя, Бо́ же мой, / бездыха́ нна зря́ щи ме́ ртва, / ору́ жием печа́ ли растерза́ юся лю́ те, / но воскресни́, я́ ко да возвели́ чуся.

{Γ } Земля́ покрыва́ ет Мя хотя́ ща, / но устраша́ ются а́ довы вра́ тницы, / оде́ яна ви́ дяще оде́ ждею окровавле́ ною, Ма́ ти, отмще́ ния, / враги́ бо Кресто́ м порази́ в, я́ ко Бог, / воскре́ сну па́ ки и возвели́ чу Тя.

{Α } Да ра́ дуется тварь, / да веселя́ тся вси земноро́ днии, / враг бо плени́ ся ад, / с ми́ ры жены́ да срета́ ют, / Ада́ ма со Е́ вою избавля́ ю всеро́ дна, / и в тре́ тий день воскре́ сну.

Ексапостиларий, глас 2: Свят Госпо́ дь Бог наш. (3)

На хвалитех поставим стихи 4,
и поем стихиры самогласны, глас 2:

Днесь содержи́ т гроб Содержа́ щаго дла́ нию тварь, / покрыва́ ет ка́ мень Покры́ вшаго доброде́ телию небеса́, / спит Живо́ т и ад трепе́ щет, / и Ада́ м от уз разреша́ ется. / Сла́ ва Твоему́ смотре́ нию, / и́ мже соверши́ в все упокое́ ние ве́ чное, / дарова́ л еси́ нам, Бо́ же, / всесвято́ е из ме́ ртвых Твое́ Воскресе́ ние.

Что зри́ мое виде́ ние? / Ко́ е настоя́ щее упокое́ ние? / Царь веко́ в, И́ же стра́ стию соверши́ в смотре́ ние, / во гро́ бе суббо́ тствует, но́ вое нам подая́ суббо́ тство. / Тому́ возопии́ м: / воскресни́ Бо́ же, судя́ й земли́, / я́ ко Ты ца́ рствуеши во ве́ ки, / неизме́ рную име́ яй ве́ лию ми́ лость.

Прииди́ те ви́ дим Живо́ т наш во гро́ бе лежа́ щь, / да во гробе́ х лежа́ щия оживи́ т. / Прииди́ те днесь И́ же из Иу́ ды спя́ ща зря́ ще, / проро́ чески Ему́ возопии́ м: / возле́ г усну́ л еси́ я́ ко лев, / кто воздви́ гнет Тя, Царю́? / Но воста́ ни самовла́ стно, / да́ вый Себе́ о нас во́ лею, / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Глас 6: Проси́ Ио́ сиф те́ ло Иису́ сово, / и положи́ е́ в но́ вем свое́ м гро́ бе, / подоба́ ше бо Ему́ из гро́ ба, / я́ ко из черто́ га проити́. / Сокруши́ вый держа́ ву сме́ рти, / и отве́ рзый врата́ ра́ йская челове́ ком, / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Слава, глас 6: Дне́ шний день та́ йно вели́ кий Моисе́ й / прообразова́ ше, глаго́ ля: / и благослови́ Бог день седьмы́ й, / сия́ бо есть благослове́ нная суббо́ та. / Сей есть упокое́ ния день, / во́ ньже почи́ от всех дел Свои́ х Единоро́ дный Сын Бо́ жий, / смотре́ нием е́ же на смерть, пло́ тию суббо́ тствовав, / и во е́ же бе, па́ ки возвра́ щься Воскресе́ нием, / дарова́ нам живо́ т ве́ чный, / я́ ко Еди́ н Благ и Человеколю́ бец.

И ныне, Богородичен, глас 2: Преблагослове́ нна еси́ Богоро́ дице Де́ во:

Славословие великое. Священник же облачается во всю священническую одежду, и входит со святым Евангелием.

По Трисвятом же глаголет священник: Во́ нмем. Мир всем. Прему́ дрость.

И мы тропарь единожды, глас 2:

Благообра́ зный Ио́ сиф, / с Дре́ ва снем Пречи́ стое Те́ ло Твое́, / плащани́ цею чи́ стою обви́ в и воня́ ми, / во гро́ бе но́ ве покры́ в положи́.

И глаголем тропарь пророчества, глас 2:

Содержа́ й концы́, / гро́ бом содержа́ тися изво́ лил еси́, Христе́, / да от а́ дова поглоще́ ния изба́ виши челове́ чество, / и воскре́ с, оживи́ ши нас, / я́ ко Бог Безсме́ ртный.

Слава: И воскре́ с, оживи́ ши нас, / я́ ко Бог Безсме́ ртный.

И ныне, паки весь.

Таже прокимен, глас 4: Воскресни́, Го́ споди, помози́ нам, / и изба́ ви нас и́ мене ра́ ди Твоего́. Стих: Бо́ же, уши́ ма на́ шима услы́ шахом и отцы́ на́ ши возвести́ ша нам.

