Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Задания взяты из Федерального интернет теста 2008/2009 учебного года.




 

 

 


 

 

 

 

AT THE AIRPORT.

Russian students (Irene Slavina, Pavel Stroganov, Lena Fedorova and Ivan Dumov) are waiting for the flight at Sheremetyevo airport.

 

DEPARTURE Announcer-Attention, please! Flight BA 333 to London is one hour delayed. ОТПРАВЛЕНИЕ Диктор в аэропорту– -Внимание! Рейс ВА 333 в Лондон задерживается на один час.
1st Foreign student– Ouch! We have beenwaiting for this flight for 2 hours! 1st F.S. -Ух! Мы ждём этот рейс уже два часа!
2nd Foreign student- Oh, damn it! We have been here since early this morning! It’s so tiring! 2nd F.S. -Чёрт подери! Мы здесь уже с самого раннего утра.Это так надоело!
1st F.S.- Yes, I am sick and tired, too. 1st F.S. -Меня это тоже достало!
Irene Slavina- Excuse me, are you waiting for the flight to London, too? I.S. - Извините, вы тоже ожидаете Лондонский рейс?
1st F.S- Yes, why? 1st F.S.- Да, а что?
I.S.- The fact is that we are Russian students; we are going to London too, Oxford to be more precise. Let me introduce myself, I am Irene and this is my friend Pavel. I.S. -Дело в том, что мы студенты из России. Мы тоже летим в Лондон, точнее в Оксфорд. Давайте познакомимся, я - Ирина, а это мой друг Павел.
1st F.S. -I am John and this is Alex. We are musicians coming back from China to England. There is no direct flight and we have to change planes in Moscow. 1st F.S.– Я - Джон, а это -Алекс. Мы музыканты и летим из Китая в Англию. У нас нет прямого рейса, и мы вынуждены делать пересадку в Москве.
I.S., P.S.- Nice to meet you! L.F. –You know, I have never been abroad. I am a bit scared, what should we do first? I. S.- Don’t worry. Follow me. First we should go through Сustoms, then the Сheck-in desk and Passport control.   L.F. -What about security checks? I. S. -It’s just before boarding the plane. I.S., P.S. -Приятно познакомиться. L.F.-Вы знаете, я никогда не была за границей. Я немного боюсь, что мы должны сначала сделать? I. S.- Не волнуйся! Следуй за мной! Сначала мы должны пройти таможню, затем зарегистрироваться у стойки регистрации и пройти паспортный контроль. L.F. -А личный досмотр? I. S. -Непосредственно перед посадкой в самолёт.
L.F- I want to buy something in a duty-free shop. Where is it? P.S. – It is in the departure lounge. We’ll get there after passport control. L.F -Я хочу купить что-нибудь в магазине Duty-free. Где это? P.S.– В зале отправления. Мы попадём туда после прохождения паспортного контроля.
   
