Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

You have 20 seconds to ask each question.




You have 20 seconds to ask each question.

 

Скрипт

Вопросы участника  
1. Where is the bookstore located?  
2. What are the opening hours?  
3. What is the kinds of books sold?  
4. Do you have electronic books?  
   
  ОЦЕНКА:

ЗАДАНИЕ 14

Прослушайте и оцените ответ № (051416)6858 на задание 2. Используйте критерии и дополнительную схему оценивания.

Задание 2

 

Task 2. Study the advertisement.

You are considering attending the new centre and now you’d like to get more information. In 1. 5 minutes you are to ask four direct questions to find out about the following:

The new centre for further education!

1) location;

2) programmes;

3) evening classes;

4) requirements.

You have 20 seconds to ask each question

 

Вопросы участника  
1.  
2.  
3.  
4.  
   
  ОЦЕНКА:

ЗАДАНИЕ 15

Прослушайте и оцените ответ № (391502)6761 на задание 2. Используйте критерии и дополнительную схему оценивания.

 

Задание 2

You are considering going to the new clothing store and now you’d like to get more information. In 1. 5 minutes you are to ask four direct questions to find out about the following:

Enjoy shopping in our new clothing store!
 

 

1) opening hours

2) available sizes

3) discounts

4) free parking

You have 20 seconds to ask each question

Вопросы участника  
1.  
2.  
3.  
4.  
   
  ОЦЕНКА:

ЗАДАНИЕ 16

Прослушайте и оцените ответ № (711517)2213 на задание 2. Используйте критерии и дополнительную схему оценивания.

Задание 2

Task 2. Study the advertisement.

You are considering taking some lessons and now you’d like to get more information. In 1. 5 minutes you are to ask four direct questions to find out about the following:

Individual language classes with native speakers!  

1) location

2) price for one lesson

3) duration of the lesson

4) languages available

You have 20 seconds to ask each question.

Вопросы участника  
1.  
2.  
3.  
4.  
.  
  ОЦЕНКА:

ЗАДАНИЕ 17

Обсудите в парах наиболее типичные ошибки, допущенные участниками ЕГЭ при выполнении заданий 2.

ЗАДАНИЕ 18

Составьте памятку для эксперта по оцениванию задания 2.

 

 


Тема 3. Технология оценивания задания 3 « Условный диалог-интервью»

ЗАДАНИЕ 1. Ответьте на следующие вопросы.

1. Почему для ЕГЭ был выбран данный тип диалога?

2. Каков уровень сложности этого задания?

3. Какие умения и навыки проверяет задание 3?

4. Какие ответы мы хотели бы в идеале услышать от участника ЕГЭ?

5. Сложнее ли это задание, чем задание 2, или нет? Почему?

6. Как оценивается задание 3?

7. Легко или трудно будет оценивать данное задание? Почему?

ЗАДАНИЕ 2. Прочитайте и обсудите приведенный ниже скрипт интервью, в котором предлагается принять участие участникам ЕГЭ.

1. Какие вопросы, на ваш взгляд, могут вызвать затруднения у обучающихся? Почему?

2. Ответы на какие вопросы займут у учащихся больше времени?

3. В каком случае, давая правильные (в содержательном и языковом плане) ответы на вопросы 1 и 2, участник ЕГЭ может получить 0 баллов?

 

Задание для участников экзамена

3

Task 3. You are going to give an interview. You have to answer five questions. Give full answers to the questions (2–3 sentences).

Remember that you have 40 seconds to answer each question.

Tapescript for Task 3 Interviewer: Hello everybody! It’s TeenagersRound the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss summer holidays. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.   Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there? Student: _________________________ Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region? Student: _________________________ Interviewer: What can you tell us about your family? Student: _________________________ Interviewer: How did you spend your summer holidays when you were a kid? Student: _________________________ Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years? Student: _________________________ Interviewer: Thank you very much for your interview.

 

ЗАДАНИЕ 3. Какой ответ из двух приведенных будет принят экспертами? Как следует оценить данные ответы?

 

Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?

Student: 1. I live in Norilsk. In summer it’s usually rather warm but sometimes it’s cool.

           2. I live in Sochi. Last year it was very hot and rainy.

Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?

Student: 1. Our region is famous for mineral resources. It has got oil, gas, iron, silver and so on.

