Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

В среду преполовения, на утрени




В СРЕДУ ПРЕПОЛОВЕНИЯ, НА УТРЕНИ

На Бог Господь: тропарь праздника, глас 8:

Преполови́ вшуся пра́ зднику, / жа́ ждущую ду́ шу мою́ благоче́ стия напо́ й вода́ ми, / я́ ко всем, Спа́ се, возопи́ л еси́: / жа́ ждай да гряде́ т ко Мне и да пие́ т. / Исто́ чниче жи́ зни на́ шея, Христе́ Бо́ же, сла́ ва Тебе́. Трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Ско́ ро предвари́:

Всех серде́ ц помышле́ ния ве́ дый, / посреде́ святи́ лища став, / взыва́ ше лжи́ вым, глаго́ ля и́ стину: / что и́ щете уби́ ти Мя, Животода́ вца, / пра́ зднику преполовля́ ющуся, вопия́ де́ рзостно? / Не на лица́ зря́ ще суд суди́ те, законопресту́ пницы.

Слава, и ныне: тойже.

И чтение в толковании Евангелиа Иоанна.

По 2-м стихословии седален, глас 5.
Подобен: Собезнача́ льное Сло́ во:

Влады́ ка всех во хра́ ме стоя́, / пра́ зднику преполови́ вшуся Пятдеся́ тницы честны́ я, евре́ ем бесе́ дуя, / облича́ ше я́ ве в дерзнове́ нии мно́ зе, я́ ко Царь сый и Бог, мучи́ тельство тех де́ рзостное: / нам же всем да́ рует за благоутро́ бие ве́ лию ми́ лость.

Слава, и ныне: тойже.

Таже глаголем единожды:

Воскресе́ ние Христо́ во ви́ девше, / поклони́ мся Свято́ му Го́ споду Иису́ су, / еди́ ному безгре́ шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́ емся, Христе́, / и свято́ е Воскресе́ ние Твое́ пое́ м и сла́ вим. / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́ зве Тебе́ ино́ го не зна́ ем, / и́ мя Твое́ имену́ ем. / Прииди́ те вси ве́ рнии, / поклони́ мся Свято́ му Христо́ ву Воскресе́ нию, / се бо прии́ де Кресто́ м ра́ дость всему́ ми́ ру. / Всегда́ благословя́ ще Го́ спода, / пое́ м Воскресе́ ние Его́: / распя́ тие бо претерпе́ в, / сме́ ртию смерть разруши́.

И псалом 50.

Канона праздника два со ирмосы на 14. Первый со ирмосы на 8, вторый на 6. Последи же Катавасия, ирмос втораго канона, оба лика вкупе.

Канон господина Феофана, глас 4, [егоже краестрочие сие: Преполове́ ние пра́ здников превели́ ких похвалю́. ] Песнь 1.

Ирмос: Мо́ ря чермну́ ю пучи́ ну, / невла́ жными стопа́ ми, / дре́ вний пешеше́ ствовав Изра́ иль, / крестообра́ зными Моисе́ овыма рука́ ма, / Амали́ кову си́ лу в пусты́ ни победи́ л есть.

Ве́ лия я́ же па́ че ума́, Влады́ ко, / Боже́ ственнаго Твоего́ воплоще́ ния, благодея́ ния сия́ ют нам, / да́ рове же и благода́ ти, и Боже́ ственныя све́ тлости, / благода́ тно истека́ ющия.

Прише́ л еси́, Христе́, све́ тлости Божества́ испуща́ я, / пра́ здника посреде́ явле́ нно, / пра́ здник бо ра́ достный спаса́ емых еси́, / и спасе́ ния на́ шего хода́ тай.

Прему́ дрость, пра́ вда, Го́ споди, / и избавле́ ние у Бо́ га Ты был еси́ нам, / от земли́ к небе́ сной преводя́ высоте́, / и Дух Боже́ ственный да́ руя.