I.S. - Look here! Our flight’s being announced! Let’s proceed to the check-in desk. I.S. -Слышите! Объявляют наш рейс! Давайте пойдем к стойке регистрации.
P.S. – Don’t leave your luggage. All unattended items will be taken to the lost andfound office. P.S. -Не оставляйте свой багаж! Оставленные без присмотра вещи заберут в бюро находок.
ARRIVAL London. Heathrow Airport. Passport control. Customs. ПРИБЫТИЕ Лондон. Аэропорт Хитроу, паспортный контроль. Таможня.
Officer- Excuse me, sir, where are you from? Pavel Stroganov-I am from Russia. O. - Извините, из какой вы страны? P.S. -Я из России.
O. -Can I see your passport, please? P.S. - Here it is. О. - Ваш паспорт, пожалуйста. P.S. -Пожалуйста.
O. - Where is your ticket, please? P.S.- Here you are. О. -Где ваш билет? P.S. -Вот, пожалуйста.
O. - Are you traveling to London? P.S. - Not exactly. O. -What is your destination then? P.S. -I’m traveling to Oxford. О.- Вы едете в Лондон? P.S. -Не совсем так. О. -Ваш пункт назначения? P.S. -Оксфорд.
O. - Have you ever been in the UK?*   P.S. - No, I have not. О.- Вы когда-нибудь бывали в Соединенном Королевстве? P.S. -Нет.
O. - So, it is your first visit to Great Britain, isn’t it? P.S. - Actually, yes. О.- Итак, это ваш первый визит в Великобританию, не так ли? P.S. -В общем, да.
O.- What is the purpose of your visit? P.S. - Academic mobility. O.- Have you got the invitation? P.S.- Here you are. O. -Where are you staying in Oxford? P.S. -In a hall of residence. О.- Какова цель вашего визита? P.S. -Учеба в университете по международной программе. O.- У вас есть приглашение? P.S. - Вот, пожалуйста. O. -Где вы будете жить в Оксфорде? P.S. -В общежитии.
O. -Have you got the reservation? P.S. -Yes, here's the confirmation. O. -Thank you very much, have a nice time in Great Britain. О. -У вас забронированы места? P.S. -Да, вот подтверждение. O. -Большое спасибо, приятного пребывания в Великобритании.
At Customs. На таможне.
P.S. -Excuse me, officer. Should I go through the green or red channel? Customs Officer- If you have nothing to declare -go through the green channel. P.S. -Извините. Я должен идти по зелёному или красному коридору? С.О. -Если вам нечего декларировать, тогда пройдите по зелёному коридору.
P.S. - I’ve got some alcohol and cigarettes. P.S. - У меня алкоголь и сигареты.
O.- How much alcohol have you got? P.S. - A liter. О.- Сколько алкоголя вы везёте? P.S. -Литр.
O. -That’s all right.Let me check your luggage. Can you open it, please? О. -Хорошо. Позвольте осмотреть ваш багаж. Откройте, пожалуйста.
L.F. -Here’s my suitcase and hand-luggage. L.F. - Вот мой чемодан и ручная кладь.
O. - Let me have a look. Everything’s O.K. Go ahead. L.F.- Thank you.   О. -Позвольте взглянуть. Всё хорошо, проходите. L.F. - Спасибо.
Russian students are at Heathrow Airport. They are discussing how to get to Oxford. Русские студенты на выходе из аэропорта Хитроу. Они обсуждают, как добраться до Оксфорда.
Ivan Dumov- It’s beyond belief! Here we are in London! We are on our own and can rely on ourselves. Pavel Stroganov -It’s a good chance to see in practice how we can survive abroad. What shall we start with? Lena Fedorova- First of all we need to get to Oxford and then we’ll see. L et us decide first whether we should go by coach or by train. I.D. -Невероятно! Мы в Лондоне! Мы можем полагаться только на себя!   P.S. -Это отличный шанс проверить на деле, как мы сможем «выжить» за границей. С чего начнем? L.F. - Прежде всего нам надо добраться до Оксфорда, а там посмотрим. Давайте, сначала решим, как нам ехать - автобусом или поездом?
Irene Slavina- I’d rather take atrain because I am a bit sick. It was a bumpy flight. I.S. -Я бы поехала поездом, потому что меня укачало.
Pavel Stroganov- Here is a time-table of trains from Victoria Station. Bear in mind that we arrived one hour later because of our flight delay. I am afraid we may miss the 5.30 train in the evening. P.S. -Вот расписание поездов от вокзала Виктория. Не забудьте, что мы прибыли на час позже из-за задержки рейса! Мы можем опоздать на поезд в 17.30.
I.S. - How much time will it take us to get to the railway station? I.S. -Сколько нужно времени, чтобы добраться до вокзала?
P.S. - As it is said in the booklet, it will take us only 20 minutes by bus. P.S. -Согласно информации в буклете – 20 минут автобусом.
L.F. - And what about a coach? L.F. -А, что если поехать рейсовым автобусом?
I.S. - I’ll get sea-sick again, you know. I.S.- Меня снова укачает!
P.S. - Believe me, coaches are very comfortable here. If you occupy a front seat and take your travel pills, you will be all right. P.S. -Поверь, рейсовые автобусы очень комфортабельные и, если ты сядешь на переднее сиденье и примешь таблетки от укачивания, всё будет нормально!
