Главная | Обратная связь | Поможем написать вашу работу!
МегаЛекции

Песнь 4.. НА ЛИТУРГИИ




Песнь 4.

Ирмос: Го́ ру Тя благода́ тию Бо́ жиею приосене́ нную, / прозорли́ выма Авваку́ м / усмотри́ в очи́ ма, / из Тебе́ изы́ ти Изра́ илеву провозглаша́ ше Свято́ му, / во Спасе́ ние на́ ше / и обновле́ ние.

Кто сей Спас и́ же из Едо́ ма и́ сходя, вене́ ц нося́ терно́ вен, / очервле́ нну ри́ зу имы́ й, на дре́ ве ви́ ся? / Изра́ илев есть Сей Святы́ й, / во Спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Ви́ дите лю́ дие непокори́ вии, и устыди́ теся, / Его́ же бо я́ ко злоде́ я вы вознести́ на крест у Пила́ та испроси́ сте умовре́ дне, / сме́ рти разруши́ в си́ лу, боголе́ пно воскре́ с из гро́ ба.

Богородичен: Дре́ во Тя, Де́ во, жи́ зни ве́ мы, / не бо сне́ ди плод смертоно́ сный челове́ ком из Тебе́ прозябе́, / но живота́ присносу́ щнаго наслажде́ ние, / во Спасе́ ние нас пою́ щих Тя.

 

Ин, ирмос: Го́ ру Тя благода́ тию:

Слы́ ши чуде́ с не́ бо, и внуша́ й земле́, / я́ ко Дщи пе́ рстнаго у́ бо па́ дшаго Ада́ ма, Бо́ гу нарече́ на бысть, / и Своему́ Соде́ телю Роди́ тельница, / на Спасе́ ние на́ ше и обновле́ ние.

Пое́ м вели́ кое и стра́ шное Твое́ та́ инство, / преми́ рных бо утаи́ вся чинонача́ лий, / на Тя И́ же сый сни́ де я́ ко дождь на руно́, Всепе́ тая, / на Спасе́ ние нас пою́ щих Тя.

 

Ин, ирмос: Ты моя́ кре́ пость, Го́ споди, / Ты моя́ и си́ ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́ дование, / не оста́ вль не́ дра О́ тча / и на́ шу нищету́ посети́ в. / Тем с проро́ ком Авваку́ мом зову́ Ти: / си́ ле Твое́ й сла́ ва, Человеколю́ бче.

Первонача́ льника и устрои́ теля гра́ да Москвы́, / блаже́ нне кня́ же Дании́ ле, показа́ тя Госпо́ дь, / к Нему́ же непреста́ нно моля́ ся, град твой охраня́ й, / зе́ млю на́ шу от бед спаса́ й, / правосла́ вныя же ру́ сския лю́ ди посеща́ ти ми́ лостивно не преста́ й.

Мо́ лим вас, святи́ телие Христо́ вы / Пе́ тре, Алекси́ е, Ио́ но, Фили́ ппе и Инноке́ нтие, / Фо́ тие, Киприа́ не и Феогно́ сте и вси про́ чии Моско́ встии чудотво́ рцы: / душе́ вное смуще́ ние и печа́ ли на́ шея бу́ рю разори́ те / и тишину́ нам пода́ йте ва́ шими к Бо́ гу моли́ твами.

И первопресто́ льник Росси́ йския Це́ ркве, и испове́ дник Правосла́ вныя ве́ ры, / и обличи́ тель грехолюби́ вых и мяте́ жных, / и строи́ тель Ру́ сския земли́ был еси́, святи́ телю Ермоге́ не, / и за сие́ темни́ цею и гла́ дом му́ чимь был еси́ и прие́ мь от Бо́ га неувяда́ емый вене́ ц, / со святи́ тели и му́ ченики весели́ шися.

Ра́ дуется сла́ вный град Москва́, и весе́ лия исполня́ ется вся Росси́ я, / на твоя́ моли́ твы наде́ ющеся, Се́ ргие Богоблаже́ нне, / оби́ тель же твоя́ красу́ ется, / храня́ щи честны́ я твоя́ мо́ щи, я́ ко сокро́ вище свяще́ нное.

Пе́ сньми свяще́ нными восхва́ лим преподо́ бнаго Ни́ кона, послуша́ ния рачи́ теля, / с ни́ мже воспои́ м Михе́ я, Са́ вву и Диони́ сия, Стефа́ на, Андрони́ ка и Са́ вву и вся преподо́ бныя ученики́ и собесе́ дники вели́ каго Се́ ргия, / и́ хже моли́ твами сы́ нове росси́ йстии спаса́ ются.

О прему́ дрии и блаже́ ннии Васи́ лие, Макси́ ме и Иоа́ нне Моско́ встии / и вси Христа́ ра́ ди юро́ дивии Росси́ йстии, чу́ днии житие́ м и ра́ зумом, / мо́ лим вас приле́ жно: / моли́ те Христа́ Бо́ га на́ шего за земно́ е оте́ чество ва́ ше / и всем ве́ рным спасе́ ние испроси́ те.

Но́ вый сто́ лпник в де́ бри Калу́ жстей яви́ лся еси́, преподо́ бне Ти́ хоне, / и ку́ пно с преподо́ бным Пафну́ тием, и́ ночества стро́ гим ревни́ телем, и блаже́ нным Лавре́ нтием / ко гра́ ду Го́ рнему в стране́ твое́ й путь ве́ рный проложи́ л еси́, / на не́ мже упаси́ и нас моли́ твами твои́ ми.

Богородичен: Подо́ бием ико́ ны И́ верския не то́ чию Афо́ н просвеща́ ется, / но и град Москва́ украша́ ется и ини́ и гра́ ди и ве́ си освяща́ ются, / от тоя́ чуде́ сную по́ мощь прие́ млюще / и исто́ чник утеше́ ния в ней обрета́ юще, / и нам, Блага́ я Врата́ рнице, две́ ри ра́ йския отве́ рзи.

