Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 4.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ ственней стра́ жи / богоглаго́ ливый Авваку́ м / да ста́ нет с на́ ми и пока́ жет / светоно́ сна А́ нгела / я́ сно глаго́ люща: / днесь спасе́ ние ми́ ру, / я́ ко воскре́ се Христо́ с, / я́ ко всеси́ лен.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Му́ жеский у́ бо пол, / я́ ко разве́ рзый де́ вственную утро́ бу, / яви́ ся Христо́ с, / я́ ко челове́ к же, / А́ гнец нарече́ ся, / непоро́ чен же, / я́ ко невку́ сен скве́ рны, / на́ ша Па́ сха, / и я́ ко Бог и́ стинен / соверше́ н рече́ ся.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Я́ ко единоле́ тный а́ гнец, / благослове́ нный нам вене́ ц Христо́ с, / во́ лею за всех закла́ н бысть, / Па́ сха чисти́ тельная, / и па́ ки из гро́ ба кра́ сное / пра́ вды нам возсия́ Со́ лнце.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Богооте́ ц у́ бо Дави́ д / пред се́ нным ковче́ гом скака́ ше игра́ я, / лю́ дие же Бо́ жии святи́ и, / образо́ в сбытие́ зря́ ще, / весели́ мся Боже́ ственне, / я́ ко воскре́ се Христо́ с, / я́ ко Всеси́ лен.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Созда́ вый Ада́ ма, Твоего́ пра́ отца, Чи́ стая, / зи́ ждется от Тебе́, / и сме́ ртное жили́ ще разори́ Свое́ ю сме́ ртию днесь, / и озари́ вся / боже́ ственными блиста́ ньми воскресе́ ния.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Его́ же родила́ еси́ Христа́, / прекра́ сно из ме́ ртвых возсия́ вша, Чи́ стая, зря́ щи, / до́ брая и непоро́ чная в жена́ х и кра́ сная, / днесь во спасе́ ние всех, / со апо́ столы ра́ дующися, Того́ прославля́ й.

 

Ин. Ирмос: Приосене́ нную го́ ру, Авваку́ м прозря́ ше / пречи́ стую Твою́ утро́ бу, Чи́ стая. / Тем взыва́ ше: от ю́ га прии́ дет Бог, / и Святы́ й от горы́ приосене́ нныя ча́ щи.

Евре́ йский собо́ р, за́ вистию растаява́ емь, / на Дре́ ве распя́ т Тя, Го́ споди, / и разори́ в осужде́ ние сме́ рти, / я́ ко си́ лен воста́ л еси́, / мир с Собо́ ю совоздви́ гнув.

С ми́ ры жены́, что неистощи́ мое Ми́ ро и́ щете? / Воста́ л есть, мироно́ сицам рече́, седя́ й в бе́ лых ри́ зах, / поднебе́ сную испо́ лнив мы́ сленнаго благоуха́ ния.

Ра́ бий нося́ о́ браз, за мно́ гое благоутро́ бие / ходя́ й прише́ л еси́, и здра́ ва показа́ л еси́, / во мно́ гих ле́ тех лежа́ щаго, Сло́ ве, / повеле́ в и одр взя́ ти.

А́ нгел у́ бо Госпо́ день, на вся́ кое ле́ то схожда́ я, / во́ ду в купе́ ли возмуща́ ше, соверша́ я здра́ ва еди́ наго то́ чию, / Христо́ с же мно́ жество безчи́ сленное Боже́ ственным креще́ нием спаса́ ет.

Архангелу Михаилу: Нача́ льниче а́ нгелов и наста́ вниче заблужда́ ющих, / Госпо́ день нача́ льный воево́ до, / в час сей посреде́ нас прииди́ и моли́ твы всех принеси́ / еди́ ному Творцу́ и Влады́ це.

Слава, Троичен: Соединя́ емая Естество́ м, и разделя́ емая Ли́ цы, есть Свята́ я Тро́ ица, / Оте́ ц пресу́ щный, соприсносу́ щный же Сын, и Святы́ й и еди́ ный всеси́ льный Дух.

И ныне, Богородичен: Чи́ стая, ка́ ко дои́ ши? / Ка́ ко же родила́ еси́ Младе́ нца, Ада́ ма дре́ внейшаго? / Ка́ ко на руку́ но́ сиши Сы́ на, су́ щаго на ра́ му херуви́ мску, / я́ ко зна́ ет, я́ коже весть, вся осуществова́ вый.

Катавасия: На Боже́ ственней стра́ жи / богоглаго́ ливый Авваку́ м / да ста́ нет с на́ ми и пока́ жет / светоно́ сна А́ нгела / я́ сно глаго́ люща: / днесь спасе́ ние ми́ ру, / я́ ко воскре́ се Христо́ с, / я́ ко всеси́ лен.

Песнь 5.