Пророчества Иезекиилева чтение.
[Глава 37, ст. 1 – 14. ]

Бысть на мне рука́ Госпо́ дня, и изведе́ мя в ду́ се Госпо́ дни, и поста́ ви мя среде́ по́ ля, се же бя́ ше по́ лно косте́ й челове́ ческих. И обведе́ мя о́ крест их о́ коло, и се мно́ ги зело́ на лицы́ по́ ля, и се су́ хи зело́. И рече́ ко мне: сы́ не челове́ чь, оживу́ т ли ко́ сти сия́? И реко́ х: Го́ споди Бо́ же, Ты ве́ си сия́. И рече́ ко мне: сы́ не челове́ чь, прорцы́ на ко́ сти сия́, и рече́ ши им: ко́ сти сухи́ я, слы́ шите сло́ во Госпо́ дне. Се глаго́ лет Адонаи́ Госпо́ дь косте́ м сим: ее Аз введу́ в вас дух живо́ тен. И дам на вас жи́ лы, и возведу́ на вас плоть, и простру́ по вам ко́ жу, и дам дух Мой в вас, и оживете́, и уве́ сте, я́ ко Аз есмь Госпо́ дь. И прореко́ х, я́ коже запове́ да ми Госпо́ дь. И бысть глас внегда́ ми проро́ чествовати, и се трус, и совокупля́ хуся ко́ сти, кость к ко́ сти, ка́ яждо к соста́ ву своему́. И ви́ дех, и се бы́ ша им жи́ лы, и плоть растя́ ше, и восхожда́ ше, [и протяже́ ся] им ко́ жа верху́, ду́ ха же не бя́ ше в них. И рече́ ко мне: прорцы́ о ду́ се, прорцы́ сы́ не челове́ чь, и рцы ду́ хови: сия́ глаго́ лет Адонаи́ Госпо́ дь, от четы́ рех ве́ тров прииди́ ду́ ше, и вду́ ни на ме́ ртвыя сия́, и да оживу́ т. И прореко́ х, я́ коже повеле́ ми: и вни́ де в ня дух жи́ зни, и ожи́ ша, и ста́ ша на нога́ х свои́ х, собо́ р мног зело́. И рече́ Госпо́ дь ко мне, глаго́ ля: сы́ не челове́ чь, сия́ ко́ сти весь дом Изра́ илев есть, ти́ и бо глаго́ лют: су́ хи бы́ ша ко́ сти на́ ша, поги́ бе наде́ жда на́ ша, убие́ ни бы́ хом. Того́ ра́ ди прорцы́ [сы́ не челове́ чь], и рцы к ним, сия́ глаго́ лет Адонаи́ Госпо́ дь: се Аз отве́ рзу гро́ бы ва́ ша, и изведу́ вас от гроб ва́ ших, лю́ дие Мои́, и введу́ вы в зе́ млю Изра́ илеву. И уве́ сте, я́ ко Аз есмь Госпо́ дь, внегда́ отве́ рсти Ми гро́ бы ва́ ша, е́ же возвести́ Ми вас от гробо́ в ва́ ших, лю́ дие Мои́: и дам дух Мой в вас, и жи́ ви бу́ дете. И поста́ влю вы на земли́ ва́ шей, и уве́ сте, я́ ко Аз Госпо́ дь: глаго́ лах, и сотворю́, глаго́ лет Адонаи́ Госпо́ дь.

Прокимен, глас 7: Воскресни́, Го́ споди, Бо́ же мой, да вознесе́ тся рука́ Твоя́, / не забу́ ди убо́ гих Твои́ х до конца́. Стих: Испове́ мся Тебе́, Го́ споди, всем се́ рдцем мои́ м, пове́ м вся чудеса́ Твоя́.

Апостол к Коринфянам, зачало 133:

Бра́ тие, мал квас все смеше́ ние ква́ сит. Очи́ стите у́ бо ве́ тхий квас, да бу́ дете но́ во смеше́ ние, я́ коже есте́ безква́ сни: и́ бо Па́ сха на́ ша за ны пожре́ н бысть, Христо́ с. Те́ мже да пра́ зднуем, не в ква́ се ве́ тсе, ни в ква́ се зло́ бы и лука́ вства, но в безква́ сиих чистоты́ и и́ стины. Христо́ с ны искупи́ л есть от кля́ твы зако́ нныя, быв по нас кля́ тва. Пи́ сано бо есть: про́ клят всяк ви́ сяй на дре́ ве. Да в язы́ цех благослове́ ние Авраа́ мле бу́ дет о Христе́ Иису́ се, да обетова́ ние Ду́ ха прии́ мем ве́ рою.

Аллилуиа, глас 5: Да воскре́ снет Бог, и расточа́ тся врази́ Его́, и да бежа́ т от Лица́ Его́ ненави́ дящии Его́. Стих: Я́ ко исчеза́ ет дым, да исче́ знут, я́ ко та́ ет воск от лица́ огня́. Стих: Та́ ко да поги́ бнут гре́ шницы от Лица́ Бо́ жия, а пра́ ведницы да возвеселя́ тся.

Евангелие от Матфеа, зачало 114:

Во у́ трий день, и́ же есть по пятце́, собра́ шася архиере́ е и фарисе́ е к Пила́ ту, глаго́ люще: го́ споди, помяну́ хом, я́ ко льстец он рече́, еще́ сый жив: по трие́ х днех воста́ ну. Повели́ у́ бо утверди́ ти гроб до тре́ тияго дне, да не ка́ ко прише́ дше ученицы́ Его́ но́ щию, укра́ дут Его́, и реку́ т лю́ дем: воста́ от ме́ ртвых, и бу́ дет после́ дняя лесть го́ рша пе́ рвыя. Рече́ же им Пила́ т: и́ мате кустоди́ ю, иди́ те, утверди́ те, я́ коже ве́ сте. Они́ же ше́ дше утверди́ ша гроб, зна́ менавше ка́ мень с кустоди́ ею.

