Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

C) Now write sentences of your own using the seven phrases.




VI. Translate into English in writing:

 

1. Энтони и Боб Шорт были неразлучны. Мери была более чем довольна таким поворотом событий. Она была счастлива, что ее Энтони дружит с белым мальчиком.

2. Стив отличался от Энтони. Он был спокойным ребенком и мало замечал других детей. Мери понимала, что образование Стива будет проблемой.

3. Поведение Энтони становилось немного странным: он почти не замечал Стива, он начал находить оправдания, чтобы не появляться на публике с матерью.

4. Джордж Грэхем получил от отца наследство в 250 фунтов, что разозлило Джорджа, потому что было очень маленьким.

5. Грэхемам не удалось купить дом в том районе, который им нравился, так как там не позволялось жить цветным.

6. Мери знала, что она и Стив были камнем преткновения, из-за них Джордж не смог купить дом в том районе, и она очень страдала от этого.

7. В конце концов Грэхемам удалось купить хороший дом недалеко от улицы, где жили Шорты, и Энтони был счастлив.

8. Однажды Боб купался в реке, а Энтони загорал на берегу. Вдруг Боб запутался в водорослях и начал тонуть. Энтони спас его, хотя до смерти испугался.

9. После этого случая Джорджа поздравили с тем, что у него такой храбрый сын. Миссис Шорт навестила Мери, чтобы поблагодарить ее. Она старалась обращаться с Мери как с равной, но Мери видела, что она ошеломлена.

10. Миссис Ферейра считала унижением для Миссис Шорт, что ее сын дружит с цветным мальчиком.

VII. Give summary of pages 62-85.

 

Assignment 4

(pp.85-112)

 

I. Find English equivalents for these words and phrases, make up and write down your own sentences with them:

 

довольствоваться чем-либо (р.86), в очень хорошем настроении (р.87), наоборот (р.88), избегать (р.88), злой человек (р.89), вспышка молнии (р.92), сильный дождь (р.92), жаловаться (рр.96, 99), раздражать (р.97), торчать дома (р.97), избавиться от кого-либо, чего-либо (р. 100), предвкушать, с нетерпением ожидать чего-либо (р. 101), презирать самого себя (р. 102), с раздражением (р. 103), легко находить друзей (р. 105), по сравнению с (р. 106), внезапно он устыдился этих мыслей (р. 111).

 

II. Answer the following why-questions:

 

1. Why was Hundt far less encouraging about Steve's schooling than he had been with Anthony?

2. Why was Hundt's wife becoming progressively bad-tempered?

3. Why did Mr. Thomas want more pupils?

4. Why did George sit down to his midday meal in very goodspirits?

5. Why did Anthony think of the new term with apprehension?

6. Why didn't the children at school play with Steve?

7. Why was Anthony to call at the headmaster's study?

8. Why did the boys eat their supper in silence?

9. Why did the Grahams have to move to another house?

 

10.Why wasn't Hundt's bar as popular as before?

11.Why did Hundt make up his mind to cut off George's salary?

12.Why did the new life at Winnerton appeal to Anthony?

13.Why wasn't Anthony happy when he came home for his holidays?

14.Why were Anthony's letters short and hurriedly written?

15.Why did Anthony stop visiting his native town?

16.Why was he glad to be on the farm with Piet du Toit?

III. Translate into Russian in writing:

 

(p.86) "The world-wide depression... to under a hundred".

IV. Explain the meaning of the italicized words and phrases in English. Use an English-English dictionary if necessary.

 

1. He had grown not only to loathe her but also to fear her tongue. (p.86)

2. Anthony thought of the new term with apprehension. (p.87)

3. "You know you mustn't come here, Steve," he said when they were by themselves. (p.88)

4. He made for the other end of the grounds where the bigger boys gathered. (p.88)

5. The schoolchildren soon found that to mock at Steve Graham was a profitable pastime. (p.90)"

6. "George, dear, you must look after yourself." (p.97)

7. "Make it three pounds and call it a day," he suggested. (p.99)

8. "I was afraid all the time he was going to give me the boot". (p. 100)

9. The new life at Winnerton appealed to Anthony. (p. 101)

V. Insert articles where necessary.

 

1. Mary was seldom in... high spirits. She was worried about Steve's schooling, she understood it would be... serious problem.

2.... world-wide depression of... thirties did not spare... South Africa.... population of Stormhoek grew smaller. As... result...number of... pupils also got less.

3. When... bell rang... brothers went to... classrooms.

4. Steve told Anthony that... other boys did not want to play...marbles with him.

5. Anthony's mother asked if he had also been caught in... rain.

6. At last he heard... door open. His parents were going to... bed.

7.... new life at Winnerton appealed to Anthony. He liked living in... boarding house.

8.... day after his return Mary asked him to go... shopping with her, but he said he had... headache.

9. He saw... mop of... unruly honey-coloured hair framing... pair of... dark eyes.

10. Ren seemed different from... rest of... family.

VI. Translate into English in writing:

 

1. Хундт велел Джорджу идти к директору школы самому, Джордж был вынужден довольствоваться этим. Однако Стива приняли в Стормхокскую школу для белых детей, поэтому Джордж пришел домой в хорошем настроении и сел обедать.

2. Дети в школе не хотели дружить со Стивом, поэтому директор был вынужден в конце концов расстаться с обоими мальчиками, хотя и сожалел об этом, так как они были способными учениками. Грэхемы послали своих детей в разные школы в разных городах.

3. Мери всегда жаловалась на отсутствие Энтони, что раздражало Джорджа.

4. Мери предвкушала приезд Энтони на каникулы в Стормхок.

5. Энтони давно не видел мать, но когда он наконец приехал в родной город, он начал ее стыдиться из-за ее цвета кожи.

6. Когда Энтони притворился, что Мери – служанка его матери, он все-таки презирал себя за эту ложь.

 

7. Жена Хундта посоветовала ему избавиться от Джорджа, но он ответил, что предпочтет избавиться от нее.

8. Энтони находил оправдания, чтобы не быть со Стивом на улице.

9. Новая жизнь в Виннертоне нравилась Энтони, он никогда прежде не жил в школе-интернате.

10. Теперь Энтони предпочитал проводить каникулы на ферме своего друга. Он не хотел видеть ни мать, ни своего цветного брата.

VII. Give a summary of pages 85-112.

Assignment 5

(pp.112-133)

I. Find Russian equivalents for these words and phrases, make up your own sentences with them:

 

to afford (p.114), it would serve the boy right (p.114), to be ashamed of smb (p. 114), to get on top of smb (p. 116), to burst out laughing (p. 116), to lie awake (p. 117), to shudder (p. 118), to get smb on the raw (p. 119), to frighten (p. 122), to waste time (p. 124), to address smb (p. 125), to give up (pp.126, 129).

II. Answer the questions:

 

1. Why did Ren hardly speak at breakfast?

2. How did Anthony make it up with Ren?

3. Why did Mrs. Hundt decide to visit Mary?

4. What happened at supper on the farm?

5. What was Anthony thinking about while wandering throughthe veld?

6. Why did Anthony have new zest for life back at Winnerton?

7. Why was Anthony called to the headmaster's study one Friday afternoon?

8. Why did Mary die?

9. What were Anthony's thoughts after his mother's death?

10.What happened to Anthony and Steve after they had left Stormhoek for ever?

 

III. Translate the three letters (two from Steve to Anthony and one from Anthony to Steve) in writing.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...