Плоть Твоя́ истле́ ния во гро́ бе не ви́ де, Влады́ ко, / но я́ ко соста́ вися кроме́ се́ мене, тле́ ния не прия́ т, / после́ дованию естества́, пресу́ щественно не рабо́ тавшая.

Другий канон, творение господина Андреа Критскаго, глас 8. Песнь 1.

Ирмос: Мо́ ре огусти́ л еси́:

Язы́ цы восплещи́ те, евре́ и воспла́ чите, / животода́ вец бо Христо́ с, у́ зы а́ довы расто́ рже, / и ме́ ртвыя воскреси́, и неду́ ги исцели́ сло́ вом, / Сей есть Бог наш, да́ вый жизнь ве́ рующим во и́ мя Его́.

Чу́ до показа́ л еси́, во́ ду в вино́ преше́ дшую, / во Еги́ пте ре́ ки преложи́ вый, Влады́ ко, в кровь, / и ме́ ртвыя воскреси́ л еси́, зна́ мение сие́ второ́ е сконча́ в. / Сла́ ва, Спа́ се, несказа́ нному Твоему́ сове́ ту: / сла́ ва истоща́ нию Твоему́, и́ мже обнови́ л еси́ нас.

Струя́ приснотеку́ щая сый, Го́ споди, жи́ зни и́ стинныя, / Ты еси́ воскресе́ ние на́ ше, / хотя́ труди́ лся еси́, Спа́ се мой, / и во́ лею вжа́ ждался еси́, зако́ ном естества́ повину́ яся, / и в Сиха́ рь шед пло́ тию, воды́ проси́ л еси́ у самаряны́ ни пи́ ти.

Хле́ бы благослови́ л еси́, ры́ бы умно́ жил еси́, непостижи́ мый Бо́ же, / и лю́ ди насы́ тил еси́ незави́ стно, / и исто́ чник приснотеку́ щий, прему́ дрость, жа́ ждущим обеща́ л еси́. / Ты еси́ Спас Бог наш, / да́ вый живо́ т ве́ рующим во и́ мя Твое́.

Слава, Троичен: Три собезнача́ льны сла́ влю и сопресто́ льны, / Отца́ безнача́ льна Бо́ га, и Сы́ на собезнача́ льна, и Ду́ ха соприсносу́ щна Сы́ ну, / еди́ но триипоста́ сное Существо́, / еди́ но нача́ ло пребезнача́ льное пою́, / безнача́ льнаго Божества́ и Существа́ чту.

И ныне, Богородичен: Еди́ на вмести́ ла еси́ Зижди́ теля Твоего́, Богороди́ тельнице, во чре́ ве, / и пло́ тию родила́ еси́ неизрече́ нно, / и Де́ ва пребыла́ еси́, ничто́ же де́ вству оскверни́ вшуся. / Сего́, Чи́ стая, я́ ко Сы́ на Твоего́ и Бо́ га непреста́ нно моли́ о ста́ де Твое́ м при́ сно.

Катавасия: Мо́ ре огусти́ л еси́, / погрузи́ вый со ору́ жием го́ рдаго фарао́ на, / и лю́ ди спасл еси́ немо́ кренно Го́ споди, / и ввел еси́ я́ в го́ ру святы́ ни, вопию́ щия: / пои́ м Тебе́, Бо́ гу на́ шему, песнь побе́ дную, я́ ко просла́ вися.

Песнь 3.

Ирмос: Весели́ тся о Тебе́ Це́ рковь Твоя́, Христе́, зову́ щи: / Ты моя́ кре́ пость Го́ споди, / и прибе́ жище, и утвержде́ ние.

Вод животво́ рных исто́ чники отве́ рзл еси́ Це́ ркви, / а́ ще кто жа́ ждет, усе́ рдно да прихо́ дит и пие́ т, вопия́, Бла́ же.