Таже ектения: Рцем вси: и прочая, яко обычно. Испо́ лним утреннюю моли́ тву нашу: Такожде и прочая, яко обычно. И бывает отпуст.

И бывает целование плащаницы, а идеже несть плащаницы, целуют образ.

Певцы же поют стихиру, глас 5:

Прииди́ те, ублажи́ м Ио́ сифа приснопа́ мятнаго, / в нощи́ к Пила́ ту прише́ дшаго, / и Живота́ всех испроси́ вшаго: / даждь ми Сего́, Стра́ ннаго, / И́ же не име́ ет где главы́ подклони́ ти; / даждь ми Сего́, Стра́ ннаго, Его́ же учени́ к лука́ вый на смерть предаде́; / даждь ми Сего́, Стра́ ннаго, / Его́ же Ма́ ти зря́ щи на Кресте́ ви́ сяща, / рыда́ ющи вопия́ ше, / и ма́ терски восклица́ ше: / увы́ Мне, Ча́ до Мое́! / Увы́ Мне, Све́ те Мой, / и утро́ ба Моя́ возлю́ бленная! / Симео́ ном бо предрече́ нное в це́ ркви днесь собы́ сться, / Мое́ се́ рдце ору́ жие про́ йде, / но в ра́ дость Воскресе́ ния Твоего́ / плач преложи́. / Покланя́ емся Страсте́ м Твои́ м, Христе́, / покланя́ емся Страсте́ м Твои́ м, Христе́, / покланя́ емся Страсте́ м Твои́ м, Христе́, / и Свято́ му Воскресе́ нию.

Первый же час поется в притворе: третий же час, шестый и девятый поются вкупе просто в притворе с блаженными во свое время.

ВО СВЯТУЮ И ВЕЛИКУЮ СУББОТУ ВЕЧЕРА

О часе десятом дне клеплет Вечерню. И облачается священник во одежду, и, благословившу ему, начинаем предначинательный псалом, посем ектения великая. Таже Го́ споди, воззва́ х, во глас 1. Обители же священницы и диакони вси, достигшу стиху, глаголющу: Паду́ т во мре́ жу свою́: полагающе поклон, отходят, и облачатся и сии во одежди, и творят проскомидию. И поставим стихов 8. Поем же стихиры воскресныя Осмогласника три, и от стиховны едину.

Воскресны, глас 1:

Вече́ рняя на́ ша моли́ твы / приими́, Святы́ й Го́ споди, / и пода́ ждь нам оставле́ ние грехо́ в, / я́ ко Еди́ н еси́, / явле́ й в ми́ ре Воскресе́ ние.

Обыди́ те, лю́ дие, Сио́ н, / и обыми́ те его́, / и дади́ те сла́ ву в нем Воскре́ сшему из ме́ ртвых, / я́ ко Той есть Бог наш, / избавле́ й нас от беззако́ ний на́ ших.

Прииди́ те, лю́ дие, / воспои́ м и поклони́ мся Христу́, / сла́ вяще Его́ из ме́ ртвых Воскресе́ ние, / я́ ко Той есть Бог наш, / от ле́ сти вра́ жия мир избавле́ й.

Стра́ стию Твое́ ю, Христе́, / от страсте́ й свободи́ хомся, / и Воскресе́ нием Твои́ м из истле́ ния изба́ вихомся, / Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Ины стихиры самогласны, Великия Субботы три,
повторяюще едину, глас 8:

Днесь ад стеня́ вопие́ т: / у́ не мне бя́ ше, а́ ще бых от Мари́ и Ро́ ждшагося не прия́ л; / прише́ д бо на мя, держа́ ву мою́ разруши́, / врата́ ме́ дная сокруши́; / ду́ ши, я́ же содержа́ х пре́ жде, Бог сый воскреси́. / Сла́ ва, Го́ споди, Кресту́ Твоему́ и Воскресе́ нию Твоему́.

Днесь ад стеня́ вопие́ т: / разруши́ ся моя́ власть, / прия́ х Ме́ ртваго я́ ко еди́ наго от уме́ рших, / Сего́ бо держа́ ти отню́ д не могу́, / но погубля́ ю с Ним, и́ миже ца́ рствовах, / аз име́ х мертвецы́ от ве́ ка, / но Сей [се] всех воздвиза́ ет. / Сла́ ва, Го́ споди, Кресту́ Твоему́ и Воскресе́ нию Твоему́.

Днесь ад стеня́ вопие́ т: / поже́ рта моя́ бысть держа́ ва, / Па́ стырь распя́ тся и Ада́ ма воскреси́, / и́ миже ца́ рствовах, лиши́ хся, / и я́ же пожро́ х возмоги́ й, всех изблева́ х. / Истощи́ гро́ бы Распны́ йся, / изнемога́ ет сме́ ртная держа́ ва. / Сла́ ва, Го́ споди, Кресту́ Твоему́ и Воскресе́ нию Твоему́.