Катавасия: Седя́ й в Сла́ ве / на Престо́ ле Божества́ / во о́ блаце ле́ гце, / прии́ ди Иису́ с Пребоже́ ственный, / Нетле́ нною Дла́ нию / и спасе́ зову́ щия: / сла́ ва, Христе́, си́ ле Твое́ й.

Песнь 5.

Ирмос: Просвети́ вый сия́ нием прише́ ствия Твоего́, Христе́, / и освети́ вый Кресто́ м Твои́ м / ми́ ра концы́, / сердца́ просвети́ / све́ том Твоего́ Богоразу́ мия, / правосла́ вно пою́ щих Тя.

Па́ стыря овца́ м вели́ каго и Го́ спода, / иуде́ и дре́ вом кре́ стным умертви́ ша, / но Той я́ ко о́ вцы, ме́ ртвыя, во а́ де погребе́ нныя, / держа́ вы сме́ ртныя изба́ ви.

Кресто́ м Твои́ м мир благовести́ в, / и пропове́ дав пле́ нным, Спа́ се мой, оставле́ ние, / держа́ ву иму́ щаго посрами́ л еси́, Христе: ́ / на́ га, обнища́ вша показа́ вый Боже́ ственным воста́ нием Твои́ м.

Богородичен: Проше́ ния ве́ рно прося́ щих, Всепе́ тая, не пре́ зри, / но приими́, и сия́ доноша́ й Сы́ ну Твоему́, Пречи́ стая, / Бо́ гу Еди́ ному Благоде́ телю, / Тебе́ бо Предста́ тельницу стяжа́ хом.

 

Ин, ирмос: Просвети́ вый сия́ нием:

Веселя́ тся небе́ сныя си́ лы зря́ ще Тя, / ра́ дуются с ни́ ми челове́ ков собра́ ния, / Рождество́ м бо Твои́ м совокупи́ шася, Де́ во Богоро́ дице, / е́ же досто́ йно сла́ вим.

Да дви́ жатся вси язы́ цы челове́ честии и мы́ сли, / к похвале́ челове́ ческаго вои́ стинну удобре́ ния, / Де́ ва предстои́ т я́ ве сла́ вящи, / ве́ рою Тоя́ пою́ щих чудеса́.

 

Ин, ирмос: Вску́ ю мя отри́ нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́ те Незаходи́ мый, / и покры́ ла мя есть чужда́ я тьма, окая́ ннаго, / но обрати́ мя и к све́ ту за́ поведей Твои́ х / пути́ моя́ напра́ ви, молю́ ся.

Вели́ каго Нова́ гра́ да первопа́ стырие, / Ники́ то, Ни́ фонте, Иоа́ нне, Феокти́ сте, / Моисе́ е, Евфи́ мие, Ио́ но и Серапио́ не, и про́ чии чу́ днии святи́ телие, / в дому́ Прему́ дрости Бо́ жия, я́ ко фи́ никсы, процвели́ есте́, / словесы́ благопло́ дными и непоро́ чным житие́ м.

Све́ тло да похва́ лятся кня́ зие Новгоро́ дстии, / Влади́ мир, Святы́ я Софи́ и пречу́ дныя устрои́ тель, / с ма́ терию свое́ ю А́ нною, и Мстисла́ в, и Фео́ дор, / с ни́ ми же и вси от ро́ да князе́ й Росси́ йских житие́ м богоуго́ дным просия́ вшии, / Боже́ ственными да воспою́ тся пе́ сньми.

Ди́ внаго Варлаа́ ма, вели́ ка Нова́ гра́ да сла́ ву и украше́ ние, всеросси́ йскаго моли́ твенника, / и Анто́ ния сла́ внаго, от ве́ тхаго Ри́ ма на ка́ мени по волна́ м морски́ м преплы́ вшаго, / Са́ вву же, и Ефре́ ма, и Михаи́ ла / кто досто́ йно просла́ вит от земны́ х?

Еде́ мскаго рая́, прииди́ те, ви́ дим цве́ ты присножи́ зненныя и богопрозябе́ нныя, / по́ двиги оте́ ц, в преде́ лех Новгоро́ дских просия́ вших, / и́ хже есть еди́ н Де́ латель Госпо́ дь.

Все́ волод кро́ ткий и Довмо́ нт, Пско́ ву стена́ необори́ мая, / и Нико́ ла блаже́ нный и Корни́ лий преподо́ бный, / святы́ м креще́ нием чудь Ливо́ нскую просвети́ вый, / пе́ сньми да воспою́ тся.

Ве́ ру правосла́ вную пред лати́ ны пропове́ давшии, / к ве́ чным востеко́ ша оби́ телем Иси́ дор пресви́ тер / и с ним собо́ р му́ ченический во Ю́ рьеве, гра́ де Ливо́ нстем, / Царю́ царе́ й ны́ не предстоя́ ще, мо́ лятся о нас, почита́ ющих па́ мять их.

Авраа́ мия Богоно́ снаго, Смоле́ нска украше́ ние, / и Евфроси́ нию, ра́ дование По́ лотское и де́ вам сия́ ние, / Христе́ мой, Тебе́ приво́ дим моли́ твенники, / и́ хже ра́ ди спаси́ нас.

Богородичен: Засту́ пница те́ плая иногда́ вели́ кому Новугра́ ду была́ еси́ / и ненаде́ ющихся наде́ жда и люде́ й бе́ дствующих Помо́ щница, / и ны́ не о́ ком милосе́ рдным при́ зри на нас / и, ско́ рби на́ ша ви́ девши и воздыха́ ние услы́ шавши, / зна́ мение ми́ лости яви́ нам, Пречи́ стая.