Ирмос: У́ тренюем у́ треннюю глубоку́, / и вме́ сто ми́ ра песнь принесе́ м Влады́ це, / и Христа́ у́ зрим / пра́ вды Со́ лнце, / всем жизнь возсия́ юща.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Безме́ рное Твое́ благоутро́ бие, / а́ довыми у́ зами содержи́ мии зря́ ще, / к све́ ту идя́ ху, Христе́, / весе́ лыми нога́ ми, / Па́ сху хва́ ляще ве́ чную.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Присту́ пим свещено́ снии, / исходя́ щу Христу́ из гро́ ба, я́ ко жениху́, / и спра́ зднуем любопра́ зднственными чи́ нми / Па́ сху Бо́ жию спаси́ тельную.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Просвеща́ ется боже́ ственными луча́ ми и живоно́ сными / воскресе́ ния Сы́ на Твоего́, / Богома́ ти Пречи́ стая, / и ра́ дости исполня́ ется благочести́ вых собра́ ние.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Не разве́ рзл еси́ врата́ де́ вства в воплоще́ нии, / гро́ ба не разруши́ л еси́ печа́ тей, Царю́ созда́ ния, / отону́ дуже воскре́ сшаго Тя зря́ щи, Ма́ ти, ра́ довашеся.

 

Ин. Ирмос: Све́ том Твои́ м невече́ рним, Христе́, / озари́, Бо́ же, смире́ нную мою́ ду́ шу, / и наста́ ви на страх Твой, / зане́ свет повеле́ ния Твоя́.

Вознесы́ йся на Дре́ ве кре́ стнем, и совознесы́ й мир весь, / и быв в ме́ ртвых, Бо́ же, / от ве́ ка ме́ ртвыя воздвиза́ еши.

Воскре́ се, я́ коже рече, Христо́ с, / истощи́ вый вся а́ дова ца́ рствия, / и явля́ ется апо́ столом, / ра́ дость подава́ я ве́ чнующую.

Белообра́ зен ви́ ден бысть жена́ м блиста́ яйся А́ нгел: / не ктому́ пла́ чите, Жизнь ва́ ша воста́, / су́ щия во гробе́ х ме́ ртвыя оживи́ вшая.

Разсла́ бленнаго, я́ ко воздви́ гл еси́, Христе́, / разсла́ бленную мою́ ду́ шу преступле́ ньми оздра́ ви, / и ше́ ствовати мне Твоя́ пра́ выя стези́ споспешеству́ й.

Архангелу Михаилу: А́ нгелов наста́ вниче, Михаи́ ле, / собира́ ющияся в хра́ ме твое́ м лю́ ди днесь, / и пропове́ дающия Бо́ жия вели́ чия спаса́ й.

Слава, Троичен: Равноче́ стная тричи́ сленная Еди́ нице, / разделя́ емая у́ бо ве́ рно Ипоста́ сьми, / соединя́ емая же Естество́ м есть, / Оте́ ц, Сын и Боже́ ственный Дух.

И ныне, Богородичен: Безсе́ менное Рождество́ Твое́, Чи́ стая, / непостижи́ мое пое́ м рожде́ ние, / блажа́ ще Тя, я́ ко Ма́ терь Творца́ всех и Влады́ ки.

Катавасия: У́ тренюем у́ треннюю глубоку́, / и вме́ сто ми́ ра песнь принесе́ м Влады́ це, / и Христа́ у́ зрим / пра́ вды Со́ лнце, / всем жизнь возсия́ юща.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́ л еси́ в преиспо́ дняя земли́, / и сокруши́ л еси́ вереи́ ве́ чныя, / содержа́ щия свя́ занныя, Христе́, / и тридне́ вен, я́ ко от ки́ та Ио́ на, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Сохрани́ в це́ ла зна́ мения Христе́, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба, / ключи́ Де́ вы не вреди́ вый в рождестве́ Твое́ м, / и отве́ рзл еси́ нам ра́ йския две́ ри.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Спа́ се мой, / живо́ е же и неже́ ртвенное заколе́ ние, / я́ ко Бог Сам Себе́ / во́ лею приве́ л Отцу́, / совоскреси́ л еси́ всеро́ днаго Ада́ ма, / воскре́ с от гро́ ба.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Возведе́ ся дре́ вле держи́ мое сме́ ртию и тле́ нием, / воплоти́ вшимся от Твоего́ пречи́ стаго чре́ ва, / к нетле́ нней и присносу́ щней жи́ зни, / Богоро́ дице Де́ во.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Сни́ де в преиспо́ дняя земли́, / в ложесна́ Твоя́, Чи́ стая, сше́ дый, / и всели́ выйся и воплоти́ выйся па́ че ума́, / и воздви́ же с Собо́ ю Ада́ ма, / воскре́ с от гро́ ба.

 

Ин. Ирмос: Глубина́ страсте́ й воста́ на мя, / и бу́ ря проти́ вных ве́ тров, / но предвари́ в мя Ты спаси́, Спа́ се, и изба́ ви от тли, / я́ ко спасл еси́ от зве́ ря проро́ ка.

Вознесы́ йся во́ лею на Дре́ во, / положи́ лся еси́ я́ ко мертв во гро́ бе, / и су́ щия во а́ де ме́ ртвыя вся вку́ пе оживи́ в, Христе́, / воскреси́ л еси́ Боже́ ственною си́ лою.

Ад срет Тя, Ще́ дре, до́ ле, огорчи́ ся, / свя́ занныя отдава́ я со тща́ нием, / Твое́ стра́ шное пою́ щия, Спа́ се, Воскресе́ ние, / во гла́ сех немо́ лчных.