Слава, глас 6: Дне́ шний день та́ йно вели́ кий Моисе́ й прообразова́ ше, глаго́ ля: / и благослови́ Бог день седьмы́ й. / Сия́ бо есть благослове́ нная Суббо́ та, / сей есть упокое́ ния день, / во́ ньже почи́ от всех дел Свои́ х, Единоро́ дный Сын Бо́ жий, / смотре́ нием е́ же на смерть, пло́ тию суббо́ тствовав, / и во е́ же бе, па́ ки возвра́ щься воскресе́ нием, / дарова́ нам живо́ т ве́ чный, / я́ ко Еди́ н Благ и Человеколю́ бец.

И ныне, Богородичен, глас 1: Всеми́ рную сла́ ву / от челове́ к прозя́ бшую, / и Влады́ ку ро́ ждшую, / небе́ сную дверь / воспои́ м Мари́ ю Де́ ву, / безпло́ тных песнь и ве́ рных удобре́ ние. / Сия́ бо яви́ ся не́ бо и храм Божества́. / Сия́ прегражде́ ние вражды́ разруши́ вши, / мир введе́ и Ца́ рствие отве́ рзе. / Сию́ у́ бо иму́ ще ве́ ры утвержде́ ние, / побо́ рника и́ мамы из Нея́ ро́ ждшагося Го́ спода. / Дерза́ йте у́ бо, дерза́ йте, лю́ дие Бо́ жии, / и́ бо Той победи́ т враги́ я́ ко Всеси́ лен.

Вход с Евангелием. Све́ те ти́ хий:

Прокимен не глаголем, но абие: Прему́ дрость. И начинает чтец чтения.

Бытия чтение.
[Гл. 1, ст. 1 – 13]

В нача́ ле сотвори́ Бог не́ бо и зе́ млю. Земля́ же бе неви́ дима, и неустро́ ена, и тьма верху́ бе́ здны, и Дух Бо́ жий ноша́ шеся верху́ воды́. И рече́ Бог: да бу́ дет свет. И бысть свет. И ви́ де Бог свет, я́ ко добро́, и разлучи́ Бог между́ све́ том, и между́ тьмо́ ю. И нарече́ Бог свет день, а тьму нарече́ нощь. И бысть ве́ чер, и бысть у́ тро, день еди́ н. И рече́ Бог: да бу́ дет твердь посреде́ воды́, и да бу́ дет разлуча́ ющи посреде́ воды́ и воды́. И бысть та́ ко. И сотвори́ Бог твердь, и разлучи́ Бог между́ водо́ ю, я́ же бе под тве́ рдию, и между́ водо́ ю, я́ же бе над тве́ рдию. И нарече́ Бог твердь не́ бо. И ви́ де Бог, я́ ко добро́. И бысть ве́ чер, и бысть у́ тро, день вторы́ й. И рече́ Бог: да собере́ тся вода́, я́ же под небесе́ м, в собра́ ние еди́ но, и да яви́ тся су́ ша. И бысть та́ ко. И собра́ ся вода́, я́ же под небесе́ м, в собра́ ния своя́, и яви́ ся су́ ша. И нарече́ Бог су́ шу, зе́ млю, и собра́ ния вод нарече́ моря́. И ви́ де Бог, я́ ко добро́. И рече́ Бог: да прорасти́ т земля́ бы́ лие травно́ е, се́ ющее се́ мя по ро́ ду и по подо́ бию, и дре́ во плодови́ тое творя́ щее плод, ему́ же се́ мя его́ в нем по ро́ ду на земли́. И бысть та́ ко. И изнесе́ земля́ бы́ лие травно́ е, се́ ющее се́ мя по ро́ ду и по подо́ бию, и дре́ во плодови́ тое творя́ щее плод, ему́ же се́ мя его́ в нем по ро́ ду на земли́. И ви́ де Бог, я́ ко добро́. И бысть ве́ чер, и бысть у́ тро, день тре́ тий.

Пророчества Исаиина чтение.
[Гл. 60, ст. 1 – 16]

