Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

На литургии. Неделя пятая по Пасце, самаряныни. В субботу вечера, на малей вечерни




НА ЛИТУРГИИ

Блаженна от канона праздника, 4-го гласа, песнь 3-я (со ирмосом) на 4, и 8-го гласа, песнь 6-я на 4.

По входе тропарь праздника, глас 8:

Преполови́ вшуся пра́ зднику, / жа́ ждущую ду́ шу мою́ благоче́ стия напо́ й вода́ ми, / я́ ко всем, Спа́ се, возопи́ л еси́: / жа́ ждай да гряде́ т ко Мне и да пие́ т. / Исто́ чниче жи́ зни на́ шея, Христе́ Бо́ же, сла́ ва Тебе́.

Слава, и ныне: кондак, глас 4.
Подобен: Вознесы́ йся:

Пра́ зднику зако́ нному преполовля́ ющуся, / всех Тво́ рче и Влады́ ко, / к предстоя́ щим глаго́ лал еси́, Христе́ Бо́ же: / прииди́ те и почерпи́ те во́ ду безсме́ ртия. / Те́ мже Тебе́ припа́ даем и ве́ рно вопие́ м: / щедро́ ты Твоя́ да́ руй нам, / Ты бо еси́ Исто́ чник жи́ зни на́ шея.

Прокимен, глас 3:

Ве́ лий Госпо́ дь наш, и ве́ лия кре́ пость Его́, / и ра́ зума Его́ несть числа́. Стих: Хвали́ те Го́ спода я́ ко благ псало́ м: Бо́ гови на́ шему да услади́ тся хвале́ ние. И до отдания.

Апостол Деяний, зачало 34.
[Деян. 14, 6 – 18. ]

Во дни о́ ны, Па́ вел и Варна́ ва прибего́ ста во гра́ ды Ликао́ нския, в Ли́ стру и Де́ рвию, и во окре́ стныя их, и та́ мо бе́ ста благовеству́ юща. И не́ кто муж в Ли́ стрех не́ мощен нога́ ма седя́ ше, хром от чре́ ва ма́ тере своея́ сый, и́ же николи́ же бе ходи́ л. Сей слы́ шаше Па́ вла глаго́ люща: и́ же воззре́ в нань и ви́ дев, я́ ко ве́ ру и́ мать здрав бы́ ти, рече́ ве́ лиим гла́ сом: тебе́ глаго́ лю во и́ мя Го́ спода Иису́ са Христа́, вста́ ни на но́ гу твою́ прав. И а́ бие возскочи́ и хожда́ ше. Наро́ ди же ви́ девше, е́ же сотвори́ Па́ вел, воздвиго́ ша глас свой, ликао́ нски глаго́ люще: бо́ зи уподо́ бльшеся челове́ ком снидо́ ша к нам. Нарица́ ху же у́ бо Варна́ ву Ди́ а, Па́ вла же Ерми́ а, поне́ же той бя́ ше нача́ льник сло́ ва. Жрец же Ди́ ев, су́ щаго пред гра́ дом их, приведе́ юнцы́, и принесе́ венцы́ пред врата́, с наро́ ды хотя́ ше жре́ ти. Слы́ шавша же апо́ стола Варна́ ва и Па́ вел, растерза́ вша ри́ зы своя́, вскочи́ ста в наро́ д, зову́ ща и глаго́ люща: му́ жие, что сия́ творите́? И мы подобостра́ стна есма́ вам челове́ ка, благовеству́ юща вам, от сих су́ етных обраща́ тися к Бо́ гу жи́ ву, И́ же сотвори́ не́ бо и зе́ млю, и мо́ ре и вся, я́ же в них. И́ же в мимоше́ дшия ро́ ды оста́ вил бе вся язы́ ки ходи́ ти в путе́ х их. И у́ бо не несвиде́ тельствована Себе́ оста́ ви, благотворя́, с небесе́ нам дожде́ вы дая́, и времена́ плодоно́ сна, исполня́ я пи́ щею и весе́ лием сердца́ на́ ша. И сия́ глаго́ люща, едва́ уста́ виста наро́ ды не жре́ ти и́ ма, но отыти́ коему́ ждо во своя́ си.

