Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Таже бывает благословение хлеба и вина.




Таже бывает благословение хлеба и вина.

Диакон: Го́ споду помо́ лимся.

Лик: Го́ споди, поми́ луй.

Священник: Го́ споди Иису́ се Христе́ Бо́ же наш, благослови́ вый пять хле́ бов и пять ты́ сящ насы́ тивый, Сам благослови́ и хле́ бы сия́, пшени́ цу, вино́ и еле́ й: и умно́ жи сия́ во гра́ де сем (или в ве́ си сей, или во святе́ й оби́ тели сей) и во всем ми́ ре Твое́ м: и вкуша́ ющия от них ве́ рныя освяти́. Я́ ко Ты еси́ благословля́ яй и освяща́ яй вся́ ческая, Христе́ Бо́ же наш, и Тебе́ сла́ ву возсыла́ ем, со Безнача́ льным Твои́ м Отце́ м, и Всесвяты́ м и Благи́ м и Животворя́ щим Твои́ м Ду́ хом, ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в.

Лик: Ами́ нь.

Отпуст:

Христо́ с, и́ стинный Бог наш, моли́ твами пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере и всех святы́ х, поми́ лует и спасе́ т нас, я́ ко Благ и Человеколю́ бец.

Иный отпуст:

И́ же нас pа́ ди и на́ шего pа́ ди спасе́ ния, смиpи́ в Себе́ и в на́ шy нищетý облече́ ся и во́ лею Стpа́ сти пpетеpпе́ и смеpть вкyси́ в и во гpо́ бе положи́ выйся, Хpисто́ с, И́ стинный Бог наш, моли́ твами Пречи́ стыя Своея́ Ма́ тере, святы́ х сла́ вных и всехва́ льных Апо́ стол, и́ же во святы́ х отца́ на́ шего Васи́ лия Вели́ каго, архиепи́ скопа Кесари́ и Каппадоки́ йския, и всех святы́ х, поми́ лyет и спасе́ т нас, я́ ко Благ и Человеколю́ бец.

НА ПОЛУНОЩНИЦЕ

Долженствует же екклисиарх имети опасство, да егда скончавается Литургия, будет час вторый нощи. По отпусте же не исходим из церкве, но седим на местех наших, и входит келарь, и дает братии по единому укруху хлеба и по шести смоквей или фиников, и по единому красовулю вина. Нам же возлежащим, бывает чтение великое в Деяниих святых Апостол от начала. Глаголет же чтец начало. Священник же стих: Моли́ твами святы́ х апо́ стол, Го́ споди Иису́ се Христе́ Бо́ же наш, поми́ луй нас. И по Амине начинает чтец чести. Таже начинаем ясти. И по скончании чтения вжигает кандиловжигатель вся кандила храма, и, исходя, ударяет в клепало и престает чтый чтение.

Благословившу же священнику, начинаем Трисвятое, и прочее. Прииди́ те, поклони́ мся, трижды. Псалом 50.

И канон Великия Субботы: ирмосы по дважды, тропари же на дванадесять, со стихи песней. Катавасия, ирмос оба лика. Глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Волно́ ю морско́ ю / Скры́ вшаго дре́ вле, / гони́ теля мучи́ теля, под земле́ ю скры́ ша / спасе́ нных о́ троцы; / но мы, я́ ко отрокови́ цы, / Го́ сподеви пои́ м, / сла́ вно бо просла́ вися.

{Κ } Го́ споди Бо́ же мой, / исхо́ дное пе́ ние и надгро́ бную Тебе́ песнь воспою́, / погребе́ нием Твои́ м жи́ зни моея́ вхо́ ды отве́ рзшему, / и сме́ ртию смерть и ад умертви́ вшему.

{Α } Горе́ Тя на Престо́ ле и до́ ле во гро́ бе, / преми́ рная и подзе́ мная, помышля́ ющая, Спа́ се мой, / зы́ бляхуся умерщвле́ нием Твои́ м, / па́ че ума́ бо ви́ ден был еси́ мертв, Живонача́ льниче.

{Ι } Да Твоея́ сла́ вы вся испо́ лниши, / сшел еси́ в ни́ жняя земли́, / от Тебе́ бо не скры́ ся соста́ в мой, и́ же во Ада́ ме, и погребе́ н, / истле́ вша мя обновля́ еши, Человеколю́ бче.

