Преподо́бная ма́ти Мари́е, моли́ Бо́га о нас.
Стр 1 из 9Следующая ⇒ Канон Великий, творение святаго Андрея Критскаго Иерусалимскаго. Глас 6. Песнь 1. Ирмос: Помо́ щник и покрови́ тель бысть мне во спасе́ ние, Сей мой Бог, и просла́ влю Его́, Бог отца́ моего́, и вознесу́ Его́: сла́ вно бо просла́ вися. Стих: Поми́ луй мя, Бо́ же, поми́ луй мя. Отку́ ду начну́ пла́ кати окая́ ннаго моего́ жития́ дея́ ния? Ко́ е положу́ нача́ ло, Христе́, ны́ нешнему рыда́ нию? Но я́ ко благоутро́ бен даждь мне прегреше́ ний оставле́ ние. Гряди́ окая́ нная душе́ с пло́ тию твое́ ю, Создателю всех испове́ ждься, и оста́ вь пре́ жнее безсмы́ слие, и принеси́ Бо́ гу в покая́ нии сле́ зы. Первозда́ ннаго Ада́ ма преступле́ нию подража́ в, позна́ л себя обнаже́ на от Бо́ га и присносу́ щнаго Ца́ рствия и сла́ дости, грех ра́ ди мои́ х. Увы мне окая́ нная душе́, что уподо́ билася еси́ первозда́ нной Еве? Ибо воззре́ ла со стра́ стию, и уязви́ лась го́ рько, и косну́ лась дре́ ва и вкуси́ ла де́ рзостно безу́ мной сне́ ди. Вме́ сто Евы чу́ вственной мы́ сленная во мне была Ева: стра́ стный по́ мысл во пло́ ти, показу́ ющий сла́ дкое, подаю́ щий же при́ сно го́ рькое напое́ ние. Досто́ йно из Еде́ ма изгна́ н был Ада́ м, ибо не сохрани́ л еди́ нственную Твою́, Спа́ се, за́ поведь; аз же что постражду́, отмета́ я всегда́ животво́ рная Твоя́ словеса́? Ка́ иново превзоше́ д уби́ йство, произволе́ нием был уби́ йца со́ вести душе́ вной, оживи́ в плоть, и воева́ в на ню лука́ выми мои́ ми дея́ ньми.
Авелевой не уподо́ бился аз пра́ вде, Иису́ се, да́ ра Тебе́ прия́ тного не прине́ с, ни дея́ ния богоуго́ дного, ни же́ ртвы чи́ стой, ни жития́ непоро́ чнаго. Яко Ка́ ин и мы, душе́ моя окая́ нная, принесли́ Создателю дея́ ния скве́ рные, и же́ ртву поро́ чную, и непотре́ бное житие́; те́ мже и осуди́ лися. Бре́ ние живосозда́ в Создатель, вложи́ л мне плоть и ко́ сти, и дыха́ ние и жизнь; но о Тво́ рче мой, Изба́ вителю мой, и Судие́, ка́ ющася приими́ мя. Извещаю Тебе Спа́ се грехи́ я́ же соде́ ял, и души́ и те́ ла моего́ я́ звы, разбо́ йнически себе́ нанесе́ нные мои́ ми вну́ тренними уби́ йственными по́ мыслами. Аще и согреши́ л, Спа́ се, но вем, что Человеколю́ бец Ты, наказу́ еши ми́ лостивно, и милосе́ рдствуеши те́ пле, зри́ ши слезя́ ща мя, и прихо́ диши я́ ко Оте́ ц, призыва́ я мя блу́ днаго. Пове́ ржена мя Спа́ се пред враты́ Твои́ ми при ста́ рости, не отри́ ни мене́ во ад него́ дного, но пре́ жде конца́, я́ ко Человеколю́ бец, даждь мне прегреше́ ний оставле́ ние. В разбо́ йники впав помышле́ ньми мои́ ми, весь от них уязви́ лся ны́ не, и испо́ лнихся ран, но Сам мне предста́ в, Христе́ Спа́ се исцели́. Свяще́ нник мя ви́ дев ми́ мо и́ де, и леви́ т мя ви́ дя в лю́ тых на́ га, презре́, но из Мари́ и возсия́ вый Иису́ се, Ты предста́ в уще́ дри мя. Агнче Бо́ жий, взе́ млющий грехи́ всех, возми́ от меня бре́ мя тя́ жкое грехо́ вное, и я́ ко благоутро́ бен даждь мне сле́ зы умиле́ ния. Покая́ ния вре́ мя, прихожду́ к Тебе Созда́ телю моему́, возми́ возми́ от меня бре́ мя тя́ жкое грехо́ вное, и я́ ко благоутро́ бен даждь мне сле́ зы умиле́ ния. Не возгнуша́ йся мене́ Спа́ се, не отри́ ни от Твоего́ лица́, возми́ от меня бре́ мя тя́ жкое грехо́ вное, и я́ ко благоутро́ бен даждь мне грехопаде́ ний оставле́ ние.