Аллилуиа, глас 1: Помяни́ сонм Твой, его́ же стяжа́ л еси́ испе́ рва. Стих: Бог же Царь наш пре́ жде ве́ ка, соде́ ла спасе́ ние посреде́ земли́.

Евангелие Иоанна, зачало 26.
[Ин. 7, 14 – 30. ]

В преполове́ ние Пятдеся́ тницы взы́ де Иису́ с во це́ рковь, и уча́ ше. И дивля́ хуся иуде́ е, глаго́ люще: ка́ ко Сей кни́ ги весть не учи́ вся? Отвеща́ у́ бо им Иису́ с и рече́: Мое́ уче́ ние несть Мое́, но Посла́ вшаго Мя. А́ ще кто хо́ щет во́ лю Его́ твори́ ти, разуме́ ет о уче́ нии, ко́ е от Бо́ га есть, или́ Аз от Себе́ глаго́ лю. Глаго́ ляй от себе́, сла́ вы своея́ и́ щет, а ищя́ й сла́ вы Посла́ вшаго Его́, Сей и́ стинен есть, и несть непра́ вды в Нем. Не Моисе́ й ли даде́ вам зако́ н; и никто́ же от вас твори́ т зако́ на. Что Мене́ и́ щете уби́ ти? Отвеща́ наро́ д и рече́: бе́ са ли и́ маши; кто Тебе́ и́ щет уби́ ти? Отвеща́ Иису́ с и рече́ им: еди́ но де́ ло сотвори́ х, и вси дивите́ ся. Сего́ ра́ ди Моисе́ й даде́ вам обре́ зание, [не я́ ко от Моисе́ а есть, но от оте́ ц, ] и в суббо́ ту обре́ заете челове́ ка. А́ ще обре́ зание прие́ млет челове́ к в суббо́ ту, да не разори́ тся зако́ н Моисе́ ов: на Мя ли гне́ ваетеся, я́ ко всего́ челове́ ка здра́ ва сотвори́ х в суббо́ ту? Не суди́ те на лица́, но пра́ ведный суд суди́ те. Глаго́ лаху у́ бо не́ цыи от иерусали́ млян: не Сей ли есть, Его́ же и́ щут уби́ ти? И се, не обину́ яся глаго́ лет, и ничесо́ же Ему́ не глаго́ лют: еда́ ка́ ко разуме́ ша кня́ зи, я́ ко Сей есть Христо́ с? Но Сего́ ве́ мы, отку́ ду есть. Христо́ с же егда́ прии́ дет, никто́ же весть, отку́ ду бу́ дет. Воззва́ у́ бо в це́ ркви уча́ Иису́ с и глаго́ ля: и Мене́ ве́ сте, и ве́ сте, отку́ ду есмь, и о Себе́ не приидо́ х, но есть и́ стинен Посла́ вый Мя, Его́ же вы не ве́ сте. Аз вем Его́, я́ ко от Него́ есмь, и Той Мя посла́. Иска́ ху у́ бо, да и́ мут Его́, и никто́ же возложи́ Нань руки́, я́ ко не у бе прише́ л час Его́.

На Литургии поем и на отдание Преполовения,
вместо Досто́ йно:

Ирмос, глас 8: Чу́ жде ма́ терем де́ вство, / и стра́ нно де́ вам деторожде́ ние, / на Тебе́ Богоро́ дице, обоя́ устро́ ишася. / Тем Тя вся племена́ земна́ я / непреста́ нно велича́ ем.

[В прочия же дни поем: Свети́ ся: и до отдания. ]

Причастен:

Яды́ й Мою Плоть, и пия́ й Мою́ Кровь, во Мне пребыва́ ет, и Аз в нем, рече́ Госпо́ дь. Аллилу́ иа, трижды.

На трапезе утешение братии.

Празднуется же сей праздник дней 8.