Катавасия: Волно́ ю морско́ ю:

Песнь 3.

Ирмос: Тебе́, на вода́ х / пове́ сившаго / всю зе́ млю неодержи́ мо, / тварь ви́ девши / на ло́ бнем ви́ сима, / у́ жасом мно́ гим содрога́ шеся, / несть свят, / ра́ зве Тебе́, Го́ споди, взыва́ ющи.

{Σ } О́ бразы погребе́ ния Твоего́ показа́ л еси́, виде́ ния умно́ жив. / Ны́ не же сокрове́ нная Твоя́ богому́ жно уясни́ л еси́, и су́ щим во а́ де, Влады́ ко, / несть свят, ра́ зве Тебе́, Го́ споди, взыва́ ющим.

{Η } Просте́ рл еси́ дла́ ни и соедини́ л еси́ дре́ вле разстоя́ щаяся. / Одея́ нием же, Спа́ се, е́ же в плащани́ це и во гро́ бе, / окова́ нныя разреши́ л еси́, / несть свят, ра́ зве Тебе́, Го́ споди, взыва́ ющия.

{Μ } Гро́ бом и печа́ тьми, Невмести́ ме, / содержи́ мь был еси́ хоте́ нием, / и́ бо си́ лу Твою́ де́ йствы показа́ л еси́, / богоде́ йственно пою́ щим: / несть свят, ра́ зве Тебе́, Го́ споди, Человеколю́ бче.

Катавасия: Тебе́, на вода́ х:

Седален, глас 1:

Гроб Твой, Спа́ се, во́ ини стрегу́ щии, / ме́ ртви от облиста́ ния я́ вльшагося А́ нгела бы́ ша, / пропове́ дающа жена́ м Воскресе́ ние. / Тебе́ сла́ вим, тли потреби́ теля! / Тебе́ припа́ даем, Воскре́ сшему из гро́ ба, / и Еди́ ному Бо́ гу на́ шему!

Слава, и ныне, тойже.

И чтение в слове святаго Епифаниа, егоже начало: Что сие́ днесь: Или от словес Златоустаго: ищи я в толковании на Евангелие от Матфеа, или на Иоанна, словеса воскресная.

Песнь 4.

Ирмос: На Кресте́ Твое́ / Боже́ ственное истоща́ ние / прови́ дя Авваку́ м, / ужа́ сся, вопия́ ше: / Ты си́ льных пресе́ кл еси́ / держа́ ву, Бла́ же, / приобща́ яся су́ щим во а́ де, я́ ко Всеси́ лен.

{Ε } Седьмы́ й день днесь освяти́ л еси́, / его́ же дре́ вле благослови́ л еси́ упокое́ нием дел, / прево́ диши бо вся́ ческая и обновля́ еши, / суббо́ тствуя, Спа́ се мой, и назида́ я.

{Ρ } Си́ лою лу́ чшаго, победи́ вшаго Тебе́, / от пло́ ти душа́ Твоя́ раздели́ ся, / растерза́ ющи бо обоя́ у́ зы, / сме́ рти и а́ да, Сло́ ве, держа́ вою Твое́ ю.

{Ο } Ад, Сло́ ве, срет Тя огорчи́ ся, / челове́ ка зря обоже́ на, / уя́ звлена ра́ нами, и Всесильноде́ теля, / стра́ шным же зра́ ком поги́ бе.

Катавасия: На Кресте́ Твое́:

Песнь 5.

Ирмос: Богоявле́ ния Твоего́, Христе́, / к нам ми́ лостивно бы́ вшаго, / Иса́ ия Свет ви́ дев Невече́ рний, / из но́ щи у́ треневав взыва́ ше: / воскре́ снут ме́ ртвии, / и воста́ нут су́ щии во гробе́ х, / и вси земноро́ днии возра́ дуются.

{Ν } Новотвори́ ши земны́ я, Созда́ телю, пе́ рстен быв, / и плащани́ ца и гроб явля́ ют е́ же в Тебе́, Сло́ ве, та́ инство. / Благообра́ зный бо сове́ тник, Тебе́ Ро́ ждшаго сове́ т образу́ ет, / в Тебе́ велеле́ пно новотворя́ щаго мя.