Боже́ ственнии ученицы́, / ви́ девше Жизнь всех из гро́ ба воста́ вша, Христа́, / любо́ вию мно́ гою и нра́ вом пра́ вым, / и весе́ лием душе́ вным покланя́ хуся.

Дре́ вле на одре́ боле́ зненном, в ле́ тех мно́ зех слежа́ й, / Твои́ м, Христе́, повеле́ нием исцеле́ в, сла́ вит, / воспева́ я благоутро́ бие Твое́, Жизнода́ телю.

Архангелу Михаилу: А́ нгелов наста́ вниче, Михаи́ ле, / предстоя́ й престо́ лу Влады́ чню, / прииди́ посреде́ нас, наставля́ я к стезя́ м жи́ зни, / тебе́ предста́ теля те́ пла стяжа́ вших.

Слава, Троичен: Тро́ ицу Ли́ цы Тя чту, / Еди́ ницу же Существо́ м пропове́ даю, / безнача́ льне О́ тче, Сы́ не, Ду́ ше Пра́ вый, Бо́ же всех, / с вы́ шними стра́ шными во́ инствы.

И ныне, Богородичен: Вся Боже́ ственным манове́ нием нося́ й, / держи́ мь есть, Богоро́ дице Де́ во, во объя́ тиях Твои́ х, / всех нас восхища́ я, от руки́ рабо́ ты лука́ ваго, я́ ко Щедр.

Катавасия: Снизше́ л еси́ в преиспо́ дняя земли́, / и сокруши́ л еси́ вереи́ ве́ чныя, / содержа́ щия свя́ занныя, Христе́, / и тридне́ вен, я́ ко от ки́ та Ио́ на, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба.

Кондак, глас 3. Подобен:

Ду́ шу мою́, Го́ споди, во гресе́ х вся́ ческих, / и безме́ стными дея́ ньми лю́ те разсла́ блену, / воздви́ гни Боже́ ственным Твои́ м предста́ тельством, / я́ коже и разсла́ бленнаго воздви́ гл еси́ дре́ вле, / да зову́ Ти, спаса́ емь: / Ще́ дрый, сла́ ва Христе́, держа́ ве Твое́ й.

Икос: Руки́ Твоея́ го́ рстию содержа́ й концы́, Иису́ се Бо́ же, / Отцу́ собезнача́ льный, и Ду́ ху Свято́ му совлады́ чествуяй все́ ми, / пло́ тию яви́ лся еси́, / неду́ ги исцеля́ я, и стра́ сти отгна́ л еси́, / слепцы́ просвети́ л еси́, / и разсла́ бленнаго сло́ вом Боже́ ственным Ты возста́ вил еси́, / сему́ напра́ сно ходи́ ти повеле́ в, / и сего́ носи́ вший одр на ра́ му взя́ ти. / Те́ мже вси с ним воспева́ ем и возопии́ м: / Ще́ дрый, сла́ ва, Христе́, держа́ ве Твое́ й.

Синаксарий в Неделю четвертую по Пасце, о разслабленном.

Песнь 7.

Ирмос: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый, / быв Челове́ к, / стра́ ждет я́ ко сме́ ртен, / и стра́ стию сме́ ртное, / в нетле́ ния облачи́ т благоле́ пие, / Еди́ н благослове́ н / отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Жены́ с ми́ ры богому́ дрыя в след Тебе́ теча́ ху, / Его́ же, я́ ко ме́ ртва, со слеза́ ми иска́ ху, / поклони́ шася ра́ дующияся Живо́ му Бо́ гу, / и Па́ сху та́ йную / Твои́ м, Христе́, ученико́ м благовести́ ша.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Сме́ рти пра́ зднуем умерщвле́ ние, / а́ дово разруше́ ние, / ино́ го жития́ ве́ чнаго нача́ ло, / и игра́ юще пое́ м Вино́ внаго, / Еди́ наго благослове́ ннаго / отце́ в Бо́ га, и препросла́ вленнаго.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Я́ ко вои́ стинну свяще́ нная, / и всепра́ зднственная сия́ спаси́ тельная нощь, / и светоза́ рная, / светоно́ снаго дне, / воста́ ния су́ щи провозве́ стница, / в не́ йже безле́ тный Свет из гро́ ба пло́ тски всем возсия́.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Умертви́ в Сын Твой смерть, Всенепоро́ чная, днесь, / всем сме́ ртным пребыва́ ющий живо́ т / во ве́ ки веко́ в дарова́, / еди́ н благослове́ нный / отце́ в Бог и препросла́ вленный.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Всем ца́ рствуяй созда́ нием, быв челове́ к, / всели́ ся в Твою́, Богоблагода́ тная, утро́ бу, / и распя́ тие претерпе́ в и смерть, / воскре́ се боголе́ пно, / совозста́ вив нас я́ ко всеси́ лен.

 

Ин. Ирмос: Пла́ мень ороси́ вый пе́ щный, / и о́ троки неопали́ мы спасы́ й, / благослове́ н еси́ во ве́ ки, / Го́ споди Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Просте́ рта Тя на Дре́ ве, я́ ко зря́ ше, / свет скры со́ лнце, не могу́ щее ми́ рови свети́ ти, / Тебе́ во́ лею заше́ дшу Всецарю́, на просвеще́ ние всех язы́ ков.