Во́ льные Спа́ се и нево́ льные прегреше́ ния мои, явле́ нные и сокрове́ нные и ве́ домые и неве́ домые вся прости́ в, я́ ко Бог очи́ сти и спаси́ мя. От ю́ ности Христе́ за́ поведи Твои преступи́ л, неудержи́ мо стра́ стно уны́ нием преше́ л житие́. Те́ мже зову́ Ти Спа́ се: и при кончи́ не спаси́ мя. Бога́ тство мое́ Спа́ се растратив в блуде́, пуст есть плодо́ в благочести́ вых, а́ лчен же зову́: Отче щедро́ т, поспеши́ в уще́ дри мя. Тебе́ припа́ даю Иису́ се, согреши́ х Ти, очи́ сти мя, возми́ от меня бре́ мя тя́ жкое грехо́ вное, и я́ ко благоутро́ бен даждь мне сле́ зы умиле́ ния. Не вни́ ди со мно́ ю в суд, испыту́ я моя́ дея́ ния, иссле́ дуя словеса́, и облича́ я жела́ ния, но щедро́ тами Твои́ ми покрыва́ я мое лю́ тое, спаси́ мя Всеси́ льне. Иный канон преподобныя матере нашея Марии Египетския, в тойже глас, и ирмос. Егоже краестрочие: Ты преподо́ бная Мари́ е помога́ й. Преподо́ бная ма́ ти Мари́ е, моли́ Бо́ га о нас. Ты мне даждь светоза́ рную благода́ ть / от Боже́ ственнаго промышле́ ния свы́ ше, /избежа́ ти страсте́ й омраче́ ния, /и пе́ ти усе́ рдно твоего́ Мари́ е жития́ / прекра́ сное исправле́ ние. Приклони́ вшися пред Христо́ вым Боже́ ственным зако́ ном, ко Христу́ приступи́ ла, жела́ ние сла́ достей неудержи́ мые оста́ вивши, и вся́ кую доброде́ тель всеблагогове́ йно, как одну́ испо́ лнила еси́. Андрею: Преподо́ бне о́ тче Андре́ е, моли́ Бо́ га о нас. Моли́ твами твои́ ми, Андре́ е, изба́ ви нас/ страсте́ й безче́ стных, /и Ца́ рствия Христо́ ва о́ бщники покажи́, ве́ рою и любо́ вию воспева́ ющия тя, сла́ вне. Слава , Троичен: Пресу́ щная Тро́ ице, во Еди́ нице покланя́ емая, возми́ от меня бре́ мя тя́ жкое грехо́ вное, и я́ ко благоутро́ бна даждь мне сле́ зы умиле́ ния.