{Δ } Сме́ ртию сме́ ртное, / погребе́ нием тле́ нное прелага́ еши, / нетле́ нно твори́ ши бо, / боголе́ пно безсме́ ртно творя́ прия́ тие, / плоть бо Твоя́ истле́ ния не ви́ де, Влады́ ко, / ниже́ душа́ Твоя́ во а́ де странноле́ пно оста́ влена бысть.

{Ε } Из Небра́ чныя проше́ д, и прободе́ н в ре́ бра, Соде́ телю мой, / из Нея́ соде́ лал еси́ обновле́ ние Е́ вино, Ада́ м быв, / усну́ в па́ че естества́ сном есте́ ственным, / и жизнь воздви́ гнув от сна и тле́ ния, я́ ко Всеси́ лен.

Катавасия: Богоявле́ ния Твоего́, Христе́:

Песнь 6.

{Σ } Ирмос: Ят бысть, / но не удержа́ н в пе́ рсех ки́ товых Ио́ на, / Твой бо о́ браз нося́, / Страда́ вшаго, и погребе́ нию да́ вшагося, / я́ ко от черто́ га от зве́ ря изы́ де. / Приглаша́ ше же кустоди́ и, / храня́ щии су́ етная и ло́ жная, / ми́ лость сию́ оставили есте́.

{Α } Бие́ н был еси́, но не раздели́ лся еси́, Сло́ ве, / ея́ же причасти́ лся еси́ пло́ ти, / а́ ще бо и разори́ ся Твой храм во вре́ мя стра́ сти, / но и та́ ко еди́ н бе соста́ в Божества́ и пло́ ти Твоея́. / Во обои́ х бо Еди́ н еси́ Сын, Сло́ во Бо́ жие, Бог и Челове́ к.

{Β } Человекоуби́ йственно, но не богоуби́ йственно бысть прегреше́ ние Ада́ мово, / а́ ще бо и пострада́ Твоея́ пло́ ти пе́ рстное существо́, / но Божество́ безстра́ стно пребы́ сть, / тле́ нное же Твое́ на нетле́ ние преложи́ л еси́, / и нетле́ нныя жи́ зни показа́ л еси́ исто́ чник Воскресе́ нием.

{Β } Ца́ рствует ад, но не ве́ чнует над ро́ дом челове́ ческим, / Ты бо поло́ жся во гро́ бе Держа́ вне, живонача́ льною дла́ нию, / сме́ рти ключи́ разве́ ргл еси́, / и пропове́ дал еси́ от ве́ ка та́ мо спя́ щим, избавле́ ние нело́ жное / быв, Спа́ се, ме́ ртвым пе́ рвенец.

Катавасия: Ят бысть:

Кондак, глас 6:

Бе́ здну заключи́ вый мертв зри́ тся, / и сми́ рною и плащани́ цею обви́ вся, / во гро́ бе полага́ ется, я́ ко сме́ ртный, Безсме́ ртный, / жены́ же приидо́ ша пома́ зати Его́ ми́ ром, / пла́ чущия го́ рько и вопию́ щия: / сия́ суббо́ та есть преблагослове́ нная, / в не́ йже Христо́ с усну́ в, воскре́ снет тридне́ вен.

Икос: Содержа́ й вся на Крест вознесе́ ся, / и рыда́ ет вся тварь, Того́ ви́ дящи на́ га ви́ сяща на дре́ ве, / со́ лнце лучи́ сокры́ и зве́ зды отложи́ ша свет, / земля́ же со мно́ гим стра́ хом поколеба́ ся и мо́ ре побеже́, / и ка́ мение распаде́ ся, гро́ би же мно́ ги отверзо́ шася, / и телеса́ воста́ ша святы́ х муже́ й. / Ад ни́ зу сте́ нет, / и иуде́ е сове́ туют оклевета́ ти Христо́ во Воскресе́ ние. / Жены́ же взыва́ ют: / сия́ суббо́ та есть преблагослове́ нная, / в не́ йже Христо́ с усну́ в, воскре́ снет тридне́ вен.

Таже чтение.

Песнь 7.

{Α } Ирмос: Неизрече́ нное чу́ до, / в пещи́ изба́ вивый / преподо́ бныя о́ троки из пла́ мене, / во гро́ бе мертв / бездыха́ нен полага́ ется, / во спасе́ ние нас пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, / благослове́ н еси́.