I.D. - Besides, it’s cheaper to go by coach than by train. I.D. -Кроме того, автобусом дешевле, чем поездом.
L.F. - Settled! Let it be a coach! L.F. -Решено! Пусть будет автобус!
I.S. -Where is the Central bus - station? I.S. -А где автовокзал?
P.S. -Look at the map! It is within walkingdistance. First we should turn to the right, go two blocks straight ahead to the traffic lights, cross the road and then turn left. We can’t miss it. P.S. -Посмотрите по карте. До него можно добраться пешком. Сначала мы должны повернуть направо, пройти два квартала до светофора, пересечь дорогу, а затем повернуть налево. Мы не пропустим его.
I.D. -How silly we are! Here is the sign post. I.D. -Какие мы глупые! Вот же указатель!
P.S. -O.K. let’s go! P.S. -Хорошо,пошли!
At the International Office of the University. В Международном отделе университета.
A representative of the International office--Good morning! My name is Judith. I am a representative of the International Office. This is Ann; she is a member of the Students’Union. We are the people who are responsible for your staying here. Представитель международного отдела -Доброе утро! Меня зовут Джудит. Я из Международного отдела. Это Энн, она из Студенческого Союза. Мы отвечаем за организацию вашего пребывания здесь.
A. -We can help you with your problems if you have any. А. -Мы готовы помочь вам, если у вас буду какие-то проблемы.
J. -How was your flight? P.S. - Thank you, the flight was uneventful. We are safe and sound. A. - How did you get from the airport to Oxford?   J. -Как вы долетели? P.S. - Спасибо, хорошо, без происшествий. Живы и здоровы. А. - А как добрались из аэропорта до Оксфорда?
L.F. - At first we were at a loss as we didn’t know which transport to take. Then we decided to take a coach. We didn’t regret it, the journey was wonderful. L.F. - Сначала мы растерялись, так как. не знали, чем лучше доехать (каким видом транспорта). Затем мы решили поехать автобусом. Мы не пожалели - поездка была прекрасной.
J. - Are you satisfied with your accommodation? J. - Вы довольны размещением?
I.D. -Thank you, the hall of residence is fine. There are a lot of facilities there to make ourliving and studying comfortable. I.D. -Спасибо, общежитие замечательное. Здесь есть все условия для комфортного проживания и занятий.
I.S. -Yes, there is a canteen, a laundry, a recreation area, a gym and some sport grounds. We enjoy it greatly. I.S. -Да, здесь есть столовая, прачечная, зона отдыха, спортзал и несколько спортивных площадок. Нам здесь нравится.
J. - Sounds great. Let’s talk about your academic activity. J. - Замечательно. Давайте поговорим о вашей учебе.
A.- I guess all of you have chosen the courses to be studied during this term. Remember that the average load should be equal to 30 (ECTS)* credits. A. - Я думаю, что вы уже все выбрали курсы, которые должны будете изучать во время семестра. Хочу напомнить, что установленный объем учебной нагрузки равен 30 кредитным единицам в системе ECTS.
I.D. - What should we do if one of the courses has been cancelled? I.D. -Что мы должны делать, в случае отмены выбранного нами курса?
J. - In this case you are obliged to choose a new one close to your specialization and interest. Then inform your home University about it as soon as possible. J. - В этом случае, вы обязаны выбрать другой курс, близкий вашей специализации и интересам. Затем как можно скорее проинформировать ваш университет об этом.
I.S. - How many class-hours a week shall we have? I.S. -Сколько часов аудиторных занятий в неделю у нас должно быть?
J. - It depends on the number of courses you have chosen. In accordance with thecurriculum it is to be no more than 10.You must have heard our students have less lectures and seminars than you have at your University in Russia. J. - Это зависит от количества предметов, которые вы выбрали. В соответствии с учебным планом - не больше 10. Вы, должно быть, слышали, что у наших студентов меньше лекций и семинаров, чем у вас в России.
A. - The priority is given toself-studying. I mean that the lecturer can ask you any question during the lecture. And you have to be ready to participate in the discussion. Thus you will have to read a lot in advance. Computer –rooms and the library are available till late at night. A. - Предпочтение отдаётся самостоятельной работе. Я имею в виду, что лектор может задать вам любой вопрос во время лекции, и вы должны быть готовы принимать участие в обсуждении. Таким образом, вам придется много читать заранее. Компьютерные залы и библиотека работают до позднего вечера.
P.S. -Do we have to take our examsorally or in written form? P.S. -Мы должны сдавать экзамены устно или письменно?