Воскре́ сл еси́ истощи́ вый гро́ бы, / и плени́ вый ад си́ лою всеси́ льною, / те́ мже пое́ м честно́ е Твое́, Христе́, и Боже́ ственное воста́ ние.

Я́ ко ме́ ртва что Жива́ го и́ щете? / Воста́, несть во гро́ бе, мироно́ сицам вопия́ ше дре́ вле, / блиста́ яйся зра́ ком боже́ ственный А́ нгел.

Слежа́ ща в ле́ тех мно́ зех разсла́ бленнаго сло́ вом исцели́ вый, вопия́ л еси́: / возми́ одр твой и ходи́, поя́ вели́ чия Бо́ жия.

Архангелу Михаилу: Михаи́ ле, нача́ льный воево́ до Госпо́ день, / ве́ рно в Боже́ ственнем твое́ м хра́ ме собира́ ющихся, / во хвале́ ние Бо́ жие наставля́ й, / покрыва́ й от вся́ ческих зол хода́ тайством твои́ м.

Слава, Троичен: О Тро́ ице, ве́ рою пою́ щия Тя, / я́ ко Бо́ га всех и Влады́ ку, / от вся́ ких бед спаса́ й, / и Твои́ х благ прича́ стники сотвори́.

И ныне, Богородичен: Де́ вствуеши, ро́ ждши па́ че сло́ ва, / пре́ жде всех век роди́ вшагося от безнача́ льна Отца́ нетле́ нно, / сего́ ра́ ди, Чи́ стая, Тебе́ ублажа́ ем.

Катавасия: О́ троки от пе́ щи изба́ вивый, / быв Челове́ к, / стра́ ждет я́ ко сме́ ртен, / и стра́ стию сме́ ртное, / в нетле́ ния облачи́ т благоле́ пие, / Еди́ н благослове́ н / отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́ нный и святы́ й день, / Еди́ н суббо́ т Царь и Госпо́ дь, / пра́ здников пра́ здник / и торжество́ есть торже́ ств, / во́ ньже благослови́ м Христа́ во ве́ ки.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Прииди́ те, но́ ваго виногра́ да рожде́ ния, / Боже́ ственнаго весе́ лия, / в наро́ читом дни Воскресе́ ния, / Ца́ рствия Христо́ ва приобщи́ мся, / пою́ ще Его́, / я́ ко Бо́ га, во ве́ ки.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

Возведи́ о́ крест о́ чи твои́, Сио́ не, и виждь: / се бо приидо́ ша к тебе́, / я́ ко богосве́ тлая свети́ ла, / от за́ пада, и се́ вера, и мо́ ря, / и восто́ ка ча́ да твоя́, / в тебе́ благословя́ щая Христа́ во ве́ ки.

Припев: Пресвята́ я Тро́ ице, Бо́ же наш, сла́ ва Тебе́.

Троичен: О́ тче Вседержи́ телю, и Сло́ ве, и Ду́ ше, / треми́ соединя́ емое во Ипоста́ сех Естество́, / Пресу́ щественне и Пребоже́ ственне, / в Тя крести́ хомся, / и Тя благослови́ м во вся ве́ ки.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Прии́ де Тобо́ ю в мир Госпо́ дь, Де́ во Богоро́ дице, / и чре́ во а́ дово расто́ рг, / сме́ ртным нам воскресе́ ние дарова́, / те́ мже благослови́ м Его́ во ве́ ки.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Всю низложи́ в сме́ рти держа́ ву Сын Твой, Де́ во, / Свои́ м воскресе́ нием, / я́ ко Бог кре́ пкий совознесе́ нас и обожи́, / те́ мже воспева́ ем Его́ во ве́ ки.

 

Ин. Ирмос: А́ нгельми немо́ лчно в вы́ шних сла́ вимаго Бо́ га, / небеса́ небе́ с, земля́ и го́ ры, / и хо́ лми, и глубина́, и весь род челове́ ческий, / пе́ сньми Того́, я́ ко Созда́ теля и Изба́ вителя / благослови́ те и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Заве́ са раздра́ ся, распе́ ншуся Тебе́, Спа́ се наш, / и отдава́ ше ме́ ртвыя, я́ же пожре́, смерть, / и ад обнажи́ ся, Тебе́ зря в преиспо́ дних земли́ бы́ вша.

Где твое́ жа́ ло есть, сме́ рте? / Где твоя́, а́ де, ны́ не побе́ да? / Воскре́ сшу Царю́, умертви́ лся еси́ и поги́ бл, не ктому́ ца́ рствуеши, / Кре́ пкий бо взят, я́ же име́ л еси́ свя́ занныя.

Тецы́ те ско́ ро, возвести́ те апо́ столом Воскресе́ ние, / мироно́ сицам явле́ йся ю́ ноша веща́ ше: / воскре́ се Влады́ ка, / и с Ним и́ же от ве́ ка ме́ ртвии пресла́ вно.

Ле́ ты мно́ гими слежа́ й разсла́ бленный, взыва́ ше: / поми́ луй мя, Изба́ вителю, недоуме́ нием содержи́ ма. / Сей же повелева́ ет ему́ взя́ ти тща́ тельно одр и пра́ во ступа́ ти.