Катавасия: Ужасо́ шася вся́ ческая / о Боже́ ственней сла́ ве Твое́ й, / Ты бо, Неискусобра́ чная Де́ во, / име́ ла еси́ во утро́ бе над все́ ми Бо́ га / и родила́ еси́ Безле́ тнаго Сы́ на, / всем воспева́ ющим Тя / мир подава́ ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Обы́ де нас после́ дняя бе́ здна, / несть избавля́ яй, / вмени́ хомся, / я́ ко о́ вцы заколе́ ния, / спаси́ лю́ ди Твоя́, Бо́ же наш, / Ты бо кре́ пость немощству́ ющих и исправле́ ние.

Согреше́ нием первозда́ ннаго, Го́ споди, лю́ те уязви́ хомся, / ра́ ною же исцели́ хомся Твое́ ю, / е́ юже за ны уязви́ лся еси́, Христе́, / Ты бо кре́ пость немощству́ ющих и исправле́ ние.

Возве́ л ны еси́ из а́ да, Го́ споди, / ки́ та уби́ в всея́ дца, Всеси́ льне, / Твое́ ю держа́ вою низложи́ в того́ си́ лу, / Ты бо Живо́ т, и Свет еси́, и Воскресе́ ние.

Богородичен: Веселя́ тся о Тебе́, Де́ во Пречи́ стая, / ро́ да на́ шего пра́ отцы, Еде́ м восприе́ мше Тобо́ ю, / его́ же преступле́ нием погуби́ ша, / Ты бо, Чи́ стая, и пре́ жде Рождества́, и по Рождестве́ еси́.

 

Ин, ирмос: Обы́ де нас:

Предстоя́ т раболе́ пне Рождеству́ Твоему́ чи́ ни небе́ снии, / дивя́ щеся досто́ йно Твоему́ безсе́ менному Рождеству́, Присноде́ во, / Ты бо, Чи́ стая, и пре́ жде Рождества́, и по Рождестве́ еси́.

Воплоти́ ся пре́ жде сый Безпло́ тен, Сло́ во из Тебе́, Пречи́ стая, / вся́ ческая во́ лею творя́ й, / безтеле́ сных во́ инства приведы́ й от небытия́, я́ ко Всеси́ лен.

 

Ин, ирмос: Во́ днаго зве́ ря во утро́ бе / дла́ ни Ио́ на крестови́ дно распросте́ р, / спаси́ тельную страсть прообража́ ше я́ ве; / тем, тридне́ вен изше́ д, / преми́ рное Воскресе́ ние прописа́ ше / пло́ тию пригвожде́ ннаго Христа́ Бо́ га / и тридне́ вным Воскресе́ нием мир просве́ щшаго.

Ева́ нгельски Христа́ возлюби́ вше, / преподо́ бнии Зоси́ мо, Савва́ тие, Ге́ рмане, Ирина́ рше, Елеаза́ ре и про́ чии Солове́ цтии чудотво́ рцы, / мiра отврати́ стеся, в непроходи́ мыя и пусты́ я о́ стровы Солове́ цкия заше́ дше, / вся́ кия доброде́ тели о́ бразу навыко́ сте, / му́ дрей пчеле́ подо́ бящеся, / и селе́ ние, досто́ йное прия́ ти Ду́ ха Свята́ го, бы́ сте, прему́ дрии.

Вели́ каго в чудесе́ х преподо́ бнаго Три́ фона воспои́ м, Лопа́ рскаго просвети́ теля, / в после́ дних конце́ х се́ верныя страны́ от го́ рькаго ра́ бства бесо́ вскаго лю́ ди изба́ вльшаго / и святы́ м креще́ нием возроди́ вшаго.

Ра́ дуйся, пусты́ не, пре́ жде безпло́ дная и необита́ емая, / по́ слежде же, я́ ко крин, процве́ тшая и и́ нок мно́ жество возрасти́ вшая! / Взыгра́ йте, го́ ры Валаа́ ма и вся древа́ дубра́ вная, / хва́ ляще с на́ ми Се́ ргия и Ге́ рмана, вку́ пе же и Арсе́ ния со Алекса́ ндром Сви́ рским, / отцы́ всехва́ льныя.

Жития́ сего́ непостоя́ нную пучи́ ну немяте́ жно преше́ л еси́, преподо́ бне Кири́ лле, / ко́ рмчую Ма́ терь Бо́ жию име́ я, / и ты, Ио́ сифе, Во́ лоцкая похвало́, и Ни́ ле нестяжа́ телю, / на воде́ поко́ йне и на зла́ це воздержа́ ния учени́ к ва́ ших стада́ му́ дре упасли́ есте́, / и ны́ не с ни́ ми моли́ теся о чту́ щих па́ мять ва́ шу.

Я́ ко зве́ зды вели́ кия, просия́ ша в мона́ шеских собо́ рех / Анто́ ний Си́ йский и Три́ фон Вя́ тский, / Дими́ трий на Прилу́ це, и Амфило́ хий, и Диони́ сий, похвала́ Глуши́ цкая, / Григо́ рий Пе́ льшемский, Па́ вел, и Се́ ргий, и Корни́ лий Волого́ дстии, / я́ ко луча́ ми, сия́ юще доброде́ тельми жития́ своего́, преподо́ бнии.

Богови́ дно пожи́ вше, пусты́ ни, я́ ко гра́ ды, сотвори́ ли есте́, / Мака́ рие, Варна́ во и Ти́ хоне, Авраа́ мие и Генна́ дие. / Те́ мже вку́ пе с про́ чими отцы́, в преде́ лех Костромски́ х и Яросла́ вских просия́ вшими, / ублажа́ ем вас и мо́ лим: / моли́ те Го́ спода, да не лиши́ т и нас его́ же ны́ не наслажда́ етеся боговиде́ ния / в ве́ чнем гра́ де Небе́ снаго Царя́.

Лику́ й, Фиваи́ до Ру́ сская, / красу́ йтеся, пусты́ ни и де́ бри Олоне́ цкия, Белоезе́ рския и Волого́ дския, / возрасти́ вшия свято́ е и сла́ вное оте́ ц мно́ жество, / чу́ дным житие́ м всех наставля́ ющее мiру не прилепля́ тися, / крест свой на ра́ мена взя́ ти и во след Христу́ ше́ ствовати.