J. -Only in written form. It makes the assessment unbiased and fair.It is within our academic tradition.   J. - Только в письменном виде, это дает возможность оценить работу непредвзято и справедливо. Это в соответствии с нашей академической традицией.
A. -I know that Russian students are used tohelping each other at the exams. Be careful, prompting, scribing and plagiarism are prohibited here. A. - Я знаю, что российские студенты привыкли помогать друг другу во время экзаменов. Помните, подсказка, списывание и плагиат - запрещены.
L.F. - Will we have any opportunity to learn more about your country? L.F. -У нас будет возможность узнать больше о вашей стране?
P.S. - Will there be any excursions around thecountry? P.S. -Будут ли какие-нибудь экскурсии по стране?
A. - Just a moment. One question at a time! According to our programme we are to arrange an excursion to London for you. A. - Минуточку! Не все сразу! Согласно программе мы должны организовать для вас экскурсию в Лондон.
I.D. - Fancy! When will it be? I.D. -Подумать только! Когда?
J. - If my memory serves me right, it’ll be in afortnigh t. All in good time. So, if you have any problems, we’ll be happy to help you. J. -Если мне не изменяет память, она состоится через две недели.Все в своевремя. Итак, если будут проблемы, будем рады помочь.
P.S. - Thank you very much! It’s so nice of you. P.S. -Большое спасибо!
In the hall of residence. The students are discussing their future entertainment programme. В общежитии студенты обсуждают культурную программу.
P.S. - Tomorrow we are free. What are we going to do this week-end? Have you got any ideas? P.S. -Завтра мы свободны.Что будем делатьв эти выходные? Какие предложения?
I.S. - Actually, we were very busy this week. I’d prefer to go somewhere far from this place something like London. I.S. -Действительно, мы были очень заняты в течении недели. Я бы предпочла поехать куда-нибудь подальше, например в Лондон.
L.F. -I have always wanted to visit London, but two days is not enough to visit all places of tourist attractions. I.D. - Can’t you remember? They are organizing the excursion to London for us. I.S. -Right you are! This trip has already been planned. So I suggest going to Brighton. The weather is wonderful and we can have a lovelytimeon the sea-coast. L.F. -Я всегда хотела посетить Лондон, но два дня недостаточно, чтобы осмотреть все достопримечательности. I.D. -Разве не помните, для нас организуют специальную экскурсию в Лондон. I.S. -Точно! Эта поездка уже запланирована! Я предлагаю поехать в Брайтон. Погода замечательная и мы можем хорошо провести время на побережье.
P.S. -Oh, no. To be in Britain and not to visit Liverpool…My friends will not understand me. P.S. -О нет, быть в Англии и не съездить в Ливерпуль. Мои друзья не поймут меня!
I.D. - I fully agree with you. It’s worth seeing, because of the Beatles and their museum. And do you happen to know that “The Titanic”story is also connected with Liverpool? It was the home-port of the “Titanic”. P.S. -Was it? I see you will be able to work as aguide. I.D. -Полностью согласен! Это стоит того! Биттлз и их музей. А вы знаете, что история «Титаника» была также связана с Ливерпулем? Ливерпуль был порт приписки «Титаника». P.S. -Да? Я вижу, ты сможешь работать экскурсоводом.
I.S. -What about Scotland? Being at school I used to read a lot about its famous castles, the museum of whisky and folk festivals. I.S. -А Шотландия? Когда я училась в школе я много читала о её знаменитых замках, музее виски и фольклорных фестивалях.
P.S. - Do you think we’ll see men wearing kilts and playing bagpipes just in the streets? P.S. -Ты думаешь мы увидим мужчин в юбках, играющих на волынках прямо на улицах?
I.S. - Only at the festivals, I guess. I.S. -Полагаю только во время фестивалей.
L.F. - I’d rather not. I’d prefer to visit a small town Torquay in Devon Shire. This place isknown as English Riviera. I‘ve heard that Agatha Christie was born there and they have a museum with a complete collection of her books. L.F. -А я бы не хотела. Я бы предпочла поехать в маленький городок Торки, в графстве Девоншир, известный как Английская Ривьера. Я слышала, что там родилась Агата Кристи и там есть музей с полным собранием её сочинений.
P.S. - So many temptations! We must be reasonable, don’t forget about expenses. P.S. -Так много соблазнов! Мы должны быть благоразумными. Не забудьте о расходах!
I.D. - We’d better ask Ann, probably they have special excursions for overseas students and they must be cheaper. I.D. -Лучше спросить Энн. Возможно, у них есть специальные экскурсии для иностранных студентов, должно быть они дешевле!
L.F. - Have it your own way. Let’s go and ask Ann for this information. L.F. -Пусть будет по-вашему. Пойдем и спросим об этом у Энн.