Архангелу: Я́ ко невеще́ ственных предводи́ тель, Архистрати́ же сил, / с на́ ми проси́ нам прегреше́ ний избавле́ ние, / исправле́ ние же жития́, / и та́ мошних наслажде́ ние благ ве́ чных.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Несозда́ нное, непресеко́ мое Существо́, Триипоста́ сное Божество́, / Отца́ безнача́ льна Бо́ га, и Сы́ на, и Ду́ ха Свята́ го / воспои́ м согла́ сно, серафи́ мскую зову́ ще стра́ шную песнь.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Богородичен: Сви́ ток Тя дре́ вле зря́ ше Иса́ иа, Присноде́ во, / в не́ мже пе́ рстом О́ тчим Сло́ во безле́ тное написа́ ся, / от вся́ каго безслове́ сия спаса́ ющее нас, / словесы́ Тя свяще́ нными воспева́ ющих.

Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

Катавасия: Сей нарече́ нный и святы́ й день, / Еди́ н суббо́ т Царь и Госпо́ дь, / пра́ здников пра́ здник / и торжество́ есть торже́ ств, / во́ ньже благослови́ м Христа́ во ве́ ки.

Честне́ йшую не поем.

Песнь 9.

Ирмос: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

О Боже́ ственнаго, о любе́ знаго, / о сладча́ йшаго Твоего́ гла́ са! / С на́ ми бо нело́ жно / обеща́ лся еси́ бы́ ти, / до сконча́ ния ве́ ка, Христе́, / Его́ же, ве́ рнии, / утвержде́ ние наде́ жди иму́ ще, ра́ дуемся.

Припев: Христо́ с воскре́ се из ме́ ртвых.

О Па́ сха ве́ лия и свяще́ ннейшая, Христе́! / О му́ дросте, и Сло́ ве Бо́ жий, и си́ ло! / Подава́ й нам и́ стее Тебе́ причаща́ тися, / в невече́ рнем дни Ца́ рствия Твоего́.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Согла́ сно, Де́ во, Тебе́ блажи́ м ве́ рнии: / ра́ дуйся, две́ ре Госпо́ дня, / ра́ дуйся, гра́ де одушевле́ нный, / ра́ дуйся, Ея́ же ра́ ди нам ны́ не возсия́ свет, / из Тебе́ Рожде́ ннаго из ме́ ртвых Воскресе́ ния.

Припев: Пресвята́ я Богоро́ дице, спаси́ нас.

Весели́ ся и ра́ дуйся, боже́ ственная две́ ре Све́ та, / заше́ дый бо Иису́ с во гроб возсия́, / просия́ в со́ лнца светле́ е, / и ве́ рныя вся озари́ в, / Богора́ дованная Влады́ чице.

 

Ин. Ирмос: На Сина́ йстей горе́ ви́ де Тя в купине́ Моисе́ й, / неопа́ льно огнь Божества́ заче́ ншую во чре́ ве, / Дании́ л же Тя ви́ де, го́ ру несеко́ мую, / жезл прозя́ бший, Иса́ иа взыва́ ше, от ко́ рене Дави́ дова.

Иису́ се, на Дре́ ве возвыша́ емь, совозне́ сл еси́ нас, / и положи́ вся во́ лею во гро́ бе, / из гробо́ в ме́ ртвыя воскреси́ л еси́ вся, / пою́ щия держа́ ву Твою́ непостижи́ мую, / и си́ лу Твою́ непобеди́ мую.

Красне́ йший от гро́ ба возсия́ л еси́, / я́ ко жени́ х от черто́ га, красне́ йший Сло́ ве, / и разруши́ л еси́ а́ да мра́ чное, / и ю́ зники изве́ л еси́, согла́ сно зову́ щия: / сла́ ва сла́ ве Твое́ й, / сла́ ва, Иису́ се Бо́ же, воста́ нию Твоему́.

Воздыха́ ния же и сле́ зы нося́ щя, / с ми́ ры во тща́ нии всесвяты́ й гроб достиго́ ша жены́, / и Христо́ ву учи́ ми бя́ ху ве́ рою сла́ вному воста́ нию, / е́ же пра́ зднуем в ра́ дости душе́ вной веселя́ щеся.

После́ доваше здра́ вие те́ ла, / повеле́ нию Твоему́, Христе́, / и ви́ димь бя́ ше пре́ жде разсла́ бленный, / теки́ й со тща́ нием и одр нося́ й, / на не́ мже возлежа́ ше ле́ ты мно́ гими, / песносло́ вя мно́ гую си́ лу Твою́.

Архангелу Михаилу: Просвеще́ ние нам испроси́, вели́ кий Архистрати́ же, / при́ сно Све́ ту вели́ кому предстоя́ й, / и умири́ нашу жизнь, / напа́ стьми всегда́ змие́ выми и обстоя́ ньми жития́ / зы́ блемую при́ сно, достохва́ льне.

Слава: Свет и Све́ тове, Жизнь же и Жи́ зни, сла́ влю Тя всеблагоче́ стно, / О́ тче, Сло́ ве и Ду́ ше Святы́ й, / Триипоста́ сная Еди́ нице, нераздели́ мая держа́ во, Божество́ несли́ тное, / Свят, Свят, Свят, вопия́ с вы́ шними си́ лами.