Свети́ ся, свети́ ся, Иерусали́ ме, прии́ де бо твой свет, и сла́ ва Госпо́ дня на тебе́ возсия́. Се тьма покры́ ет зе́ млю, и мрак на язы́ ки, на тебе́ же яви́ тся Госпо́ дь, и сла́ ва Его́ на тебе́ у́ зрится. И по́ йдут ца́ рие све́ том твои́ м, и язы́ цы све́ тлостию твое́ ю. Возведи́ о́ крест о́ чи твои́, и виждь собра́ ная ча́ да твоя́: се приидо́ ша вси сы́ нове твои́ издале́ ча, и дще́ ри твои́ на ра́ мех во́ змутся. Тогда́ у́ зриши, и возра́ дуешися, и убои́ шися, и ужа́ снешися се́ рдцем, я́ ко преложи́ тся к тебе́ бога́ тство морско́ е, и язы́ ков и люде́ й. И прии́ дут к тебе́ стада́ вельблю́ д, и покры́ ют тя вельблю́ ди Мадиа́ мстии и Гефа́ рстии: вси от Савы́ прии́ дут, нося́ ще зла́ то, и лива́ н принесу́ т, и ка́ мень че́ стен, и спасе́ ние Госпо́ дне благовозвестя́ т. И вся о́ вцы Кида́ рския соберу́ тся тебе́, и овни́ Навео́ фстии прии́ дут к тебе́, и вознесу́ тся прия́ тная на же́ ртвенник Мой, и дом моли́ твы Моея́ просла́ вится. Ки́ и суть, и́ же я́ ко о́ блацы, летя́ т, и я́ ко го́ луби со птенцы́ ко Мне? Мене́ о́ строви жда́ ша, и корабли́ Фарси́ йстии в пе́ рвых, привести́ ча́ да твоя́ издале́ ча, и сребро́ и зла́ то их с ни́ ми, и́ мене ра́ ди Госпо́ дня Свята́ го, и за е́ же Свято́ му Изра́ илеву сла́ вну бы́ ти. И созиждут сы́ нове иноро́ днии сте́ ны твоя́, и ца́ рие их предстоя́ ти бу́ дут тебе́: за гнев бо Мой порази́ х тя, и за ми́ лость Мою́ возлюби́ х тя. И отве́ рзутся врата́ твоя́ при́ сно, день и нощь не затворя́ тся, ввести́ к тебе́ си́ лу язы́ к, и цари́ их ведо́ мыя. Язы́ цы бо и ца́ рие, и́ же не порабо́ тают ти, поги́ бнут, и язы́ цы запусте́ нием запусте́ ют. И сла́ ва Лива́ нова к тебе́ прии́ дет, кипари́ сом, и пе́ вгом, и ке́ дром, вку́ пе просла́ вити ме́ сто свято́ е Мое́, и ме́ сто ног Мои́ х просла́ влю. И по́ йдут к тебе́ боя́ щеся сы́ нове смири́ вших тя, и раздражи́ вших тя, и покло́ нятся следа́ м ног твои́ х вси прогне́ вавшии тя: и нарече́ шися град Госпо́ день, Сио́ н Свята́ го Изра́ илева. За сие́, я́ ко был еси́ оста́ влен и возненави́ ден, и не бе помога́ ющаго ти, положу́ тя в ра́ дость ве́ чную, весе́ лие родо́ м родо́ в. И иссе́ ши млеко́ язы́ ков, и бога́ тство царе́ й сне́ си, и уразуме́ еши, я́ ко Аз Госпо́ дь спаса́ яй тя, и избавля́ яй тя Бог Изра́ илев.

Исхода чтение.
[Гл. 12, ст. 1 – 11]

Рече́ Госпо́ дь к Моисе́ ю и Ааро́ ну в земли́ Еги́ петстей, глаго́ ля: ме́ сяц сей вам нача́ ло ме́ сяцей, пе́ рвый бу́ дет вам в ме́ сяцех ле́ та. Рцы ко всему́ со́ нму сыно́ в Изра́ илевых, глаго́ ля: в деся́ тый ме́ сяца сего́ да во́ змет ки́ йждо овча́ по домо́ м оте́ честв, ки́ йждо овча́ по до́ му. А́ ще же ма́ ло их есть в дому́, я́ ко не дово́ льным бы́ ти на овча́, да во́ змет с собо́ ю сосе́ да бли́ жняго своего́ по числу́ душ, ки́ йждо дово́ льное себе́ сочте́ т на овча́. Овча́ соверше́ нно, му́ жеск пол, непоро́ чно и единоле́ тно бу́ дет вам, от а́ гнец и от ко́ злищ прии́ мете. И бу́ дет вам соблюде́ но да́ же до четвертагона́ десять дне ме́ сяца сего́: и зако́ лют то все мно́ жество собо́ ра сыно́ в Изра́ илевых к ве́ черу. И прии́ мут от кро́ ве, и пома́ жут на обою́ подво́ ю, и на пра́ гах в доме́ х, в ни́ хже снедя́ т то́ е. И снедя́ т мяса́ в нощи́ той пече́ на огне́ м и опресно́ ки с го́ рьким зе́ лием снедя́ т. Не сне́ сте от них су́ рово, ниже́ варе́ но в воде́, но пече́ ное огне́ м главу́ с нога́ ми и со утро́ бою. Не оста́ вите от него́ до у́ трия, и ко́ сти не сокруши́ те от него́: оста́ нки же от него́ до у́ тра, огне́ м сожже́ те. Си́ це же сне́ сти е́: чресла́ ва́ ша препоя́ сана, и сапо́ зи ва́ ши на нога́ х ва́ ших, и жезлы́ ва́ ши в рука́ х ва́ ших: и сне́ сте е́ со тща́ нием: па́ сха есть Госпо́ дня.