 

* Have you ever been in London?-если вы находитесь в Лондоне.

Have you ever been to London? - если вы находитесь вне Лондона.

 

 

*ECTS англ. European Credit Transfer and Accumulation System Европейская система перевода и накопления кредитов — общеевропейская система учета учебной работы студентов при освоении образовательной программы или курса. На практике система ECTS используется при переходе студентов из одного учебного заведения в другое на всей территории Европейского союза и других принявших эту систему европейских стран. Один учебный год соответствует 60 ECTS-кредитам, что составляет около 1500—1800 учебных часов. Оценка успеваемости студентов Система ECTS предусматривает, что успеваемость студентов будет определятся существующей национальной шкалой оценок, однако дополнительно рекомендуется использовать статистическую шкалу оценок ECTS (англ. ECTS grading scale). В зависимости от места студента в рейтинге (по дисциплине или другому виду учебной деятельности) ему выставляются следующие положительные оценки по шкале ECTS:

 

  • А — лучшие 10 %
  • В — следующие 25 %
  • С — следующие 30 %
  • D — следующие 25 %
  • Е — следующие 10 %

ENGLISH FOR SPEAKING

 

Упражнение 1

Найдите соответствия английских и русских слов.

 

1. A nonstop flight A. время отправления
2. Tobe behind schedule B. регулярный рейс
3. To leave for C. конечный пункт маршрута
4. Point of destination D. отменить предварительный заказ
5. To cancel a reservation E. забронировать место в (гостинице).
6. A scheduled flight F. полет без промежуточной посадки, беспосадочный перелет
7. A flight attendant G. полёт в условиях болтанки
8. To confirm a reservation H. запаздывать
9. The hour of departure I. стюард, стюардесса
10. A bumpy-air flight J. подтверждать предварительный заказ
11. To make a reservation at K. уезжать куда-либо
12. A lounge L. задерживать (вылет)
13.To fly coach M.расписание самолетов
14.An airline schedule N.лететь эконом.классом
15. To delay O. зал ожидания, накопитель

Упражнение 2

Подберите нужные по смыслу слова из рамки для перевода русских слов и словосочетаний.

 

Nonstop flight, destination, quite reasonable, a bumpy-air flight, my first visit, to make a reservation, have you ever been, scheduled flight, to fly coach, uneventful, to stay  

 

1. -Excuse me. What is your (место назначения)?

2. - London.

3. -You ever (были когда-нибудь) there before?

4. -It is (мой первый визит) to the UK.

5. -Was it (беспосадочный перелёт)?

6. -Yes, it was. It was a (регулярный рейс).

7. -Was it expensive?–No, it wasn’t. The price was (приемлемая).

We(летели экономклассом).

8. -Was it a (полёт в условиях болтанки)?

9. -No, it wasn’t. There wasn’t any turbulence. Thanks to God, the flight was (без

происшествий).

10. -Where are you going (остановиться) in London?

11. -We (заказали номер) at the Grand Hotel.

12. -Oh, I see. Good luck! Have a good journey!

 

Упражнение 3

Закончите диалог.

-I am afraid our coach is behind schedule.

-

-I am a bit tired because of a bumpy-air flight. I’d like to have a snack anywhere.

-

-Do you know the way there?

-

-Let’s ask a native.

-

-Thank you very much.

 

Упражнение 4

Используя слова в рамке, расскажите о последовательности ваших действий по прибытию в аэропорт.

Check-in desk, weigh one’s luggage, to weigh more, to pay extra(excess) luggage, an air-line representative, to check a ticket and give a boarding card, passport control, a departure lounge, duty free area, gate number, take off, get on the plane, board the plane, find one’s seat, hand luggage, overhead locker.

 


First….

Usually….

Then ….

Here…

Before…


Прослушайте текст и соотнесите ваши ответы с его содержанием.