И ныне: От светоно́ сных про́ йде ложе́ сн Твои́ х вели́ кое Со́ лнце Христо́ с, / и мир просвети́, Пречи́ стая, осия́ ньми све́ тлыми, и тму отъя́ т преступле́ ния, / те́ мже пое́ м Тя, я́ ко вину́ всех до́ брых, Богоневе́ сто.

Катавасия: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Таже, Свят Госпо́ дь Бог наш: трижды, на глас 3.

Ексапостиларий. Самогласен:

Пло́ тию усну́ в, / я́ ко мертв, / Царю́ и Го́ споди, / тридне́ вен воскре́ сл еси́, / Ада́ ма воздви́ г от тли, / и упраздни́ в смерть, / Па́ сха нетле́ ния, / ми́ ра спасе́ ние. [Единожды. ]

Слава: другий.
Подобен: Жены́ услы́ шите:

Предста́ Человеколю́ бец и всеще́ дрый Госпо́ дь О́ вчей купе́ ли, е́ же исцели́ ти неду́ ги, / обре́ те же челове́ ка слежа́ ща мно́ гими ле́ ты и к нему́ возопи́: / возми́ одр и иди́ на пути́ пра́ выя.

И ныне: тойже.

На хвалитех поставим стихов, 8.
И поем стихиры воскресны, глас 3:

Прииди́ те вси язы́ цы, / уразуме́ йте стра́ шныя та́ йны си́ лу: / Христо́ с бо Спас наш, Е́ же в нача́ ле Сло́ во, / распя́ тся нас ра́ ди, и во́ лею погребе́ ся, / и воскре́ се из ме́ ртвых, е́ же спасти́ вся́ ческая: / Тому́ поклони́ мся.

Пове́ даша вся чудеса́ / стра́ жие Твои́, Го́ споди, / но собо́ р суеты́ испо́ лни мздо́ ю десни́ цу их, / скры́ ти мня́ ше воскресе́ ние Твое́, / е́ же мир сла́ вит: поми́ луй нас.

Ра́ дости вся испо́ лнишася / воскресе́ ния иску́ с прии́ мша: / Мари́ я бо Магдали́ на ко гро́ бу прии́ де, / обре́ те а́ нгела на ка́ мени седя́ ща, / ри́ зами блиста́ ющася и глаго́ люща: / что и́ щете жива́ го с ме́ ртвыми? / Несть зде, но воста́, я́ коже рече́, / предваря́ я вы в Галиле́ и.

Во све́ те Твое́ м, Влады́ ко, / у́ зрим свет, Человеколю́ бче: / воскре́ сл бо еси́ из ме́ ртвых, / Спасе́ ние ро́ ду челове́ ческому да́ руя: / да Тя вся тварь славосло́ вит Еди́ наго Безгре́ шнаго, / поми́ луй нас.

И восточны {Анатолиевы}, глас тойже:

Песнь у́ треннюю мироно́ сицы жены́ / со слеза́ ми приноша́ ху Тебе́, Го́ споди, / благоуха́ ния бо арома́ ты иму́ ща, / гро́ ба Твоего́ достиго́ ша, / пречи́ стое те́ ло Твое́ пома́ зати тща́ щася. / А́ нгел седя́ й на ка́ мени тем благовести́: / что и́ щете жива́ го с ме́ ртвыми; / смерть бо попра́ в воскре́ се я́ ко Бог, / подая́ всем ве́ лию ми́ лость.

Блиста́ яся А́ нгел на гро́ бе Твое́ м животво́ рнем, / мироно́ сицам глаго́ лаше: / истощи́ в гро́ бы Изба́ витель, плени́ а́ да, / и воскре́ се тридне́ вен, / я́ ко Еди́ н Бог и Всеси́ лен.

Во гро́ бе Тя иска́ ше, / прише́ дши во еди́ ну от суббо́ т Мари́ я Магдали́ на, / не обре́ тши же рыда́ ше с пла́ чем вопию́ щи: / увы́ мне, Спа́ се мой! / Укра́ ден был еси́, всех Ца́ рю. / Супру́ г же живоно́ сных а́ нгел внутрь гро́ ба вопия́ ше: / что пла́ чеши о же́ но? / Пла́ чу, глаго́ лет, я́ ко взя́ ша Го́ спода моего́ от гро́ ба, / и не вем, где положи́ ша Его́. / Сия́ же обра́ щшися вспять, / я́ ко ви́ де Тя, а́ бие возопи́: / Госпо́ дь мой и Бог мой, сла́ ва Тебе́.

Евре́ и затвори́ ша во гро́ бе Живо́ т, / разбо́ йник же отве́ рзе язы́ ком наслажде́ ние, / зовы́ й и глаго́ ля: / И́ же со мно́ ю мене́ ра́ ди распны́ йся, / сообе́ си ми ся на дре́ ве, / и яви́ ся мне на престо́ ле со Отце́ м седя́, / Той бо есть Христо́ с Бог наш, / име́ яй ве́ лию ми́ лость.

Слава, глас 8: Го́ споди, разсла́ бленнаго не купе́ ль исцели́, / но Твое́ сло́ во обнови́, / и ниже́ многоле́ тный запя́ т ему́ неду́ г, / я́ ко гла́ са Твоего́ скоре́ йшее де́ йство показа́ ся, / и неудобоноси́ мую тя́ жесть отве́ рже, / и бре́ мя одра́ понесе́, во свиде́ тельство / мно́ жества щедро́ т Твои́ х, сла́ ва Тебе́.