 


НЕДЕЛЯ ПЯТАЯ ПО ПАСЦЕ, САМАРЯНЫНИ

В СУББОТУ ВЕЧЕРА, НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́ споди воззва́ х: стихиры воскрены 4, глас 4:

Животворя́ щему Твоему́ Кресту́, / непреста́ нно кла́ няющеся, Христе́ Бо́ же, / тридне́ вное Воскресе́ ние Твое́ сла́ вим: / тем бо обнови́ л еси́ истле́ вшее челове́ ческое естество́, Всеси́ льне, / и и́ же на Небеса́ восхо́ д обнови́ л еси́ нам, / я́ ко Еди́ н Благ и Человеколю́ бец.

Дре́ ва преслуша́ ния запреще́ ние / разреши́ л еси́, Спа́ се, / на дре́ ве кре́ стнем во́ лею пригвозди́ вся, / и во ад соше́ д, Си́ льне, / сме́ ртныя у́ зы, я́ ко Бог, растерзал еси́. / Те́ мже кла́ няемся е́ же из ме́ ртвых Твоему́ Воскресе́ нию, / ра́ достию вопию́ ще: / Всеси́ льне Го́ споди, сла́ ва Тебе́.

Врата́ а́ дова сокруши́ л еси́, Го́ споди, / и Твое́ ю сме́ ртию сме́ ртное ца́ рство разруши́ л еси́: / род же челове́ ческий от истле́ ния свободи́ л еси́, / живо́ т и нетле́ ние мiру дарова́ в, / и ве́ лию ми́ лость.

Прииди́ те, воспои́ м лю́ дие, / Спа́ сово тридне́ вное воста́ ние, / и́ мже изба́ вихомся а́ довых нереши́ мых уз; / и нетле́ ние и жизнь вси восприя́ хом зову́ ще: / Распны́ йся, и Погребы́ йся, и Воскресы́ й, / спаси́ ны Воскресе́ нием Твои́ м, / Еди́ не Человеколю́ бче.

Слава, глас 6: При студенце́ Иа́ ковли / обре́ т Иису́ с самаряны́ ню, / про́ сит во́ ду от нея́, / облака́ ми покрыва́ яй зе́ млю. / О чудесе́! И́ же херуви́ мы носи́ мый, / блудни́ це жене́ бесе́ доваше, / воды́ прося́, И́ же на вода́ х зе́ млю пове́ сивый. / Воды́ иски́ й, И́ же исто́ чники и езе́ ра вод излива́ яй, / хотя́ привлещи́ сию́ вои́ стинну, / уловля́ ему от сопоста́ та врага́, / и напои́ ти ю́ водо́ ю живо́ ю, / пали́ мую в безме́ стиих лю́ те, / я́ ко еди́ н Благоутро́ бный и Человеколю́ бец.

И ныне: Богородичен, догматик. Глас 4: Безсе́ менно зачала́ еси́, / и родила́ еси́ неизрече́ нно, / низложи́ вшаго си́ льныя от престо́ л, / и возне́ сшаго смире́ нныя, / и воздви́ гшаго рог пома́ занных Свои́ х, / сла́ вящих Христо́ в Крест и погребе́ ние, / и сла́ вное Воскресе́ ние. / Те́ мже Тя, Богоро́ дице, / хода́ таицу толи́ ких благ, / немо́ лчными пе́ сньми ублажа́ ем, / я́ ко моля́ щуюся при́ сно / спасти́ ся душа́ м на́ шим.

На стиховне стихира воскресна, глас 4:

Го́ споди, восше́ д на Крест, / пра́ деднюю на́ шу кля́ тву потреби́ л еси́, / и соше́ д во ад, / ве́ чныя у́ зники свободи́ л еси́, / нетле́ ние да́ руя челове́ ческому ро́ ду, / сего́ ра́ ди пою́ ще сла́ вим / Животворя́ щее и Спаси́ тельное Твое́ Воста́ ние.