Упражнение 5

Вставьте необходимые по смыслу слова и расположите предложения в логической последовательности действий по прибытию в место назначения.

To land,to stop, to get off,suburb train, the terminal building, the baggage reclaim, to collect, luggage stickers, to hire a car, to pass through Customs, nothing to declare, to follow the green channel, goods, European Union citizens, a shuttle bus.  

Прослушайте текст и соотнесите ваши ответы с его содержанием.

1. You then pass through Customs.

2. Then you have to walk through the terminal building and proceed to the baggage reclaim.

3. When the plane lands, you have to wait for it to stop.

4. When the doors are open, you get off the plane.

5. There you collect your luggageaccording to your luggage stickers.

6. You can hire a car at most airports as well.

7. If you have nothing to declare-follow the green channel.

8. The blue corridor- is for European Union citizens only.

9. As a rule most airports are too far from the center of town, that’s why you‘d bettertake a shuttle bus, suburb train or a taxi.

10. If you have goods to declare- go through the red one.

 

Упражнение 6

Найдите соответствия английских и русских слов.

  1. Overseas students A. курсовая работа
  2. Home university B. плагиат
  3. Self studying C. самостоятельная работа
  4. Assessment D. обязательный курс
  5. Grading scale E. отменить курс
  6. To take a course F. курс по выбору
  7. To cancel a course G. выбрать курс
  8. Obligatory course H. шкала оценок
  9. Optional course I. оценивание работ
  10. Course paper J. родной университет
  11. Plagiarism K. иностранные студенты
  12. To deliver a lecture L. подсказывать
  13. To prompt M. списывать
  14. To crib N. читать лекции

Упражнение 7

Заполните пропуски словами из нижеприведенной рамки.

Class hours, a course paper, long vacations (летние каникулы), self-studying, to deliver lectures, academic writing obligatory, prompting, plagiarism, the Socratic method, to take a course, overseas students, home university, optional, requirements, Code of Honour, grading scale, assessment.

A - Have you seen our time-table?

B - Not yet. Anything interesting?

A - Imagine, we are having only 8 ______ _____ a week.It looks like _____ _____!

B - If I were you, I wouldn’t be so enthusiastic! It means a lot of _____: reading and analyzing

about 80 pages on a topic of a forthcoming lecture a day.

A - So what? It is as easy as ABC.

B - Don’t forget that it’s not everyday English; it’s a professional one.

A - Then, it is another pair of shoes.

B -Besides, have you heard that they use the so called ______ _____ of _____ _____?

A -Never. What is it? Can you explain it to me?

B - The lectures are delivered in a form of a discussion. You should always be ready to react

quickly and adequately to professor’s questions. Your answer should be argumentative. And

better rely on yourself. _____ is a violation of _____ _____.

A - How many _____ _____ _____?

B - Three _____ and two _____ courses, including _____ _____.

A - Well then, what is the most difficult thing for _____ _____ on writing a course-paper?

B - I guess - to follow the _____ _____ _____.

A -What do you mean?

B - Firstly – bright ideas on the topic, secondly- strict logical pattern of the content andthirdly –

_____ _____, which as you know, is widely spread at our _____ _____. Things like

that…Well, and moreover if you take into consideration the other _____ _____ and system

of _____, you will see that it’s not easy to study abroad.

A -Well, I see. But we are abroad, when in Rome do as Romans do.

 

Упражнение 8

Используйте информацию из вышеприведенного диалога и найдите общие и отличительные черты обучения за рубежом и в нашей стране.

Слова из рамки и нижеприведенные речевые модели помогут вам выполнить это упражнение.

 

1. Universities have much/little in common

2.……….are different/alike

3.……..much the same…..

4. The more……….. the better

5. Both…… have……

6. They have both …….and…….

7. Neither University has……..

8.…… don’t have……….either

9.………..priority is given to…..

10. Foreign Universities have more ………than Russian Universities do.

 

 

Curriculum design, grading scale, obligatory and optional subjects, written works, the way lectures are delivered, self-studying, facilities, attendance, form of exams, assessment, Code of Honour, drop-outs.

 

Упражнение 9

Найдите соответствия английских и русских слов.