И ныне: Преблагослове́ нна еси́:

Славословие великое. Тропарь воскресен, ектении, и отпуст, и исхождение в притвор.

Слава, и ныне: Стихира евангельская, глас 3:

Магдали́ не Мари́ и / Спа́ сово благовеству́ ющей из ме́ ртвых Воскресе́ ние и явле́ ние, / не ве́ рующе же ученицы́, поноси́ ми бы́ ша о жестосе́ рдии, / но зна́ меньми воору́ жшеся и чудесы́, / ко пропове́ данию посыла́ хуся, / и Ты у́ бо, Го́ споди, к нача́ льному све́ ту возне́ слся еси́ Отцу́, / они́ же пропове́ даша всю́ ду сло́ во, чудесы́ уверя́ юще. / Те́ мже просвети́ вшеся те́ ми, / сла́ вим Твое́ е́ же из ме́ ртвых воскресе́ ние, / человеколю́ бче Го́ споди.

И поучение Студитово. И конечный отпуст. Час 1. На часех тропарь воскресен. По Трисвятом кондак Триоди: Ду́ шу мою́ Го́ споди:

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна гласа, глас 3, на 4:

Отве́ ргша, Христе́, за́ поведь Твою́, / пра́ отца Ада́ ма из рая́ изгна́ л еси́: / разбо́ йника же ще́ дре испове́ давша Тя на кресте́, / в онь всели́ л еси́, зову́ ща: / помяни́ мя, Спа́ се, во ца́ рствии Твое́ м.

Воскре́ с из ме́ ртвых, совоскреси́ л еси́ нас от страсте́ й / воскресе́ нием Твои́ м, Го́ споди: / сме́ ртную же всю си́ лу погуби́ л еси́, Спа́ се. / Сего́ ра́ ди ве́ рою Ти зове́ м: / помяни́ и нас во ца́ рствии Твое́ м.

Тридне́ вным Твои́ м погребе́ нием, / и́ же во а́ де умерщвле́ нныя, я́ ко Бог, оживотвори́ вый, совоздви́ гл еси́, / и нетле́ ние всем, я́ ко Благ, источи́ л еси́ нам, ве́ рою зову́ щим всегда́: / помяни́ и нас во ца́ рствии Твое́ м.

Согре́ шших нас сме́ ртною осуди́ л еси́ кля́ твою, Живода́ вче и Го́ споди, / те́ лом же Твои́ м, безгре́ шне Влады́ ко, пострада́ в, / сме́ ртныя оживи́ л еси́ зову́ щия: / помяни́ и нас во ца́ рствии Твое́ м.

И от канона песнь 6-я, на 4.

По входе тропарь воскресен, глас 3:

Да веселя́ тся небе́ сная, / да ра́ дуются земна́ я, / я́ ко сотвори́ держа́ ву мы́ шцею Свое́ ю Госпо́ дь, / попра́ сме́ ртию смерть, / пе́ рвенец ме́ ртвых бысть, / из чре́ ва а́ дова изба́ ви нас, / и подаде́ ми́ рови ве́ лию ми́ лость.

Слава, кондак Триоди, глас 3: Подобен:

Ду́ шу мою́, Го́ споди, во гресе́ х вся́ ческих, / и безме́ стными дея́ ньми лю́ те разсла́ блену, / воздви́ гни Боже́ ственным Твои́ м предста́ тельством, / я́ коже и разсла́ бленнаго воздви́ гл еси́ дре́ вле, / да зову́ Ти, спаса́ емь: / Ще́ дрый, сла́ ва Христе́, держа́ ве Твое́ й.

И ныне, кондак Пасце, глас 8:

А́ ще и во гроб снизше́ л еси́, Безсме́ ртне, / но а́ дову разруши́ л еси́ си́ лу, / и воскре́ сл еси́, я́ ко победитель, Христе́ Бо́ же, / жена́ м мироно́ сицам веща́ вый: ра́ дуйтеся, / и Твои́ м апо́ столом мир да́ руяй, / па́ дшим подая́ й воскресе́ ние.

Храма же Христова, и Богородицы, и святых, тропаря и кондака не глаголем.

Прокимен, глас 1:

Бу́ ди Го́ споди ми́ лость Твоя́ на нас, / я́ коже упова́ хом на Тя. Стих: Ра́ дуйтеся пра́ веднии о Го́ споде: пра́ вым подоба́ ет похвала́.

