Благослови́м Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Благослови́ м Отца́, и Сы́ на, и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода. Троичен: Безнача́ льный Отче, Сы́ не Собезнача́ льный, Уте́ шителю Благи́ й Ду́ ше Пра́ вый; Сло́ ва Бо́ жия Роди́ тель, Отца́ безнача́ льного Сло́ ве, Дух Живы́ й и Созида́ ющий; Тро́ ице Еди́ нице, поми́ луй мя. Богородичен: Как от окра́ шения багряницы, мы́ сленная багряни́ ца: плоть Емману́ илева, внутри во чре́ ве Твое́ м Пречи́ стая, истка́ лась; те́ мже Богоро́ дицу вои́ стинну Тя почита́ ем. Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки. И паки ирмос. Трипеснец. Глас 8. Ирмос: Вои́ стинну Богоро́ дицу Тя испове́ дуем, спасе́ ннии Тобо́ ю Де́ во Чи́ стая, с безпло́ тными ли́ ки Тя велича́ юще. Святи́ и Апо́ столи, моли́ те Бо́ га о нас. Исто́ чники спаси́ тельной воды́ я́ вльшеся апо́ столи, ду́ шу мою́ иста́ явшую грехо́ вною жа́ ждою, ороси́ те. Пла́ вающего в пучи́ не поги́ бели и в погруже́ нии уже́ бы́ вша, Твое́ ю десни́ цею, я́ коже Петра́, Го́ споди спаси́ мя. Яко со́ ли, вку́ сных су́ ще уче́ ний, гни́ льство ума́ моего́ изсуши́ те, и неве́ дения тьму отжени́ те. Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас. Ра́ дость я́ ко роди́ вшая, плачь мне пода́ ждь, и́ мже Боже́ ственное утеше́ ние Влады́ чице, в бу́ дущем дни обрести́ возмогу́. Иный. Ирмос: Тя небесе́ и земли́ хода́ таицу: Святи́ и Апо́ столи, моли́ те Бо́ га о нас. Тя благосла́ вное апо́ стольское собра́ ние, пе́ сньми велича́ ем: вселе́ нней бо свети́ ла све́ тлая яви́ стеся, пре́ лесть отгоня́ ще.
Благове́ стною мре́ жею ва́ шею, слове́ сныя ры́ бы улови́ вше, сия́ приноси́ те всегда́ снедь Христу́, апо́ столи блаже́ ннии. К Бо́ гу ва́ шим проше́ нием помяни́ те нас апо́ столи, от вся́ каго изба́ витися искуше́ ния, мо́ лимся, любо́ вию воспева́ ющия вас. Пресвята́ я Тро́ ице Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́. Тя триипоста́ сную Еди́ ницу, Отче, Сы́ не, со Ду́ хом, Еди́ наго Бо́ га единосу́ щна пою́, Тро́ ицу единоси́ льную и безнача́ льную. Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас. Тя Детороди́ тельницу и Де́ ву, вси ро́ ди ублажа́ ем, я́ ко Тобо́ ю изба́ вльшеся от кля́ твы: ра́ дость бо нам родила́ е́ си Го́ спода. Великаго канона Ирмос: Безсе́ меннаго зача́ тия Рождество́ несказа́ нное, Ма́ тере безму́ жныя нетле́ нен Плод, Бо́ жие бо рожде́ ние обновля́ ет естества́. Те́ мже Тя вси ро́ ди, я́ ко Богоневе́ стную Ма́ терь, правосла́ вно велича́ ем. Стих: Поми́ луй мя, Бо́ же, поми́ луй мя. Ум острупи́ лся, те́ ло оболе́ знилось, неду́ гует дух, сло́ во изнемога́ ет, житие́ умертви́ лось, коне́ ц при две́ рех; те́ мже моя́ окая́ нная душе́, что сотвори́ ши, егда́ прии́ дет Судия́ испыта́ ти твои дела? Моисе́ ево сказа́ ние о миробы́ тии и все Ветхозаве́ тное писа́ ние привел тебе, душа моя, пове́ дающее тебе́ о пра́ ведных и непра́ ведных; от ни́ х же вторы́ м, о душе́, подража́ ла еси́, а не пе́ рвым, в Бо́ га согреши́ вши. Зако́ н изнемо́ г в тебе, душа моя, бездействует в тебе Ева́ нгелие, писа́ ние все пренебреже́ но тебою, проро́ чества и пра́ ведное сло́ во явилося бессильным; стру́ пы твои́, о душе́, умно́ жились, и нет врача, который исцелил бы тя.