Пророчества Ионина чтение.
[Гл. 1, ст. 1 – 16. Гл. 2, ст. 1 – 3]

Бысть сло́ во Госпо́ дне ко Ио́ не сы́ ну Амафи́ ину, глаго́ ля: воста́ ни и иди́ в Ниневи́ ю град вели́ кий: и пропове́ ждь в нем, я́ ко взы́ де вопль зло́ бы его́ ко Мне. И воста́ Ио́ на, е́ же бежа́ ти в Фарси́ с от Лица́ Госпо́ дня: и сни́ де во Иоппи́ ю, и обре́ те кора́ бль иду́ щь в Фарси́ с: и даде́ нае́ м свой, и вни́ де в онь плы́ ти с ни́ ми в Фарси́ с от Лица́ Госпо́ дня. И Госпо́ дь воздви́ же ветр ве́ лий на мо́ ри, и бысть бу́ ря вели́ кая в мо́ ри, и кора́ бль бе́ дствоваше е́ же сокруши́ тися. И убоя́ шася корабе́ льницы, и возопи́ ша ки́ йждо к бо́ гу своему́, и измета́ ние сотвори́ ша сосу́ дов, и́ же в корабли́, в мо́ ре, е́ же облегчи́ тися от них: Ио́ на же сни́ де во дно корабля́, и спа́ ше ту, и храпля́ ше. И прии́ де к нему́ ко́ рмчий, и рече́ ему́: что ты хра́ плеши? Воста́ ни, и моли́ Бо́ га твоего́, я́ ко да спасе́ т ны Бог, да не поги́ бнем. И рече́ ки́ йждо ко и́ скреннему своему́: прииди́ те ве́ ржем жре́ бия, и уразуме́ ем, кого́ ра́ ди есть зло сие́ на нас. И метну́ ша жре́ бия, и паде́ жре́ бий на Ио́ ну. И ре́ ша к нему́: возвести́ нам, кого́ ра́ ди сие́ зло на нас, и что твое́ де́ лание есть, и отку́ ду гряде́ ши, и ка́ мо и́ деши, и от ко́ ея страны́, и от ки́ их люде́ й еси́ ты? И рече́ к ним: раб Госпо́ день есмь аз, и Го́ спода Бо́ га Небе́ снаго аз чту, И́ же сотвори́ мо́ ре и су́ шу. И убоя́ шася му́ жие стра́ хом вели́ ким, и ре́ ша к нему́: что сие́ сотвори́ л еси́? Зане́ разуме́ ша му́ жие, я́ ко от Лица́ Госпо́ дня бежа́ ше, я́ ко возвести́ им. И ре́ ша к нему́: что тебе́ сотвори́ м, и утоли́ тся мо́ ре от нас? Зане́ мо́ ре восхожда́ ше и воздвиза́ ше па́ че волне́ ние. И рече́ к ним Ио́ на: возми́ те мя, и вве́ рзите в мо́ ре, и утоли́ тся мо́ ре от вас: поне́ же позна́ х аз, я́ ко мене́ ра́ ди волне́ ние сие́ вели́ кое на вы есть. И нужда́ хуся му́ жие возврати́ тися к земли́, и не можа́ ху, я́ ко мо́ ре восхожда́ ше, и воздвиза́ шеся па́ че на них. И возопи́ ша к Го́ сподеви, и ре́ ша: ника́ коже Го́ споди, да не поги́ бнем души́ ра́ ди челове́ ка сего́, и не даждь на нас кро́ ве пра́ ведныя: зане́ Ты Го́ споди, я́ коже восхоте́ л, сотвори́ л еси́. И взя́ ша Ио́ ну, и вверго́ ша его́ в мо́ ре, и преста́ мо́ ре от волне́ ния своего́. И убоя́ шася му́ жие стра́ хом вели́ ким Го́ спода, и пожро́ ша же́ ртву Го́ сподеви, и помоли́ шася моли́ твами. И повеле́ Госпо́ дь ки́ ту вели́ кому пожре́ ти Ио́ ну: и бе Ио́ на во чре́ ве ки́ тове три дни и три но́ щи. И помоли́ ся Ио́ на ко Го́ споду Бо́ гу своему́ от чре́ ва ки́ това, и рече́:

Молитва:
[Гл. 2, ст. 4 – 11. Гл. 3, ст. 1 – 10. Гл. 4, ст. 1 – 14]