Богородичен: Богоро́ дице, наде́ ждо и предста́ тельство Тебе́ пою́ щих, возми́ от меня бре́ мя тя́ жкое грехо́ вное, и я́ ко Влады́ чица Чи́ стая ка́ ющагося приими́ мя. Песнь 2. Ирмос: Вонми́, не́ бо, и возглаго́ лю, и воспою́ Христа́, от Де́ вы пло́ тию прише́ дшаго. Вонми́ не́ бо и возглаго́ лю; земле́ услы́ ши глас ка́ ющийся к Бо́ гу, и воспева́ ющий Его́. Вонми́ ми Бо́ же Спа́ се мой ми́ лостивным Твои́ м о́ ком, и приими́ мое́ те́ плое испове́ дание. Согреши́ л па́ че всех челове́ к, еди́ н согреши́ л Тебе́; но уще́ дри я́ ко Бог, Спа́ се, творе́ ние Твое́. Бу́ ря злых дел обдержи́ т мя, благоутро́ бне Го́ споди, но я́ ко Петру́ и мне ру́ ку простри́. Сле́ зы блудни́ цы и аз предлага́ ю Тебе, Ще́ дрый; очи́ сти мя Спа́ се благоутро́ бием Твои́ м. Омрачи́ л душе́ вную красоту́ страсте́ й сластьми́, и вся́ чески мой ум перстью сотвори́ л. Раздра́ л оде́ жду мою́ пе́ рвую, истка́ нную мне Зижди́ телем из нача́ ла, и оттого лежу́ наг. Обле́ кся в раздра́ нную ри́ зу, истка́ нную мне сове́ том зми́ я, и стыжду́ ся. Воззре́ л на красоту́ са́ да и прельсти́ лся умо́ м; и оттого лежу́ наг и срамля́ юся. Де́ лали на хребте́ мое́ м все нача́ льники страсте́ й, продолжа́ юще на мя беззако́ ние свое́. Погуби́ л я первозда́ нную добро́ ту и благоле́ пие мое́, /и ны́ не лежу́ наг и стыжду́ ся. Сшива́ ет мне ко́ жаные ри́ зы грех, обнажи́ вший меня пе́ рвой боготка́ нной оде́ жды. Облече́ н я одея́ нием стыда, как ли́ ствием смоко́ вным, во обличе́ ние мои́ х самовла́ стных страсте́ й. Оде́ ялся в сра́ мную ри́ зу и окровавле́ нную постыдно, тече́ нием стра́ стнаго и любосла́ стнаго жития́. Оскверни́ л я пло́ ти моея́ ри́ зу /и окаля́ л то, что по о́ бразу, Спа́ се, /и по подо́ бию.
Впал в стра́ стную па́ губу и в веще́ ственное истле́ ние, и отто́ ле до ны́ не враг мне досажда́ ет. Любове́ щное и любоиме́ нное житие́ предпоче́ л невоздержа́ нием, Спа́ се, ны́ не тя́ жким бре́ менем обложе́ н есмь. Украси́ л и́ дола плот́ и моея разноцве́ тною одеж́ дою скве́ рных помышле́ ний, и осужда́ юся. Вне́ шним благоукраше́ нием одни́ м приле́ жно занимаюсь, вну́ треннюю презре́ в богообра́ зную ски́ нию. Оживи́ в мои́ х страсте́ й безобра́ зие, любосла́ стными стремле́ ньми, погуби́ л ума́ красоту́. Погребо́ х пе́ рваго о́ браза красоту́ страстьми́ моими, но как не́ когда дра́ хму взыска́ в ее, обря́ щи, Спа́ се. Согреши́ л, я́ коже блудни́ ца, вопию́ Ти: еди́ н согреши́ л Тебе́; приими́ Спа́ се и мои сле́ зы я́ ко тоя́ ми́ ро. Поползо́ хся блу́ дно я́ ко Дави́ д, и оскверни́ хся, но омы́ й и меня Спа́ се, слеза́ ми. Очи́ сти мя, вопию́ Ти Спа́ се я́ ко мыта́ рь, очи́ сти мя: никто́ же бо от су́ щих из Ада́ ма не согреши́ л Тебе́ я́ коже аз. Ни слез, ни покая́ ния и́ мам, ни умиле́ ния: Сам мне сия́ да́ руй Спа́ се, я́ ко Бог. Дверь Твою́ не затвори́ мне, Го́ споди, Го́ споди, но отве́ рзи ее мне, ка́ ющемуся Тебе́. Человеколю́ бче, хотя́ щий всем спасти́ ся, воззови́ мя, и приими́ мя ка́ ющагося, я́ ко Благ. Услы́ ши воздыха́ ния души́ мое я, и приими́ ка́ пли слез из о́ чию мое́ ю Спа́ се, и спаси́ мя.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|