Part II. Writing the cvs (resume). Составление резюме. 1. Personal information. 2. Objective. 3. Education. 4. Work experience, или employment
PART II WRITING THE CVs (RESUME) СОСТАВЛЕНИЕ РЕЗЮМЕ Резюме играет огромную роль. Хорошо составленное резюме должно давать полное представление о Вашем трудовом опыте, образовании и о других деловых качествах, чтобы потенциальный работодатель (employer) мог судить о Вашей квалификации. Отчеткости и информативности резюме во многом зависят Ваши шансы быть принятым на работу или учебу. Часто вместо слова «resume» используют аббревиатуру CV (CurriculumVitae), что в переводе с латыни обозначает «ход жизни». Резюме обычно состоит из следующих основных частей: 1. Личная информация/Personal information 2. Цель/Objective 3. Образование/Education 4. Профессиональный опыт/Work Experience, или Employment 5. Специальные навыки/Special skills 6. Рекомендации/References 1. Personal Information Напишите полностью свое имя и фамилию, укажите адрес, телефон (вместе с кодом страны и города); электронную почту. Если в России сначала указывают фамилию, затем имя и отчество, то в англоговорящих странах сначала указывают имя, затем - первую букву отчества, и только потом - фамилию. 2. Objective Следует указать не только желаемую должность, но и в одном-двух предложениях объяснить, почему вы считаете свою кандидатуру наиболее подходящей. 3. Education Пищите о том, какой вуз вы окончили. Название учебного заведения сокращать не принято, Укажите факультет и специальность, месяц и год окончания учебного заведения, средний балл аттестата. 4. Work Experience, или Employment Обычно указывают не более трех последних мест работы. Укажите полностью название компании, свою должность, отдел, в котором вы трудились. Перечислите свои основные должностные обязанности. 5. Special skills В разделе специальных навыков нужно указать:
а) знание иностранных языков и уровень этих знаний. б) уровень компьютерной грамотности. в) наличие водительских прав (driver's license) г) опыт воинской службы, если он есть и если он может иметь отношение к вашей предполагаемой работе. 6. References Обычно рекомендаций должно быть, как минимум, две, и не от коллег, а от непосредственных начальников. Укажите конкретные лица, которые могут рекомендовать вас, напишите полностью имя, должность, место работы и контактную информацию ваших поручителей. 1. Look thoroughly at some samples of CV. Sample 1 На должность администратора/секретаря JASON DAWSON 235 White Road San-Francisco, California 029992 + 01 (245)987-6543 OBJECTIVE: To obtain an administrative assistant position which would utilize my administrative skills and offer opportunity for growth. EDUCATION: Technical College of San-Francisco September 1988 - May 1991 EMPLOYMENT: 6/94 to present The Institute of Medical Care; San-Francisco Unit Secretary, Child and Adolescent Unit - Responsible for maintaining patient charts, entering patient data on database, transcribing medication orders, tracking and paging medical personnel. Relaying patient records to other treatment facilities and fielding incoming phone calls. 10/91 to 5/94 University of National Law; San-Francisco Administrator, Registrar's Office - Answered telephones, filed documents, produced letters for certification and deferment, proctored exams. Registered students for courses, proofread grade sheets, registration materials, exams and course schedules, computed grade point average, Interacted with students, faculty and staff. SPECIAL SKILLS: Languages: English - mother tongue, German - beginning Computer literate: word-processing (Word Perfect& Word for Windows), Spreadsheet (Lotus 1-2-3) Excellent interpersonal and communications skills. REFERENCES: Available upon request Sample 2 На должность маркетингового аналитика ELENA К. PETROVA 0/01-1000Neizvestnaya St., Moscow Tel. (home): + 7 (095) 000-000C E-mail: unknovm@orc. ru OBJECTIVE: A full-time position as a Market Analyst, where a motivated high-energy team player capable of individual initiative will contribute to the efficiency and profitability of the company. EDUCATION: September, 1991 - June, 1996: Institute of International Economic Affaires, Finance Academy (Moscow) WORK EXPERIENCE: June, 1998-present Procter& Gamble, Junior Marketing Manager, Cosmetics department: - register clients' orders on the data base; - analyze the efficiency of sales; Area of work: My duties are to provide the Head of Marketing Department with the relevant information about the market of cosmetic goods in Moscow, about costs' dynamics and to maintain the clients' data base. September, 1995-June, 1998 Milling Ltd, Specialist in advertising and marketing:
- Development of advertising strategy of the company; - Copywriting advertising information; - Clients data base administration. Area of work: During my work for Milling Ltd I developed advertising profile for the company, created its corporate web site and conducted constant analysis of relevant markets in Russia. SPECIAL SKILLS: Languages: Russian - Mother tongue, English - fluent at the Advanced level, French - fluent at the Intermediate level. Computer literate: Windows 95/98/NT, Word, Excel, Access, PowerPoint, CorelDraw, HTML. Clerical: Typing 20 wpm. Other: A professional Internet user. Have a driving license and prepared to be as mobile as necessary to provide the best performance. REFERENCES: Available upon request
Воспользуйтесь поиском по сайту: ©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...
|