Апостол Деяний, зачало 23. [Деян. 9, 32 – 42. ]

Во дни о́ ны, бысть Петру́, посеща́ ющу всех, сни́ ти и ко святы́ м живу́ щим в Ли́ дде: Обре́ те же та́ мо челове́ ка не́ коего, и́ менем Ене́ а, от осми́ лет лежа́ ща на одре́, и́ же бе разсла́ блен. И рече́ ему́ Петр: Ене́ е, исцеля́ ет тя Иису́ с Христо́ с, воста́ ни с посте́ ли твоея́. И а́ бие воста́: И ви́ деша его́ вси живу́ щии в Ли́ дде и во Ассаро́ не, и́ же обрати́ шася ко Го́ споду. Во Иоппи́ и же бе не́ кая учени́ ца, и́ менем Тави́ фа, я́ же сказа́ ема глаго́ лется, се́ рна: сия́ бя́ ше испо́ лнена благи́ х дел и ми́ лостынь, я́ же творя́ ше. Бысть же во дни ты́ я, боле́ вшей ей умре́ ти: омы́ вше же ю́, положи́ ша в го́ рнице. Близ же су́ щей Ли́ дде Иоппи́ и, ученицы́ слы́ шавше, я́ ко Петр есть в ней, посла́ ша два му́ жа к нему́, моля́ ще его́ не облени́ тися приити́ до них. Воста́ в же Петр и́ де с ни́ ма, его́ же прише́ дша возведо́ ша в го́ рницу, и предста́ ша ему́ вся вдови́ цы пла́ чуща, и показу́ юща ри́ зы и оде́ жды, ели́ ка творя́ ше, с ни́ ми су́ щи, Се́ рна. Изгна́ в же вон вся Петр, прекло́ нь коле́ на помоли́ ся, и обра́ щься к те́ лу, рече́: Тави́ фо, воста́ ни. Она́ же отве́ рзе о́ чи свои́, и ви́ девши Петра́, се́ де. Пода́ в же ей ру́ ку, воздви́ же ю́, и призва́ в святы́ я и вдови́ цы, поста́ ви ю́ жи́ ву. Уве́ дано же бысть се по всей Иоппи́ и, и мно́ зи ве́ роваша в Го́ спода.

Аллилуиа, глас 5: Ми́ лости Твоя́ Го́ споди во век воспою́. Стих: Зане́ рекл еси́: в век ми́ лость сози́ ждется.

Евангелие Иоанна, зачало 14. [Ин. 5, 1 – 15. ]

Во вре́ мя о́ но, взы́ де Иису́ с во Иерусали́ м. Есть же во Иерусали́ мех на О́ вчей купе́ ли, я́ же глаго́ лется евре́ йски Вифесда́, пять притво́ р иму́ щи. В тех слежа́ ше мно́ жество боля́ щих, слепы́ х, хромы́ х, сухи́ х, ча́ ющих движе́ ния воды́. А́ нгел бо Госпо́ день на вся́ ко ле́ то схожда́ ше в купе́ ль, и возмуща́ ше во́ ду: и и́ же пе́ рвее вла́ зяше по возмуще́ нии воды́, здрав быва́ ше, яце́ м же неду́ гом одержи́ мь быва́ ше. Бе же ту не́ кий челове́ к, три́ десять и осмь лет имы́ й в неду́ зе свое́ м. Сего́ ви́ дев Иису́ с лежа́ ща, и разуме́ в, я́ ко мно́ га ле́ та уже́ имя́ ше в неду́ зе, глаго́ ла ему́: хо́ щеши ли цел бы́ ти? Отвеща́ Ему́ неду́ жный: ей, Го́ споди, челове́ ка не и́ мам, да егда́ возмути́ тся вода, вве́ ржет мя в купе́ ль: егда́ же прихожду́ аз, ин пре́ жде мене́ сла́ зит. Глаго́ ла ему́ Иису́ с: воста́ ни, возми́ одр твой, и ходи́. И а́ бие здрав бысть челове́ к, и взем одр свой, и хожда́ ше. Бе же суббо́ та в той день. Глаго́ лаху же жи́ дове изцеле́ вшему: суббо́ та есть, и не досто́ ит ти взя́ ти одра́ твоего́. Он же отвеща́ им: И́ же мя сотвори́ це́ ла, Той мне рече́: возми́ одр твой и ходи́. Вопроси́ ша же его́: кто есть Челове́ к реки́ й ти: возми́ одр твой и ходи́? Изцеле́ вый же не ве́ дяше, кто есть: Иису́ с бо укло́ нься, наро́ ду су́ щу на ме́ сте. Пото́ м же обре́ те его́ Иису́ с в це́ ркви, и рече́ ему́: се здрав бысть, ктому́ не согреша́ й, да не го́ рше ти что бу́ дет. И́ де же челове́ к, и пове́ да иуде́ ом, я́ ко Иису́ с есть, И́ же мя сотвори́ це́ ла.

Вместо же Достойно: поем:

А́ нгел вопия́ ше Благода́ тней: / Чи́ стая Де́ во, ра́ дуйся! / И па́ ки реку́: ра́ дуйся! / Твой Сын воскре́ се / тридне́ вен от гро́ ба, / и ме́ ртвыя воздви́ гнувый: / лю́ дие, весели́ теся.

Таже ирмос, глас 1: Свети́ ся, свети́ ся, / но́ вый Иерусали́ ме, / сла́ ва бо Госпо́ дня / на тебе́ возсия́. / Лику́ й ны́ не / и весели́ ся, Сио́ не. / Ты же, Чи́ стая, красу́ йся, Богоро́ дице, / о воста́ нии Рождества́ Твоего́.

Причастный:

Те́ ло Христо́ во приими́ те, / исто́ чника безсме́ ртнаго вкуси́ те. Другий: Хвали́ те Го́ спода с Небе́ с, / хвали́ те Его́ в вы́ шних. / Аллилуиа. Трижды.

Подобает ведати, яко воследование разслабленнаго поется в Неделю, в понедельник: во вторник же отдается.

 


Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...