Привожду́ тебе указа́ ния писа́ ний Но́ ваго Заве́ та, вводя́ щие тебя душа ко умиле́ нию; пра́ ведным же подражай, гре́ шных отвраща́ йся, и уми́ лостиви Христа́ моли́ твами же и поще́ ньми и чистото́ ю и непорочностью. Христо́ с вочелове́ чился, призва́ в к покая́ нию разбо́ йников и блудни́ ц; душа моя пока́ йся, дверь отве́ рзается Ца́ рствия уже́, и предвосхища́ ют его фарисе́ и, мытари́ и прелюбоде́ и ка́ ющиися. Христо́ с вочелове́ чился, пло́ ти приобщи́ вся моей, и вся сво́ йственное естеству́ испыта́ л кроме́ греха́, предпоказу́ я тебе́ душе́ приме́ р, и о́ браз снизхожде́ ния Своего́. Христо́ с волхво́ в спас, па́ стырей созва́ л, младенцев мно́ жество удосто́ ил му́ ченичества, просла́ вил ста́ рцев и вдови́ ц, и́ м же не подража́ ла душа моя ни дея́ нием, ни житие́ м; но го́ ре тебе́, когда́ бу́ деши суди́ тися. Пости́ вся Госпо́ дь четы́ редесять дней в пусты́ ни, напоследок взалка́, показу́ я челове́ ческое естество́; душа моя, да не разлени́ шися, а́ ще на тебе́ нападе́ т враг, моли́ твою же и посто́ м да отрази́ тся он от ног твои́ х. Христо́ с искуша́ ем был, диа́ вол искуша́ л, показу́ я ка́ мни, да сделаются хлебами, на го́ ру возводил Его ви́ дети вся ца́ рства ми́ ра во мгнове́ нии. Убо́ йся о душе́, ловле́ ния, трезви́ ся, моли́ ся на вся́ кий час Бо́ гу. Предтеча Иоанн, го́ рлица пустынолю́ бная, глас вопию́ щаго в пустни, Христо́ в свети́ льник, возглаша́ л пропове́ дуя покая́ ние; Ирод же беззако́ нновал со Иродиа́ дою. Смотри душе́ моя́, да не увя́ знеши в беззако́ нные се́ ти, но облобыза́ й покая́ ние. В пусты́ ню всели́ лся Предте́ ча благода́ ти, и Иуде́ я вся и Самари́ я слы́ шавше стека́ лись и испове́ довали грехи́ свои, креща́ ющеся усе́ рдно; и́ м же ты не подража́ ла, душа моя. Брак честны́ й и ло́ же нескве́ рно Христо́ с благослови́ л, пребывая во плоти и вкушая пищу на бра́ ке в Ка́ не, и во́ ду в вино́ претворяя, показу́ я тем пе́ рвое чу́ до, да ты измени́ шися о душе́.