Богородичен: Твое́ ю всечестно́ ю ико́ ною Ти́ хвинскою, / ю́ же вели́ кая Росси́ я я́ ко не́ кий дар Боже́ ственный свы́ ше благогове́ йно прия́ т, / при́ сно страну́ на́ шу, о Госпоже́ Цари́ це Богоро́ дице, покрыва́ й и заступа́ й, / спаса́ ющи сию́ от всех наве́ т вра́ жиих.

Катавасия: Боже́ ственное сие́ и всечестно́ е / соверша́ юще пра́ зднество, / Богому́ дрии, Богома́ тере, / прииди́ те, рука́ ми воспле́ щим, / от Нея́ ро́ ждшагося Бо́ га сла́ вим.

По ектении кондак воскресен, глас 1.
Подобен: Егда́ прии́ деши:

Воскре́ сл еси́, я́ ко Бог, из гро́ ба во сла́ ве, / и мир совоскреси́ л еси́; / и естество́ челове́ ческое я́ ко Бо́ га воспева́ ет Тя, и смерть исчезе́; / Ада́ м же лику́ ет, Влады́ ко; / Е́ ва ны́ не от уз избавля́ ема ра́ дуется, зову́ щи: / Ты еси́, И́ же всем подая́, Христе́, воскресе́ ние.

Икос воскресен: Воскре́ сшаго тридне́ вно воспои́ м я́ ко Бо́ га Всеси́ льна, / и врата́ а́ дова сте́ ршаго, / и я́ же от ве́ ка из гро́ ба воздви́ гшаго, / мvроно́ сицам я́ вльшагося, я́ коже благоизво́ лил есть, / пре́ жде сим е́ же ра́ дуйтеся, реки́ й, / и апо́ столом ра́ дость возвеща́ я, я́ ко Еди́ н Жизнода́ вец. / Те́ мже ве́ рою жены́ ученико́ м зна́ мения побе́ ды благовеству́ ют, / и ад стене́ т, и смерть рыда́ ет, / мiр же весели́ тся, и вси с ним ра́ дуются. / Ты бо по́ дал еси́, Христе́, всем Воскресе́ ние.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе́ у́ мную, Богоро́ дице, пещь / разсмотря́ ем, ве́ рнии, / я́ коже бо о́ троки спасе́ три Превозноси́ мый, / мир обнови́, / во чре́ ве Твое́ м всеце́ л, / хва́ льный отце́ в Бог и препросла́ влен.

Убоя́ ся земля́, сокры́ ся со́ лнце, и поме́ рче свет, / раздра́ ся церко́ вная боже́ ственная заве́ са, / ка́ мение же разсе́ деся, / на кресте́ бо ви́ сит Пра́ ведный, / Хва́ льный отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Ты быв а́ ки безпомо́ щен, / и уя́ звен в ме́ ртвых во́ лею нас ра́ ди / превозноси́ мый, вся свободи́ л еси́, / и держа́ вною руко́ ю совоскреси́ л еси́, / хва́ льный отце́ в Бог, и препросла́ влен.

Богородичен: Ра́ дуйся, исто́ чниче присноживы́ я воды́. / Ра́ дуйся, раю́ пи́ щный. / Ра́ дуйся, стено́ ве́ рных. / Ра́ дуйся, Неискусобра́ чная. / Ра́ дуйся, всемí рная Ра́ досте, / Е́ юже нам возсия́ / Хва́ льный отце́ в Бог, и препросла́ влен.

 

Ин, ирмос: Тебе́ у́ мную:

Тя, Богоро́ дице, ле́ ствицу Иа́ ков проро́ чески разумева́ ет, / Тобо́ ю бо Превозноси́ мый на земли́ яви́ ся, / и с челове́ ки поживе́, я́ ко благоволи́, / Хва́ льный отце́ в Бог и Препросла́ влен.

Ра́ дуйся, Чи́ стая, из Тебе́ про́ йде Па́ стырь, / И́ же во Ада́ мову ко́ жу обо́ лкся вои́ стинну Превозноси́ мый, / во всего́ мя челове́ ка, за благоутро́ бие непости́ жное, / Хва́ льный отце́ в Бог и Препросла́ влен.

 

Ин, ирмос: Бо́ жия снизхожде́ ния / огнь устыде́ ся в Вавило́ не иногда́. / Сего́ ра́ ди о́ троцы в пещи́, ра́ дованною ного́ ю, / я́ ко во цве́ тнице, лику́ юще, поя́ ху: / благослове́ н еси́, Бо́ же оте́ ц на́ ших.

Лео́ нтий, Иса́ ия и Игна́ тий, Иа́ ков и Фео́ дор, / честни́ и Ду́ ха сосу́ ди и Росто́ ву украше́ ние, / Авраа́ мий, и́ долом покланя́ вшияся ко Христу́ приведы́ й, / и Петр царе́ вич, и Ирина́ рх, самопроизво́ льный страда́ лец, / Кассиа́ н и Паи́ сий, князь Рома́ н и царе́ вич Дими́ трий, / и вси Росто́ встии и У́ гличстии чудотво́ рцы Боже́ ственными да воспою́ тся пе́ сньми.

Да велича́ ется Не́ вский победи́ тель, благове́ рный князь Алекса́ ндр, / да пое́ тся Гео́ ргий, во́ ин хра́ брый и страда́ лец, / да похва́ лится Андре́ й, пе́ рвый Ру́ сския земли́ собира́ тель, / вку́ пе со Гле́ бом, ю́ ным сы́ ном свои́ м, / да воспое́ тся же и Авраа́ мий му́ ченик, / гра́ да Влади́ мира сла́ ва, Святы́ я Руси́ засту́ пницы / и Це́ ркве Правосла́ вныя украше́ ние.