           2. My region is big. I like my region.

Interviewer: What can you tell us about your family?

Student: 1. I’m from Tula. I’m 16.

           2. My family is big. It consists of four members.

Interviewer: How did you spend your summer holidays when you were a kid?

Student: 1. I spent my holidays at my grandmother’s.  

2. When I was a child, I spent my holidays at a language camp. I learnt French there.  

Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?

Student: 1. I believe I’ll spend my summer holidays hiking in the mountains with my friends in ten years’. Hiking is and will be my favourite holiday.

         2. In Yalta. I like sea.

 

ЗАДАНИЕ 4. Изучите список элементов содержания, обязательных к освоению на уровнях А1-А2, владение которыми должен продемонстрировать участник экзамена при выполнении задания 3. Какие из них могут вызывать трудности, а какие достаточно хорошо освоены к окончанию 10-летнего курса иностранного языка?

  • Adjectives: comparative and superlative degrees
  • Adverbial phrases of time, place and frequency – including word order
  • Articles – with countable and uncountable nouns
  • Countable and uncountable nouns with much/many (How much/how many)
  • Future actions (will, going to, Present continuous)
  • Imperatives
  • Modals – can/could
  • Modals – have to
  • Modals – should
  • Passive voice (Present and Past Simple)
  • Past continuous
  • Past simple
  • Possessive case of nouns
  • Prepositional phrases (place, time, and movement)
  • Prepositions of time: on/in/at
  • Present perfect
  • Present simple
  • Pronouns
  • There + to be
  • Verb + ing: like/hate/love doing
  • Word order in statements and questions

 

ЗАДАНИЕ 5. Изучите скрипт задания 3 и скажите, согласны ли Вы с комментариями. Что Вы можете добавить к ним?

Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?

Student: In Troitsk. It's a part of Moscow. Quite warm.

Комментарий. 0 баллов. Ответ состоит из одного простого предложения и двух неполных предложений

Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?

Student: It's green. There is rivers.

Комментарий. 0 баллов. Второе предложение содержит грубую грамматическую ошибку, препятствующую пониманию.

Interviewer: What can you tell us about your family?

Student: I live with my parents. I've got an elder sister called Masha.

Комментарий. 1 балл.

Interviewer: How did you use to spend your summer holidays when you were seven?

Student: I used to go abroad. I swim in the sea. I had a great time.

Комментарий. 1 балл. Ответ содержит два коммуникативно оправданных предложения, в которых нет ошибок. Третье предложение (среднее) содержит грамматическую ошибку, но поскольку есть 2 предложения, отвечающие требованиям, ставится 1 балл.

Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?

Student: Somewhere far from big cities. Maybe on the Maldives.

Комментарий. 0 баллов. Ответ состоит из неполных предложений.

  

ЗАДАНИЕ 6. Изучите скрипт ответа на задание 3 и скажите, согласны ли Вы с комментариями. Что Вы можете добавить к ним?

Interviewer: Hello everybody! It’s Teenagers Round the World Channel. Our guest today is a teenager from Russia and we are going to discuss summer holidays. We’d like to know our guest’s point of view on this issue. Please answer five questions. So, let’s get started.

Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?

Student: I living in Siberia. The weather hot in summer.

Комментарий: 0 баллов. В первом предложении пропущен вспомогательный глагол, во втором – глагол-связка. Предложения превратились в набор слов.

Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?

Student:  Quite big. Many animals living here.

Комментарий: 0 баллов. Можно рассматривать как 2 неполных предложения, можно как 1 неполное и второе с неверным выбором глагольной формы и ошибкой в ее формировании. В любом случае – не принято.

Interviewer: What can you tell us about your family?

Student: It's small. I living with parents.

Комментарий: 0 баллов. Неверный выбор глагольной формы и ошибка в ее формировании

Interviewer: How did you use to spend your summer holidays when you were seven?

Student: In the village. It's great to swim in a river.

Комментарий: 0 баллов. Первое предложение – неполное. Содержание второго не соответствует вопросу.

Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?

Student: In the Crimea. I’d enjoy nature.

Комментарий: 0 баллов. Первое предложение – неполное. Во втором неуместна (и просто непонятна) конструкция I’d enjoy.

ЗАДАНИЕ 7. Изучите скрипт задания 3 и скажите, согласны ли Вы с комментариями. Что Вы можете добавить к ним?

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...