От земли́ у́ бо на не́ бо вознести́ ся, проявле́ нно глаго́ лал еси́: / с небесе́ же Ду́ ха посла́ ти обеща́ л еси́ Свята́ го.

Естество́ м животворя́ й и от Де́ вы роди́ выйся Госпо́ дь, / всем ве́ рным дарова́ безсме́ ртие, я́ ко Благоутро́ бен.

 

Ин. Ирмос: Утверди́ ся се́ рдце мое́ во Го́ споде:

Не и́ же на лице́ суд суди́ те, иуде́ е, уча́ глаго́ лаше Влады́ ка, / егда́ прии́ де во святи́ лище, я́ коже пи́ сано есть, / преполови́ вшуся зако́ нному пра́ зднику.

Не и́ же на лице́ суд суди́ те, иуде́ е: / Христо́ с бо прии́ де, / Его́ же нарица́ ху проро́ цы от Сио́ на гряду́ ща и мир взыва́ юща.

А́ ще и словесе́ м не ве́ руете, иуде́ е, дело́ м ве́ руйте Влады́ ки. / Что прельща́ етеся, отмета́ ющеся Свята́ го, / Его́ же написа́ в зако́ не Моисе́ й?

А́ ще месси́ и вся́ ко подоба́ ет приити́, иуде́ е, / Христо́ с же прии́ де ны́ не Месси́ а. / Что прельща́ етеся, отмета́ ющеся Пра́ веднаго, / Его́ же написа́ в зако́ не Моисе́ й?

Слава, Троичен: Тебе́ покланя́ емся, О́ тче, безнача́ льный Существо́ м, / пое́ м безнача́ льнаго Сы́ на Твоего́, / и Ду́ ха благоче́ стно Всесвята́ го, / я́ ко еди́ наго три, естество́ м Бо́ га.

И ныне, Богородичен: Еди́ н от Тро́ ицы сый быв, плоть ви́ делся еси́, / не прело́ жь, Го́ споди, существа́, / ниже́ опали́ в Ро́ ждшия нетле́ нное чре́ во, / Бог сый весь и огнь.

Катавасия: Утверди́ ся се́ рдце мое́ во Го́ споде, / вознесе́ ся рог мой в Бо́ зе мое́ м, / разшири́ шася на враги́ моя́ уста́ моя́, / возвесели́ хся о спасе́ нии Твое́ м.

Седален, глас 8.
Подобен: Прему́ дрости Сло́ ва:

Стоя́ посреде́ святи́ лища, преполовля́ ющуся боже́ ственно пра́ зднику, / жа́ ждай, взыва́ л еси́, да гряде́ т ко Мне и пие́ т, / пия́ й бо от сея́ Боже́ ственныя Моея́ воды́, / ре́ ки из чре́ ва источи́ т веле́ ний Мои́ х, / а и́ же ве́ рует в Мя, по́ сланнаго от Боже́ ственнаго Роди́ теля, со Мно́ ю просла́ вится. / Сего́ ра́ ди вопие́ м Ти: / сла́ ва Тебе́, Христе́ Бо́ же, / я́ ко бога́ тно излия́ л еси́ во́ ды Твоего́ человеколю́ бия рабо́ м Твои́ м.

Слава, и ныне: Подобен: Прему́ дрости во́ ду и жи́ зни, источа́ я ми́ рови, / всех, Спа́ се, призыва́ еши почерпсти́ спасе́ ния во́ ды, / Боже́ ственный бо зако́ н Твой прии́ м челове́ к, / в себе́ угаша́ ет пре́ лести у́ глие, / отону́ дуже во ве́ ки не вжа́ ждет, / ни преста́ нет насыще́ ния Твоего́, Влады́ ко Царю́ Пренебе́ сный. / Сего́ ра́ ди сла́ вим держа́ ву Твою́, Христе́ Бо́ же, / прегреше́ ний оставле́ ние прося́ ще низпосла́ ти бога́ тно рабо́ м Твои́ м.

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...