Разсла́ бленнаго укрепи́ л Христо́ с и тот одр свой взял, и ю́ ношу уме́ ршего, вдовы́ де́ тище, воскресил, и со́ тникова о́ трока исцелил; и самарянке открылся, изобразив тебе́, душа, слу́ жение Богу духом. Кровоточи́ вую Госпо́ дь исцели́ л прикоснове́ нием к кра́ ю ри́ з Своих, прокаже́ нных очи́ стил, слепы́ х просвети́ л, глухи́ х, хромы́ х и немы́ х испра́ вил, и жену́ согбе́ нную сло́ вом вы́ прямил; да ты спасе́ шися окая́ нная душе́. Неду́ ги исцеля́ я, ни́ щим благовествова́ л Христо́ с Сло́ во, уве́ чных врачева́ л, с мытаря́ ми вкуша́ л, со гре́ шники бесе́ довал, ду́ шу дще́ ри Иаи́ ровы уже уме́ ршую возврати́ л прикоснове́ нием руки́. Мыта́ рь спаса́ лся и блудни́ ца уцелому́ дривалась, а фарисе́ й хваля́ ся осужда́ лся. Ибо мыта́ рь вопия́ л: очи́ сти мя, блудни́ ца: поми́ луй мя, фарисе́ й же велича́ ясь возглашал: Бо́ же, благодарю́ Тя, и про́ чия безу́ мныя глаго́ лы. Закхе́ й мыта́ рь был, одна́ ко спасся, а фарисе́ й Си́ мон соблазня́ лся, видя как блудни́ ца принимает грехо́ в оставле́ ние от Иму́ щего силу оставля́ ть грехи́; ейже душе́ старайся подража́ ти. Блудни́ це, о окая́ нная душе́ моя́, не подраж́ ала, которая прии́ мши сосу́ д с ми́ ром, со слеза́ ми ма́ заше но́ ги Спа́ совы, оте́ рши их власа́ ми, прости́ вшему ей пре́ жние согреше́ ния. Уведала, душе моя, как про́ кляты бы́ ли города не прия́ вшии Христо́ во благове́ стие. Убо́ йся указа́ ния, да не бу́ деши я́ коже они́, и́ хже Содо́ мляном Влады́ ка уподо́ бив, да́ же до а́ да осуди́ л. Да не окажешься ты хуже Ханане́ янки, душе моя, отча́ янием. Но слы́ шавше о ве́ ре, ея́ же ради дочь сло́ вом Бо́ жиим исцели́ лась, воззови́ из глубины́ се́ рдца, я́ коже она́ Христу́: Сы́ не Дави́ дов, спаси́ меня.
Умилосе́ рдися, спаси́ мя Сы́ не Дави́ дов, поми́ луй, бесну́ ющегося сло́ вом исцели́ вший, слово милостивое мне как разбо́ йнику изреки́: ами́ нь глаго́ лю тебе́, со Мно́ ю бу́ деши в раю, егда́ прииду́ во сла́ ве Мое́ й. Оба разбо́ йника на кресте́ ви́ сели, один хули́ л Тебя, а другой Богом испове́ довал Тебя; о Благоутро́ бный Христе, как ве́ рному разбо́ йнику позна́ вшему Тебя Бо́ гом, и мне отве́ рзи дверь сла́ внаго Ца́ рствия Твоего́. Тварь содрога́ лась распина́ ема Тя ви́ дящи, го́ ры и ка́ мни стра́ хом распада́ лись и земля́ сотряса́ лась, и ад обнажи́ лся, и омрача́ лся свет среди дня, видя Тебя Иису́ се пригвожде́ на ко Кресту́. Плодо́ в досто́ йных покая́ ния не истяжи́ от меня Спа́ се, и́ бо кре́ пость моя́ во мне оскуде́ ла; се́ рдце мне да́ руй при́ сно сокруше́ нное, нищету́ духо́ вную, да сия́ Тебе́ принесу́ я́ ко прия́ тную же́ ртву, еди́ ный Спа́ се. Судия́ мой, ве́ дущий меня, хотя́ щий снова приити́ со а́ нгелами суди́ ти ми́ р весь, ми́ лостивным Твои́ м о́ ком тогда́ вооззрев на мя, пощади́ и уще́ дри мя Иису́ се, согреши́ вшего более всего рода челове́ ческого.
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|