Возопи́ х в ско́ рби мое́ й ко Го́ споду Бо́ гу моему́, и услы́ ша мя: из чре́ ва а́ дова вопль мой, услы́ шал еси́ глас мой. Отве́ ргл мя еси́ в глубины́ се́ рдца морска́ го, и ре́ ки обыдо́ ша мя: вся высоты́ Твоя́, и во́ лны Твоя́ на мне преидо́ ша. И аз рех: отри́ нулся от о́ чию Твое́ ю: еда́ приложу́ призре́ ти ми к хра́ му свято́ му Твоему́? Возлия́ ся на мя вода́ до души́ моея́, бе́ здна обы́ де мя после́ дняя, понре́ глава́ моя́ в разсе́ лины гор. Снидо́ х в зе́ млю, ея́ же вереи́ ея́ закле́ пи ве́ чнии: и да взы́ дет из истле́ ния живо́ т мой к Тебе́, Го́ споди Бо́ же мой. Внегда́ скончава́ тися от мене́ души́ мое́ й, Го́ спода помяну́ х, и да прии́ дет к Тебе́ моли́ тва моя́ к хра́ му свято́ му Твоему́. Храня́ щии су́ етная и ло́ жная, ми́ лость свою́ оста́ виша. Аз же со гла́ сом хвале́ ния и испове́ дания пожру́ Тебе́, ели́ ка обеща́ х, возда́ м Тебе́ во спасе́ ние мое́ Го́ сподеви. И повеле́ Госпо́ дь ки́ тови, и изве́ рже Ио́ ну на су́ шу. И бысть сло́ во Госпо́ дне ко Ио́ не втори́ цею, глаго́ ля: воста́ ни, и иди́ в Ниневи́ ю град вели́ кий, и пропове́ ждь в нем по про́ поведи пре́ ждней, ю́ же Аз глаго́ лах тебе́. И воста́ Ио́ на, и и́ де в Ниневи́ ю, я́ коже глаго́ ла Госпо́ дь: Ниневи́ а же бя́ ше град вели́ к Бо́ гу, я́ ко ше́ ствия пути́ трех дней. И нача́ т Ио́ на входи́ ти во град, я́ ко ше́ ствие пути́ дне еди́ наго, и пропове́ да и рече́: еще́ три дни, и Ниневи́ а преврати́ тся. И ве́ роваша му́ жие Ниневи́ йстии Бо́ гови, и запове́ даша пост, и облеко́ шася во вре́ тища от вели́ ка их да́ же до ма́ ла их. И до́ йде сло́ во к царю́ Ниневи́ йскому, и воста́ с престо́ ла своего́, и све́ рже ри́ зы своя́ с себе́, и облече́ ся во вре́ тище, и се́ де на пе́ пеле. И пропове́ дася, и рече́ но бысть в Ниневи́ и от царя́ и вельмо́ ж его́, глаго́ лющих: челове́ цы и ско́ ти, и воло́ ве, и о́ вцы да не вку́ сят ничесо́ же, ни да пасу́ тся, ниже́ воды́ да пию́ т. И облеко́ шася во вре́ тища челове́ цы, и ско́ ти, и возопи́ ша приле́ жно к Бо́ гу: и возврати́ ся ки́ йждо от пути́ своего́ лука́ ваго, и от непра́ вды су́ щия в рука́ х их, глаго́ люще: кто весть, а́ ще раска́ ется и умоле́ н бу́ дет Бог, и обрати́ тся от гне́ ва я́ рости Своея́, и не поги́ бнем? И ви́ де Бог дела́ их, я́ ко обрати́ шася от путе́ й свои́ х лука́ вых: и раска́ яся Бог о зле, е́ же глаго́ лаше сотвори́ ти им, и не сотвори́. И опеча́ лися Ио́ на печа́ лию вели́ кою, и смути́ ся. И помоли́ ся ко Го́ споду, и рече́: о Го́ споди, не сия́ ли у́ бо словеса́ моя́, я́ же глаго́ лах, еще́ су́ щу ми на земли́ мое́ й? Сего́ ра́ ди предвари́ х бежа́ ти в Фарси́ с, зане́ разуме́ х, я́ ко ми́ лостив Ты еси́ и щедр, долготерпели́ в и многоми́ лостив, и ка́ яйся о зло́ бах [челове́ ческих]. И ны́ не Влады́ ко Го́ споди, приими́ ду́ шу мою́ от мене́, я́ ко у́ не ми умре́ ти, не́ жели жи́ ти. И рече́ Госпо́ дь ко Ио́ не: а́ ще зело́ опеча́ лился еси́ ты? И изы́ де Ио́ на из гра́ да, и се́ де пря́ мо гра́ да, и сотвори́ себе́ ку́ щу, и седя́ ше под не́ ю в се́ ни, до́ ндеже уви́ дит, что бу́ дет гра́ ду. И повеле́ Госпо́ дь Бог ты́ кве, и возрасте́ над главо́ ю Ио́ ниною, да бу́ дет сень над главо́ ю его́, е́ же осени́ ти его́ от злых его́: и возра́ довася Ио́ на о ты́ кве ра́ достию вели́ кою. И повеле́ Госпо́ дь Бог че́ рвию ра́ ннему во у́ трие, и подъяде́ ты́ кву, и и́ зсше. И бысть вку́ пе внегда́ возсия́ ти со́ лнцу, и повеле́ Бог ве́ тру зно́ йну жегу́ щу, и порази́ со́ лнце на главу́ Ио́ нину: и малоду́ шствоваше, и отрица́ шеся души́ своея́, и рече́: у́ не ми умре́ ти, не́ жели жи́ ти. И рече́ Госпо́ дь Бог ко Ио́ не: зело́ ли опеча́ лился еси́ ты о ты́ кве? И рече́ [Ио́ на]: зело́ опеча́ лихся аз да́ же до сме́ рти. И рече́ Госпо́ дь: ты оскорби́ лся еси́ о ты́ кве, о не́ йже не труди́ лся еси́, ни воскорми́ л еси́ ея́, я́ же роди́ ся обно́ щь, и обно́ щь поги́ бе. Аз же не пощажду́ ли Ниневи́ и гра́ да вели́ каго, в не́ мже живу́ т мно́ жайшии, не́ же двана́ десять тем челове́ к, и́ же не позна́ ша десни́ цы своея́, ниже́ шу́ йцы своея́, и ско́ ти их мно́ зи?