Фео́ дору и Иоа́ нну сла́ ва, Су́ ждальским свети́ льником, / Си́ мону и Диони́ сию! / С ни́ ми да пою́ тся и Евфи́ мий, в по́ двизех превысо́ кий, / и Евфроси́ ния преподо́ бная, пресве́ тлая Су́ ждальская звезда́, / вку́ пе же и Косма́, на Я́ хроме реце́ подвиза́ выйся.

Песнь сто́ лпнику Ники́ те, покая́ ния о́ браз яви́ вшему, / хвала́ и Дании́ лу, ни́ щих и безро́ дных согрева́ телю, / сла́ ва и Андре́ ю, княже́ ние оста́ вившему и в ни́ щетнем о́ бразе житие́ сконча́ вшему, / Переясла́ вским чудотво́ рцем.

Константи́ не кня́ же, апо́ столе и просвети́ телю Му́ ромския земли́, / с Михаи́ лом и Фео́ дором, ча́ ды твои́ ми, / и Пе́ тре и Февро́ ние, и пра́ ведная Иулиани́ е ми́ лостивая, Му́ рома засту́ пницы, / вку́ пе же и Васи́ лие святи́ телю и кня́ же Рома́ не, Ряза́ ни сла́ во, / о нас Христа́ моли́ те.

Тверска́ я похвало́, Арсе́ ние святи́ телю, / Михаи́ ле, кня́ же и му́ чениче, / и А́ нно, гра́ да Ка́ шина сокро́ вище, / Ни́ ле и Мака́ рие преподо́ бнии, / Ефре́ ме, гра́ да Торжка́ просвети́ телю, / со Арка́ дием и Иулиани́ ею, цве́ том целому́ дрия, / о нас Христа́ моли́ те.

Ору́ жием ва́ ших моли́ тв, благове́ рнии кня́ зие Фео́ доре и Дави́ де с Константи́ ном / и Васи́ лие и Константи́ не, Яросла́ вля сла́ во, / охраня́ йте и ны́ не оте́ чество ва́ ше / и люде́ й правосла́ вных от вся́ ких бед и напа́ стей.

Богородичен: Я́ ко благода́ тное сокро́ вище дарова́ ла еси́ Святе́ й Руси́ ико́ ну Твою́ Влади́ мирскую, / е́ юже отце́ м на́ шим многоча́ стне и многообра́ зне благоде́ яла еси́. / Не оскуде́ й и ны́ не, о Ма́ ти Бо́ жия, / утоля́ ющи лю́ тое на нас воста́ ние, и зе́ млю Ру́ сскую спаси́.

Катавасия: Не послужи́ ша тва́ ри Богому́ дрии / па́ че Созда́ вшаго, / но, о́ гненное преще́ ние му́ жески попра́ вше, / ра́ довахуся, пою́ ще: / препе́ тый отце́ в Госпо́ дь и Бог благослове́ н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: В пещи́ о́ троцы Изра́ илевы, / я́ коже в горни́ ле, / добро́ тою благоче́ стия чисте́ е зла́ та блеща́ хуся, глаго́ люще: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те во вся ве́ ки.

И́ же во́ лею вся творя́ й, и претворя́ яй, / обраща́ яй сень сме́ ртную в ве́ чную жизнь, / стра́ стию Твое́ ю, Сло́ ве Бо́ жий, / Тебе́ непреста́ нно вся дела́ Госпо́ дня, / Го́ спода пои́ м, и превозно́ сим во вся ве́ ки.

Ты разори́ л еси́ сокруше́ ние, Христе́, и окая́ нство, / во врате́ х и тверды́ нях а́ довых, / воскре́ с из гро́ ба тридне́ вен. / Тебе́ непреста́ нно вся дела́, я́ ко Го́ спода, пою́ т, / и превозно́ сят во вся ве́ ки.

Богородичен: Я́ же без се́ мене и преесте́ ственне от облиста́ ния Боже́ ственнаго / Ро́ ждшую би́ сера многоце́ ннаго Христа́, воспои́ м глаго́ люще: / благослови́ те вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода, / по́ йте и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

 

Ин, ирмос: В пещи́ о́ троцы Изра́ илевы:

Черто́ г светови́ дный, из него́ же всех Влады́ ка, / я́ ко Жени́ х произы́ де Христо́ с, / воспои́ м вси вопию́ ще: / вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода по́ йте, / и превозноси́ те во вся ве́ ки.

Ра́ дуйся, Престо́ ле сла́ вный Бо́ жий, / ра́ дуйся, ве́ рных стено́, / Е́ юже су́ щим во тьме возсия́ свет Христо́ с, / Тебе́ блажа́ щим, и вопию́ щим: / вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода по́ йте, / и превозноси́ те во вся ве́ ки.

 

Ин, ирмос: Победи́ тели мучи́ теля и пла́ мене / благода́ тию Твое́ ю бы́ вше, / за́ поведей Твои́ м зело́ прилежа́ ще, / о́ троцы вопия́ ху: / благослови́ те, вся дела́ Госпо́ дня, Го́ спода.

Красу́ йся, гра́ де Каза́ нь, име́ я моли́ твенники своя́, / преподо́ бных святи́ телей Гу́ рия, Варсоно́ фия и Ге́ рмана, отгна́ вших от тебе́ тьму неве́ рия, / и Иоа́ нна му́ ченика, и Стефа́ на, и Петра́, / оте́ ческое нече́ стие оста́ вивших и му́ ченически в Небе́ сное оте́ чество преше́ дших.

Свяще́ ннаго Писа́ ния от ю́ ности научи́ вся, богоно́ се Стефа́ не, / ра́ лом слове́ с твои́ х олядене́ вшая зыря́ нских люде́ й сердца́ возде́ лал еси́ / и Боже́ ственное се́ мя в них все́ ял еси́. / Ны́ не же вку́ пе со святы́ ми продолжа́ тели де́ ла твоего́ / Гера́ симом, Питири́ мом и Ио́ ною / па́ ству ва́ шу и всю Ру́ сскую зе́ млю моли́ твами ва́ шими огражда́ йте.