1. Sea coast A. собор
2. River bank B. фотографировать
3. Tourist attractions C. дворец
4. To go on a sightseeing tour D. наплыв людей
5. To enjoy the views E. скала
6. A castle F. захватывающий дух пейзаж
7. A cathedral G.. наводненный туристами
8. A mix of people H. oбязательно для посещения
9. To be packed with tourists I. морское побережье
10. Breathtaking scenery J. короткая поездка
11. A cliff K. достопримечательности
12. To go camping L. отправиться на экскурсию по городу
13. Spectacular M. наслаждаться видом
14. Kilt N. путешествие, турне
15. Bagpipe O. берег реки
16. Temptation P. путешествовать
17. Take a glimpse Q. гид
18. Picturesque places R. замок
19. Trip S. быть переполненным туристами
20. Tour T. шотландская юбка
  1. Take pictures
U. жить в палаточном лагере
22. Guide V. захватывающий, зрелищный
23. A must W. волынка
24. To travel X. соблазн
25. Touristy Y. живописные места
26. Palace Z. взглянуть

Упражнение 10

Заполните пропуски словами из нижеприведенной рамки, одно слово и то же слов, может быть использовано несколько раз.

A must, to take pictures, picturesque, breathtaking, touristy, packed, spectacular, trip, sightseeing, cathedral.

 

1. This palace is _____ for tourists.

2. Arbat is _____ shopping street in Moscow, it is too crowded.

3. The guide showed us the _____ bridges of New England.

4. We climbed the hill and enjoyed _____ mountain scenery.

5. The scene was one of _____ beauty.

6. The _____ is the main tourist attraction in the town.

7. We were warned not _____ _____ in the art gallery.

8. Sally's gone on a school _____.

9. The museum is _____ with tourists.

10. Our two-week trip combines spectacular _____ and superb hospitality.

 

Упражнение 11

Поставьте фразы диалога в логическом порядке.

A)-I fully agree with you. The weather is wonderful and we can have a lovely time on the sea coast or a river bank. I suggest going to English Riviera.

 

B)-Maybe some of our new friends will agree to be a guide for overseas students and show us a place which is a must and not so far from here.

 

C)-Oh, no! There is a big mix of people there. All these places are packed with tourists. I'd better be close to nature. I've always wanted to admire the breathtaking scenery of Scotland with its mountains, cliffs, lakes. Do you happen to know that I used to go hiking and camping at school?

 

D)-I'd rather not. There are so many other places of tourist attractions! We can go on a sightseeing tour and enjoy the views of famous castles, palaces, cathedrals, visit a museum and go to a theater!

 

E)-Right you are. So many temptations! But two days is not enough. We'll be able only to take a glimpse on all these picturesque places.

 

F)-Yes, we need more time for this trip and remember about all expenses. But I dream of taking these pictures and showing them at home.

 

G)-Yes, I do. You may be right. The views must be spectacular and the Highlands is worth visiting. Scottish kilts and bagpipes are known all over the world.

 

H)-OK. It's reasonable. Let's ask.

 

I)-We are free! The whole weekend! Why not going somewhere far away from this place?

 

Упражнение 12

Вы находитесь в Англии. Обсудите с друзьями ваши планы на выходные дни по следующей схеме:

- место, куда вы планируете поехать (пойти, посмотреть, посетить) и почему

- что вы собираетесь посмотреть и почему

- каким видом транспорта вам придется воспользоваться

- где будете останавливаться

- с кем вы хотите встретиться и почему

 

Упражнение 13

Прочитайте предложения и выберите из списка слова, подходящие по смыслу к каждому предложению.


  1. Agatha Christie
  1. White hall
  1. The White House
  1. Downing Street
  1. England and Wales
  1. “RP”
  1. Guy Fawke’s Night
  1. a sightseer
  1. ID cards
  1. Oxford Street
  1. a Valentine’s card
  1. groundhog
  1. “soccer”
  1. Baseball
  1. living costs
  1. a grant
  1. a loan
  1. Oxford and Cambridge

 

1. _____ _____ are the two oldest and most respected universities in the UK. They are considered to give a very high standard of education and are known to be difficult places for students to be accepted to study in.

2. _____ _____ isone of the main streets of central London, famous for its shops and for being very busy.

3. Oxford English- is the type of pronunciation which is sometimes called ‘BBC English”, but its correct name is “_____” (“received pronunciation”).