Иисуса Навина чтение.
[Гл. 5, ст. 1 – 15]

Ополчи́ шася сы́ нове Изра́ илевы в Галга́ лех, и сотвори́ ша па́ сху в четвертыйна́ десять день ме́ сяца от ве́ чера на за́ паде на по́ ли Иерихо́ нском. И ядо́ ша от пшени́ цы земли́ о́ ныя опресно́ ки и но́ вая. В той день преста́ ма́ нна, повнегда́ ядо́ ша от пшени́ цы земли́, и ктому́ не бысть сыно́ м Изра́ илевым ма́ нны, но ядо́ ша от плодо́ в земли́ Фини́ ческия в ле́ то о́ ное. И бысть егда́ бя́ ше Иису́ с у Иерихо́ на, и воззре́ в очи́ ма свои́ ма, ви́ де челове́ ка стоя́ ща пред ним, и меч его́ обнаже́ н в руце́ его́. И приступи́ в Иису́ с рече́ ему́: наш ли еси́, или́ от супоста́ т на́ ших? Он же рече́ ему́: аз Архистрати́ г си́ лы Госпо́ дни, ны́ не приидо́ х [се́ мо]. И Иису́ с паде́ лице́ м свои́ м на зе́ млю, и поклони́ ся ему́, и рече́: го́ споди, что повелева́ еши рабу́ твоему́? И рече́ Архистрати́ г Госпо́ день ко Иису́ су: иззу́ й сапо́ г с ногу́ твое́ ю, ме́ сто бо на не́ мже ты стои́ ши свя́ то есть. И сотвори́ Иису́ с та́ ко.

Исхода чтение.
[Гл. 13, ст. 20 – 22. Гл. 14, ст. 1 – 32. Гл. 15, ст. 1 – 19]

Воздви́ гшеся сы́ нове Изра́ илевы от Сокхо́ фа, ополчи́ шася во Офо́ ме при пусты́ ни. Бог же вожда́ ше их, в день у́ бо столпо́ м о́ блачным, показа́ ти им путь, но́ щию же столпо́ м о́ гненным, свети́ ти им. И неоскуде́ столп о́ блачный во дни, и столп о́ гненный но́ щию, пред все́ ми людьми́. И рече́ Госпо́ дь к Моисе́ ю, глаго́ ля: рцы сыно́ м Изра́ илевым, и обрати́ вшеся да ополча́ тся пря́ мо придво́ рию, между́ Магдо́ лом и между́ мо́ рем, пря́ мо Веельсенфо́ ну: пред ни́ ми ополчи́ шися при мо́ ри. И рече́ т фарао́ н лю́ дем свои́ м о сыне́ х Изра́ илевых: заблужда́ ют си́ и по земли́, затвори́ бо их пусты́ ня. Аз же ожесточу́ се́ рдце фарао́ ново, и пожене́ т созади́ их: и просла́ влюся в фарао́ не и во всем во́ инстве его́, и уразуме́ ют вси еги́ птяне, я́ ко Аз есмь Госпо́ дь. И сотвори́ ша та́ ко. И возвеще́ но бысть царю́ еги́ петскому, я́ ко бежа́ ша лю́ дие. И преврати́ ся се́ рдце фарао́ ново, и рабо́ в его́ на лю́ ди, и реко́ ша: что сие́ сотвори́ хом, отпусти́ вше сы́ ны Изра́ илевы, да не рабо́ тают нам? Впряже́ у́ бо фарао́ н колесни́ цы своя́, и вся лю́ ди своя́ собра́ с собо́ ю. И поя́ т шесть сот колесни́ ц избра́ нных, и вся ко́ ни еги́ петския, и триста́ ты над все́ ми. И ожесточи́ Госпо́ дь се́ рдце фарао́ на царя́ еги́ петскаго, и рабо́ в его́, и погна́ созади́ сыно́ в Изра́ илевых: сы́ нове же Изра́ илевы исхожда́ ху руко́ ю высо́ кою. И погна́ ша еги́ птяне в след их, и обрето́ ша их ополчи́ вшихся при мо́ ри: и вси ко́ ни и колесни́ цы фарао́ новы, и ко́ нницы, и во́ инство его́ пря́ мо придво́ рию, проти́ ву Веельсепфо́ на. И фарао́ н приближа́ шеся. Воззре́ вше же сы́ нове Изра́ илевы очи́ ма, ви́ деша: и се еги́ птяне ополчи́ шася в след их, и убоя́ шася зело́. И возопи́ ша сы́ нове Изра́ илевы ко Го́ споду, и реко́ ша к Моисе́ ю: за е́ же не бы́ ти гробо́ м во Еги́ пте, изве́ л еси́ нас умертви́ ти в пусты́ ни; что сие́ сотвори́ л еси́ нам, извед нас из Еги́ пта? Не сей ли бя́ ше глаго́ л, его́ же реко́ хом к тебе́ во Еги́ пте, глаго́ люще: оста́ ви нас, да рабо́ таем еги́ птяном; лу́ чше бо бя́ ше нам рабо́ тати еги́ птяном, не́ жели умре́ ти в пусты́ ни сей. Рече́ же Моисе́ й к лю́ дем: дерза́ йте, сто́ йте, и зри́ те спасе́ ние е́ же от Го́ спода, е́ же сотвори́ т нам днесь. И́ мже бо о́ бразом ви́ десте еги́ птян днесь, не приложите́ ктому́ ви́ дети их в ве́ чное вре́ м

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...