Весели́ ся, Сиби́ рская страно́, / в тебе́ бо Госпо́ дь яви́ уго́ дники Своя́: / пра́ веднаго Симео́ на Верхоту́ рскаго, и Ирку́ тския святи́ тели Инноке́ нтия и Софро́ ния, и Иоа́ нна Тобо́ льскаго, / но́ выя ди́ вныя свети́ льники и чудотво́ рцы.

Ра́ дуйся, Иве́ рие и вся земле́ Грузи́ нская, торжеству́ й, Арме́ ние, / воспева́ ющи равноапо́ стольную Ни́ ну и Тама́ ру, Григо́ рия Просвети́ теля / и ины́ х мно́ гих, в страна́ х Кавка́ зских ве́ ру правосла́ вную испове́ давших / и ны́ не о земне́ м оте́ честве Христу́ моля́ щихся.

Иера́ рше Богому́ дре Дими́ трие, / жити́ й святы́ х списа́ телю и подража́ телю о́ ным ре́ вностный, / сла́ вы о́ ных моли́ твами твои́ ми соде́ лай нас о́ бщники.

Святи́ телю о́ тче Митрофа́ не, пе́ рвый Воро́ нежу па́ стырю, / му́ жество ве́ лие яви́ вый, преще́ ния царе́ ва и сме́ рти не убоя́ выйся / и в простоте́ ду́ шу свою́ спасы́ й, моли́ Бо́ га о нас.

Благослови́ м Отца́ и Сы́ на и Свята́ го Ду́ ха, Го́ спода.

Я́ ко пчела́, мед сла́ дкий от цвето́ в скороувяда́ ющих собра́ л еси́, о́ тче Ти́ хоне, / от тле́ ннаго мiра духо́ вное сокро́ вище, / и́ мже всех нас услажда́ еши.

И ны́ не и при́ сно и во ве́ ки веко́ в, ами́ нь.

Богородичен: Засту́ пницу усе́ рдную восхва́ лим и честно́ му Ея́ поклони́ мся о́ бразу, / и́ мже в новопросвеще́ нней стране́ правове́ рие утверди́ / и в годи́ ну лю́ тую ма́ терь ру́ сских градо́ в спасе́. / Сей и гра́ да свята́ го Петра́ вели́ кое сокро́ вище, / и всея́ земли́ на́ шея пресла́ вное бога́ тство.

Хва́ лим, благослови́ м, покланя́ емся Го́ сподеви, пою́ ще и превознося́ ще во вся ве́ ки.

Катавасия: О́ троки благочести́ выя в пе́ щи / Рождество́ Богоро́ дичо спасло́ есть; / тогда́ у́ бо образу́ емое, / ны́ не же де́ йствуемое, / вселе́ нную всю воздвиза́ ет пе́ ти Тебе́: / Го́ спода по́ йте, дела́, / и превозноси́ те Его́ во вся ве́ ки.

Таже поем: Честне́ йшую херуви́ м:

Песнь 9.

Ирмос: О́ браз чи́ стаго рождества́ Твоего́, / огнепали́ мая купина́ / показа́ неопа́ льная; / и ны́ не на нас / напа́ стей свире́ пеющую угаси́ ти, мо́ лимся, пещь, / да Тя, Богоро́ дице, / непреста́ нно велича́ ем.

О ка́ ко, лю́ дие беззако́ ннии и непокори́ вии, / лука́ вая совеща́ вше, / го́ рдаго и нечести́ ваго оправди́ ша, / Пра́ веднаго же на дре́ ве осуди́ ша Го́ спода сла́ вы, / Его́ же досто́ йно велича́ ем!

Спа́ се А́ гнче Непоро́ чне, / И́ же мí ра грехи́ взе́ мый, / Тебе́ сла́ вим воскре́ сшаго тридне́ вно, / со Отце́ м и Боже́ ственным Твои́ м Ду́ хом, / и Го́ спода сла́ вы, / Его́ же богосло́ вяще, велича́ ем.

Богородичен: Спаси́ лю́ ди Твоя́, Го́ споди, / и́ хже стяжа́ л еси́ честно́ ю Твое́ ю кро́ вию, / це́ рквам Твои́ м подая́ мир, Человеколю́ бче, / Богоро́ дицы моли́ твами.

 

Ин, ирмос: О́ браз чи́ стаго:

Из ко́ рене Дави́ дова прозябла́ еси́ проро́ ческаго, Де́ во, и богооте́ ческаго, / но и Дави́ да я́ ко вои́ стинну Ты просла́ вила еси́, / я́ ко ро́ ждши проро́ чествованнаго Го́ спода сла́ вы, / Его́ же досто́ йно велича́ ем.

Всяк похва́ льный, Пречи́ стая, зако́ н / побежда́ ется вели́ чеством сла́ вы Твоея́. / Но о, Влады́ чице, от раб Твои́ х недосто́ йных, / от любве́ Тебе́ приноси́ мое приими́, Богоро́ дице, / со усе́ рдием пе́ ние похва́ льное.

 

Ин, ирмос: О, де́ вства край, Богоро́ дице! / Пе́ сньми же сла́ вными / пра́ здники возвыша́ ющая благода́ тей Твои́ х / и ны́ не де́ вственною Сло́ ва Твоего́ па́ мятию / наи́ тием та́ йным украша́ ющая в ней / Тя велича́ ющия.

О благи́ й просвети́ телю и ти́ хий а́ нгеле Це́ ркве Тамбо́ вския, святи́ телю Питири́ ме, / весели́ ся о па́ стве твое́ й и всея́ Руси́, / в ней бо но́ вая и ве́ чная ра́ дость процвете́, преподо́ бный Серафи́ м, ди́ вный тру́ дник спасе́ ния на́ шего.

О святи́ телие Богому́ дрии Феодо́ сие и Иоаса́ фе, ди́ вным нетле́ нием от Го́ спода просла́ вленнии! / Ва́ ми возвели́ чени есмы́ и мы, ча́ да су́ ще Це́ ркве Правосла́ вныя, / в не́ йже и доны́ не Госпо́ дь чу́ дная явля́ ет / и рабо́ в Свои́ х прославля́ ет.