4. Some people like to lie on the beach, but I am _____ as I prefer to go sightseeing.

5. _____ _____ is a British writer known for her many popular novels about murders and the detectives who tryto find out who did them.

6. _____ is one of the most popular sports in the US, and the professional baseball season lastsfrom April to September.

7. Football (called “_____” in American English) is the most popular sport in the UK.

8. _____ _____ _____ also Bonfire Night is the night of the 5th November when people in Britain light fire works and burn a Guy on a Bonfire.

9. _____ _____ is the street in London, south of Trafalgar Square, where most of the British government offices are situated.

10. _____ _____ is the official home of the President of the United States of America, on Pennsylvania Avenue, in Washington, D.C.

11. In the UK people do not have official _____ _____ (an Identity Card), and many people think that it is wrong for the police and the government to force people to carry ID with them all the time.

12. The name _____ _____ is often used to mean the Prime Minister and his/her officials, or the government of the UK.

13. Traditionally _____ _____ is not signed by the person who sends it, so the person who receives it has to guess who it is from.

14. According to US tradition, this is the first day of the year that the _____ (сурок) comes out of its hole. If it sees its shadow, there will be six more weeks of winter; if it does not, good weather will come early.

15. Most students work part-time while they are studying, to pay for their _____ _____.

16. Many take out _____ (borrow money from a bank) which they begin to pay back after they graduate (successfully complete their course) and that can take many years to pay back.

17. In _____ _____ university courses usually last for three years, and students typically study either one subject, or two subjects that are related.

18. Some students from poor families receive _____ from the government to help pay for their living costs.

IT’S INTERESTING TO KNOW

-What was Margaret Thatcher’s major when she was at the University?

-Who was the first President of the USA?

-Where was Shakespeare born?

-Who is the Head of state in the USA

In Great Britain

In Canada

In New Zealand

In Australia

-Where was Agatha Christie born?

-Where was R Burns born?

-Who is the architect of St Paul’s Cathedral?

 

 

Упражнение 14

Используя материал упражнения 13 и дополнительную информацию, составьте кроссворд по теме «English speaking countries».

 

Упражнение 15

Переведите диалог с английского на русский язык, прочитайте его по ролям.

A - Hello Sam. I have not seen you for ages! How have you been?

B - Just fine.

A - What are you doing?

B - I have been working abroad actually. I have a year contract to teach English in Japan. I only

got back a week ago.

A - Japan! Great! Where were you living exactly?

B - You know, I spent six months in Tokyo, and then I went to Sapporo.

A - Did you take many photos?

B - A lot of them! Unfortunately not all of them were good enough because the camera I was

using did not have a flash. I wish I had taken better one.

A - Will you show me the pictures next time we meet? If I had known you were going to Japan, I

would have asked you to bring me something special.

B - I’m afraid nobody knew about it as I was invited to go at very short notice.

A - Don’t worry! I am only joking. By the way, what are you doing on Sunday?

B - This Sunday? My sister is coming, but she will have left by 5 o’clock, she has to catch a

train.

A - Why don’t you come to dinner to my place? We will be able to chat a little bit and you will

show me your photographs.

B - Sounds great! Shall we invite Jack?

A - Good! I’ll call him.

 

Упражнение 16

Переведите диалог с русского на английский язык, прочитайте его по ролям.

А - Я не видел тебя тысячу лет! Как ты поживаешь?

В - Прекрасно! Только что вернулся из Лондона.

А - Это была командировка?

В - Ничего подобного. Я отдыхал там 2 недели.

А - Где ты останавливался?

В - Я жил в Гранд отеле. Он расположен недалеко от Британского музея.

А - Что ты там делал?

В - Осматривал достопримечательности, много фотографировал, подружился с

несколькими людьми.

А - Ты ходил по магазинам?

В - Да, конечно.

А - Когда ты вернулся?

В - Я вернулся 2 дня назад.

А - Да, моя мечта посетить Лондон.

В - Мечты сбываются. Лондон действительно стоит посетить. Заходи ко мне в гости. Я

покажу тебе свои фотографии. Я сделал много фотографий.

А - Спасибо за приглашение. До скорой встречи!

В - Удачи!

 

 

ENGLISH FOR READING

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...