{Τ } Уязви́ ся ад, в се́ рдце / прие́ м Уя́ звеннаго копие́ м в ре́ бра, / и воздыха́ ет огне́ м Боже́ ственным иждива́ емь, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

{Ο } Бога́ т гроб, / в себе́ бо прии́ м, я́ ко спя́ ща, Соде́ теля, / жи́ зни Боже́ ственное сокро́ вище показа́ ся, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

{Ν } Зако́ ном уме́ рших / е́ же во гро́ бе положе́ ние, всех прие́ млет Жизнь, / и сего́ исто́ чника показу́ ет воста́ ния, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

{Μ } Еди́ но бя́ ше неразлу́ чное, / е́ же во а́ де, и во гро́ бе, и во Еде́ ме, / Божество́ Христо́ во, со Отце́ м и Ду́ хом, / во спасе́ ние нас, пою́ щих: / Изба́ вителю Бо́ же, благослове́ н еси́.

Катавасия: Неизрече́ нное чу́ до:

Песнь 8.

{Ε } Ирмос: Ужасни́ ся боя́ йся не́ бо, / и да подви́ жатся основа́ ния земли́: / се бо в мертвеце́ х вменя́ ется в вы́ шних Живы́ й, / и во гроб мал странноприе́ млется. / Его́ же о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

{Λ } Разруши́ ся Пречи́ стый храм, / па́ дшую же совозставля́ ет ски́ нию, / Ада́ му бо пе́ рвому Вторы́ й, И́ же в вы́ шних Живы́ й, / сни́ де да́ же до а́ довых сокро́ вищ. / Его́ же о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

{Π } Преста́ де́ рзость ученико́ в, / Аримафе́ й же изря́ дствует Ио́ сиф, / ме́ ртва бо и на́ га зря, над все́ ми Бо́ га, / про́ сит и погреба́ ет, зовы́ й: / о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие, превозноси́ те во вся ве́ ки.

{Ω } О чуде́ с но́ вых! / О бла́ гости! / О неизрече́ ннаго терпе́ ния! / Во́ лею бо под земле́ ю печатле́ ется, И́ же в вы́ шних Живы́ й, / и я́ ко льстец, Бог оклевета́ ется. / Его́ же о́ троцы благослови́ те, / свяще́ нницы воспо́ йте, / лю́ дие превозноси́ те во вся ве́ ки.

Катавасия: Ужасни́ ся боя́ йся не́ бо:

Песнь 9.

{Μ } Ирмос: Не рыда́ й Мене́, Ма́ ти, / зря́ щи во гро́ бе, / Его́ же во чре́ ве без се́ мене зачала́ еси́ Сы́ на. / Воста́ ну бо и просла́ влюся, / и вознесу́ со сла́ вою, непреста́ нно, я́ ко Бог, / ве́ рою и любо́ вию Тя велича́ ющия.

{Ε } В стра́ ннем Твое́ м рождестве́, / боле́ зней избежа́ вше па́ че естества́, / ублажи́ хся, Безнача́ льне Сы́ не, / ны́ не же Тя, Бо́ же мой, / бездыха́ нна зря́ щи ме́ ртва, / ору́ жием печа́ ли растерза́ юся лю́ те, / но воскресни́, я́ ко да возвели́ чуся.

{Γ } Земля́ покрыва́ ет Мя хотя́ ща, / но устраша́ ются а́ довы вра́ тницы, / оде́ яна ви́ дяще оде́ ждею окровавле́ ною, Ма́ ти, отмще́ ния, / враги́ бо Кресто́ м порази́ в, я́ ко Бог, / воскре́ сну па́ ки и возвели́ чу Тя.

{Α } Да ра́ дуется тварь, / да веселя́ тся вси земноро́ днии, / враг бо плени́ ся ад, / с ми́ ры жены́ да срета́ ют, / Ада́ ма со Е́ вою избавля́ ю всеро́ дна, / и в тре́ тий день воскре́ сну.

Катавасия: Не рыда́ й Мене́, Ма́ ти:

По 9-й же песни Трисвятое.

И тропарь, глас 2:

Егда́ снизше́ л еси́ к сме́ рти, Животе́ Безсме́ ртный, / тогда́ ад умертви́ л еси́ блиста́ нием Божества́. / Егда́ же и уме́ ршия от преиспо́ дних воскреси́ л еси́, / вся Си́ лы Небе́ сныя взыва́ ху: / Жизнода́ вче, Христе́ Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́.

Ектениа. И отпуст.

 

Конец Триоди.

 

 

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...