О но́ вый чудотво́ рче, Ио́ сифе, святи́ телю и му́ чениче! / Град А́ страхань и вся Пово́ лжская страна́ тобо́ ю хва́ лится / и почита́ ет тя, за пра́ вду от неве́ рных мяте́ жников лю́ те пострада́ вша.

О, па́ че сло́ ва и превы́ ше похва́ л святы́ х страстоте́ рпцев по́ двига! / Зло́ бу у́ бо лю́ тых отсту́ пников и на́ глое иуде́ йское неи́ стовство претерпе́ ша, / ве́ ру Христо́ ву проти́ ву уче́ ний мiра сего́, я́ ко щит, держа́ ще / и нам о́ браз терпе́ ния и злострада́ ний досто́ йно явля́ юще.

О, тве́ рдости и му́ жества по́ лка му́ ченик Христо́ вых, / от хи́ нов лю́ тых за Христа́ убие́ нных! / Ти́ и бо Це́ рковь Правосла́ вную украси́ ша / и в стране́ свое́ й кро́ ви своя́, я́ ко се́ мя ве́ ры, да́ ша, / и ку́ пно со все́ ми святы́ ми досто́ йно да почту́ тся.

О вели́ цыи сро́ дницы на́ ши, имено́ ваннии и безыме́ ннии, явле́ ннии и неявле́ ннии, / Небе́ снаго Сио́ на дости́ гшии и сла́ ву мно́ гу от Бо́ га прии́ мшии, / утеше́ ние нам, в ско́ рби су́ щим, испроси́ те, / ве́ ру на́ шу па́ дшую возста́ вите и лю́ ди расточе́ нныя собери́ те, / от нас, я́ ко дар, песнь благодаре́ ния прие́ млюще.

Троичен: О Тро́ ице Честна́ я, / приими́, я́ же Росси́ я прино́ сит Ти, / я́ ко нача́ тки и я́ ко фимиа́ м избра́ нный, / вся угоди́ вшия и пре́ жде, и по́ слежде в ней, / зна́ емыя и незна́ емыя, / и моли́ твами их от вся́ каго вре́ да сию́ сохраня́ й.

Богородичен: О Де́ во Благода́ тная, / гра́ ды и ве́ си на́ ша честна́ го ли́ ка Твоего́ изображе́ нии, / я́ ко благоволе́ ния зна́ мении, обогати́ вшая, / благодаре́ ние на́ ше приими́ и от бед лю́ тых оте́ чество на́ ше изба́ ви, / вси бо Тя, я́ ко Покро́ в всемо́ щный страны́ на́ шея, велича́ ем.

Катавасия: Всяк земноро́ дный / да взыгра́ ется, Ду́ хом просвеща́ емь, / да торжеству́ ет же Безпло́ тных умо́ в естество́, / почита́ ющее свяще́ нное торжество́ Богома́ тере, / и да вопие́ т: / ра́ дуйся, Всеблаже́ нная, / Богоро́ дице, Чи́ стая Присноде́ во.

По 9-й песни ектения и Свят Госпо́ дь Бог наш:

Таже ексапостиларий воскресный 2-й:

Ка́ мень узре́ вша отвале́ н, мироно́ сицы ра́ довахуся, / ви́ деша бо ю́ ношу седя́ ща во гро́ бе, / и той тем рече́: се Христо́ с воста́ л есть, / рцы́ те с Петро́ м ученико́ м, / на го́ ру приспе́ йте Галиле́ йскую, та́ мо вам яви́ тся, / я́ коже предрече́ друго́ м.

Слава, светилен святых.
Подобен: Не́ бо звезда́ ми:

В пе́ снех восхва́ лим свети́ ла незаходи́ мая Росси́ йския земли́, / таи́ нники Боже́ ственнаго Сло́ ва, / Христа́ сла́ вяще, сих просвети́ вшаго и возлюби́ вшаго / и помо́ щники нам да́ вшаго в ско́ рби.

И ныне, Богородичен: А́ нгел у́ бо принесе́ Де́ ве, е́ же ра́ дуйся, / пре́ жде Твоего́ зача́ тия, Христе́, / А́ нгел же ка́ мень отвали́ гро́ ба Твоего́, / вме́ сто печа́ ли ов у́ бо ра́ дости неизрече́ нныя зна́ мения, / ов же в сме́ рти ме́ сто пода́ теля Тя жи́ зни пропове́ дуя и велича́ я, / и глаго́ ля воскресе́ ние жена́ м, и таи́ нником.

На хвалитех поставим стихов 8,
и поем стихиры воскресны 4, глас 1:

Стих: Сотвори́ ти в них суд напи́ сан: / сла́ ва сия́ бу́ дет всем преподо́ бным Его́.

Пое́ м Твою́, Христе́, спаси́ тельную страсть, / и сла́ вим Твое́ Воскресе́ ние.

Стих: Хвали́ те Бо́ га во святы́ х Его́, / хвали́ те Его́ в утверже́ нии си́ лы Его́.

Крест претерпе́ вый, и смерть упраздни́ вый, / и воскресы́ й из ме́ ртвых, / умири́ на́ шу жизнь, Го́ споди, / я́ ко еди́ н Всеси́ лен.

Стих: Хвали́ те Его́ на си́ лах Его́, / хвали́ те Его́ по мно́ жеству вели́ чествия Его́.

А́ да плени́ вый, и челове́ ка воскреси́ вый, / Воскресе́ нием Твои́ м, Христе́, / сподо́ би нас чи́ стым се́ рдцем / Тебе́ пе́ ти и сла́ вити.

Стих: Хвали́ те Его́ во гла́ се тру́ бнем, / хвалите Его́ во псалти́ ри и гу́ слех.