Таже настоящия стихиры подобны,
Пресвятыя Богородицы, глас 4.
Подобен: Зва́ нный свы́ ше:

Стих: Помяну́ и́ мя Твое́ / во вся́ ком ро́ де и ро́ де.

Из безнача́ льна Отца́ Сын безле́ тно, / низхожде́ ния ра́ ди и спасе́ ния челове́ ков, / Бог Челове́ к бысть, / да пода́ ст первозда́ нному ны́ не рай, / тогда́ и все естество́ изба́ вится от пре́ лести зми́ евы, / и о́ браз па́ дший спасе́ т, я́ ко Благопремени́ тель. / Отону́ дуже Ма́ терь соде́ ла Невесторо́ дицу Чи́ стую я́ ко нескве́ рну, / Ю́ же я́ ко ангки́ ру вси и приста́ нище ублажа́ ем.

Стих: Слы́ ши Дщи и виждь, / и приклони́ у́ хо Твое́.

Воплоще́ нна Созда́ теля всех, / име́ ла еси́ во утро́ бе Твое́ й, Богоблаже́ нная, / вообрази́ вшаго челове́ ка, / пре́ жде па́ дшаго преступле́ нием змии́ ным, / Бо́ га бо родила́ еси́ Сего́ несказа́ нно нам, / и тле́ ния свободи́ ла еси́ / естество́ все обветша́ вшее, Рождество́ м Твои́ м. / Те́ мже пое́ м и сла́ вим Твою́ благода́ ть, Де́ во Безневе́ стная, / моли́ тися не преста́ й, спасти́ ся душа́ м на́ шим.

Стих: Лицу́ Твоему́ помо́ лятся / бога́ тии лю́ дстии.

Да Твоея́ всем мно́ жество ми́ лости и бла́ гости / откры́ еши нам неопредели́ мую пучи́ ну, / грехи́ рабо́ в Твои́ х вся загла́ ди. / И́ маши бо, Всенепоро́ чная, я́ ко Ма́ ти су́ щи Бо́ жия, власть созда́ ния, / и во́ диши вся, я́ ко хо́ щеши, си́ лою Твое́ ю. / И́ бо благода́ ть Ду́ ха Свята́ го, я́ ве все́ льшаяся в Тя, / соде́ йствует Ти во всем при́ сно, Всеблаже́ ннейшая.

Слава, глас 8: Егда́ яви́ лся еси́ во пло́ ти, Христе́ Бо́ же, / за неизрече́ нное смотре́ ние, / слы́ шавши самаряны́ ня сло́ во Тебе́, Человеколю́ бца, / оста́ ви почерпа́ ло у студенца́, / и тече́ глаго́ лющи су́ щим во гра́ де: / прииди́ те ви́ дите Сердцеве́ дца, / еда́ Сей есть ча́ емый Христо́ с, / име́ яй ве́ лию ми́ лость?

И ныне, глас тойже: Преполови́ вшуся пра́ зднику, / уча́ щу Ти, Спа́ се, глаго́ лаху иуде́ е: / отку́ ду Сей весть пи́ сьмена не учи́ вся? / Не разуме́ юще, я́ ко Ты еси́ прему́ дрость, / устро́ ившая мир, сла́ ва Тебе́.

Отпустительный тропарь, глас 4:

Све́ тлую Воскресе́ ния про́ поведь / от А́ нгела уве́ девша Госпо́ дни учени́ цы / и пра́ деднее осужде́ ние отве́ ргша, / апо́ столом хва́ лящася глаго́ лаху: / испрове́ ржеся смерть, / воскре́ се Христо́ с Бог, / да́ руяй мiрови ве́ лию ми́ лость.

Слава и ныне, глас 8: Преполови́ вшуся пра́ зднику, / жа́ ждущую ду́ шу мою́ благоче́ стия напо́ й вода́ ми, / я́ ко всем, Спа́ се, возопи́ л еси́: / жа́ ждай да гряде́ т ко Мне и да пие́ т. / Исто́ чниче жи́ зни на́ шея, Христе́ Бо́ же, сла́ ва Тебе́.

И отпуст.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...