Боголе́ пное Твое́ снисхожде́ ние сла́ вяще, / пое́ м Тя, Христе́. / Роди́ лся еси́ от Де́ вы, / и не разлуче́ н был еси́ от Отца́, / пострада́ л еси́, я́ ко челове́ к, / и во́ лею претерпе́ л еси́ Крест, / воскре́ сл еси́ от гро́ ба, я́ ко от черто́ га произше́ д, / да спасе́ ши мiр, / Го́ споди сла́ ва Тебе́.

И стихиры святых со славником на 4, глас 5.
Подобен: Ра́ дуйся:

Стих: Хвали́ те Его́ в тимпа́ не и ли́ це, / хвали́ те Его́ во стру́ нах и орга́ не.

Ра́ дуйся, Це́ рковь Росси́ йская ве́ рная, / ра́ дуйся, кня́ же благове́ рный Влади́ мире пресла́ вный, / ра́ дуйся, О́ льго избра́ нная! / Вы бо есте́ ко Влады́ це всех / пе́ рвейшии на́ ши хода́ таи, / и нача́ льницы правосла́ вия, / и наста́ вницы ко и́ стинней ве́ ре. / Ра́ дуйся, вся́ ко ме́ сто, и страна́, и град, / гра́ жданы воспита́ вшии Небе́ снаго Ца́ рствия, / си́ и свята́ я свети́ ла душа́ м на́ шим яви́ шася, / си́ и чуде́ с заре́ ю, и де́ лы, и зна́ мении просия́ ша мы́ сленно во вся концы́ / и ны́ не Христу́ мо́ лятся / пода́ ти душа́ м на́ шим ве́ лию ми́ лость.

Стих: Хвали́ те Его́ в кимва́ лех доброгла́ сных, хвали́ те Его́ в кимва́ лех восклица́ ния, / вся́ кое дыха́ ние да хва́ лит Го́ спода.

Ра́ дуйтеся, земли́ Ру́ сския украше́ ние, / Це́ ркве на́ шея непоколеби́ мое утвержде́ ние, / сла́ во правосла́ вных, / чуде́ с исто́ чницы, / любве́ струи́ неистощи́ мыя, / свети́ льницы многосве́ тлии, / Ду́ ха Свята́ го орга́ ни, / кро́ тцыи и незло́ бивии, / доброде́ тельми укра́ шеннии, / челове́ цы небе́ снии, / земни́ и а́ нгели, / Христа́ дру́ зи и́ скреннии! / Того́ приле́ жно моли́ те / пода́ ти вас чту́ щим ве́ лию ми́ лость.

Стих: Бог нам прибе́ жище и си́ ла, / Помо́ щник в ско́ рбех, обре́ тших ны зело́.

Прииди́ те, Небе́ снии предста́ телие на́ ши к нам, / ва́ шего тре́ бующим ми́ лостивнаго посеще́ ния, / и изба́ вите озло́ бленныя мучи́ тельскими преще́ нии / лю́ таго неи́ стовства неве́ рных, / от ни́ хже, я́ ко пле́ нницы и на́ зи, гони́ мы есмы́, / от ме́ ста на ме́ сто ча́ сто преходя́ ще / и заблужда́ юще в верте́ пех и гора́ х. / Уще́ дрите у́ бо, прехва́ льнии, / и да́ руйте нам осла́ бу, / утоли́ те бу́ рю / и угаси́ те е́ же на ны негодова́ ние, / Бо́ га моля́ ще, / подаю́ щего ва́ ми земли́ на́ шей ве́ лию ми́ лость.

Глас 4. Стих: Госпо́ дь сил с на́ ми, / Засту́ пник наш, Бог Иа́ ковль.

Глас ева́ нгельский услы́ шавше / и апо́ стольскою ре́ вностию распали́ вшеся, / в науче́ ние неве́ рных язы́ ков устреми́ стеся, / богоблаже́ ннии равноапо́ стольнии / Ку́ кше, Лео́ нтие, Стефа́ не и Гу́ рие, / Ге́ рмане Аля́ скинский, и святи́ телю о́ тче Нико́ лае Япо́ нский, / и досточу́ дный Инноке́ нтие, / вели́ кия Сиби́ рския страны́ апо́ столе / и просвеще́ ния за мо́ рем су́ щих но́ вых стран во Аме́ рице первонача́ льниче. / Те́ мже со все́ ми про́ чими, / во благове́ стии Христо́ ве потруди́ вшимися, / досто́ йно ублажа́ етеся.

Слава, стихира евангельская вторая, глас 2:

С ми́ ры прише́ дшим я́ же с Мари́ ею жена́ м, / и недоумева́ ющимся, / ка́ ко бу́ дет им улучи́ ти жела́ ние, / яви́ ся ка́ мень взят, / и Боже́ ственный ю́ ноша утоля́ я мяте́ ж душ их, / воста́ бо, глаго́ лет, Иису́ с Госпо́ дь. / Те́ мже пропове́ дите пропове́ дником Его́, / ученико́ м в Галиле́ ю тещи́, / и ви́ дети Его́ воскре́ сша из ме́ ртвых, / я́ ко Жизнода́ вца и Го́ спода.

И ныне, глас тойже: Преблагослове́ на еси́, Богоро́ дице Де́ во, / Вопло́ щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ ся, / Ада́ м воззва́ ся, / кля́ тва потреби́ ся, / Е́ ва свободи́ ся, / смерть умертви́ ся, и мы ожи́ хом. / Тем воспева́ юще вопие́ м: / благослове́ н Христо́ с Бог, / благоволи́ вый та́ ко, сла́ ва Тебе́.

Славословие великое.

По Трисвятом Тропарь воскресен:

Днесь cпасе́ ние мiру бысть, / пое́ м Воскре́ сшему из гро́ ба, / и Нача́ льнику жи́ зни на́ шея, / разруши́ в бо сме́ ртию смерть, / побе́ ду даде́ на

Поделиться:





Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 megalektsii.ru Все авторские права принадлежат авторам лекционных материалов. Обратная связь с нами...